Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, bambaryla napisał(a):

I dlatego jeszcze chwilę mam diesla, jak elektryk będzie jechał 149km/h przez 400-500km LUB będzie działał autopilot naprawdę dobrze przy 120km/h to się przesiadam od razu.

Wszystko rozbija sie o indywidualne potrzeby.

Jezeli ktos takie trasy robi kilka razy w miesiacu to miedzyladowanie i przymusowy polgodziny postoj moze byc uciazliwy i sie nie dziwie ze nie pali sie do zakupu BEV.

W moim przypadku takie trasy policze na palcach jednej reki w ciagu roku wiec biorac pod uwage wszystkie zalety BEV nad ICE - rezygnacja z aut spalinowych byla bezproblemowa bo to w sumie zaden kompromis.

Inna sprawa jest to, ze MIAZDZACA wiekszosc ludzi, zarowno w Europie, USA czy Chinach 150km/h w zyciu nie widziala w swoim samochodzie (juz nie mowiac o jednostajnej jezdzie z taka predkoscia przez kilka h) wiec ciezko sie dziwic, ze producenci nie klada nacisku na te warunki brzegowe. Dla 90% ludzi 400-500km przy 120km/h bedzie juz zupelnie akceptowalne (i dlatego elektromobilnosc juz zrobila sie tak popularna) a czesc ludzi po prostu bedzie musiala zmienic przyzwyczajenia. Chociaz kto wie, moze wyscig na zasiegi nas popcha i do 1000km za dekade czy dwie, ostatnio MB sie chwalil papierowymi 750km w nowym CLA ^^

A moze Toyota w koncu wjedzie na pelnej w BEV i posprzata Tesle z rynku, pozyjemy zobaczymy 😉

Mercedes-CLA-dane-techniczne.jpg

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mercedes tu pokazuje zużycie 12 na 100. Moja Tesla wygląda na bardzo oszczędną.  Kiedyś jechałem odcinek ok 20 km, połowa obwodnicą,  ale max 80 km/h, reszta miasto. Komputer pokazał 8 kW/100. Nie wiem czy to możliwe,  takie 12 w koło komina bez wyprzedzania to bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 takie chwilowe zuzycie niezbyt wiele mówią. Lepsze są za dłuższy dystans. Ile ci pokazuje od samego początku? Tak wogole do tej pory to pogoda była bajka teraz się wszystko pogorszy.

toyota niby marudzi o bev z zasięgami 1000-1500km, co z tego wyjdzie to zobaczymy. Może maja jakiegoś asa w rekawie.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od początku 16,9 i w tym były obwodnice i duże prędkości. W M2 bym spalił przy tych trasach i prędkościach 13-14 l/100.

Słonik a jakie Ty masz średnie w swoich elektrykach ?

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W ix1 z ostatnich 16 tysięcy kilometrów od marca 17,9 kWh/100 w tym także dosyc sporo wyjazdów autostradowych. W Eqe za niecałe 5 tysięcy km 23,2kwh/100 tez sporo po autostradzie jezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co z infrastrukturą do ładowania aut elektrycznych? Polska ma mało czasu - Bankier.pl

 

"Rozporządzenie AFIR to najważniejsza dla rynku zmiana z poziomu regulacyjnego Unii Europejskiej. Rozporządzenie wchodzi w życie już 14 kwietnia 2024 roku i będzie obowiązywało w każdym państwie członkowskim bezpośrednio, bez potrzeby implementacji."

"Konieczne będzie zapewnienie mocy stacji na poziomie 1,3 kW na każdy zarejestrowany BEV i 0,8 kW na każdy zarejestrowany PHEV"

"Eksperci zaznaczają, że cele wyznaczone przez rozporządzenie AFIR są bardzo ambitne. Jest wśród nich m.in. obowiązek rozbudowy infrastruktury ładowania wzdłuż sieci dróg TEN-T (transeuropejskiej sieci transportowej). Do 2025 roku wzdłuż głównych korytarzy transportowych UE co 60 km w każdym kierunku mają być rozmieszczone ogólnodostępne strefy ładowania o mocy co najmniej 400 kW, przeznaczone dla samochodów osobowych i dostawczych. Do 2027 roku moc takich stref będzie musiała wzrosnąć do co najmniej 600 kW. "

"Sieć TEN-T to główne arterie, autostrady i drogi ekspresowe w Unii Europejskiej. Polska ma tych dróg 7,5 tys. km, więc wdrożenie rozporządzenia AFIR będzie tu olbrzymim krokiem naprzód"

"już za niecałe trzy lata moc infrastruktury ładowania będzie musiała wzrosnąć niemal pięciokrotnie względem 2022 roku"

"Dziś mamy w Polsce ok. 90 MW mocy zainstalowanej w infrastrukturze ładowania elektryków, ale do 2025 roku będziemy musieli zwiększyć ją aż pięciokrotnie. Jednocześnie wiemy, że nawet przy milionie samochodów elektrycznych w Polsce - a przypomnę, że dziś mamy ich ok. 46 tys. - będziemy zużywać raptem ok. 1 proc. obecnego zapotrzebowania na energię elektryczną. To oznacza, że problemem nie jest zbyt duże zużycie energii, ale wzrost mocy zainstalowanej infrastruktury ładowania. I to będzie olbrzymim wyzwaniem"

"infrastruktura prywatna już w 2025 roku znacząco przekroczy 100 tys. ładowarek, a czterech na pięciu kierowców pojazdów elektrycznych woli obecnie ładować się w domu, w swoich własnych punktach ładowania."
 

--------------------

Zobaczycie co sie bedzie dzialo w najblizszych miesiacach jezeli chodzi o ladowarki DC w PL ^^

Do tej pory pozwolenia i czekanie na odbior to byla gehenna, czekalo sie dlugimi miesiacami - beda musieli przyspieszyc maksymalnie jezeli nie chca placic kar.

W najblizszym czasie bedziemy mieli po prostu wysyp ladowarek DC co powinno znacznie ulatwic bezstresowe podrozowanie po PL elektrykiem.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich nakładach na R&D prędzej czy później nastąpi przełom w bateriach. Nawet nie chodzi żeby ich pojemność przełożyła się czysto na wzrost zasięgu ale również na zmniejszenie wagi. Early adopters składają się na ten R&D kupując produkt de facto beta, ja wolę kupić już produkt dopracowany i głowę dam że do 5 lat taki zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Oni z własnej woli wybrali te elektryki??? 

Tak, bo czytali ten wątek 🙂 A drugi argument to mieli do wyboru elektryczny, elektryczny, elektryczny, hybryda (XM) i dlatego 1/3 wybrała hybrydę XM z której tutaj wszyscy się śmieją tylko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Tak, bo czytali ten wątek 🙂 A drugi argument to mieli do wyboru elektryczny, elektryczny, elektryczny, hybryda (XM) i dlatego 1/3 wybrała hybrydę XM z której tutaj wszyscy się śmieją tylko. 

Jako, ze te auta sa dla zawodnikow frikowe, ja to widze tak, nie wiem czy sie ze mna zgodzisz?

1. Oszczednosc na paliwie w tym przypadku raczej nie decydowala o wyborze napedu (ICE/BEV) ^^

2. XM ciezko w tym przypadku nazwac nawet hybryda bo prawdopodobnie nie beda podlaczone do gniazda elektrycznego ani razu 😜 

3. 2/3 zawodnikow preferuje jednak na dzis naped elektryczny nad spalinowy, wola sie ladowac na parkingu stadionowym niz jezdzic na stacje benzynowa. No chyba ze nie lubia formatu SUV a to byla jedyna dostepna hybryda (nie wiem)

4. Co mnie szczegolnie cieszy, w 2023r nadal 1/3 zawodnikow preferuje malego elektrycznego sedana/liftbacka nad SUVy (czy to spalinowe czy elektryczne), nieraz mi sie tu dostalo na forum ze skoro psiocze na SUVy to znaczy ze mnie nie stac, ze nie rozumiem idei SUVa etc a widac jednak ze nadal sporo ludzi preferuje nadwozie sedana/liftbacka

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Toc to z daleka widać ze jakaś ściema jest, pewnie dostali pule aut albo jakis budżet w zależności od zawodnika i musieli jakos podzielić. Nie da się nijak inaczej wytłumaczyć dlaczego jedni wzięli ix50 a drudzy m60. Oferta tez na bank była ograniczona do zelektryfikowanych aby promować ten rodzaj napędu. Ciekawe jaki był powód wybrania i4 e35… 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te wybory o niczym nie świadczą, już to pisałem, co innego jak sobie jakiś tester pisze czym by wolał jeździć, a co innego jak trzeba za coś zapłacić. 

Kilka cytatów z dzisiaj:

"nad morze nie da się dojechać elektrykiem"

"Kupiłeś Tesle, przecież Ci się spali"

"no pojedz sobie nad morze, będziesz cały dzień jechał"

Świadomość ludzi jest na dnie. Może w sumie i dobrze. Dzisiaj musiałem zaparkować na cały dzień w centrum Wrocławia. Wiedziałem, że śa tam 4 miejsca dla elektryków, Jak przyjechałem przed ósmą były wszystkie puste. Zaraz po mnie przyjechał  Mercedes. Jak wracałem o 16-tej tylko moje auto stało. Także niech ciemniaki myślą tak dalej. Dobrze Cejrowski gadał, że Polacy to ciemnogród.

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Toc to z daleka widać ze jakaś ściema jest, pewnie dostali pule aut albo jakis budżet w zależności od zawodnika i musieli jakos podzielić. Nie da się nijak inaczej wytłumaczyć dlaczego jedni wzięli ix50 a drudzy m60. Oferta tez na bank była ograniczona do zelektryfikowanych aby promować ten rodzaj napędu. Ciekawe jaki był powód wybrania i4 e35… 😀

Pewnie, dlatego Ancelotti musial sie zadowolic i4 M50, zabrako dla niego XM bo Ceballos mu sie wepchal w kolejke ^^

nd_entrega-bmw-ancelotti_1vc5206_2023101

20 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Kilka cytatów z dzisiaj:

"nad morze nie da się dojechać elektrykiem"

"Kupiłeś Tesle, przecież Ci się spali"

"no pojedz sobie nad morze, będziesz cały dzień jechał"

Świadomość ludzi jest na dnie.

Dobrze Cejrowski gadał, że Polacy to ciemnogród.

Widzisz Kriss, to jest wlasnie bezposredni efekt tych pier%%% pudelkow pokroju spidersweb, tych onetow, tych Tymonow z autobloga, tych Pertynow i innych povagovanych, ktorzy jak sprzedajne dziwki za kilka dukatow od VW kiedys czy od Toyoty nadal napisza i powiedza wszystko zeby tylko sie klikalo i byly komentarze.

To wlasnie dlatego jestem tak ciety na te wypociny i je tu czesto punktowalem.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Całkowicie Cię rozumiem, jeszcze długo nasze społeczeństwo będzie się bronić przed tym złem jakim są elektryki. Ja rozumiem, że można nie wierzyć w to co ludzie piszą w necie, ale oni mnie znają, wiedzą czym jeżdżę/jeździłem, ale mimo to dalej pier..lą takie bzdury, że elektryk to wyrób samochodopodobny. Są też tacy, którzy całkowicie zmienili zdanie, a byli przeciwnikami elektryków. Zeby jeszcze mieli jakieś fajne spalinowe auta, ale tam króluje diesel! 4 cylindrowy oczywiście. Wiem dlaczego ja kompletnie nie rozumiem problemu zasięgu. Bo ja tez nad morze, nie dojade bez tankowania, na Mazaury jak jechałem to 2 razy się tankowałem. Moje zasięgi w autach spalinowych były na poziomie 300-350 km, oczywiście przy mojej jeździe. A tam 800 to kiepski zasięg, 1000 moze być, ale 1200-1400 km jest dobrze. No abstrakcja całkowita. Na koniec tych wydumek wychodzi na to, że nad morze to max raz na rok jadą, a tresy powyzej 300 km to ze 2 razy w roku robią. Zero obiektywizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam jak Ty z nami wszystkimi tu wytrzymałeś 3,5 roku ???? Podziwiam Cię za Twój upór  🙂 Już przynajmniej nie musisz na tym forum z nikim walczyć o elektryki, czasem się tylko ktoś doczepi do Tesli i tyle 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
42 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

A tam 800 to kiepski zasięg, 1000 moze być, ale 1200-1400 km jest dobrze. No abstrakcja całkowita. Na koniec tych wydumek wychodzi na to, że nad morze to max raz na rok jadą, a tresy powyzej 300 km to ze 2 razy w roku robią. Zero obiektywizmu.

Haha, tutaj wracamy do podstaw i statystyk GUSu i tak jak mowisz, calkowitej rozbieznosci oczekiwan Kowalskiego vs jego realnych potrzeb.

Przecietny Kowalski musi miec 1200km zasiegu od strzalu (wiadomo, Chorwacja ^^) a jak przychodzi co do czego to tankuje raz na tydzien za piec dych czy tam stowe i raz do roku leci do Egiptu jak juz przychodzi do wakacji 😜

Generalizuje oczywiscie i przejaskrawiam, ale jak na moje, dzisiaj spokojnie 30-40% ludzi w PL mogloby juz jezdzic elektrykami praktycznie bez zadnych kompromisow (a to sa miliony BEV na ulicach), moze by sie ze 2-3 razy w roku zatrzymali na 20-30min gdzies tam w trasie i wciagneli hotdoga/wypili kawe.

Tutaj na dzis problemem jest tylko cena wejscia, chociaz jak widzimy zaciera sie ona coraz bardziej bo auta spalinowe drozeja okrutnie. Im drozsze auto i wyzszy segment tym latwiej o wybor napedu elektrycznego, tak od 250-300k PLN jest juz naprawde spory wybor BEV. Czekamy na rozsadne BEV segment C bo ID3 czy Megane-e po 200k PLN to nijak nie przejdzie niestety i sam bym takiego auta w zyciu nie kupil w tych pieniadzach a Europa tym segmentem stoi.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze jedna rzecz, ludzie pierwsze co mówią o elektrykach to, że nie chcieliby jechać w trasę i szukać ładowarek. Nie mają pojęcia, że to auto może im wskazać gdzie i kiedy sie naładowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, stereotypy sa silnie zakorzenione a nowa technologia jak zawsze wywoluje sporo leku i niecheci (jak do wszystkiego co nowe).
Dlatego tak wazna jest rola mediow i tych wszystkich youtuberow motoryzacyjnych - zamiast pisac bzdury typu elektryk=zlo, spalony dom, blackout systemu energetycznego, dzieci w kopalniach litu, 24h wycieczka z gor nad morze, zamarzniesz na autostradzie etc etc powinni uswiadamiac ludzi jak wyglada codziennosc z elektrykiem, ladowanie, planowanie trasy, jakie sa prawdziwe wady i zalety technologii, a tego jest jak na lekarstwo. Wiekszosc ludzi na boga nie wie, ze swojego elektryka mozna w swoim domu ladowac w nocy z gniazda.

Dlatego Kriss skoro kupiles juz elektryka to teraz Twoja rola by niesc kaganek oswiaty (!) - badz cierpliwy i tlumacz kolegom, znajomym, sasiadom - z czym to sie je, przewiez ich, pokaz jak dziala nawigacja, co to one-pedal driving czy brak turbo laga, zademonstruj cisze napedu, pokaz jak latwo sie ladowac pod domem, opowiedz o doplatach ("daja za darmo 20-30k PLN" - to zawsze dziala na wyobraznie jak daja cos za darmo), tlumacz ze nie trzeba wymieniac oleju i tak w ogole nawet przegladow serwisowych nie ma bo te auta sa proste jak budowa cepa, ze przejechanie 100km po miescie kosztuje 15-20 PLN (to tez zawsze zostawia psychiczny slad i dziala na wyobraznie ^^).
Pamietaj, kropla drazy skale, za tydzien benzyna wroci na 7-8 PLN a o ekonomiczne wybory wtedy latwiej, trzeba tylko budowac swiadomosc w spoleczenstwie bo inaczej zachod nam znowu odjedzie, ludzie beda w Europie smigac w ciszy, tanio i bezemisyjnie a my bedziemy kolejne 15-20 lat importowac caly zlom spalinowy od naszych sasiadow i bedziemy taka europejska wersja motoryzacyjna Kuby.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to jak już @adamjttk i @Kriss33 poklepaliscie się po ramieniu w samozachwycie to ja dorzucę troszkę dziegciu. https://energy.economictimes.indiatimes.com/news/power/germanys-electric-car-sales-plummet-in-september/104206352 w Niemczech po zakończeniu dopłat dla elektrykow dla klientow biznesowych sprzedaż bev siadła aż o .. 2/3. Jakie można wyciągnąć z tego wnioski? Ze jeśli po dopłacie elektryk wychodzi taniej od podobnego ice to ludzie kupują bev a jak drożej to biorą ice 😀 miłośc Niemców szybko się do bev skończyła. Nie poczuli tej milosci 😀 głosują portfelem i szybko rynek weryfikuje lepsza technologie. @Kriss33 jesteśmy tymi szczęściarzami ze jeszcze ładujemy się tanio ale gdybys musiał się ładować po 2-4 zł/ kWh to zapewne szybko by się twoja miłość do elektryka skończyła? Bo moja na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słonik ja zawsze dokładnie wybieram auto dla siebie do jeżdżenia i biorę takie, które mi pasuje w 100 %, a nie takie które się najbardziej opłaca.  Wiem, że nie możesz tego zaakceptować,  że ja się tak zachwycam Teslą. Albo że mną jest coś nie tak, albo one są takie fajne. No coś w tym jest, bo takich ludzi jest więcej. Też tego wcześniej nie rozumiałem.  M2 raz w tym czasie jechałem.Myślę,  że Teslą niezależnie od ceny prądu jeździ się tak samo. Jak będzie po 2-4 zł to nie wiem co zrobię.  Tak to można całe życie przegdybać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Jak będzie po 2-4 zł to nie wiem co zrobię. 

Wtedy benzyna bedzie po 12-15 PLN 🙂

10 godzin temu, słonik40 napisał(a):

 https://energy.economictimes.indiatimes.com/news/power/germanys-electric-car-sales-plummet-in-september/104206352 w Niemczech po zakończeniu dopłat dla elektrykow dla klientow biznesowych sprzedaż bev siadła aż o .. 2/3.

Mysle ze to normalne po zakonczeniu doplat bo poprzedzajace miesiace byly pewnie na historycznych maksymach jezeli chodzi o sprzedaz tzn kazdy kto w ogole rozwazal zakup BEV na dana chwile - pobiegl do salonu bo wycofywali doplaty. Identyczna sytuacja byla w Norwegii na przelomie roku:

https://www.arenaev.com/ev_sales_in_norway_collapsed_last_month-news-1404.php

1-2 mies i wszystko wroci do normalnosci.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.