Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Tak jak mowilem, BMW pluje klientom w twarz a fanboje udaja ze pada deszcz.

Jak Ty stary mozesz mowic, ze degradacja widoczna golym okiem w porownaniu do modelu schodzacego (ze mozna liste na 20 rzeczy spisac z marszu, nie testujac nawet auta) - ze taka degradacja nie wplywa finalnie na produkt jako caly??

Czy Ty jestes powazny?? Czy my rozmawiamy o VW Golfie za 80k PLN do wozenia plytek z OBI czy BMW 5-er z segmentu E, ktore w 3s mozna wyspecyfikowac na 500-600k PLN?

Przeciez to jest auto PREMIUM, z luksusowego segmentu E a Ty mi mowisz, ze brak siatek w fotelach, brak soft close, opcji skorzanej tapicerki na desce rozdzielczej czy wygodnych multikonturowych foteli nie wplywa na jego odbior?

Odleciales stary, sorry, nie bierz do siebie ale naprawde odleciales w bronieniu marki.

Tak samo będę wykazywał niedorzeczność Twoich żalów jak się będziesz nabijał z Mercedesa, Audi czy Porsche. Wszystkie te premium marki czy inne niepremium od 100 lat oszczędzają przy kolejnych generacjach a w każdej gazecie motoryzacyjnej obwieszczają że “projektowanie samochodów przejęli księgowi od inżynierów”. Z pewnością czytałeś ten frazes z tysiąc razy, podobnie jak ja przez ostatnie 20-30 lat. Na czymś oszczędzają i wtedy zawsze jest hejt który z czasem opada jak się ludzie przyzwyczają. Nie zapomnijmy jednak że coś zawsze dochodzi - lepsze Światła matrix owe, autonomia w g30 vs f10. W g60 ta autonomia jest zauważalnie lepsza od g30 co osobiście testowałem. Do tego g60 pozwala w niektórych krajach np Niemcy na prowadzenie auta bez dotykania kierownicy. Pewne rzeczy zawsze są lepsze a pewne gorsze. Poszukaj sobie dla sportu porównanie g30 do f10 i narzekanie że jakość materiałów się pogorszyła, HK nie gra jak kiedyś czy koniec ery hydraulicznego układu kierowniczego na rzecz elektrycznego izolującego od drogi. A już krytyka f10 w porównaniu do e60, to już o wieszczenie ery końca prawdziwego BMW i porównanie prowadzenie f10 do Mercedesa. Także jak słyszę że flagowy problem to “degradacja” jakości przycisków do otwierania szyb i sterowania lusterkami, to ja się cieszę że nie zrobili w g60 “przycisków” na wzór Tesli, bo to dopiero byłaby degradacja  

Niedorzecznosc Twojej krytyki jest czepianie się rzeczy które są niestety powszechną praktyką (podobnie jak w Tesli - na szybko zabranie uss, obcięcie Maxa do 200km/h, kierunkowskazy na przyciski i wiele innych. Najśmieszniejsze jest to że wiekszosci z tych rzeczy o które się czepiasz nie masz w swojej Tesli bo nie potrzebujesz, a jesteś pierwszy do czepiania się dla czepiania bo Cię coś w marce BMW piecze. A najlepsze jest to że na żywo nic z tego nie widziałeś i nie testowałeś, a sam wiesz jak przy testach czepiają się często mało istotnych rzeczy żeby podbić oglądalność.

Nie “bronie” BMW tylko nie odbiera tych zmian jako “plucie klientowi w twarz”. Pisanie tak to pokazanie że masz jakiś problem i pieczenie pewnej części ciała. Jakie plucie??? Czy Porsche za 1m z ręczną roleta to plucie w twarz jak w x5 25d za 400k możesz zamówić sobie elektryczną? Bez jaj. Używasz ofensywnego języka który, przepraszam ale jest zwykłym trollowaniem, bo wiesz że zirytujesz mnie, słonika i pewnie parę innych osób i sprowokujesz do odpowiedzi jak nic się nie dzieje i nie ma o czym czytać albo coś Cię wkurzy i chcesz na forum się dowartościować że jeździsz najlepszym samochodem pod słońcem. Ale coraz mniej mam ochotę Ci odpisywać na takie zaczepne teksty, szczególnie że nie czytasz mnie ze zrozumieniem, celowo odwracasz kota ogonem. Powoli zaczynam dochodzić do wniosku że odpisywanie na takie posty to strata mojego czasu i odechciewa mi się czytania tego wątku. 
 

 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

 

Nie rozumiesz, to NIE CHODZI O KOLOR juz nawet - spojrz na fakture chociazby, na ksztalt tych przyciskow w porownaniu do G30 (prztloczenia), przeciez to jest najtanszy, siermiezny odlew za 1 eurocenta, dostawca chyba wczesniej obslugiwal Fiata.

Na serio nie widzisz roznicy?

Ale stary, to nie jest dyskusja co jest lepsze, porownujesz auto za 250k PLN do auta za 400-700k PLN, z dwoch roznych segmentow.

Porownuj stare 5-er do nowego 5-er, po co w to Tesle wplatasz?

Ja ta rozmowe o niedostatkach G60 zaczalem bo przewijal sie tu watek o oszczednosciach Tesli, wiele razy byly tu posmiechujki z PDC czy wajchy od kierunkowskazow, a jak Ci pokazalem jak BMW wali klientow na cieciu kosztow gdzie sie da to wyjezdzasz z "nigdy nie kupisz" czy "albo sie podoba albo nie" - to sa wg Ciebie argumenty na forum?

Czy Ty stary sie dowartosciowujesz bo kupiles gole iX1 za 200k PLN pod dotacje?

To jakas przepustka "jail pass" do pisania na forum czy o co chodzi?

Wez mi wytlumacz to ze swojego punktu widzenia bo 5-ty raz o tym piszesz a ja nadal nie rozumiem.

Porównuje do x5 który jest podobny do g30 i moje odczucia są takie że mi się podoba, a jak są jakieś “degradacje” to na pierwszy rzut oka są totalnie niezauważalne lub nie przeszkadzające. Jakbym pojeździł długo to bym pewnie coś odkrył ale równie szybko się do tego przyzwyczaił. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 nabijanie sie ze moje ix1 to golas za 200k to jest wedlug ciebie ok? 

Też nie jest ok. 

Ocenianie wyborów innych przez swój pryzmat jest kompletnie beż sensu, bo dla każdego jest ważne co innego. 

My tu najczęściej wyrażamy swoje opinie,  nie fakty. 

Edytowane przez Kriss33
Opublikowano
9 godzin temu, BMFun napisał(a):

 Powoli zaczynam dochodzić do wniosku że odpisywanie na takie posty to strata mojego czasu i odechciewa mi się czytania tego wątku.

Nie poddawaj się🦾 , kto zapewni "content" jak nie mecenasi tego wątku. Do porannej kawy jak znalazł.

Zrzutekranu2023-10-3o12_47_40.png.38020059ce408fa68f4bf902f1f9434c.png

No i ten czarny tak jakoś nie pasuje.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Roznica miedzy nami jest taka ze ja w tym roku wyjechałem z salonu kolejnym bmw, rozważałem tez następne w cenie twoich dwóch tesli 

Kupiles w salonie BMW najmniejszego i najtanszego elektryka (stwierdzam fakt, nie nabijam sie), bez zadnego wyposazenia, pod doplaty i to wg Ciebie jest jakas nobilitacja tu na forum? wtf, Skody elektryczne sa chlopie obecnie drozsze, czym Ty sie tak chelpisz?

Pisanie o tym co rozwazasz to juz w ogole skreca mnie ze smiechu, ze 2 lata temu lata latala tu w watku lista kompilacji ktora "rozwazasz", bylo tam chyba ze 20 aut.

16 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Jeszcze zebys pod domem miał jakiegoś bentayge i lambo to bym zrozumiał no ale stary codziennie wsiadasz albo do żaby albo do nadmuchanej żaby a krytykujesz samochody które są o dwie galaktyki lepsze od twoich 😀

Twoj sposob mowienia przypomina mi takiego wioskowego pozera dla ktorego im wiekszy napis na kreszowym jaskrawym dresie "Tommy Hillfiger" tym lepiej, ot idealny klient na najnowsza polityke BMW - 20 znaczkow ///M na aucie coby sasiadowi gul skakal.

Krytykowac 5-er mozna jak sie ma Lambo pod domem, kisne, jakie Ty masz chlopie kompleksy gigantyczne to poezja - zero odnoszenia sie do merytorycznej listy 20 rzeczy tylko bla bla bla, piekny skowyt 👍

Nastepnym razem jak ktos przy mnie skrytykuje reprezentacje narodowa to powiem mu ze jak nie gra w Realu czy Canarinhos to nie ma prawa sie odzywac ^^

Napisz cos konkretnego n/t listy 20 rzeczy w ktorych BMW dziaduje - cokolwiek sie odnies zeby bylo mozna porozmawiac na argumenty a nie Twoje wieczne przepychanki osobiste (ktore nuza musze szczerze powiedziec).

14 godzin temu, BMFun napisał(a):

Poszukaj sobie dla sportu porównanie g30 do f10 i narzekanie że jakość materiałów się pogorszyła, HK nie gra jak kiedyś czy koniec ery hydraulicznego układu kierowniczego na rzecz elektrycznego izolującego od drogi. A już krytyka f10 w porównaniu do e60, to już o wieszczenie ery końca prawdziwego BMW i porównanie prowadzenie f10 do Mercedesa. 

Zupelnie sie z Toba nie zgadzam - przytocz kilka punktow w ktorym miejscu G30 zostala zdegradowana w stosunku do F10?

Ja widzialem duzo usprawnien - audio B&W bylo o niebo lepsze od topowego audio z DSP w F10, feedback na kierownicy i ogolnie handling/sztywnosc auta byla duzo lepsze niz krowiaste F10, te glupie przyciski do ktorych sie przyczepiles z listy 20 rzeczy byly lepsze bo dali galwanizowane, byl wiekszy i kolorowy headup, duzo ladniejsze oswietlenie ambientowe, wiekszy ekran, masaze, alkantarowej podsufitki w F10 chyba tez nie bylo, auto bylo zdecydowanie cichsze, dodali lasery - slowem bylo MNOSTWO usprawnien a imho malo wad w porownaniu do poprzednika.

14 godzin temu, BMFun napisał(a):

Także jak słyszę że flagowy problem to “degradacja” jakości przycisków do otwierania szyb i sterowania lusterkami, to ja się cieszę że nie zrobili w g60 “przycisków” na wzór Tesli, bo to dopiero byłaby degradacja  

Zmartwie Cie - przyciski ala Tesla sa zarezerwowane dla klienteli >0,5M, patrz iX czy 7-er 😉

14 godzin temu, BMFun napisał(a):

Najśmieszniejsze jest to że wiekszosci z tych rzeczy o które się czepiasz nie masz w swojej Tesli bo nie potrzebujesz, a jesteś pierwszy do czepiania się dla czepiania bo Cię coś w marce BMW piecze. A najlepsze jest to że na żywo nic z tego nie widziałeś i nie testowałeś, a sam wiesz jak przy testach czepiają się często mało istotnych rzeczy żeby podbić oglądalność.

Uczepiles sie okrutnie tej Tesli zamiast odniesc sie rzeczowo do listy i makabrycznych oszczednosci nie przystojacych producentowi premium, tym bardziej w segmencie E.

Auto przetestuje chetnie jak wyjdzie Touring, doloze pewnie kolejnych 20 rzeczy do listy ale co tam 😜

Co do ogladalnosci - zajrzyj do dzialu 5-er G60 i ludzi ktorzy widzieli/testowali to auto, to sa realni ludzie chcacy kupic nowa 5-er, realne narzekania jak mi nie wierzysz badz posadzasz o zle intencje.

14 godzin temu, BMFun napisał(a):

Nie “bronie” BMW tylko nie odbiera tych zmian jako “plucie klientowi w twarz”. Pisanie tak to pokazanie że masz jakiś problem i pieczenie pewnej części ciała. Jakie plucie???

No sorry, moze inaczej odbieramy motoryzacje.

Dla mnie zupelnie inny prog bolu ma klient 5-er za pol banki a inny 1-er za 150k PLN.

Jezeli by 1-er wykastrowali z siatek w fotelach czy list progowych to bym sie posmial troche i temat olal (cos ala zabranie ekranu centralnego w mini). Ale w 5-er? Tak, dla mnie to plucie swoim klientom w twarz badz traktowanie ich jak idiotow ktorzy przelkna kazda obelge. To jest zwykle dziadowanie (w zlym segmencie) w ramach walki o utrzymanie marz na zadowalajacym poziomie. Albo po prostu 5-er stacza sie do poziomu 3-er i premium to teraz 7-er, chociaz jak boga kocham, siatki w fotelach to sa i w Tipo i ciezko wytlumaczyc racjonalnie takie decyzje.

14 godzin temu, BMFun napisał(a):

Używasz ofensywnego języka który, przepraszam ale jest zwykłym trollowaniem, bo wiesz że zirytujesz mnie, słonika i pewnie parę innych osób i sprowokujesz do odpowiedzi jak nic się nie dzieje i nie ma o czym czytać albo coś Cię wkurzy i chcesz na forum się dowartościować że jeździsz najlepszym samochodem pod słońcem.

Piszesz od rzeczy, tytul watku brzmi "quo vadis BMW" - w zamierzeniu jestem niezadowolony w ktorym kierunku zmierza firma. Dalem rzeczowy post, liste wstydu 20 rzeczy ktore BMW niechlubnei uskutecznilo w G60.

Jest krotka, tresciwa, merytoryczna. A Ty mi tu z trollowaniem wyjzdzasz.

Idz moze do watku "za co kocham moje BMW" i tam nie bedziesz sie musial denerwowac jezeli uwazasz ze trolluje. Galerie zaloz (wspominalem juz), ludzie pochwala, czlowiek sie dowartosciuje.

Podwazasz ktorys punkt, masz jakies odmienne zdanie - napisz, chetnie podyskutuje.

Jezeli uwazasz, ze tracisz czas - czas zmienic watek na bardziej pozytywny, szkoda by bylo bo lubie z Toba dyskutowc (jak Ci sie nie ulewa) ale co zrobic 🙂

 

edit - apropo tapicerek jeszcze w G60

Po cichu, bez rozglosu BMW usunelo Dakote/Vernasce i zostawilo 2 opcje:

1. wege skora, skaj, smierdzacy plastik ala Tesla - za free

2. nappa za 15k PLN

Nie musze mowic co to bedzie znaczyc - 80-90% 5-er na drogach to bedzie wersja skaj-fantastik (tyle ze bez siatek w fotelach i listw progowych ^^), tyle bylo smiania z Tesli a finalnie wychodzi na to samo, tyle ze kilka lat pozniej. Ziew..

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pertyn marudził, że w BMW i5 i Tesli S nie ma regulacji wysokości pasów. Ja tam nigdy na to uwagi nie zwracałem, może dlatego,  że zawsze fotel na max w dół ustawiam i mi to nie przeszkadza.  W kazdym razie w Tesli Y mam regulacje. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

audio B&W bylo o niebo lepsze od topowego audio z DSP w F10

Porównywałeś bezpośrednio bowers Wilkins do bang & olufsen w f10?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 zachęciles mnie do obejrzenia testu pertyna modelu s i to chyba jakis fanboy bmw bo:

1. infotaiment w bmw dużo lepszy od tesli. Obsługa dużo łatwiejsza, dużo bardziej intuicyjna i naturalna

2. wykonanie niemieckiego Premium na duuzo wyższym poziome. Dzisiaj Koreanskie i japońskie samochody wykonane są lepiej. Ja jeszcze od siebie dodam ze na drzwiach podobna szmaciana pepitka co w moim golasie ix1.

3. Asystenci jazdy w bmw dzialaja lepiej. Lepiej rozpoznają światła, czytają znaki, dostosowują się do ruchu.

4. bardzo głośny w srodku

 

poza tym kilka ciekawych spostrzezen

1. słabe hamulce

2. gumowy układ kierowniczy

3. Bardzo mocno czuć masę 

4. Podsumowanie to swietny elektryk ale za to bardzo kiepski samochód.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 minut temu, Randall napisał(a):

Porównywałeś bezpośrednio bowers Wilkins do bang & olufsen w f10?

W mojej F10 (pre-LCI) to nie byl B&O, audio nazywalo sie 677 Hifi System Professional, mialo procesor dzwieku i bylo topowym audio.

B&O wszedl kilka lat pozniej, nie sluchalem tego systemu w F10.

Bowersa w G30 porownywalem bezposrednio, gral czysciej, mocniej i  ogolnie po prostu sprawial duzo lepsze wrazenie.

 

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dlatego pytam, bang miał nawet „wyjeżdżane” głośniki z deski i urywał głowę. Bowersa słuchałem ostatnio w nowej x5m i aż tak mnie nie oczarował.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
27 minut temu, Randall napisał(a):

Dlatego pytam, bang miał nawet „wyjeżdżane” głośniki z deski i urywał głowę.

Jak bede mial okazje jeszcze kiedys to zwroce uwage, na norweskim rynku bardzo malo F10 z bangiem niestety.

Audio w mojej F10 mimo ze bylo niby topowe na swoje czasy to bylo relatywnie slabe, niewiele lepsze niz obecne H&K bym powiedzial.

 

Dzisiaj bylo potestowane odswiezona TM3 w wersji LR.

Tesla widze sie stara, utrzymali stara cene a pomimo tego z glowy wymienilbym bez problemu z 20-30 usprawnien (mniejszych i wiekszych) w porownaniu do mojej 3 letniej TM3, robi wrazenie nie powiem.

Pierwsza rzecz ktora zrobilem po wejsciu do auta to szybki check - listwy progowe - sa, siatki w fotelach sa, przyjemne flokowane schowki sa - ufff, nie ma wstydu po ostatnich popisach BMW w G60 😉

Najwieksze wrazenie zrobilo na mnie - wyciszenie, jest naprawde swietne, odglos zamykania drzwi to klasa sama w sobie teraz, zawieszenie duzo jedrniejsze i miesiste niz bylo, fotele z lepszym trzymaniem, wentylowane, srodek dojrzal tez mocno, materialy lepsze, duzo alcantary, ambienty etc.

 

Niestety auto ma 2 DUZE wady, kierunkowskazy na kierownicy to TRAGEDIA, zwykle zakrety ok, nie ma problemu, na rondach nie da sie tym jezdzic ergonomicznie niestety. Nie da sie tego obronic nijak, palce same mi szukaly manetek, lata pamieci miesniowej.

Druga wada jest subiektywna bo to znak niestety naszych czasow - uklad kierowniczy jest po prostu fatalny, comfort czy sport - nie ma zadnej roznicy - w obu jest tak miekki, "dziewczecy", nijaki i zabawkowy ze po prostu odrzuca, mozna kierownica krecic malym paluszkiem. Ostatnio bylem tak zdegustowany ukladem kierowniczym jak testowalem chinskiego BYDa. Moze troche wplyw na to mialy tez opony 18" zamiast 20" ale mimo wszystko - dla mnie po 60 sek jazdy deal breaker. Czekam na Performance/Plaida.

 

53320220727_9c0690dbfd_o.jpg

 

53321555355_1cf01dbea2_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://francuskie.pl/sprzedaz-samochodow-elektrycznych-w-2023-roku-dacia-spring-w-top-10/

Sprzedaż elektrycznych samochodów osobowych w Polsce od stycznia do października 2023:

  1. Tesla: 3.650
  2. Volkswagen: 1.264
  3. Kia: 1.183
  4. Audi: 1.048
  5. Mercedes: 961
  6. BMW: 883
  7. Skoda: 425
  8. Hyundai: 380
  9. Dacia: 344
  10. Renault: 317
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

top gear o i5
https://www.topgear.com/car-reviews/bmw/i5-saloon-2023/442kw-m60-xdrive-84kwh-4dr-auto/first-drive

Cytat

the Model S Plaid (not available in RHD). Might as well call it the Model S Plain because you’ll be having 10 times more fun in this when the road ahead gets twisty.

Chuck a 10 per cent deposit down on an M60 and you’re looking at monthlies of £1,292 over four years fixed at 4.9% APR, with annual mileage of 10,000. Those are substantial numbers indeed. But this is a substantial car.


haters gonna hate, psy szcżekac a i5 zaczyna zbierać swietne opinie i sprzedaż tez pewnie będzie więcej jak zadowalająca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

top gear o i5
https://www.topgear.com/car-reviews/bmw/i5-saloon-2023/442kw-m60-xdrive-84kwh-4dr-auto/first-drive


haters gonna hate, psy szcżekac a i5 zaczyna zbierać swietne opinie i sprzedaż tez pewnie będzie więcej jak zadowalająca.

Moje odczucia były bardzo podobne jak opisane w linku. Doskonałe zawieszenie potrafi „trochę ukryć” masę elektryka. Jest jednocześnie wystarczająco komfortowe oraz zaskakująco pewne, aż chce się nim jeździć po krętych drogach („48V anti-roll bars improve responsiveness” - to wiele wyjaśnia i robi robotę). Feeling wnętrza znakomity pomimo „zdegradowanych przycisków”, wyciszenie super, materiały (szczególnie skóra) znakomite. Uważam że pomimo kompromisów w porównaniu do konkurencji jak ciaśniejsze wnętrze, szczególnie z tyłu (BMW zawsze przegrywało w tej materii m.in. że Skoda, a mimo to chętnie kupowaliśmy BMW). Mniejsza bateria, jeśli wierzyć Adamowi, nie powinna być dla większości problemem skoro średnio Kowalski pokonuje się 50km dziennie, więc jak ładuje w domu, to przez 360 dni w roku nie będzie go to bolało. Pamiętam jak Adam testowo przyjechał z Norwegii SR+ mającym mniejszy zasięg i pisał że to nie było wyrzeczenie, więc nie rozumiem teraz oburzenia że zasięg to deal breaker (tylko dlatego że to BMW a nie Tesla?).

Spodziewam się dobrej sprzedaży, bo jakbym teraz miał zmieniać auto i chciałbym elektryka, to i5 w wersji kombi byłby prawdopodobnie faworytem. EQE suv byłby blisko, ale musiałbym przetestować wersję 43, bo 350 w pneumatyce było dla mnie sporo za miękkie. Model S jest całkiem ok, ale jednak wygląda przy nich jak ubogi krewny. Za to cenę ma konkurencyjną, co niektórych może skusić. Niestety nie wiem jeszcze jak jeździ, ale wiedząc że jest na pneumatyce i wiedząc jakie zawieszenie ma TM3 i Y, nie spodziewam się zbyt wiele. Obiecuję kiedyś przetestować i podzielić się swoimi wrażeniami w porównaniu do i5 m60 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, BMFun napisał(a):

Moje odczucia były bardzo podobne jak opisane w linku. Doskonałe zawieszenie potrafi „trochę ukryć” masę elektryka. Jest jednocześnie wystarczająco komfortowe oraz zaskakująco pewne, aż chce się nim jeździć po krętych drogach („48V anti-roll bars improve responsiveness” - to wiele wyjaśnia i robi robotę). Feeling wnętrza znakomity pomimo „zdegradowanych przycisków”, wyciszenie super, materiały (szczególnie skóra) znakomite. Uważam że pomimo kompromisów w porównaniu do konkurencji jak ciaśniejsze wnętrze, szczególnie z tyłu (BMW zawsze przegrywało w tej materii m.in. że Skoda, a mimo to chętnie kupowaliśmy BMW). Mniejsza bateria, jeśli wierzyć Adamowi, nie powinna być dla większości problemem skoro średnio Kowalski pokonuje się 50km dziennie, więc jak ładuje w domu, to przez 360 dni w roku nie będzie go to bolało. Pamiętam jak Adam testowo przyjechał z Norwegii SR+ mającym mniejszy zasięg i pisał że to nie było wyrzeczenie, więc nie rozumiem teraz oburzenia że zasięg to deal breaker (tylko dlatego że to BMW a nie Tesla?).

Spodziewam się dobrej sprzedaży, bo jakbym teraz miał zmieniać auto i chciałbym elektryka, to i5 w wersji kombi byłby prawdopodobnie faworytem. EQE suv byłby blisko, ale musiałbym przetestować wersję 43, bo 350 w pneumatyce było dla mnie sporo za miękkie. Model S jest całkiem ok, ale jednak wygląda przy nich jak ubogi krewny. Za to cenę ma konkurencyjną, co niektórych może skusić. Niestety nie wiem jeszcze jak jeździ, ale wiedząc że jest na pneumatyce i wiedząc jakie zawieszenie ma TM3 i Y, nie spodziewam się zbyt wiele. Obiecuję kiedyś przetestować i podzielić się swoimi wrażeniami w porównaniu do i5 m60 🙂 

Twoj post czytam ~tak:

1. 2,5 tony wagi ale BMW robi magie i w sumie nie czuc

2. wnetrze znakomite, co prawda na oko widac ~20 rzeczy gorszych od poprzedniej 5-er i wszyscy dookola to komentuja ale to BMW, wiec jest znakomite i tak

3. wyciszenie super, co prawda klejone szyby usuneli ktore sa dostepne w nizszej klasie 318d

4. we wnetrzu ciasno, tunel, nie ma frunka etc ale wiadomo, to nie Skoda, BMW zawsze bylo ciasne i to przeciez zaleta

5. skora super, co prawda nie ma juz vernasci dostepnej i zdecydowana wiekszosc 5-er bedzie teraz jezdzic na skaju ale jest super

6. mala bateria (jak w autach po ~250k PLN) to nie problem bo przeciez >5m sedana za 600k PLN kupuje sie do jezdzenia po miescie, porownanie do najtanszej Tesli w ofercie za 180k PLN po doplatach w sumie logiczne, to tylko 3-3,5x tansze auto 😄 - zgadzam sie w 100%, zadna ujma i zaden deal breaker

 

PS. Odniose sie jeszcze do sprzedazy elektrykow w PL ktora Kriss wrzucil, wszystko w normie jak widze i slonik musi sie nagimnastykowac zeby nie dostac zwarcia mozgu co jest premium a co karaluchem, BMW jest premium ale sprzedalo 2x wiecej elektrykow od Skody, a Tesla w ktorej odpadaja dachy i kierownice (onet/spidersweb by przeciez nie klamal) sprzedala 4x wiecej elektrykow od BMW znaczy sie popularny karaluch ^^. Zachowania kupujacych w PL sa nieracjonalne, zupelnie jak w Europie, przeciez te auta nie maja licznikow 😕

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

39 minut temu, adamjttk napisał(a):

1. 2,5 tony wagi ale BMW robi magie i w sumie nie czuc

Oczywiście ze czuć masę, ale to nie jest sportowy samochod podobnie jak Tesla, więc nie jest to problem. I nie 2.5t, a 2.2t+ w zależności od wyposażenia. Z wagą też jest tak, że dając zawieszenie sztywniejsze i/lub z funkcją anti-roll (nie wiem czy to miałeś w f10 i wiesz jak działa w praktyce?), masz zmniejszone nieprzyjemne przechyły które rosną wraz ze wzrostem masy.

To tutaj widać właśnie zaletę skomplikowanego zawieszenia BMW, które pozwala na usztywnienie, ale z mniejszym uszczerbku komfortu. W Tesli 3/Y prowadzenie większej masy elektryka poprawiane jest sztywniejszym zawieszeniem, ale bardzo cierpi na tym komfort, bo na nierównościach to auto skacze jak piłeczka pingpongowa. 

39 minut temu, adamjttk napisał(a):

2. wnetrze znakomite, co prawda na oko widac ~20 rzeczy gorszych od poprzedniej 5-er i wszyscy dookola to komentuja ale to BMW, wiec jest znakomite i tak

Z tych 20 rzeczy to jako takie istotne jest może z 5 i to też na zasadzie że da się z tym żyć. Z tych istotnych to taki soft close -  mam to w x5, ale szczerze mówiąc mogę zyc bez tego, bo w praktyce i tak wszyscy pasażerowie trzaskają drzwiami, a sam przyznam ze lubię trzasnąc drzwiami bo uwielbiam dźwięk zamykania w x5 🙂 Jedyny plus to jak się ma małe dzieci które śpią w samochodzie to możesz z niego wysiąść i wsiąść bez budzenia ich trzaskaniem drzwiami.

Z innych istotnych - łamanie fotela - jest fajne, ale samo w sobie nie jest celem tylko środkiem do uzyskania wygodnej pozycji na fotelu. Jeśli fotel jest taki że jest wygodnie to opcja nie jest niezbędna.

I można tak dalej. Jeśli ci jęczący na jakieś braki nie będą ich akceptować to po prostu kupią coś innego jeśli będzie spełniać ich oczekiwania  a jak nie znajdą i kupią i5 to o 19/20 z tych strasznych wad zapomną po kilku dniach jazdy.

 

39 minut temu, adamjttk napisał(a):

3. wyciszenie super, co prawda klejone szyby usuneli ktore sa dostepne w nizszej klasie 318

klejone szyby wbrew pozorom aż tak nie zmieniają akustyki. Tm3 ma i jest głośno jak cholera. Testowałem kiedyś wersje x5 czy q7 bez klejonych i było cicho. Także znowu jest to środek do cichego wnętrza a nie cel sam w sobie. I5 jest ciche tak jak inne modele BMW w porównaniu do większości odpowiedników rynkowych, dlatego dla mnie to zero problemu. 

39 minut temu, adamjttk napisał(a):

4. we wnetrzu ciasno, tunel, nie ma frunka etc ale wiadomo, to nie Skoda, BMW zawsze bylo ciasne i to przeciez zaleta

nie zaleta, jakaś tam wada, ale na tyle nieduża ze od 30 lat nie przeszkadzało to BMW i z tego powodu dużo klientów nie uciekało do Skody czy innego Audi. Ale z pewnością dla wielu osób był to argument przeciwko zakupowi BMW. W każdym teście samochodów od ponad 20 lat jakie czytam, BMW dostaje niższe noty za ciasnotę, która z reguły wynikała z dłuższej maski. 

39 minut temu, adamjttk napisał(a):

5. skora super, co prawda nie ma juz vernasci dostepnej i zdecydowana wiekszosc 5-er bedzie teraz jezdzic na skaju ale jest super

Założę się ze skóra vege jest jakościowo lepsza w BMW niż np Tesli. Ważne że masz wybór i na 100% nappę będzie wybierać część klientów. Ja np wezmę tylko z nappa, a jak na taxi ktoś będzie jeździł takim samym na vege czy tkaninie to w żaden sposób nie spowoduje to że będę się czuł gorzej 🙂

39 minut temu, adamjttk napisał(a):

6. mala bateria (jak w autach po ~250k PLN) to nie problem bo przeciez >5m auto za 600k PLN kupuje sie do jezdzenia po miescie, porownanie do najtanszej Tesli w ofercie za 180k PLN po doplatach w sumie logiczne, to tylko 3-3,5x tansze auto 😄 - zgadzam sie w 100%, zadna ujma i zaden deal breaker

Nie wiem co to za fobia jeżdżenia 5m samochodem po mieście. W Warszawie jeździ taki setki tys na codzień. Ja takim jeżdżę od wielu lat i nie czuję jakiegoś istotnego dyskomfortu. Wręcz przeciwnie - na dziurach takie auto lepiej tłumi i jest bardziej komfortowe, jest lepiej wyciszone więc lepiej izoluje hałas miejski innych samochodów. A jak ktoś nie umie parkować 5m autem to może kupić mniejsze. Oczywiście i3 czy Smart będzie bardziej zwrotny, ale zyskasz na tym tylko jeżdżąc slalomem w korku i będziesz max 1-2 samochody do przodu na światłach, ale w praktyce na codzień tak się nie jeździ cały czas.

5m auto vs 4,5m powoduje że zaparkuje w mieście może w 3-4% mniej miejsc i to głównie przez szerokość auta niż długość. W x5 np to szerokość auta bywa problem przy parkowaniu, a nie długość. 
 

A co do argumentu że jak auto kosztuje 600k ( dokładnie to 500k w podstawie minus rabaty za wersje najdroższą żeby być precyzyjnym), to musi mieć dużo większą baterię niż auto za 250k, to argument slaby, bo to nie pojemność baterii jest głównym czynnikiem kosztu. Jako przykład podam Ci że gdy jeździłeś BMW f10 to nie przeszkadzało Ci że najdroższa wersja M kosztującą wtedy z 500k miała bagażnik pojemności 570l, czyli mniej niż Skoda Superb za 150k mająca w wersji kombi pojemność 625l. To było takie straszne?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Moja Tesla to jakaś dziwna jest, bo nie podskakuje... BMFun to co Ty wypisujesz o Tesli 3, Y to jedyne opinie w Internecie, które czytałem . Może Ci co kupują Tesle nie są zbyt wymagający, albo mało świadomi i nie mieli do czynienia z porządnymi samochodami? 

 

 

 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Moja Tesla to jakaś dziwna jest, bo nie podskakuje... BMFun to co Ty wypisujesz o Tesli 3, Y to jedyne opinie w Internecie, które czytałem . Może Ci co kupują Tesle nie są zbyt wymagający, albo mało świadomi i nie mieli do czynienia z porządnymi samochodami? 

 

 

 

Nie czytam opinii w internecie. Mówię o moim odbiorze TM3/Y, którymi przejechałem łącznie 2500km. Mówię o podskakiwaniu na dużych nierównościach. Jadąc na dużych nierównościach np nie jesteś w stanie czytać/używać swojego telefonu jako pasażer albo pocelowac w przyciski na tablecie. Porównuje tutaj do długodystansowego użytkownika w ostatnich kilku latach: ix3, x5 m50i, x5m czy f11. Nawet dość twardy x5m, ma lepszą amortyzację na małych nierównościach. Na większych oczywiście czuć już twardość porównywalnie do Tesli.

Na komfort Telsi bardzo narzeka znajomy który jeździ TM3 LR już ponad 3 lata i kilkadziesiąt tys km. Na dobrej nawierzchni żeby nie było ta twardość Tesli jest ok i sztywna kierownica (mimo że trochę sztucznie) robi fajne „sportowe” wrażenie. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale pamiętasz, że Tesle są produkowane w różnych fabrykach i nie sa identyczne? zawieszenie w Tesli Y w roku 23 jest inne, bo klienci się skarżyli, że jest twarde. Co do podskakiwania na nierównościach, M2 to dopiero podskakuje  🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ale pamiętasz, że Tesle są produkowane w różnych fabrykach i nie sa identyczne? zawieszenie w Tesli Y w roku 23 jest inne, bo klienci się skarżyli, że jest twarde. Co do podskakiwania na nierównościach, M2 to dopiero podskakuje  🙂

Jak ktoś lubi się doktoryzować i analizować co z jakiej fabryki itp to jego wybór 🙂 Jednak w BMW powtarzalność jakości jest dużo większa pomiędzy różnymi fabrykami. Kto co lubi. Mnie to przypomina tylko jak ponad 30lat temu ludzie analizowali w jakiej dacie i na której zmianie wychodził Fiat 125p, Polonez  za Wartburg, bo miało to istotny wpływ na jakość i awaryjność. Ok, są fani którzy to lubią 🙂

Jezdzielem największe odległości wersjami TMY LR w wersjach z 2022, ale gdzie produkowane to nie mam pojęcia. Obstawiam że w Texasie, bo obie były tam zarejestrowane. Znajomy ma TM3 LR Z 2020r, ale nie wiem gdzie wyprodukowana i mówi że twardość i brak satysfakcjonującego komfortu jest u niego identyczny jak w testowanej na dluzszym dystansie TMY. 
 

M2 to domyślam się że skacze jak piłeczka bo bardzo sztywne ma zawieszenie, jest krótki. Podobne wrażenie podejrzewam miałem w e90 335i m-pakiet jakim jeździłem ponad 10 lat temu na runflat. Pod kątem „podskakiwania” jak piłeczka pingpong na nierównościach było wyraźnie gorzej niż w Tesli. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Moja Tesla to jakaś dziwna jest, bo nie podskakuje... BMFun to co Ty wypisujesz o Tesli 3, Y to jedyne opinie w Internecie, które czytałem . Może Ci co kupują Tesle nie są zbyt wymagający, albo mało świadomi i nie mieli do czynienia z porządnymi samochodami? 

 

 

 

 

22 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Ale pamiętasz, że Tesle są produkowane w różnych fabrykach i nie sa identyczne? zawieszenie w Tesli Y w roku 23 jest inne, bo klienci się skarżyli, że jest twarde. Co do podskakiwania na nierównościach, M2 to dopiero podskakuje  🙂

Hmm, szybko Kriss zmieniasz zdanie 😉 To po co zmieniali zawieszenie w TMY 2023 skoro nikt w internecie nie narzeka na zawieszenie Tesli oprócz mnie? 😜😜😜 

Nie obawiaj się, ja nie krytykuje Tesli i nie dezawuuje wyboru tego auta przez miliony użytkowników, w szczególności nie podważam Twojego wyboru, więc nie musisz aż tak bronić tej Tesli 🙂  Wręcz przeciwnie, uważam że to dobre auto ze znakomitym value to price, ale ma też jakieś wady o których nie powinno się mieć obaw rozmawiać 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wiem, że tak piszesz do mnie zaczepnie 🙂 juz to przerabialiśmy. 

Napiszę Ci wprost o co mi chodziło. Masz opinie dot Tesli, które są nieaktualne. Doskonale wiesz, że Tesla 3 letnia, a nowa to inne auto. To nie jest BMW, czy inny Mercedes, ze przez 3 lata te auta są takie same itd.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aaaaa, to juz wiem o co tu chodzi, Tesla robi tak słabe auta, że przez 3 lata musi je udoskonalać, a pozostali producenci tak dobre, że przez 3 lata nic nie muszą zmieniać 🙂   

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ja wiem, że tak piszesz do mnie zaczepnie 🙂 juz to przerabialiśmy. 

Napiszę Ci wprost o co mi chodziło. Masz opinie dot Tesli, które są nieaktualne. Doskonale wiesz, że Tesla 3 letnia, a nowa to inne auto. To nie jest BMW, czy inny Mercedes, ze przez 3 lata te auta są takie same itd.

 

Trochę tak, wiadomo o co chodzi i super że masz dystansu trochę 🙂

Fakt, ta powtarzalność jest pewną wadą i sam się łapie na tym że testując krótkodystansowo Tm3/y na przestrzeni 2-3 lat pojawiają się różne czasem sprzeczne odczucia.

Przyznam szczerze że pierwsze wrażenie krótkiej jazdy testowej TM3 znajomego dokładnie 3,5 roku temu bylo: „hmm, to auto jeździ  jak BMW 3 - sztywne zawieszenie, sztywny układ kierowniczy. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun dystansu mam więcej niż myślisz. NIe uważam, że Tesla jest najlepsza, ale na dzisiaj dla mnie jest najfajniejsza i najbardziej praktyczna. Na dodatek jest o wiele szybsza nż się niektórym wydaje. Jeep Grand Cheeroke SRT nie dał rady 🙂  

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun dystansu mam więcej niż myślisz. NIe uważam, że Tesla jest najlepsza, ale na dzisiaj dla mnie jest najfajniejsza i najbardziej praktyczna. Na dodatek jest o wiele szybsza nż się niektórym wydaje. Jeep Grand Cheeroke SRT nie dał rady 🙂  

Ironia losu - znajomy jeżdżący 3,5 roku Tesla jak główne auto, kupił sobie jakiś czas temu używanego Jeep Cheeroke do przewozu towarów w przyczepce i ostatnio łapie się na tym że w trasy bierze chętniej Jeepa od Tesli 🙂 Mówi że głównie ze względu na konieczność ładowania w trasie i lepszy komfort 😉

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.