Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super temat, parujące lampy w Tesli. Tymczasem w autach spalinowych wyciąga się silniki, żeby wymienić łańcuch rozrządu i wszyscy udają, że to normalna sytuacja. Takich przykładów jest mnóstwo. No, ale na tym forum wszyscy chyba sprzedają auta po gwarancji, wiec nie ma tematu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie mam pojęcia, może będzie, jak cos wiesz w temacie to napisz, bo taka  zaczepka to słaba jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 minut temu, gorik79 napisał(a):

a w elektrykach nie będzie się wyciągać baterii żeby wymienić ogniwa ?

Ja na chlopski rozum podchodze do tego w ten sposob w 2023/24r:

Tesla model 3 - cena w katalogu 206k PLN, wciaz moze byc pomniejszona o 20-30k PLN doplat.

WLTP - 550km

Gwarancja na naped i baterie to 8 lat/160k km (pojemnosc minimum 70%)

Jezeli producent jest pewny swego i daje taka gwarancje to jestem calkiem spokojny o zywotnosc akumulatorow, w koncu do interesu nie doklada.

Po 8 latach auto bedzie warte ile zakladajac ~10-15% utraty wartosci co roku? 60-80k PLN?

Nawet zakladajac najbardziej skrajny wariant ze bateria po 8 latach bedzie miala powiedzmy te 75% pojemnosci pierwotnej (tuz nad minimum niekwalifikujacym sie do wymiany gwarancyjnej) - mamy nadal auto o zasiegu ~400km (WLTP) za dzisiejsze 60-80k PLN.

Nadal sie bedzie spokojnie nadawalo do miasta i na okazjonalne trasy.

Probka elektrykow jest juz calkiem spora - w Norwegii jezdzi pelno modeli S ktore maja juz dekade a to przeciez mozna powiedziec ze juz dzis "sredniowieczna" technologia, od tego czasu powstalo miliony elektrykow a kazdy rok to nowe usprawnienienia technologiczne.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

nie mam pojęcia, może będzie, jak cos wiesz w temacie to napisz, bo taka  zaczepka to słaba jest

nie zaczepiam dlaczego tak uważasz, wnioskuję po tym że nie ma baterii dożywotnich więc chyba nadejdzie taka potrzeba w używanych autach tak samo jak rozciąga się łańcuch

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

gorik79, w sam raz trafiłem NT naprawy baterii, od 33 minuty

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

gorik79, w sam raz trafiłem NT naprawy baterii, od 33 minuty

 

Ciekawy film. Użytkownik Modelu X mówi że psuje się na potęgę i nonstop oddaje go do serwisu Tesli. Gdzie to mityczne serwisowanie na podwórku lotnym serwisem? Chyba autor o tym nie wie 🙂 I jeszcze obraża użytkowników starszych Modeli S/X mówiąc że auta są prototypowe. Zaraz Kriss zostaniesz tutaj chyba zbesztany za wrzucanie tak obrazoburczych filmów 🙂 

EDIT: Nie, no tego nie da się oglądać. Autor po przejechaniu 30tys km mówi że głównym problemem to twarde zawieszenie, słabe wyciszenie, jest wykonany z tragicznie jakościowych materiałów i podsumował że to świetny samochód z wnętrzem Dacii Logan MPI (24 minuta). Mi wystarczyło zrobić 2tys km tym autem żeby te wnioski wyciągnąć i zostałem tutaj zwyzywany od hejterow Tesli. Cieszę się że są jeszcze youtuberzy z dystansem którzy uczciwie mówią jak jest. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę, że jesteś zaskoczony tym co usłyszałeś. Ja akurat nie. Po pierwsze tego gościa z firmy EV Repair wielokrotnie oglądałem i wiem, że jego X się często psuje. Tylko co z tego wynika dla Ciebie, dla mnie, dla użytkowników forum?

Dla mnie nie ma żadnego znaczenia, bo nie kupiłbym dzisiaj kilkuletniej Tesli X. Kilkuletniego BMW klasy X5 też bym nie kupił, bo mam dość płacenia za błędy konstruktorów, typu wyciąganie silnika do wymiany łańcucha rozrządu. 

Poza tym czasy kiedy można było polegać na jakości pojazdów danej marki dawno minęły. Od kilkunastu lat kupując np BMW trzeba było wybierać dany model, z danym silnikiem , żeby nie zaliczyć wtopy finansowej. 

Tesla jak kazda marka ma, miała i zapewne będzie miała awarie, problemy itd. Pytanie jakie to powoduje konsekwencje dla użytkownika. Przykładowe parujące lampy nie powodują żadnych konsekwencji. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dla mnie kompletnie nic, bo nie mam Tesli 🙂 Po prostu widzę pewne rozdźwięki jak słyszę opinie praktyka vs to co słyszę na forum w kwestii:

- komfortu zawieszenia

- wyciszenia wnetrza

- lotnych serwisach które naprawia większość usterek samochodu

- jakości wnętrza Tesli podobnym do Dacii Logan

- bezawaryjnych Tesli Model S/X gdy praktyk pisze że mnóstwo tam nieszablonowych rozwiązań które bardziej przypominają testy i często się nie sprawdzają. A ten Model S co Bjorn na torze testował to musiał być zalany 🙂

O tej awaryjności Model S/X chciałem podkreślić, bo padał na forum argument że Tesla 3 jeżdżąca raptem 3-4 lata będzie po 10 latach bezawaryjna bo przecież Model S/X jest mało awaryjny a jeździ tego dużo od 10-12 lat 🙂 No i mamy weryfikację tego co się wydaje z praktykiem który te auta rozbiera na części i naprawia.

Oczywiście mnóstwo się zgadza - dobre przyspieszenie, zasięg, ekonomia (19,2kWh ze średnią 57km/h do Zakopanego to niezły wynik), cena.

Dobra wiadomość jest taka że baterie, silniki się naprawia i ogólnie auta po stłuczkach nie muszą iść na złom, bo takie głosy od przeciwników Ev często padają. Mam nadzieję jedynie że to bezpieczne naprawy. A jak jest z naprawą postluczkowych / powypadkowych Ev w NO @adamjttk? Naprawiają na miejscu czy takie auta jadą od razu do Polski? Przerażająca jest statystyka podana w filmie (raczej nie policzona tylko oszacowana), że 50% Ev w Polsce to auta powypadkowe z importu. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Dla mnie kompletnie nic, bo nie mam Tesli 🙂 Po prostu widzę pewne rozdźwięki jak słyszę opinie praktyka vs to co słyszę na forum w kwestii:

- komfortu zawieszenia

- wyciszenia wnetrza

- lotnych serwisach które naprawia większość usterek samochodu

- jakości wnętrza Tesli podobnym do Dacii Logan

- bezawaryjnych Tesli Model S/X gdy praktyk pisze że mnóstwo tam nieszablonowych rozwiązań które bardziej przypominają testy i często się nie sprawdzają. A ten Model S co Bjorn na torze testował to musiał być zalany 🙂

O tej awaryjności Model S/X chciałem podkreślić, bo padał na forum argument że Tesla 3 jeżdżąca raptem 3-4 lata będzie po 10 latach bezawaryjna bo przecież Model S/X jest mało awaryjny a jeździ tego dużo od 10-12 lat 🙂 No i mamy weryfikację tego co się wydaje z praktykiem który te auta rozbiera na części i naprawia.

Oczywiście mnóstwo się zgadza - dobre przyspieszenie, zasięg, ekonomia (19,2kWh ze średnią 57km/h do Zakopanego to niezły wynik), cena.

Dobra wiadomość jest taka że baterie, silniki się naprawia i ogólnie auta po stłuczkach nie muszą iść na złom, bo takie głosy od przeciwników Ev często padają. Mam nadzieję jedynie że to bezpieczne naprawy. A jak jest z naprawą postluczkowych / powypadkowych Ev w NO @adamjttk? Naprawiają na miejscu czy takie auta jadą od razu do Polski? Przerażająca jest statystyka podana w filmie (raczej nie policzona tylko oszacowana), że 50% Ev w Polsce to auta powypadkowe z importu. 

BMFun napisze szczerze, czy Ciebie interesuje opinia nt Tesli na forum BMW, gdzie kilka osób ma Tesle? Czy chcesz coś udowodnić Adamowi, który tylko zachwala Tesle, a prawda jest inna, bo jakiś gość co naprawia Tesle po gwarancji tak twierdzi ?

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun napisze szczerze, czy Ciebie interesuje opinia nt Tesli na forum BMW, gdzie kilka osób ma Tesle? Czy chcesz coś udowodnić Adamowi, który tylko zachwala Tesle, a prawda jest inna, bo jakiś gość co naprawia Tesle po gwarancji tak twierdzi ?

Robię prostą analizę porównawczą contentu forum z ciekawym filmem który wkleiłeś. Bez cienia moich wniosków na ten temat 🙂 Jedynie recenzja.

Ciekawy jestem komentarzy forumowiczów.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Dla mnie kompletnie nic, bo nie mam Tesli 🙂 Po prostu widzę pewne rozdźwięki jak słyszę opinie praktyka vs to co słyszę na forum w kwestii:

- komfortu zawieszenia

- wyciszenia wnetrza

- lotnych serwisach które naprawia większość usterek samochodu

- jakości wnętrza Tesli podobnym do Dacii Logan

- bezawaryjnych Tesli Model S/X gdy praktyk pisze że mnóstwo tam nieszablonowych rozwiązań które bardziej przypominają testy i często się nie sprawdzają. A ten Model S co Bjorn na torze testował to musiał być zalany 🙂

O tej awaryjności Model S/X chciałem podkreślić, bo padał na forum argument że Tesla 3 jeżdżąca raptem 3-4 lata będzie po 10 latach bezawaryjna bo przecież Model S/X jest mało awaryjny a jeździ tego dużo od 10-12 lat 🙂 No i mamy weryfikację tego co się wydaje z praktykiem który te auta rozbiera na części i naprawia.

Oczywiście mnóstwo się zgadza - dobre przyspieszenie, zasięg, ekonomia (19,2kWh ze średnią 57km/h do Zakopanego to niezły wynik), cena.

Dobra wiadomość jest taka że baterie, silniki się naprawia i ogólnie auta po stłuczkach nie muszą iść na złom, bo takie głosy od przeciwników Ev często padają. Mam nadzieję jedynie że to bezpieczne naprawy. A jak jest z naprawą postluczkowych / powypadkowych Ev w NO @adamjttk? Naprawiają na miejscu czy takie auta jadą od razu do Polski? Przerażająca jest statystyka podana w filmie (raczej nie policzona tylko oszacowana), że 50% Ev w Polsce to auta powypadkowe z importu. 

BMFun, powiem tak bo od 3 lat jezdze TM3 Performance, przesiadlem sie z 4-letniej F30 330e wyposazonej pod korek.

1. Narzekanie na "komfort zawieszenia" w aucie "Performance" ktore ma sztywne nastawy, obnizone zawieszenie i 20" kola jest DEBILIZMEM. Serio, nie da sie inaczej tego nazwac.

Ten samochod MA BYC TWARDY, to jest jego feature. Jak ktos tego nie rozumie i narzeka ze usportowione 500KM auto jest malo komfortowe czy nie resoruje tak komfortowo jak jakis Avensis jest po prostu ignorantem/idiota.

2. Wyciszenie wnetrza - tak, TM3 jest slabo wyciszona. F30 tez bylo beznadziejne pod tym wzgledem, w TM3 jest chyba nawet gorzej. Lifting 23" poprawil bardzo duzo w tym temacie i jest juz powiedzmy standard jak na segment D.

3. lotne serwisy - przez 3 lata mialem bodajze 4 zgloszenia serwisowe z tego 3 razy przyjechali pod dom/prace i raz odstawilem auto pod serwis bez spotykania sie z pracownikiem ASO.

Serwis Tesli z mojego widzenia oceniam na 5+, BMW na 3+ co najwyzej po ~6 latach z F20, F10, F30 w NO.

4. Jakosc wnetrza w mojej TM3P jest bym powiedzial gorsza o 10-20% od F30. Funkcjonalnosc/ergonomika za to 50% lepsza. Dla mnie, po 10 latach jezdzenia BMW 1-3-5 - absolutnie satysfakcjonujaca.

Dacia Logan MPI? Nie wiem czym jezdzi na codzien komentujacy, jak jakas nowa S-klasa to rozumiem aluzje i przejaskrawienie, nie mam z tym problemu.

 

Standardowo - klient glosuje portfelem, Tesla po 3 latach od rozpoczecia watku jest gdzie jest, poczytaj pierwsze strony tego watku, przed Gigaberlin, jak to BMW i niemieckie premium zmiazdza Tesle jak karalucha, jak to Toyota pokaze jej gdzie raki zimuja, jak ta wydmuszka zniknie z rynku.

A poki co sprzedaz roczna to ponad 1,8 miliona aut, model Y to najpopularniejsze auto w Europie, kapitalizacja Tesli na dzis to 10x kapitalizacja BMW, ja w przyszlym roku pewnie kupie swoja 4ta Tesle.

A w BMW w segmencie E usuwaja siatki, listwy, ambienty i CA bo marze przestaja sie zgadzac, na szczescie za to w Neue Klasse nie bedzie juz licznikow, bedzie podwojna ladowarka, beda gry i Netflix i kto wie, moze sie nawet na elektryczna klapke zalapiemy.

AHa - elektryki do piachu, long live diesel, hybrydy i wodor!

 

Szczesliwego nowego roku dla wszystkich 🙂

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Suzuki swace w hybrydzie polecam komfort, na prawdę super, na kostce jedzie elegancko.

Zawsze mnie śmieszą opinie nt zawieszenia i założenia, że komfort jest najważniejszy. I jeszcze sugerowanie się opiniami innych skoro każdy ma inne potrzeby.

To nie zawieszenia są problemem tylko nierówne drogi. Na takiej polatanej drodze M2 podskakuje jak piłka,  ale na równej jedzie jak gokart. 

Również wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wszystkiego najlepszego wszystkim! Elektromobilnym - taniego prądu, dobrego “value”, taniego solid state battery czyli wysokich zasięgów i niskiej masy pojazdow, najlepszych osiągów. A tym od benzyny - powrotu v12, spalinowej rodzinnej odpowiedzi na Plaid, odwrotu od downsizingu 🙂 🙃

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
W dniu 29.12.2023 o 12:52, --maly-- napisał(a):

S Plaid którego ma mój kolega jest wykonany lepiej niz sie spodziewałem. Materiały dobre alcantara na suficie, deska skóra, boczki miekkie w kieszeniach też miekkie plus materiał od wewnątrz co w bmw wyparowało kilka kat temu. Od 140 troche szumu wiatru ale bez tragedii. Nic nie trzeszczy. Z minusów deska do jednego boczka pasuje idealnie a z drugiej strony jest nizej, lampy tył paruja. Nierówne szczeliny w masce przód i klapie tył, dziwnie wiszące uszczelki drzwi przod w rogu przy słupku A.  Do G30 czy G05 nie ma podejścia ale w porównaniu do nowej G60 nie wiele gorzej. 

Jak dla mnie nie ma wielkiej różnicy w jakości między moim poprzednim G31 a TMS a miałem wersję full. Według cennika ponad 320tys w 2018 kupiony za niecałe 280tyś. Na tym samochodzie straciłem trochę. Jak patrzę na Otomoto to na mojej Sce nie mam narazie utraty wartości. Po dwóch latach ledwo 20% utraty wartości na TM3. Jest to samochód żony to pewnie z 5 lat nim pojeździ. 

Jeśli chodzi o TMS to wystarczy jak będzie w połowie tak jak ta S-ka. 

Fun z jazdy i użytkowania TMS w porównaniu to G31 jest olbrzymi. W życiu bym nie zrobił kroku w tył. 

Poczekam na nową G-klase w 2024. Jak dla mnie jedyny samochód który można rozważyć, oczywiście wersję elektryczną 😉

https://moto.co.pl/tesla-model-s-po-380-000-km-koszt-napraw-i-serwisu-0-zl-7382528.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Porównujesz BMW 5 z silnikiem 2.0 190KM który w najnowszej odsłonie można mieć nówkę G60 przyzwoicie wyposażona za 270tys do Tesli za min 450tys i grubo ponad 600KM i zaskoczony jesteś większym funem z jazdy? Serio?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-5-520i-odbior-do-konca-grudnia-ID6G4cOA.html

Pomijam że nawet ten słabiej wyposażony G60 z eko „skóra” ma lepszą jakość wnętrza niż Tesla, nie mówiąc już o G30. Jeździłem każdym, porównywałem i różnica jest mocno dostrzegalna. Dyskusja to raczej się toczy o tym czy warto dopłacać do bogato wyposażonych BMW z Nappą, lepszym spasowaniem, wyciszeniem, układem jezdnym itp a nie czy jest różnica.

Nie czekaj na G-klasę, tylko bierz Model X. Tańszy, lepszy (bo Tesla), a różnicy nie zauważysz pewnie 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
40 minut temu, BMFun napisał(a):

 Dyskusja to raczej się toczy o tym czy warto dopłacać do bogato wyposażonych BMW z Nappą, lepszym spasowaniem, wyciszeniem, układem jezdnym itp a nie czy jest różnica.

 

No wreszcie piszesz tak jak ja 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Dyskusja to raczej się toczy o tym czy warto dopłacać do bogato wyposażonych BMW z Nappą, lepszym spasowaniem, wyciszeniem, układem jezdnym itp a nie czy jest różnica.

Ja bym tez dodal, ze z duzo gorszymi osiagami (pomimo szumnych literek "M"), DUZO gorszym zasiegiem, mniejsza iloscia miejsca na bagaze, wieksza masa, brakiem dostepu do SC, slabym GUI, slabym OTA, uposledzonym wyposazeniem etc etc

I dlaczego skoro to marka premium i powinna takie marki jak Tesla gniesc w wiekszosci z tych dziedzin (premium cena=premium cechy)

Nappe czy wyciszenie mozna sobie w Tesli za 20-30k PLN dolozyc bez problemu, zasiegu o 100-200km nie wydluzszy, sekund na setke nie urwiesz, ot clue tego watku od tylu lat.

--------------

https://obserwatorlogistyczny.pl/2023/12/31/chiny-czterokrotnie-zwiekszaja-eksport-aut-i-staja-sie-swiatowym-liderem/

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wszystkiego najlepszego wszystkim w nowym roku.

@adamjttkze też ci się nie znudzi powtarzanie tych wierutnych bzdur. 
1. zasieg większy? O ile pamięć mnie nie myli BMW ix jest suvem o największym zasięgu. Jak chcesz dobry zasięg w sedanie bmw idziesz do salonu, wyrzucasz worek srebrników i wyjeżdżasz nieustepujacycm zasięgiem i7.

2. Sieć suc to jakis plus? Really? W 2024 roku? Primo to wiele lokalizacji już się otworzyło na inne marki a po drugie wyrosła bardzo duża konkurencja więc żadna to przewaga. Wręcz wada. Regularnie wyprzedzam Wlekące się jak na moje oko tak 110km/h tesle na a1. To na bank rezultat tej świetnej sieci suc. Ja się naładuje na ionity, właściciel tesli przy cenie 3,5 już niekoniecznie.

3. niska masa daje przewagę tesli? Pokaż gdzie. Bo z tego co ja widziałem na różnych testach to prymitywny zawias i hamulce sprawiają że taki niemal połowę lżejszy model 3 performance jest wolniejszy na torze od takiego taycana 4s.

4. No zostaje ci 0-100. Będziesz mógł się pochwalić teściowej na imieninach że jest prawie tak szybki jak lucid.

 

@Jack BMW mercedes g klasa? Really? Niski zasieg nagle przestanie ci przeszkadzać? Czyżby za mało premium w „premium” tesli? 😀

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Wszystkiego najlepszego wszystkim w nowym roku.

@adamjttkze też ci się nie znudzi powtarzanie tych wierutnych bzdur. 
1. zasieg większy? O ile pamięć mnie nie myli BMW ix jest suvem o największym zasięgu. Jak chcesz dobry zasięg w sedanie bmw idziesz do salonu, wyrzucasz worek srebrników i wyjeżdżasz nieustepujacycm zasięgiem i7.

2. Sieć suc to jakis plus? Really? W 2024 roku? Primo to wiele lokalizacji już się otworzyło na inne marki a po drugie wyrosła bardzo duża konkurencja więc żadna to przewaga. Wręcz wada. Regularnie wyprzedzam Wlekące się jak na moje oko tak 110km/h tesle na a1. To na bank rezultat tej świetnej sieci suc. Ja się naładuje na ionity, właściciel tesli przy cenie 3,5 już niekoniecznie.

3. niska masa daje przewagę tesli? Pokaż gdzie. Bo z tego co ja widziałem na różnych testach to prymitywny zawias i hamulce sprawiają że taki niemal połowę lżejszy model 3 performance jest wolniejszy na torze od takiego taycana 4s.

4. No zostaje ci 0-100. Będziesz mógł się pochwalić teściowej na imieninach że jest prawie tak szybki jak lucid.

 

@Jack BMW mercedes g klasa? Really? Niski zasieg nagle przestanie ci przeszkadzać? Czyżby za mało premium w „premium” tesli? 😀

Zobaczymy co Mercedes pokaże G-klasą. Może być niezła lipa. Poczekamy na produkt finalny. Ja się nudzę szybko samochodami. Co do ładowania to ja kompletnie nie zwracam uwagi na koszt ładowania ponieważ w trasie ładuję się na Superchargerach. Rzadko jeżdżę po polsce. Większość tras mam na południe lub zachód a tam mam co kawałek superchargery. Pewnie cena G-klasy będzie i tak zaporowa.

Co do X to nigdy nie chciałem i nie kupię obecnej wersji. 

Na moich najczęściej uczęszczanych trasach jadę Ska jak poczciwym dieslem. Do Wiednia mam 350km więc jadę bez ładowania, tak samo dalej na południe. 

Tak S-ka jest dotychczas moim najszybszym samochodem.  

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Ja bym tez dodal, ze z duzo gorszymi osiagami (pomimo szumnych literek "M"), DUZO gorszym zasiegiem, mniejsza iloscia miejsca na bagaze, wieksza masa, brakiem dostepu do SC, slabym GUI, slabym OTA, uposledzonym wyposazeniem etc etc

Rozbierzmy na czynniki pierwsze:

- zasięg - tak, gorszy (chociaż w iX lepszy). Ciekawe ze w linku co Kris wysyłał, ta mityczna Tesla co jej maintenance kosztuje 0zl (czyli nie zużywa opon, nie wymaga geometrii zawieszenia itp) zrobiła 360tys km mając 75kWh i zasięg 380km. Ale w i5 515-580km (zależnie od wersji) to już kpina i nie przystoi do limuzyny i nie da się tym jeździć niemalże w trasy. Czyli Model S to nie jest limuzyna? Czy statystyczny Polak nie przejeżdża już 30-40km dziennie a na morze jeździ max 1-2x w roku? Czyli ładowanie 15min Model S + 15min dojazdu do Ciechocinka jest ok, a 25-30min ladowania na wygodnej ładowarce ionity na MOP już nie jest ok?

- mniejsza ilość miejsca na bagaże - jest postęp, bo już Słonik obalił mit że Model S jest większy w środku od i5 (oglądałem na żywo i potwierdzam to). To teraz czepiamy się że sedan jest mniej pakowany od liftback 😄 Poczekajmy na kombi.

- upośledzone wyposażenie - czyli co konkretnie? Lepsze reflektory wycinające pojazdy? Lepsza skóra i wygodniejsze fotele? Lepsza implementacja kluczyka w telefonie oparta o UWB? Lidary+kamery zamiast kamer? Istnienie USS? Nie rozumiem co gorszego ma i5. Tylko nie pisz o trybie psa czy elektrycznych klapkach.

- słabym OTA - pytam znajomego który 4 lata jeździ TM3, który ma pojęcie o softwarze bo się nim zajmuje - co Ci daje OTA? Odpowiedział że to głównie dla producenta do częstych poprawek błędów i zbierania danych testowych. Początkowo się jarał tym i czytał co się zmieni, a okazuje się że dla użytkownika to głównie poprawki czy jakieś bzdurki typu pokaż świetlny. W moim leciwym x5 miałem przez 2 lata chyba ze 3 aktualizację OTA z których główną zmiana jaką zauważyłem to poprawa płynności zmian pasa ruchu na autopilocie. Co Tobie dało OTA przez te 4 lata?

- M to nie tylko osiągi, ale przede wszystkim zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy itp. Spłycanie osiągów do 0-100, czy 1/4 mili to główne paliwo tych co chcą się dowartościować samochodem.

- większa masa - cóż, to wada aut premium, Tesla doszła do perfekcji wycinając co się da oraz oczywiście optymalizując architekturę pojazdu żeby był lekki. Natomiast problemem jest technologia baterii każdego BEV w której jeden ma większy problem z masą a drugi mniejszy. Szczerze mówiąc wolę mieć cięższe auto ale nie wybrakowane jeśli chodzi o komfort, wyciszenie, wyposażenie niż jakieś auto z dykty. 
- etc etc - nie wiem co w tych etc, obstawiam że te tunele środkowe albo inne cuda. Co do tunelu podam anegdotę ze swojego doświadczenia - telewizor wiozłem przez ostatnie 8 lat jeden raz i jechał w bagażniku. Zakupy w osiedlowym sklepie robię 2-3x tygodniowo i zawsze i wstawiam za przednim siedzeniem i dzięki tunelowi nie przewracają mi się. W Tesli Y wypożyczonej zrobiłem ze 2 razy zakupy i za każdym razem się wysypały i latały mi butelki pomiędzy drzwiami tylnymi. Dzieci wiele razy przeskakują przez tunel w ix3 i nie narzekają.

13 godzin temu, adamjttk napisał(a):

I dlaczego skoro to marka premium i powinna takie marki jak Tesla gniesc w wiekszosci z tych dziedzin (premium cena=premium cechy)

Nappe czy wyciszenie mozna sobie w Tesli za 20-30k PLN dolozyc bez problemu, zasiegu o 100-200km nie wydluzszy, sekund na setke nie urwiesz, ot clue tego watku od tylu lat.

Można też i licznik w Model 3 dokładać za kierownicą, można pewnie i kierunkowskazy dołożyć w manetkach zamiast przycisków. 

13 godzin temu, adamjttk napisał(a):

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Zobaczymy co Mercedes pokaże G-klasą. Może być niezła lipa. Poczekamy na produkt finalny. Ja się nudzę szybko samochodami. Co do ładowania to ja kompletnie nie zwracam uwagi na koszt ładowania ponieważ w trasie ładuję się na Superchargerach. Rzadko jeżdżę po polsce. Większość tras mam na południe lub zachód a tam mam co kawałek superchargery. Pewnie cena G-klasy będzie i tak zaporowa.

Co do X to nigdy nie chciałem i nie kupię obecnej wersji. 

Na moich najczęściej uczęszczanych trasach jadę Ska jak poczciwym dieslem. Do Wiednia mam 350km więc jadę bez ładowania, tak samo dalej na południe. 
 

To ile sztuk tras robisz w roku i po ile km? I jaki masz przebieg tak z ciekawości?

30 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Tak S-ka jest dotychczas moim najszybszym samochodem.  

Rozwiń ten wątek. Czyli 520d jeździł wolniej w trasie? Dlaczego? Miał gorsze wyciszenie? Max 220km/h ograniczał albo miał mniejszy zasięg niż Tesla? Albo dłużej się tankował niż trwa ładowanie na SC?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkze też ci się nie znudzi powtarzanie tych wierutnych bzdur. 
1. zasieg większy? O ile pamięć mnie nie myli BMW ix jest suvem o największym zasięgu. Jak chcesz dobry zasięg w sedanie bmw idziesz do salonu, wyrzucasz worek srebrników i wyjeżdżasz nieustepujacycm zasięgiem i7.

2. Sieć suc to jakis plus? Really? W 2024 roku? Primo to wiele lokalizacji już się otworzyło na inne marki a po drugie wyrosła bardzo duża konkurencja więc żadna to przewaga. Wręcz wada. Regularnie wyprzedzam Wlekące się jak na moje oko tak 110km/h tesle na a1. To na bank rezultat tej świetnej sieci suc. Ja się naładuje na ionity, właściciel tesli przy cenie 3,5 już niekoniecznie.

3. niska masa daje przewagę tesli? Pokaż gdzie. Bo z tego co ja widziałem na różnych testach to prymitywny zawias i hamulce sprawiają że taki niemal połowę lżejszy model 3 performance jest wolniejszy na torze od takiego taycana 4s.

4. No zostaje ci 0-100. Będziesz mógł się pochwalić teściowej na imieninach że jest prawie tak szybki jak lucid.

Rozmawialismy o modelu S, segment E

I teraz:

1. bronisz sie segmentem F, ktory przy podobnych (nadal gorszych) osiagach zaczyna sie od 800k PLN, a doposazony banke

2. Siec SC to zadna zaleta. Ok, ciezko polemizowac z takimi argumentami 😉

3. bronisz sie Porsche

4. bronisz sie Lucidem

Czyli standardowo - Tesla kontra reszta swiata, to tylko pokazuje jak fantastyczna robote robia!

58 minut temu, BMFun napisał(a):

- zasięg - tak, gorszy (chociaż w iX lepszy). Ciekawe ze w linku co Kris wysyłał, ta mityczna Tesla co jej maintenance kosztuje 0zl (czyli nie zużywa opon, nie wymaga geometrii zawieszenia itp) zrobiła 360tys km mając 75kWh i zasięg 380km. Ale w i5 515km to już kpina i nie przystoi do limuzyny i nie da się tym jeździć niemalże w trasy. Czyli Model S to nie jest limuzyna? Czy statystyczny Polak nie przejeżdża już 30-40km dziennie a na morze jeździ max 1-2x w roku? Czyli ładowanie 15min Model S + 15min dojazdu do Ciechocinka jest ok, a 25-30min ladowania na wygodnej ładowarce ionity na MOP już nie jest ok?

Nie wiem co Kriss wklejal ale zasieg modelu S wg WLTP to 720km, to jest 200km wiecej niz i5, to sa 2 deklasacje i sam ten jeden czynnik mozna powiedziec przekresla ta 5m limuzyne z jakiegokolwiek praktycznego zastosowania (jezeli rozmawiamy o segmencie E). Auto bedzie po prostu bulwarowka dla tych co jezdza wokol komina i potrzebuja do tego segmentu E. Ilosc klientow bedzie homeopatyczna imho, wiekszosc bedzie sie wolalo kulac iX ze 100kWh bateria.

58 minut temu, BMFun napisał(a):

- mniejsza ilość miejsca na bagaże - jest postęp, bo już Słonik obalił mit że Model S jest większy w środku od i5 (oglądałem na żywo i potwierdzam to). To teraz czepiamy się że sedan jest mniej pakowany od liftback 😄 Poczekajmy na kombi

Nie moja wina ze BMW jest na tyle tepe ze nie wypuscilo Touringa przed sedanem.

Pewnie cos sie za tym kryje jak zawsze bo decyzja jest nielogiczna, poczekamy na premiere i zobaczymy, obstawiam ze zasieg bedzie mniejszy o kolejne 50km od sedana, ot sztuka dla sztuki.

58 minut temu, BMFun napisał(a):

- upośledzone wyposażenie - czyli co konkretnie? Lepsze reflektory wycinające pojazdy? Lepsza skóra i wygodniejsze fotele? Lepsza implementacja kluczyka w telefonie oparta o UWB? Lidary+kamery zamiast kamer? Istnienie USS? Nie rozumiem co gorszego ma i5. Tylko nie pisz o trybie psa czy elektrycznych klapkach

Dawalem cala liste, kilkanascie punktow, kilka stron temu (w porownaniu do G30)

Od tego czasu doszlo kilka nowych punktow jak np CA, DZIADOWANIE przez duze "D" ktore juz przemilczasz bo nie pasuje do Twojej teorii, ktora lansowales, ze znikaly rzeczy nieistotne, ze z tego nikt nie korzystal, nie? 😉

Przyznaj na glos, to nie boli - BMW w segmencie E (!) DZIADUJE zeby marza byla o 1-2% wieksza na koniec kwartalu, lepiej sie poczujesz 🙂

Do tego dodaj cala liste rzeczy ktore ma TMS jak kazda Tesla a ktorych nie ma w BMW, lacznie wyjdzie lista na 20-30 punktow easy.

58 minut temu, BMFun napisał(a):

- słabym OTA - pytam znajomego który 4 lata jeździ TM3, który ma pojęcie o softwarze bo się nim zajmuje - co Ci daje OTA? Odpowiedział że to głównie dla producenta do częstych poprawek błędów i zbierania danych testowych. Początkowo się jarał tym i czytał co się zmieni, a okazuje się że dla użytkownika to głównie poprawki czy jakieś bzdurki typu pokaż świetlny. W moim leciwym x5 miałem przez 2 lata chyba ze 3 aktualizację OTA z których główną zmiana jaką zauważyłem to poprawa płynności zmian pasa ruchu na autopilocie. Co Tobie dało OTA przez te 4 lata?

Jedna z rzeczy ktorych nie rozumiesz bo nie uzywasz, nie znasz.

OTA w BMW, ze wzgledu na prymitywizm technologiczny (nazywam rzeczy po imieniu), abstrachujac juz od tego ze nie dziala prawidlowo (dziesiatki tematow na naszym forum, niektore wrecz zalosne i godne politowania) - tyczy sie jedynie rzeczy nieistotnych tak jak piszesz bo w tych autach nie ma praktycznie zadnej integracji - OTA moze co najwyzej poprawic uklad menu czy zmienic ikone apki, ot taka to technologia. Zupelnie jak u VW.

OTA w Tesli dodaje apki, dodaje funkcjonalnosci GUI, zmienia/poprawia mechanike aut, zalatwia czesto sprawe wizyt serwisowych i recalli - nie masz pojecia o czym piszesz kolego.

Na upartego mozesz argumentowac ze wszystko powinno byc tiptop od wyjazdu pojazdu z fabryki i czesciowo sie zgadzam, tyle ze czasy mamy inne, klient chce wiecej, szybciej, auta sa okrutnie skomplikowane softwarowo dzis, lacza sie z telefonami, z ladowarkami DC i regularne poprawki softu to dzis codziennosc i przykra koniecznosc. To co nowe dzis za 2 lata traci juz myszka i spieralismy sie o to tutaj dziesiatki razy i nigdy nie przyznales racji. Masz swoje iX3 - wiele rzeczy od premiery BMW w npowych modelach ma juz zaimplementowane, dostales cos z tego przez OTA? Taka glupote jak kluczyk za pomoca telefonu? Tlumaczysz sie bezpieczenstwem i UWB czy jak to sie tam nazywa ten skrot?   SLABE kolego.

58 minut temu, BMFun napisał(a):

- M to nie tylko osiągi, ale przede wszystkim zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy itp. Spłycanie osiągów do 0-100, czy 1/4 mili to główne paliwo tych co chcą się dowartościować samochodem

Tak, wszyscy znamy fascynujace uklady kierownicze czy hamulce i4, i5 czy i7. Lata swietlne przed konkurencja ;PP

Zawieszenie sie nadal broni, te setki kilogramow gdzies musza procentowac i tu sie zgadzam chociaz z tego co pamietam model S ma pneumatyke wiec tam chyba nie bylo narzekania na zawieszenie, czy sie myle?

 

58 minut temu, BMFun napisał(a):

- - większa masa - cóż, to wada aut premium, Tesla doszła do perfekcji wycinając co się da oraz oczywiście optymalizując architekturę pojazdu żeby był lekki. Natomiast problemem jest technologia baterii każdego BEV w której jeden ma większy problem z masą a drugi mniejszy. Szczerze mówiąc wolę mieć cięższe auto ale nie wybrakowane jeśli chodzi o komfort, wyciszenie, wyposażenie niż jakieś auto z dykty.

No i dlatego jezdzisz iX3.

I tak jak Ci wklejalem, na kazde 70 osob jedna osoba ma podobne zdanie do Ciebie i je wybiera a pozostale 69 osob idzie do konkurencji na litere T, pewnie nie maja pojecia o motoryzacji jak Ty 😉

58 minut temu, BMFun napisał(a):

- etc etc - nie wiem co w tych etc, obstawiam że te tunele środkowe albo inne cuda. Co do tunelu podam anegdotę ze swojego doświadczenia - telewizor wiozłem przez ostatnie 8 lat jeden raz i jechał w bagażniku. Zakupy w osiedlowym sklepie robię 2-3x tygodniowo i zawsze i wstawiam za przednim siedzeniem i dzięki tunelowi nie przewracają mi się. W Tesli Y wypożyczonej zrobiłem ze 2 razy zakupy i za każdym razem się wysypały i latały mi butelki pomiędzy drzwiami tylnymi. Dzieci wiele razy przeskakują przez tunel w ix3 i nie narzekają.

Swoje wybory mozna uzasdniac na sto roznych sposobow, rozmawialismy o wszystkich roznicach w markach na setkach stron, nie ma sensu sie powtarzac, powtarzam Ci do znudzenia - "klient glosuje portfelem" - mowilem o tym w 2020r, powtarzam w 2024r, bron sobie BMW ile chcesz a co sie dzieje i kto kopiuje czyje rozwiazania/filozofie kazdy widzi. Komu i o ile sprzedaz aut rosnie, co wybieraja ludzie tez kazdy widzi - z mojej perspektywy BMFun ja moge tylko czekac, patrzec i sie smiac i wklejac linki, a Ty sie tlumaczysz i tlumaczysz a ludzie kupujac nowe auta jakos nie za bardzo podzielaja Twoje opinie.

I na koniec - za kilka lat i tak puenta tego forum bedzie slonikowa madrosc - "niewazne, ze BMW sprzedaz spadla do miliona z dwoch milionow, na tym polega przeciez premium i to wlasciwie zaleta, poza tym Tesla to Toyota, na prawdziwe premium Cie nie stac, a to ze kapitalizacja firmy spadla 3 krotnie nie ma zadnego znaczenia bo przeciez nie o to chodzi ile jest firma warta przy wyborze auta" czy cos w tym stylu.

Imho - fundamentalne niezrozumienie watku, mi tam juz lotto, jaki jest kon kazdy widzi.

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.