Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podobny watek co tutaj, kierownik i4 nie za bardzo rozumie o co te utyskiwania na materialy i wykonczenie TM3

might get flamed but I'm gonna say it (bimmerpost.com)

Najlepsze sa 2 zdjecia - na pierwszym inny kierownik i4 mowi ze dlatego nie chce Tesli i dlatego nie jest ona premium (zdjecie podobne do rzeczywistosci norweskiej ^^):

attachment.php?attachmentid=3263693&stc=

Na drugim zdjeciu to co wklejalem juz kiedys - i4 BARDZO cierpi z powodu platformy spalinowej i to wg mnie sprawia ze jest to tak zmarnowany potencjal (a szkoda bo materialy i spasowanie sa swietne, przyspieszenie i wyciszenie super i bylaby idealna alternatywa dla TM3) - ale dla kontrastu dla 5m auta miejsca z tylu mniej niz w Golfie, 2,4 tony wagi, srednica zawracania jak w Kamazie i wczorajsze rozwiazania technologiczne.

Nie moga tego zwalic w Neue Klasse - ma byc 200-300kg mniej, maja byc nadal premium materialy i wykonczenie (dlaczego nie zerkna na 10-letnie i3 (?!) - bylo lekko ale nadal bardzo premium), zasieg i osiagi moga zostac jak sa teraz - sa juz wystarczajace zupelnie, klamki elektromechaniczne, headup, frunk, automatyczna klapka od ladowania (;P), prawdziwe OTA i cena ~30-35% wyzsza od TM3 i bedzie tak jak powinno byc od poczatku

attachment.php?attachmentid=3265157&stc=

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 według Wikipedii Eqe suv ma prześwit 174–204 mm (6.9–8.0 in). 20 cm  przeswitu jak na Suva to nie powala ale to jest już całkiem przyzwoita wartosc a to ze można auto podnieść kiedy trzeba lub opuścić to tylko plus. Mnie się to przydaje np jak jezdze na strzelnice gdzie mam ze 2-3 km dojazdu polna droga. Polna droga ma to do siebie ze tam gdzie jada koła jest sporo niżej a pomiędzy jest dosyć wysoki garb a bateria to jednak delikatny element. 16,7 cm w tesli to jest tylko 2cm więcej od bmw serii 5, tyle samo albo i mniej co audi a4 allroad.

@adamjttk tak zgadza się wieksza waga w samochodzie do którego wsiadają moje dzieci to dla mnie plus. Wiele myślałem przed kupnem jakie powinno być moje następne auto i bezpieczeństwo moich dzieci było bardzo ważne. Co się stanie gdy lekki samochód spotka się na drodze ze sporo cięższym, miałeś okazje zobaczyć podczas niedawnego wypadku na a1 gdzie bmw 850i zmiotło z drogi kia pro ceeda z wiadomym skutkiem dla kia. Gdyby ta kia ważyła sporo więcej myśle, ze skutki były by o wiele łagodniejsze. Oczywiście po drugiej stronie jest handling i pokonywanie zakrętów ale nawet i tym 2,5 tonowym bydłem spokojnie jestem w stanie pokonać każdy zakręt z predkoscia wiele wyższa niż dozwolona. Nawet gdybym miałem lepsze auto nie pojechał bym szybciej bo ani umiejętności nie te ani rozsądek by mi nie pozwolił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Co się stanie gdy lekki samochód spotka się na drodze ze sporo cięższym, miałeś okazje zobaczyć podczas niedawnego wypadku na a1 gdzie bmw 850i zmiotło z drogi kia pro ceeda z wiadomym skutkiem dla kia. Gdyby ta kia ważyła sporo więcej myśle, ze skutki były by o wiele łagodniejsze.

Wydaje Ci sie, gdyby na miejscu Kii jechalbys swoim EQE mysle ze efekt by byl bardzo podobny a moze nawet i gorszy z racji wyzszego nadwozia i wiekszego ryzyka koziolkowania auta.

Tutaj niestety stosujemy klasyczna zasade zachowania pedu, masa x predkosc a bydlak w 8-er jechal ponad 300km/h z tego co mowili. To jest tak jakbys stal na drodze i ktos w Ciebie wjechal 2-tonowym autem przy predkosci 150-160 km/h.

Szanse na przezycie w granicach bledu statystycznego niestety, z pozarem czy bez.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie do końca tak jest. Jak osobówka najeżdża na tira to tir nawet nie drgnie a osobówka jest zmiażdżona, właśnie przez różnice mas. Pojazd lżejszy musi przyjąć na siebie wiele większe siły ponieważ musi albo wprowadzić w ruch albo wytracić predkosc pojazdu cięższego. We wzorze na sile nie bez powodu jest masa. Dodatkowo przez niższe zawieszenie jego strefy zgniotu mogły by się znaleźć pod moimi a wtedy by go już mało co chroniło. Wyrzucenie w powietrze i w efekcie Koziolkowanie samochodu którego największa masa jest kilkanaście centymetrów nad ziemia myśle ze takie proste nie jest. Raczej wbiła by sie w jego auto jak noz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam nadzieje ze nie bedziesz musial testowac swojej teorii.

Nie bylem nigdy orlem z fizyki ale na szybko liczac - Twoje EQE wazace 2,5 tony i jadace 140km/h ma energie kinetyczna o ladunku wynoszacym niecale 2MJ (predkosc jest w kwadracie, masa nie)

8-er wazace mniej, bo 2 tony ale jadace 300km/h ma energie kinetyczna wynoszaca ~7MJ, to jest 3,5x wiecej od EQE i ~7x wiecej od tej nieszczesnej Kii. 

Przyklad ciezarowki jest malo adekwatny bo jej masa to nierzadko samochod osobowy x20

Nie chce mi sie sprawdzac stref zgniotu EQE w porownaniu do 8-er ale podejrzewam, ze roznice sa na poziomie pojedynczych centrymetrow, bez absolutnie zadnego znaczenia w tym przypadku.

Jak ktos na forum ogarniety z fizyki to moglby sie wypowiedziec bo temat ciekawy, moze warto w PL i7 jezdzic dla maksymalnego bezpieczenstwa - ciezkie, dlugie, niewywracalne. Dla wlasnego bezpieczenstwa tylko trzeba jezdzic minimum 200km/h po autostradach, wtedy jak sie wbijesz w kogos jadacego 150km/h czy ktos wbije sie w ciebie jadac 250km/h - oba przypadki absolutnie do przezycia jako ze roznica predkosci rlatywnie mala.

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk zrób sobie prosty test. Weź paletkę do babingtona i odbij nią z całej siły lotke. Następnie ta sama paletka spróbuj odbić w ten sam sposób piłeczkę do tenisa 😀 w obu przypadkach energia kinetyczna paletki będzie taka sama i dużo wieksza jak piłeczki czy tez lotki ale w przypadku piłeczki zrób to lepiej ostrożnie żebyś sobie stawu w łokciu nie złamał 😀 przypadek tira był przejaskrawiony bo roznica mas jest ogromna ale zasady praw fizyki zostają jednak takie same. Tak samo mniej boli jak uderzy cie ręka dziecko a jak dorosły mężczyzna zakładając ze uderzają z ta samo prędkością. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

slonik, nie piszesz merytorycznie nadal.

zastanow sie i nie szukaj na sile "moja racja jest lepsza bo jest moja"

roznica masy lotki (5g) i pileczki do tenisa (50-60g) to 10-12x

roznica masy tira do osobowki to 20x

roznica masy EQE do 8-er to 0,2x a do przecietnej osobowki to powiedzmy 0,5 czy 0,7x

Naprawde nie trzeba byc orlem zeby zrozumiec takie podstawy, Twoje przyklady sa zupelnie nieadekwatne do tego o czym rozmawiamy

 

-------------------------------

a tymczasem TM3 Plaid coraz blizej, jak zejda ~0,5s do ~2,8s (powiedzmy realne 3,0s) do setki to nawet te gowniane kierunkowskazy jakos sie przezyje ^^

Tesla hints at making a new 'Plaid' top performance Model 3 | Electrek

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk oczywiście różnica mas jest duzo wieksza w moich przykładach żeby było wyraźnie czuć różnice. Jeśli chodzi o samochody to różnica procentowo to bedzie 20 procent ale wagowo to jest aż 0,5-1 tona a to jest olbrzymi ciężar z którym strefy zgniotu musza sobie dodatkowo poradzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

8:13 i hit w 8:20

Nowe auto premium, segment E za grube $

Posiadacz auta elektrycznego, nawet 10-letniego Leafa za 10% wartosci tej 5-er - patrzy na takie auto jak na auto popsute, z poprzedniej epoki ^^

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsza scena z filmu - KLUCZYK, co za archaizm. Dzisiaj potrzebowałem w apce sprawdzić gdzie jest BMW i cały czas mam ostatnią aktualizację z przed prawie godziny. Odświeżanie niczego nie zmienia. Dlaczego Tesla nie wymaga kluczyka i lokalizacja jest cały czas aktualna, a w BMW nie? Zawsze podkreślam, że auto jest do jeżdżenia, ale te wszystkie dodatkowe rzeczy jeśli są po prostu lepsze to jest fajniej. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kriss, tak czytam i czytam. To kiedy sprzedajesz m2 i kupujesz TM3 plaid? Bo ja kompletnie nie rozumiem po co trzymasz tą “średniowieczną” technologię. Tak serio nie rozumiem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 19.10.2023 o 12:56, słonik40 napisał(a):

https://insideevs.com/news/690793/bmw-group-electric-car-sales-2023q3/

 

adam ja ci radzę zmień dealera bo


Chocbys niewiadomo jak mocno ściskał poslady i tak coraz więcej ludzi dopłaca w stosunku do tesli aby mieć lepsza jakość.

@adamjttk jako czołowy analityk rynku automotive, wieszczysz tutaj od ponad 3 lat upadek BMW, a tymczasem przez ten czas rosną wyniki sprzedażowe, wycena akcji rośnie, a sprzedaż w większości lat nie spada lub delikatnie rośnie, pomimo niebotycznie wyśrubowanych cen. Dałbyś sobie chłopie spokój z tą narracją. Idź z taką narracją na forum Toyoty która ma spadki w segmentach gdzie jest Tesla po 20-30%, bo to właśnie kosztem takich modeli Tesla rośnie. Czy jesteś również obecny i tak aktywny na forach Toyoty? Tam byś zdobył więcej referali niż tutaj. Nie rozumiem Twojej walki z wiatrakami na tym forum. Jak się cisza w wątku robi, to żeby wątek nie umarł, zazwyczaj walniesz jakimś tekstem o Neue klasse, średniowiecznej technologii ICE czy o przewadze elektrycznej klapki, bo wiesz że to zawsze kogoś zirytuje i rozrusza wątek wywołując jakiś shitstorm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to jest Twoja odpowiedz? to właśnie takie typowe zachowanie, które obserwuje cały czas, jak mówię, pokazuje jakie rozwiązanie są w Tesli to ludzie zamiast czerpać inspiracje próbują udowadniać, że te archaiczne rozwiązania są lepsze i oni mają świetne auta. Zawsze najwięcej do powiedzenia maja Ci co tego nie mają, nie doświadczają na codzien. To tak ogólnie, nie do Ciebie BMFun oczywiście

Co do M2, sprawa na razie jest bardzo prosta, to auto kupiłem, żeby spełnić swoje marzenie w posiadaniu Mki. Jeżdżenie nim okazjonalnie idealnie mi się sprawdza i tak póki co zostaje. Ostatnio zona nawet zaczęła jeździć. Do 10 lat mam pakiet serwisowy za free. Wygląda, jeżdzi i brzmi świetnie, ale na codzień lepszy elektryk. Sam to masz to przecież wiesz jak jest. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 minut temu, BMFun napisał(a):

To kiedy sprzedajesz m2 i kupujesz TM3 plaid? Bo ja kompletnie nie rozumiem po co trzymasz tą “średniowieczną” technologię. Tak serio nie rozumiem. 

Daj sie chlopakowi oswoic z elektrykami, za rok M2 pojdzie pewnie do zyda bo sentyment rzadko kiedy wygrywa z rzeczywistoscia.

Popatrz na slonika, plul plul plul przez 3 lata a jak sie oferty i ceny pojawily interesujace to i Grazyny w Zafirach nie straszne a i hotdogi na Orlenie jednak da sie przelknac 😉

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak bym zamiast M2 miał BMW 5, którym jeździłem na codzien to na 100 % juz bym sprzedał, bo nie widze juz sensu jeżdżenia autem spalinowym na codzien w koło komina. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, BMFun napisał(a):

@adamjttk jako czołowy analityk rynku automotive, wieszczysz tutaj od ponad 3 lat upadek BMW, a tymczasem przez ten czas rosną wyniki sprzedażowe, wycena akcji rośnie, a sprzedaż w większości lat nie spada lub delikatnie rośnie, pomimo niebotycznie wyśrubowanych cen. Dałbyś sobie chłopie spokój z tą narracją. Idź z taką narracją na forum Toyoty która ma spadki w segmentach gdzie jest Tesla po 20-30%, bo to właśnie kosztem takich modeli Tesla rośnie. Czy jesteś również obecny i tak aktywny na forach Toyoty? Tam byś zdobył więcej referali niż tutaj. Nie rozumiem Twojej walki z wiatrakami na tym forum. Jak się cisza w wątku robi, to żeby wątek nie umarł, zazwyczaj walniesz jakimś tekstem o Neue klasse, średniowiecznej technologii ICE czy o przewadze elektrycznej klapki, bo wiesz że to zawsze kogoś zirytuje i rozrusza wątek wywołując jakiś shitstorm.

Znowu Ci sie ulalo przy sobocie.

Nie przezywaj juz tak tych referali bo obnizasz loty, raz bylo smiesznie, dwa razy teraz to juz jest po prostu nudne.

Na forum Toyoty nie przesiaduje bo mnie ta marka malo interesuje.

Co do watku i aktywnosci - przeciez na forum jest setki watkow, moze zagladaj czesciej np na forum iX3?

Aha, zapomnialem, nie ma po co, pies z kulawa noga tam nie zaglada, (ciekawe czemu..), galeria pusta a ostatni watek sprzed 2 miesiecy (zupelnie jak na elektrowozie)- tak jak pisalem sto razy - kazdy ma kokobongo na iX3, ten elektryczny e-golf (badz lodowka na kolach) jest interesujacy jak zeszloroczna pogoda, wszystko co nowe w BEV na dzis to tylko do obzygu ta tesla i tesla a BMW tylko ctrl+c/ctrl+v

(ps. no offence, stwierdzam fakty tylko)

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

to jest Twoja odpowiedz? to właśnie takie typowe zachowanie, które obserwuje cały czas, jak mówię, pokazuje jakie rozwiązanie są w Tesli to ludzie zamiast czerpać inspiracje próbują udowadniać, że te archaiczne rozwiązania są lepsze i oni mają świetne auta. Zawsze najwięcej do powiedzenia maja Ci co tego nie mają, nie doświadczają na codzien. To tak ogólnie, nie do Ciebie BMFun oczywiście

Co do M2, sprawa na razie jest bardzo prosta, to auto kupiłem, żeby spełnić swoje marzenie w posiadaniu Mki. Jeżdżenie nim okazjonalnie idealnie mi się sprawdza i tak póki co zostaje. Ostatnio zona nawet zaczęła jeździć. Do 10 lat mam pakiet serwisowy za free. Wygląda, jeżdzi i brzmi świetnie, ale na codzień lepszy elektryk. Sam to masz to przecież wiesz jak jest. 

 

Powiem to głośno - napęd BEV jest po prostu TAŃSZY z perspektywy TCO do BEV. To jest jego główna zaleta, a cała reszta to są drobiazgi które mogą być, a których nie musi być. Różnica w koszcie posiadania BEV jest na tyle duża, że wiele osób akceptuje wady BEV i to tyle w temacie. Dla mnie drugą zaletą jest to że elektryk nie truje w mieście.

Cała reszta, to fajne dodatki. Ja potwierdzam że softwareowo Tesla bardzo mocno wyprzedza BMW. I wiem że to jest trudne do nadrobienia. To jest widoczne w lepszym user experience interfejsu użytkownika, ale też backendowych serwisach jak aktualny status auta czy online'owy streaming z kamer, który jest dla infrastruktury softwarowej BMW obecnie widać niesosiągalne. Ale mi na codzień tego totalnie nie brakuje. Mam super responsywny apple car play i nikt mi nie wmówi że lepszy jest system producenta samochodu.

Na codzień jeżdżę na krótkich trasach elektrykiem zamiast ICE głównie dlatego, że na krótkich trasach i w korkach to auto pali 25-30l/100km, gdzie normalna weekendowa jazda miejska to 14-18. A to powoduje że BEV jest taniej oraz mniej truje w tym korku w którym i tak nie da się od smrodu spalin wytrzymać.

 

2 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Daj sie chlopakowi oswoic z elektrykami, za rok M2 pojdzie pewnie do zyda bo sentyment rzadko kiedy wygrywa z rzeczywistoscia.

Popatrz na slonika, plul plul plul przez 3 lata a jak sie oferty i ceny pojawily interesujace to i Grazyny w Zafirach nie straszne a i hotdogi na Orlenie jednak da sie przelknac 😉

Słonik odpowiedział Ci chyba 10 razy nie oszukując siebie i innych, że wziął BEV bo dla niego jest dużo tańszy ze względu na "darmowy" prąd ze swojej FW oraz ogromnych promocji na BEV w Mercedesie. Wcale mu się nie dziwie. On docenia lepszą jakość w Mercedesie i wolał dopłacić niż brać Teslę, dla kogoś innego nie ma to takiego znaczenia, a bardziej podobają mu się zalety Tesli, to bierze tańszy i wszyscy są szczęśliwi. Nie oszukujmy się tylko i mówmy wprost że kupujemy jakieś auto, bo ekonomicznie jest tańsze. Ja też nie ukrywam, że wziąłem iX3 bo było tańsze od Tesli 🙂 Nie mam z tym problemu i nie potrzebuję dorabiać teorii jakie to ono jest lepsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, adamjttk napisał(a):

Znowu Ci sie ulalo przy sobocie.

Nie przezywaj juz tak tych referali bo obnizasz loty, raz bylo smiesznie, dwa razy teraz to juz jest po prostu nudne.

Na forum Toyoty nie przesiaduje bo mnie ta marka malo interesuje.

A myślę że powinna Cię zainteresować. Gdyby Tesla osiągnęła jakość Toyoty, to byłby koło zamachowe dla wzrostu sprzedaży. Przez 3,5 roku przekonałeś tutaj w wątku do zakupu Tesli chyba tylko Krissa, bo napewno nie Słonika 🙂 Słonik potrafi sam policzyć i nie kryje się z tym że wybiera opcję tańszą ale dającą mu oczekiwaną przez niego jakość. Na forum Toyoty przekonałbyś przez 3,5 roku dużo więcej osób.

Jak referale przestały być śmieszne, to postaram się już do tego nie wracać, ale odniósłbyś się chociaż do swoich nietrafionych prognoz upadku BMW i dlaczego sprzedaż marki nie szoruje po dnie skoro ma tak tragiczne samochody.

25 minut temu, adamjttk napisał(a):

Co do watku i aktywnosci - przeciez na forum jest setki watkow, moze zagladaj czesciej np na forum iX3?

Aha, zapomnialem, nie ma po co, pies z kulawa noga tam nie zaglada, (ciekawe czemu..), galeria pusta a ostatni watek sprzed 2 miesiecy (zupelnie jak na elektrowozie)- tak jak pisalem sto razy - kazdy ma kokobongo na iX3, ten elektryczny e-golf (badz lodowka na kolach) jest interesujacy jak zeszloroczna pogoda, wszystko co nowe w BEV na dzis to tylko do obzygu ta tesla i tesla a BMW tylko ctrl+c/ctrl+v

(ps. no offence, stwierdzam fakty tylko)

 

To właśnie nas zasadniczo różni. Mam totalny dystans do tego czym jeżdżę i nie muszę nikogo przekonywać że to czym jeżdżę jest lepsze, bo to w żaden sposób nie wpływa na moje poczucie wartości. Za to widzę odmienne podejście u Ciebie. Jak coś powiedzieć negatywnego na temat Tesli, to jak obrazić Ciebie personalnie. A jak chcesz mi dogryźć, to piszesz takie wypociny o iX3 sądząc że mnie to dotknie. Niestety ja nie myślę podobnie.

Stary, dystansu trochę. Zarówno Tesla Y/3 jak i iX3 to są lodówki ma kółkach które na codzień są wołami roboczymi. Mógłbym dawno zmienić iX3 na TMY i nawet miałem oferty kupna rocznej iX3 za 10tys mniej niż kupiłem w salonie i mogłem wziąć TMY bez żadnej dopłaty, ale tego nie zrobiłem, bo....niewiele by to zmieniło w moim życiu. Pytałem nawet żony, ale ona nie chciała, a jeździła ze mną sporo Teslą Y.

A na forum iX3 nie siedzę, bo to dość nudny samochód. Po prostu taki wół roboczy, gdzie nic się nie psuje, nie ma wielkich emocji z nim związanych, ale jest bardzo komfortowy i wygodny na codzień i przede wszystkim tani. Na forum X5M też nie siedzę, ale nie zmienia to faktu że uwielbiam tym autem jeździć i każdorazowa jazda jest dla mnie ogromną przyjemnością, a szczególnie w trasie.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przypominam, kupiłem Tesle za 12 letniego Jeepa, więc 3 razy droższy, nie tańszy. Udowadnianie w kółko, że Tesla jest tania = gorsza jest żenujące. To jest myślenie życzeniowe nic więcej. Jak by Tesla była kiepska to bym nawet jej nie rozważył, tylko wziął BMW. Ale z całym szacunkiem do BMW, chyba nikt kto zna TMY i BMW iX3 (bezpośrednia konkurencja) czy BMW X4 ( te same wymiary) nie powie, że BMW jest lepsze. Dla mnie nie jest. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, BMFun napisał(a):

 Przez 3,5 roku przekonałeś tutaj w wątku do zakupu Tesli chyba tylko Krissa, bo napewno nie Słonika 🙂 Słonik potrafi sam policzyć i nie kryje się z tym że wybiera opcję tańszą ale dającą mu oczekiwaną przez niego jakość.

 

BMFun Ty na serio uważasz, że Adam mnie przekonał do zakupu Tesli?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Przypominam, kupiłem Tesle za 12 letniego Jeepa, więc 3 razy droższy, nie tańszy. Udowadnianie w kółko, że Tesla jest tania = gorsza jest żenujące. To jest myślenie życzeniowe nic więcej. Jak by Tesla była kiepska to bym nawet jej nie rozważył, tylko wziął BMW. Ale z całym szacunkiem do BMW, chyba nikt kto zna TMY i BMW iX3 (bezpośrednia konkurencja) czy BMW X4 ( te same wymiary) nie powie, że BMW jest lepsze. Dla mnie nie jest. 

Nikt nie pisze że iX3 jest lepsze. Pod pewnymi względami jest lepsze, ale raczej pod większą liczbą jest raczej gorsze. A najbardziej fundamentalna różnica na niekorzyść iX3 to cena.

Gdy ja kupowałem porównując iX3 do Tesli LR, to było: 260k vs 300k za Teslę

Dziś jest to 300k za ix3 vs 250k za Teslę

Dziś kupując nowy samochód, te 50k różnicy byłoby dla mnie no-brainerem do zakupu Tesli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun Ty na serio uważasz, że Adam mnie przekonał do zakupu Tesli?

Weź nie dobijaj Adama, powiedz że chociaż częściowo Adam przekonał 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A po przemyśleniu, wycofuję się z żartu o misji Adama skierowanej na program referali, bo faktycznie ostry język skierowany głównie przeciwko BMW i jego produktów oraz innych aut legacy, to nie jest najlepsza metoda na promowanie Tesli. I jeśli nawet Kriss tym nie został przekonany, to ostateczne zaprzeczenie 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, BMFun napisał(a):

Powiem to głośno - napęd BEV jest po prostu TAŃSZY z perspektywy TCO do BEV. To jest jego główna zaleta

Kurcze, ja chyba zyje w matrixie.

To jezeli naped BEV jest tanszy (co jest niewatpliwie przewaga technologiczna) - to o co tym Kowalskim chodzi w PL w narzekaniu na kosmiczne ceny BEV?

W sensie - ja tylko ciagle slysze jakie te elektryki drogie i nieoplacalne a kolega na forum mowi ze TANSZE, to jak to w koncu jest? 😄

8 minut temu, BMFun napisał(a):

Ja potwierdzam że softwareowo Tesla bardzo mocno wyprzedza BMW. I wiem że to jest trudne do nadrobienia.

W sensie w osiagach na 100, 200, 300, cwiartke nie wyprzedza?

W testach na zasieg/efektywnosc nie wyprzedza?

We frajdzie z jazdy/handlingu/na torze nie wyprzedza?

Czy teraz osiagi juz niewazne jak BMW spadlo ze stolka?

8 minut temu, BMFun napisał(a):

Na codzień jeżdżę na krótkich trasach elektrykiem zamiast ICE głównie dlatego, że na krótkich trasach i w korkach to auto pali 25-30l/100kmlepsze.

Nie rozumiem, mozesz rozwinac?

Tzn przewage technologiczna BEV/ICE rozumiem oczywiscie jezeli chodzi o spalanie bo sam o niej pisalem milion razy.

Tyle ze kupiles X5M zamiast X5 3.0d, doplaciles do tej wersji kilkaset tysiecy PLN, auto pali o 15l wiecej na 100km od diesla, co przy przebiegach rzedu 15k km rocznie daje jakies ~10k PLN roznicy i jednoczesnie akceptujesz utrate wartosci wieksza od diesla o kilkadziesiat k PLN rocznie ale na krotkie trasy wybierasz elektryka bo szkoda Ci kasy na niepotrzebnie spalane paliwo? Przeciez to nie ma zadnego sensu, przeczysz sam sobie.

Czy gdyby X5M po miescie palilo 10l zamiast 25l to wtedy nie korzystalbys z BEV zupelnie i jezdzil krotkie trasy X5M?

8 minut temu, BMFun napisał(a):

Słonik odpowiedział Ci chyba 10 razy nie oszukując siebie i innych, że wziął BEV bo dla niego jest dużo tańszy ze względu na "darmowy" prąd ze swojej FW oraz ogromnych promocji na BEV w Mercedesie.

Kupowanie auta za 450k PLN zeby oszczedzac 500 czy 1000 PLN miesiecznie na paliwie?

Przeciez to sie kupy nie trzyma. Milion razy bylo tu pisane ze naped BEV to dla biedakow bo w premium furach koszty benzyny sa pomijalne a teraz nagle uwieraja? Akceptowanie ulomnosci napedu (ktore byly tu omawiane przez wszystkie przypadki, 120km/h z Grazynami, hotdogi, zasieg 200km przy dynamicznej jezdzie po autostradzie) i te WSZYSTKIE inne MINUSY elektrykow i sprzedajemy sie jak wyborca PIS za 500-800 PLN miesiecznie bo jest promka?

Kolego BMFun,  nie poznaje, jak ta narracja z miesiaca na miesiac sie zmienia, smiech na sali.

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun po co to piszesz, żeby tylko niepotrzebnie zaogniać atmosferę. Adamowi na pewno zawdzięczam to, że poznałem taka markę jak Tesla i z tego wątku dużo się dowiedziałem, ale potem juz sam drązyłem temat i juz wiedziałem czego chcę. Jak bym chiał BMW, a było droższe 50 tys to bym sie 5 sekund nie zastanawiał tylko je kupił. Kupiłem Tesle, bo chciałem, czy to tak trudno zaakceptować? Czy to, że tu piszę, na prawdę można odbierać, że chcę kogoś przekonać do Tesli i udowodnić, że jest najlepsza? Serio ktoś z Was tak uważa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.