Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
47 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jak dla mnie całkowicie bez sensu ruch kupować stare auto żeby zaoszczędzić niecałe 20 tysięcy.
Już od 3 lat czytamy o śmierci niemieckiej motoryzacji tymczasem vw znowu zaczyna prac tesle, pomimo ze wynik sprzedaży jest robiony głównie przez samochody z segmentu tesla model y wiec znowu trafiłeś jak kula w płot 

1. Dla Ciebie moze i bez sensu, dla tysiecy innych ludzi to auto przed liftem czy po lifcie to jeden pies, sluzy do jezdzenia wokol komina i  jedno i drugie ma takie same osiagi i ten sam zasieg, reszta to detale. 
Jak dla mnie kupowanie za 155k PLN fabrycznie nowego elektryka ktory ma 6s do setki i praktycznie pelne wyposazenie, nie trzeba tego serwisowac w ASO i jezdzi to za smieszne pieniadze w porownaniu do benzyny to no-brainer i swietne value, pojezdzi 3 czy 5 lat, skoncza sie dotacje, inflacja wciaz wysoka i sprzeda pewnie za tyle co kupil czy z jakas symboliczna strata.

2. Odpowiem Ci dygresja, Tesle pierwszy raz widzialem z ~8 lat temu (model S, wtedy jedyny na rynku) gdzies na parkingu w Norwegii.
Wtedy to bylo auto (i firma) absolutnie egzotyczna i nieznana, wygladalo jak milion dolarow, pamietam, ze szukalem tego znaczka "T" w internecie, zeby sprawdzic co to w ogole za marka. Wtedy myslalem ze to "T" to symbol jakiegos drzewa tak w ogole ^^

4 lata temu zaczalem ten watek, tutaj na forum czy w Polsce wtedy prawie nikt nie slyszal o tej marce.
Dzisiaj model Y sprzedaje sie w PL 3x lepiej niz drugi elektryk - VW ID, a w Europie jest najpopularniejszym modelem bez wzgledu na rodzaj napedu czy segment (!). Fabryka pod Berlinem wypluwa setki tysiecy elektrykow i wciaz sie rozbudowuje. Musk to mozna powiedziec dzis celebryta na miare Kim Kardashian a Tesla to synonim elektrykow na rynku, kazdy producent patrzy tylko jakie trendy nowe wyznaczaja, do czego trzeba dazyc zeby pozostac w peletonie.

Jezeli dla Ciebie "pranie Tesli" oznacza to, ze grupa VW, skupiajaca kilka marek motoryzacyjnych i produkujaca najwiecej aut na swiecie, majaca w ofercie ze 30 czy 40 modeli elektrykow, jest w 2023r w stanie sprzedawac (w Europie!)  tyle co amerykanska firma majaca 15 lat historii i 4 modele na rynku - to hej, powodzenia, nie mi oceniac co jest sukcesem a co porazka w biznesie ^^ 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adamie czuje pewien dysonans bo z jednej strony wklejasz droższe o te 20 -30 tysięcy droższe, dużo słabsze i gorzej wyposażone w tej cenie enyaqi i piszesz ze mógł dopłacić z drugiej strony jeśli wykładam ci na stół model 3 po liftingu z mniejsza dopłata czy tez model y to piszesz ze bez sensu dokładać. Odnośnie sprzedaży, no wiesz sam cos pisałeś o zaspaniu o latach doświadczeń tesli tymczasem taki vw w 2-3 lata zalał rynek jak to sam piszesz dzieisatkiami modeli. Czy czasem gdzieś o takim scenariuszu nie pisałem ze 2-3 lata temu? Oj chyba tak 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jechałem dzisiaj atem spalinowym że 120 kM. Wiem, że to mało,  ale po jeździe elektrykiem to auto było zepsute...zerowe przyspieszenie.  Kolega pomnie jechał i mówił, że normalnie jeździ jak zawsze 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

ale po jeździe elektrykiem to auto było zepsute...zerowe przyspieszenie.

Slawomir mowil wyraznie, nie dosc mocno deptales pedal gazu 😜

 

PS. "Wez kota"

Uwazajcie tam z tymi BMW spalinowymi, zdrowie i zycie najwazniejsze!

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hyundai/Kia, akcja przywolawcza ponad 3 milionow aut 😮

"W autach może dochodzić do wycieków płynu hamulcowego, zwarć i w konsekwencji pożarów."

"przed pojawieniem się w autoryzowanej stacji obsługi Hyundaia lub Kii, auto warto zaparkować na zewnątrz, ponieważ do pożaru może dojść również jeśli samochód jest wyłączony."

 

Tyle na temat roznic w niebezpieczenstwie trzymania BEV/ICE w garazu w domu

„Auto może spłonąć”. Hyundai i Kia wzywają do serwisu ponad 3 mln aut - Moto - Bankier.pl

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam z hujdajem i kia sam się położyłeś 😀

1. plyn halmulcowy w bev. Checked

2. Instalacje elektryczna w bev. Checked

3. mozliwosc pozaru bev przez wyciek płynu hamulcowego w bev a w konsekwencji zwarcie instalacji, checked.

wedlug opisu usterka ta może wystąpić niezależnie od rodzaju napędu bo zarówno płyn hamulcowy może wycieknąć jak i doprowadzic do zwarcia.

 

natomiast pożar bmki ugaszony w kilka minut przed przyjazdem straży vs gaszenie bev przez 8 zastępów strazy pożarnej plus późniejsze kilkugodzinne chłodzenie baterii nie brzmi zachęcająco. Lubisz bawić się w grafiki wklej zdjęcie porównawcze bmw z załączonego przez ciebie filmu z tesla po pożarze 😀

 

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowa fabryka, budowana przez stosunkowo młoda firme plus zatrudnieni hurtem randomowi ludzie, zbieranina z całego świata. Co mogło pójść nie tak? Myśle ze i tak im całkiem sprawnie to wszystko wyszło a ze wypadków jest kilka razy więcej niż w audi to raczej normalne. Tamte fabryki działają wiele lat, większość pracownikow ma wieloletnie doświadczenie wiec i wypadków siła rzeczy będzie dużo mniej. Co mnie natomiast rozbawiło to stacja benzynowa na terenie fabryki tesli 😀

Opublikowano (edytowane)

Ciekawe co by Norwedzy powiedzieli na takie szkolenia: https://budzet.krakow.pl/projekty2023/5945-plonacy_samochod_elektryczny_-_czy_wiesz__jak_sie_zachowac_.html

Jak mi to znajoma dzisiaj podesłała to nie mogłem uwierzyć,  że coś takiego jest na oficjalnej stronie urzędu miasta.

Edytowane przez sebsek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, sebsek napisał(a):

Ciekawe co by Norwedzy powiedzieli na takie szkolenia: https://budzet.krakow.pl/projekty2023/5945-plonacy_samochod_elektryczny_-_czy_wiesz__jak_sie_zachowac_.html

Jak mi to znajoma dzisiaj podesłała to nie mogłem uwierzyć,  że coś takiego jest na oficjalnej stronie urzędu miasta.

To jest zwykla korupcja, tyle ze w bialych rekawiczkach.

Uzasadnienie projektu i juz w pierwszym zdaniu klamstwo, rece opadaja po prostu.

https://moto.rp.pl/na-prad/art37900501-pozary-aut-w-2022-r-statystki-psp-zaskakuja

 

53221366542_ff1dfd6ef0_o.jpg

53222618184_3a623541c7_o.jpg

53222547123_5660c244cc_o.jpg

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-model-3-tesla-model-y-ceny-w-usa/

19 producentów aut elektrycznych łącznie sprzedaje mniej niż rynkowy hegemon. To szaleństwo

Faktycznie pierwsza z podanych przyczyn to taka, że można napisać twita do Elona 😄 😄 Kris, Ty chyba tym się nie kierowałeś?

Przez ostatnie 2 lata spędziłem w Stanach łącznie 3 miesiące i oczywiście przyglądałem się EV. Wg mnie główne powodu tego stanu, to:

1. Cena i dopłaty - dlatego Model s słabo się sprzedaje.

2. W Stanach auto to AGD, tam niższa jakość to nie jest problem  

3. Siec SC w Stanach deklasuje alternatywne. Zarówno rozmieszczeniem jak i wygodą obsługi.

4. nowoczesna technologia, ładne GUI, bajery . W Dolinie krzemowej jeździ np bardzo dużo Tesli  Tam widziałem największe zagłębienie tych aut  

Jakbym tam mieszkał to bym nawet nie oglądał innych elektryków niż Tesla.  Na drogach nie pamiętam żebym widział jakieś elektryczne BMW czy Mercedesa.

Co ciekawe Teslę widać głównie w miastach. Na trasach bardzo mało, a na dalszych trasach np Arizona, to już prawie wogole, co sugeruje ze najwięcej tych aut kupuje się jako auto miejskie i podmiejskie.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tesla w stanach idealnie pasuje do powiedzenia ze na bezrybiu i rak ryba. Elektryfikacja w USA postępuje bardzo, bardzo wolno, brak infrastruktury, bardzo zawodne ładowarki electrify America przekładają się na duża niechęć do bev. Co ciekawe nawet tesla olewa ten rynek i nie pokazała jeszcze modelu 3 po liftingu na swoim rodzimym rynku.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFan przecież znasz odpowiedź. Jak Adam podawał wyniki sprzedaży różnych aut, producentów to zawsze pisałem, że to nie ma dla mnie znaczenia przy wyborze auta. Na pewno nie ignoruje np tego, że Tesla Y to nr 1 sprzedaży. Czy na prawdę tylu ludzi jest ślepych i nie widzi tej słabej jakości tych aut??  Czy koledzy BMFun i Słonik mogą mi podać przykłady tej słabej jakości? Pytam serio, bo nie wiem co macie na myśli. 

Słonik nt skóry to juz wiem co sądzisz 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Boze jak to dobrze, ze Kriss kupil Tesle, moge czasami odpoczac i nie odpowiadac na kazdy post typu a Tesle to, a Tesle tamto.

Nie musze pisac tez ciagle postow typu "dzisiaj mamy dzien 860. Kierownica jeszcze nie odpadla, zderzaki nadal sie trzymaja, przez dziury i szczeliny w drzwiach nie wlatuje za duzo wody" ^^

Na rozluznienie taki film z odmetow internetu (dzieki bogu za YT), troche mi sie przypominaja poczatki Tesli i gdzie ta firma byla 15 lat temu a gdzie jest dzisiaj, i elektrykow w ogole w sumie tez patrzac przez pryzmat CEO firm legacy.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 to tak samo jakbyś zapytał Adama po co kupił performance skoro wersja standard range jest już dla ciebie i dla większości wystarczająca albo kolegi bmwfun dlaczego kupił x5m competition skoro wiele ludzi jest zadowolonych z 25d, 30d czy 40i którego sprzedaż jest wiele, wiele wyższa. Różnica jest taka, ze jak widzę na ulicy x5m to kopara mi opada a jak widzę 25d to jest zero emocjiJeździłem jednego dnia kilkoma autami w tym tmy oraz kilka innych jeszcze obejrzałem i wybrałem takie które mieści się w moim budżecie i które dla mnie było w danym momencie najlepsze. Corka do dziś mi wygarnia ze do domu przyjechałem mercedesem a nie porsche, zona z kolei porsche woli unikać coby ludzie zbytnio nie gadali a mi do dziś miękną kolana i się ślinie na widok wielu ICE. Marzy mi się cos z 4 rurami z tylu i fajnym gangiem. Nie oczekuje ze ludzie będą wybierali to samo co ja, wrecz przeciwnie jestem tego świadomy ze nawet w najbogatszych krajach wielu ludzi sobie na takie samochody nie może pozwolić. Generalnie jest wiele, wiele samochodów i to niekoniecznie nowych na których widok miękną mi kolana a dlaczego ludzie wybierają tmy to juz było napisane tutaj wielokrotnie. Dla mnie auto jak auto, ma swoje wady i zalety, są auta i lepsze i gorsze.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja pytałem o jakość Tesli, którą często wypominasz, a nie dlaczego ludzie kupują to czy tamto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

BMFan przecież znasz odpowiedź. Jak Adam podawał wyniki sprzedaży różnych aut, producentów to zawsze pisałem, że to nie ma dla mnie znaczenia przy wyborze auta. Na pewno nie ignoruje np tego, że Tesla Y to nr 1 sprzedaży. Czy na prawdę tylu ludzi jest ślepych i nie widzi tej słabej jakości tych aut??  Czy koledzy BMFun i Słonik mogą mi podać przykłady tej słabej jakości? Pytam serio, bo nie wiem co macie na myśli. 

Słonik nt skóry to juz wiem co sądzisz 🙂 

To pół żartem oczywiście zapytałem 🙂 Rozbawił mnie po prostu artykuł w którym ktoś napisał że zaletą Tesli jest że można napisać twita do Elona Muska 🙂 Ty Kris wiem że nie pisałeś, ale może @adamjttk pisał? Muszę sprawdzić kto teraz jest prezesem BMW, bo ostatnio karuzela na tym stanowisku 😉 Ale być może aktualny prezes używa twittera (przepraszam X-a) i będę mógł napisać i stanę się prawdziwym fanboyem BMW 🙂 

Ja nie powiedziałem że Tesla jest słabej jakości. Ostatnio byłem przewieziony TM3 kilkuletnią z kilkudziesięcioma tys km przebiegu i nawet byłem pod wrażeniem że nic nie trzeszczy. Pamiętam jak na jazdach próbnych miałem TM3 performance z przebiegiem chyba 15tys km i wszystko pracowało, ale może to zależy od pogody albo od sposobu użytkowania domówki.

Ja pisałem że jakość materiałów, wykończenia jest gorsza niż wiele marek, taka trochę amerykańska, ale value do ceny ma absolutnie najlepszą wśród elektryków, stąd nie dziwią mnie wyniki sprzedaży. Jak nie chce się za dużo kasy wydać, albo potrzebuje się woła roboczego do jazdy po mieście, to auto lepsze niż większość Toyot.

BTW. Jeździłem ostatnio EQE w SUV co to Słonik kupił, tylko biedną wersją 350 i nikt mi nie wmówi że Model S ma tą samą jakość wnętrza, skór itp. Bardzo mi się to auto spodobało i musze przyznać że z zewnątrz i w środku fajniejsze od iX, także bardzo dobry zakup Słonik za przyzwoite pieniądze. Mimo że Mercami nie jeżdżę, to szybciej się odnalazłem w nim niż w Tesli którą kiedyś wypożyczyłem na tydzień i nią jeździłem w Texasie. Jedyne co, to wydaje mi się strasznie miękkie ale za to super komfortowe zawieszenie. Czy wersja 43 ma zauważalnie twardsze, czy to podobny standard? EQE 350 przyspiesza tak samo jak ix3 tylko dużo bardziej miękka i trochę bardziej komfortowa.

Taka mnie refleksja naszła odwiedzając chyba najbardziej reprezentatywny salon Mercedesa - jak wchodzisz, to jesteś otoczony elektrykami, wszędzie EV, a gdzieś tam z tyłu stoją ICE, a jeszcze dalej AMG i to mocno przebrane. Ciekawe czy to elektromobilność dominuje rynek motoryzacyjny, czy to strategia firmy żeby więcej EV sprzedać.

Żeby nie wyszło że jestem jakimś Teslofobem, to ja z ludźmi z którymi gadam o elektrykach, to namawiam na Teslę. Przy dzisiejszych cenach deklasuje iX3 czy inną konkurencję, a jeszcze w tym roku będąc w Stanach zarezerwowałem Teslę Y żeby potestować infrastrukturę SC na zachodnim wybrzeżu 🙂 Ktoś powie że lubię eksperymentować z nowymi technologiami, a ktoś inny że lubię utrudniać sobie życie albo jeszcze gorzej to nazwie 😉 

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 Z tym porównywaniem jakości to dobrym przykładem jest jakość silników BMW. Za czasów E39 nie było takiego tematu. Jak ktoś chciał kupić to wybierał silnik do swoich potrzeb i możliwości, bo jakość silników była na najwyższym poziomie.  Potem już jak się wybierało dany model były i dalej pewnie są lepsze i gorsze silniki. Z Teslą jak z każdym innym producentem zapewne są lepsze i gorsze jakościowo,  a dodatkowo poprzez ciągle ulepszenia różnice są w danym modelu. Niczego tu nie odkryłem, ale czasem nie warto wszystkiego do jednego worka wrzucać. Co do jakości materiałów to nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, że Mercedes może mieć lesze niż Tesla. RR może mieć lepsze niż Merdeses...ważne, żeby porównywać jabłka z jabłkami. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kriss, porownuje Model s/X do EQE. To jest jabłko z jabłkami. Ja nie mam z tym problemu że ktoś nie widzi różnicy. Już to kiedyś napisałem Adamowi za co się obruszył. To jak w reklamie Dosia - nie widać różnicy, to bierz tańsze. Po co przepłacać. Są różne potrzeby, różne priorytety, więc mamy wiele różnych marek. Każdy dla siebie coś znajdzie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, BMFun napisał(a):

Ty Kris wiem że nie pisałeś, ale może @adamjttk pisał?

Mocne negative.

Ja bardzo czesto pisze, ze Tesla jest wybierana przez wiekszosc ludzi kupujacych BEV bo ma swietne value (ludzie glosuja portfelem) i MNOSTWO fajnych autorskich rozwiazan ktore oczywiscie powoli sa rowniez implementowane przez kolejnych producentow. To powiedziawszy - ja swoja pierwsza Tesle kupowalem 3 lata temu kiedy jej sprzedaz ogolnie nie byla jakas szalona przeciez ale juz po godzinnej jezdzie probnej i skonfrontowaniu tego auta/napedu/gui/featuresow z posiadana wtedy F30 330e --> nie mialem cienia watpliwosci co do wyboru, nie bylo co zbierac z elektrycznej (PHEV) technologii BMW.

54 minuty temu, BMFun napisał(a):

Ostatnio byłem przewieziony TM3 kilkuletnią z kilkudziesięcioma tys km przebiegu i nawet byłem pod wrażeniem że nic nie trzeszczy. Pamiętam jak na jazdach próbnych miałem TM3 performance z przebiegiem chyba 15tys km i wszystko pracowało, ale może to zależy od pogody albo od sposobu użytkowania domówki.

Mnie to ogolnie ciekawi bo TM3P ma 3 lata i naprawde z reka na sercu nie moge powiedziec zebym chociaz raz uslyszal JAKIEJOLWIEK skrzypienie jakiegokolwiek elementu w kabinie (!)

Przeciez to auto ma tak ascetyczna budowe w srodku ze tam wrecz nie ma co skrzypiec, tunel w srodku to monolit, ekran to monolit, siedzenia swietne.

W moich 2-3 letnich 1-er i 3-er na sloncu najczesciej skrzypialo MNOSTWO rzeczy - skrzypial fotel (pisalem o tym z 6-7 lat temu tutaj na forum w galerii), skrzypial ekran jak auto bylo nagrzane, konsola z przyciskami jak sie wciskalo ja mocniej to byl jeden wielki wstyd - skrzypialo toto niemilosiernie, plastik na przyciskach/ramce mial doslownie milimetr grubosci i z premium seria F nie miala za duzo wspolnego niestety, w G sporo poprawili srodek juz.

54 minuty temu, BMFun napisał(a):

Taka mnie refleksja naszła odwiedzając chyba najbardziej reprezentatywny salon Mercedesa - jak wchodzisz, to jesteś otoczony elektrykami, wszędzie EV, a gdzieś tam z tyłu stoją ICE, a jeszcze dalej AMG i to mocno przebrane. Ciekawe czy to elektromobilność dominuje rynek motoryzacyjny, czy to strategia firmy żeby więcej EV sprzedać.

To nie lata 90-te gdy ludzie biegali po salonach niezdecydowani jaki rodzaj napedu wybrac, dzisiaj o wyborze napedu decyduje sie na dlugo zanim postawi sie stope w salonie.

EV jest mega promowane bo ostatni slepiec juz widzi ze przed autami spalinowymi zostalo teoretycznie w EU 12 lat a w praktyce za 6-7 lat to juz pies z kulawa noga nie tknie silnika spalinowego w nowym aucie.

ZObacz gdzie bylismy jeszcze 3-4 lata temu jezeli chodzi o BEV.

I jezeli firmy legacy nie zaczna nadganiac takiej Tesli i nadal sie beda skupiac na promowaniu ICE traktujac BEV po macoszemu to za kilka lat beda takim Kodakiem, juz teraz przeciez widac ze wiele firm lezy i kwiczy - w Europie Renault, Peugeot, w Japonii Toyota czy Mazda - ja naprawde jestem mega ciekawy jak TOyota planuje za 4-5 lat sprzedawac kilka milionow elektrykow, przeciez to bedzie wymagalo niewyobrazalnych wrecz przemian w tej skostnialej marce - skad baterie, skad linie produkcyjne, przeciez GUI Toyoty/Lexusa to skansen skansenow, jak oni zamierzaja konkurowac w dobie OTA czy tego co pokazuje Tesla czy nawet takie BMW to nie mam pojecia.

 

I tak jeszcze na koniec - Tesle klepie tylko elektryki ktorych udzial w rynku sie tylko zwieksza kosztem diesla, hybryd i benzyn. To jest FAKT.

Maja w nosie stare technologie, serwis ICE, skupiaja sie na jednym - maksymalnie wielkiej i szybkiej skalowalnosci produkcji i sprzedazy BEV, ktorego udzial docelowo za dekade ma byc 100% na europejskim rynku.

I tak jak wiele razy pisalem a z czego slonik sie smial - juz dzisiaj Tesla sprzedaje w Europie kilkaset tysiecy aut rocznie. A oni jeszcze nia maja nawet modelu w najpopularniejszym w Europie segmencie - C. Ich produkcja i sprzedaz rosnie o kilkadziesiat procent rocznie - gdzie jest sufit to zobaczymy za kilka lat. Chodzi mi o to ze przykladowe sprzedane z 2-3-4 lata 500tys Tesli w Europie to 500 tys innych aut sprzedanych przez VW, BMW, Renault czy TOyote czy MB mniej. A za tym ida zwolnienia, zamykane fabryki, serwis tych aut, czesci zamienne - przetasowania na rynku beda OGROMNE, to bedzie dramat dla setek tysiecy rodzin jak sie europejskie firmy nie ogarna.

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, BMFun napisał(a):

Kriss, porownuje Model s/X do EQE. To jest jabłko z jabłkami. Ja nie mam z tym problemu że ktoś nie widzi różnicy. Już to kiedyś napisałem Adamowi za co się obruszył. To jak w reklamie Dosia - nie widać różnicy, to bierz tańsze. Po co przepłacać. Są różne potrzeby, różne priorytety, więc mamy wiele różnych marek. Każdy dla siebie coś znajdzie. 

Pełna zgoda  😀

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun jeździłem Eqe 500 sedan oraz Eqe 43 amg suv jeden po drugim i suv dla mnie prowadził się  lepiej także zawias i układ kierowniczy raczej ma na pewno zupełnie inne nastawy ale wciaz to jest pneumatyka wiec w porównaniu z x5m na pewno bedzie miękko.

@Kriss33 sprecyzuj co ma masz na myśli pisząc o jakości? Jak dla mnie takie rzeczy będą widoczne po 10-15 latach kiedy zaczną wszystkie usterki/problemy wychodzić albo korozja ponadprzecietnie zacznie żreć dany model. Żeby utrzymać niska cena tesla musiała wprowadzić wiele oszczędności, nawet w porównaniu z bratnim modelem s/x a są nimi np mniejsze baterie, aluminium w wielu miejscach zastąpione tanszymi stopami, prostsze/tansze zawieszenie i jeszcze pewnie setki innych rzeczy o których nie wiemy. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik ja Ciebie tak zrozumiałem,  że oceniasz słabo jakość Tesli i chciałem się dowiedzieć o co chodzi  😀 bo taki przekaz odebrałem,  że Tesla jest gorsza od konkurencji i dlatego jest tańsza.  Ja bym nie kupił gorszego auta dla siebie.  Mi pasuje w 100%. Jest tak jak chciałem. Może dlatego,  że produkcja Niemcy, detale decydują o lepszej jakości niż wersja z Chin. Np wykończenie bagaznika z Chin jest do połowy w materiale, a w połowie w plastiku. Z niemiec calosc w materiale. Testa Tesli nie rowna. Ja te wszystkie szczegóły prześwietliłem i wybrałem bardzo świadomie. Myślę,  że w takim wypadku nie ma co drążyć dalej tematu jakości Tesli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.