Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Que? Robi jako wersje aut spalinowych bo wtedy dobrze jeżdżą. Czego to youtuberzy nie wymyśla a wystarczy trochę zasięgnąć języka. Bmw jasno przecież określiło dlacżego robi elektryki na platformie ICE. Nie są w stanie przewidzieć popytu a dzięki jednej platformie i linii produkcyjnej  bardzo łatwo i szybko mogą żaglowac rodzajem napędu pakowanymi do auta? To się nazywa chwalona tutaj w przypadku tesli unifikacja, ale jak bmw unifikuje swoje produkty (jedna platforma, wiele możliwości) to już bee? 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam Ty jestes dobry w statystykach. Wiesz jak tam sprzedaż i7 na tle serii 7? Stawiam, że ponizej 20%, blizej około 10%. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 raczej ciężko znaleźć takie dane ale jest kilka ciekawych faktów https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0437595EN/on-track-for-solid-growth-in-2023:-dynamic-bev-growth-and-global-sales-increase-q3?language=en

 

1.  Sprzedaż całkowita w górę (nie wiem jak oni to robią po tak ogromnych podwyzkach)

2. Sprzedaż bev wzrosła w tym roku o ponad 100 procent (najwyraźniej dla bmw obniżki tesli nie straszne, sprzedaż tesli w tym roku rosnie o jedyne 50 procent, polowe mniej)

3. Sprzedaż bmw m division w górę. Bardzo dobra sprzedaż wyśmiewanego tutaj bmw xm

 

@Kriss33obejrzalem tez test zachara i potwierdzam, nie wiem co bmw zrobiło w ix1 i jak wyglada to w ich innych modelach eletrkycznych ale w ix1 silniki elektryczne są całkowicie bezgłośne. Jeździłem wieloma elektrykami teslami/mercedesami/tacyanami/vw itd itd ale to jest praktycznie pierwsze auto w którym silnik elektryczny nie brzmi jak w pralce czy tez  nie wydaje żadnych wysokich częstotliwości. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 raczej ciężko znaleźć takie dane ale jest kilka ciekawych faktów https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0437595EN/on-track-for-solid-growth-in-2023:-dynamic-bev-growth-and-global-sales-increase-q3?language=en

 

1.  Sprzedaż całkowita w górę (nie wiem jak oni to robią po tak ogromnych podwyzkach)

2. Sprzedaż bev wzrosła w tym roku o ponad 100 procent (najwyraźniej dla bmw obniżki tesli nie straszne, sprzedaż tesli w tym roku rosnie o jedyne 50 procent, polowe mniej)

3. Sprzedaż bmw m division w górę. Bardzo dobra sprzedaż wyśmiewanego tutaj bmw xm

 

@Kriss33obejrzalem tez test zachara i potwierdzam, nie wiem co bmw zrobiło w ix1 i jak wyglada to w ich innych modelach eletrkycznych ale w ix1 silniki elektryczne są całkowicie bezgłośne. Jeździłem wieloma elektrykami teslami/mercedesami/tacyanami/vw itd itd ale to jest praktycznie pierwsze auto w którym silnik elektryczny nie brzmi jak w pralce czy tez  nie wydaje żadnych wysokich częstotliwości. 

 

to ja mam tak jak w BMW, też nie słyszę  🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Całkiem możliwe bo nie masz przedniego silnika. W wersjach tesli awd którymi jeździłem był słyszalny podczas przyspieszenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@słonik40 czyli chcesz powiedzieć że Tesla nie spycha BMW na margines? Bo nie wiem jak czytać te dane 🙂

BMW i5 fajnie się jeździ. Fakt że baterii przydałoby się min 90kWh albo więcej, ale podobno statystyczny Polak wg GUS jeździ 50km dziennie, więc te 2x w roku się przemęczy. Jak dla mnie auto mimo gabarytów fajnie jeździ i wygląda. Spodziewałbym się dobrych wyników sprzedaży, bo jakość materiałów i feeling wnętrza bardzo dobry. Jakbym czegoś szukał tej wielkości to obok Modelu S, i5 byłoby na shortliscie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BMFun napisałeś, że BMW i5 fajne się jeździ. Na pewno tak jest, bo każdą serią 5 fajne się jeździ. Tylko czy to wystarczy? Moim zdaniem nie. Dlatego,  że klient szukający BMW ma w czy wybierać,  a klient szukający elektryka ma zdecydowanie mniejszy wybór. Myślę,  że jeszcze jest przewaga tych, którzy kupią wersję spalinową, bo to, że i5 ma lepsze osiągi od takiego 520d to dla większości zbytek.

My tu często używany tych porównań lepszy/gorszy. Wszystko zależy co dla kogo jest ważne. 

Jeszcze w kwestii porównania Tesli i BMW. Co się stanie jak sprzedaż BMW i5, i7 będzie niska. Zupełnie nic, bo sprzedaż pozostałych wersji BMW 5, 7 nadal będzie wysoka. 

Co będzie w przypadku niskiej sprzedaży Tesli? Tesla musi sprzedawać wersje elektryczne , a BMW ciągle nie musi. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Co to za pierdoły? 🙂 Niech gość pokaże te dokumenty na 220 tys. zł. Gdyby gościa oszukali w ASO na 40 tys. zł to poszedłby do sądu, a nie podkulił ogon i wydał jeszcze 20 tys. zł u tych ziomeczków.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koleś zadowolony, bo ma nowy silnik i nowa skrzynie za jedyne 60 tys zł. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Taka sytuacja z dzisiaj rana.
W Norwegii juz zimowo, temp w nocy ponizej 0.

Zapomnialem kilka minut przed wyjsciem do pracy wlaczyc webasto z apki (dokladnie 2 kliki - pierwszy to apka, drugi to ikonka wentylacji) jak to zwykle robie (auto stoi na podjezdzie nie w garazu).
6.30, przednia szyba skuta lodem.
Wlaczylem wycieraczki i spryskiwacz - jedno wielkie chrobotanie wycieraczek bo lod na szybie gruby.

Wlaczylem ogrzewanie auta na max i ogrzewanie przedniej szyby ale ze nie chcialo mi sie czekac bo chcialem odjechac szybko - wyszedlem z auta do schowka na narzedzia ogrodowe i przynioslem skrobaczke do szyb.

Trwalo to minute, moze poltorej minuty max.

Wracam do auta ze skrobaczka - patrze ze zdziwieniem a tam nie ma juz co skrobac bo caly lod stopnial 😮

W ~poltorej minuty po wlaczeniu na maxa ogrzewania i grzania przedniej szyby (!)

Prawdziwy luksus i przewaga technologiczna napedu elektrycznego.


Wiele lat temu mialem podobna sytuacje z autem spalinowym, chociaz duzo bardziej ektsremalna bo juz w srodku zimy, gdy poszedlem do auta calego skutego lodem bo stojacego przez tydzien na parkingu lotniskowym. 
Przy otwieraniu przednich drzwi myslalem ze wyrwe uszczelki (oczywiscie nigdy nie chce mi sie ich smarowac na zime), po ~10 minutach skrobania szyb skostnialymi rekami (przy wlaczonym silniku ktory i tak nic nie daje), nie dalo sie dalej otworzyc bocznych szyb (zamarzniete - mechanizm albo uszczelki), a auto sie nagrzalo i jako tako "odtajalo" i przestalo wydawac dziwne metaliczne dzwieki moze po kolejnych ~10-15 minutach jazdy. Sytuacja oczywiscie nie 1:1 ale w tym przypadku nadal, 5-10 min przed przyjazdem na parking kliknal bym w tel. i przyjechal do cieplego i rozgrzanego auta - nieporownywalny komfort dla siebie czy rodziny.

Kazdy elektryk ma gratisowe webasto dzialajace z apki, elektryczne wiec dzialajace w mgnieniu oka (w porownaniu do spalinowego) - do tego nie dymi i nie smierdzi spalinami, mozna bez problemu uzywac nawet w zamknietych pomieszczeniach. Przewaga technologiczna napedu, wyraznie odczuwalna zima.

Gadanie, ze mozna parkowac w garazu jest zwyklym idiotyzmem bo jest setki sytuacji gdy auto stoi zima na dworze - w pracy, pod kinem czy silownia, na parkingu pod centrum handlowym, w odwiedzinach u wujka, babci, na wszystkich swietych etc etc

Tak sobie jeszcze mysle o moim dzisiejszym porannym wsiadaniu do TMY i ile codziennych drobnostek zostalo usprawnionych w porownaniu do moich poprzednich aut

1. Niepotrzebny kluczyk, kluczykiem jest telefon w kieszeni - po prostu podchodze do auta i wsiadam, nic nie wyciagam z kieszeni, nic nie przykladam do klamki etc
2. Na podstawie mojego telefonu i preferencji auto dostosowuje fotele, kierownice, muzyke, klimatyzacje, ustawienia zawieszenia, ukladu kierowniczego, regeneracji energii etc

3. Grzanie foteli i kierownicy jest automatyczne - tuz po odjezdzie fotele i kierownica grzeja na maxa bo sa trupio zimne by po kilku minutach przelaczyc sie tylko na lekkie, mile cieplo - nie trzeba manualnie zmniejszac ogrzewania i "klikac".
4. Hamulec postojowy - automatyczny - nie trzeba zaciagac wajchy czy codziennie klikac tego elektrycznego
5. Brak przycisku start/stop - po wejsciu do auta naciskamy hamulec, wrzucamy "D" i odjezdzamy - w nowych Teslach nawet tego juz nie trzeba robic bo auto na parkingu estymuje i wrzuca domyslnie D/R po nacisnieciu hamulca (poki co dziala slabo z tego co widzialem na YT ale pewnie za kilka mies. ogarna temat poprzez OTA (jak zwykle) i bedzie dzialalo jak powinno)
6. Muzyka - wczoraj wieczorem przed przyjazdem i zaparkowaniem akurat sluchalem muzyki streamingowanej przez BT z telefonu zamiast natywnego Spoitfy. Dzisiaj rano od razu po wejsciu - auto automatycznie sie polaczylo z telefonem i kontynuowalo granie tej muzyki. Taka glupota (!) a zaoszczedza codziennie rano kilka klikow z wybieraniem zrodla dzwieku i wlaczaniem od nowa muzyki.

Motoryzacja zdecydowanie idzie do przodu 👍


 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, bartez9088 napisał(a):

Może jeszcze z nazwiskami? A ile niby ma kosztowac nowy 50d z 3 turbinami i nowa skrzynia w ASO? Nie widzę tu żadnego oszustwa 

Po co wymieniali dobry silnik i skrzynię? Youtuber mówi, że problem rozwiązała wymiana wtryskiwaczy. Czyli właściciel został zwyczajnie oszukany.

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Borsuczek napisał(a):

Po co wymieniali dobry silnik i skrzynię? Youtuber mówi, że problem rozwiązała wymiana wtryskiwaczy. Czyli właściciel został zwyczajnie oszukany.

Mówił również że była rdza na ścianach cylindrów. Ten fragment już opuściłeś? Poza tym najpierw poczytaj definicje oszustwa, a jak ja już zrozumiesz to wróć z powrotem.

Edytowane przez bartez9088
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):
16 minut temu, bartez9088 napisał(a):

A ile niby ma kosztowac nowy 50d z 3 turbinami i nowa skrzynia w ASO? Nie widzę tu żadnego oszustwa 

 

53301072387_169286d9f4_o.jpg

 

8 lat gwarancji producenta na naped i baterie, bezcenny spokoj i komfort przed nieprzewidzianymi wydatkami, przewaga technologiczna 🙂

 

53301072902_7e4b4d2443_o.png

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Trzeba było od razu napisać, że szukacie filmów pod tezę, że Tesla jest najlepsza 🙂 Sam temat przypadku wymiany silnika i skrzyni w aucie z przebiegiem 150 tys. km kupionego w Premium Selection z wyceną na 220 tys. zł. jest ciekawy. Aż zapytam znajomego z ASO czy to prawda? 🙂

Edytowane przez Borsuczek
Opublikowano

Adam, jasne że 8 lat gwarancji to super, natomiast tu mamy f15 które może mieć więcej niż 8 lat. Jak wiemy gdyby po tych 8 latach chcieć wymienić baterię w Tesli w całości to też będzie to kosztowało 6 cyfrowa kwotę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
42 minuty temu, Borsuczek napisał(a):

Nie ma dokumentów, nie ma tematu.

ale dlaczego Ty to podważasz?  uważasz, że silnik taki nie kosztuje z wymianą 200 tys zł? ale wiesz, że 3 litrowe diesle po serii M57 są wadliwe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

ale dlaczego Ty to podważasz?  uważasz, że silnik taki nie kosztuje z wymianą 200 tys zł? ale wiesz, że 3 litrowe diesle po serii M57 są wadliwe?

Nie ma dokumentów, więc nie ma czego podważać. Sprawdzę ile kosztuje wymiana silnika M50d w ASO i czy takie zdarzenie miało miejsce w Polsce, a jeśli tak to dlaczego? Dla własnej wiedzy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

Trzeba było od razu napisać, że szukacie filmów pod tezę, że Tesla jest najlepsza 🙂 

dobre 🙂

BMW to świetne samochody, albo raczej świetnie jeżdżące. Niestety awaryjność ogólnie aut, nie tylko BMW oczywiście jest już dla mnie nieakceptowalna. To był główny powód sprzedaży Jeepa. Świetnie się nim jeździło, ale w 2 lata kilkanaście razy w warsztacie to dla mnie za dużo. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oststnio jadąc a1 zauważyłem ze wiodąca sieć ładowarek w Polsce IONITY zwiększa ilość punktów ładowania z 2 do 4. Bardzo dobrze bo w wakacje potrafiły pojawiać się małe koreczki przy ładowarkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Taka sytuacja z dzisiaj rana.
W Norwegii juz zimowo, temp w nocy ponizej 0.

Zapomnialem kilka minut przed wyjsciem do pracy wlaczyc webasto z apki (dokladnie 2 kliki - pierwszy to apka, drugi to ikonka wentylacji) jak to zwykle robie (auto stoi na podjezdzie nie w garazu).
6.30, przednia szyba skuta lodem.
Wlaczylem wycieraczki i spryskiwacz - jedno wielkie chrobotanie wycieraczek bo lod na szybie gruby.

Wlaczylem ogrzewanie auta na max i ogrzewanie przedniej szyby ale ze nie chcialo mi sie czekac bo chcialem odjechac szybko - wyszedlem z auta do schowka na narzedzia ogrodowe i przynioslem skrobaczke do szyb.

Trwalo to minute, moze poltorej minuty max.

Wracam do auta ze skrobaczka - patrze ze zdziwieniem a tam nie ma juz co skrobac bo caly lod stopnial 😮

W ~poltorej minuty po wlaczeniu na maxa ogrzewania i grzania przedniej szyby (!)

Prawdziwy luksus i przewaga technologiczna napedu elektrycznego.


Wiele lat temu mialem podobna sytuacje z autem spalinowym, chociaz duzo bardziej ektsremalna bo juz w srodku zimy, gdy poszedlem do auta calego skutego lodem bo stojacego przez tydzien na parkingu lotniskowym. 
Przy otwieraniu przednich drzwi myslalem ze wyrwe uszczelki (oczywiscie nigdy nie chce mi sie ich smarowac na zime), po ~10 minutach skrobania szyb skostnialymi rekami (przy wlaczonym silniku ktory i tak nic nie daje), nie dalo sie dalej otworzyc bocznych szyb (zamarzniete - mechanizm albo uszczelki), a auto sie nagrzalo i jako tako "odtajalo" i przestalo wydawac dziwne metaliczne dzwieki moze po kolejnych ~10-15 minutach jazdy. Sytuacja oczywiscie nie 1:1 ale w tym przypadku nadal, 5-10 min przed przyjazdem na parking kliknal bym w tel. i przyjechal do cieplego i rozgrzanego auta - nieporownywalny komfort dla siebie czy rodziny.

Kazdy elektryk ma gratisowe webasto dzialajace z apki, elektryczne wiec dzialajace w mgnieniu oka (w porownaniu do spalinowego) - do tego nie dymi i nie smierdzi spalinami, mozna bez problemu uzywac nawet w zamknietych pomieszczeniach. Przewaga technologiczna napedu, wyraznie odczuwalna zima.

Gadanie, ze mozna parkowac w garazu jest zwyklym idiotyzmem bo jest setki sytuacji gdy auto stoi zima na dworze - w pracy, pod kinem czy silownia, na parkingu pod centrum handlowym, w odwiedzinach u wujka, babci, na wszystkich swietych etc etc

Tak sobie jeszcze mysle o moim dzisiejszym porannym wsiadaniu do TMY i ile codziennych drobnostek zostalo usprawnionych w porownaniu do moich poprzednich aut

1. Niepotrzebny kluczyk, kluczykiem jest telefon w kieszeni - po prostu podchodze do auta i wsiadam, nic nie wyciagam z kieszeni, nic nie przykladam do klamki etc
2. Na podstawie mojego telefonu i preferencji auto dostosowuje fotele, kierownice, muzyke, klimatyzacje, ustawienia zawieszenia, ukladu kierowniczego, regeneracji energii etc

3. Grzanie foteli i kierownicy jest automatyczne - tuz po odjezdzie fotele i kierownica grzeja na maxa bo sa trupio zimne by po kilku minutach przelaczyc sie tylko na lekkie, mile cieplo - nie trzeba manualnie zmniejszac ogrzewania i "klikac".
4. Hamulec postojowy - automatyczny - nie trzeba zaciagac wajchy czy codziennie klikac tego elektrycznego
5. Brak przycisku start/stop - po wejsciu do auta naciskamy hamulec, wrzucamy "D" i odjezdzamy - w nowych Teslach nawet tego juz nie trzeba robic bo auto na parkingu estymuje i wrzuca domyslnie D/R po nacisnieciu hamulca (poki co dziala slabo z tego co widzialem na YT ale pewnie za kilka mies. ogarna temat poprzez OTA (jak zwykle) i bedzie dzialalo jak powinno)
6. Muzyka - wczoraj wieczorem przed przyjazdem i zaparkowaniem akurat sluchalem muzyki streamingowanej przez BT z telefonu zamiast natywnego Spoitfy. Dzisiaj rano od razu po wejsciu - auto automatycznie sie polaczylo z telefonem i kontynuowalo granie tej muzyki. Taka glupota (!) a zaoszczedza codziennie rano kilka klikow z wybieraniem zrodla dzwieku i wlaczaniem od nowa muzyki.

Motoryzacja zdecydowanie idzie do przodu 👍


 

2,3,6 mam w BMW, reszta to totalna pierdoła.

webasto+chłodzenie to zgadzam się ze bardzo przydatne i tego w ice brakuje. Ale że to luksus to trochę za dużo powiedziane. To tak jakby powiedzieć że posiadanie garażu jest luksusem 😜

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.