Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Chcesz mieć żwawe auto w zakrętach kup hot hatcha … albo wyższy model 911 czy tez Ferrari. Taki megan rs trophy, civic type r spokojnie schodzą poniżej 1,5 tony i mając 300km pod maska wykręcaja takie same czasy na nurburging jak 3 razy mocniejszy i 3 razy szybszy do setki plaid. Najwyraźniej nisko zawieszona masa nie pomaga aż tak mocno jakby się to wydawało.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ten moment kiedy juz nie tylko MB ale i Skoda zawstydza hybrydowe BMW technologia <facepalm>

- 25kWh bateria, ponad 100km zasiegu na pradzie

- ladowanie AC 3-fazowe 11kW

- ladowanie DC 50kW

 

Na dzisiaj:

BMW 5-er G60 530e 2023 - bateria 22kWh, max ladowanie AC 7,4kW, nie ma ladowania DC w ogole, nie ma ladowania AC 3-faz

BMW 3-er G20 330e 2023 (lifting rok temu..) - bateria 12kWh, max ladowanie AC 3,6kW, nie ma ladowania DC w ogole, nie ma ladowania AC 3-faz

 

Technologia premium!

 

Skoda-Superb-PHEV-specyfikacja.jpg

 

 

 

Edytowane przez adamjttk
  • Dziękuję 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ten moment kiedy roczna sprzedaż o polowe droższej i4 podobno z nadwaga w Norwegii prześciga sprzedaż tm3 wyprzedawanej niemal za pol cenyhttps://cdn.motor1.com/images/custom/new-passenger-plug-in-car-registrations-in-norway-october-2023-c.png

 

zrodlo https://insideevs.com/news/694257/norway-plugin-car-sales-october2023/

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Adam obejrzałem na razie pierwsze 5 min. Gość gada jak Ty. 😀

 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Ten moment kiedy roczna sprzedaż o polowe droższej i4 podobno z nadwaga w Norwegii prześciga sprzedaż tm3 wyprzedawanej niemal za pol cenyhttps://cdn.motor1.com/images/custom/new-passenger-plug-in-car-registrations-in-norway-october-2023-c.png

zrodlo https://insideevs.com/news/694257/norway-plugin-car-sales-october2023/

sloniku, tyle przeklaman w jednym poscie ^^

wiem ze Ci gul skacze ze na dzisiaj BMW technologicznie w elektromobilnosci nie jest w stanie juz nawet ze Skoda konkurowac (serio, komedia!), nie mowiac w ogole o Tesli, ale prostujemy:

1. TM3, mimo wlasnie wchodzacego liftingu i braku zainteresowania stara wersja nadal sprzedaje sie lepiej od i4 w Norwegii wbrew temu co przytaczasz

https://elbilstatistikk.no/

53306171327_f361a18672_o.png

Po wzroscie sprzedazy listopadowej (kilkadziesiat szt w 3 dni) widze ze zaczely sie dostawy Highlanda wiec do konca roku sprzedaz laczna bedzie pewnie x2 niz to co jest teraz

2. Pisalem wielokrotnie - Norwedzy nie cierpia sedanow - model Y kosztuje ~10% wiecej niz TM3 wiec to raczej no brainer pod wzgledem value/uzytecznosci co wybrac w salonie.

W przypadku BMW klient niestety nie ma poki co takiego wyboru bo chcac segment D, to zamiast i4 ma do wyboru iX3, ktore jak wiemy jest zenujaca karykatura elektryka, ktora w 2023r sprzedala sie lacznie w 286 egzemplarzach, co przy 20k sztuk TMY daje 1 sprzedane iX3 na ~70 sprzedanych TMY ^^ - a tu niektore jednostki na forum jeszcze bronia tego auta ze to premium i w ogole niczym Tesli nie ustepuje, ludzie tylko nie doceniaja w sklepie, pewnie za malo marketingu ;PPP Serio, takie tuzy jak BYD Tang czy ID BUZZ sie lepiej sprzedaja od iX3 w Norwegii ^^ 3x drozszy EQS sie lepiej sprzedaje 😛

53307529940_371ec5ed53_o.png

3. i4 nie ma "podobno" nadwagi, i4 to tlusta locha, 400-450kg to nie jest nadwaga a skrajna otylosc w kategoriach medycznych 😄

Nadwaga to jak auto wazy o 50, 100 czy 150kg wiecej od konkurencji ale nie pol tony rotfl ^^

4. model LR kosztuje w NO 500k NOK, Performance/Plaid nie ma ale byl o 50k drozszy wiec 550k NOK, i4  z 80kWh bateria stoi po 570k, wersja M50 za 660k wiec jak na moja matematyke bedzie to 15-20% drozej.

WIem wiem, zaraz powiesz o opcjach dodatkowych ale jak przeciez wiemy wszyscy tu na forum na Twoim przykladzie - absolutne golasy tez sie jednak sprzedaja, nie? 😄

 

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nic mi nie skacze, opieram sia na wiadomościach i grafikach jednego z większych portali o ev. Nawet jak na twojej grafice sprzedaż tm3 jest nieco wieksza od i4 to jednak żenująco minimalna różnica jak na auto jednak sporo droższe i podobno tak złe technologicznie.  Skoro Norwegowie dopłacają pare procent do suva to znaczy ze maja w głębokim poważaniu przyjemność z jazdy, wchodzenie w zakręty, niska masę, dobre prowadzenie o to o czym piszesz to po prostu bzdura na która mało kto zwraca uwagę.
 

Nom ale ix3 jak porównać do tmy rwd to jest i szybsze, i ma większy zasięg i jest lepiej wyposażone i cichsze i lepsźe zawieszenie i lepsze materiały, no jakby nie patrzeć lepsze auto. Jakby 2 stały obok siebie to do 15 -20 procent różnicy w cenie więcej za ix3 spokojnie bym dopłacił.

ix1 to jest mój pierwszy golas którego w życiu kupiłem bo chciałem dopłatę i czułem w kościach o czym zreszta pisałem ze ceny elektrykow są wygórowane. Ten rok tylko pokazał ze miałem racje i można to nazwać minimalizacja przewidywanej straty. Nie ożeniłem sie z tym autem, spełnia swoje zadanie jako torba po mieście a za już niecałe 1,5 roku spokojnie sobie go sprzedam i będzie na maksymalna wpłatę na kolejne.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I5, haters gonna hate, psy szczekają a karawana jedzie dalej @Kriss33 poza narzekaniem marka drives  na brak frunka i tunel, czyli bzdury chwalił handling i połączenie komfortu ze sportowa jazda. Natomiast werdykt z top gear

Cytat

This is the best-handling car in its class and makes a Model S feel like a shopping trolley


https://www.topgear.com/car-reviews/bmw/i5

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

ix1 to jest mój pierwszy golas którego w życiu kupiłem bo chciałem dopłatę

Spoko, przeciez sie nie musisz tlumaczyc, ja to rozumiem doskonale i gdybym byl napalony bez wzgledu na wszystko na konkretna marke to zrobilbym pewnie podobnie, iX1 chociaz ma naped AWD i osiagi przyzwoite, wyposazenie zenujace ale podstawa w postaci napedu jest. Ja bym doplacil do audio HK i reszte bym jakos przezyl jakbym byl turbo-psycho-fanem marki.

Glupio tylko teraz brzmisz z tymi doplatami bo przypomne Ci, ze jeszcze 3 lata temu jak pisalem w tym watku ze potrzebne sa doplaty w PL zeby rozruszac sprzedaz BEV to wyzywales mnie od pasozytow, darmozjadow i komunistow ktorzy wyciagaja lapy po nie swoje pieniadze (cos w ten desen, nie chce mi sie szukac postu chyba ze ladnie poprosisz to poswiece 5 min zycia ^^). Czysta hipokryzja a w internecie nic nie ginie.

 

3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Nom ale ix3 jak porównać do tmy rwd to jest i szybsze, i ma większy zasięg i jest lepiej wyposażone i cichsze i lepsźe zawieszenie i lepsze materiały, no jakby nie patrzeć lepsze auto. Jakby 2 stały obok siebie to do 15 -20 procent różnicy w cenie więcej za ix3 spokojnie bym dopłacił.

Problem z iX3 jest taki ze jest to jedyna wersja tego auta w katalogu producenta. SUV bez AWD chociazby w kraju takim jak Norwegia gdzie pol roku pada i wszedzie sa gory jest ponurym zartem conajwyzej. Dzisiaj BMW polowe 3-er i 5-er sprzedaje w wersji AWD a SUVa w segmencie D wypuszcza RWD, przeciez tam ktos sabotuje firme najwyrazniej w zarzadzie.

Ja nie mam nic przeciwko SUVom z RWD, jak ktos chce taka wersje to sobie kupi, problem jest wtedy gdy nie masz nic innego w cenniku.

iX3 nie jest szybsze od TMY RWD (oba auta maja niecale 7s do setki), ma troche wiekszy zasieg bo ma wieksza baterie, jest lepiej wyposazone (jak sie doplaci ~70k PLN) i moze miec lepsze zawieszenie/materialy (jak sie doplaci oczywiscie).

Czy jest lepszym autem od TMY RWD? To juz bardzo subiektywna sprawa, TMY RWD ma tez MNOSTWO zalet nad iX3, zarowno w technologii jak i w wyposazeniu, w GUI, w SC etc

Natomiast cena kolego, Ty cos piszesz o 15-20% ^^

W Norwegii:

TMY RWD, w pelni wyposazona - 452k NOK

iX3 RWD, golas - 670k NOK, doposazona ~750k NOK

To jest jakies ~60-70% wiecej, BMW nie chce tego auta sprzedawac (przynajmniej na rynku norweskim), widac ze wola pakowac poki co dostepne baterie do aut pokroju iX, i5 czy i7 gdzie maja na pewno wieksze marze.

Nie chce mi sie sprawdzac ostatnich danych  ale taktyka BMW do tej pory wyglada wciaz asekuracyjnie - sprzedaja tyle elektrykow ile musza i ani jednego wiecej zeby nie placic kar za emisje, nadal chca trzepac jak najwiecej kasy na autach spalinowych do ostatniego roku kiedy bedzie sie dalo.

Efekty sa jakie sa, powtorze, na kazde jedno iX3 sprzedane w Norwegii sprzedaje sie ponad 70szt TMY, mozna powiedziec ze jezeli chodzi o ekskluzywnosc na ulicy iX3 to super-premium pokroju Ferrari ^^

 

PS. Zeby nie bylo - dla mnie to i5 (podstawowe) na pewno jest lepszym wyborem niz np i4 - oba auta maja okolice 5m a jednak komfort w 5-er powinien byc duzo lepszy, chociazby na tylnym siedzeniu czlowiek nie siedzi jak na kibelku z kolanami na boki jak w Wizzair ^^ Przyjemnosci z jazdy w zakretach nie ma ani w jednym ani w drugim aucie, szybka podroz z wyoskimi predkosciami tez nie wchodzi w gre wiec chociaz na komforcie podrozy mozna sie skupic, a ta na pewno w 5-er bedzie lepsza.

Tylko jak czlowiek widzi takie screeny to rece opadaja, nie powiem, maja rozmach, bede sledzil sprzedaz ^^

PS2 Czesto gadam o "technologii" - jak czlowiek widzi ten krater pod maska gdzie w innej wersji jest silnik dodatkowy a BMW na ten krater naklada polac plastiku - to ja sie pytam - to za to sie placi pol miliona? To jest to mityczne niemieckie premium? Czy oni naprawde maja swoich klientow za takich debili? Technologia to nie jest pasek LED w kabinie z alibaby.

Technologia to jest wlasnie zrobic auto o 200-300kg lzejsze a mimo wszystko szybsze, lepiej wyposazone, tansze, bezpieczniejsze.

To co widac pod maska tutaj to jest skansen technologiczny i smutno sie na to patrzy jak czlowiek jest inzynierem, a pozniej zdziwko ze te auta 2,5 tony waza..

 

53308029034_4ae80ff607_o.png

 

53308029029_9cf24f6840_o.png

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttkskansen technologiczny to jest samochód taranujący bramę garażowa w 21 wieku. Jeśli tak podstawowa funkcja jak poprawne rozpoznawanie odległości od przeszkody nie działa to dalej może być tylko gorzej. Poza tym uczepiłes się tego frunka i tunelu bo to już chyba tylko jedyna różnica bo cała reszta w bmw już jest (kluczyk w telefonie, self driving, info rozrywka, gry etc. etc). Dodatkowo zachęcam cie uruchomić kiedyś w jakims mieście  na telefonie nawigację apple i porównać z ta w tesli. Ja myśle ze Niemcy mimo wszystko maja jakis swój powód ze nie instalują frunkow pomimo ze jest na niego miejsce. Nie ma go zarówno bmw jak i mercedes który jest na dedykowanej platformie i narzekanie Marek drives który nie ma zbyt dużego doświadczenia z samochodami elektrycznymi mało tu zmieni bo po praktycznie nikt sie na ładuje całkowicie załadowany w trasie na ac gdzie brak kabla bo ani nie ma na to czasu ani raczej nikt nie zostawiłby w pełnie załadowanego auta na pare godzin bez opieki a jak już trzeba to sam kabel zajmuje bardzo mało miejsca i w sytuacji krytycznej można go gdzieś zostawić na górze. Dodatkowo W Mercedesie i w porsche chyba tez kable są pochowane w ładnych/stylowych torbach wiec nic się nie pobrudzi😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

slonik, z tymi czujnikami to jest tak jak kiedys z antena w obudowie Iphona - zmiana technologiczna, pierwsze wtopy, fatalny PR Jobsa typu "you're holding it wrong" etc. Dopracuja soft, za kilka tygodni/mies puszcza poprawki przez OTA i sprawa ucichnie i nikt o tym nie bedzie pamietal bo bedzie dzialalo 1:1 jak te ultradzwiekowe. BMW i inne marki tez na to przejda, tyle ze po cichu i potrwa to kolejne kilka lat. Przypomne Ci to jak ten watek bedzie jeszcze zyl.

Co do kluczyka w telefonie - z tego co marekdrives mowil to jego tel. nie obslugiwal tego dziwnym przypadkiem. Wiec dziala czy nie dziala? Nie chce mi sie szukac kompatybilnych modeli, znajac BMW to trzeba miec smartphony pewnie max 2 letnie zeby banglalo. Jak sie myle to sprostuj.

Gry? Kazdy recenzent mowi, ze dzialaja tak wolno (polaczenie i uruchomienie) ze jest to sztuka dla sztuki, uzywalnosc tego bedzie _zerowa_. O grafice rodem z Atari juz nawet nie wspominam. W Fallouta czy Beach Buggy czy SKy Force u mnie dzieciaki graja w kazdej wolnej chwili bo one po prostu dzialaja. Kilka sek i pykasz. Jakbym mial czekac minute dwie, skanowac jakies kody QR to ja Cie prosze.

Genialnosc Tesli w wiekszosci polega wlasnie na jej sofcie, tam wszystko po prostu _dziala_, latwo, szybko i przyjemnie.

Kupujac i5 za pol banki oczekuje dopracowania w kazdym mozliwym aspekcie, tam wszystko powinno byc przetestowane przez rzesze testerow, tysiace roboczogodzin, jak w jakiejs Ikei. I kazda glupota, kazdy najmniej nawet irytujacy szczegol powinien zostac usuniety - tym wlasnie jest premium. A tam Ci na ekranie wyskakuje ze masz olej kur** wymienic, no chlopie, przeciez to jest samozaoranie.

Kupujesz auto za pol banki a tam Ci pan Stefan w fabryce zakryl pol metrowa plastikowa pokrywa dziure w silniku? I Ty to jeszcze tlumaczysz ze jest jakis powod tego, bo i w MB tak samo jest?

Tak, jest powod - maja klienta w dupie, maja komfort klienta w dupie, kupujesz auto za pol banki i zeby sie naladowac na AC musisz walizki z bagaznika wyciagac, klapke recznie otwierac - gdy taka KIA robi to wszystko lepiej (elektryczna klapka, frunk etc) - to jest stary plucie klientowi w twarz a Ty udajesz ze pada deszcz. Na szczescie nie zapominaja o 15 znaczkach ///M, tutaj jest pelne premium i technologia pelna geba 😄

 

Mam takie pytanie jeszcze bo mi sie przypomnialo - pamietam ze w 3-er zeby zaoszczedzic 2 dolary BMW usunelo listwe ozdobna z progu tylnych drzwi i jest tam gola blacha. I usuneli fotochromatyczne lusterko od strony pasazera (sic!!!). Czy mozesz powiedziec jak wyglada to w Twoim iX1? I w iX3? @BMFun

 

.

Opublikowano

Trochę powątpiewam że auta elektryczne są docelowo w stanie zastąpić tradycyjną motoryzację. No chyba że przeciętny Kowalski przesiądzie się na komunikację miejską. Tutaj test dziennikarza który nie ma swojej ładowarki 😉

 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jedno zdanie mu wyszło: "kto kupuje auta elektryczne, żeby wykorzystać ich osiągi".  Ja mogę odpowiedzieć za siebie, ja wykorzystuję. Żyłka kierowcy BMW jest u mnie głęboko zakorzeniona i jeżdżę moją Teslą tak jak BMW i naprawdę wykorzystuje osiągi gdzie się tylko da, bo to jest fajne. Oczywiście nie napisze w intrenecie o prędkościach. Średnia 16 kWh/100. Nie mogę w to uwierzyć, ale stosuję zasadę, im mocniejsze przyspieszenie tym większy odzysk energii. 

Teraz jeszcze kilka zdań nt ciągłych przepychanek i porównań BMW i Tesli. Jak widzę, co się ostatnio dzieje na forum to wygląda to jak rozmowy polityków.  Każdy pisze ze swojego punktu widzenia. Jak by tutaj był temat, które auto jest lepsze, z zawieszeniem pneumatycznym czy bez, to pewnie byłoby lepsze z zawieszeniem pneumatycznym. Na forum Jeepa jest dokładnie odwrotnie. 

Dla większości ludzi lepsze jest to co jest tańsze, a spełnia swoje zadanie. Może dla niektórych kolegów z forum to jakaś ujma? Nie wiem, to każdego indywidualna sprawa jak wydaje swoje pieniądze.

Raczej oczywiste jest, że jak coś jest lepszej jakości, jest lepiej wyposażone to daje lepszy efekt końcowy. Gdyby pieniądze rosły na drzewach pewnie byśmy dokonywali innych wyborów. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk już o tej poprawce softu czytamy tutaj od roku, już za chwile, już za momencik a tymczasem to z pustego i salomon nie naleje albo jak wolisz to z gowna bata nie ukrecisz. Był problem z komponentami wiec tesla aby słupki ładnie wyglądały i sprzedaż była wysoka mając użytkowników w głębokim poważaniu wywaliła je twk samo jak lidar sprzedając ludziom bajkę ze załatwi się problem softem. Otóż ani się. Ie załatwiło ani się nie załatwi ale patrząc na twoj przykład najwyraźniej. Iektorzy jeszcze w to wierzą. W self driving  tez była ta sama bajka sprzedawana, ze wystarczy update softu, otóż nie wystarczy bo hardware na przestrzeni lat się zmienia diametralnie, tak samo będzie z twoimi czujnikami. Elon cie wydymał a ci się po prostu głupio przyznać.

@Kriss33 Dacia logsn tez spełni swoje zadanie ale każdy tam kupuje i wydaje ile może i ile chce, wiadomo. Temat się zaczął z dupy bo bmw miało umrżec, miało być zaorane przez tesle a tymczasem mimo wszystko sobie świetnie radzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jak jestesmy przy testach to polecam jeszcze ten.

Ogolnie miesiac miodowy dla BMW sie skonczyl, w kazdej recenzji juz jest wypominany tunel, wypominany krater pod maska, ze siedzenia trzeba recznie skladac bo na sprezynach zaoszczedzili 2 dolary, ze menu nedzne, ze jednak sporo twardego plastiku tez mozna znalezc - wajchy kierunkowskazow, okolice przelacznikow swiatel, drzwi na dole etc I dobrze, za tyle pieniedzy auto powinno byc DOPRACOWANE a nie byc robione na kolanie jako polsrodek.

 

Kilka screenow wrzuce, najpierw krater, dla mnie osobiscie to jest beka smiechu, normalnie jakby w fabryce zapomnieli jakiejs czesci wlozyc do auta, normalnie dziura do podlogi, i na szybko zakryli plastikowa obudowa (jeszcze tak cienka i tandetna ze sie wygina w rece rotfl) - to w aucie za pol banki, nie do pomyslenia.

53309186863_e8a5afb93b_o.png

53309186868_a1f2b8d0c1_o.png

53309294389_9fe3e4a368_o.png

 

Kolejna rzecz ktora ludzie punktuja - tunel, nieszczesny tunel na wal ktorego nie ma, do tego gole blachy w bagazniku jak w Fiacie i reczne skladanie foteli bo zal bylo zamontowac sprezyny, trzeba wracac do auta albo nurkowac do bagaznika, slabe to w tym segmencie

53308071322_ddefd82c16_o.png

 

53308936171_93ac7b1dd5_o.png

 

I na koniec to o czym mowilem, GUI by BMW - przeciez to sie w glowie nie miesci jak takie cos moze byc w glownym menu - 3 ikony "wiadomosci", smartfony za 200 PLN maja lepiej zorganizowny soft, jeden wielki wstyd dla BMW nie umiec zatrudnic kilku inzynierow ktorzy by to posprzatali, przeciez 2/3 tych ikon w glownym menu przecietny kierowca nigdy w zyciu nie kliknie, nie mozna bylo tego jakos estetycznie pogrupowac i nie zasmiecac uzytkownika takimi bzdurami..

53308071307_5838a7bcfa_o.png

 

 

 

.

Opublikowano
4 godziny temu, adiki napisał(a):

Trochę powątpiewam że auta elektryczne są docelowo w stanie zastąpić tradycyjną motoryzację. No chyba że przeciętny Kowalski przesiądzie się na komunikację miejską. Tutaj test dziennikarza który nie ma swojej ładowarki 😉

 

Ostatnie 4 minuty tej recenzji to zderzenie rzeczywistości z manipulacjami forumowych trolli tu obecnych, polecam👍

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 minut temu, klakierek napisał(a):

Ostatnie 4 minuty tej recenzji to zderzenie rzeczywistości z manipulacjami forumowych trolli tu obecnych, polecam👍

a pisałem, że garaż jest luksusem, jak bym nie mógł na codzień ładować elektryka "jak śpię" to bym go nawet nie rozważał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Miałem okazję przetestować Teslę Model Y LR 2022r (wypożyczoną z Hertz) na odcinku grubo ponad 1 tys km, z czego znaczna część, to trasy podmiejskie i autostrady. A przy okazji testowałem genialną infrastrukturę SC w Kalifornii. Fajnie, bo wraz ze mną testował auto wieloletni użytkownik i fan Tesli i mogłem moje spostrzeżenia od razu skonfrontować z jego wieloletnim doświadczeniem użytkowania Tesli. Chyba teraz lepiej rozumiem o co chodzi w tym aucie i mogłem dzięki temu rzetelnie porównać go do iX3 którym jeżdżę na co dzień. Zrobię podsumowanie co mi się podobało a co nie w tym samochodzie, ale w wolnej chwili, bo to dużo contentu będzie 😉 Wiele rzeczy mnie bardzo zaskoczyło.

Jako ciekawostka - ładując auto na jednym z kilkudziesięciu SC w LA (dokładnie 53 SC, na każdym średnio po 20 lub więcej stanowisk) widziałem obrazek kolejki 3 Tesli czekających, bo wszystkie 20 stanowisk były zajęte. Z obiecanych 150kW kapało max 70kW a na ekranie wyświetlał się komunikat, że stacja przeładowana i moc zmniejszona. Ograniczenie mocy było pomimo że gdy przyjechałem, zajętych było tylko ok 15 stanowisk, a ja stanąłem w miejscu które  nie crossowalo się z zajętym punktem. Czas postoju znacząco się wydłużył i naszła mnie refleksja czy taka czeka nas przyszłość? I czy to aby jest postęp? Straciłem ze 20 dodatkowych minut, a nie uśmiechało mi się jeździć kilka kilometrów do innej ładowarki pomimo że Tesla mi mówiła gdzie ją znaleźć. Inna ciekawostka, pomimo gier i netflixow, większość dłubie w telefonie albo robi zakupy/je obiad.

Na obronę dodam że wszystkie miejsca w których się zatrzymywałem miały znakomitą lokalizację dla SC. Lącznie odwiedziłem z 10 różnych SC i 8/10 ładowań było “przy okazji” zakupów albo jedzenia i faktycznie nie było uciążliwe poza tym jednym na którym była kolejka i przycięcie mocy. Największe wrażenie na mnie robiły te 250kW - czas ładowania to rewelacja, którą można porównać jedynie z ionity. A najwieksze wrażenie robił jeden punkt na którym zobaczyłem 40 stanowisk 250kW. Ciekawe że o 22:00 prawie połowa była zajęta. Ciekawe co się dzieje jak jest “długi weekend”. A mówimy o sytuacji w której Tesli trochę jeździ po drogach, ale stanowią jakieś części promila wszystkich aut. A jednak w Stanach jeździ się duże odległości. Obok SC była stacja benzynowa też z 40 stanowiskami, ale w porywach zajęte było max 5. Porównajmy to do liczby jeżdżących aut po drogach. Dodam jeszcze fuckup - próbowałem podładować się na osiedlowej ładowarce 6.5kW, ale nie udało się, bo końcówki nie pasowały do Tesli (w Polsce nigdy nie miałem podobnego przypadku).

 

SC2.jpeg.04be287e6c11ba1194721e79e80c9877.jpeg

SC1.jpeg.b8deb97997406a23cd11b579698fc7e5.jpeg

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun czy przed zakupem X5M brałeś pod uwagę X6M, czy z jakiegoś powodu go nawet nie rozważałeś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szybkie ładowarki to tylko połowa sukcesu, druga połowa to wystaczająco wydajna sieć a z tym bywa różnie. W pl tez można się spotkać ze sporo ilością ludzi narzekających również właścicieli tesli na superchargerach ze spotkali się z dużo mniejsza mocą niż powinna być. Przeciążona siec prowadzi do spadków napięcia a żeby nie spadło zbyt mocno trzeba mocno ograniczać szybkość ładowania. Widac to nawet na moich 2 wallboksach, gdzie przy ustawionym natężeniu na 16a, jeden podawał moc 11kw, a w drugim musiałem ograniczyć natężenie do 15A bo przez wyższe napiecie pompował 12 kw przy tych samych ustawieniach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Słonik taki jak Twój  ?

"nie da się powiedzieć, że ten samochód jest dobry, a ten nie, po prostu ten jest dobry dla Ciebie, a ten dla mnie"

to powiedział prowadzący kanał, bardzo mądre zdanie

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33ale do czego tu się odnosić? Facet siedzi cały test na siedzeniu pasażera i marudzi ze on nie lubi suvow. Żeby cokolwiek oceniać pod wzgledem prowadzenia wypadało by sie tym czymś przejechać a tak po prostu zrobil z siebie głupka i pokazał ze to kolejny domorosły youtuber próbujący zarobić pare groszy. ostatnio nastała na to moda a zdziwienie udostępnionym samochodem orzez dealera pokazuje tylko ze poziom wiedzy tego pana jest żenujący.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

a ja mam gdzieś co on tam gada, chciałem wiedzieć czy taki jak Twój

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Prawie ze tak. Mój ma felgi 21 a nie 22 i nie ma mbux hyperscreena  (tych 3 ekranów). Plus mój ma progi boczne a ten z testu nie. 

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.