Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytaj artykuł i pokop w internetach w tym temacie

Z zasady podchodzę z szacunkiem do pracy różnych ludzi, w tym rzecz jasna developerów i programistów. Mam jednak wewnętrzny poziom sceptycyzmu odnośnie jakości pracy w reżimie i kulturze, jakie kultywuje Musk i jemu podobni przedsiębiorcy. Nie mam dużego zaufania, że nie robią skrótów, nie idą na kompromisy dla zmieszczenia się w arbitralnych budżetach lub deadline’ach, etc. To powoduje, że elektryk kupię dopiero, kiedy jakiś przekonujący mnie producent wypuści przekonujący mnie zasięgiem model (najlepiej produkujący prąd z wodoru). W tym kontekście zaufanie do kultury i wartości firmy, której samochód kupujesz, ma dla mnie chyba większe znaczenie niż jednostkowe cechy danego samochodu 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 minut temu, BMFun napisał(a):

Dokładnie tak jest jak piszesz. I dopóki ktoś nie dorabia do tego teorii o jakichś wszechobecnych prymatach technologicznych i jakości nie różniącej się od droższych aut, to nie budzi to żadnych negatywnych emocji. Wręcz przeciwnie - ciekawa i racjonalna alternatywa.

za dużo emocji w tym wątku poszło na udowadnianie co lepsze co gorsze

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
25 minut temu, maciek_w napisał(a):

Przeczytaj artykuł i pokop w internetach w tym temacie

Z zasady podchodzę z szacunkiem do pracy różnych ludzi, w tym rzecz jasna developerów i programistów. Mam jednak wewnętrzny poziom sceptycyzmu odnośnie jakości pracy w reżimie i kulturze, jakie kultywuje Musk i jemu podobni przedsiębiorcy. Nie mam dużego zaufania, że nie robią skrótów, nie idą na kompromisy dla zmieszczenia się w arbitralnych budżetach lub deadline’ach, etc. To powoduje, że elektryk kupię dopiero, kiedy jakiś przekonujący mnie producent wypuści przekonujący mnie zasięgiem model (najlepiej produkujący prąd z wodoru). W tym kontekście zaufanie do kultury i wartości firmy, której samochód kupujesz, ma dla mnie chyba większe znaczenie niż jednostkowe cechy danego samochodu 

zasięg to mam akurat zajebisty, od dnia zakupu tj. od 13 września nigdzie nie jeździłem się "zatankować"  🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

Skoro za 200 tys mam auto większe w środku od takiego X6, po mieście żadne X6 szybciej nie pojedzie, 8 lat gwarancji na silnik i baterie to z tego korzystam. Wiadomo, że to uproszczenie z mojej strony i nie piszczcie mi, że jak to porównywać można X6 z Teslą. Spójrzcie na chłodno, bez zbędnych emocji. 

Sam dokładnie w taki sam sposób podchodzę poza grandem który okazjonalnie jezdzi po lasach i polach od kilkunastu już lat. Samochód ma być nowy, z salonu z wykupiona gwarancja na cały zakładany okres użytkowania. Daje (przynajmniej odpukać do tej pory tak było) to święty spokój, calkowity brak zmartwień o jakieś nowe opony/klocki, awarie czy tez nieprzewidziane wydatki. To jest dla mnie wiele więcej warte niż jakieś tam podgrzewane dupsko, dobre audio czy inny gadżet. Gdybym nie miał np na nowego Eqe to kupiłbym nowego pasiaka czy nawet astre i tez bym się zapewne cieszył 😀

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla mnie nigdy celem samym w sobie nie było kupowanie nowego auta. Tylko, że czasy się zmieniają, kiedyś nie było mowy o awariach silników itd. Kupujesz sobie spokój, a to daje komfort.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, 3 felgi w pudełkach nawet, a one dużo miejsca zajmują, jedną wyjąłem, bo nie chciałem kombinować i 4 opony. 1 oponę włożyłem do tej wnęki w tylnym bagażniku 🙂

To chyba nic dziwnego? Rozumiem, że tak dla jaj pytasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Tak, 3 felgi w pudełkach nawet, a one dużo miejsca zajmują, jedną wyjąłem, bo nie chciałem kombinować i 4 opony. 1 oponę włożyłem do tej wnęki w tylnym bagażniku 🙂

To chyba nic dziwnego? Rozumiem, że tak dla jaj pytasz?

Slonik chyba nawiązuje do trolla który cyklicznie męczy forum pod różnymi pseudonimami. Kupując jakieś wypasione wersje BMW pytał na forum głównie czy zmieszczą się koła do bagażnika, bo on musi je tanio zmieniać u pana Ziutka a nie w ASO 🙂

2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun tak informacyjnie dla Ciebie. Ostatnio pakowałem felgi i opony do Tesli i tą "dykte" łatwo się wyciąga 🙂 

Ja wiem że się ją wyciąga, bo ja dorobili na szybko jak ludzie  zbuntowali sie że TMY wyszła bez rolety. Ja mam z nią problem taki, że jest bardzo tandetna i przy jej „jakości”  „zdegradowane przyciski w i5” to dzieło sztuki 🙂

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak kupowałem opony do BMW to kupiłem w ASO i tam montaż, żebym nie musiał do jakiejś wulkanizacji jechać. Jak jechałem Teslą do wulkanizacji to tak właśnie pomyślałem , nowe auto, a ja kupuje opony, felgi, czujniki i jeszcze muszę z tym wszystkim jechać...

Za to z usługi byłem bardzo zadowolony, także bez ASO tez może być dobrze. Pierwsze co chłopaki powiedzieli, to ze dzisiaj juz była taka Tesla 🙂

No ale te koła co Tesla oferuje srebrne z kołpakami to mi nie pasują. Do białego tylko czarne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja trzymam w ASO. Opcja że 2x droższa, ale za to koła umyte będą, a auto przy okazji zmian kół obejrzą a ja czasem jakieś płyny przy okazji zmienię czy jakieś pierdoły rozwiążę z którymi nie ma kiedy się wybrać.

No I czekanie na zmianę jest w ludzkich warunkach z tą legendarną darmową kawa premium 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.bmwblog.com/2023/11/11/bmw-ix-production-milestone-100000-units-built/
 

100tys szt w 2 lata tak kontrowersyjnie wyglądającego auta, to wynik rewelacyjny bijący na głowę Model X który rzekomo osiągnął prymat technologiczny. Tylko niestety nie za wiele osób chce kupować ten najnowocześniejszy suv premium. Chyba się nie znają, bo każdy przecież potrzebuje 1020KM w rodzinnym suv.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 24.11.2023 o 15:32, słonik40 napisał(a):

Tesla to samochód dla norweskiego robotnika, który w cenie paliwa zapłaci ratke najmu.

Duzo tych norweskich robotnikow w Europie skoro model Y to najczesciej kupowane obecnie auto na naszym kontynencie ^^

W dniu 24.11.2023 o 15:32, słonik40 napisał(a):

Bmw niedaz ze wyraźnie droższe to jeszcze odsetki dużo wyższe sprawia, ze norweski robotnik nie może sobie na auto pozwolić 

slonik, ja na Twoim miejscu naprawde bym czasami zamilkl i nie robil samemu sobie siary

Kupiles pierwsze w historii tego forum auto bez wyposazenia dodatkowego (chodzily tu na forum dekade temu urban legends ze ktos kiedys takie auto w jakims salonie w koncu kupi ^^), w Monachium robotnicy na tasmie pewnie robili oczy jak 5 zloty kto na swiecie odwazyl sie kupic absolutnego golasa BMW bez jakichkolwiek opcji i filozofujesz tutaj kogo w Norwegii na co stac? 😄

W dniu 24.11.2023 o 15:32, słonik40 napisał(a):

spójrz prawdzie w oczy jeździsz najtańszymi modelami a wszystko inne/droższe w koło opluwasz. Gdybys jeszcze jako fan marki jezdzil jakims s czy x plaid to może miało by to jakis sens ale jednak Myśle ze jest to twoj sposób leczenie kompleksów, opluwanie wszystkiego cżego nie możesz mieć.

Dorzuce do pieca, jak Tesla wypusci mniejszy model od 3-ki to bede pierwszy do zakupu, bedziesz mogl pisac ze to auto dla norweskiego robotnika bez pracy, na zasilku ^^

W dniu 24.11.2023 o 15:32, słonik40 napisał(a):

adamie drogi gdzie taki czyt technologii u ciebie szukać jak markowe audio, naturalne skory, otwieranie bagażnika noga, adaptacyjne światła, czujniki parkowania, head up, czujnik martwego pola (sic!) , pneumatyka, tylna os skrętna, i wiele wiele innych? Nabijasz sie z drobnych braków bmw ale nie widzisz tych połaci braków w tesli, no ale jakos trzeba poprawić sobie humor, prawda?

Daj znac ile z tych opcji masz w swoim nowym BMW AD 2023 😄

Czujniki parkowania? 😄

W dniu 25.11.2023 o 10:20, słonik40 napisał(a):

Wycena tesli od wielu lat jedzie na obietnicach i braku rozumu wśród wielu jej inwestorów.

Gdyby nie ogromne obniżki tesli to sprzedaż w tym roku by się mocno skurczyla w stosunku do zeszłego roku a akcje szorowaly by dno.

Obniżki przedłużają jedynie agonię wysokich i nierealnych cen akcji po w którym roku nastąpi znaczący spadek wzrostu sprzedaży (być może nawet i w przyszłym), ludzie zejdą na ziemie , przestaną wierzyć w nierealne obietnice a ceny akcji wrócą do normy adekwatnie do zysków i udziału w rynku moto firmy.

 Jak to mowia "talk is cheap" 👍

Shortuj, shortuj chlopie jak jestes taki pewny i zgarniaj latwe miliony od tych inwestorow bez rozumu, na co tu czekac? 😄

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 25.11.2023 o 13:12, Kriss33 napisał(a):

Ja nie będę tego robił, bo wiem, że BMW jak tylko zechce to zrobi lepsze elektryki i nie będą w cenie Tesli. Chyba nic w tym dziwnego. 

I na jakiej podstawie tak sadzisz?

Ja w takie bajki wierzylem 3-4 lata temu, mamy 2023r a elektryki BMW jakie sa kazdy widzi - na dzisiaj to szczyt ich mozliwosci technologicznych. 

Jak wyglada masa, jak wygladaja osiagi, zasiegi, jak wyglada technologia, GUI etc --> kazdy widzi (a przede wszystkim klienci)

To sa takie pobozne zyczenia jak z Toyota - jak tylko zechce to za rok wypusci miliony elektrykow, no i widac jak te miliony sie pojawiaja ^^

Tesla, grupa VW, nawet taka KIA czy Hyundai daly od siebie duzo w kwestii elektromobilnosci.

Co wg Ciebie do elektromobilnosci wnioslo BMW ostatnimi laty?

Jakiez to nowe technologie, przelomowe rozwiazania wniosla ta firma do elektromobilnosci (oprocz obietnic i zgapiania jak leci wszystkiego od konkurencji obecnie)?

PS. Bobrowe grille sie nie licza jakby co.

W dniu 25.11.2023 o 13:12, Kriss33 napisał(a):

Skoro za 200 tys mam auto większe w środku od takiego X6, po mieście żadne X6 szybciej nie pojedzie, 8 lat gwarancji na silnik i baterie to z tego korzystam. Wiadomo, że to uproszczenie z mojej strony i nie piszczcie mi, że jak to porównywać można X6 z Teslą. Spójrzcie na chłodno, bez zbędnych emocji. 

Tutaj Kriss troche negujesz logike tzn porownywac oczywiscie mozna wszystko ze wszystkim natomiast nowe vs kilkuletnie czy segment E kontra segment D nie za bardzo trzyma sie kupy --> konkurencja dla modelu Y jest iX3, konkurencja dla X5/X6 jest model X, inaczej porownania sa tylko subiektywne/anegdotyczne

  

W dniu 25.11.2023 o 22:05, BMFun napisał(a):

https://www.bmwblog.com/2023/11/11/bmw-ix-production-milestone-100000-units-built/
100tys szt w 2 lata tak kontrowersyjnie wyglądającego auta, to wynik rewelacyjny bijący na głowę Model X który rzekomo osiągnął prymat technologiczny. Tylko niestety nie za wiele osób chce kupować ten najnowocześniejszy suv premium. Chyba się nie znają, bo każdy przecież potrzebuje 1020KM w rodzinnym suv.  

Jest to swietna informacja, daje decydentom BMW jasno do zrozumienia ze ich polityka kilka lat temu byla bledna a owczesni ludzie u wladzy dzialali na szkode firmy.

Mnie osobiscie bardzo cieszy bo po to wlasnie powstal ten watek kilka lat temu - ze ludzie chca elektrykow, ze kochaja BMW a firma w ofercie miala na tamten czas jedno miejskie dziwadlo. Jest ewidentnie lepiej.

Nie popadaj tylko w zachwyt bo chwila "nowosci" trwa dosyc krotko niestety i trzeba bedzie walczyc o klienta na koniec dnia, BMW iX startuje od 100k PLN mniej od modelu X i tu imho Tesla strzela sobie w kolano bo zgadzam sie ze najslabszy model oferujacy 3,5-4s do setki to overkill. Target na takie auta jest ograniczony, jet multum ludzi co zadowoli sie duza buda i najslabsza jednostka napedowa i tutaj Tesla nie ma nic w ofercie w segmencie E.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

Jak wyglada masa, jak wygladaja osiagi, zasiegi, jak wyglada technologia, GUI etc --> kazdy widzi (a przede wszystkim klienci)

Osiągi są świetne (bjorn był zachwycony np jak i4 przyspiesza powyżej 100km/h, duuzo lepiej od modelu 3), zużycie topowo małe (bjorn to wiele razy potwierdzał), technologia to top notch (światła, asystencji jazdy, wyciszenie, prowadzenie, audio sporo lepsze od tesli - wielokrotnie podtwierdzane przez bjorna. Do tego silniki pozbawione metali zadkich. Do tego chłopie cały czas zapominasz albo średnio sprytnie przemilczasz fakt że oprócz gołej ix1 stoi u mnie eqe 43 amg o wartości dwóch twoich tesli także chyba jednak jakby nie było to dużo większe obcowanie z premium od norweskiego robotnika mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam do listy linków różnych i mniej lub bardziej na temat: najdłuższa reklama świata - trochę o filozofii marki LUCID. Taki elektryk to ja rozumiem, zwłaszcza, kiedy wypuszczą modele w cenach dla normalnych ludzi (nie za $250 tyś)

Warto obejrzeć, nawet w kilku podejściach (w końcu, kto ma godzinę na jednorazowe posiedzenie z YT), i zobaczyć, co osiąga firma zbudowana na wartościach i pomyśle, a nie na "innowacji" w stylu Tesli

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Warto obejrzeć, nawet w kilku podejściach (w końcu, kto ma godzinę na jednorazowe posiedzenie z YT), i zobaczyć, co osiąga firma zbudowana na wartościach i pomyśle, a nie na "innowacji" w stylu Tesli

Cudze chwalicie swego nie znacie chcialoby sie powiedziec.

O takich wartosciach mowisz np?

I mam rozumiec Tobie nie przeszkadzaja takie wartosci firmy ktorej samochodami jezdzisz ale do plucia na "wartosci" Tesli jestes pierwszy?

 

BMW admits ‘regret’ over using Nazi slave labor during WWII (nypost.com)

BMW admits 'profound regret' for using Nazi slave labour during the Second World War | The Independent | The Independent

BMW and the Holocaust (jewishvirtuallibrary.org)

BMW during the era National Socialist (bmwgroup.com)

 

"At the end of 1939, the first Polish prisoners of war were put to work in Eisenach in order to enable the company to meet its production targets."

"Workers from Western and Southern Europe were generally better treated and received more pay than Poles or workers from the territories in the east known as “eastern workers” (Ostarbeiter). There were substantial differences in the working and living conditions depending on the origins of workers. As the war progressed, foreign workers gradually also lost their rights and privileges and this ushered in a gradual transition to forced labour. All the forced labourers (Zwangsarbeiter) had to contend with shortages of food and inadequate accommodation, and their living conditions underwent further drastic deterioration as the war progressed."

"By the end of 1944, around 29,000 forced labourers were engaged in work at BMW, accounting for more than 50 percent of the total BMW workforce"

"As a consequence, death rates among “eastern workers” and concentration camp prisoners were significantly higher than for other groups."

 

W wielkim skrocie - Twoj dziadek czy pradziadek harowali przymusowo po kilkanascie h dziennie ku chwale firmy z Monachium nie dalej jak 80 lat temu, zagladzani nierzadko na smierc, zawszeni i poniewierani zeby po 80 latach prawnuczek mogl sie oburzac na Tesle ktora stara sie przestawic wspolczesna motoryzacje na dostepna dla Kowalskiego elektromobilnosc i zeby jak najwiecej ludzi na swiecie bylo na nia stac. 

Nie powiem,  co sie czlowiek naczyta w internecie to jego.

 

UF-335-1.jpg

 

  

19 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Do tego chłopie cały czas zapominasz albo średnio sprytnie przemilczasz fakt że oprócz gołej ix1 stoi u mnie eqe 43 amg o wartości dwóch twoich tesli także chyba jednak jakby nie było to dużo większe obcowanie z premium od norweskiego robotnika mam.

Nic nie zapominam slonik, mnie to po prostu zupelnie nie interesuje, dla mnie mozesz nowym Spectre smigac, ni ziembi mnie to ni grzeje.

Za kazdym razem jak zagladasz ludziom do portfela i szufladkujesz kto jakimi samochodami jezdzi i na co kogo stac bede z Ciebie darl lacha bo w internecie nic nie ginie - od "markowego audio" w Twoim EQE nie urosnie audio w Twojej iX1 czy ogrzewane fotele 😉

Polasiles sie na dotacje jak Reksio na szynke , wybrales samochod bez wyposazenia (doslownie) to teraz jak dopiekasz innym to miej chlopie gruba skore. Zaraz Ci wkleje kilka cytatow apropo dotacji z tego watku 🙂

 

Edytowane przez adamjttk
  • Haha 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, adamjttk napisał(a):

Cudze chwalicie swego nie znacie chcialoby sie powiedziec.

O takich wartosciach mowisz np?

I mam rozumiec Tobie nie przeszkadzaja takie wartosci firmy ktorej samochodami jezdzisz ale do plucia na "wartosci" Tesli jestes pierwszy?

 

BMW admits ‘regret’ over using Nazi slave labor during WWII (nypost.com)

BMW admits 'profound regret' for using Nazi slave labour during the Second World War | The Independent | The Independent

BMW and the Holocaust (jewishvirtuallibrary.org)

BMW during the era National Socialist (bmwgroup.com)

 

"At the end of 1939, the first Polish prisoners of war were put to work in Eisenach in order to enable the company to meet its production targets."

"Workers from Western and Southern Europe were generally better treated and received more pay than Poles or workers from the territories in the east known as “eastern workers” (Ostarbeiter). There were substantial differences in the working and living conditions depending on the origins of workers. As the war progressed, foreign workers gradually also lost their rights and privileges and this ushered in a gradual transition to forced labour. All the forced labourers (Zwangsarbeiter) had to contend with shortages of food and inadequate accommodation, and their living conditions underwent further drastic deterioration as the war progressed."

"By the end of 1944, around 29,000 forced labourers were engaged in work at BMW, accounting for more than 50 percent of the total BMW workforce"

"As a consequence, death rates among “eastern workers” and concentration camp prisoners were significantly higher than for other groups."

 

W wielkim skrocie - Twoj dziadek czy pradziadek harowali przymusowo po kilkanascie h dziennie ku chwale firmy z Monachium nie dalej jak 80 lat temu, zagladzani nierzadko na smierc, zawszeni i poniewierani zeby po 80 latach prawnuczek mogl sie oburzac na Tesle ktora stara sie przestawic wspolczesna motoryzacje na dostepna dla Kowalskiego elektromobilnosc i zeby jak najwiecej ludzi na swiecie bylo na nia stac. 

Nie powiem,  co sie czlowiek naczyta w internecie to jego.

 

UF-335-1.jpg

 

  

Nic nie zapominam slonik, mnie to po prostu zupelnie nie interesuje, dla mnie mozesz nowym Spectre smigac, ni ziembi mnie to ni grzeje.

Za kazdym razem jak zagladasz ludziom do portfela i szufladkujesz kto jakimi samochodami jezdzi i na co kogo stac bede z Ciebie darl lacha bo w internecie nic nie ginie - od "markowego audio" w Twoim EQE nie urosnie audio w Twojej iX1 czy ogrzewane fotele 😉

Polasiles sie na dotacje jak Reksio na szynke , wybrales samochod bez wyposazenia (doslownie) to teraz jak dopiekasz innym to miej chlopie gruba skore. Zaraz Ci wkleje kilka cytatow apropo dotacji z tego watku 🙂

 

Jest tu jakiś moderator?

Długo będziemy tolerować tego prymitywa na naszym forum?

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.