Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Napiszę ci tak. Wsiadając z eqe do gołej ix1 czuję dużo mniejszy downgrade jak wsiadając do tesli. W tesli czuję się niemal jak w jakimś tarpanie. Wszechotaczajaca mnie cerata, zamykanie się drzwi jak puszki coli, porozmawiać się nie da bo głosy brzmią jak w jakimś wiadrze a do tego głośno w środku. Drzesz łacha a tymczasem sam nie masz tak podstawowych rzeczy jak czujników parkowania, headup, wyświetlacza centralnego, czujnikow martwego pola, oświetlenia zewnętrznego boków pojazdu, klimatycznego oświetlenia w środku i wiele wiele innych. Coś tam rzucili w postaci odpowiednika boomboksa z rynku podobno wykradzionego w nocy z topowej firmy audio, tablet z tanim tandetnym ekranem plus tanie maty ogrzewające siedzenia do dostania za kilka dolców na aliexres aby Kowalski trzymający auto na dworzu poczuł chociaż trochę odrobinę ciepła siadając w zimie na ceracie. Nic to nie ma wspólnego z zaglądaniem do portfela ale krytykując BMW po prostu się ośmieszasz biorąc pod uwagę jakiej jakości samochody trzymasz w garażu.

 

oczywiście sam mając tak wybrakowane auto wiesz lepiej co komu bardziej się przydaje, które elementy wyposażenia są bardziej przydatne a które to niepotrzebny bajer czy jak to tam nazywasz cygański blichtr.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

slonik, w watku nic nie ginie.

apropo Twojej iX1 na doplaty:

W dniu 28.01.2020 o 00:36, słonik40 napisał(a):

A ja tam uwazam ze rzad wogole nie powinien doplacac do elektrykow. Producenci znaduja nowy sposob na lupanie klientow poprzez jakies pseudo doplaty. Niech produkuja tansze Elektryki to ludzie na pewno kupia.

 

W dniu 29.05.2021 o 15:54, słonik40 napisał(a):

Nie sztuka jest dopłata do towaru i później zadowolenie z dobrej sprzedaży. Sztuka jest dobra sprzedaż bez żadnego sztucznego wsparcia produktu wybranej grupy.

W dniu 29.04.2021 o 11:44, słonik40 napisał(a):

Dokladnie. Doplaty nie biora sie z nikad, ktos na nie musi zapracowac. Praca jest zwiazana z zanieczyszczeniem srodowiska i kolko sie zamyka. Ja jestem zwolennikiem wolnego rynku i tego ze to producenci musza walczyc o cenowa konkurencyjnosc a nie przez sterowanie rzadu,

 

W dniu 6.09.2021 o 12:53, słonik40 napisał(a):

 27 k to jest tylko przy karcie dużej rodziny, przy trójce dzieci z 500 plus stać mnie będzie na jeszcze droższe auto benzynowe 😄 a dzieci jestem w stanie sam utrzymać bez pomocy socjalnej.

W dniu 5.02.2022 o 08:10, słonik40 napisał(a):

Jestem z ciebie dumny ze zaoszczędziłeś 5 złotych na każde 100 km tracąc przy tym z godzinę na dojazd plus ladowanie. Chciałbym się także zapytać jak wyglądają sportowe doznania jadąc po autostradzie elektrykiem i wąchając spaliny wyprzedzających pojazdów benzynowych?

W dniu 5.10.2021 o 18:34, słonik40 napisał(a):

myśleli ze przyjechał jakiś bonzo w aucie Premium jak zobaczymy tesle na norweskich blachach a tymczasem spidersweb pokazuje ze to tylko przysłowiowy Kowalski w aucie z dopłaty.

 

25 minut temu, klakierek napisał(a):

Jest tu jakiś moderator?

Długo będziemy tolerować tego prymitywa na naszym forum?

Sama firma sie prawdy nie wypiera za to co poniektorzy forumowicze uprawiaja cancel culture na pelnej ^^

BMW during the era National Socialist (bmwgroup.com)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Here we go, bedziemy czytac IDENTYCZNE artykuly o BMW, popcorn w rece i sledzimy powiedzenie Zipse "We have no interest in sinking prices to gain market share"

Volkswagen przestał być konkurencyjny. Pomóc ma redukcja zatrudnienia - Bankier.pl

VW 'no longer competitive,' job cuts intensify to keep up with Tesla (electrek.co)

 

"“With many of our pre-existing structures, processes, and high costs, we are no longer competitive as the Volkswagen brand,” Shafer explained at a staff meeting Monday. According to a post on VW’s intranet reviewed by Reuters, Shafer warned high costs and low productivity were leading to uncompetitive cars."

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk, trochę grubo pojechałeś. Polityka historyczna to już jest za daleko posunięte nawet w tym wątku, proponuję wyedytować tamten głupi post albo go skasować. Za chwilę może byś chciał dyskutować o historii niewolnictwa w Stanach Zjednoczonych, rządzie kolaboracyjnym w Norwegii w czasie II wojny światowej i wielu innych trudnych tematach, które lepiej zostawmy historykom, bo inaczej moderator raczej zamknie po prostu ten wątek.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun To moze przestanmy plesc o "wartosciach" ktore wyznaja poszczegolne firmy, o wyzysku, etyce i innych subiektywnych rzeczach bo na koniec dnia kazda firma jest po to by przynosic zyski akcjonariuszom i byc ogolnie rentowna i konkurencyjna. Tyczy sie to i Tesli, i BMW i Pampersa.

Ja wole rozmawiac na tematy merytoryczne co sie dzieje tu i teraz z motoryzacja ale jak wiadomo internet to nieskonczone zrodlo wiedzy i mozna wygrzebywac rozne rzeczy jak ktos preferuje takie watki i chce sie przerzucac argumentami i szuka zaczepki.

Skoro samo BMW nie uprawia cancel culture (szanuje bo temat na pewno trudny i tyczy sie wielu niemieckich/europejskich firm) to nie widze powodu zeby moderacja miala cokolwiek przeciwko temu. Chociaz jak mowilem ja osobiscie preferuje wspolczesne tematy blizsze konsumentom.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk wielokrotnie powtarzałem że ix1 kupiłem tylko i wyłącznie ze względu na koszty, nie wstydzie się tego i nie opowiadam ludziom farmazonów tak jak ty że niby jakieś cudo techniki kupiłem. Ot torba na zakupy do kręcenia się wokół komina. Niemniej w dalszym ciągu ten golas jak dla mnie bije twoje tesle na głowę pod względem komfortu i przyjemności z jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo źle, że są wycieczki osobiste na tym forum

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka dni temu miałem okazję jeździć teslą S plaid. Szczerze poza tym że osiągi są rewelacyjne to kompletnie nic w sobie ten samochód nie ma. Mimo że od lat jestem maniakiem osiagów i przyspieszenia to w życiu nie zamieniłbym M3 za taką taczkę na zakupy a cenowo jest to ten sam pułap. Na szczęście ten egzemplarz miał normalną kierownicę ale to niewiele zmienia bo w Dacii Logan jest lepszej jakości niż tutaj w tesli za 500tyś. Jeżeli chodzi o same baterie, czas ładowania, zasięg, koszty ładowania i tak dalej i tak dalej to Tesla jest wyżej od konkurencji ale jeżeli chodzi o sam produkt to trzeba być bardzo dużym ignorantem motoryzacyjnym żeby móc takim samochodem jeździć. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam pisał, że ta Tesla szybsza od Ferrari sf90...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, --maly-- napisał(a):

to niewiele zmienia bo w Dacii Logan jest lepszej jakości niż tutaj w tesli za 500tyś.

 

Ciezko sie nie zgodzic ze kierownica z miekkiej Nappy jest duzo przyjemniejsza w dotyku niz te Teslowe.

Ale tak to juz z ta polityka producentow jest - jedni ida w wege, inni usuwaja siatki w fotelach czy listwy progowe, co zrobic 🙄

 

Godzinę temu, --maly-- napisał(a):

jeżeli chodzi o sam produkt to trzeba być bardzo dużym ignorantem motoryzacyjnym żeby móc takim samochodem jeździć. 

mocne slowa

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od 10.35 trzeba to zobaczyć, koleś w Tesli zaspał na starcie, ale potem to jest miazga jakaś. To i tak nie znaczy, że każdy maniak motoryzacji wybierze Teslę, ale część na pewno. 

Słonik dobrze, że ja już kupiłem Teslę, bo jak bym poczytał co piszesz o Tesli to bym uciekał gdzie pieprze rośnie 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Od 10.35 trzeba to zobaczyć, koleś w Tesli zaspał na starcie, ale potem to jest miazga jakaś.

Ja mysle ze nie zaspal tylko niewybrednie trollowal 😉

Ogolnie fajne te G80, szkoda tylko ze takie wolne, ale co poradzic jak technologia juz stara jak parowoz 😞

Chociaz zeby porownywac jablka z jablkami trzeba czekac do przyszlego kwartalu na nowe TM3P, posprzata 0-100, 100-200 i oby na torze i tak to bedziemy sie zegnac z ostatnim spalinowym M3, kolejne pewnie bedzie juz czysto elektryczne albo jakies R4 hybrydowe jezeli BMW nadal nie poszlo po rozum do glowy.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie, można się nie zgadzać, można ignorować, ale i tak wiadomo jak się to skończy. Z tego co kojarzę to BMW nie ogłosiło jeszcze planu na zakończenie aut spalinowych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk zanim będziesz wrzucać porównania do parowozów, przeczytaj sobie:

https://motofilm.pl/2023/10/najszybsza-tesla-model-s-plaid-na-torze-pol-baterii-na-okrazenie-wideo/
 

To znaczy że Tesla nawet 2 okrążeń na torze nie zrobisz. Nie ma w perspektywie 1 czy nawet 2 dekad możliwości żeby elektryki były „szybsze” ani na torze, bo na tor przyjeżdżasz na kilka godzin a nie na 1 okrążenie, ani na trasie typu Gdańsk - Zakopane, czy trasie do Chorwacji.

Jak to kiedyś chyba  @Sławomir pisał, Tesla jest szybsza na papierze w warunkach laboratoryjnych 😉

W dziedzinie zasięgu i szybkości uzupełnienia energii, to elektryki są nawet gorsze od tych parowozów 🙂 Poza miastem elektryk jest gorszy, jednak dla innych korzyści (brak spalin, czy brak zależności od paliw kopalnych), te gorsze cechy część społeczeństwa zaakceptuje.

Przypomnijmy, Tesla w porywach ładuje się z szybkością 1000km/h od 5 do pewnie 30% SoC, Passat TDI tankując do pełna osiąga szybkość 20000km/h od 0% do 100%

Jak przyjdzie czas że zobaczę wyścig 24h Le Mans  czy F1 w której elektryki wygrywają ze spalinowymi, a TIRy i samoloty będą elektryczne, to uderzę się w pierś i powiem że jednak Ty miałeś rację 😉

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nastepne M3 najprawdopodobniej będzie hybrydą tak jak M5. Tesla jest bardzo szybka ale to dla tego że wyciągneli wszystko co się dało z tego auta. W M3 jest ogromny zapas. Bez modyfikacji mechanicznych (jedynie gpf off w usa fabrycznie jest bez) uzyskujemy 800KM i 900-1000nm za 10-15tyś zł i czasy na 1/4 mili w okolicy 9.5s więc na poziomie plaida.  Właśnie świeżo wyszedł test m3 na odcinku 100 000 km gdzie żaden element mimo upalania nie był do wymiany. To świadczy o ogromnym zapasie tego samochodu.  Tesla plaid kompletnie nie jest dostosowana do takiej mocy jaką posiada. Nie ma odpowiedniego zawieszenia ani co gorsza odpowiednich hamulcy. Tak naprawdę nie wiadomo dla kogo jest to auto bo ludzie którzy chcą takich samochodów nie potrzebują takich osiągów. Osiągi bardzo mi się podobają ale to kompletnie nie jest samochód dla mnie bo poza osiagami nie ma nic wiecej. Nie ma żadnej przyjemności z jazdy tym wehikułem. Po to jest wybór żeby każdy kupił to czego chcę. 

Edytowane przez --maly--
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oglądam F1 ze 25 lat. Jak bedzie F1 elektryczna to przestanę... Normalnie jak dzieci jesteście. Po tylu latach już chyba każdy z tego forum wie jakie są wady i zalety aut elektrycznych. Jak kogoś rajcuje pokazać innym, że jest szybszy z pod świateł to sobie kupi plaida i pozamiata wszystkich. Jak ktoś chce M-kę kupi M-kę itd. Nie można stwierdzić co jest lepsze co gorsze, bo każdy ma inne priorytety. 

To, że z wypowiedzi Adama wynika, że technologia elektryków jest najlepsza, może oznaczać, że dla niego tak. Po co z tym walczyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Kriss33 napisał(a):

To, że z wypowiedzi Adama wynika, że technologia elektryków jest najlepsza, może oznaczać, że dla niego tak. Po co z tym walczyć?

Bo on uważa że jest najlepsza dla wszystkich a nie dla niego i pisze o jakichś maszynach parowych, a kiedyś o „śmietniku historii”.

Adam wchodzi na forum BMW i wychwala Teslę i elektryki a krytykuje spalinowe silniki, głównie BMW. To tak jakbyś Ty co weekend zapraszał gościa do swojego domu na obiad ze schabowym, a on ci co chwilę mówił że schabowe sa do niczego i nikt już tak nie gotuje, bo to przeżytek, teraz tylko wege. A Ty byś się uśmiechał i mówił że nie ma co z tym walczyć i dalej go zapraszał 🙂

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

porównanie tm3 do m3/m4 to jest nieśmieszny żart. Jeździłem obydwoma autami i te auta dzieli przepaść na korzyść emek od BMW. Ponadto Przed zakupem eqe patrzylem na plaida który był w tej samej cenie, auto jest koszmarnie wykończone , zawijające się jakby wygryzione uszczelki, odpadające plastiki, jednym słowem dramat. Siedziałem w obu autach/ oglądałem/dotykalem.

Porównajmy parowóz z tym cudem technologii:
plaid: Tesla Model S Plaid z Track Pack przejechała słynny tor w 7:25,2

Biedny Bjorn przejechał pół Europy żeby sprawdzić co plaid potrafi na nurburging. Efekt można zobaczyć tutaj https://youtu.be/gAWBSohAmrc?si=TBcOPl8i7rchiQ4X (Tesla a raczej jej bateria zdechła, auto wróciło na lawecie.😀👍🏼)

Nurburging, niemal 2 razy słabsze parowozy motoryzacji:


https://www.motor1.com/news/684415/bmw-m4-cs-nurburgring-record-teaser/

Cytat

Next was the M3 CS with a time of 7:28.76 minutes

The hardcore coupe (m4) went around the Green Hell in 7:18.14 minutes
 

Opublikowano

Śledząc różne wątki, które pojawiły się po moim poście z linkiem do testu Lucida, powiem tylko, że chciałem nim zwrócić uwagę na to, że na szczęście są alternatywy dla Tesli robione przez pasjonatów rozumiejących, że samochód jest czymś więcej niż po prostu przedmiot służący do przemieszczania się 

To miała być taka pokrzepiająca myśl, że jest nadzieja na to, że w elektrycznej przyszłości motoryzacji dane nam będzie czerpać radość z jazdy, obcując jednocześnie z porządnie poskładanymi samochodami, zrobionymi z dbałością o jakość z dobrych komponentów i materiałów wysokiej jakości. Jeśli taki jest Lucid dzisiaj, to oby przetrwał i rozwijał się w tym kierunku dalej. A tesla i jej podobni niech wyciągną lekcję

W filmiku, który przesłałem jest też wątek baterii przegrzewających się przy ostrej jeździe i wskazujący, że firma ma pełną świadomość problemu i pracuje nad technologią, która pomoże w tej kwestii. Znów - jest nadzieja 

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, słonik40 napisał(a):

porównanie tm3 do m3/m4 to jest nieśmieszny żart. Jeździłem obydwoma autami i te auta dzieli przepaść na korzyść emek od BMW. 

Słonik czy jak byś miał M3 i koleś z Tesli by Cię objechał to co by się stało? Pewnie nic, bo znasz wartość M3. koleś z Tesli może się z Ciebie śmiać. Jestem pewien, że masz to gdzieś. 

W czym problem, że ktoś sobie robi takie porównanie i myśli, że Tesla jest lepsza?

Przecież Adam do mnie pisał, że M2 jest jak dorożka przy Tesli czy coś w tym stylu. No i co z tego? Dla mnie nic. 

To samo BMFun. Masz zajebiste auto jakim jest X5M. Zajebiste dla mnie, dla Ciebie, dla Adama nie. Tyle.

 

 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mnie raz w X5M objechała jakaś Tesla Model 3 spod świateł 0-99km/h 🙂 Bardzo to przeżyłem i prawie sprzedałem auto 😉 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

To znaczy że Tesla nawet 2 okrążeń na torze nie zrobisz. Nie ma w perspektywie 1 czy nawet 2 dekad możliwości żeby elektryki były „szybsze” ani na torze, bo na tor przyjeżdżasz na kilka godzin a nie na 1 okrążenie, ani na trasie typu Gdańsk - Zakopane, czy trasie do Chorwacji.

1. Tym M3 tez nie pojezdzisz kilka h na torze, hamulce klekna bardzo szybko podczas dynamicznej jazdy.

2. Nawet na ringu juz SC postawili z tego co kojarze, 20 min przerwy i mozna kolejne okrazenia robic jak ktos lubi.

2. Ile % ludzi jezdzi po torze? Ile % z tych co jezdza jezdzi kilka h? Mowisz o promilu z promila uzytkownikow. Twoje X5 widzialo tor? Krissowe M2 widzialo tor? Przestan 😉

4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Przypomnijmy, Tesla w porywach ładuje się z szybkością 1000km/h od 5 do pewnie 30% SoC, Passat TDI tankując do pełna osiąga szybkość 20000km/h od 0% do 100%

a TIRy i samoloty będą elektryczne, to uderzę się w pierś i powiem że jednak Ty miałeś rację 😉

1. Ciagle to ladowanie i ladowanie, ja od 3 lat bywam na Orlenach ewentualnie na hotodogu/kawie, moje elektryki laduja sie jak spie.

2. Napisales tu gazylion postow (jak ja), straciles na to dziesiatki jak nie setki h - rownie dobrze mozesz to robic na Iphonie/Ipadzie siedzac sobie wygodnie w swoim elektryku podczas ladowania.

Mnie ciagle fascynuje ze ludzie mysla ze podczas ladowania to siedzisz i sie patrzysz w sufit - w dzisiejszych czasach gdzie ladowarki masz pod sklepami, Macami, gdy kazdy ma smartphona, gdy sa Netflixy czy gry w autach - nudni ludzie sie tylko nudza, mi to ladowanie zupelnie nie przeszkadza na trasie kilka razy w roku. Najczesciej na strate czasu narzekaja ludzie ktorzy siedza pozniej na smartphonie i przez 2h scrolluja instagrama 😜 (nie mowie o Tobie jakby co ;P)

3. O TIRach i samolotach nic nie mowie, elektromobilnosc nie zbawi swiata, niepotrzebnie przejaskrawiasz czy mowisz o rzeczach wydumanych, to forum samochodowe 😆

 

4 godziny temu, --maly-- napisał(a):

W M3 jest ogromny zapas. Bez modyfikacji mechanicznych (jedynie gpf off w usa fabrycznie jest bez) uzyskujemy 800KM i 900-1000nm za 10-15tyś zł i czasy na 1/4 mili w okolicy 9.5s więc na poziomie plaida.  Właśnie świeżo wyszedł test m3 na odcinku 100 000 km gdzie żaden element mimo upalania nie był do wymiany. To świadczy o ogromnym zapasie tego samochodu.  Tesla plaid kompletnie nie jest dostosowana do takiej mocy jaką posiada. Nie ma odpowiedniego zawieszenia ani co gorsza odpowiednich hamulcy. Tak naprawdę nie wiadomo dla kogo jest to auto bo ludzie którzy chcą takich samochodów nie potrzebują takich osiągów. Osiągi bardzo mi się podobają ale to kompletnie nie jest samochód dla mnie bo poza osiagami nie ma nic wiecej. Nie ma żadnej przyjemności z jazdy tym wehikułem. Po to jest wybór żeby każdy kupił to czego chcę. 

1. Problem z tymi 800KM jest taki ze robisz to na wlasna reke, te 1000KM w Plaidzie jest na 8 letniej gwarancji producenta, ot taka drobna roznica bo jak sie posypie to stowka pojdzie na remont.

2. Plaid i jego osiagi to dopiero poczatek tego na co stac elektryki, sa juz przeciez auta szybsze/mocniejsze - bedziemy widziec jeszcze wiele przelomow w elektromobilnosci.

3. Hamulce sa do Plaida ceramiczne oferowane przez Tesle.

4. Takie auta jak Plaid sa specyficzne, przez to ze sa ciche, nierzucajace sie w oczy i nie smrodza a mimo wszystko killuja na drodze wszystko jak leci jest na nie duzo chetnych w kazdym wieku, tak jak piszesz dla kazdego cos dobrego

  

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Adam wchodzi na forum BMW i wychwala Teslę i elektryki a krytykuje spalinowe silniki, głównie BMW. To tak jakbyś Ty co weekend zapraszał gościa do swojego domu na obiad ze schabowym, a on ci co chwilę mówił że schabowe sa do niczego i nikt już tak nie gotuje, bo to przeżytek, teraz tylko wege. A Ty byś się uśmiechał i mówił że nie ma co z tym walczyć i dalej go zapraszał 🙂

To forum jest tak samo moim domem jak i Twoim, siedze na nim od ponad dekady i nikt a w szczegolnosci Ty kolego mnie tu nie zapraszales.

Przypominam ze na forum jest setki watkow i nie musisz sie tu udzielac jak nie chcesz, jest mnostwo miejsca dla kazdego 👍

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

To forum jest tak samo moim domem jak i Twoim, siedze na nim od ponad dekady i nikt a w szczegolnosci Ty kolego mnie tu nie zapraszales.

Przypominam ze na forum jest setki watkow i nie musisz sie tu udzielac jak nie chcesz, jest mnostwo miejsca dla kazdego 👍

Może źle mnie zrozumiałeś, forum to community fanów BMW. Nikt z nas Ciebie nie zapraszał, ponieważ każdy z nas jest na nim gościem. Chociaż w pewnym sensie także i gospodarzem 🙂 

Chodziło mi raczej o to, że to dość nietypowe, gdy ktoś wchodzi do tej społeczności i na forum krytykuje po kolei wszystkie modele samochodów BMW oraz dominujący w tych samochodach napęd i mówi wszystkim jak żyć i co dla nich jest najlepsze. A do tego wmawia, że dokonali złych wyborów. Jedyne co mogę powiedzieć, że społeczność na forum jest bardzo tolerancyjna i otwarta na osoby o skrajnie różnych zdaniach 🙂

To takie nawiązanie do słów Krissa, który twierdzi "To, że z wypowiedzi Adama wynika, że technologia elektryków jest najlepsza, może oznaczać, że dla niego tak. Po co z tym walczyć?". A ja to odbieram tak, że wg Ciebie technologia elektryków jest najlepsza dla wszystkich, a nie tylko dla Ciebie, skoro silniki spalinowe mają odejść w przeszłość jak maszyny parowe. Dobrze to odbieram?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun

1. W swojej analogii postawiles sie w roli gospodarza a mnie w roli goscia, wyjasnilem Ci ze nie masz racji (i dlaczego), reszta fikolkow ze zrozumieniem i dorabiania/przerabiania tej analogii jest niepotrzebna.

2. Nie krytykuje wszystkich modeli BMW, to sa Twoje wymysly. 

3. Ten konkretny watek ma w nazwie "elektromobilnosc" wiec imho mozna z niego wydedukowac jakie jest moje zapatrywanie na przyszlosc motoryzacji. Popieram to roznymi artykulami, cyferkami etc, jezeli sie  tym nie zgadzasz - nie mam zadnego problemu (dopoki Ci sie nie ulewa i nie najezdzasz na mnie personalnie bo po prostu tego nie lubie i odpowiadam stosownie znizajac sie do tego poziomu).

4. "mówi wszystkim jak żyć i co dla nich jest najlepsze" - mozesz wskazac jakis przyklad bo imho piszesz glupoty? Jezeli mowie "smietnik historii" czy "parowoz" to jest to MOJE zdanie i guzik Ci do niego, jak zaczne pisac albo znajdziesz moj cytat typu "masz kupic elektryka bo jak kupisz auto spalinowe to jestes glupi, nierozsadny, nie umiesz liczyc etc"  to przyznam Ci racje.

Odwrotnie - wielokrotnie tu pisalem ze jest wiele sytuacji gdy elektryk jest nadal gorsza opcja niz auto spalinowe - dla tych co musza 200km/h przez wiele godzin, dla tych co lubia na torze, dla tych co sie spiesza i jezdza duzo (jacyc przedstawiciele, kurierzy etc), dla tych co chca kombi a nie SUVa, dla tych co fizycznie nie maja opcji ladowania sie w domu gdy spia etc etc 

5. Nie wiem po co wplatasz w to Krissa, ktory w ogole tlumaczy co ja niby mysle, mam sie teraz tlumaczyc z cudzych slow ktorych nie wypowiedzialem?, toz to jakas kwadratura kola chlopie..

Czujesz sie przeze mnie atakowany czy cos? Napisalem Ci kiedys ze Twoje X5M masz natychmiast sprzedac bo jest smietnikiem i kupic iX czy nie daj boga Tesle?

Pytales kiedys o porownanie osiagow najszybszego iX do Twojej wersji X5, zdziwiles sie ze EV jest szybsze praktycznie w kazdym zakresie i tyle, watek sie wyczerpal bo dla Ciebie spalinowe jest lepsze. Nie mam z tym zadnego problemu nawet jak mam inne zdanie na ten temat.

Odwrotnie - dla tych co ich stac zachecam do jak najwiekszych i najbardziej paliwozernych silnikow spalinowych bo dzieki akcyzie w zakupie auta i paliwa na Orlenie posrednio fundujecie np slonikowi dotacje do tanich BEV, pisalem to wielokrotnie np Slawomirowi - win-win, Ty jezdzisz paliwozernym spalinowym autem, ktos ma o 30k PLN taniej elektryka. (mowie generalnie bo w Twoim przypadku tez skorzystales z dotacji z tego co pamietam)

16 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Nastepne M3 najprawdopodobniej będzie hybrydą tak jak M5.

Nie bedzie. Az doczytalem. Kolejne M3 wyjdzie za 3-4 lata i bedzie elektryczne, potwierdzilo to kierownictwo BMW.

First electric BMW M3 confirmed as a quad-motor EV powerhouse (electrek.co)

BMW M3 EV confirmed - carsales.com.au

 

@BMFun jeszcze tak mi sie przypomnialo apropo tego co pisales o ///M i Plaidzie na torze, nie wiem czy i na ile sie zgodzisz ale tak na moj chlopski rozum kilka przemyslen:

1. literka ///M w BMW nie ma juz nic wspolnego ze sportem jako takim, tu juz chyba najwieksi fanboje BMW sie ze mna zgodza - auta sa z generacji na generacje ciezsze o setki kg, firma przykleja znaczek ///M na doslownie wszystko co ma w ofercie - 3 cylindrowe 1-er FWD - prosze bardzo, 5,5m limuzyna 7-er - prosze bardzo, 2,5 tonowy SUV - prosze bardzo, elektryki - prosze bardzo. Nie mowie ze to zle, ot po prostu monetyzuja swoja tradycje, natomiast nie rozumiem czemu ludzie sie obrazaja jak sie o tym mowi, znowu troche taki cancel culture.

2. jazda na torze jest przereklamowana w kontekscie aut tzn przecietny Kowalski ma gleboko w powazaniu jak sie sprawuje jego auto na torze - nigdy tam nie byl i nie zamierza byc nabywajac ///M. Moze raz kiedys odwiedzi z ciekawosci. Pisalem o Tobie, pisalem o Krissie, spytaj kolegow z forum co kupili ostatnio G80 - wehyr, vulnerarius etc

Odwrotnie - najczesciej te ///M sa dmuchane i chuchane a nie upalane na torze, kazda ryska na lakierze to bol glowy dla posiadacza.

Te "dzieciece" 0-100 czy 100-200 czy cwiartka w ktorej "kroluja" elektryki sa z reguly wyznacznikami osiagow czy "sportowosci" auta czy sie komus to podoba czy nie. Ciezko sie obrazac na rzeczywistosc.

3. Dlaczego ludzie kupuja ///M? Czy ze wzgledu na zdolnosci auta na torze? Bo moja kontrowersyjna teza brzmi - nie, kupuja je dlatego ze w danym segmencie sa to po prostu wersje "topowe" i najszybsze (przede wszystkim "na prostej"). I najlepiej, najbardziej agresywnie wygladaja. A zdolnosci auta na torze maja znikomy/zaden wplyw na decyzje zakupowa.

4. 2 kolka Plaida na Nurburgringu i po baterii. Ten tor jest dlugi i wymagajacy od aut. Wiekszosc torow jest o wiele krotsza i jedno kolko to 1-2 min, dla przykladu osiagi G80 na innych torach:

BMW M3 Competition specs, 0-60, quarter mile, lap times - FastestLaps.com

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.tesla.com/pl_PL/my/order/XP7Y224_1cd563b6f12e05b6bff4d275147530b1?titleStatus=new

na pewno dobra wiadomością jest to że tesla urealniła ceny adekwatnie do jakości i tego co oferuje. Po odliczeniu dotacji bazowy model y kosztuje na dziś dzień tyle co bazowa Toyota rav4. Nabici w tesle płaczą nad stratą, kupujący lecą w zębach do salonów wietrząc okazje. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.