Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

 

Nie wiem co Kriss wklejal ale zasieg modelu S wg WLTP to 720km, to jest 200km wiecej niz i5, to sa 2 deklasacje i sam ten jeden czynnik mozna powiedziec przekresla ta 5m limuzyne z jakiegokolwiek praktycznego zastosowania (jezeli rozmawiamy o segmencie E). Auto bedzie po prostu bulwarowka dla tych co jezdza wokol komina i potrzebuja do tego segmentu E. Ilosc klientow bedzie homeopatyczna imho, wiekszosc bedzie sie wolalo kulac iX ze 100kWh bateria.

https://moto.co.pl/tesla-model-s-po-380-000-km-koszt-napraw-i-serwisu-0-zl-7382528.html
 

Chyba nie czytał naszego forum i nie wiedział że nie można jeździć w trasy limuzyna 75kWh z zasięgiem WLTPpodobnym na poziomie 380km a tym bardziej robić przebieg takim autem 380tys km 🙂

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Nie moja wina ze BMW jest na tyle tepe ze nie wypuscilo Touringa przed sedanem.

BMW dawno powinno Cię zatrudnić 😉 Robią tak od 30 lat z jakichś powodów. Pewnie takiego co sam sobie odpowiedziałeś w kontekście niedopracowania Tesli - klient nie lubi czekać. BMW woli robić lepsze testy, ale jak to mówi się sarkastycznie w branży softwareowej: “testujmy na produkcji, tak jest szybciej”.

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

 

Dawalem cala liste, kilkanascie punktow, kilka stron temu (w porownaniu do G30)

Od tego czasu doszlo kilka nowych punktow jak np CA, DZIADOWANIE przez duze "D" ktore juz przemilczasz bo nie pasuje do Twojej teorii, ktora lansowales, ze znikaly rzeczy nieistotne, ze z tego nikt nie korzystal, nie? 😉

Nie przemilczam, ale to jest fakt ale mocno wyolbrzymiony przez Ciebie. Oburzasz się na detale, ale największe kuriozum jest Twoje oburzenie na brak Bowersa klasy jaką była w g30. Przetestowałem i potwierdzam - 6k dopłaty w g60 daje coś co najwyżej lekko lepsze od HK i porównywalne z Model S. Do Bowersa za 20k mu bardzo daleko. Oburzają się najbardziej ci co nigdy by tego i tak nie kupili. Nie wiem dlaczego nie ma w nowej 5er tego Bowersa, ale nie podejrzewam że w BMW pracują idioci i zrobili jakieś badania z których wynika że zbyt mały odsetek to zamawiał. Bo nie umiem inaczej wytłumaczyć braku chęci “zarobienia” dodatkowych 14k na droższym i bardziej marżowym audio.

Różnica między fanami BMW a Tesli jest to że co pierwsi narzekają jak się im pogarsza produkt, a ci drudzy cieszą się że Tesla zabiera im USS, lidary, zegary za kierownicą etc etc. Przepraszam, fani Tesli cieszą się też jak zabiera się coś w innych markach, szczególnie BMW.

Przykre jest to że BMW skręca w stronę Chin czy Indii, ale europejski klient sam sobie winny że za mało kupuje a tamte gospodarki za szybko rosną.

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Przyznaj na glos, to nie boli - BMW w segmencie E (!) DZIADUJE zeby marza byla o 1-2% wieksza na koniec kwartalu, lepiej sie poczujesz 🙂

 

A i owszem lepiej, mam akcje BMW, więc wyższa dywidenda poprawi humor 😉

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Do tego dodaj cala liste rzeczy ktore ma TMS jak kazda Tesla a ktorych nie ma w BMW, lacznie wyjdzie lista na 20-30 punktow easy.

Wymień chociaż 5 ale super istotnych. Zobaczę co tracę 🙂

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Jedna z rzeczy ktorych nie rozumiesz bo nie uzywasz, nie znasz.

OTA w BMW, ze wzgledu na prymitywizm technologiczny (nazywam rzeczy po imieniu),

Prymitywizm to chyba jest w rozumieniu architektury softwareowej, która może być scentralizowana albo rozproszona i zintegrowana. To tak jak mówić że Apple MacBook gdzie masz wszystko zespawane jest lepszy od PC w którym możesz sobie dobrać komponenty różnych producentów które lepiej lub gorzej ale będą działać a co umożliwia łatwiejsze dobieranie komponentów które są lepsze. Podejrzewam że to jest jeden z powodów dla których Tesla w 2024 nie ma nadal wycinania pojazdów w reflektorach gdy Opel oferuje to od conajmniej 10 lat. 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

abstrachujac juz od tego ze nie dziala prawidlowo (dziesiatki tematow na naszym forum, niektore wrecz zalosne i godne politowania) - tyczy sie jedynie rzeczy nieistotnych tak jak piszesz bo w tych autach nie ma praktycznie zadnej integracji - OTA moze co najwyzej poprawic uklad menu czy zmienic ikone apki, ot taka to technologia. Zupelnie jak u VW.

Proszę nie przeklinać na forum 😜

Anstrahujac od tego co piszesz, to OTA u producentów legac nie jest tak krytyczne bo korzysta z lepiej przetestowanych produktów firm 3cich i nie musi ich testować i poprawiać “na produkcji”.

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

OTA w Tesli dodaje apki, dodaje funkcjonalnosci GUI, zmienia/poprawia mechanike aut, zalatwia czesto sprawe wizyt serwisowych i recalli - nie masz pojecia o czym piszesz kolego.

Oczywiście ze nie mam bo nie używam i nie potrzebuje. Oświeć mnie dlatego wymieniają 5 zmian Game changerow jakie przez ostatnie 4 lata wprowadziła OTA pomijając poprawę błędów których być nie powinno od początku. No dobra, wymień 5  największych zmian przez OTA. 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Masz swoje iX3 - wiele rzeczy od premiery BMW w npowych modelach ma juz zaimplementowane, dostales cos z tego przez OTA? Taka glupote jak kluczyk za pomoca telefonu? Tlumaczysz sie bezpieczenstwem i UWB czy jak to sie tam nazywa ten skrot?   SLABE kolego.

Nie dostalem, bo UWB to zmiana w hardware. Tesla też nie da Ci tego w OTA. Pisałem że Teslę od 2024 będą to wyłącznie obsługiwać. Oświeć mnie co straciłem w ix3 przez brak OTA? Tzn przez 2 lata były chyba ze 2 aktualizację ale nie wiem co zmieniły bo nic nie odczułem. Tzn 1 to była jaka akcja serwisowa z adaptacyjnym tempomatem która przez OTA się zrobiła. 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Tak, wszyscy znamy fascynujace uklady kierownicze czy hamulce i4, i5 czy i7. Lata swietlne przed konkurencja ;PP

Zawieszenie sie nadal broni, te setki kilogramow gdzies musza procentowac i tu sie zgadzam chociaz z tego co pamietam model S ma pneumatyke wiec tam chyba nie bylo narzekania na zawieszenie, czy sie myle?

Jezdzilem i4 i TM3 i zdecydowanie lepiej i4 sie prowadził. W przypadku i5 m60 vs Model S Plaid różnica na korzyść prowadzenia i5 była już bardzo duża. Model S dużo gorzej się prowadzi mimo że komfort resorowania raczej zbliżony. Jeździłem wszystkimi i mam porównanie. Prowadzenie i5 jest chwalone we wszystkich testach, nawet tych mocno krytycznych dla BMW.

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

No i dlatego jezdzisz iX3.

I tak jak Ci wklejalem, na kazde 70 osob jedna osoba ma podobne zdanie do Ciebie i je wybiera a pozostale 69 osob idzie do konkurencji na litere T, pewnie nie maja pojecia o motoryzacji jak Ty 😉

Swoje wybory mozna uzasdniac na sto roznych sposobow, rozmawialismy o wszystkich roznicach w markach na setkach stron, nie ma sensu sie powtarzac, powtarzam Ci do znudzenia - "klient glosuje portfelem" - mowilem o tym w 2020r, powtarzam w 2024r, bron sobie BMW ile chcesz a co sie dzieje i kto kopiuje czyje rozwiazania/filozofie kazdy widzi. Komu i o ile sprzedaz aut rosnie, co wybieraja ludzie tez kazdy widzi - z mojej perspektywy BMFun ja moge tylko czekac, patrzec i sie smiac i wklejac linki, a Ty sie tlumaczysz i tlumaczysz a ludzie kupujac nowe auta jakos nie za bardzo podzielaja Twoje opinie.

cena, cena i jeszcze raz cena. Jak się posłucha uzasadnień na forum tych co kupili Teslę to jest wskazywanie milionów przewag, a i tak między wierszami ciągle przebija się ta lepsza cena, która jest głównym czynnikiem napędowym sprzedaży Tesli i jej niekwestionowanym atutem. Jak ludzi zachęcam do elektryków to polecam właśnie Teslę z tego powodu. Chyba Kriss tylko szczerze mówi że wybrał Teslę bo wartość dopłaty do droższych jest dla niego niewspółmierna do wartości którą za to otrzymuje. I ja to szanuję. Nawet Ty Adam między wierszami to mówisz tłumacząc że Model S jest dla Ciebie bez sensu bo jest dużo droższy a nie oferuje wiele więcej niż TM3P i ja się pod tym podpisuję 2 rękami!

 

 

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

I na koniec - za kilka lat i tak puenta tego forum bedzie slonikowa madrosc - "niewazne, ze BMW sprzedaz spadla do miliona z dwoch milionow, na tym polega przeciez premium i to wlasciwie zaleta, poza tym Tesla to Toyota, na prawdziwe premium Cie nie stac, a to ze kapitalizacja firmy spadla 3 krotnie nie ma zadnego znaczenia bo przeciez nie o to chodzi ile jest firma warta przy wyborze auta" czy cos w tym stylu.

Imho - fundamentalne niezrozumienie watku, mi tam juz lotto, jaki jest kon kazdy widzi.

Otóż to, od 4 lat powtarzasz ze sprzedaż BMW siądzie i Tesla go przebije, tymczasem pomimo pandemii i wojny, BMW przychody i zyski rosną, a sprzedaż się utrzymuje bądź delikatnie rośnie, a Toyoty pikuje w dół. Podpisuje się - koń jaki jest, każdy widzi. No może oprócz niektórych fanów Tesli 😉

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nowy Rok, a Wy dalej swoje...

to co ostatnio robicie to udowadniania racji,  umniejszanie jeden drugiemu. Uszanujcie zdanie i wybór innych. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Nowy Rok, a Wy dalej swoje...

to co ostatnio robicie to udowadniania racji,  umniejszanie jeden drugiemu. Uszanujcie zdanie i wybór innych. 

Niezupełnie, dyskusja merytoryczna. Zdarte argumenty, ale wciąż nie przekonujące 😉 Nie jest personalnie, więc ok. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
53 minuty temu, BMFun napisał(a):

https://moto.co.pl/tesla-model-s-po-380-000-km-koszt-napraw-i-serwisu-0-zl-7382528.html
Chyba nie czytał naszego forum i nie wiedział że nie można jeździć w grassy limuzyna 75kWh z zasięgiem WLTPpodobnym na poziomie 380km a tym bardziej robić przebieg takim autem 380tys km 🙂

Czyli porownujemy TMS 2016 z i5 2023? Niezle 😉

7-8 lat na dzis w elektromobilnosci to wiecznosc.

W 2016r to BMW mialo i3 z 20kWh bateria a o Ionity nikt jeszcze nie slyszal.

Wiec tak, te 7 lat temu 75kWh robilo wow i "dalo sie" jezdzic w trasy/nabijac km (majac siec SC)

Oferowanie w 2023/24 w segmencie E 80kWh to niesmieszny zart gdy VW oferuje tyle w segmencie C za ~30-40% ceny, wiesz o tym po prostu sie droczysz, nie mam z tym problemu. Glosuj portfelem - kup takie auto 😉

59 minut temu, BMFun napisał(a):

Nie przemilczam, ale to jest fakt ale mocno wyolbrzymiony przez Ciebie. Oburzasz się na detale, ale największe kuriozum jest Twoje oburzenie na brak Bowersa klasy jaką była w g30. Przetestowałem i potwierdzam - 6k dopłaty w g60 daje coś co najwyżej lekko lepsze od HK i porównywalne z Model S. Do Bowersa za 20k mu bardzo daleko. Oburzają się najbardziej ci co nigdy by tego i tak nie kupili. Nie wiem dlaczego nie ma w nowej 5er tego Bowersa, ale nie podejrzewam że w BMW pracują idioci i zrobili jakieś badania z których wynika że zbyt mały odsetek to zamawiał. Bo nie umiem inaczej wytłumaczyć braku chęci “zarobienia” dodatkowych 14k na droższym i bardziej marżowym audio.

Różnica między fanami BMW a Tesli jest to że co pierwsi narzekają jak się im pogarsza produkt, a ci drudzy cieszą się że Tesla zabiera im USS, lidary, zegary za kierownicą etc etc. Przepraszam, fani Tesli cieszą się też jak zabiera się coś w innych markach, szczególnie BMW

Czyli po kolei:

1. Detale. Detale charakteryzuja produkt premium. Jezeli na dzis BMW nie oferuje konkurencyjnych osiagow/efektywnosci/technologii w porownaniu do takich tuzow jak Tesla czy chocby KIA (tak..) to powinno chociaz oferowac DETALE. Porzadne fotele, audio, soft, cokolwiek. A ja tu o "zawieszeniu" od roku slucham i ambientach czy "dywanie swietlnym". Jak bardzo smutny upadek klienteli/marki.

2. Bowers i oburzenie tych co nie kupuja. "Nie stac cie" wiecznie na czasie 😄 Zmartwie Cie - oferowanie rzeczy niedostepnych konkurencji czy tez lepszych od konkurencji to jest wlasnie to mityczne "premium". Jezeli BMW usuwa Bowersa, robi rebranding HK-->B&W (oszukujac w miedzy czasie klientow, bo nawet fani nie rozumieja co sie dzieje tylko na forum w watku Tesli trzeba to tlumaczyc bo przeciez BW to BW, nie?) to samo wypisuje sie malymi krokami z premium wlasnie. Odcina kupony z chlubnej historii rozmieniajac sie na drobne, zupelnie jak z 30 znaczkami "M" - BMW robi sie firma ze znaczkami a bez jakosci premium. Bez konkurencyjnych osiagow, bez konkurencyjnej technologii. Smutne.

3. Fani BMW widac zbytnio nie narzekaja ze pogorsza im sie produkt, przeciez tlumaczysz firme na 100 sposobow ze to cale DZIADOWANIE nie ma realnego wplywu na odbior produktu premium.

Chlopie - brak CA w tylnych klamkach czy 80kWh bateria w segmencie E za pol banki czy wstawianie literek M w aucie o osiagach gorszych od KIA to PLUCIE KLIENTOWI w TWARZ, udajesz ze pada deszcz, nie ma sprawy, klient glosuje portfelem 🙂

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

A i owszem lepiej, mam akcje BMW, więc wyższa dywidenda poprawi humor 😉

Wreszczie, czyny a nie slowa, TO MI SIE PODOBA, podniesie merytorycznosc dyskusji 😄

Porownamy za kilka lat ROI, watek nabierze rumiencow i tresc bedzie wiecej wazyla.

Moje akcje usrednione w Tesle sa po 196$, pochwalisz sie punktem odniesienia swoich akcji zebysmy mieli odnosnik? Okolice 100$, mniej?

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Wymień chociaż 5 ale super istotnych. Zobaczę co tracę 🙂

Model S?

Mysle ze sa 2 ktore zamykaja od razu cala dyskusje

1. Efektywnosc napedu/baterii

2. Siec SC

W model S wsiadasz i czy jestes w Europie, USA czy Chinach - po prostu jedziesz - gdzie chcesz i kiedy chcesz.

1000, 2000, 3000km nie ma znaczenia, nawigacja i infrastruktura prowadzi Cie za raczke i podroz nie rozni sie od auta spalinowego. Sprobuj wsiasc do i5 i pojechac bez myslenia gdziekolwiek dalej niz 300km - fikusne apki, infolinia, niedzialajace badz zajete ladowarki, ot rzeczywistosc jezdzenia autem producenta dla ktorego elektromobilnosc to smutna koniecznosc bo chcialby dalej zarabiac na swoich autach spalinowych a mu kaza robic "elektryki".

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Anstrahujac od tego co piszesz, to OTA u producentów legac nie jest tak krytyczne bo korzysta z lepiej przetestowanych produktów firm 3cich i nie musi ich testować i poprawiać “na produkcji”.

Oczywiście ze nie mam bo nie używam i nie potrzebuje. Oświeć mnie dlatego wymieniają 5 zmian Game changerow jakie przez ostatnie 4 lata wprowadziła OTA pomijając poprawę błędów których być nie powinno od początku. No dobra, wymień 5  największych zmian przez OTA.

OTA nie musi byc "game changerem" (chociaz jest :D), rownie dobrze mozesz jezdzic autobusem/rowerem, po co Ci auto.

OTA to kolejna cegielka do 10x wiekszej kapitalizacji Tesli od BMW, technologiczna przepasc ktora dzieli producentow czy tez roznica w SWIATOPOGLADZIE firmy ktora wyznacza motoryzacyjne trendy i firmy ktora jest pogubiona, miota sie i jedyne co probuje dzis to nie odpasc z peletonu kopiujac co sie da ze swiatopogladu m.in Tesli i zaspokaja azjatyckich klientow czy tez akcjonariuszy. Gdyby nie prawie 10% dywidendy to akcje BMW by dzisiaj ryly po dnie, Ty to wiesz, ja to wiem 🙂

OTA to przede wszystkim nie zawracanie klientom dupy z pojawianiem sie w serwisie. Co mi dala?

Ano np dala mi jezyk polski w komendach glosowych. Masz takie cos w swoim premium? Czy tez brakuje hardwaru by to zaimplementowac? Znowu - dla mnie plucie klientowi w twarz przez BMW, dla Ciebie deszcz i "nic sie nie stalo".

Daje np posiadaczom LR fabryczny chip i <4s do setki bez koniecznosci odwiedzania serwisu.

Dala mozliwosc konfiguracji kol dzieki czemu wskazania zasiegu/routing sa dokladniejsze.

Dala Tidala z HIFI dla ludzi ktorzy slysza roznice pomiedzy Spotify z ich 256kbps

Dala mi pelna automatyzacje ogrzewania siedzen/kierownicy w zaleznosci od temperatury, kilka przyciskow mniej do klikania na codzien.

Dala mi podglad z kamer przy kierunkowskazach, dala podglad z kamer w apce

Dala nowe gry, nowe apki, nowe ustawienia w menu, zreszta co ja sie wytezam, BMW nie potrafi do dzis automatycznego hamulca parkingowego ogarnac czy wyrzucic przycisk start/stop ktorym tak naprawde nie wiadomo co sie wlacza - ekran?

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Jezdzilem i4 i TM3 i zdecydowanie lepiej i4 sie prowadził.

No popatrz, a ja powiem odwrotnie - prowadzenie i4 to druga liga w porownaniu do TM3P, to profanacja literki M juz abstrachujac od 100 lat legendy BMW.

Co to znaczy wg Ciebie "lepiej"? Ze lepiej hopki wybieral?

Auto ma gumowy uklad kierowniczy, 2,5 tony w zakretach to jest CRINGE i nazywanie tego auta "M" to juz nawet najwytrwalsi fani pluja pod nosem, gdzie Ty widzisz to lepsze prowadzenie?

No chyba ze wracamy znowu do zawieszenia i w 500KM aucie najwazniejsze jest plynne pokonywanie nierownosci, zupelnie jak w 120KM Toyocie Avensis.

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

cena, cena i jeszcze raz cena. Jak się posłucha uzasadnień na forum tych co kupili Teslę to jest wskazywanie milionów przewag, a i tak między wierszami ciągle przebija się ta lepsza cena, która jest głównym czynnikiem napędowym sprzedaży Tesli i jej niekwestionowanym atutem.

Co jest zlego w nizszej cenie? Nizsza cena (przy lepszych osiagach, lepszej efektywnosci zespolu napedowego, lepszym sofcie, nowoczesniejszej i dedykowanej platformie) to zwykla przewaga technologiczna.

Ot jeden producent utrzymuje kilkudziesiecioletnie, zacofane fabryki aut spalinowych, ktore obsluguja niemieccy emeryci, ktorych zwiazki zawodowe nie pozwalaja wyrzucic na bruk, a drugi producent buduje nowoczesne fabryki, z dzisiejsza nowoczesna technologia i skrajnie nowoczesnymi rozwiazaniami jak gigaprasy (ktore BMW tez bedzie za chwile kopiowac jak wszystko inne od Tesli).

.

Opublikowano

Pertyn przekonuje do chińczyka 

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Czyli porownujemy TMS 2016 z i5 2023? Niezle 😉

 

Nie. To obala Twoj zarzut że limuzyna z zasięgiem 515-580km jest bez sensu i nie da się jeździć w w trasy. To że po mieście się nie da jeździć to sam dawno obaliłeś pisząc o 30-40km dziennie wg GUS.

Zamotales sie swoimi argumentami. Fakt jest taki że jak ktoś potrzebuje dużych zasięgów i ma gdzieś jakość, kupi Model S. Jak ktoś akceptuje spadającą jakoś 5er ale mimo wszystko ceni wykończenie wnętrza, komfort, właściwości jezdne oraz klimat BMW, weźmie i5. Założę się że sprzedaż i5 zawstydzi Model S tak jak iX zawstydza Model X.

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Czyli po kolei:

1. Detale. Detale charakteryzuja produkt premium. Jezeli na dzis BMW nie oferuje konkurencyjnych osiagow/efektywnosci/technologii w porownaniu do takich tuzow jak Tesla czy chocby KIA (tak..) to powinno chociaz oferowac DETALE. Porzadne fotele, audio, soft, cokolwiek. A ja tu o "zawieszeniu" od roku slucham i ambientach czy "dywanie swietlnym". Jak bardzo smutny upadek klienteli/marki.

Nadal detalami BMW bije na głowę Teslę. Blisko poprzedniego Bowersa Model S nigdy się nie zbliżył nawet i fakt kolejny jest taki, że niestety najlepsze teraz audio 5er jest na poziomie Modelu S.

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

" - BMW robi sie firma ze znaczkami a bez jakosci premium. Bez konkurencyjnych osiagow, bez konkurencyjnej technologii. Smutne.

Brzmi jak jakiś kwik hejterow BMW. Dobra wiadomość jest taka że nie masz obowiązku zakupu BMW 🙂

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

3. Fani BMW widac zbytnio nie narzekaja ze pogorsza im sie produkt, przeciez tlumaczysz firme na 100 sposobow ze to cale DZIADOWANIE nie ma realnego wplywu na odbior produktu premium.

Ja pisze ze narzekam ale nadal jest dużo lepiej od Tesli i ze to przez rosnący rynek Chin i Indii, a Ty piszesz ze nie narzekam. Wiesz swoje, więc co będę Cię przekonywał co ja myślę skoro wiesz lepiej? 🙂

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Chlopie - brak CA w tylnych klamkach czy 80kWh bateria w segmencie E za pol banki czy wstawianie literek M w aucie o osiagach gorszych od KIA to PLUCIE KLIENTOWI w TWARZ, udajesz ze pada deszcz, nie ma sprawy, klient glosuje portfelem 🙂

Chlopie, mamy kapitalizm, każdy ma wybór. Opcji jest mnóstwo. Musi być Ci ciężko z takim myśleniem, bo w ten sposób pluje Ci w twarz każdy od producentów żywności którą jesz, przez inne dobra, na developerze który Ci dom budował kończąc. A politycy to już wogole 🙂 Tylko Tesla nie pluje ludziom w twarz?

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Wreszczie, czyny a nie slowa, TO MI SIE PODOBA, podniesie merytorycznosc dyskusji 😄

Porownamy za kilka lat ROI, watek nabierze rumiencow i tresc bedzie wiecej wazyla.

Moje akcje usrednione w Tesle sa po 196$, pochwalisz sie punktem odniesienia swoich akcji zebysmy mieli odnosnik? Okolice 100$, mniej?

 

Ty dążysz do merytorycznej dyskusji czy kto ma rację? 🙂 Kupilem po 90EUR i nie martwię że mi nagle spadnie o 50%. Ale czego to dowodzi, że ktoś ma “rację” w dyskusji na forum? 😉

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):


Model S?

Mysle ze sa 2 ktore zamykaja od razu cala dyskusje

1. Efektywnosc napedu/baterii

2. Siec SC

W model S wsiadasz i czy jestes w Europie, USA czy Chinach - po prostu jedziesz - gdzie chcesz i kiedy chcesz.

Dyskusję zamyka fakt że nawet przy niższej cenie Model S ani X się nie bronią wynikami sprzedaży. Dla mnie powyższe nie są żadnym argumentem do zakupu Tesli. Jedyny to taki że auto musi być sporo tańsze, wtedy przeboleję to co tracę.

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

1000, 2000, 3000km nie ma znaczenia, nawigacja i infrastruktura prowadzi Cie za raczke i podroz nie rozni sie od auta spalinowego. Sprobuj wsiasc do i5 i pojechac bez myslenia gdziekolwiek dalej niz 300km - fikusne apki, infolinia, niedzialajace badz zajete ladowarki, ot rzeczywistosc jezdzenia autem producenta dla ktorego elektromobilnosc to smutna koniecznosc bo chcialby dalej zarabiac na swoich autach spalinowych a mu kaza robic "elektryki".

Jakoś Słonik (w Polsce!!!) na to nie narzeka. A nawet pomijając to, zaorałeś się swoimi argumentami ze raz w roku ze wszystkim można się przemęczyć. 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

OTA to przede wszystkim nie zawracanie klientom dupy z pojawianiem sie w serwisie. Co mi dala?

Ano np dala mi jezyk polski w komendach glosowych. Masz takie cos w swoim premium? Czy tez brakuje hardwaru by to zaimplementowac? Znowu - dla mnie plucie klientowi w twarz przez BMW, dla Ciebie deszcz i "nic sie nie stalo".

Czyli Tesla pluła Ci w twarz przez pare lat? 😄.Nie patrzę tak na świat że ktoś mi w twarz pluje, ale jeśli Ty tak patrzysz to szanuję zdanie innych i akceptuje 🙂

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Daje np posiadaczom LR fabryczny chip i <4s do setki bez koniecznosci odwiedzania serwisu.

Nie daje, tylko sprzedaje 🙂 W BMW kupisz adaptacyjne zawieszenie, grzane fotele 😉 i parę innych. 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Dala mozliwosc konfiguracji kol dzieki czemu wskazania zasiegu/routing sa dokladniejsze.

wow, czyli poprawiła błędy. super 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Dala Tidala z HIFI dla ludzi ktorzy slysza roznice pomiedzy Spotify z ich 256kbps

Ludzie to w CarPlay od wieków, razem z Yanisikami, Waze itp Fajnie że Tesla dogania 🙂 Używam i Tidal hi-fi od wieków i Apple Music lossless. Od kiedy Tesla wspiera obie?

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Dala mi pelna automatyzacje ogrzewania siedzen/kierownicy w zaleznosci od temperatury, kilka przyciskow mniej do klikania na codzien.

Fajnie ze Tesla dogoniła. Miałem to już w F11 chyba od 2015r. 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Dala mi podglad z kamer przy kierunkowskazach, dala podglad z kamer w apce

Fajnie, gadżety i błyskotki. Podgląd kamer w BMW jest od kilku lat, fajnie że Tesla dogoniła BMW. Ale fakt zrobili to trochę lepiej. 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Dala nowe gry, nowe apki, nowe ustawienia w menu,

Faktycznie, same potrzebne rzeczy. Nawet wymienić nie umiesz. Dodaj jeszcze łatanie bugów security jako wyraz uznania 🙂 Droga Tesli z własnym os upadnie kiedyś jak upadł Symbian. Os Tesli jest nie do zaadoptowania w innych pojazdach innych marek. CarPlay i Googleowy odpowiednik to przyszłość. Czas to zweryfikuje. Póki co ekosystem Tesli rozwija się tylko w Tesli, CarPlay i odpowiedniki zdobyły w tym czasie masowo rynek i się mocno rozwinęły.

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

zreszta co ja sie wytezam, BMW nie potrafi do dzis automatycznego hamulca parkingowego ogarnac czy wyrzucic przycisk start/stop ktorym tak naprawde nie wiadomo co sie wlacza - ekran?

No faktycznie to zaleta OTA. 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

No popatrz, a ja powiem odwrotnie - prowadzenie i4 to druga liga w porownaniu do TM3P, to profanacja literki M juz abstrachujac od 100 lat legendy BMW.

Co to znaczy wg Ciebie "lepiej"? Ze lepiej hopki wybieral?

Auto ma gumowy uklad kierowniczy, 2,5 tony w zakretach to jest CRINGE i nazywanie tego auta "M" to juz nawet najwytrwalsi fani pluja pod nosem, gdzie Ty widzisz to lepsze prowadzenie?

No chyba ze wracamy znowu do zawieszenia i w 500KM aucie najwazniejsze jest plynne pokonywanie nierownosci, zupelnie jak w 120KM Toyocie Avensis.

Co jest zlego w nizszej cenie? Nizsza cena (przy lepszych osiagach, lepszej efektywnosci zespolu napedowego, lepszym sofcie, nowoczesniejszej i dedykowanej platformie) to zwykla przewaga technologiczna.

Absolutnie nic nie ma w niższej cenie i efektywnemu zespołowi napędowemu. Wręcz przeciwnie, jeśli poprawia większość bolących mnie problemów w Tesli to może kiedyś kupię jeden egzemplarz 🙂

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Ot jeden producent utrzymuje kilkudziesiecioletnie, zacofane fabryki aut spalinowych, ktore obsluguja niemieccy emeryci, ktorych zwiazki zawodowe nie pozwalaja wyrzucic na bruk, a drugi producent buduje nowoczesne fabryki, z dzisiejsza nowoczesna technologia i skrajnie nowoczesnymi rozwiazaniami jak gigaprasy (ktore BMW tez bedzie za chwile kopiowac jak wszystko inne od Tesli).

Ty wiesz swoje, ja wiem swoje no i git. Tylko dlaczego w Tesli 3 po faceliftingu poprawiali coś co było dobre?? Nikt tego nie wie 🙂

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
28 minut temu, BMFun napisał(a):

Fakt jest taki że jak ktoś potrzebuje dużych zasięgów i ma gdzieś jakość, kupi Model S. 

 

 

 

    

BMFun nie podoba mi się jedna rzecz, którą robisz. Przez pryzmat wyboru auta oceniasz ludzi. 

To nie jest fakt tylko Twoja opinia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun nie podoba mi się jedna rzecz, którą robisz. Przez pryzmat wyboru auta oceniasz ludzi. 
 

Chyba mnie z kimś pomyliłeś 🙂 Poprzednio mi wmawiałeś że coś o świeczkach pisałem, a potem myślałeś jeszcze że ja się podpisuję “słonik” 😉


Ale jeśli odbierasz to tak jak piszesz, to przepraszam jeśli tak można odebrać jakieś moje słowa, bo nie mam takiej intencji.

19 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Fakt jest taki że jak ktoś potrzebuje dużych zasięgów i ma gdzieś jakość, kupi Model S. 

To nie jest fakt tylko Twoja opinia.

Ok, to moja interpretacja którą mówię na swoim przykładzie. Do czasu przejechania się Model S chodziło mi po głowie że może kiedyś kupię, ale zgadzam się z Adamem że nie oferuje dużo więcej niż TM3/Y. Wg mnie Tesli dużo da wprowadzenie faceliftingu do TMY. Facelift zmniejsza część istotnych wad Tesli na podstawie pierwszych recenzji.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jakie to istotne wady ma Y?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, Kriss33 napisał(a):

A jakie to istotne wady ma Y?

Spójrz jakie są różnice FL TM3 i za co ją chwalą. Ja już boję się wyrażać swoje zdanie nt Tesli, bo nie forumowy lincz spotka. 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Daj spokój, jak coś wiesz to napisz.  Może się czegoś dowiem. 

Ostatnio mój kolega jeździł nową trójką z żoną, bo chcą kupić. Stwierdzili, że jest lepiej niż w starej trójce. Poprosili mnie o przejażdżkę moim Y i stwierdzili, że jest bardzo podobna glosnosc i komfort zawieszenia jak w nowej trójce i nawet im się Y bardziej spodobał w środku.

Także każdy ma swoje opinie, swój punkt odniesienia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak na dzisiaj wygladaja dla mnie auta spalinowe po kilku latach obcowania z BEV

Polecam obejrzec caly filmik, kwadratura kola od poczatku do konca 😮

Dla przypomnienia - w standardowym BEV - 8 lat i 160-200k km gwarancji zarowno na baterie jak i na uklad napedowy, spokojny sen bezcenny jezeli chodzi o najbardziej kosztowne elementy auta.

ABLVV84ssTCm3h0JPsBXeM8NAUEh6plH0PXQpLjX

 

------------------

@BMFun - nie chce mi sie juz odpisywac bo droczysz sie dla droczenia bez zadnych argumentow w sumie.

BMW nie zaspalo nic a nic, ich auta to crem de la crem, szczyt motoryzacji, to ze amerykanski elektryczny crossover w cenie 200-250k PLN jest najpopularniejszym autem w Europie bez wzgledu na segment/naped nic nie znaczy w sumie bo to nie premium i nie ta liga co BMW, co prawda BMW nawet FWD 116i wciska po 130k PLN tyle ze nie wiadomo czemu sie nie sprzedaje i ludzie wybieraja ten z dykty, zle wyposazony, zle wyciszony, z niepotrzebnym OTA samochod od Tesli.

Ja mam na to teorie - ludzie po prostu nie doceniaja odpowiednika - iX3 - auto w kazdym wzgledzie lepsze, lepsze wyciszenie, lepsze resorowanie, prawdziwa skora, ladniejsze, soft nie wymagajacy OTA bo doskonaly od poczatku -  powinno dzis byc na szczycie sprzedazy w Europie, sprzedaz kilkadziesiat razy mniejsza od modelu Y bo BMW chce byc po prostu ekskluzywne, nie chce sprzedawac aut tyle co jakas Skoda czy Fiat.

Czas zakopac wojenny topor - mam nadzieje ze Tesla sie opanuje i wprowadzi UWB do CA, pozbeda sie tych durnych gier i Netflixow, poprawia wyciszenie i zwieksza mase zeby ich auta byly bardziej komfortowe i bezpieczne, dadza w koncu odpowiednia personalizacje przy zamawianiu (ludzie chca wybierac czy chca miec ogrzewane siedzenia czy nie, czy wzmacniacz audio jest potrzebny czy nie!), dadza prawdziwa skore z krowy a nie jakas cerate.

I powinni zmniejszyc czas przyspieszenia, od 2-3s do setki kreci sie w glowie i robi sie niedobrze, mysle ze 6-7s to optimum, wiecej nie potrzebujemy do jezdzenia za TIRami 🙂

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, nie podoba mi się że przez pryzmat wybranego przeze mnie iX3 oceniasz mnie 🙂 Jakbym wybrał Teslę to inaczej byś pisał 🙂 

Co do reszty się zgadzam 🙂 Topór wojenny zakopany. Tesla niech obniży poziom zaawansowania software, a podniesie jakość auta/wyciszenie itp, a BMW podniesie jakość software’u i zdegraduje trochę jakości i materiałów we wnętrzu, to się spotkają gdzieś po drodze, a my będziemy mieli twardy orzech do zgryzienia co wybrać 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk ja się niczym nie zasłaniam bo:

1. Jeśli chodzi o segmenty to ja nie szufladkuje aut. Już ci kiedyś o tym wspominałem. Mam budżet i w takim budżecie szukam auta. Gdybym chciał na auto wydać bańkę to na pewno rozważałbym i7 a to że tesla sprzedaje tylko jabłka a w BMW masz do wyboru cały warzywniak to nie żadne zasłanianie się ale potęga możliwości wyboru w bmw

2. suć tesli to nie przewaga bo wiele lokalizacji jest otwarta dla innych marek. To jest fakt z którym nie masz co polemizować. Wchodzę na a better route planner wybieram inne auto niż tesla na trasę na narty do Austrii i co? Część ładowań jest na suc tesli.a co najlepsze to nieraz ze się na suc naładuje to zajmę 2 miejsca bo tesla pod kadrowała na kable, są za krótkie a ja port ładowania mam po drugiej stronie 😆

3. Nie zasłaniam się ani Porsche ani lucid. Akurat porcję widziałem porównanie a lucid jest na dzień dziś szybszy więc to że plaid to najszybsze auto jest nieaktualne i nieprawda.

4. Software bardziej zaawansowany w tesli, lepsza integracja. Wtf? W moim ix1 było już kilka pts, wszystkie bezproblemowe. Mam tak samo aple jak i ty i mogę zrobić większość tych samych rzeczy co ty (zarządzać ładowaniem, otworzyć/zamknąć auto, ustawić godzinę odjazdu i nagrzać kabinę). Czego chcesz więcej?

 

@Kriss33 jeśli znajomi nie czują dużej różnicy w tesli po lifcie to znaczy że lift to głównie papa marketingowa, dodanie światełek, zmiana kształtu lamp co według Adama jest pluciem klientowi w twarz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slonik czuja roznice. Nie czują za to różnicy na plus pomiędzy nowa trójka a obecnym Y

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Slonik czuja roznice. Nie czują za to różnicy na plus pomiędzy nowa trójka a obecnym Y

 

Takie “czucie” jest mocno subiektywne. Przejechałem ze znajomym 1tys km TMY LR i powiedział że jest identycznie głośno i twardo jak w jego TM3 LR którym jeździ od 4 lat 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BMFun a kiedy Ty jeździłeś ostatnio TY?

Jaka data produkcji?

No pewnie,  że jest subiektywne, dlatego to opinie a nie fakty. 

No i mało kto porównuje komfort Tesli do BMW za kilkaset tysięcy złotych 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun a kiedy Ty jeździłeś ostatnio TY?

Jaka data produkcji?

No pewnie,  że jest subiektywne, dlatego to opinie a nie fakty. 

2 miesiące temu. Data produkcji 2022, obstawiam że z fabryki w Austin jeśli to istotne 🙂

3 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

No i mało kto porównuje komfort Tesli do BMW za kilkaset tysięcy złotych 

Tu akurat bym się nie zgodził. Adam głównie te 2 marki porównuje, na elektrowozach często porównują. No i to ciągłe mówienie że Tesla to premium, no to z czym ja porównywać? Z Toyota, Dacia i Renault?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tak nie porównywałem poszczególnych roczników Tesli,  ale z tego co ludzie piszą 2023 rocznik ma zmienione zawieszenie na bardziej komfortowe.  

Z czym porównywać? Z niczym, też tak można przypominam. 

Bardziej chodziło mi o to, że tak jak Ty masz X5 w najdroższej wersji to z automatu porównasz taką Tesle do BMW. A mało kto X5 w ogóle jeździł. Ci którzy kupują np Tesle to zwykle przesiadają się z jakiegoś diesla starszego i wtedy w Tesli jest cicho i komfortowo, bo najlepsze zawieszenie to nowe zawieszenie. Oto mi chodzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ja tak nie porównywałem poszczególnych roczników Tesli,  ale z tego co ludzie piszą 2023 rocznik ma zmienione zawieszenie na bardziej komfortowe.  

Z czym porównywać? Z niczym, też tak można przypominam. 

Bardziej chodziło mi o to, że tak jak Ty masz X5 w najdroższej wersji to z automatu porównasz taką Tesle do BMW. A mało kto X5 w ogóle jeździł. Ci którzy kupują np Tesle to zwykle przesiadają się z jakiegoś diesla starszego i wtedy w Tesli jest cicho i komfortowo, bo najlepsze zawieszenie to nowe zawieszenie. Oto mi chodzi.

Ja porównuję z iX3 głównie i jest dużo bardziej komfortowe zawieszenie i dużo lepiej wyciszone w porównaniu do Tesli. Piszę to bez złośliwości. Szczególnie że BMW kiedyś było tańsze od Tesli jak kupowałem.

Zawieszenie porównuje też do X5m jako punkt odniesienia do bardziej sztywnego zawieszenia, że da się zrobić je tak żeby było i sztywno i komfortowo. Dla mnie w x5 jest bardziej komfortowo mimo dużych felg i twardego zawieszenia w porównaniu do np TM3P czy TMYP którymi jeździłem. To wynika imho z tego że Tesla ma dużo mniej wyrafinowanych zawieszenie które jest albo twarde i nieprzyjemne albo miękkie i bardzo komfortowe. Pomijam już nawet aspekt że nie ma w Tesli regulacji siły tłumienia która sporo jednak zmienia. Ja comfort mam w mieście a sport plus na autostradzie i to bardzo dużo zmienia. 
 

Ale jak ze wszystkim można się przyzwyczaić. Teraz mi przeszkadza, ale jakbym sprzedał wszystkie auta i kupił 2 Teslę to po miesiącu już bym nie pamiętał i mówił że dla mnie zawieszenie jest enough 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja absolutnie rozumiem Twoje podejście.  Wszystko zależy co jest celem. Wg mnie klient Tesli w ogóle nie szuka wyrafinowanego zawieszenia. Ja np w M2 mam proste zawieszenie i mi to pasuje. 

To przecież proste jest im więcej części do wymiany tym drożej. Jak ktoś szuka Tesli za ok 200 tys to nie będzie dopłacał do super zawieszenia. 

Druga sprawa to większość i tak nie wyczuje różnicy.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, BMFun napisał(a):

Blisko poprzedniego Bowersa Model S nigdy się nie zbliżył nawet i fakt kolejny jest taki, że niestety najlepsze teraz audio 5er jest na poziomie Modelu S.

Jeszcze apropo audio, to dla mnie bardzo istotne.

W i5 B&W to w rzeczywistosci 600W HK ze zmienionymi napisami na maskownicach.

W nowej TMS system audio pisza to 960W, 22 glosniki i aktywne wyciszanie szumow (ANC), podobno cuda i orzeszki.

Zapomnialem sprawdzic na testach niestety ^^

Wg Ciebie te zestawy graja podobnie? Mozesz rozwinac?

Porownywales moc/glosnosc, scene, detale etc?

W jakim dokladnie sensie wg Ciebie te systemy graja "na tym samym poziomie"?

 

29 minut temu, BMFun napisał(a):

można się przyzwyczaić. Teraz mi przeszkadza, ale jakbym sprzedał wszystkie auta i kupił 2 Teslę to po miesiącu już bym nie pamiętał i mówił że dla mnie zawieszenie jest enough 🙂

Ach te usczypliwosci ^^

Odpowiem w ten sposob - niektorzy po prostu LUBIA twarde zawieszenia.

Dam Ci przyklady anegdotyczne (moje)

1. Kiedys, z 10 czy wiecej lat temu mialem E90 ktore wyszlo z fabryki na standardowym zawieszeniem. Po kilku mies pobieglem do sklepu po nowe, krotsze sprezyny bo bylo za miekko.

2. Przez 3 lata jazdy F10 (ktora miala topowe zawieszenie - pelen adaptive drive z EDC) nie wlaczylem trybu komfort nawet razu, jezdzilem zawsze na sztywnym, sportowym. Dla mnie 10k czy ile ta opcja kosztowala w cenniku - pieniadze wyrzucone w bloto.

3. Po 30 min jazdy testowej odswiezona TM3 LR - nie kupilbym tego auta ze wzgledu wlasnie na  absolutnie miekkie i komfortowe zawieszenie oraz bardzo miekka i nijaka przkladnie kierownicza - tryb sport nie dawal subiektywnie NIC (moze sie usztywnial przy wyzszych predkosciach, nie wiem, w miescie byl dramat - jak w jakichs chinskich autach, zero czucia i oporu, brak "miesa")

Chociaz rozumiem ze jestem w mniejszosci bo tendencja jest jednoznaczna.

Co gorsza facet w salonie Tesli powiedzial ze odswiezona trojka performance bedzie tez duzo bardziej miekka od obecnej, jezeli okaze sie to prawda i dodac do tego te lipne kierunkowskazy to moze sie okazac ze bedzie to troche kapiszon, nawet pomimo lepszych osiagow, pozyjemy zobaczymy

Wybor zawieszenia w standardowych 3-er (zwykle, m-pakietowe) w BMW to jedna z rzeczy ktorych zazdroszcze, to akurat oznaka premium jakby nie patrzec.

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

Jeszcze apropo audio, to dla mnie bardzo istotne.

W i5 B&W to w rzeczywistosci 600W HK ze zmienionymi napisami na maskownicach.

W nowej TMS system audio pisza to 960W, 22 glosniki i aktywne wyciszanie szumow (ANC), podobno cuda i orzeszki.

Zapomnialem sprawdzic na testach niestety ^^

Wg Ciebie te zestawy graja podobnie? Mozesz rozwinac?

Porownywales moc/glosnosc, scene, detale etc?

W jakim dokladnie sensie wg Ciebie te systemy graja "na tym samym poziomie"?

 

 

Mowie o pierwszym wrażeniu jak posłuchałem w odstępie 1h w Tesli, i5 oraz iX. Różnica i5 Bowers vs iX jest od razu bardzo widoczna po 1 minucie odsłuchu, obejrzenia możliwych ustawień (np w i5 nie zmiany sceny tak jak mam x5 czy było w x5), a już plastikowe osłony głośników w i5 wyglądające jak ładne aluminiowe w x5/iX to wg mnie przegięcie, bo sprawia wrażenie jakby BMW zrobiło w i5 “podróbkę” tego co jest w iX/było w poprzednich modelach. Sam się na to nabrałem na początku i nie mogę tego zinterpretować inaczej niż ukłon w stronę chińskiego i indyjskiego rynku.

Nie to żeby Bowers w i5 grał źle. On dla 99% klientów będzie całkowicie wystarczający i pierwsze wrażenie jest że podobny do HK w X5. Duży bałagan w oznaczaniu audio, bo np HK w X5 poprzednim grał wyraźnie lepiej niż HK w iX3, choć ten w iX3 też jest bardzo przyzwoity. Wniosek jest ze samemu zawsze trzeba sprawdzić przed zakupem. Dla mnie audio w aucie jest ważne, bo tutaj najwięcej słucham muzyki. 
 

Co do Model S to uczciwie powiem że to było pierwsze wrażenie 2-3minutowego słuchania, bo skupiłem się na tym co ważniejsze - jeździe i przyspieszeniu 🙂

Jesli chodzi o ANC to o ile w słuchawkach ma to znaczenie, to w aucie nie sądzę żeby istotnie wpływało na wyciszenie. Prosty przykład - we wszystkich testach iX i Model X/S jaki oglądałem na YT, wyciszenie iX bije na głowę Teslę. Mój test obu autostradowy potwierdza to. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ANC to jest pudrowanie trupa i wpływa tylko negatywnie na jakość audio. Producent zaoszczędził na porządnym wyciszeniu i próbuje się ratować technologią rodem ze słuchawek za parę złotych, nic więcej. Ilość wat w systemie to z kolei mentalność bazarowa, gdzie rządziły boomboksy tysiąc wat. Wysokiej klasy audio mają po 30-100 wat na kanał a potrafią nagłośnić duże pomieszczenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, słonik40 napisał(a):

technologią rodem ze słuchawek za parę złotych, nic więcej.

Slonik nie pekaj, BMW za kilka lat ta technologie "za pare zlotych" tez bedzie implementowac.

Moze nie w iX1 bo tam w bieda wersjach jeszcze walcza z montazem wzmacniacza i tweeterow (klienci przekonuja ze nie potrzebuja, cos jak Michael O’Leary mowil ze za odpowiednia cene ludzie by wybierali miejsca stojace w samolocie 😜)

10 minut temu, słonik40 napisał(a):

Ilość wat w systemie to z kolei mentalność bazarowa, gdzie rządziły boomboksy tysiąc wat. Wysokiej klasy audio mają po 30-100 wat na kanał a potrafią nagłośnić duże pomieszczenie.

1. Wymienisz te marki motoryzacyjne i konkretne auta co maja 30W systemy i "potrafią nagłośnić duże pomieszczenie"?

2. Rolls Royce to np dobry przyklad "mentalność bazarowa" - ich "Phantom Bespoke" ma 1300W i 18 glosnikow

PHANTOM BESPOKE AUDIO SYSTEM (rolls-roycemotorcars.com)

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.