Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ciekawy komentarz apropo elektrykow ze strony elektrowozu, mam takie wlasnie spostrzezenia od kiedy pierwszy raz w zyciu przejechalem sie autem z napedem elektrycznym:

 

"Generalnie w Audi niewiele wiedzą o elektrykach. Nie wiedzieli nawet czy Q4 e-tron ma ładowarkę pokładową dwu fazową (a ma, co jest ewenementem na rynku, więc tym bardziej łatwo to zapamiętać i o tym informować klientów). Dodam kilka słów przy tej okazji o moich odczuciach użytkowania Audi Q4 e-tron 35 (170KM i mała bateria 52kWh) po miesiącu używania. Mocy mu nie brakuje, bo jest lżejszy niż ten z większą baterią, ale prądu w trasie mogłoby być więcej. Przesiadka z normalnego spalinowca na elektryka to jest tak, jakby człowiek całe życie właśnie na to czekał. To nie chodzi o to, że jest lepiej, ale to jest po prostu tak jak powinno być od początku. Szkoda, że eksperymenty z autami elektrycznymi na początku wieku się nie udały i wszystko poszło w spaliniaki. Auto przyspiesza bez wycia i bez problemów, jeździ mega cicho, nie ma skrzyni biegów więc po pierwsze nie trzeba wachlować wajchą, a jak ktoś ma automat to i tak nie ma porównania - w audi skrzynie są bardzo wolne, a w trybie sport (żeby były szybkie) szaleja ciągłymi zmianami biegów. Tak źle i tak niedobrze. Dodatkowo jest to kolejny skomplikowany mechanizm, o który trzeba dbać i który może się zepsuć. Hamowanie - 90% to oczywiście hamowanie silnikiem mimo tego, że naciskamy normalnie hamulec. Uwielbiam to (jako inżynier i eco) bo ani tarcze się nie grzeją i nie podgrzewają środowiska, ani klocki się nie ścierają i go nie brudzą, ani energia którą przed chwilą pompowałem w samochód nie traci się bezpowrotnie jako ciepło tylko wraca do auta i może za chwile być ponownie wykorzystana. Tak po prostu zawsze powinno być, a nie dopiero teraz. Ładowanie w domu (tak wiem nie każdy może) jest czymś idealnym. Fakt, że wsiadam i po prostu naciskam hamulec i auto jest gotowe do jazdy jest super. Fakt, że wsiadam do podgrzanego czy schłodzonego latem auta bez dodatkowych mechanizmów typu Webasto jest kolejną "naturalną" rzeczą, która powinna być w autach od dawna, ale była trudna do zaimplementowania w spaliniakach i dlatego jej nie było. To, że jak stoje na parkingu i rozmawiam sobie z kimś w aucie, to nie musze mieć "włączonego" silnika, żeby nie marznąć lub się nie gotować w aucie to kolejna nowość. To że mogę sprawdzić przez apke poziom naładowania auta, to też coś naturalnego dla elektryków, a tak dużo zmienia dla kierowcy. Prowadzi się to auto z mega łatwością i lekkością - nie umiem tego lepiej opisać. Myślę, że widać jak bardzo jestem zachwycony przesiadką, choć sieć ładowania w Polsce już mnie zdążyła wkurzyć i przeczołgać z godzinami straty czasu i nerwami przy pozostałych 6% w aku .... po prostu liczę na to, że powoli to się będzie polepszać, a do tego czasu nauczę się lepiej korzystać z tego co już jest. Generalnie nie wiem po co jeszcze jeździć spaliniakiem ..."

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie ja pisałem, ale te same odczucia,  zachwyt i pytanie po co jeździć spaliniakiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 biorąc pod uwagę ze w poprzednich autach nie miałeś nawet android auto czy tez Apple car play a jeepa tankowałes co 300km lpg to wrecz byłbym w szoku gdybys nie był autem zachwycony.

 

@adamjttk stronka która cytujesz to jest taki sam pudełek motoryzacyjny co palace się bev. Jako właściciel 2 elektrykow które w pol roku przejechały ponad 20 tysięcy kilometrów to napisze tylko ze ten komentarz to jest to stek bzdur. Elektryki maja i kilka zalet i kilka wad, nie widzę żadnej wielkiej przewagi. Przynajmniej u mnie w praktyce wyglada to tak, ze apki odpalilem na początku kilka razy z ciekawości. Na codzień nie używam ani podgrzewania ani chłodzenia auta bo po pierwsze używam samochodu w różnych godzinach (jak potrzebuje ide do garażu i wsiadam) a po drugie uwazam to za bzdurę żeby grzebać w telefonie na chwile przed tym jak chce wsiąść do auta. Nie wiem jak dzialaja skrzynie w audi natomiast w bmw nic mi nigdy nie wyło ani nie mieliło, natomiast to czy samochód był odpalony czy nie siedząc w srodku nie bylo ani czuć ani słychać. One pedał driving z kolei jest bardzo fajny na mieście ale na trasie jest męczący (w mieście go używam na trasie wyłączam). Wrócę jeszcze do tematu ładowania i o ile we własnym garażu jest super wygodne o tyle ladowanie na mieście to totalna porażka. Właśnie spędzam tydzień w Gdańsku i auto stoi z 17 procent baterii w garażu a ja ani nie mam ochoty ani mi nie po drodze do ładowarki. Nie wyobrażam sobie posiadanie elektryka nie mając możliwości ładowania na własnym miejscu postojowym z dostępem do siły. Mój wk.. jest tak duży ze właśnie jada do mnie z Holandii 2 wallboksy tesli 😀

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dalej nie mam Android auto i car play. Poza tym Sławomir napisał,  że to tylko Jeep. Dobrze, że się nie przesiadłem z porządnego auta, bo bym taki zachwycony na pewno nie był...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale masz to co android auto daje czyli np spotify, Google mapy i czy ich sterowanie głosowe a to wiele zmienia w wygodzie użytkowania samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jako właściciel 2 elektrykow które w pol roku przejechały ponad 20 tysięcy kilometrów to napisze tylko ze ten komentarz to jest to stek bzdur. Elektryki maja i kilka zalet i kilka wad, nie widzę żadnej wielkiej przewagi.

slonik, hipokryzja to brzydka cecha charakteru 😉

Jak ktos mowi jedno a robi drugie, a potem nadal mowi co innego niz robi to nie do konca to jest halo ^^

Po co kupowales drugiego elektryka w takim razie, zeby zaoszczedzic kilkaset PLN na paliwie czy tez moze ulegles modzie?

Tylko mi nie mow ze dla osiagow, te jak juz wielokrotnie tutaj ustalilismy, sa jedynie "teoretyczne" w BEV przeciez ^^

PS. Tylko mi nie pisz prosze znowu o tej skretnej osi tylnej, moja 15-letnia F10 taka miala 😉

 

36 minut temu, słonik40 napisał(a):

natomiast to czy samochód był odpalony czy nie siedząc w srodku nie bylo ani czuć ani słychać.

Wiesz, jak Slawomir tak pisal o swoim V12 to mozna bylo jeszcze jakos troche merytorycznie chociaz probowac dyskutowac/porownywac.

Jak prezes Rollsa pisze ze napedy elektryczne bardziej pasuja charakterem do ich prestizowych limuzyn - wypada posluchac bo raczej wie co mowi.

Jak slonik jezdzacy wczesniej kosiarka 4-cylindrowa tak pisze - czlowiek parska jedynie smiechem.

36 minut temu, słonik40 napisał(a):

Mój wk.. jest tak duży ze właśnie jada do mnie z Holandii 2 wallboksy tesli 😀

oo, tutaj za to widze "madry Polak przed szkoda", dobry wybor i wypada pogratulowac rozsadku, co prawda nie tak dobry jak wallboxy premium MB za 6k PLN ale "next best thing" 😉 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Ale masz to co android auto daje czyli np spotify, Google mapy i czy ich sterowanie głosowe a to wiele zmienia w wygodzie użytkowania samochodu.

To oczywiście jest fajne, ale nie to mnie zachwyca.  Jazda autem mnie zachwyca, a jazda elektrykim jest o wiele przyjemniejsza niż autem spalinowym przynajmniej na co dzień w koło komina. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Jak prezes Rollsa pisze ze napedy elektryczne bardziej pasuja charakterem do ich prestizowych limuzyn - wypada posluchac bo raczej wie co mowi.

a co ma mówić jak wypuszczają takie auta na rynek? :D

Znajoma osoba pracuje w fabryce RR. Twierdzi, że są dużo gorzej dopracowane niż spalinowe wersje, poprawki są cały czas

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

slonik, hipokryzja to brzydka cecha charakteru 😉

PS. Tylko mi nie pisz prosze znowu o tej skretnej osi tylnej, moja 15-letnia F10 taka miala 😉

Najwyraźniej emigracja ekonomiczna spowodowała u ciebie zanik rozumienia języka polskiego albo całkowite oderwanie od rzeczywistości. Napisałem wyraźnie ze podobnie wyposażony samochód ice wychodził ponad 100k więcej w samej cenie zakupu a naped jak naped ma swoje wady jak i zalety. Ty za to wklejasz zreszta nie pierwszy raz podobny chlew, co regularnie wypisywany na tej pseudostronce która tutaj co chwile reklamujesz. W dodatku masz taka brzydka ceche wypowiadania sie na temat czegos o czym nie masz bladego doświadczenia a ja gwarantuje ci ze nie rozpoznałbys w g30 czy silnik jest włączony czy nie i to pomimo 4 cylindrów ale co tu dyskutować z osoba która nie ma na jakis temat bladego pojęcia i zero doświadczenia w temacie.
 

co ty miałeś już wiemy i co najbardziej potrzebujesz także. Napisze ci tylko tak, wielokrotnie spotykam tesle ładujące się na różnych ładowarkach i ich właścicieli w samochodzie. Praktycznie każdy z nich siedzi z nosem w telefonie, no 2 siedziało w laptopie. Nie widziałem natomiast ANI JEDNEGO grającego w gry, bawiącego sie pierdzeniem z głośników czy tez oglądającego netflixa wiec jak to z ta przydatnością tego jest?

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sloniku, ja ta kosiarke 530i testowalem tydzien po premierze dzieki uprzejmosci Bawaria Motors w Gdansku.

Ten gowniany silnik pasuje do limuzyny 5-er jak swini siodlo, pamietam ze jak mi sprzedawca powiedzial ze ta konkretna demowka z tym napedem jest wyceniona na 380k PLN (a to bylo 6-7 lat temu rotfl) to parsknalem  smiechem.

Te silniki w 5-er byly i sa montowane, nie bojmy sie powiedziec dla aspirujacej klienteli ktora chcialaby premium segment E ale budzet na sie nie spina, te 250KM wykrzesane z 2l to VW montuje od 10 lat w swoich Golfach i Passatach czy Skoda w swoich Octaviach. Wiec to Ty nie rob z siebie posmiewiska chlopie piszac te farmazony o kulturze tego napedu na biegu jalowym. No chyba ze start/stop Ci sie zalaczal na postoju i myslales ze masz taki przeswietny naped rotfl ^^

Co do gier i netflixa - podpytaj w BMW, w nowej 5-er juz zaimplementowane, oczywiscie w rozdzielczosci Atari i w okienku o wielkosci smartfona, ale hej, kto komu zabroni sie osmieszac 😜

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0417865EN/new-bmw-5-series-launches-with-airconsole-gaming-platform?language=en

P90505707-airconsole-in-car-gaming-in-th

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk jedynie kto się tu ośmiesza to ty. Po pierwsze seria 5 zabija cisza wszytskie twoje tesle przy praktycznie każdej predkosci a po drugie gry czy to w bmw, Mercedesie (tez jakieś są) czy tesli są potrzebne jak świni siodło. Możesz się denerwować,  nerwowo prźebierac nóżkami ale wiem co widzę, praktycznie wszyscy w tesli podczas ładowania siedzą z nosem wlepionym w telefon s na tym wielkim ekranie widać postęp ładowania tylko po co wyświetlać to aż na 15 calach?  W golfach tak samo montują już od wielu lat silnik elektrycxny z bateryjką, sam nawet takiego miałeś wiec ten twoj motor w tesli jest tak samo eksluzywny jak 2 litrowy silnik benzynowy.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

240k PLN za doposazonego hybrydowego hatchbacka o 200KM z segmentu C ^^
Klekajcie narody, trzeba leciec do salonu zanim wykupia 😉

Za te zuzycie 0,7l/100km EU powinna im doje*** taka kare zeby im w piety poszlo

Musk sie tylko cieszy, gigaberlin bedzie sie grzal coraz bardziej

slonik - odkup ta swoja 530i, mozna jezdzic 200km/h, zabija cisza elektryki, zawiexie Cie do Mielna bez miedzyladowan i hotdogow ^^ nigdy sie nie popsula, serwis za grosze, benzyna tania, auto idealne (jedynie sasiad sie juz nie obejrzy bo sie opatrzylo) 😉

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Z tego co obserwuje jak to działa, to ludzie kupujący Toyoty,  Lexusy z góry odrzucają auta elektryczne. Po drugie osiągi, moce aut porownuja swobodnie,  200 konna hybryda vs 300 konny elektryk. Dla nich nie ma różnicy. Dla Ciebie Adam i dla mnie jest oczywiste,  że te hybrydy nie mają podejścia do Tesli, ale dla wielu ludzi Tesla nie istnieje.  Nawet dla naszego kolegi z forum Tesla to badziewie, a przecież wie bardzo dużo o elektrykach  😀

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Co do gier i netflixa - podpytaj w BMW, w nowej 5-er juz zaimplementowane, oczywiscie w rozdzielczosci Atari i w okienku o wielkosci smartfona, ale hej, kto komu zabroni sie osmieszac

Ostatnio chodzę na basen koło ładowarki Tesli. Więc widzę różne sytuacje, ładowarka jest na zadupiu (basen jest obok i tyle, nawet parking za bardzo nie oświetlony)
Zawsze syf koło tych ładowarek, ze śmietnika się wysypuje po całej okolicy.

Jak patrzę na ludzi to raczej nikt nie ogląda nic na ekranach tesli, raczej ludzie zajmują się płaczącymi dziećmi, śpią, siedzą z nosami w telefonach i rekordziści jak dla mnie: 21 godzina, ciemno, +3 stopnie na polu, rozłożone krzesełka, stara butla gazowa z prl, czołówka na głowie i robią herbatę w czasie jak się auto ładuje :classic_biggrin: dla mnie to nie jest reklama ;)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co to jest za ładowarka Tesli? ja znam stacje ładowania Supercharger, rozumiem, że nie o to chodzi. Jakiś wallbox Tesli czy co?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Z tego co obserwuje jak to działa, to ludzie kupujący Toyoty,  Lexusy z góry odrzucają auta elektryczne. Po drugie osiągi, moce aut porownuja swobodnie,  200 konna hybryda vs 300 konny elektryk.

Nieeee Kriss, to nie do konca tak.

Toyota i Lexus maja BAAARDZO lojalnych klientow (firma musiala wiele dekad pracowac na swoja renome) i chca po prostu pozostac przy marce, a ze Toyota i Lexus skupialy sie na hybrydach (byly przekonane ze to jedyna sluszna droga) i lobbowaly przeciwko BEV (slynne reklamy anty-BEV czy ich "samoladujace" sie hybrydy) - to wiekszosc klientow trzymala sie z daleka od elektrykow innych firm a trzymala sie toyotowych hybryd (nawet tutaj w Norwegii byla silna tendencja np z RAV4).

Ale jak juz wypuscili elektryka (tego crossovera bz4x) to jego sprzedaz od razu w NO wystrzelila - mimo ze obiektywnie mowiac to naprawde SLABY elektryk - slabe osiagi, slaby zasieg (pradozerny), FWD, jakies chore ograniczenia producenta typu maks 2x ladowanie DC na dobe a pozniej limit mocy ladowania do 40/20kW etc - a mimo wszystko ludzie kupuja jak leci no bo to Toyota

Co do mocy to zgadzam sie w 100% - przecietny kierowca Toyoty to 100% pragmatyk drogowy, dla niego 200KM czy 1200KM to jedno i to samo, i tak bedzie jezdzil tak samo beznamietnie po drogach, kierowcy Toyot nie wykazuja na drodze zadnych emocji, takie troche bioroboty ^^

53255935162_6a267ece44_o.png

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zuzycie prądu na 100 km na autostradzie przy 120 km/h oraz zasięg po 15 min ładowania na Ionity 350 kW

19,6 - Hundai Ionic 6,  143 km

18,6 - Jeep Avenger,  82 km

22 - Renault Megane, 85 km

Właśnie oglądam Automaniaka o autach elektrycznych jak wyżej. Panowie załaożyli, że naładują auta przez 15 min i pojadą z Łodzi do Katowic 223 km. Wyniki wyszły jak wyżej.

Najkrócej mowiąć ośmieszyli jak tylko mogli auta elektryczne, stwierdzili, że wiadomo, że w trasę się nie nadają.

Na podstaiwe takich programów nikt normalny nie kupi elektryka. Oczywiście kolejny program TVN Turbo ignorujący istnienie Tesli. 

Jeszcze jedno stwierdzili, że wraz z technologią elektryków umarła radość z jazdy...

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 minut temu, adamjttk napisał(a):

przecietny kierowca Toyoty to 100% pragmatyk drogowy, dla niego 200KM czy 1200KM to jedno i to samo, i tak bedzie jezdzil tak samo beznamietnie po drogach, kierowcy Toyot nie wykazuja na drodze zadnych emocji^^

 

 

Bardzo mi się podoba to zdanie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tego sie nie da racjonalnie obronic, potrzeba nam w Europie Tesli, potrzeba nam marek chinskich, przypominam, to jest segment C, miejski hatchback marki Volksvagen

Za wikipedia:

"Volkswagen, or VW for short, is a car company from Germany. The word volkswagen means "People's car" in German.
In the 1930s Adolf Hitler was looking for someone who could make a cheap car that the common German worker could afford."

 

53259458134_f7eb82baf3_o.png

 

PS. Bylo o lojalnosci klientow do marki, w Tesli to wyglada tak:

https://insideevs.com/news/690805/tesla-had-auto-industry-highest-repeat-buyer-rate-h1-2023/

"Tesla Had The Auto Industry's Highest Repeat Buyer Rate In H1 2023
Tesla was once again the leader in brand loyalty with a rate of 68.4 percent compared to an industry average of 50.6 percent. "

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 14.10.2023 o 09:15, Kriss33 napisał(a):

A co to jest za ładowarka Tesli? ja znam stacje ładowania Supercharger, rozumiem, że nie o to chodzi. Jakiś wallbox Tesli czy co?

 

2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Może być tez tesla destination charger 22kw



Ze strony tesli informacje o ładowarce
Ładowanie
Stacje Supercharger (4), dostępne całodobowo, moc do 150kW
Zgodność z systemem CCS

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wallboxy doszły, jeden już wisi i pierwsze wrażenia:

1. Kable/wtyczki sprawiają wrażenie lżejszych/mniej solidnych jak te otrzymane z mercedesem, co zapewne tłumaczy różnice w cenie ale nie ma co narzekać. Dzialaja i jak nie będą się psuły to ok.

2. Fizyczna instalacja dosyc szybka i prosta. U mnie instalował elektryk ale myśle ze każdy średnio rozgarnięty by sobie poradzil (potrzebna wiertarka/wkrętarka lub śrubokręt) no i trzeba przewiercic dziurę na kabel siłowy wiec speclajna nakładka do wiercenia dużych średnic na wiertarkę potrzebna.

3.  Oprogramowanie jak na firme kreująca się na lidera technologii słabo dopracowane.

- wallbox dostarczony z bardzo stara wersja oprogramowania (brak wielu ważnych opcji)

- pomimo ściągnięcia nowszej wersji nie dało jej się załadować offline (jest to bardzo duży problem jeśli wallbox jest montowany w hali bez zasięgu internetu). Mnie się udało znaleźć miejsce na hali gdzie zasięg się pojawił, zostawiłem tam na dachu jakiegoś auta telefon z udostępnionym routerem wifi co pozwoliło połączyć wallboxa do internetu i ściągnąć nowsze oprogramowanie.

- pomimo update oprogramowania i restart nie bylo ono od razu widocznie, nowe opcje pojawiły się po kilku minutach

- w kontroli dostępu brakuje mi opcji całkowitego zablokowania dla wszystkich. Myślałem ze oszukam system i ustawie authorised teslas only z pusta lista vin ale jak lista jest pusta nie da się tej opcji zapisaC. Biorąc pod uwagę ze pojawiła się opcja ulepszenie ładowania dla samochodów innych marek uwazam ze opcja całkowitego zablokowania ładowania powinna być możliwa.

- niezrozumiały dla mnie jest podział opcji dostępnych bezpośrednio przez ssid walboksa (po połączeniu się z jego siecią wifi) a apka. W apce można ustawić godziny ładowania, natomiast kontroli dostępu już nie, natomiast przez ssid można ustawić kontrole dostępu natomiast godzin ładowania już  nie.

- naladowalem raz auto natomiast w apce w historii lądowań pusto (może jest jakieś opóźnienie, albo wysyła raz dziennie?)

 

poza tym działa, wyglada ok, jak za ta cenę lepiej wziac to niż noname z Chin chociażby przez 4 letnia gwarancje (jak bierze się prywatnie, bo na firme jest tylko rok)

 

poza ty

 

IMG_0685.jpeg

IMG_0684.jpeg

IMG_0683.jpeg

IMG_0682.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.