Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Wymieniłem tylko te, które nie zgadzają się z tym co napisałeś. Widocznie w Tesli, którą jeździłeś tego nie było, albo nie zwróciłeś uwagi. 

Reszta nieistotna. Nigdy w życiu nie zapakowałem żadnego auta po dach, hak miałem w 5 autach, teraz nie mam, bo mi niepotrzebny. W razie W mam dalej auto terenowe z hakiem itd. 

Czy lepiej mieć 1 serwis czy 20? Lepiej 20, a najlepiej jak do Ciebie przyjedzie...

I nie pisz mi o cenie, bo ja nawet do iX3 nie podchodziłem, nie ważne ile kosztuje. Chciałem Tesle. I piszę to po raz ostatni. 

Zapytałeś o różnice funkcjonalne, to Ci odpisałem. O headup jeszcze zapomniałem na tej liście.

Dlaczego mam nie pisać o cenie? Dla mnie to fundamentalny parametr dla każdej mojej decyzji zakupowej przy wyborze aut obecnych i przeszłych. W moim przypadku w każdym aucie patrzę na cenę i jakie mam alternatywy akceptowalne dla mnie, które mam w tej cenie. Jak "chciałeś Teslę", no to nie było z czym porównywać 🙂 Nie pisz że nie ważne ile kosztuje, bo założę się że za 300k czy 400k byś tej Tesli nie kupił. Podobnie ja za 300k dziś nie kupiłbym ix3, szczególnie mając ciekawsze alternatywy w podobnej i niższej cenie.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ważne co ile kosztuje. W tym przypadku nie brałem pod uwagę innego elektryka niż Tesla. Dlatego nie ważne ile kosztuje BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ważne co ile kosztuje. W tym przypadku nie brałem pod uwagę innego elektryka niż Tesla. Dlatego nie ważne ile kosztuje BMW.

To jest ważne co ile kosztuje. W takim razie mam pytanie na ile cenisz to auto? Za ile max $ kupiłbyś swoją Teslę Model Y? Za 250k max? 300k max?

Dla mnie za TMY RWD przy obecnych alternatywach jakbym dziś musiał kupić, to max 240, a LR to max 270. Chociaż wolałbym już wtedy coś spalinowego znaleźć nawet słabiej wyposażonego.

Pytam o to, bo wyniki Tesli idą w dół przy rosnącej sprzedaży. W ciągu pierwszy 3 kwartałów sprzedali tyle co w 2022, a zyski za pierwsze 3 kwartały 2023, to ok $7.06b (vs $8.87b w tym samym okresie 2022). Taki zysk generuje BMW w lekko ponad 2 kwartały. Mówimy o zyskach firmy (Tesli) która ma wycenę giełdową ponad 10x większą niż BMW. Także spodziewałbym się albo stopniowego podnoszenia cen Tesli albo mniej lub bardziej stopniowego obniżania cen akcji Tesli. Granica 2m w tym roku będzie bardzo ciężka do osiągnięcia, bo brakuje ponad 676k aut, a ostatni kwartał sprzedało się ok 435k. Pewnie jedyna możliwość, to dalsze cięcia cen, co mocno by się odbiło na wynikach finansowych, które poleciały ponad 20% w dół w ciągu pierwszy 3 kwartałów 2023 vs 2022.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

nie pisz mi o cenie, bo ja nawet do iX3 nie podchodziłem, nie ważne ile kosztuje. Chciałem Tesle. I piszę to po raz ostatni. 

@Kriss33 takimi postami idealne wpasowujesz się w typowego klienta tesli. Nie testując i nie rozważając żadnej alternatywy zachowałeś się jak napalony małolat który uległ namowom kolegów (którzy notabene się z tego cieszą dzięki referalom). Po tak rozsądnym wyborze nie zostaje ci już nic innego tylko wychwalać tutaj swój zakup który nabyłeś, stad na wszystjie rzeczy lepsze w innych markach kwitujesz ze jest ci to niepotrzebne. Odlatujesz niestety tutaj rownie grubo jak kolega @adamjttk który nabijał się przez dwa lata z bmw ix3, zarówno z jego przyspieszenia jak i RWD (jakos dziwnie przy twoim zakupie nabrał wody w usta w tym temacie) a tak patrząc obiektywnie to tesla y rwd ze względu na bardzo mały prześwit to ani obok suva nie stała, ani nie ma 4x4 a do tego w tak dużym samochodzie tylko i wyłącznie dla oszczędności zamontowana została mikro bateria.  Prawda jest taka, ze bmw ix3 pomimo ze to dosyć leciwa już konstrukcja jest pod każdym względem lepsze od tesli model y rwd, czy ci się to podoba, czy nie. Jedynym minusem bmw jest wysoka cena, która uwazam będzie korygowana rabatami. Jako alternatywę dla ix3 to można by jeszcze rozważyc tmy long range/performance bo kosztem komfortu w srodku ( w tesli model y przez okropna akustykę środka siedzi się jak w jakims wiadrze) dostanie się 4x4 , lepszy zasięg i osiągi ale tmy rwd jak dla mnie nie ma kompletnie nic do zaoferowania poza niska cena. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Ale z całym szacunkiem do BMW, chyba nikt kto zna TMY i BMW iX3 (bezpośrednia konkurencja) czy BMW X4 ( te same wymiary) nie powie, że BMW jest lepsze. Dla mnie nie jest. 

Prymitywne to jest porównywanie produktów z którymi się nie mialo do czynienia. Ja ix3 zrobiłem około tysiąca kilometrów i ze 200 tesla y. O ile long range, czy porformer ma kilka ciekawych rzeczy do zaoferowania względem ix3 i można wymienić gruszki za jabłka o tyle tmy rwd jak dla mnie kompletnie nic.  Twoje obrażanie się tutaj nic nie zmieni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja się nie obrażam.  Nie wiem dlaczego uważasz,  że będę na forum uzasadniał swoje decyzje i o tym pisał. Nie wiem czy kogoś jeszcze na tym forum interesuje co sądzisz o samochodach, których nie masz. Skoro Twoja wyobraźnia działa wg jakiegoś schematu, to Twoja sprawa. 

M2 też kupiłem beż porównywania.  Kupiłem, bo chciałem. 

Mam więcej takich przykładów.  Jak się kupuje to co się chce to człowiek jest zadowolony. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33moze i nie mam ale przynajmniej przetestowałem. Ty za to porównujesz z samochodami których ani nie masz ani nawet w nich nie siedziałeś nie mówiąc już o testowaniu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik zajmij się czymś, bo chyba się nudzisz. Może pojedź na tor tym swoim AMG czy coś...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety mam daleko, ale za to ty nie wiem dlacżego siedzisz jeszcze na forach zamiast pościgać się grając w aucie 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Prawda jest taka, ze bmw ix3 pomimo ze to dosyć leciwa już konstrukcja jest pod każdym względem lepsze od tesli model y rwd, czy ci się to podoba, czy nie.

Czyja prawda, Twoja?

"Pod kazdym wzgledem"?

Ja moge bez mrugniecia okiem wymienic 20 czy 30 rzeczy w ktorych TMY RWD jest lepsze od iX3, te auta dzieli technologiczna przepasc w sumie i porownywanie tego odgrzewanego kotleta ala e-Golf, ktorego pies z kulawa noga nie chce kupowac bo jakiekolwiek value szoruje po dnie, do najpopularniejszego i najczesciej obecnie sprzedawanego auta w Europie swiadczy ewentualnie tylko o bezkresnej ignoracji (do czego mozna sie bylo oczywiscie juz dawno przyzwyczaic po tylu latach Twojego tu pisania)

10 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Jako alternatywę dla ix3 to można by jeszcze rozważyc tmy long range/performance

Kisne, chlopie obudz sie, poza garstka fanbojow BMW pies z kulawa noga nie jest na dzisiaj zainteresowany iX3, to auto to bylo dead man walking w dniu premiery kilka lat temu, dzisiaj to jest co najwyzej zombie ktore moze konkurowac ew. z jakims wynalazkami pokroju Jaguar I-Pace a nie TMY LR czy P ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

...

@BMFun - dziekuje za dluga i ciekawa wypowiedz, nie musimy sie w wielu rzeczach zgadzac ale za takie posty i poswiecony czas moge tylko okazac szacunek 👍

Wiekszosc rzeczy juz przerabialismy, mamy po prostu rozne zdanie, odniose sie tylko do kilku wybranych watkow

W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

Za to co chwila rzucasz "subtelnie" w stylu "przejedź się Kriss TM3 Performance i zobaczysz różnicę do BMW M2".

Zasugerowalbym chetnie cos elektrycznego ze stajni BMW (!) ale najblizej jest 2,4tonowy i 5m i4 M50 i chyba sie zgodzisz ze to nie sa jablka z jablkami.

M2 to fun z jazdy i TM3P jest mu po prostu duzo blizej niz krowiaste i4 M50. Jak tylko BMW wypusci cos oczko mniejszego i bardziej zwinnego od i4 to bede zachecal wszystkich tu na forum do wyprobowania, obiecuje (!)

W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

Większość z nich ma auta o mocy 105-120KM i jest to dla nich kompletnie wystarczające.

Nie neguje sensu istnienia aut z taka moca (!) Ale jezeli na dzis podstawowy i najtanszy (!) Golf, czyli miejski hatchback VW, ma 10s do setki to czy z reka na sercu nie uwazasz, ze oferowanie takiego silnika przez marke premium w segmencie D nie jest zenujace i uwlaczajace czy jest jedynie polowaniem na klientow rozgladajacych sie za Skoda czy Toyota? Z tym ma sie kojarzyc marka BMW? To jest to slynne "sheer driving pleasure"? Tfu..

W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

Że robią iX3, ktory ma parametry jak TMY RWD, ale jest bardziej funkcjonalny jako samochód

Prosze Cie nie badz slonikiem.

Funkcjonalnosc iX3 w porownaniu do TMY?

Znaczek - ok, skory - ok, headup - ok, ale funkcjonalnosc?

funkcjonalny. 1. «dobrze spełniający swoją funkcję»

TMY jest o wiele bardziej funkcjonalnym samochodem od iX3, tu w ogole nie ma porownania (!!)

W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

Chyba że jestem w błędzie i mnie zaraz wyprowadzisz z niego wypisując jakie alternatywnie auta byś kupił do Tesli Model 3 czy Y 🙂

Testuje sporo aut, poki co wlasnie szkopul w tym ze jest bezrybie, stad masz gigafactory w berlinie a model Y jest najpopularniejszym europejskim samochodem - idealny mix ceny, hypu, funkcjonalnosci, nowoczesnej technologii, makabrycznie dobrego softu konkurujacego (i bijacego na glowe) nakladki Appla i Googla. Z modelem 3 jest jeszcze gorzej jezeli chodzi o cokolwiek podobnego.

Dla mnie (podkreslam, _dla mnie_) alternatywa dla TMYP bedzie ewentualnie Macan jezeli ogarna wage bo marka zobowiazuje do przyjemnosci z jazdy (w przeciwienstwie do BMW juz), wykonanie i materialy beda pewnie b. dobre, technologia BEV coby nie mowic Porsche ma tez na swietnym poziomie, soft lezy i kwiczy ale rekompensowac bedzie cala reszta.

Alternatywy dla TM3P na rynku na dzis NIE MA NIC elektrycznego, najgorsze ze nie ma nawet zapowiedzi czegokolwiek podobnego (!)

Jak na moje za 2-3 mies zobaczymy premiere TM3 Plaid, bedzie toto mialo okolice ~650HP i 10,0-10,5s na cwiartke, posprzata zupelnie G80 we wszelkich testach i tyle bedzie z szukania alternatyw, zaniose korony znowu do dealera 😕

W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

Za to Twoje testy BMW najczęściej są szukaniem dziury w całym, a Twój kontakt ze spalinowym BMW zakończył się na swoim starym F10

Nieprawda i nieprawda, po co w ogole tak piszesz jak wypisywalem tu rzetelnie wielokrotnie wszystkie zalety BMW w porownaniu do Tesli.

Czy to moja wina ze jest ich coraz mniej i nie rekompensuja one zupelnie wad/niedociagniec jak sie porownuje elektryki obu marek?

W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

Żeby być obiektywnym powinieneś przejechać się jakimiś fajnymi R6, V6 czy innymi V8.

Fajnymi tzn jakimi?

Porzadnie wyposazone 340i to okolice 380-400k PLN a to auto jest ciezsze i wolniejsze od TM3 LR za 240k PLN na dzisiaj 🤣

M3 za 500-550k PLN? 120-130k $ za usportowiona baby limuzyne? Dziekuje, postoje

W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

zachęcam Cię do jazdy próbnej BMW i5 w wersji M60. Jakiś czas temu testowałem to auto oraz BMW iX, BMW EQE 350 SUV i chętnie się podzielę wrażeniami. Zdradzę że całokształt BMW i5 zrobił na mnie baardzo pozytywne wrażenie, szczególnie za prowadzenie.

Super, nie moge sie doczekac, opisz wrazenia i wrzuc troche zdjec!

Mi duze limuzyny oraz SUVY niezbyt podchodza, model S mnie w ogole nie zachwycil, ewentualnie touringa i5 bym przetestowal jak dealer bedzie mial ale z tego co pamietam to auto ma 90kWh a na pewno bedzie pradozerne wiec jako samochod - pewnie bedzie bardzo dobrze, jako elektryk ktory powinien sobie radzic tez z dlugimi trasami - pewnie bedzie cienko jak sik weza.

W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

ale po feelingu wnętrza Model S oraz i5, zdecydowanie bardziej podoba mi się BMW. Jakość materiałów, a szczególnie skóry i wygody foteli oraz samego designu wnętrza BMW, które w końcu jest stonowane po ekscentrycznym iX, to w mojej opinii duża przewaga do Modelu S.

Zebys nie mowil ze ciagle tylko psiocze na to BMW - jestem w 100% pewny ze masz racje, BMW ma nieskonczenie wiecej doswiadczenia od Tesli w projektowaniu ladnych wnetrz i zachwycaniu klientow, jak ktos lubi "tradycyjnie" to i G30 wyglada w srodku przeciez slicznie, moze juz troche traci myszka ale nadal jest na czym oko zawiesic.

Chociaz z drugiej strony ogladalem kilka recenzji i5 i sporo osob marudzi na "plastikowatosc", ze w wielu miejscach jest taniej i badziewniej od G30, ale to juz trzeba usiasc w aucie i ocenic samemu, chetnie poznam Twoja opinie.

W dniu 22.10.2023 o 17:15, BMFun napisał(a):

 I to nawet pomimo tego że ma tunel środkowy z tyłu oraz brak elektrycznej klapki 😄 😄 W wersji kombi to może być świetne auto i poważnie bym rozważał gdybym chciał się pozbyć SUV.

Smiej sie smiej, tylko widzisz - BMW ma 100 lat tradycji w robieniu aut - i tak jak podwojna ladowarke indukcyjna czy gry moga szybko zgaic od Tesli, tak juz z taka glupia elektryczna klapka jest zonk bo trzeba sie inzyniersko nagimnastykowac. A to wlasnie takie detale powinny byc domena premium.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A ciekawy jestem czy są jakieś badania dot struktury wieku nabywców Tesli i innych marek, tak jak to robią partie polityczne, żeby wiedzieć “kto głosuje na nich portfelem”. Moje dzieciaki są zafascynowane Tesla bo mówią że jest nowocześnie i są gry. Ale jak pokazałem im na YouTube fajne ujęcia Porsche, Ferrari, ale też Tesli Plaid który łoi na ćwiartkę spalinowce, to entuzjazm do Tesli zniknął na rzecz tamtych aut. I nie zmieniło to ich zdania, gdy powiedziałem że tam nie ma gier ani filmów.

W weekend był dzień prezentacji i5 i przy mnie oglądała go rodzinka. Tata dotyka materiałów na desce, ustawia sobie fotel, a dzieciaki skanują menu i mówią “ooo, jest YouTube. Fajna bryka”. Tak sobie pomyślałem wtedy, że są pewne duże nisze w które Tesla idealnie się wpasowała m.in. młodzi ludzie lubiący gadżety i elektroniczne “błyskotki”, inna nisza, to oszczędni i rozsądni dla których ekonomia to priorytet i wyliczyli że tak jest najtaniej, a jeszcze inna to ludzie pragmatyczni których stać na droższy samochód, ale widzą że taka TM3 nie ustępuje dużo BMW3, a jest sporo tańsza, jeździ nie gorzej a przyspiesza lepiej, więc nie trzeb przepłacać. Ja przyznam szczerze przy zakupie auta dla żony wpadłbym w ostatnią niszę, gdyby nie to że ceny Tesli były wygórowane. Za to przy zakupie M, podobnie jak Kriss, chciałem M. I chociaż testowałem Rs6, m5 i parę innych aut, to bardziej z ciekawości, bo wiedziałem co kupię 🙂

Te nisze są duże i są bardzo niezagospodarowane i Tesla aktualnie nie ma w nich często konkurencji. Producenci legacy faktycznie nie docenili skali rewolucji EV i ich auta są mocno niedoskonałe jak i4 czy ix3, stąd nie mają szansy na zrobienie dużych wolumenów, a Toyota się wypięła na EV. Jednak rynek to wyreguluje, Tesla technologicznie w popularnych modelach jest wyprzedzana przez Hyundai czy Porsche czy inne marki. Powoli przestaje się kojarzyć jako synonim elektryka, a technologicznie oprócz Plaid i debiutu model 3 w 2019r niewiele w tych autach postępu.

Jak powiedziałem żonie 2 lata temu, że chce jej kupić elektryka, to mówiła że chce tylko Tesle. Jak pytałem ją kilka miesięcy temu, że możemy sprzedać używany ix3 mając konkretną ofertę w ręku i w tej samej cenie kupić TMY LR, to powiedziała że absolutnie nie, bo jej się Tesla nie podoba pod wieloma względami i ix3 dla niej jest lepszy. Myślę sobie, Adam (a teraz i Kris) i jeszcze setki tysiące rocznie klientów chyba nie mogą się mylić. I nie chodzi tutaj o moc silnika, bo w ix3 wykorzystuje max połowę z 286KM. Nie chodzi o to że nie zna auto, bo jeździła nim ze mną tydzień czasu na wakacjach. I pojawia się pytanie. Czy dobry samochód to taki który sprzedaje się w milionach sztuk? Czy taki który po prostu się podoba, jest dla ciebie funkcjonalny. Czy samochód który koledzy na forum nazywają “zombie” i totalnie przestarzały technologicznie może dawać radość z jazdy? Samochod, który jest cichy, komfortowy i do bólu prosty w obsłudze. Jest tak przestarzały, że test Bjorna 1000km robi aż 20min wolniej niż Tesla Y, czyli na codzień nie da się go używać? A może nie da się używać, bo nie kupuje go 400tys klientów rocznie? Czyli lepszy fastfood bo jedzą go miliony, zamiast dobry obiad w barze mlecznym czy lokalnej restauracji?

Czy nie popadliśmy tutaj w jakieś infantylne porównywanie ile ma na liczniku, ile ma do 100, z jaką mocą maksymalną się ładuje, ile V ma instalacja, a potem i tak jeździmy wokół komina, ładujemy się 11kW i liczy się tylko to że auto jest dobrze wyciszone, ma fajne audio, odizolowane zawieszenie od hałasów z drogi, wygodne fotele, bezproblemową obsługę i nawet 120KM pod maską będzie wtedy “enough”.

Wezmy takiego ix, który jest brzydki na zewnątrz, brzydki w środku, ale ma niezle materiały we wnętrzu, bardzo dobre zawieszenie i feeling prowadzenia i pomimo wysokiej ceny, w Norwegii się świetnie sprzedaje jak na ten segment. BMW eksperymentowało z ix3, i4, potem iX, a teraz mają platformy pokroju ix1, i5, które łączą świat ice i bev w jednej budzie. Nie mają rekordowych parametrów, są ciaśniejsze od konkurencji, ale bardzo dobrze się prowadzą, są świetnie wyciszone i mają bardzo dobre materiały we wnętrzu. A dodatkowo będą wiele lat dywersyfikować się na rynku napędów bev, phev, ice. Strategia stabilnego rozwoju. Trochę jak Apple na który Adam narzeka. W sumie ostatnio dużo nowości nie wprowadza, lecz dogania konkurencję tyko robi to z lepszą jakością, lepszym marketingiem i coraz wyższą ceną 😉

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny-sprzedaz/news-samochody-elektryczne-przebojem-w-norwegii-liczby-nie-klamia,nId,6516155

Na przykładzie 2022 i Norwegii, BMW iX:

"W minionym roku w Norwegii sprzedany 17 356 egzemplarzy Tesli Model Y. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen ID.4 z wynikiem 11 561 sprzedanych sztuk. Podium zamyka Skoda Enyaq iV, która znalazła 7 558 nabywców, zaś czwarta lokata przypadła BMW iX (6 394 sztuk). (...) Audi Q4 e-tron (4 928 sztuk), Audi e-tron/ Q8 e-tron (4 885 egzemplarzy)."
To gdzie jest Tesla Model S czy X? Rocznie na całym świecie sprzedało się w 2022 tylko 24tys sztuk Modelu X i ok 60tys łącznie X i Model S. Moim zdaniem nie ma na dziś konkurencyjnego auta do TM3/Y i tak dobrze jeżdżącego, a do tego przystępnego cenowo. Dużym zastrzykiem sprzedaży jest to, że mieści się on pod dopłaty, ale to się wyczerpie, a producenci wypuszczą fajniejsze auta w tej klasie i skończy się eksploatacja tych wielu niezagospodarowanych nisz konsumentów. Z korzyścią oczywiście dla nas wszystkich i Adama, który będzie mógł w końcu kupić jakieś przyszłe BMW i3 albo inne porządne auto.

"W całym 2022 roku samochody Tesli zostały zakupione w liczbie 21 303 sztuk. Drugie miejsce przypadło Volkswagenowi - sprzedano 20 184 auta niemieckiego producenta. 
Podium zamyka BMW z liczbą 14 037 sprzedanych samochodów. Kolejne miejsca zajmowały Toyota (13 872 sprzedanych aut), Volvo (12 850 samochodów), Mercedes (10 500), Audi (10 326), Skoda (9 886), Hyundai (9 044) i Kia (5 614)."

Widać że w Norwegii nisze Tesli się powoli wyczerpują i to pomimo drastycznych obniżek cen. Pionier na nowym rynku jest gwiazdą, ale firmy kroczące za nim mają w pewnym sensie łatwiej, bo uczą się na błędach tego pierwszego i często odnoszą równie duże, a nieraz większe sukcesy. Tesla ostatnio wg mnie zaczyna się wypalać, traci świeżość, ale jeszcze korzysta na tym, że inni producenci nie wprowadzili godnej konkurencji, a to jest tylko kwestią czasu.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFunja tam się kompletnie nie zgadzam ze bmw ix3 jest przestarzałe technologicznie pod jakimkolwiek względem w porównaniu do tmy rwd. Jest dużo lepiej wyciszone względem tesli, lepiej wykonane, cichsze w srodku a parametry tj przyspieszenie i zasięg ma nieco lepsze od tmy rwd (liczby nie kłamią). Jedynie w czym przegrywa to cena. Jeśli chodzi o napęd bateryjny to bjorn zawsze podkreślał ze bmw ma to świetnie opanowane (w koncu eksperymentowali z i3 od wielu lat, wcale niewiele krócej jak tesla). YouTube czy Netflix to już nie żadna przewaga, zaczynaja pojawiać się w każdym aucie. Pojawił się u mnie ostatnio w Mercedesie i co? Odpaliłem, pobawiłem się 5 minut i od tamtej pory jest nieużywany. Z kolei elektryczna klapka to nie żaden majstersztyk technologiczny a opcja kosztująca tysiąc/dwa w wielu markach Premium. Z tego co obserwuje to Dzieciaki były zachwycone przez chwile jak była to egzotyka, jednak szybko przez powszechność zaczynaja szufladkować auto bardzo nisko w hierarchii wow factor. Do tego praktycznie każda kobieta która znam odrzuca tesle ze względu na ich brzydotę.
 

tesla jest chwilowo na topie sprzedaży tylko i wyłącznie dzięki ogromnym obniżkom które w wielu krajach dodatkowo łapią bądź łapały się pod dopłaty ale to się powoli zmienia i tesla zaczyna mieć coraz większy problem z upłynnieniem aut. Widać to gołym okiem na LICZBACH. Mamy ogromny spadek marzy, spadek sprzedaży w ostatnim kwartale (halo Berlin, gdzie jest te 500-milion aut rocznie?) oraz widać jak tesla pushuje sprzedaż. Pojawiają się wystawy aut w galeriach, eventy, przywrócone referale, jakis, dziwnym trafem kiedy założony wynik roczny (sprzedaż 1,8 miliona aut) jest zagrozonony praktycznie w tym samym czasie w wielu krajów pojawia się wiele recenzji chwalących tesle wydanych przez różnych youtuberow. Dla mnie sygnał jest prosty. Zbliżają się do sufitu sprzedaży i kapią się wszystkiego żeby spełnić coraz mniej realny obietnice akcjonariuszom.

 

bardzo mądre słowa powiedział kiedyś bjorn w jednym z testow. Tesla poprawia swoje auta w wielu aspektach ale tez i wiele producentów zaczyna doganiać a nawet prześcigać tesle w aspektach w których prowadziła. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Z Tesla myślę że jest tez tak, że dużo popularności ugrała efektem świeżości, odpowiednim przekazem marketingowym, tworzeniem społeczności posiadaczy i takim “antysystemowym” podejściu w stosunku do producentów legacy. Sam temu uległem trochę i nadal w jakimś sensie jestem pod ich wpływem, ale poza pragmatycznym spojrzeniem na cenę, widzę w niej jednak więcej “błyskotek” elektronicznych niż realnej wartości (udogodnienia i usprawnienia owszem są, ale nie ma ich tak dużo i są z reguły mało istotne dla mnie na co dzień).

Niestety taki efekt świeżości i antysystemowe podejście zużywa się tak jak w świecie polityki. I po latach zaczynamy dostrzegać że na koniec dnia ta nowa firma zaczyna się w wielu aspektach upodabniać do producentów legacy - eventy dla dziennikarzy, rabaty, faceliftingi, reklamy i ogólne pompowanie kasy w szeroko rozumianą promocję. Tesla dużo ugrała takim nowoczesnym wydaniem samochodu dla ludu - przekonuje użytkowników że nie muszą dużo płacić żeby mieć osiągi supercars, nie muszą dużo płacić do skóry bo wystarczy “skóra” ekologiczna, nie potrzeba wysokiej jakości wykonania. Myślę że stąd bierze się antagonizm i poczucie elitarności i polaryzacji niektórych fanbojow. Nie piszę tutaj akurat o kolegach z naszego forum jeżdżących Tesla ani wielu znajomych chwalących to auto, ale można zajrzeć na dowolne forum Tesli i porównać tamtejsza retorykę i poczucie elitarności jakie tam panuje. To się udziela wszystkim, łącznie ze mną do tego stopnia że kupując ix3 byłem absolutnie przekonany że kupuje “gorszy” samochód, a opinie na tym forum utwierdzały mnie tylko w tym, ale podchodząc do tego zakupu pragmatycznie bo było to auto dla żony, cieszyłem się że wydam mniej. Kupując dla siebie na 100% wziąłbym wtedy droższa o 40tys zł Tesle.

Dziś z perspektywy codziennego użytkownika i mając możliwość odświeżenia 1,5 rocznego samochodu na nową Teslę Y LR, nie widziałem ani ja ani żona istotnych argumentow za zmiana, a wrecz kilka istotnych argumentów przeciwko (wymieniłem je Krissowi). Także zagryzłem zęby idąc pod prąd i stygmatyzowany posiadaniem samochodu “przestarzałego” który jest niczym “zombie” i “nie chce go kupować pies z kulawą nogą” bo ma sprzedaż raptem 60tys rocznie a nie 400tys. Pomimo tego szczerze cieszę się nadal na codzień fajnym autem jakim jest iX3. Nawet nie mam żalu do autora tych epitetów, bo zrozumiałem pod jakim silnym wpływem marketingu elitarności posiadaczy Tesli jest on i my wszyscy łącznie ze mną 🙂 Jak do tego dodać “wkurzenie” na marki legacy ze tak dużo $$ każą sobie dopłacać za moc 300 czy 500KM, a teraz jest ona na wyciągnięcie ręki, to nie dziwię się że niektórzy odczuwają z tego powodu frustrację i “ na koniec dnia idą do Tesli z pieniędzmi w zębach i kupują auto co ma 3 czy 4s do 100”, a zaoszczędzone pieniądze wydają na inne przyjemności. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chłopaki napiszcie coś ciekawego o fajnych samochodach. Ileż można o tej Tesli czytać  😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Chłopaki napiszcie coś ciekawego o fajnych samochodach. Ileż można o tej Tesli czytać  😀

Zacytuję klasyka - czy chcesz być moderatorem forum? 😉😉😉 O Tesli źle, o iX3 źle. Temat wątku to "Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc" i chyba ciągle wokół tego kręci się dyskusja 🙂

A jeszcze ostatnią myślą się podzielę, bo chyba zrozumiałem lepiej Adama jak wylał frustrację nt iPhone 14. Mam wrażenie Adam, że BMW może nie być marką dla Ciebie. Poszukujesz mocno połączenia pragmatyzmu oraz dobrych danych technicznych (bez względu czy papierowych, czy faktycznie wykorzystywanych na codzień). Tego nie łączy ani Apple w iPhone, ani BMW. Obaj producenci robią droższe produkty, z większą marżą, ale jakościowo lepsze, niekoniecznie proporcjonalnie lepsze do ceny. Tesla łączy te 2 aspekty i stąd taki sukces marki. Być może latami podobał Ci się taki M2 jakim Kriss zrealizował swoje marzenie, czy jakieś M3ki, ale odrzucała Cię cena tych aut na poziomie 500-600tys, a teraz można mieć sporo z tych aut w cenie 250-300tys i stąd się bierze może tyle mocnych słów które wylewasz przeciwko BMW i czepianie się aut które mają 120KM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 pisze tutaj o ix3, wypisywanych bzdurach o jego przestarzalosci i porównaniu z tmy. Ix3 wyszło jakieś 3-5 lat temu, tm 3 i klon y jakieś 5-7 lat temu. Od tej pory ani wiele się nie zmieniło w ix3 ani w tm3/tmy( no dobra poprawili troche cos co powinno być dobre od początku). Od momentu premiery tm3 poza zmalpowaniwm pompy ciepła od bmw nie została wprowadzona ani jedna nowinka technologiczna jest to taki sam odgrzewany kotlet serwowany już od wielu lat bez żadnej istotnej zmiany czy tez przełomu. Kolejne software update albo poprawiaja bugi czyli cos co zepsuli poprzednio albo wprowadzają nic nie znaczące pierdoly. @adamjttkjeski się mylę to wymień mi chociaż kilka nowinek technologicznych wprowadzonych od premiery tm3 poza zmalpowana pompa ciepła?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wszystko rozumiem,  ale już chyba wszystko zostało napisane o Tesli Y, o BMW iX3. Teraz każdy potencjalny użytkownik forum może z tej wiedzy skorzystać. Jak ktoś potrzebuje elektryczny hak itd to będzie wiedział co kupić. Oczywiście jak chcecie to dalej piszcie. Najważniejsze,  żeby każdy był zadowolony ze swojego garażu.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BMFun - mocno sie rozpisales, piszesz bardzo duzo rzeczy merytorycznie i nie sposob sie z _wiekszoscia_ nie zgodzic, dalem like bo doceniam poswiecony czas i nie podzeganie do przepychanek 😉

Rozkladasz na czynniki pierwsze co ja widze, co Kriss widzi, jak rozumujemy, psychoanaliza pelna geba 😉

Tylko zapominasz o jednym - to co ja mysle/pisze na tym forum czy co Kriss mysli nie ma wiekszego znaczenia - auta kupuja Kowalscy i dla Kowalskiego decyzja o zakupie to mix/wypadkowa WIELU RZECZY - ceny, finansowania, doplat, designu, technologii, osiagow, serwisu i mnostwa innych. Jedni sa bardziej swiadomi, inni mniej. Ja czesto staram sie odrozniac to co ja lubie od tego co lubi Kowalski bo akcentujemy czesto inne rzeczy w motoryzacji.

Tylko na koniec dnia jestesmy na forum ulubionej marki i marka ta od wielu lat jest spychana na margines przez amerykanskiego juniora. I nie dzieje sie to bez powodu.

Mozemy sie ekscytowac obnizkami, mozna sie smiac z jakosci czy materialow gorszych niz w BMW, czy wyciszenia czy przewag czy wad ale na koniec dnia trajektoria obu firm wyglada skrajnie roznie.

I kapitalizacja, i dynamika sprzedazy, i rozwiazania technologiczne i proby odgadniecia czego klienci chca/potrzebuja teraz i w najblizszej przyszlosci.

To, ze iX3 sprzedaje sie jak sie sprzedaje w porownaniu do TMY ma swoje uzasadnienie.

Jezeli piszesz, cytuje: "ale widzą że taka TM3 nie ustępuje dużo BMW3" to stawiasz sie na przegranej pozycji, rozumowanie ala betonowy zarzad BMW ktory mysli - "kurcze, mamy przeciez Nappe, mamy lasery, mamy fure 120KM jak i 500KM w segmencie, czemu sprzedaz tej Tesli rosnie jak nasz produkt jest lepszy"

A odpowiedz jest prosta - posadz klienta na pol godzina jazde testowa w TM3, posadz klienta w 3-er i 9/10 osob kupi TM3.

I BMW powinno zaczac sie zastanawiac dlaczego tak sie dzieje - czy moze oczekiwanie rok na auto nie jest fajne, czy cena jest odpowiedani za to co oferuje, czy moze serwis co rok-dwa za 4-8k PLN nie jest fajny, czy moze ten frunk czy tunel maja jakis wplyw na decyzje, czy lepiej miec za 200k PLN 120KM czy 300KM, czy lepszy turbo lag czy jego brak, czy OTA jest fajne czy placenie 500PLN za wgranie nawigacji jest lepszym pomyslem, czy 20 znaczkow M3 i 120 modeli na stronie jest lepsze czy moze jednak wystarczy miec kilka modeli ale za to dopracowanych. Czy siec SC jest zaleta czy wystarczy GW, na ile motoryzacja sie zmienia i czy wystarczy od 3 dekad robic liftingi przeprojektowujac zderzaki i oferowac te 120KM od 20 lat w turbodieslu.

Generalizuje bardzo mocno, przejaskrawiam etc ale pisze szybko a wiem ze zalapiesz sens wypowiedzi, ja uwazam ze BMW grubo zaspalo bo skupialo sie na rywalizacji jedynie z Audi i MB i stracili z oczu przyszlosc,nowe trendy w motoryzacji i zafiksowali sie na wyscigu na przetloczenia i rzeczy malo istotne dla motoryzacji jako takiej, traca rynek amerykanski, traca rynek chinski, beda tracic europejski imho.

PS. Im wiecej osob wybierze elektryka BMW zamiast Tesli tym jestem weselszy, to da znak firmie, ze ich strategia byla niewlasciwa, ze ludzie odchodza od spaliny, ze ludzie chca ich BEV i tym szybciej BMW zacznie produkowac dobre, dedykowane elektryki a nie zapchaj dziury pokroju tego co obecnie oferuja.

 

PS2. Iphone - chce ustawic alarm zeby dzwiek narastal bo rano zona zawalu dostaje - nie moge, musze zainstalowac aplikacje health wysylajaca moje dane do USA, podac ile waze i jak dobrze i dlugo spie, potrzebuje do budzika aplikacji dbajacej o moje zdrowie..

Kupilem WH-XM5, chce miec LDAC, standard w branzy, glosne i bezstratne audio - Apple wie lepiej, moj telefon za 7 kola gra ciszej i gorzej od Samsunga za 1000 PLN. 

Takich pierdol jest dziesiatki, wiekszosc ludzi nie zauwazy, mnie irytuja, mam to samo z BMW - wiele rzeczy mnie irytuje po powinno byc lepiej/inaczej.

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.