Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Święta racja, dlatego ja nie oceniam wyborów innych i zawsze mówię o swoich wyboach. To wszystko to są po prostu opinie, a co człowiek to opinia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
54 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Dla mnie brak przycisków to jest igranie z moim bezpieczeństwem. Przyciski naciskam nieodrywając wzroku od drogi natomiast patrząc w ekran często pokonuje kilkaset metrów drogi na której wszystko może się wydarzyć. 

O ktorych przyciskach mowisz konkretnie?

35 minut temu, słonik40 napisał(a):

dla mnie nie istnieje cos takiego jak najlepsze czy najgorsze auto. 

Dyskutujesz w sumie sam ze soba prawiac banaly.

Jedna firma sprzedaje aut coraz wiecej, inna firma osiagnela sufit albo jej sprzedaz spada.

Mozna miec swietny produkt a firma moze i tak zbankrutowac bo nikt tego "swietnego" produktu kupowac jednak nie chce. Sa oczywiscie rozne przyczyny i na pewno jedna z nich moze byc nierealna cena czyli nieumiejetnosc producenta do ogarniecia danej technologii w konkurencyjnej cenie. 

Regularny wzrost sprzedazy swiadczy jednoznacznie o tym, ze dany produkt trafia w szerokie gusta klientow pomimo utyskiwan przeroznych hejterow, 15-latkow na onecie czy podplaconych pseudo dziennikarzy. Klasyczne "klient glosuje portfelem" czy "pies szczeka a karawana idzie dalej"

Przekonuje sie o tym np teraz VW oferujac hatchbacka w segmencie C ktory wyglada w srodku jak Tipo/Dacia Logan w cenie 200k PLN, a pozniej placz i zgrzytanie zebow ze trzeba fabryki zamykac i pracownikow zwalniac. 

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk gdyby sprzedaż tesli nie osiągnęła sufitu to by ich ceny nie szukały dna. Nie bez powodu ceny lecą, ja tylko w tym roku dostałem już kilkanaście maili od tesli w tym większość to jest mail od pracownika salonu z propozycja tego samego auta w coraz to niższej cenie. W tym samym czasie tesla dodaje na szybko jakieś tam ledy/świecidełka i zapewne to jest przypadek ze zaczyna być wysyp testow samochodu tej marki przez różnych youtuberow lol. Dla mnie się to wszystko idealnie skleja w logiczna całość. Wycena giełdowa mocno doklejona od rzeczywistości imho.

 

co do przycisków to regularnie używam:

1. Przyciski ustawień siedzeń (lubie sobie zmienic lekko pozycje po godzinie półtorej jazdy). Przydaje się także gdy mi np wpadnie telefon czy klucze za siedzenie których zapomniałem wyjąc ze spodni.

2. Tempomat /asystenci jazdy. Bardzo często z tego korzystam. Regulacja odległości często się przydaje w zależności od ruchu a najczęściej to regulacja dozwolonej predkosci. Bardzo częsty use case, lecisz autem w peletonie i nagle pojawia się ograniczenie. Auto czyta znaki i zaczyna zwalniać ale nikt przed tobą tego nie robi wiec przyciskiem nie odrywając wzroku możesz sobie szybkomta predkosci podnieść. Z kolei odwrotna sytuacja to nikt nie zwalnia śle ty wiesz ze trzeba zwolnić bo no często w tym miejscu susza, to nie robisz nic.

3. kolejne przyciski to regulacja głośności (przydaje się bardzo często)

4. kolejny do zasłonięcie odsłonięcie rolety. Czasami słońce pada pod nieprzyjemnym katem a czasami chce się. Ice ten dach otwarty.

5. kolejne  przyciski to regulacja zawieszenia/trybów jazdy. Dwa kliki bez odwrócenia wzroku i mam w 2 sekundy to co akurat potrzeba. Bardzo przydatne wjeżdżając np nagle na drogę gorszej jakosci/ czy tez jak najdzie nagła ochota nieco depnac bo się pojawia przed nami kawałek fajnej drogi.

6. Przyciski oświetlenia wnetrza (szczegolnie te od oświetlenia wnetrza z tylu). Jest ciemno i chcesz zobaczyć co robi twoja pociecha naciskasz patrzysz i szybko wyłączasz. Mega fajna sprawa

7. przyciski regulacji wycieraczek. Nie ma samochodu który by idealnie dobrał predkosc wycieraczek w zależności czy pada grad/śnieg czy tez deszcz czy to tylko chlapnięte przez jadąca naprżeciwko ciężarówkę bloto (suche lub mokre) i to w taki sposób ze akurat nie spadło na czujnik/kamerę)

 

8. Przycisk do wyciszenia wszystkich wkurzających i obowiazkowych na dziś dzień komunikatow typu przekroczenie predkosci itd.. są one mega irytujące dla pasażerów szczegolnie tych którzy nie znają auta.

9. przyciski do obsługi telefonu. Chociażby żeby wybrać połączenie do jednego z ostatnich numerów w liście połączeń. 2-3 razy klikasz i dzwonisz.

10. przycisk ulubione tez jest fajny. Mam pod nim zapisane wszystkie ustawienia które najczęściej chce zmienic.

 

11. przyciski grzania tylka/kierownicy. Niezbyt za tym przepadam dlatego nie korzystam z tego na codzień. Włączam czasami po morsowaniu gdy za długo w wodzie posiedzę i chce sie dogrzać.

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O zadnej z tych opcji nie potrzebuje dotykać ekranu w Tesli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja tez nie potrzebuje, mogę to zrobić glosowo ale jest to dużo wolniejsze lub niemożliwe kiedy dzieciak śpi albo toczona jest właśnie samochodzie rozmowa. Lub wysoce denerwujące kiedy jesteś w połowie ulubionego utworu 😀

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ad.1, 2, 3, 6, 7, są przyciski.

Ad.4,5,8, 10  nie dotyczy TMY

Ad.9 ,11, można na ekranie,  można głosowo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ad.1, 2, 3, 6, 7, są przyciski.

W aktualnym modelu TM3 i za chwilę TMY Juniper? Czy w "starej" Tesli 3/Y? 🙂 Bo z tego co widziałem na prezentacjach, to jest regres m.in. w kwestii manetek. Przepraszam, progress: mniej przycisków i manetek, to będzie większa marża na aucie i jeszcze bardziej można będzie zejść z ceny. Na końcu klient będzie musiał być zadowolony.

Ja kompletnie nie rozumiem dlaczego tak się obruszają niektórzy że nie chodzi o cenę tylko o funkcjonalność. Co w tym złego przyznać że chodzi o to że to rozwiązanie jest tańsze jakby Rolls Royce'a kupowali.

26 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ad.4,5,8, 10  nie dotyczy TMY

Czyli nie ma 🙂 

26 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ad.9 ,11, można na ekranie,  można głosowo.

Głosowo, czyli nie ma 🙂 Inna sprawa że np do mnie kompletnie nie przemawia obsługa głosowa czy to w aucie czy w apple czy w googlach i innych wynalazkach.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, BMFun napisał(a):

Ja kompletnie nie rozumiem dlaczego tak się obruszają niektórzy że nie chodzi o cenę tylko o funkcjonalność. Co w tym złego przyznać że chodzi o to że to rozwiązanie jest tańsze jakby Rolls Royce'a kupowali co niektórzy.

Bo teoria jest naciagana i pasuje jedynie pod z gory zalozona teze.

Sugerujesz, ze Tesla wyciela manetki od biegow i kierunkowskazow i zaimplementowala to najpierw w modelu S/X, ktore juz po tych obnizkach, kosztuja 400-500k PLN, po to zeby zaoszczedzic 20 czy 30$?

I jednoczesnie domyslnie daja audio z 20 glosnikami, pneumatyke czy wentylowane siedzenia nie zadajac za to nawet zlotowki doplaty? (przeciez mogliby wszystko udostepniac w abonamencie, poblokowac softem jak jakies BMW czy MB)

Teoria jest kolego zupelnie od czapy.

Maja swoja wizje motoryzacji, w ich wizji jazda autem ma byc uproszczona do absolutnego minimum i absolutnie nierozpraszajaca zbednymi rzeczami, wszystko ma sie dziac automatycznie i ta swoja wizje przepychaja lokciem. 

Nie mi oceniac czy wizja jest sluszna czy nie - to ocenia klienci, jezeli manetka od biegow jest niezbedna to wroci tak szybko jak wrocila okragla kierownica, jezeli jednak nie to ludzie o niej za kilka lat zapomna a inni producenci beda za chwile rozwiazania kopiowac.

Z mojej strony moge Ci np powiedziec - w TMY nie mam czujnikow parkowania tych tradycyjnych i na codzien nie widze nawet milimetra roznicy pomiedzy TMY bez czujnikow a TM3 z czujnikami, obie dzialaja dla mnie identycznie, samochodami jezdze wymiennie kazdego dnia. 

I to samo jest z mnostwem rzeczy - przestalem uzywac przycisku grzania kierownicy bo dziala dokladnie tak jakbym chcial automatycznie, nie dotykam przycisku grzania foteli bo grzeja DOKLADNIE tak jakbym chcial ustawione w pozycji auto, i nie wazne czy jest zima czy chlodna jesien.

Przestalem uzywac manetki wycieraczek bo dzialaja tak jak powinny wtedy gdy powinny, czasem ten pojedynczy przycisk sie przydaje jak jest nagla potrzeba bo cos chlapnelo i musze w ulamku sekundy wyczyscic szybe.

Przestalem uzywac przycisku hamulca recznego - ten automatyczny robi to doskonale.

Przestalem uzywac przycisku start bo auto startuje wtedy gdy do niego wsiadam.

Przestalem uzywac kluczykow bo mam tel. w kieszeni jak gdzies jade.

etc

etc

etc

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adamie oprócz kiepsko działających adaptacyjnych świateł w tesli to kiepsko działające wycieraczki to jest jeden z najczęściej przewijających się narzekań z którymi ja się spotkałem w tesli. Z kolei nieprzydatność czujników parkowania doskonale było widać w teście caroserii 😀 ja zarówno z czujników jak i kamery korzystam kilka razy dziennie natomiast z grzania dup praktycznie wogole.

 

wroce jeszcze do testu tesli orzez kornackiego. W opisie na YouTube jest wzmianka ze zawiera lokowanie produktu. Przynajmniej facet uczciwie podszedł do rzeczy 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

W aktualnym modelu TM3 i za chwilę TMY Juniper? Czy w "starej" Tesli 3/Y? 🙂 Bo z tego co widziałem na prezentacjach, to jest regres m.in. w kwestii manetek. Przepraszam, progress: mniej przycisków i manetek, to będzie większa marża na aucie i jeszcze bardziej można będzie zejść z ceny. Na końcu klient będzie musiał być zadowolony.

Ja kompletnie nie rozumiem dlaczego tak się obruszają niektórzy że nie chodzi o cenę tylko o funkcjonalność. Co w tym złego przyznać że chodzi o to że to rozwiązanie jest tańsze jakby Rolls Royce'a kupowali.

Czyli nie ma 🙂 

Głosowo, czyli nie ma 🙂 Inna sprawa że np do mnie kompletnie nie przemawia obsługa głosowa czy to w aucie czy w apple czy w googlach i innych wynalazkach.

Dobra załapałem o co chodzi. Skoro przykładowo Tesla nie ma rolety panoramicznego dachu to jest gorsza od Mercedesa i BMW, które mają itd.  A jak nie ma przycisków to w ogóle jakaś tania podróbka auta. 

Uwaga przyznaję się, kupiłem wybrakowany samochód bez przycisków, a nie prawdziwe Premium, bo chciałem, chociaż powinienem napisać, że mnie nie stać...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak samo jak Adam miał prawo drzeć lacha ze w moim ix1 brak grzania tylka i ze kupkę, wybrakowane auto tak i ja mam prawo drzeć z ciebie zw kupiłeś wybrakowany samochód bez przycisków 😀

Opublikowano
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Bo teoria jest naciagana i pasuje jedynie pod z gory zalozona teze.

Sugerujesz, ze Tesla wyciela manetki od biegow i kierunkowskazow i zaimplementowala to najpierw w modelu S/X, ktore juz po tych obnizkach, kosztuja 400-500k PLN, po to zeby zaoszczedzic 20 czy 30$?

I jednoczesnie domyslnie daja audio z 20 glosnikami, pneumatyke czy wentylowane siedzenia nie zadajac za to nawet zlotowki doplaty? (przeciez mogliby wszystko udostepniac w abonamencie, poblokowac softem jak jakies BMW czy MB)

Teoria jest kolego zupelnie od czapy.

Maja swoja wizje motoryzacji, w ich wizji jazda autem ma byc uproszczona do absolutnego minimum i absolutnie nierozpraszajaca zbednymi rzeczami, wszystko ma sie dziac automatycznie i ta swoja wizje przepychaja lokciem. 

Nie mi oceniac czy wizja jest sluszna czy nie - to ocenia klienci, jezeli manetka od biegow jest niezbedna to wroci tak szybko jak wrocila okragla kierownica, jezeli jednak nie to ludzie o niej za kilka lat zapomna a inni producenci beda za chwile rozwiazania kopiowac.

Z mojej strony moge Ci np powiedziec - w TMY nie mam czujnikow parkowania tych tradycyjnych i na codzien nie widze nawet milimetra roznicy pomiedzy TMY bez czujnikow a TM3 z czujnikami, obie dzialaja dla mnie identycznie, samochodami jezdze wymiennie kazdego dnia. 

I to samo jest z mnostwem rzeczy - przestalem uzywac przycisku grzania kierownicy bo dziala dokladnie tak jakbym chcial automatycznie, nie dotykam przycisku grzania foteli bo grzeja DOKLADNIE tak jakbym chcial ustawione w pozycji auto, i nie wazne czy jest zima czy chlodna jesien.

Przestalem uzywac manetki wycieraczek bo dzialaja tak jak powinny wtedy gdy powinny, czasem ten pojedynczy przycisk sie przydaje jak jest nagla potrzeba bo cos chlapnelo i musze w ulamku sekundy wyczyscic szybe.

Przestalem uzywac przycisku hamulca recznego - ten automatyczny robi to doskonale.

Przestalem uzywac przycisku start bo auto startuje wtedy gdy do niego wsiadam.

Przestalem uzywac kluczykow bo mam tel. w kieszeni jak gdzies jade.

etc

etc

etc

 

 

Dodam jeszcze do tego coś czego się nie spodziewałem. Bez żadnej dopłaty TMS sam w 80% przypadków wybiera mi bieg D lub R automatycznie, pokaż mi inny samochód na rynku z takim systemem. 

Słonik, nie wiem czy siedziałeś w nowej TMS ale jest to zdecydowanie większy samochód od EQE i EQE SUV . Mam bez dopłaty świetny lakier trójwarstwowy i masę innych feature za które Ty buliłeś ciężką kasę. Mało tego, Tesla nie będzie mnie dymała na przeglądach których nie muszę robić, żeby utrzymać gwarancję. 

Nie obraź się ale ciężko z Toba dyskutować ponieważ Twoje wypowiedzi nie trzymają się kupy. Spłodziłeś tutaj masę postów wyśmiewających elektryki a na koniec pobiegłeś do salonu i kupiłeś elektryka 😆

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Dobra załapałem o co chodzi. Skoro przykładowo Tesla nie ma rolety panoramicznego dachu to jest gorsza od Mercedesa i BMW, które mają itd.  A jak nie ma przycisków to w ogóle jakaś tania podróbka auta. 

Uwaga przyznaję się, kupiłem wybrakowany samochód bez przycisków, a nie prawdziwe Premium, bo chciałem, chociaż powinienem napisać, że mnie nie stać...

No to nie zrozumiałeś niestety 🙂 Chodzi o to, że jakbyś w Tesli miał te przyciski oraz to samo w menu, to używałbyś przycisków. Pomyśl i odpowiedz szczerze czego intuicyjnie byś w Tesli użył mając to i to? Adama nie pytam, bo raczej dawno już tradycyjnego samochodu nie dotykał, więc zapomniał 🙂

To że Ci to nie przeszkadza, to nie znaczy że nie są potrzebne tylko jesteś w stanie się przystosować do gorszego ergonomicznie ale tańszego rozwiązania. BMW robi dokładnie tak samo od lat i liczba przycisków stopniowo się zmniejsza i nie widzę w tym nic upokarzającego jak to odebrałeś 😉

Podam Ci przykład. Przesiadam się regularnie pomiędzy iX3 a X5 i w X5 brakuje mi bardzo przycisku "Synchronize" który ustawia wszystkim 4 strefom tą samą temperaturę, a w iX3 mam ją pod przyciskiem "Sync". Wyobraź sobie że żona regularnie zmienia temperaturę, bo ma inny komfort cieplny niż ja, albo dzieciom bo jadą cieplej ubrane lub mniej. Żeby nie bawić się w przestawianie temperatury w menu gdy jadę np sam, to w iX3 nie odrywając wzroku od drogi, wciskam przycisk Sync. No ale w X5 radzę sobie i się przystosowuję szybko. Jakbym jeździł tylko X5 to bym zapomniał o "problemie". 

To samo jest w one pedal driving. Ile razy nie wsiadam do X5 to mi przeszkadza jego brak 🙂  Ale po 1km już zapominam 🙂 

Także funkcjonalność gorsza, cena niższa. No i łatwiej w ramach OTA przy tym grzebać.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, teraz Cie rozumiem.  Absolutnie nie będę bronił tego, że lepiej zmieniać temperaturę na ekranie niż pokrętłem. Problem jest wtedy jak musisz to często wykonywać. W tym całym moim wywodzie NT przycisków chodzi mi tylko o to, że nawet jak muszę coś wybrać na ekranie to nie jest to upierdliwe. I zadziwiająco szybko podpasowala mi ta prostota i na dzisiaj nie chciałbym auta z przyciskami. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

 

Słonik, nie wiem czy siedziałeś w nowej TMS ale jest to zdecydowanie większy samochód od EQE i EQE SUV 

Siedziałem w salonie tesli w tej białej z czarnym wnetrzem co maja wystawiona (przynajmniej mieli jak byłem w sierpniu). Mój syn omal nie wyrwał z niej ekranu 😀 W Mercedesie jest bardzo dużo miejsca ale faktycznie poczucie przestrzeni nie jest jego mocna strona. Fotele amg z kolei sa bardzo głębokie zarówno w ramionach jak i na siedzisku i także nie każdemu musza pasować. Mnie to akurat bardzo pasuje bo przesiadając się z bmw lubie jak mnie kokpit otula ale racja nie każdemu musi to pasować. Co do ceny to jest to pojęcie względne bo ja razem z kosztami leasingu zapłacę dokładnie tyle samo co ty za model s w aktualnej cenie. Zdaje sobie sprawę ze raczej chyba nie kupisz dziś Eqe w tej cenie co ja, to był akurat dobry strzał ale tak samo ty byś raczej z tego co piszesz nie kupił tesli model s w starej cenie dlatego pisałem tu wielokrotnie ze często wybór jest podyktowany aktualna oferta jaka leży na stole. Mam wrażenie ze nie do końca jesteś przekonany do własnego zakupu i próbujesz tu jakos to sobie zracjonalizować. O ile dobrze pamietam chciałeś suva hybrydę a skończyłeś w elektrycznym sedanie wiec mógłbym o nietrzymanie się kupy napisać to samo. Z kolei Jeśli uważasz ze moje posty nie trzymają się kupy to wklej mi tutaj ofertę podobnej klasy i osiągami suva w podobnej cenie dostępnego od reki. Ja chciałem cayene po lifcie a skończyłem w eqe a ty z kolei x5 hybryda a skończyłeś w tms 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 minut temu, słonik40 napisał(a):

Tak samo jak Adam miał prawo drzeć lacha ze w moim ix1 brak grzania tylka i ze kupkę, wybrakowane auto tak i ja mam prawo drzeć z ciebie zw kupiłeś wybrakowany samochód bez przycisków 😀

Słonik jak Ci to radość sprawia to nie mam z tym problemu 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Żeby nie było że jestem Teslafobem. BMW (nie kopiując od Tesli) przenosi od dawna przyciski do menu. Np porównując iX3/X3 z 2017r. i X5 z 2018r. denerwują mnie 2 rzeczy:

1. Zmiana temperatury - gałka jest 10x wygodniejsza w iX3/X3 przed liftem niż X5 (czy X3 po lifcie). Jestem w stanie bez odrywania oczu podkręcić lub zmniejszyć temperaturę.

2. Przycisk synchronize o którym pisałem. Nie trzeba być orłem UX, żeby stwierdzić jak mocno pogarsza się funkcjonalność "Sync" w ramach "postępu". Tesla ma tego całe mnóstwo.

image.thumb.png.1aad9048cf294615f50330a23a74160f.png

image.thumb.png.75dd8b5a8af99b4c291bd4c70908256f.png

BMW robi to z pewnością z powodu obniżania kosztów, bo bynajmniej nie żeby dogonić sprzedażą Teslę Model S w 2018 roku 🙂 To samo z flokowaniem schowków w drzwiach. Mi to nie przeszkadza, a wręcz dla mnie lepiej, bo się łatwiej czyści jak coś się tam pobrudzi/wyleje, bo wiem że w nic nie wsiąknie. Te parę dolarów urwane na flokowaniu ma znaczenie, a tym bardziej $20-30 na przyciski (chociaż wg mnie skala wywalenia przycisków w Tesli to dużo większa oszczędność) czy pewnie ze $100 na liczniki za kierownicą. Założę się, że zmiana przycisków wciskanych na dotykowe w Tesli w ramach faceliftingu, to też realna oszczędność (plus ujednolicenie z Model S/X). Jestem w stanie nawet zaryzykować stwierdzeniem że te niektóre rozwiązania obniżające cenę są "testowane" na Model S/X, które i tak mają marginalną sprzedaż. Podobnie jak BMW "testuje" nowe rozwiązania na 7/i7.

I nie kupuję argumentu, że to nie jest oszczędność w Tesli, bo przecież coś się dostaje "za darmo" w faceliftingu. Nie dodaje się "za darmo" tylko dlatego że 70% ludzi na coś narzeka i kosztem zignorowania lepszego wyciszenia kabiny, diodek led z pewnością wyszło że by wpłynęło na zamknięcie się pewnych grup nabywców. Oszczędność na manetkach  do kierunków czy wycieraczek, to zaoszczędzona kasa na dodatkowe maty wygłuszające + wentylacja siedzeń 🙂 

Jakbym chciał być złośliwy, to bym powiedział że w yoke można oszczędzić kosztów połowy kierownicy, ale mógłbym przez @adamjttk posądzony o teslofobię 😉 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, słonik40 napisał(a):

Siedziałem w salonie tesli w tej białej z czarnym wnetrzem co maja wystawiona (przynajmniej mieli jak byłem w sierpniu). Mój syn omal nie wyrwał z niej ekranu 😀 W Mercedesie jest bardzo dużo miejsca ale faktycznie poczucie przestrzeni nie jest jego mocna strona. Fotele amg z kolei sa bardzo głębokie zarówno w ramionach jak i na siedzisku i także nie każdemu musza pasować. Mnie to akurat bardzo pasuje bo przesiadając się z bmw lubie jak mnie kokpit otula ale racja nie każdemu musi to pasować. Co do ceny to jest to pojęcie względne bo ja razem z kosztami leasingu zapłacę dokładnie tyle samo co ty za model s w aktualnej cenie. Zdaje sobie sprawę ze raczej chyba nie kupisz dziś Eqe w tej cenie co ja, to był akurat dobry strzał ale tak samo ty byś raczej z tego co piszesz nie kupił tesli model s w starej cenie dlatego pisałem tu wielokrotnie ze często wybór jest podyktowany aktualna oferta jaka leży na stole. Mam wrażenie ze nie do końca jesteś przekonany do własnego zakupu i próbujesz tu jakos to sobie zracjonalizować. O ile dobrze pamietam chciałeś suva hybrydę a skończyłeś w elektrycznym sedanie wiec mógłbym o nietrzymanie się kupy napisać to samo. Z kolei Jeśli uważasz ze moje posty nie trzymają się kupy to wklej mi tutaj ofertę podobnej klasy i osiągami suva w podobnej cenie dostępnego od reki. Ja chciałem cayene po lifcie a skończyłem w eqe a ty z kolei x5 hybryda a skończyłeś w tms 😀

Ja mam TM3 w domu od 2 lat i uważam, że jest świetnym samochodem. Tak, testowałem można powiedzieć całą gamę samochodów premium w przedziale od 400 do 600tyś i finalnie wybrałem TMS i to nie ze względu na budżet tylko na podejście marki do rynku i klientów. Nie chcę być dalej dymany przez koncerny samochodowe. Decyzja podjęta jak najbardziej świadomie i z premedytacją. Jestem zachwycony TMS a do tego jedzie już z Japonii 911 997 4S 😉 hobbystycznie żeby coś mieć ciekawego spalinowego w garażu. Mało nie skończyłem z SQ8 ale finalnie wybrałem TMS plus stare 911 w prawie tej samej kasie. Do silnika boxer w motocyklu dorzuciłem innego boxera.

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tez trochę spoglądałem na sq7/sq8 ale po pierwsze było przed Face liftingiem a po drugie nic ciekawego nie było poniżej 550k a to dodając koszty leasingu i paliwa robi się lekka ręka licząc ponad 200k różnicy a to już jest wieksza cześć caymana czy jakiegoś fajnego hot hatcha. Jedyna różnica u mnie ze na horyzoncie pojawiły się fajnie przecenione Eqe/eqs zarówno sedan jak i suv które akurat przypadły mi do gustu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Ja mam TM3 w domu od 2 lat i uważam, że jest świetnym samochodem. Tak, testowałem można powiedzieć całą gamę samochodów premium w przedziale od 400 do 600tyś i finalnie wybrałem TMS i to nie ze względu na budżet tylko na podejście marki do rynku i klientów. Nie chcę być dalej dymany przez koncerny samochodowe. Decyzja podjęta jak najbardziej świadomie i z premedytacją. Jestem zachwycony TMS a do tego jedzie już z Japonii 911 997 4S 😉 hobbystycznie żeby coś mieć ciekawego spalinowego w garażu. Mało nie skończyłem z SQ8 ale finalnie wybrałem TMS plus stare 911 w prawie tej samej kasie. Do silnika boxer w motocyklu dorzuciłem innego boxera.

Jeździłem EQE, ale nie jeździłem jeszcze Model S, więc się wypowiem 😉 Przynajmniej siedziałem trochę w Tesli Model S kilka miesięcy temu. To są auta porównywalnej klasy, obaj ze Słonikiem kupiliście dobrze wyposażone auta w zbliżonej cenie ok 450tys, więc te perwersyjne metafory mają raczej związek z porównaniem mocnego silnika spalinowego do silnika elektrycznego, a nie Tesli do Mercedesa. Pamiętaj też że jeszcze pół roku temu czy wcześniej najtańszy Model S był za 500tys.

Elektryki są tańsze w EU m.in. z powodów polityki klimatycznej i kar za emisję CO2 oraz bez wątpienia koszt eksploatacji. Szybko wyliczając moje X5M kosztuje w 5 letnim TCO jakieś 75tys zł więcej na samym paliwie niż coś porównywalnego w EV i nawet pojawiła mi się myśl, że różnica w cenie pokryłaby mi jakąś fajną 911 10letnią do zabawy, tylko nie mam ochoty mieć tak dużo samochodów.

Także to "dymanie" to raczej dotyczy koncernów petrochemicznych niż producentów samochodów. Nie posądzałbym przedsiębiorcy Elona Muska o filantropię 🙂 I nie pisz że wybrałeś TMS "nie ze względu na budżet" (podobnie jak i Słonik i jakbym ja zmieniał X5M na EV to tylko ze względu na budżet), bo sam w kolejnym zdaniu napisałeś że "za tą samą kasę masz TMS + stare 911", czyli to budżet zadecydował że możesz go lepiej wydać oraz to że w tym budżecie wystarczająco dobrze Ci się jeździ Teslą zamiast ładnie brzmiącym V8. Gdyby nie podobał Ci się dźwięk silnika spalinowego, to byś 911 nie kupował raczej.

EDIT: Żeby nie było, to dodam, że uważam TM3/Y za świetne samochody 🙂  Nie wiem co to za moda na forum, że niektórzy czują potrzebę wytłumaczenia innym (sobie?) dlaczego kupili Teslę. No jakby nie były świetne dla kogoś, to by na takie auto się nie zdecydował.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Adamie oprócz kiepsko działających adaptacyjnych świateł w tesli to kiepsko działające wycieraczki to jest jeden z najczęściej przewijających się narzekań z którymi ja się spotkałem w tesli.

1. Swiatla w moich Teslach dzialaja swietnie, oswietlaja droge bardzo dobrze, nigdy nie mialem problemu z niedoswietlonym poboczem czy innym problemem ale nie mialem tez nigdy stycznosci z tym slawnym matrixowym wycinaniem czy laserami wiec nie wykluczam, ze moze byc jeszcze lepiej za odpowiednie pieniadze. Mi "wystarcza" a jezdze po nocy BARDZO duzo, w sumie mysle ze wiecej km nabilem po ciemku w trasach niz w ciagu dnia Teslami i zlego slowa o reflektorach nie powiem.

2. Wycieraczki, slawny urban legend od wielu lat, zupelnie jak odpadajace kirownice i dachy ^^

Dla mnie tryb auto w wycieraczkach dziala bardzo sprawnie, mieszkam w Norwegii gdzie ciagle leje wiec mam jakas tam opinie wyrobiona ^^ - aczkolwiek uczciwie powiem, ze zdarzylo mi sie moze z 5 razy przez te 3 lata zmienic tryb auto na tryb ciagly bo dzialaly zbyt wolno/szybko - nie wiem od czego to zalezy, moze cos knoca przy OTA, moze chodzi o specyficzny rodzaj deszczu jak np mzawka ktorej czujnik dobrze nie wykrywa etc

Robilem test porownawczy przy wjezdzie do suchego tunelu z rzesistego deszczu - TM3 wylacza mi wycieraczki po 2, czasem 3 ruchach - w identycznych warunkach F30 330e czy F10 potrafily pracowac po suchej szybie w tunelu przez ponad 30s po czym musialem wylaczac manualnie bo rysowaly szybe - tryb auto w Tesli uwazam za lepszy (od serii F), G nie mialem przyjemnosci tak dokladnie testowac wycieraczek.

35 minut temu, Kriss33 napisał(a):

zadziwiająco szybko podpasowala mi ta prostota i na dzisiaj nie chciałbym auta z przyciskami. 

Pchasz sie kolego coraz bardziej w latke fanboja teslowego ^^

KAZDY, ale to KAZDY spec wie, ze jak nie ma przyciskow to dlatego ze producent zydzi bo ekrany sa tansze.

Wzorem ergonomii jest stara Insygnia z 200 przyciskami, albo ewentualnie stara Panamera - tam byl raj dla "przyciskaczy" 😄

Dobrze ze Slawomira z nami juz nie ma bo by go telepalo od tych herezji 😜

 

Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Nie obraź się ale ciężko z Toba dyskutować ponieważ Twoje wypowiedzi nie trzymają się kupy. Spłodziłeś tutaj masę postów wyśmiewających elektryki a na koniec pobiegłeś do salonu i kupiłeś elektryka 😆

Haha, od miesiecy to powtarzam.

A ile sie czlowiek nasluchal od slonika ze osiagi w elektrykach sa teoretyczne, ze durnie kupuja mocne elektryki tylko po to zeby jezdzic za ciezarowkami i z Grazynami w Zafirach 120km/h.

A jak tylko sie pojawila okazja na "AMG" w SUVie to "shut up and take my money", polecial z pieniedzmi w zebach do salonu, haha, spoko, mowia ze tylko swinia zdania nie zmienia, glupio tylko bo w internecie nic nie ginie i mozna beke cisnac z wklejaniem cytatow sprzed roku-dwoch.

Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Uwaga przyznaję się, kupiłem wybrakowany samochód bez przycisków, a nie prawdziwe Premium, bo chciałem, chociaż powinienem napisać, że mnie nie stać...

Heh Kriss, widze ze w koncu zaczynasz lapac jak nalezy sie kajac na forum z powodu zakupu Tesli ^^

Po jakims czasie zaczniesz sie tez zastanawiac - czy to ze lubisz nia jezdzic znaczy ze juz automatycznie jestes tym mitycznym fanbojem czy to jednak hejt sie wypluwa na lewo i na prawo "bo tak"

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problemem nie jest deszcz i jego intensywność  a grad i śnieg i jazde w pogodę pośniegowa. Wtedy niby dużo pada ale wszystko co leci na szybę jest często suche i mokre na zmianę i trzeba dostosować wycieraczki.

 

@adamjttk użalaj się dalej to chyba ty tutaj setki prześmiewczych zdjęć postów na temat bmw wstawiłeś a dalej wzdychasz to marki jak Romeo do Julii racjonalizując sobie swoje zakupy 😀no chyba ze na wallboksa polujesz. W sumie jak sobie policzyłem to taki baku z caroserii ma do 200 tysięcy odsłon z filmu. Jak pol procenta użyje referale to będzie miał 100 walboksow, jak sprzeda je wszystkie na alledrogo to tesla mu się zwróci 😀👍🏼

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, BMFun napisał(a):

Jeździłem EQE, ale nie jeździłem jeszcze Model S, więc się wypowiem 😉 Przynajmniej siedziałem trochę w Tesli Model S kilka miesięcy temu. To są auta porównywalnej klasy, obaj ze Słonikiem kupiliście dobrze wyposażone auta w zbliżonej cenie ok 450tys, więc te perwersyjne metafory mają raczej związek z porównaniem mocnego silnika spalinowego do silnika elektrycznego, a nie Tesli do Mercedesa. Pamiętaj też że jeszcze pół roku temu czy wcześniej najtańszy Model S był za 500tys.

Elektryki są tańsze w EU m.in. z powodów polityki klimatycznej i kar za emisję CO2 oraz bez wątpienia koszt eksploatacji. Szybko wyliczając moje X5M kosztuje w 5 letnim TCO jakieś 75tys zł więcej na samym paliwie niż coś porównywalnego w EV i nawet pojawiła mi się myśl, że różnica w cenie pokryłaby mi jakąś fajną 911 10letnią do zabawy, tylko nie mam ochoty mieć tak dużo samochodów.

Także to "dymanie" to raczej dotyczy koncernów petrochemicznych niż producentów samochodów. Nie posądzałbym przedsiębiorcy Elona Muska o filantropię 🙂 I nie pisz że wybrałeś TMS "nie ze względu na budżet", bo sam w kolejnym zdaniu napisałeś że "za tą samą kasę masz TMS + stare 911", czyli to budżet zadecydował że możesz go lepiej wydać oraz to że w tym budżecie wystarczająco dobrze Ci się jeździ Teslą zamiast ładnie brzmiącym V8. Gdyby nie podobał Ci się dźwięk silnika spalinowego, to byś 911 nie kupował raczej.

Pewnie, że podoba mi się dźwięk silnika spalinowego dlatego tak skalkulowałem, żeby mieć TMS i 997. Do motocykla, którymi jeżdżę już około 20 lat zawsze dokupuje Akrapovica. Faktycznie uznałem, że obecnie cena za TMS jest na tyle atrakcyjna, że warto ją kupić a miałem już doświadczenie z TM3. Mieszkam na Śląsku więc wypad nad morze TMS z 20 minutowym ładowaniem nie stanowi problemu ;-). Zobacz jak klientów dyma Audi, to jest pakiet serwisowy dla Q8 e-tron. Zobacz co wchodzi w skład tych serwisów. W Tesli nie masz serwisu i nikt cię do niczego nie zmusza pod groźbą utraty gwarancji.

 

 

image.thumb.png.87476f3d7a54fa95e02193d60db9200b.png

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Problemem nie jest deszcz i jego intensywność  a grad i śnieg i jazde w pogodę pośniegowa. Wtedy niby dużo pada ale wszystko co leci na szybę jest często suche i mokre na zmianę i trzeba dostosować wycieraczki.

 

@adamjttk użalaj się dalej to chyba ty tutaj setki prześmiewczych zdjęć postów na temat bmw wstawiłeś a dalej wzdychasz to marki jak Romeo do Julii racjonalizując sobie swoje zakupy 😀no chyba ze na wallboksa polujesz. W sumie jak sobie policzyłem to taki baku z caroserii ma do 200 tysięcy odsłon z filmu. Jak pol procenta użyje referale to będzie miał 100 walboksow, jak sprzeda je wszystkie na alledrogo to tesla mu się zwróci 😀👍🏼

Być może dlatego mamy wysyp “nawróconych” celebrytów motoryzacyjnych. Akurat dziwnym zbiegiem okoliczności jak wyszedł lifting i niczym te okropne legacy firmy, zaprosili tylu dziennikarzy do testów. Dobrze że Tesla nie wydaje na marketing jak Adam pisze, bo dzięki tym zaoszczędzonym pieniądzom może dodawać za darmo nowe dodatki. A nie, przepraszam, ile to Bjorn juz ma tych Tesli darmowych? Czy on z nich wypożyczalni jakiejś nie otworzył czy coś mi się przeslyszalo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Pewnie, że podoba mi się dźwięk silnika spalinowego dlatego tak skalkulowałem, żeby mieć TMS i 997. Do motocykla, którymi jeżdżę już około 20 lat zawsze dokupuje Akrapovica. Faktycznie uznałem, że obecnie cena za TMS jest na tyle atrakcyjna, że warto ją kupić a miałem już doświadczenie z TM3. Mieszkam na Śląsku więc wypad nad morze TMS z 20 minutowym ładowaniem nie stanowi problemu ;-). Zobacz jak klientów dyma Audi, to jest pakiet serwisowy dla Q8 e-tron. Zobacz co wchodzi w skład tych serwisów. W Tesli nie masz serwisu i nikt cię do niczego nie zmusza pod groźbą utraty gwarancji.

 

 

image.thumb.png.87476f3d7a54fa95e02193d60db9200b.png

36tys za 4 lata przeglądów serwisowych? Gdzieś tutaj musi być haczyk, bo to się kupy nie trzyma. Przecież zgodnie z regulacjami UE nie masz obowiązku serwisować w ASO. Chyba że to jest warunek utrzymania gwarancji, wtedy tą cenę trzeba po prostu dodać do ceny katalogowej jako cena zakupu 🙂 Ktoś tutaj chwalił się że jeździ ETron, więc prosimy o wyjaśnienie/sprostowanie od osoby najlepiej poinformowanej. @sebsek jeśli dobrze pamiętam Ty chwaliłeś e-tron.

Pomijając powyższe, aktualnie EQE to bardzo fajna alternatywa dla Model S. O ile w wersji SUV EQE jest o niebo lepsza od Modelu X, o tyle Model S a sedan EQE wizualnie bym już się zastanawiał 🙂 Narzekamy na Teslę, a ona sprowadza nam trochę tańszą motoryzację, ale niestety i gorszą. Np dla modeli M nie ma na rynku alternatyw w wersji elektrycznej 😞 trzeba się ratować 10-letnimi 911kami jako 3cie auto w garażu, którymi w praktyce będziemy jeździć 500-1000km rocznie i tyle tej radości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.