Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Kriss33 napisze ci na własnym przykładzie. Jak wiesz kupowałem auto w wakacje no i powiem tak. Priorytetem numer jeden był porsche cayenne po lifcie, Troche panamera, taycan oraz x5 po lifcie. Wyjechałem natomiast z salonu Eqe 😀 mój dobry znajomy kiedyś jechał zamówić Hondę crv a wrócił do domu z oplem insigna 😀 jak wiemy z forum  jeden kolega zamówił x5 (mając tm3 twierdził ze jednak hybryda lepsza) a odebrał tesle model s, takze nie ma co szufladkowac, na decyzje zakupowa ma wpływ wiele czynników a na koniec dnia często decyduje konkretna oferta i budżet.

 

co do m5, to auto zapewne będzie kosztowało w okolicach 700k plus z 15/100 spalanie wiec różnica miedzy i5 za 400-500k w cenie będzie znaczna. Jednemu będzie warto dołożyć drugiemu nie.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nic nikogo nie szufladkuje, i5m60 realnie około 600 tys wyjdzie. M5 pewnie ze 100 tys więcej. Ja bym w ciemno wybrał M5. Tak na dzisiaj uważam. Moglybyc też tak, że przejechałbym się 1000 konna Teslą i byłoby pozamiatane. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według wszystkich recenzji które czytałem/oglądałem i5 m60 jezdzi dużo lepiej od modelu s plain, znaczy plaid wiec pozamiatane to mogło by być w druga stronę.  I5 m60 kosztuje 500k plus z 50-70k na wyposażenie minus rabat, realnie to auto będzie kosztowało 500k, natomiast m5 realnie po rabatach racżej będzie bliżej 700k. Biorąc pod uwagę koszt benzyny zrobi się różnica w cenie w postaci tesli model y. To już jest jednak sporo pieniędzy ale oczywiście znajdzie się sporo osob ktore bez problemu dołożą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik, kto jak kto, ale Ty byś mógł dołożyć  😀

Te Wasze dyskusje do niczego nie prowadzą po prostu. Lepsze/gorsze , listwy, siatki. Każdy patrzy wg swoich kryteriów i możliwości.  Jakbym chciał M5 to bym kupił. Jak bym chciał Tesle to bym kupił. Decyzję bym podjął po wykonaniu jazdy testowej. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 a dlaczego ty kupiłeś tmy? Tak szczerze. Z tego co pisałeś nawet tym autem nie jeździłeś, czyli poniekąd kupiłeś kota w worku. Tylko nie pisz ze chciałem to kupiłem bo żeby cos chcieć to jakis powód ku temu musi być 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem Jeepa, świetnie mi się nim jeździło, ale jak wylądował na lawecie 20 km od morza to zapadła decyzja o sprzedaży.  Poza tym kilkanaście wizyt w warsztacie w 2 lata. Stwierdziłem, że kupuje nowe auto. Dlaczego akurat Tesle Y. Stwierdziłem, że wielkościowe podobna do Jeepa, siedzę tylko 5 cm niżej, jak będę woził młodego czy żona na treningi to można się w zimie zagrzać prze te 2h. Można dostać dofinansowanie i jest tania jazda. 

Podszedłem do tego bardzo praktycznie i zdroworozsądkowo. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i ważna rzecz. Teraz potrzebuje auta głównie w koło komina, bo w trasy nie ma czasu jeździć, a elektryk się do tego nadaje wyśmienicie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik ja nie twierdzę,  że Tesla jest najlepsza.  Moja Tesla jest dla mnie na dzisiaj najlepsza,  bo spełnia moje potrzeby. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 ja to doskonale rozumiem. Tez nie twierdze ze bmw czy jakaś inna marka jest najlepsza , wrecz czasami lubie zmienic dla samej zmiany ale tez nie uwazam ze pluje klientom w twarz czy ze ich samochody sa złe. Uwazam ze w dalszym ciągu robią solidne auta może nie zawsze ale często warte swojej ceny z good value for money.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega mnie ostatnio zapytał dlaczego chodzę w butach i kurtce BMW, a na codzień jeżdżę Teslą. To mu odpowiedziałem prosto, BMW to BMW, a Tesla to Tesla. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kurtka BMW? Moze jeszcze logo ///M tam jest? Uważaj z takimi deklaracjami na forum bo zaraz Ci Adam wypomni że metki lubisz i Ci doliczy znaczki ///M z odzieży do znalezionych na Twoim BMW. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem od zawsze fanem BMW I w ogóle mi to nie przeszkadza,  że BMW nie robi takiego auta jak Tesla Y. Jak będę chciał kiedyś kupić elektryczne BMW to kupię. Dzisiaj chciałem Teslę.  

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie to jest myśl. Skoro @adamjttk tak ciagle myśli o bmw a nie może znaleźć odpowiadającego jemu modelu to niech chociaż sobie portki z logo kupi 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak Sławomir nie znalazł odpowiadającego mu BMW to poszedł do Porsche,  ale nie po portki...

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taka sytuacja. Powinien świecić albo na zielono albo na niebiesko, tymczasem swieci pol na zielono i pol na niebiesko. Czyżby się cos zepsuło?

IMG_0691.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a sprawdziles w instrukcji co oznacza ten niebieski?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to teraz to sie zacznie jazda na BMW. Proponuje całość obejrzeć. I co Wy na to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Słonik wyłacz bezpiecznik i włacz

faktycznie w instrukcji nie widac niebieskiego, wydaje mi sie, że tez tak miałem w czasie instalacji, jak był proces niedokonczony

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, BMFun napisał(a):

@adamjttk Ty się geniuszu wczytaj w coś zanim zaczniesz pluć. Nawet kilku minut nie poświęcisz na przeczytanie konfiguratora i jego szczegółów albo netu.

Ja poświęciłem kilka minut, żeby ustalić co poniżej. Sprzedajesz fake newsy. Słabe..

Wiesz, rzadko mi sie zdarza nazywac kogos na forum klamca/manipulantem, gratuluje, zasluzyles sobie.

22 godziny temu, BMFun napisał(a):

1. W opcji Zawieszenie adaptacyjne Professional masz w szczegółach napisane:

Zawarty w systemie zintegrowany aktywny układ kierowniczy umożliwia skręt tylnych kół o maksymalnie 2,5°. 

To jest jedna jedyna rzecz w ktorej przyznaje Ci racje - w konfiguratorze i5 info o skretnej tylnej osi jest schowane w opisie zawieszenia i pokazuje sie dopiero po kliknieciu "rozwin szczegoly" - tak, i5 ma skretna tylna os.

 

22 godziny temu, BMFun napisał(a):

2. System Bowers jest jak byk w konfiguracji, trzeba być ślepym żeby nie zauważyć:

image.png.954b60bd6fa69185add33ae8e9268325.png

Powiem Ci kto jest slepy - ten kto patrzy na metki BMW.

Napisalem wyraznie w poscie, przypomne Ci: "bowers wilkins to jakas popierdolka za kilka k PLN"

Ty mi piszesz ze Bowers jest w konfigu (geniusz). Wiec tlumacze jak dziecku - to co zrobilo BMW w i5 z systemem audio jest znowu - pluciem klientowi w twarz, zwykla farsa i oszustwem dla typkow jak slonik ktorych interesuje jedynie metka.

- system Bowers Wilkins w BMW iX ma 30 glosnikow i wzmacniacz o lacznej mocy 1615W

- system "Bowers Wilkins" w BMW i5 ma 17 glosnikow i wzmacniacz o mocy  655W

i teraz wracamy do BMW iX i szukamy systemu audio Harman Kardon, ma uwaga - dokladnie te same 655W mocy i 18 glosnikow i kosztuje te same ~6000 PLN, zadziwiajace podobienstwo do "Bowersa" w i5.

Wiec tlumacze jak dziecku - BMW wzielo Harmana z iX, zamienilo panele przednie na ekskluzywniejsze, aluminiowe i napisalo ze ma "Bowersa" w i5. Tyle. Degradacja, oszukiwanie i plucie klientowi w twarz.

Jak nie chcesz porownania z BMW iX to zerknij do cennika G30 - byl Harman Kardon z 600W i Bowers co mial 1400W.

22 godziny temu, BMFun napisał(a):

3. Sky lounge:

Sky Lounge Roof

Bathe the cabin in light with the Sky Lounge Roof. Its extra-large glass panel includes a power sunshade to shield passengers from excessive glare and heat.
 

Co Ty mi tu wkleiles, to z konfiguratora i5 czy wikipedii glupot BMW?

W cenniku BMW i5 jest dach panoramiczny, opcja za 8k PLN, w cenniku BMW iX jest sky lounge za 14k PLN.

 

22 godziny temu, BMFun napisał(a):

Najlepsze że 80% wyposażenia BMW i5 albo jest w Tesli Model S gorsze, albo go nie ma. Tesla jest głośniejsza, ma gorsze audio od Bowers'a, gorsze zawieszenie, hamulce, duuużo gorszą personalizację. To tak na szybko.

Wow, zadziwiajaco szczegolowe dane jak na auto ktorym nie jezdziles ^^

Testowales audio w modelu S czy tak sobie fantazjujesz?

Hamulce? Ja tam widzialem do dokupienia ceramike w modelu S wiec nie powinno byc zle.

Zawieszenie? Moze porownaj raczej prowadzenie, bo to chyba z tego BMW jest bardziej znane, to nie MB dla dziadkow.

22 godziny temu, BMFun napisał(a):

tylko fanboje tak zawodzą czytając cenniki nowego BMW i5 z pieczeniem pewnej części ciała.

21 godzin temu, BMFun napisał(a):

Z reguły najbardziej na forum ujadają na jakieś braki BMW i5 ci co i tak tych brakujących opcji by nie zamówili i zapewne większości z nich nigdy nie mieli.

Pisalem Ci to wczoraj, nie dotarlo jak widze, to powtorze jeszcze raz - jak chcesz sobie poprawic ego to napisz  tu jeszcze jak dobre i drogie alkohole pijesz i gdzie jezdzisz na wakacje, ciezko sie nie zgodzic z powiedzeniem, ze garnitur pasuje dopiero w 3. pokoleniu 🙄

PS. Zapomniales napisac jak tam sie sprawuje opcja otwierania i odpalania auta telefonem bez kluczyka w Twojej iX3?

Slonika bym spytal ale tam nie ma grzanych siedzen czy ladowarki indukcyjnej w 2023r nawet wiec nie bede go torturowal juz.

 

I podsumowujac BMW i5, coby nie trzeba bylo szukac po forum.

W porownaniu do BMW iX (ten sam segment E) jak i poprzednika G30 mamy:

- zenujaco mala baterie jak na segment E, z zasiegiem mniejszym od uwaga VW ID3 Pro (za ~35-40% ceny i5)

- wykastrowana pneumatyka

- wykastrowany soft-close

- wykastrowane topowe audio, upudrowany HK szumnie nazwany Bowersem

- wykastrowana Vernasca

- wykastrowane fotele komfortowe, bez lamania, bez poduszek, bez masazy

- wykastrowane "Digital Key Plus", plebejskie przykladanie telefonu do klamki "Digital Key" (info za oficjalnym polskim konfiguratorem)

- wykastrowany Sky Lounge

- wykastrowane lasery

- wykastrowane listwy progowe

- wykastrowane podswietlenie ambientowe w tylnych drzwiach

- dekory aluminiowo-drewniane w drzwiach w porownaniu do G30 maja 30% wielkosci

- jakosc przyciskow do szyb jak w Octavii/Tipo

- zdegradowana jakosc oslon przeciwslonecznych - twardy siermiezny plastik z ostrymi krawedziami

- wykastrowana alkantarowa podsufitka

- wykastrowane klejone szyby z tylu

- wykastrowana opcja skorzanej deski rozdzielczej

- jakosc klamek wewnetrznych (juz nie wspominam o braku opcji przyciskow elektromechanicznych do otwierania drzwi jak w iX), manetek przy kierownicy, przyciskow do regulacji fotela - wszystko duzo gorszej jakosci niz w G30

- wykastrowane lusterko chromatyczne po stronie pasazera (niepotwierdzone!)

- wykastrowane siatki w fotelach z tylu

 estetyczny skorzany pasek z G30 do otwierania podlokietnika tylnego zastapiony materialowa 3cm koncowka

- usuniety mechanizm chowania otworow na kubki w tylnym podlokietniku dla komfortu i estetyki 

-wykastrowane sprezyny z mechanizmu skladania tylnych foteli od strony bagaznika - trzeba popchnac reka zeby sie zlozyly (sic!)

- wiekszosc opcji w pakietach, namiastki personalizacji

 

Na szczescie w 2023r jest nadal krater pod przednia maska, brak frunka, tunel na wal ktorego nie ma, manualna klapka od ladowania, pozorowane OTA czy ~2,4 tony masy, premium pelna geba.

No i nie wypada wspomniec o osiagach - przyspieszenie gorsze niz w KIA EV GT6, predkosc maksymalna 230km/h czyli rowno 30 km/h mniej od KIA. "M60" ^^

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Powiem Ci kto jest slepy - ten kto patrzy na metki BMW.

Napisalem wyraznie w poscie, przypomne Ci: "bowers wilkins to jakas popierdolka za kilka k PLN"

Ty mi piszesz ze Bowers jest w konfigu (geniusz). Wiec tlumacze jak dziecku - to co zrobilo BMW w i5 z systemem audio jest znowu - pluciem klientowi w twarz, zwykla farsa i oszustwem dla typkow jak slonik ktorych interesuje jedynie metka.

- system Bowers Wilkins w BMW iX ma 30 glosnikow i wzmacniacz o lacznej mocy 1615W

- system "Bowers Wilkins" w BMW i5 ma 17 glosnikow i wzmacniacz o mocy  655W

i teraz wracamy do BMW iX i szukamy systemu audio Harman Kardon, ma uwaga - dokladnie te same 655W mocy i 18 glosnikow i kosztuje te same ~6000 PLN, zadziwiajace podobienstwo do "Bowersa" w i5.

Wiec tlumacze jak dziecku - BMW wzielo Harmana z iX, zamienilo panele przednie na ekskluzywniejsze, aluminiowe i napisalo ze ma "Bowersa" w i5. Tyle. Degradacja, oszukiwanie i plucie klientowi w twarz.

Jak nie chcesz porownania z BMW iX to zerknij do cennika G30 - byl Harman Kardon z 600W i Bowers co mial 1400W.

Poziom Twojego myślenia przypomina bazarowe sprzed 20-30 lat, gdzie "lepszy" boombox to ten co ma więcej W napisane i więcej migających światełek 🙂 Niestety bardzo pogrążyłeś się tym. W i5 są te same głośniki co w i7, ale jest ich 2x mniej. Ktoś na bimmerpost sprawdzał kod produktu głośników i7 i i5 i były one identyczne lecz była ich mniejsza liczba. Mniejsza liczba głośników przekłada się na 2x mniejszą moc wzmacniacza, ale nie mówi to kompletnie nic na temat jakości tego wzmacniacza oraz jakości głośników, co dopiero przekłada się na jakość dźwięku, która jest najważniejsza! Patrzysz na metki i papierowe dane, a potem przypisujesz to innym. Jakość tego Bowersa jest wyższa niż HK, który jest w standardzie. Inna sprawa że ten w standardzie ma teraz podobno 205W, ale znowu nie wiemy jak jakościowo on się ma do poprzedniego HK.

Tutaj jest artykuł na bimmerpost, który pokazuje jakie głośniki są w poszczególnych systemach Audio G30 oraz G60, z którego widać że to nie jest to samo co HK w G60. Ale też HK w G60 to nie jest to samo co HK w G30, bo w G60 ma 205W, ale znów nie wiemy jakiej jakości są głośniki i wzmacniacz. To dopiero wyjdzie w testach odsłuchu.

https://g60.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2032126

Zamiast się tutaj emocjonować papierowymi liczbami, zanim zacznie się plucie i hejt, trzeba poczekać albo poszukać realnych testów porównujących. Test który znalazłem w necie bardzo dobrze ocenia Bowersa w i5.

Kompletnie pozbawione logiki jest oskarżanie producenta o plucie klientowi w twarz, bo nie pozwala mu kupić droższego wyposażenia na którym mógłby więcej zarobić.

 

 

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Co Ty mi tu wkleiles, to z konfiguratora i5 czy wikipedii glupot BMW?

W cenniku BMW i5 jest dach panoramiczny, opcja za 8k PLN, w cenniku BMW iX jest sky lounge za 14k PLN.

image.thumb.png.cbf5f093e01b557653fba6467c875dc7.png

To z cennika w USA, ale może tam "głupoty" piszą. Tak się to nazywa w sedan. Natomiast propagujesz tutaj kompletną bzdurę, bo taki świecący dach był zawsze w kombi oraz SUV, a nigdy w sedan! I znowu kłania się antylogika, że oburzanie się na producenta że nie pozwala sobie więcej zarobić na droższych dodatkach to "plucie w twarz"

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Wow, zadziwiajaco szczegolowe dane jak na auto ktorym nie jezdziles ^^

Testowales audio w modelu S czy tak sobie fantazjujesz?

Hamulce? Ja tam widzialem do dokupienia ceramike w modelu S wiec nie powinno byc zle.

Zawieszenie? Moze porownaj raczej prowadzenie, bo to chyba z tego BMW jest bardziej znane, to nie MB dla dziadkow.

Jeśli chodzi o hamulce, właściwości jezdne, jakość audio i wyciszenie, to wiem akurat na podstawie bardzo wielu filmów YT porównujących odpowiedniki BMW i Tesli. I pamiętam że  Bjorn zawsze chwalił audio BMW ponad to co jest w Tesli czy wyciszenie auta i te same wnioski były we wielu innych testach porównawczych BMW i Tesli.

Co do jakości elementów wyposażenia, to można wziąć na warsztat zawieszenie i wybór jego typów, oświetlenie (zwykłe LED vs adaptacyjne z wycinaniem) itp. Ale szkoda czasu na porównywanie tutaj. Ale jak ktoś nie widzi ktoś różnicy, to niech bierze Tesle. Tylko w tej klasie jakoś wyniki sprzedaży pokazują że ta różnica jest, a sam wielokrotnie mówiłeś że "Tesla ze swoją jakością na razie nie ma co szukać w klasie E".

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Pisalem Ci to wczoraj, nie dotarlo jak widze, to powtorze jeszcze raz - jak chcesz sobie poprawic ego to napisz  tu jeszcze jak dobre i drogie alkohole pijesz i gdzie jezdzisz na wakacje, ciezko sie nie zgodzic z powiedzeniem, ze garnitur pasuje dopiero w 3. pokoleniu 🙄

"nie dotarło" - stary, Twój język i arogancki ton, świadczy bardzo słabo o Tobie. Jeśli na sarkazm odpowiadasz takimi płytkimi personalnymi tekstami, to może to świadczyć wyłącznie o jakiejś mocnej frustracji której przyczynę znasz tylko Ty sam. Mógłbym napisać Ci wiele odpowiedzi na takim poziomie, które by do Ciebie bardzo pasowały, ale nie zejdę do takiego poziomu. Mam nadzieję że refleksja Cie jakaś najdzie i wycofasz się z tych słabych słów.

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

 

 

PS. Zapomniales napisac jak tam sie sprawuje opcja otwierania i odpalania auta telefonem bez kluczyka w Twojej iX3?

Slonika bym spytal ale tam nie ma grzanych siedzen czy ladowarki indukcyjnej w 2023r nawet wiec nie bede go torturowal juz.

 

Pisałem to już 20 razy jak działa Digital Key i kupując auto byłem w pełni świadomy jego działania i czasami z niej świadomie korzystam zmniejszając wygodę, ale maksymalizując security. Z punktu widzenia bezpieczeństwa jest to o rzędy wielkości bezpieczniejsza metoda niż ta stosowana przez Teslę, bo opiera się na standardach NFC i standardach wypracowanych przez producentów systemu operacyjnego, czyli ten sam wysoki poziom bezpieczeństwa co przy płatności kartami w bankowości. To co jest w Tesli, to zwykła komunikacja po bluetooth z aplikacją w telefonie. Jest wygodna to niezaprzeczalne, ale wiele w internecie jest pokazanych prostych sposobów jak można to obejść i otworzyć samochód.

Digital Key Plus to również realizacja digital key w oparciu o standardy rynkowe i o wiele lepsze technicznie rozwiązanie niż to z Tesli, bo opiera się o UWB a nie komunikację bluetooth z aplikacją (np w przypadku Tesli wymaga instalacji aplikacji co nie jest konieczne w przypadku Digital Key/Digital Key Plus).

https://mojmac.pl/2021/01/14/bmw-wprowadza-uwb-w-digital-key-plus-zgodne-z-u1/

Także zanim zaczniesz hejtować, to poczytaj i doucz się trochę. Technicznie BMW dawno temu mogło zrobić druciarskie rozwiązanie oparte na bluetooth, ale jako pionier na rynku we współpracy z producentami robi to porządnie jako pierwsza firma w branży.

Już kiedyś był tutaj ten wątek i zostało to było wytłumaczone, ale nie wiem czy zapomniałeś, czy po prostu za bardzo skupiasz się na czepianiu się niż na merytorycznym argumentom i twardej inżynierskiej wiedzy.

A upieranie się że w i5 jest zwykły DigitalKey zamiast DigitalKey Plus, który został wprowadzony we wszystkich modelach od daty produkcji gdzieś w środku 2022 roku, to czepianie się dla czepiania:

https://www.bmwoffremont.com/research/digital-key.htm

The BMW Digital Key is compatible with 2021 and newer BMW models for those with Apple devices. The BMW Digital Key Plus is compatible with both Android devices and Apple devices on BMW models with the BMW iDrive 8 or newer operating system.

BMW Digital Key Plus Models (Apple & Android Devices)

  • BMW X1: 2023-
  • BMW X5: 2024-
  • BMW X6: 2024-
  • BMW X7: 2023-
  • BMW XM: 2023-
  • BMW 2 Series Coupe: 2023-
  • BMW 3 Series: 2023-
  • BMW 4 Series: 2024-
  • BMW 7 Series: 2023-
  • BMW iX: 2022-
  • BMW i4: 2022-
  • BMW i5: 2024-
  • BMW i7: 2023-

Note: The above list shows compatible models as of 2023. Any 2024 and newer BMW models with the iDrive 8 operating system should also be compatible with Digital Key Plus.

 

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dalej używasz ofensywnego języka. Zabetonowany fanboy Tesli, wchodzi z butami na forum BMW i używając ofensywnego języka udaje że obiektywnie ocenia samochód, którego nie widział na żywo, ani nie jeździł nim, skupił się jedynie na wadach aby "dopiec" fanom BMW. Tak może robić naprawdę mocno sfrustrowany fan motoryzacji.

Jednak wierzę że w końcu jakoś sobie z tą frustracją poradzisz i postaram się bez złośliwości odnieść się do tej absolutnie jednostronnej szydery. Może okazując Ci odrobinę zrozumienia, pomogę Ci uświadomić bezsens takich szyderczych "recenzji" samochodów BMW na forum BMW.

Posegregowałem Twoją pełną listę wad samochodu do kilku kategorii. Rozumiem intencje że są to jedyne wady jakie znalazłeś, a pozostałe to już tylko zalety o których wogóle już nie wspomniałeś, ale zostawmy to.

 

Lista nr 1. Istotne wady z którymi się zgadzam, że są istotnymi wadami wpływającymi na realną użyteczność produktu.

- zenujaco mala baterie jak na segment E, z zasiegiem mniejszym od uwaga VW ID3 Pro (za ~35-40% ceny i5)

 

Lista nr 2. Być może jakieś obniżenie jakości, które w moim przekonaniu jako klienta BMW w marginalnym stopniu wpływa na użyteczność produktu lub jego odbiór.

- wykastrowane listwy progowe

- wykastrowane podswietlenie ambientowe w tylnych drzwiach

- dekory aluminiowo-drewniane w drzwiach w porownaniu do G30 maja 30% wielkosci

- jakosc przyciskow do szyb jak w Octavii/Tipo

- zdegradowana jakosc oslon przeciwslonecznych - twardy siermiezny plastik z ostrymi krawedziami

- jakosc klamek wewnetrznych (juz nie wspominam o braku opcji przyciskow elektromechanicznych do otwierania drzwi jak w iX), manetek przy kierownicy, przyciskow do regulacji fotela - wszystko duzo gorszej jakosci niz w G30

- wykastrowane lusterko chromatyczne po stronie pasazera (niepotwierdzone!)

- wykastrowane siatki w fotelach z tylu

 estetyczny skorzany pasek z G30 do otwierania podlokietnika tylnego zastapiony materialowa 3cm koncowka

- usuniety mechanizm chowania otworow na kubki w tylnym podlokietniku dla komfortu i estetyki 

-wykastrowane sprezyny z mechanizmu skladania tylnych foteli od strony bagaznika - trzeba popchnac reka zeby sie zlozyly (sic!)

 

Lista nr 3. Zmniejszenie liczby dostępnych opcji - w sumie nie rozumiem dlaczego wymieniasz to jako wady, bo to nie są wady tylko dostępne opcje wyboru. Jeśli komuś pasuje dostępny zestaw i sobie skonfiguruje auto wg swoich preferencji, to żadna z wymienionych poniżej punktów nie jest wadą. To logiczne. Nie podejrzewam BMW o bezmyślne usunięcie opcji na których może więcej zarobić, a raczej kierowanie się statystyką co w tej klasie ludzie zamawiają. Przykładowo audio B&W w X5M jest tak rzadką opcją, że na 30 szt stockowych aut w PL jak kiedyś szukałem, jedynie 2 egzemplarzy miały to audio, a reszta HK. Jeśli główna sprzedaż BMW5, to 20d/i, 30d/i, to podejrzewam że % B&W jest tam marginalny. Ironią losu jest to że od 3 lat mówisz tutaj że wadą BMW jest nadmierna lista opcji i zbyt skomplikowane konfiguratory. BMW niejako odpowiedziało na Twój postulat, a Ty takie podejście nazywasz "pluciem w twarz" 😄 To po prostu anty-logika. Ja nawet skory byłbym powiedzieć że trafnie zauważyłeś że taki trend może być w motoryzacji, którego skrajnym przykładem jest Tesla.

- wykastrowana pneumatyka

- wykastrowany soft-close

- wykastrowane topowe audio, upudrowany HK szumnie nazwany Bowersem

- wykastrowana Vernasca

- wykastrowane fotele komfortowe, bez lamania, bez poduszek, bez masazy

- wykastrowane lasery

- wykastrowana alkantarowa podsufitka - to zawsze była opcja dodatkowa płatna ok 5tys zł

- wykastrowane klejone szyby z tylu

- wykastrowana opcja skorzanej deski rozdzielczej

- wiekszosc opcji w pakietach, namiastki personalizacji

 

Lista nr 4. Błąd merytoryczny

- wykastrowane "Digital Key Plus", plebejskie przykladanie telefonu do klamki "Digital Key" (info za oficjalnym polskim konfiguratorem)

- wykastrowany Sky Lounge

 

Na koniec słowo komentarza - wszystkie marki świata (może z wyjątkiem luksusowych) z grubsza dążą do produkcji coraz tańszych aut i jest to trend niezwiązany z Teslą, bo zmniejszanie liczby przycisków to proces który toczy się od dawna, czy pozbywanie się flokowania kieszeni czy masa innych oszczędności - patrz oklepany od 20 lat tekst "samochody projektują księgowi nie inżynierowie". Tesla jedynie w ten trend się wpasowała i podeszła do tematu dużo bardziej radykalnie niż inni producenci wywalając od razu 90% przycisków niż inni producenci 10% co kolejną generację modelu.

Wynika to moim zdaniem z prostego faktu - ludzie nie chcą za dużo płacić za samochód i realne ceny za samochód płacą niższe. Weźmy na warsztat BMW5 i ostatnie 10 lat. Na podstawie https://www.press.bmwgroup.com/poland/article/detail/T0197185PL/bmw-serii-5-cenniki-obowiązujące-od-11/14?language=pl

BMW 5 F10 sedan 520d xDrive kosztowało w podstawowej wersji w 2013 - 205 500zł

Na podstawie https://pl.wikipedia.org/wiki/Inflacja_w_Polsce inflacja do dzisiaj przez ostatnie 10 lat to ok. 45%

Oznacza to, że wartość BMW 5 F10 sedan 520d xDrive z 2013r, to dzisiaj: 297 975zł

Tymczasem bazowa wersja BMW 520d RWD kosztuje wg cennika 285 000zł

Oznacza to, że BMW jest dzisiaj tańsze o 12 875zł niż 10 lat temu, a nie droższe o 80 000zł.

Jeśli weźmiemy do tego na szybko pierwsze z brzegu czynniki ekonomiczne powodujące wzrost kosztów takie jak:

- znaczący wzrost kosztu pracy i niedobór

- znaczące wzrosty kosztów energii

- znaczące wzrosty kosztów kar za emisję CO2 nałożone przez UE na producenta

- spadek realnej wartości zysku producenta, co oznacza że musi mieć on na produkcji auta zarabiać więcej w wartości bezwzględnej

Wtedy zrozumiemy, że producenci muszą szukać oszczędności, bo nie mogą tych czynników przenieść na klienta, bo kto by kupił BMW 5 520d xDrive w cenie podstawowej 350tys czy więcej? Także zwiększanie ceny nominalnej i szukanie różnych oszczędności czy zmniejszanie ryzyk inwestycyjnych (np współdzielona platforma ICE/BEV), to naturalny proces który się toczy czy tego chcemy czy nie.

Producenci wg mnie robią różnego rodzaju oszczędności, które z oczywistych względów starają się robić tam gdzie będzie to jak najmniej odczuwalne dla klienta, to jest konieczność wynikająca z realiów ekonomicznych oraz oczekiwań rynku (nie chcą w wartości realnej płacić więcej za to samo co 5, 10, czy 20 lat temu), a nie jest "plucie klientom w twarz". Argument że to plucie w twarz jest dziecinny i wewnętrznie sprzeczny, bo plując w twarz klientom i oferując im coś gorszego niż konkurencja za wyższe pieniądze dokonałby samozaorania sprzedaży i szybkiego zniknięcia z rynku. A co jak co BMW udaje się przez wiele lat utrzymywać sensowny wzrost sprzedaży względem wielkości i dynamiki rynku, co dawno temu pokazywałem na liczbach jak wygląda otoczenie motoryzacyjne na świecie przez ostatnie kilkanaście lat i jak BMW na tym tle wypadało.

 

Podsumowując:

- Wszystkie wady które wypisałeś dla mnie sprowadzają się do jednej istotnej - punkt 1, chociaż dla większości zastosowań jak nas od 3,5 roku przekonujesz, to ta wada nie jest istotna w przypadku statystycznych 50km dziennych podróży przeciętnego Kowalskiego oraz 2 wyjazdów nad morze, bo w praktyce to przez cały rok wydłuży czas podróży nad to morze łącznie o 2h?

- Wady z listy nr 2 to dla mnie mało istotne wady, które myślę że dla większości ludzi racjonalnie myślących zaakceptuje patrząc na całokształt. Szczególnie porównując do tego co oferuje konkurencja, która też musi iść na jakieś kompromisy aby utrzymać podobną do BMW cenę (6% niższa cena realna)

- Wady z listy nr 3 można nazwać jako 1 wada - mniejsza liczba opcji do wyboru czy customizacji (więcej w pakietach). Patrząc jak wiele aut kupuje się ze stocku gdzie customizacja jest zerowa oraz jak znikome % auta są wyposażone w opcje które wymieniłeś, mogę śmiało powiedzieć że dla zdecydowanej większości nie będzie to finalnie powód rezygnacji z zakupu (nawet pomimo marudzenia na jakieś braki czy wymuszenia brania w pakiecie)

- Wady z listy nr 4 to błędy merytoryczne, które wyjaśniłem wcześniej, więc nie są wadami.

Także patrząc nie jako fanboy, a rozkładając wymienione wady na czynniki pierwsze, powtarzam co powiedziałem wcześniej, że auto mi się podoba i patrząc racjonalnie, nie miałbym problemu z jego zakupem. A Ty jeśli masz honor, liczę że odwołasz nazywanie mnie z tego powodu "zaślepionym fanbojem BMW" i tym że mi i 2 milionom innych klientom BMW "pluje w twarz".

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Poziom Twojego myślenia przypomina bazarowe sprzed 20-30 lat, gdzie "lepszy" boombox to ten co ma więcej W napisane i więcej migających światełek 🙂 

W i5 są te same głośniki co w i7, ale jest ich 2x mniej.

Ktoś na bimmerpost sprawdzał kod produktu głośników i7 i i5 i były one identyczne lecz była ich mniejsza liczba.

Mniejsza liczba głośników przekłada się na 2x mniejszą moc wzmacniacza, ale nie mówi to kompletnie nic na temat jakości tego wzmacniacza oraz jakości głośników, co dopiero przekłada się na jakość dźwięku, która jest najważniejsza!

Ostatni raz Ci na temat audio odpowiadam, jak jestes tak zaslepionym fanbojem to i tak moje argumenty nie dotra.

W G30 tez bylo 2x mniej glosnikow i byla 2x mniejsza moc wzmacniacza? --> nie musisz odpowiadac w sumie, pytanie retoryczne

Fanboj mysli, ze za 3800 PLN dostanie w 2023r to samo co za 21.000 PLN w 2018r, ale hej - Bowers Wilkins to Bowers Wilkins przeciez ^^, na bimmerpost ktos cos napisal, w jakims tescie ktos pochwalil

 

BMW G60

53332818075_f00f3ba9e7_o.png

 

BMW G30

53332818065_b3ea8f4f3f_o.png

 

 

Moze to w tym tescie pisali o tym audio, w koncu to przelom w historii motoryzacji? 😄

53331495867_a11f295109_o.png

 

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Kompletnie pozbawione logiki jest oskarżanie producenta o plucie klientowi w twarz, bo nie pozwala mu kupić droższego wyposażenia na którym mógłby więcej zarobić.

O stary, wyjezdzasz z naprawde ciezka logika ^^

Dam Ci podpowiedz, BMW prawdopodobnie skategoryzowalo i5 jako tymczasowy model zombie i tak - "plebejski" vel "flotowy", podejrzewam ze zrobili "research" (jak to slonik ladnie ujal) i wyszlo ze 90% sprzedazy to bedzie flotowe 520d w wersji "absolutny brak niczego", na 20% rabatach, za 2 lata wchodzi i tak Neue Klasse wiec nieroztropnym i nierentownym byloby robienie dla tego modelu prawdziwej personalizacji, mowiac prostymi slowami - taniej i zyskowniej jest oferowac minimum przyzwoitosci bo za 2 lata model odejdzie w zapomnienie i tak, wyjdzie nowa dedykowana buda, beda opcje, bedzie premium. Beda tez siatki i listwy progowe ^^

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

To z cennika w USA, ale może tam "głupoty" piszą. Tak się to nazywa w sedan. Natomiast propagujesz tutaj kompletną bzdurę, bo taki świecący dach był zawsze w kombi oraz SUV, a nigdy w sedan! I znowu kłania się antylogika, że oburzanie się na producenta że nie pozwala sobie więcej zarobić na droższych dodatkach to "plucie w twarz"

W BMW i7 sa dostepne zarowno sky lounge jak i podsufitka z alcantary (w 2 kolorach) - ale mam rozumiec, ze BMW i7 to nie jest sedan, nie? Moze to odrzutowiec?

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Jeśli chodzi o hamulce, właściwości jezdne, jakość audio i wyciszenie, to wiem akurat na podstawie bardzo wielu filmów YT porównujących odpowiedniki BMW i Tesli. I pamiętam że  Bjorn zawsze chwalił audio BMW ponad to co jest w Tesli czy wyciszenie auta i te same wnioski były we wielu innych testach porównawczych BMW i Tesli.

 

Rozumiem. Czyli nie masz zielonego pojecia, nie porownywales tych 2 modeli (ani sam ani nie widziales bezposredniego porownania) a jedynie posilkujesz sie "renoma" BMW/Tesli na podstawie poprzednich modeli/zeszlych lat. Wszystko w temacie, bardzo merytoryczne 🙂

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

A upieranie się że w i5 jest zwykły DigitalKey zamiast DigitalKey Plus, który został wprowadzony we wszystkich modelach od daty produkcji gdzieś w środku 2022 roku, to czepianie się dla czepiania:

https://www.bmwoffremont.com/research/digital-key.htm

Wkleilem Ci zdjecie z polskiego konfiguratora i5 gdzie funkcjonalnosc jest dokladnie opisana i nie ma tam mowy o Plusie.

Wiec albo nie masz racji albo polski konfigurator podaje bledne informacje

 

PS. Przeczytalem ostatni Twoj post i szanuje chociazby za poswiecony czas, duzo merytorycznego contentu.

Proponuje przestac z inwektywami, mniej docinek osobistych a skupic sie na meritum (nie mam z tym problemu)

Moze Ty mnie nie rozumiesz o czym ja mowie - ja NIE RECENZUJE BMW i5 - jestem pewny ze ma 100 roznych zalet (ogolnie jak i w porownaniu do Tesli modelu S) i 99% ludzi marzy o jezdzie takim samochodem na codzien. Zrozum ta prosta rzecz.

X-dziesiat razy Ty, slonik i dziesiatki osob tu w watku mowily o dziadowaniu Tesli, ze liczniki, ze manetki, ze czujniki parkowania, ze to czy tamto.

A jak w druga strone ja pokazuje jak dziaduje BMW na przykladzie i5 - wielkie oburzenie, wyzwiska, gadanie o pieczeniu czy budzecie kupujacego czy tez "plujacego".

Zastanow sie kolego nad swoim zachowaniem - pisze Ci merytoryczna liste na kilkadziesiat punktow - to sa bezstronne FAKTY, nikogo nie interesuje z czym Ty mozesz zyc, z czego mozesz zrezygnowac - na koniec dnia masz 2 auta tej samej marki G60 i G30, czy G60 i iX - wszystko ten sam segment E i je porownujesz. A Ty sie pieklisz bo ktos pisze jak to wyglada. Bez sensu Twoje niedojrzale zachowanie imho, a juz bronienie sie ze w Tesli to czy tamto jest gorsze czy nie ma jest w ogole dziecinne.

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.