Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla się chwali że jej wallbox jest uniwersalny i świetnie się sprawdzi do ładowania aut różnych marek także w takim razie albo nie wie co mówi albo kłamie 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

troche zasmiane, pasta z wykopu

"Ale akcja była wczoraj na stacji ładowania. Normalnie tam nie jeżdżę bo to spisek sorosa i NWO ale podjechalem sobie z trasy dolać litr oleju do silnika mojego TDI hehe. Stoję tak z otwartą maską i dolewam facet obok mnie podjeżdża i ładuje teslę. No i zagajam do niego, mówię że długo się ładuje. On burknał że trochę. Ja mowie, że nie troche tylko cztery razy dłużej w porownaniu do mojego diesla a on przytakuje. No to ja dalej tlumacze mu, że niech popatrzy sobie jak wyglada zasięg passata a jak to czym on próbuje jechać. On cos przytaknał i mowi, że mu wystarcza. Ja już na maksa zgrzany, mówię to złom i zasięg mu spada z powodu całorocznych ujemnych temperatur w Polsce. Koleś mówi ze wie, i odłącza teslę od prądu. Wkurwiony wyrywam mu kluczyki a raczej próbuję bo gosć sie ze mną szarpie. Pytam sie go czy nie rozumie co do niego mówię. Że elektryki to spisek co i chcą mu odebrać wolność. I żeby już dzwonił po lawetę bo nigdzie nie pojedzie przez zdegradowaną baterię. Wkurwiony krzyczę na cały glos, że gość jeździ elektrykiem i zaraz się zapali. Podbiega do mnie jeszcze jakiś facet z kobitą i dwójka dzieci, wszyscy próbujemy wyrwać mu kluczyki ale on juz wpakował swoje dupsko do tesli. Ja krzyczę, że tym się nie da jeździć, zeby chociaż udawał że nie odpala. Jakiś gość odkręca mu tylnie koło i wyrzuca do kosza, mnie się jeszcze błotnika kawalek udało oderwać zanim ruszył, jebany nie odpuszcza. Podjeżdża ochrona i policja, rzucają nas na glebę i kują. Krzyczę jeszcze ze dał sie wydymać systemowi i jest frajerem bez honoru. On tylko usmiecha sie, wyciąga z kosza odkręcone koło, wrzuca do bagażnika i odjeżdża. Na moich oczach. Mowi mi, ze za tydzień tez tu wroci i naładuje jeszcze raz. Jak mnie wypuszczą będę tu na nieho czekał. Ja pier... ludzie ogarnijcie sie troche i włączcie myślenie"

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Tak wlasnie na to patrze,

w PL, Tesla model 3 (elektryk..) sprzedaje sie lepiej od BMW 3-er, pieklo zamarzlo?

Czyzby zaczynalo brakowac chetnych na 150KM golasy 318i w cenie od 192k PLN?

 

Tesla-na-tle-innych-marek-listopad-2023-

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Tak wlasnie na to patrze,

w PL, Tesla model 3 (elektryk..) sprzedaje sie lepiej od BMW 3-er, pieklo zamarzlo?

Czyzby zaczynalo brakowac chetnych na 150KM golasy 318i w cenie od 192k PLN?

 

Tesla-na-tle-innych-marek-listopad-2023-

 

Wyraźnie jest napisane że w ciągu roku przybyło o 35% użytkowników samochodów premium, więc jak się klienci Toyoty i Skody rzucili na Teslę, to nic dziwnego że podbiło wskaźniki bo to duża grupa klientów. Nie wiem gdzie wyczytałeś że klienci BMW 3 masowo na Teslę się przerzucili.

BMW wg wielu fanów “goni” Teslę jeśli chodzi o jakość, a niektórzy twierdzą że przy g60  BMW nawet przyspieszyło 😉 Jak “dogoni” Teslę to wtedy zaczną się przepływy pomiędzy markami. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

więc jak się klienci Toyoty i Skody rzucili na Teslę, to nic dziwnego że podbiło wskaźniki bo to duża grupa klientów. Nie wiem gdzie wyczytałeś że klienci BMW 3 masowo na Teslę się przerzucili.

A to nie na jedno wychodzi?

Tzn jezeli "klienci Toyoty i Skody" jak to piszesz majac 200k-250k PLN w porfelu - ida po nowa TM3 zamiast po 318i czy inne 320i (no bo przeciez te wersje sa dla klientow Skody/Toyoty wlasnie w portfolio marki BMW) - to nie zamarza pieklo? W kraju tak skrajnie nieprzychylnym (z roznych powodow) dla BEV?

Przeciez od 3 lat tu slucham, ze jak to w ogole mozna porownywac te 2 marki, ze jedna jest premium a druga plebejska, to klienci sie nie znaja, zle glosuja swoim portfelem czy jak Ty to widzisz? Czemu nie biora lepszego i bardziej prestizowego auta w danych pieniadzach? Czy moze jednak biora?😉

 

Tak ogolnie to obecna narracja w tym watku rozwala mi mozg doslownie, 4 lata temu tlumaczylem tu ludziom ze Tesla to nie wydmuszka i nie zbankrutuje za 3 mies (trzeba bylo duzo cierpliwosci bo firma byla w PL jak yeti) a dzisiaj trzeba tlumaczyc dlaczego w POLSCE ludzie czesciej wybieraja elektryczne TM3 od spalinowego 3-er.

Nieslychane po prostu jak bardzo zmienil sie srodek ciezkosci dyskusji w tym watku przez te kilka lat, najpierw byla szydera a teraz tlumaczenie jaki to klient kupuje Tesle i umniejszanie mu w kazdy mozliwy sposob ^^

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oj jak ty lubisz przekręcać rzeczywistość.  Spojrzyj na porownanie sprzedaży tmy va tm3 w PL. Pod koniec lata tm3 performance było bo ok 220k- dopłata, tm3 rwd schodziło w okolice 150k. To są ceny corolli czy też octavii na dziś dzień a nie bmw3 nawet bieda wersji. Tesla z cenowej półki premium przeszła do niższej ligi.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, słonik40 napisał(a):

Pod koniec lata tm3 performance było bo ok 220k- dopłata, tm3 rwd schodziło w okolice 150k.  To są ceny corolli czy też octavii na dziś dzień a nie bmw3 nawet bieda wersji. Tesla z cenowej półki premium przeszła do niższej ligi.

Nie wiem kiedy byly takie ceny sloniku (dasz jakis link czy cos?)

TM3P za 220k PLN? wow, swietny deal jak na auto 500KM!

 

Tutaj masz dla przykladu premium 318i za 159k PLN, auto nowe, bez przebiegu z 2023 😉

Nowe BMW Seria 3 - 159 000 PLN, 5 km - Otomoto

 

Nowy VW Passat w cenniku startuje od 163k PLN, Toyota Camry tez od 163k PLN :D:D:D

 

Gdzie to cenowe premium wg Twojej logiki i czemu ludzie sie nie rzucaja na te 318i, nie znaja sie? 😄

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Średnio zrozumiałe jest dlaczego Tesla jest w tym rankingu. Ten samochód nigdy nie był klasy premium i chyba sam producent nawet tak go nie pozycjonuje. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 minut temu, --maly-- napisał(a):

Średnio zrozumiałe jest dlaczego Tesla jest w tym rankingu. Ten samochód nigdy nie był klasy premium i chyba sam producent nawet tak go nie pozycjonuje. 

czekałem kto to napisze  🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Stanę tutaj w obronie Tesli 😱, ale jednak trzeba przyznać że tzw. "konsensus rynkowy" jest taki, że Teslę częściej kwalifikuje się do segmentu premium i w pewnych kwestiach (osiągi, standard SC, software, elektryczna klapka 🙂 ) jest premium czy tego chcemy czy nie. Także ogólnie Tesli wg mnie mimo wszystko bliżej do premium niż nie-premium. Tesla zrobiła to sprytnie, że modelem S przez lata wypromowała markę jako premium, potem oferowała TM3/Y w cenie premium, żeby potem radykalnie obciąć ceny i teraz jest "premium dla każdego". Marketingowy majstersztyk.

Smutną rzeczywistością jest też to, że od wielu lat, Skody/Toyoty cenowo i jakościowo zbliżają się do premium, a te dotychczasowe premium podążają powoli jakością w kierunku Skody/Toyoty 🙃 Dobrze że chociaż ceną nie 😜 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, --maly-- napisał(a):

Średnio zrozumiałe jest dlaczego Tesla jest w tym rankingu. Ten samochód nigdy nie był klasy premium i chyba sam producent nawet tak go nie pozycjonuje. 

Hmm, ja bym raczej sie spytal co na podium klasy premium w PL robi Audi A3.

Czy ten samochod pozycjonujesz jako klase premium?

110k PLN, 999cm pojemnosci, 110KM, manual i prawie 11s do setki

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-a3-a3-sportback-30tfsi-ID6FAb3b.html

image;s=1920x0

40 minut temu, BMFun napisał(a):

w pewnych kwestiach (osiągi, standard SC, software, elektryczna klapka 🙂 ) jest premium czy tego chcemy czy nie. Także ogólnie Tesli wg mnie mimo wszystko bliżej do premium niż nie-premium. Tesla zrobiła to sprytnie, że modelem S przez lata wypromowała markę jako premium, potem oferowała TM3/Y w cenie premium, żeby potem radykalnie obciąć ceny i teraz jest "premium dla każdego". Marketingowy majstersztyk.

Czyli dla Ciebie jedynym wyznacznikiem "premium" jest cena? 🙂

Przeciez nawet taka 3-er nie ma wentylowanych foteli, elektrycznie sterowanej kierownicy, polskiej komunikacji czy dzialajacego OTA.

3,5s do setki, sentry, ogrzewane fotele z tylu, dach panoramiczny?

Jezeli topowe iX1 czy iX3 ma Vmax 180 km/h a moj model Y ma 250km/h to ktore z tych aut jest premium? Te z odpowiednim znaczkiem na masce? 😜

To ze firma ma wizjonera za lidera, ktory potrafi (wypracowal takie know how) w 12-24 mies zbudowac fabryke ktora jest w stanie produkowac milion aut rocznie, a do produkcji aut uzywa technologii, na ktore firmy ze stuletnia tradycja robia tylko wielkie oczy, i dzieki temu mimo ze sprzedaje auta tanio w porownaniu do konkurencji a jednoczesnie na lepszych marzach w porownaniu do konkurencji --> czy to wina Tesli czy tez ujmuje jej czegokolwiek? Ja moge te Tesle kupowac po 70k PLN jak beda zapewniac takie osiagi i taka technologie i nie mam problemu. Jak dla mnie moga dodawac 1 sztuke nawet gratis jak im sie to spina finansowo.

Mnie zawsze fascynuje, ze jak producent potrafi ogarnac taka technologie ze zdalnie przez OTA np dodaje podglad z apki auta na zywo czy potrafi w segmencie D za 250k PLN dac 3,5s do setki to beee, a jak producent da pasy bezpieczenstwa z nicmi z 3 kolorami czy kilka pseudo karbonowych dodatkow czy 35 znaczkow ///M to premium przez duze p ^^ A pozniej patrzysz i vmax dla elektrycznych "AMG" czy "M" jest 200 czy 210km bo powyzej sie silnik posypie a waga i handling taki ze auto na poboczu laduje w tescie sprawnosciowym 😉

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, BMFun napisał(a):

Stanę tutaj w obronie Tesli 😱, ale jednak trzeba przyznać że tzw. "konsensus rynkowy" jest taki, że Teslę częściej kwalifikuje się do segmentu premium i w pewnych kwestiach (osiągi, standard SC, software, elektryczna klapka 🙂 ) jest premium czy tego chcemy czy nie. Także ogólnie Tesli wg mnie mimo wszystko bliżej do premium niż nie-premium. Tesla zrobiła to sprytnie, że modelem S przez lata wypromowała markę jako premium, potem oferowała TM3/Y w cenie premium, żeby potem radykalnie obciąć ceny i teraz jest "premium dla każdego". Marketingowy majstersztyk.

Smutną rzeczywistością jest też to, że od wielu lat, Skody/Toyoty cenowo i jakościowo zbliżają się do premium, a te dotychczasowe premium podążają powoli jakością w kierunku Skody/Toyoty 🙃 Dobrze że chociaż ceną nie 😜 

Smutne jest to jak ludzie potrzebują się dowartowywać. Myślenie, że Tesla jest na poziomie Skody czy Toyoty jest tak samo śmieszne jak myślenie, że cena premium powoduje, że auto jest lepsze, fajniejsze itd.

To oczywiście nie do Ciebie BMFun. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W sumie potwierdził wszystko to co ja zauważyłem - świetne prowadzenie, komfort, dobrej jakości materiały i fajny feeling nowoczesnego wnętrza. Zasięg, wielkość bagażnika i wnętrza to już indywidualna kwestia potrzeb do decyzji. Wiadomo im więcej tym lepiej, ale to kwestia potrzeb. Trafne podsumowani i porównanie z Model S z którym w większości trudno się nie zgodzić  

Dziwi mnie natomiast zużycie 30kWh przy 140km/h. Najwyrazniej nie wie ze elektryki są bardzo podatne na nachylenie drogi i wiatr, więc testowanie w jedną stronę jest pozbawione sensu. Dodam że mój krowiasty ix3 z aerodynamika kiosku ruchu na dłuższym dystansie zużywa ok 27-28kWh przy dobrej pogodzie ok 15st C.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podobne wrażenia carwow. Fajnie pokazany autopilot 2 generacji (ok 16tej minuty).

Coś co wyróżnia zawieszenie i w niewielu autach to można spotkać to antiroll bars stabilizujące nadwozie. To super sprawa poprawiająca komfort oraz poczucie stabilności szczególnie przy wyższych prędkościach, mocnym hamowaniu i mocnym przyspieszaniu. Szczególnie fajne w suvach, znam to z x5.


 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasięg 250km w trasie dla serii 5 to jakiś dramat. Ja lubie jeździć trochę szybciej i agresywniej to pewnie 200km bym tym szrotem nie przejechał masakra. Dziwne że materiały porównywał do Tesli a nie do na przykład poprzedniej serii 5 bo w G60 jest na prawdę średnio wg mnie gorzej niż w G20. Dużym minusem o którym wspomina jest też hałas przy 140 odpowiadający hałasowi przy 180 km na godzinę czyli jak już pisaliśmy w wątku G60 brak podwójnych szyb chociaż to nie jest konieczne bo starsze modele też nie miały i było dobrze (F10). 

Jest dokładnie tak jak wielokrotnie tutaj było wspominane BMW obniża poziom wykończenia a inni podnoszą. Dobrze że chociaż prowadzenie zostało na normalnym poziomie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każdym elektrykiem w trasie będzie się jeździć inaczej niż ICE, a różnica jest taka czy tankujesz co 200/300 czy 400km, ale sposób jazdy pozostanie ten sam - stałą prędkość 120-140km/h bez żadnej zabawy. Jak przesiadam się w trasie w ICE, to czuję jakby mi ktoś zdjął kaganiec i mogę się “pobawić” nie myśląc o zasięgu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

W sumie potwierdził wszystko to co ja zauważyłem - świetne prowadzenie, komfort, dobrej jakości materiały i fajny feeling nowoczesnego wnętrza. Zasięg, wielkość bagażnika i wnętrza to już indywidualna kwestia potrzeb do decyzji. Wiadomo im więcej tym lepiej, ale to kwestia potrzeb. Trafne podsumowani i porównanie z Model S z którym w większości trudno się nie zgodzić 

BMFun, Twoje fikolki sa naprawde lepsze niz moje, gratuluje Ci ^^

Zasieg i wielkosc wnetrza to indywidualna kwestia w 5m aucie segmentu E za 500-600k PLN? 😄

Nie wiem, moze 2 rozne filmy ogladalismy wiec opisze to co ja slyszalem.

 

Najpierw pozytywy bo znowu wyjedziesz ze jestem hejterem:

- auto jest skrajnie nowoczesne w srodku, materialy lepsze niz w Tesli model S zdecydowanie, ma polot i finezje

- zawieszenie ladnie wybiera pomimo braku pneumatyki, jest komfortowe

- naturalna skora jest mila i przyjemna w dotyku, jest w srodku ogolnie ladnie i nowoczesnie

- 3,9s do setki prostuje zmarszczki 😜 (topowe M w segmencie E wolniejsze od najwolniejszej Tesli w tym segmencie ale spoko)

- srednica zawracania jest ok bo kola tylne sa skretne o 2 stopnie

------------------------------------------

 

I teraz litania narzekan:

- masa tego auta to 2,4 tony, 600kg wiecej od spalinowej

- nie ma frunka, jest zenujacej jakosci plastikowa pokrywa (gnie mu sie w rekach, ma "milimetr" grubosci), kable do ladowania wyjmujemy z podwojnej podlogi po wyjeciu walizek z bagaznika na snieg

- bagaznik jest malutki jak na segment E

- szydera ze spojlera i glupot jakie BMW wypisuje na ich stronie na jego temat (juz nie wspomne o debilizmach w trybie jazdy)

- brak sprezyn do skladania kanapy (!!!)

- rozstaw osi 3m, auto ma ponad 5m dlugosci (!) a w srodku nie ma miejsca na kolana, kabina jest mikro

- tunel sprawia ze auto jest 4-osobowe w praktyce (platforma spalinowa z OSZCZEDNOSCI)

- zuzycie energii po miescie - 26 kWh/100km (!!) - "dramat, absurd i koszmar", przy 67% naladowania 215km zasiegu rotfl - "katastrofa - dojedziecie moze z Warszawy do Lodzi"

- Vmax 230km ("M" ^^) gdzie konkurencja oferuje 250 czy 260 km/h

- zagmatwane menu, glupie resetowanie licznika to przeklikiwanie sie przez 5 podmenu

- 140 km/h - "glosno, glosniej niz w spalinowej 5tce, jakbym jechal 180 km/h"

- zuzycie energii ponad 30kWh/100 km przy predkosci autostradowej (!!!) - 5m auto segmentu E za 500-600k PLN do jezdzenia po miescie bo bateria ma 80kwh (!!)

I wypada przytoczyc jego podsumowanie:

"tesla jako elektryk jest nieporownywalnie lepsza, to auto nie ma podejscia, efektywnosc tych silnikow i tego akumulatora jest po prostu GOWNIANA"

"i5 dyskwalifikuja takie rzeczy jak - przestronnosc tylnej kanapy, zuzycie energii. DYSKWALIFIKUJE jako samochod ktory warto by bylo kupic."

 

Dla kogo to auto? Dla slonika. Piekne znaczki na masce, sasiadowi bedzie gul skakal, egzaltacja skora i krysztalkami i zawieszeniem.

Wrzuce kilka zdjec, kazdy sobie wyciagnie wlasne wnioski:

 

Ilosc miejsca na tylnej kanapie w ponad 5m aucie:

ADCreHekWc7GSMElGJjZtec7rOdRZZnaKdHww6EF

 

Jakosc foteli, spojrzcie na tylna skorupe, palaki na naglowku etc w aucie za ponad pol banki

ADCreHesw7Y77hvF3lFEp63Ri6GeT1q2puhhGpKM

 

Wykonczenie bagaznika - tu juz nawet jest oszczednosc na niebieskim lakierze bo "nie widac"

ADCreHc1NjWb9zfN335kuupGygJHHfYaSm-2uJSZ

 

I teraz design - sprawa subiektywna oczywiscie - to auto jest tak karykaturalnie brzydkie i nieforemne przez spalinowa platforme ze oczy szczypia, wystarczy porownac do konkurencji, wnioski kazdy wyciagnie sobie sam - mi przypomina nowa Skode Octavie - w sumie BMW podkupilo i zatrudnilo glownego designera Skody i jego reke w designie widac az nadto:

ADCreHfs5sUEscYq1cQRZvZm6of8_7sRfLcEX9Dr

ADCreHcWEMAOJZGfLmVJmm0pzz4GA7saXs8OVs6M

 

Tymczasem konkurencja

ADCreHfTMUCY7sCqrAL-EdQZ5upjUPb1-4oxRQat

ADCreHfRIifHc_ZP6RMh0zVzrhp_deYMu4E6gPKu

 

I tyl:

ADCreHd6i1YXyOOm1AcAzVtltAU_MBwWzqrlnS3T

ADCreHdreVwhPufQJmUmgcNIGvAHDvkwA9GdVVz2

 

Subiektywna opinia - Audi wyglada na 2x drozsze i sportowe auto a nowe i5 wyglada jak jakas karykaturalna Skoda.

W realu na pewno jest lepiej z bliska (chyba), na zdjeciach wyglada to jak wyglada, imho proporcje tego auta sa FATALNE.

.

Opublikowano

i5 to półśrodek, z tego powodu pełno tam kompromisów, dlatego tego nie kupię. 2025 i Neue Klasse to będzie wóz albo przewóz. Na razie wszyscy klienci zrzucają się na R&D w BMW żeby zrobili w końcu zajebisty elektryk.

Opublikowano

Generalnie zgadzam się z przedmówcą: te wszystkie konwersje to półśrodki i żadnego auta z tej serii bym nie kupił. Design IX-a jest kontrowersyjny, ale czuć, że od początku był projektowany jako elektryk.

Tesla Model S mi się stylistycznie jako jedyna Tesla naprawdę podoba, ale nie odpowiada mi wykonie vs cena.

Nie oglądałem jeszcze tego testu I5, ale 30 kwh przy 140 to zużywa IX50, chyba niekorzystne warunki były.

A na A6 Etron czekam z niecierpliwością: poza designem ma mieć baterię 100 kwh, architekturę 800v, a druga generacja silników EV VAG  w pierwszych testach wypada obiecująco.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2.8s przy 400KM to raczej mało prawdopodobne co nie zmienia faktu ze elektryki psują zabawę.

https://autogaleria.pl/bmw-m-downsizing-nowe-silniki

Ja tam nie tracę nadzieji i jak nie lubię elektryków tak hybryda z zasięgiem 50 czy 100km wg mnie ma sens i to jest zloty środek. Fajne jest też że używa tej mocy do dokoksowania silnika spalinowego. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
36 minut temu, --maly-- napisał(a):

2.8s przy 400KM to raczej mało prawdopodobne co nie zmienia faktu ze elektryki psują zabawę.

https://autogaleria.pl/bmw-m-downsizing-nowe-silniki

Ja tam nie tracę nadzieji i jak nie lubię elektryków tak hybryda z zasięgiem 50 czy 100km wg mnie ma sens i to jest zloty środek. Fajne jest też że używa tej mocy do dokoksowania silnika spalinowego. 

Dostępny jest też wariant z napędem na obie osie o mocy 475 kW/646 KM. Ta wersja ma przyspieszać do 100 km/h w 2,84 sekundy,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.