Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2:31, kierownica w MG4 normalnie z BMW IX

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chińskie produkty to kopie rozwiązań zachodnich. Zazwyczaj to owoc kradzieży technologii, rzadziej stoi za tym zakup licencji. Niczego własnego nie wymyślili. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mikiciuk dobrze określił teslę zgodnie z moim wcześniejszym zdaniem. Wielkorotnie podkreśla że jest to urządzenie a nie samochód i tak trzeba o tym myśleć. Jazda tym nie daje przyjemności ale spełnia swoją funkcję. Tesla nie jest dla wszystkich. 

Edytowane przez --maly--
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym dawaniem przyjemności to tylko opinia i dotyczy to wszystkiego nie tylko auta, a tym bardziej jakiegoś konkretnego. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, --maly-- napisał(a):

Mikiciuk dobrze określił teslę zgodnie z moim wcześniejszym zdaniem. Wielkorotnie podkreśla że jest to urządzenie a nie samochód i tak trzeba o tym myśleć. Jazda tym nie daje przyjemności ale spełnia swoją funkcję. Tesla nie jest dla wszystkich. 

Teraz Tesla to nie samochod? 😉

Przejedz sie maly Taycanem i daj znac czy masz takie same odczucia do elektryka Porsche.

Bo jezeli Taycan bedzie ok to znaczy ze to nie naped elektryczny jest problemem a srodowisko Tesli.

Trzymam za to kciuki w sumie bo elektryki naprawde daja sie lubic i sprawiaja frajde z jazdy, inna niz spalinowe - ok, ale nadal frajde.

A Tesli nie trzeba lubic, ma tyle samo zwolennikow jak i przeciwnikow i to nic zlego.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla nie jest dla każdego, BMW nie jest dla każdego, a już BMW M tym bardziej nie jest dla każdego.

 

I co to wnosi?

Jak kupiłem pierwsze BMW I dałem się ojcu przejechać to nie zrozumiał czym ja się tak zachwycam...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nagły wysyp recenzji tesli przez wielu redaktorów motoryzacyjnych śmierdzi mi to niestety marketingiem. Poza tym smutno ogląda się recenzje samochodu przez osobę nieposiadającą elementarnej wiedzy. Jak bardzo lubię Mikiciuka tak tutaj niestety ale mocno się zbłaźnił i to nieważne jaki samochód testował. Gościu podjeżdża pod suoercharger, bierze do ręki CCS który jest standardem europejski, i mówi o gnieździe specyficznym dla tesli?. Wtf? To samo prędkość ładowania i inne rzeczy. Przecież te 40-45 minut to jest standard w większości marek. Narzekanie że telefon nie jest w innych markach na widoku? A po co ma być jak jest android auto i Apple car play gdzie wszystko jest wyświetlone? Narzekanie że nie ma w innych markach ekranów z tyłu? Ekrany w tylnych zagłówkach w samochodach to ja widziałem 20 lat temu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałem o tym kilkukrotnie. Panowie z TVN Turbo ignorują auta elektryczne dlatego taka wiedza. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Pisałem o tym kilkukrotnie. Panowie z TVN Turbo ignorują auta elektryczne dlatego taka wiedza. 

A może to dla “politycznej poprawności” i motoryzacyjnych parytetach, za którą stoi oczywiście oglądalność, przyszła rekomendacja - zróbcie coś pozytywnego o elektrykach? No i wiadomo, w takich przypadkach to Tesla powinna iść na pierwszy ogień. Jakby nie było, to chyba świadczy o przełamywaniu narracji pokutującej w polskim społeczeństwie pt “elektryk to zło”.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeciętny człowiek ma bardzo trudno w ustaleniu faktów w temacie elektryków.  My to jesteśmy expertami, ale ile to lat zajęło. 😀

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Mikiciuk dobrze określił teslę zgodnie z moim wcześniejszym zdaniem. Wielkorotnie podkreśla że jest to urządzenie a nie samochód i tak trzeba o tym myśleć. Jazda tym nie daje przyjemności ale spełnia swoją funkcję. Tesla nie jest dla wszystkich. 

Jak już piszesz o przyjemności z jazdy to do większości Tesli powinieneś porównywać samochody z silnikami 6 i 8 cylindrowymi. Nawet z takim porównaniem ciągłe działanie systemu start/stop całkowicie psuje jakąkolwiek radość z jazdy. Wydaje mi się, że Mikciuk nawiązywał do tzw. perełek motoryzacyjnych stanowiących w Polsce 2% sprzedaży samochodów. Nawet BMW 5 to 95% sprzedawało się w silnikach 2.0 😉 i gdzie tu mówić o przyjemności z jazdy. Może przy BMW 5 550 zaczyna się przyjemność z jazdy. Przyjemność z jazdy to dla każdego indywidualna sprawa. Jeden będzie miał większą frajdę z TMS a drugi BMW 5 550.No i kluczowa rzecz, koszt utrzymania. Trasa na lotnisko, temperatura ujemna prędkość jak widać, pada śnieg, błoto

 pośniegowe, koszty przejechania 100km to 22pln. Można pisać, że jak ktoś kupuje samochód za pół bańki to nie liczy się z kosztami co jest nie prawdą 😉

 

image.thumb.jpeg.1e3cbd3666516db54d7bdef67d82ed6b.jpegimage.thumb.jpeg.23fcd4336e53ad7da36df324e99480ef.jpeg

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Narzekanie że telefon nie jest w innych markach na widoku? A po co ma być jak jest android auto i Apple car play gdzie wszystko jest wyświetlone?

Bo jest to po prostu komfortowe

Czasy gdy sie chowalo telefony np. do schowka minely bezpowrotnie.

Dla przykladu - umiejscowienie ladowarki indukcyjnej (jak i miejsca na napoje) w BMW iX jest skrajnie debilne i nieergonomiczne, obecnie sporo ludzi wsiada do auta trzymajac telefon i kubek kawy w reku i chca je szybko i wygodnie gdzies odlozyc, juz nie mowiac o sieganiu do kubka goracej kawy podczas jazdy.

W tym konkretnym przykladzie trzeba sie po prostu schylac/gimnastykowac bo jest pol metra za nisko co jest jakims absurdem i niedorzecznoscia, to nie ma nic wspolnego z ergonomia.

 

348_1325815932.jpg

 

1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Przeciętny człowiek ma bardzo trudno w ustaleniu faktów w temacie elektryków.  My to jesteśmy expertami, ale ile to lat zajęło. 😀

A ile postow 😜

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Apropo kosztów,  bo może kilka osób zaciekawi. Właśnie dostałem rachuneczek z energii z dnia 30 listopad i tak to wygląda u mnie.

1. ix1 odebrane chyba w marcu, do tej pory 17800km przejechane

2. eqe gdzieś w sierpniu, najechane niespełna 8 tysiecy

3. wydatki na ładowanie “w mieście”: 1400zl

4. do tego trzeba by doliczyć ze 200kwh w second home, załóżmy 200pln

 

za prąd w domu zapłaciłem okrągłe zero, przy jeżdżącym już ix1 w lato do magazynu wpadało (za ostatnie 2 miesiące)

31.05: 1752kwh

31.07: 2146 kwh

30.09: 1519

obliczanie energii za okres 1.10-30.11 

moc źródła: 9,9kW

wspolczynnik korekty: 0,8

suma sald dodatnich strefa L: 1555kwh

pobranie z magazynu strefa L: 1555 kwh

skorygowana suma sald ujemnych strefa L: 489kwh

 

razem w magazynie strefa L: 4351kwh

Ilośc zużytej energii w okresie ostatnich 12 miesięcy: 6997kwh

ilosc zużytej energii elektrycznej w analogicznym okresie roku poprzedniego: 671kwh

Jak widać za ostatnie 2 miesiące przy 2 jeżdżących elektrykach musialem z magazynu pobrać 500kwh. Do tego na dziś dzień mam zapas w wysokości 4351kwh, co biorąc pod uwagę zużycie z ostatnich miesięcy daje zapas na kolejne pół roku. @adamjttk, @Jac3kBMW macie tutaj odpowiedź dlaczego przy decyzji wyboru typu napędu bev min wygrał z ice. Jeśli kupiłbym ice To tak jakby mieć darmową stację Orlenu pod domem, benzyne z tej stacji wylać na pole a w,tym samym czasie jeździć i kupować na shellu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakieś 20 tys zaoszczędziłeś na paliwie. Zaraz Ci Adam przypomni jak pisałeś, że to koszty paliwa to nieistotne są. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Zaraz Ci Adam przypomni jak pisałeś, że to koszty paliwa to nieistotne są. 

Melduje sie 👍

Odnosze sie do meritum:

5 godzin temu, słonik40 napisał(a):

macie tutaj odpowiedź dlaczego przy decyzji wyboru typu napędu bev min wygrał z ice. Jeśli kupiłbym ice To tak jakby mieć darmową stację Orlenu pod domem, benzyne z tej stacji wylać na pole a w,tym samym czasie jeździć i kupować na shellu.

A w tym watku wczesniej:

 

W dniu 20.05.2021 o 07:03, słonik40 napisał(a):

Fajna to jest technologia ale potrzebuje jeszcze jednak sporo czasu aby była w pełni użyteczna a na razie samochody są niepełnosprawne w porównaniu do ice.

 

W dniu 18.05.2021 o 15:37, słonik40 napisał(a):

@Penna tez niesmialo czasami spogladam w kierunku taycana ale jest jednak caly czas sporo rzeczy na mocne nie a dokladnie:

- maly zasieg

- dlugie ladowanie

- bardzo mala dostepnosc ladowarek a w wielu miejscach wrecz zerowa

- trwalosc baterii

 

W dniu 18.05.2021 o 13:54, słonik40 napisał(a):

W Schipholu tez nie mozesz zarezerwowac miejsca z ladowaniem, czyli wyjazd na wakacje z dusza na ramieniu i pytaniem: bedzie miejsce czy nie. Wybacz ale to nie dla mnie, nie po to kupuje nowe auto klasy premium zeby pozniej martwic sie i stresowac takimi rzeczami.

 

W dniu 18.05.2021 o 11:42, słonik40 napisał(a):

Dla mnie auto elektrycznie nie spelnia podstawowych use casow:

1. Wyjazd typu Warszawa-Gdansk wczesnie rano, zalatwienie kilku spraw i powrot tego samego dnia.

2. Wyjazd na weekend 200-500 km w jedna strone, szybki powrot po weekendzie

3. Wyjazd na wakacje samolotowe 200-300 km na lotnisko, zostawienie auta na tydzien-dwa na parkingu i powrot po wakacjach do domu

Oczywiscie, ze to sie da tesla ogarnac ale nie jest to ani mile ani przyjemne. Dla mnie czas to pieniadz a bedac w podrozy chce caly czas byc "on the go" i jechac z czysta glowa a nie martwic sie czy i gdzie bede musial sie podladowac juz nie wspominajac o przymusowych polgodzinnych czy tez godzinnych postojach lub o matko zbaczaniu kilkadziesiat km z trasy aby sie naladowac. Dla mnie time is money bo w godzine zarobie duzo wiecej niz wypale przez ta godzine paliwa. Juz widze szczescie zony np po przylocie o czwartej rano z wakacji zamiast jak najszybciej dojechac do domu zaproponowac zonie postoj pod superchargerem juz nie wspominajac w jakim stanie bedzie bateria po powrocie np. w zimie gdzie przyjda wieksze mrozy. Na dzien dzisiejszy samochody elektryczne sa niepelnowartosciowe i nic tego nie zmieni

 

W dniu 3.05.2021 o 14:43, słonik40 napisał(a):

My tu rozumiemy ze Norwegowie nie maja wyjścia bo nowe ice jest u nich koszmarnie drogie. My na szczęście jeszcze mamy i póki samochody elektryczne nie poprawia pewnych skreslajacych je niedociągnięć będziemy wybierali ice i tu nie chodzi o to co lepsze ale o świadomy wybór pod każdego zastosowania

 

W dniu 2.05.2021 o 22:53, słonik40 napisał(a):

Święty spokój w trasie i możliwość zapomnienia o środku transportu a skupieniu się na realizacji celu podróży i planów to jest gamę changer. W okresach letnich i wakacje praktycznie co weekend robię wypad na zmianę góry, Mazury, morze przemierzając 500-1000 km w 2 strony. Bardzie często podróżuje a1 na północ lub południe, czasami a2 i a4. Idealna prędkość przelotowa na autostradzie dla g30 to jest 160-180 na godzinie. Jest wtedy w kabinie cicho, można spokojnie rozmawiać, automjest stabilne i czuć już ze się poruszę przy tej prędkości. Jak jadę 140-150 to żona marudzi. E nie czuje ze jedziemy ze się strasznie wlecze i żebym przyspieszył.

7. W Polsce wbrew pozorom sporo tesli jeździ już kilka miałem okazje widzieć na a1 i te auta nie tyle ze jadą ale dosłownie wleką się prawym pasem 110-120/h, czyli poniżej dozwolonej prędkości.

Auto trzeba rozpatrywać jako całość i niestety tak jak to widać na recenzji każdego elektryka te auta w trasy się kompletnie nie nadają i jak kogoś jedyna rozrywka do grill u szwagra 2 wioski dalej to elektryk jest dla niego a jak ktoś chce na weekend wyskoczyć to się ostro przejedzie i nawet gęsta sieć superchargerow nie pomoże przy obecnym natłoku ruchu w każdy cieply weekend jaki jest w Polsce.

 

W dniu 2.05.2021 o 19:46, słonik40 napisał(a):

Większość ludzi kupuje portfelem . Jak będą jeździć tanio to kupią i będą się męczyć. W krajach gdzie są duże dopłaty sprzedają się dobrze w krajach bez szału nie robią. 

 

W dniu 2.05.2021 o 06:12, słonik40 napisał(a):

Obejrzałem dużo filmów z testów elektryków w tym tesli i każda podróż w trasie wyglada tak samo. Ślimaczna Jazda od ładowarki do ładowarki i jedzienie lodów bądź kanapek na krawężniku lub w aucie.

 

 

W dniu 20.01.2020 o 10:12, słonik40 napisał(a):

Problem z elektrykami jest ich bardzo krotki realny zasieg bo co z tego ze tesla ma 500km jak realnie jadac w chlodne dni dosyc dynamicznie bedzie pewnie z polowe. Ladowanie auta elektrycznego trwa dosyc dlugo i jak elektrykow bedzie kilka milionow to ladowarek bedzie musialo byc naprawde duzo a znaleszienie wolnej przy trasie pewnie bedzie graniczylo z cudem.

Takze ja uwazam, ze po chwilowym boomie na elektryki motoryzacja pojdzie w innym kierunku.

Ja bym np bardzo chcial kupic elektryka, ale czesto robie trasy weekendowe okolo 200-400 km w jedna strone i nie chcialbym co tydzien jezdzic z dusza na ramieniu czy dojade, czy bede musial szukac ladowarki. 

 

W dniu 20.01.2020 o 11:12, słonik40 napisał(a):

Zawsze jest ta sama historia, jazda o tzw kropelce i modly zeby dojechac do ladowarki. Ta zajeta, tamta akurat nie dziala, ta akurat nie posiada opcji szybkiego ladowania, do tego kilka standradow ladowan i nie wszsytkie jednak kompatybilne i zamiast pol godziny stoimy 2.

 

W dniu 24.04.2021 o 20:39, słonik40 napisał(a):

Jak mam fanaberie to wyskoczę na weekend czy nawet na jeden dzień na kawę do Sopotu robiąc 600 km w 2 strony nie martwiąc się o jakiekolwiek tankowania.

Do tego auto dużo bardziej uniwersalne bo dojedzie wszędzie gdzie chce oszczędzając mój czas który dla mnie ma największa wartość.

 

 

W dniu 26.04.2021 o 10:35, słonik40 napisał(a):

Gdyby rzad nie sterowal cenami pies z kulawa noga byc na auto elektryczne nie spojrzal.

 

A na koniec dnia - pojawila sie mozliwosc jazdy taniej niz autem spalinowym, jakas doplata - heja ha, all in w BEV

Tyle sa warte posty i poglady slonika w tym watku 👍

Strach sie bac co napisze za kolejne 2-3 lata - kupi Tesle i powie ze zawsze byl jej najwiekszym "funem" :D:D

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O matko, moglbym wklejac do konca dnia te cytaty

I zeby nie bylo - tu nie chodzi o wytykanie czy hejtowanie - nalezy do tego podejsc tak --> technologia aut elektrycznych jest o tyle LEPSZA od aut spalinowych, ze najwytrwalsi watkowi ujadacze po przejechaniu sie kilka razy elektrykiem --> ida z pieniedzmi w zebach do salonu po elektryka 🙂

I wtedy te wszystki kocopoly "time is money", "nie bede jadl hotdogow" czy "jezdze daleko i szybko wiec tylko ICE" nie wiedziec czemu jakos przestaja przeszkadzac. No bo przeciez wielokrotnie bylo powiedziane, ze stowka w lewo czy prawo na benzyne nie moze byc jedynym powodem do zakupu BEV, nie? 😉

 

W dniu 24.05.2021 o 22:36, słonik40 napisał(a):

Akurat w mój styl życia i jazdy najlepiej wpasowuje się na dzień dzisiejszy ice. Nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko.

 

W dniu 24.05.2021 o 17:43, słonik40 napisał(a):

Czas dziś to pieniądz i to bardzo duży i oszczędność na paliwo 100zl przy stracie godziny na postój z ładowaniem lub powolna jazdę jest kompletnie bez sensu. Pamietajmy tez ze szybsza jazda daje większy fun, przynajmniej dla mnie

 i będzie to brutalne co napisze ale niestety taka jest prawda ze realna oszczędność na ładowaniu marnując czas siedząc w aucie żeby zaoszczędzić grosza na paliwie nie dla każdego jest realnym zyskiem a dla wielu jest wręcz strata.

 

W dniu 20.05.2021 o 15:07, słonik40 napisał(a):

Zreszta wyniki sprzedazy w pl mowia same za siebie przytlaczajaca wiekszosc nowych to ICE. Ja jako kupujacy mam gdzies ile bedzie trwala transformacja, jak cos jest dla mnie niewygodne czy uprzykrza mi zycie to tego nie kupuje. Jak bedzie wygodne to kupie.

 

W dniu 23.05.2021 o 07:31, słonik40 napisał(a):

Wczoraj wybrałem się na wycieczkę do Warszawy.

Cała trasa zrobiona na jednym baku, jeszcze zostało, zero myślenia o aucie, jedynie gdzie zaparkować. żaden samochód elektryczny nie dowiózł by mnie z taka średnia nawet w jedna stronę. 

 

W dniu 24.05.2021 o 16:49, słonik40 napisał(a):

Na filmie Adama zasięg przy 140 km/h dla mnie jest absolutnie ńieakceptowalny, bo to oznacza postój pół godziny co półtora godziny..

także realnie na autostradzie mamy 200 km zasięgu przy 140 i każdy niech sobie odpowie sam czy mu to wystarczy.

 

W dniu 24.05.2021 o 21:14, słonik40 napisał(a):

O kosztach napisałem tylko dlatego bo często jest tu poruszana kwestia tego ze bev się jezdzi taniej i chciałem pokazać ze dla niektórych taniej to znaczy drożej bo czas to pieniądz. Szybkie pokonywanie dluzszych tras za to sprawia mi większa przyjemność. Jak gdzieś jadę to chce tam dojechać jak najszybciej, chociażby po to żeby załatwić szybko wszystkie sprawy i pójść na siłownie czy tez pobiegać. Wyjeżdżając na weekend w góry czy tez nad morze chce być jak najszybciej na miejscu żeby zdarzyć pójść jeszcze na spacer, na piwo, ogólnie jak najwiecej skorzystać z wyjazdu bo kiszenie się w aucie czy tez gdzieś po drodze na parkingu przy szumie drogi szybkiego ruchu to dla mnie żadna przyjemność. Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Jak jadę to dzieciaki są spokojniejsze. Śpią albo patrzą się za okno a jakmstoje to często brzydko mówiąc drą gęby wiec wole cały czas jechać.

 

W dniu 30.05.2021 o 12:13, słonik40 napisał(a):

Taka mi się refleksja nasunęła. Jak dzieci wyfruną z gniazda za te 20 lat to elektryczny suv dla żony do bujania się po mieście plus mocna benzyna dla faceta w jakimś coupé to dobry zestaw w garażu oczywiście pod warunkiem ze się ma dostęp do własnej ładowarki.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttkkazdym kolejnym postem udowadniasz tylko że masz mentalność zakompleksionego, pryszczatego nastolatka którego każdy bił w szkole 👍🏼👍🏼👍🏼

Opublikowano
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Jakieś 20 tys zaoszczędziłeś na paliwie. Zaraz Ci Adam przypomni jak pisałeś, że to koszty paliwa to nieistotne są. 

Dokładnie dlatego u mnie wjechała TMS LR i się tego nigdy nie wypierałem. Ja mam do tego jeszcze super frajdę z jazdy ponieważ 3,5s do 100 spokojnie mi wystarczy ;-). Dorzuć jeszcze do tego brak obowiązkowego serwisu. Jak wyskoczy jakaś pierdoła to przyjedzie technik mobilny i podłubie. 

Moja Ska stoi teraz prawie tydzień na lotnisku. Zostawiłem ją naładowaną z 69%. Dam znać jaki będzie stan baterii po 5 dniach przy ponad 10 stopniowym mrozie. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie 4,3s do 100km/h w eqe tez daje radę 👍🏼 zostawiałem już ix1 pod lotniskiem w zimne dni też, nie zauważyłem jakiegoś znaczącego ubytku a w Warszawie wyczaiłem parking gdzie mogłem podłączyć się pod ładowarkę na czas tygodniowego pobytu przy płatności w automacie za grosze 😀

Opublikowano
3 minuty temu, słonik40 napisał(a):

U mnie 4,3s do 100km/h w eqe tez daje radę 👍🏼 zostawiałem już ix1 pod lotniskiem w zimne dni też, nie zauważyłem jakiegoś znaczącego ubytku a w Warszawie wyczaiłem parking gdzie mogłem podłączyć się pod ładowarkę na czas tygodniowego pobytu przy płatności w automacie za grosze 😀

Jak ktoś ma swojego wallboxa, elektrownie na dachu to aż grzech nie skorzystać. Ja chcę na wiosnę dorzucić jeszcze 10kW w panelach i baterię około 20kW taką, żeby działała automatycznie w offgrid. Ma się sama automatycznie przełączać w przypadku braku napięcia z sieci. W TM3 mam przejechane prawie 50tyś więc przy zużyciu 20kW i porównaniu do ICE spalającego 10l benzyny łatwo policzyć ile kasy zostało w kieszeni. W TM3 koszty serwisu dosłownie 180pln za filtr kabinowy wymieniony samodzielnie plus koszt wymiany opon zimowych :-).  

@słonik40 Dlatego zamiast ICE wjechała TMS LR po dwu letnim testowaniu TM3. Mniejszą Tesla jeździ żona, która nie chce już nic innego. Mówi, że może 10 lat Tesla jeździć. Od 2 lat nie była na stacji czego nie lubiła. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobra ale te panele to macie za darmo? To też trzeba doliczyć albo płacimy za prąd albo wydaliśmy na panele na jedno wychodzi. Przecież taka inwestycja tez sie zwraca min 5lat (mam w firmie) a na nowych zasadach 10lat co juz kompletnie nie ma sensu bo rownie dobrze prąd nozemy mieć za 3-4 lata po 50gr bo Polska cena to jakaś abstrakcja. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkkazdym kolejnym postem udowadniasz tylko że masz mentalność zakompleksionego, pryszczatego nastolatka którego każdy bił w szkole 👍🏼👍🏼👍🏼

Jezeli to jest Twoja wersja powiedzenia "przepraszam Adam, miales racje w tym watku od samego poczatku, a ja przez 2 lata pisalem GLUPOTY" to przyjmuje przeprosiny 🤣

Nie ma co sie sloniku wstydzic tego co sie pisalo publicznie tyle czasu, trzeba takie rzeczy wziac na klate jak mezczyzna 👍

Napisz po prostu ze wypozyczenie elektryka na godzine czy nawet na weekend, a uzytkowanie BEV na codzien, to dwie rozne rzeczy, ze da sie spokojnie jezdzic w trasy (troche wolniej), ze da sie zostawic BEV na mrozie na lotnisku, ze pol h przerwa na siku i kawe raz czy dwa razy w miesiacu nie sprawi ze zbiedniejesz bo "nie zarabiasz" w tym czasie, ze jest duzo taniej w eksploatacji, ze wygodniej miec co rano naladowane auto niz sie blakac po Orlenach etc etc - bo inaczej wychodzisz po prostu na hipokryte i dlatego pelno ludzi drze tu z Ciebie lacha - troche sytuacja jak z "Sami swoi" ze kupiles 2x BEV bo "potegujesz nienawisc" do nich 😄

 

2 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

Jak ktoś ma swojego wallboxa, elektrownie na dachu to aż grzech nie skorzystać.

przy zużyciu 20kW i porównaniu do ICE spalającego 10l benzyny łatwo policzyć ile kasy zostało w kieszeni.

W TM3 koszty serwisu dosłownie 180pln za filtr kabinowy

Od 2 lat nie była na stacji czego nie lubiła. 

Ludzie nie rozumieja bo sa przyzwyczajeni od lat do bezsensownych i powtarzalnych czynnosci ktore robia bezmyslnie przez cale zycie.

A to jest olbrzymia wygoda, prawdziwy komfort i prawdziwe premium - gdy auto sie samo tankuje pod domem, gdy nie musisz jezdzic na serwis a jak wyskoczy jakas glupota to serwis przyjedzie do Ciebie.

Ja do tego bardzo polubilem Tesle bo jeszcze wiele innych rzeczy uproscila - nie trzeba klikac start/stop, nie trzeba babrac sie z klapka ladowania, z wyszukiwaniem ladowarek DC na trasie, z jakimis autoryzacjami platnosci czy apkami, zrobili auto ktore wymaga MINIMUM zaangazowania - wsiadasz, jedziesz, wysiadasz, wszystko sie robi za Ciebie, idealna prostota. Jak na moje ta firma ma takie momentum ze jest skazana na bycie "redbullem" energetykow czy "adidasem" butow sportowych, solidnie sobie na to zapracowali.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaczyna mi sie podobac to auto 😄

Tak jak nie lubie SUVow to takim ostentacyjnym potworem moglbym jezdzic

Co by nie mowic o firmie - wyznaczaja standardy i nie biegna w peletonie

407640796_907125537878444_60802522181502

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Jak ktoś ma swojego wallboxa, elektrownie na dachu to aż grzech nie skorzystać. Ja chcę na wiosnę dorzucić jeszcze 10kW w panelach i baterię około 20kW taką, żeby działała automatycznie w offgrid. Ma się sama automatycznie przełączać w przypadku braku napięcia z sieci

Też rozważam magazyn, jednak jeszcze się wstrzymuję bo po pierwsze tanieją, a po drugie pv mam na polu jakieś 70metrow od domu i nie do końca się to technicznie spina. Pożyjemy, zobaczymy. 
 

@maly pv założyłem mocno z przypadku. Pojechałem do mechanika z moim grandem którego ujeżdżam w offroad, on założył, gościu mu założył tanio (materiał z hurtowni plus 3500 za robociznę), wziąłem numer, pogadałem, weszlem w to. Za pv wyłożyłem 35k z czego ponad 5k odpisałem z podatku, po półtora roku już się zwróciła. Zwróciła się w benzynie, w ogrzewaniu połowy chaty klimatyzacja (kiedy inni płakali o drogim węglu czy też gazie moje rachunki za ogrzewanie w zeszłym roku nawet nie drgnęły) no i prądzie który jest duuuzo droższy.  Zakładać dzisiaj dużą pv bez sensu, pełna zgoda.

 

@adamjttkbeton na zawsze pozostanie betonem niestety… pod wszystkimi słowami które tu napisałem przez kilka lat podpisuje się rękami i nogami. Przykładowo 2-3 lata temu x5m50i kosztowało około 450k, brak alternatyw w postaci bev, takie x3 m40i kosztowało realnie 280-300k dzisiaj to wydatek ponad 400k. Różnica w cenach samochodów była tak korzystna dla ICE ze samo paliwo nie było żadnym game changer ‘em. Dzisiaj za x5 m60i trzeba położyć 550k-600k a takie eqe amg można nabyć poniżej 500. Doliczysz do tego różnice w paliwie więc realna różnica to jest że 150k a to już jest praktycznie tesla model y rwd GRATIS. Dla mnie to już spora górka pieniędzy, to już nie jest tylko bak paliwa i nie dam rady w parę godzin tyle zarobić 😀 Stało się to wszystko o czym pisałem ze albo ceny bev polecą albo pójdą strasznie do góry ICE. Wracając do technologii ma swoje wady i zalety. Nie uznaje tego za jakieś cudo techniki, kupując kolejne auto wcale nie jest powiedziane że pobiegnę po bev i wszystko mocno zależy jak się będą układały ceny. Dodam jeszcze że dzięki wall boksowi tesli ładowanie w domu wcale nie jest ultra wygodne. Wtyczka jest tak ciasna, że żona narzeka że ciężko jej się wkłada i wyjmuje ale i tak jest lepiej niż na początku gdzie za pierwszym razem musiałem ją wciskać niemal młotkiem 😀 ta od bmw działa jakoś wygodniej no ale liczę że się jeszcze wyrobi. W każdym razie nie polecam każdemu bev, nie uważam że to cudo techniki a ICE to parowóz , każdemu polecam przemyślenie i sprawdzenie czy w jego przypadku się kalkuluje bo każdy przypadek jest inny. Na koniec dnia i tak wygrywa ekonomia i tzw value for money.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik wtyczka ciężko wchodzi, bo nie do tego auta podłączasz co trzeba.  Jak już odbierzesz tą gratisową Tesle to na pewno będzie dobrze wchodzić  😄

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.