Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk jak na sytuacje w której grupa VAG ma łącznie większą sprzedaż elektryków w takiej NO, DE czy całej Europie, a Ty dyskutujesz już o tym czy Audi, Skodę i Porsche wliczyć do tej grupy czy nie wliczyć, to chyba ta niemiecka motoryzacja tak szybko nie upadnie jak przez 400 stron wątków zapowiadasz. Wartości sprzedaży niemieckich producentów od VAG, przez Mercedesa, czy BMW chyba nieźle o nich świadczą, skoro zaspali i dopiero obudzili się 3,5 roku temu jak przeczytali Twój wątek 😉 

Gdzie jest ta przewaga o lata świetlne Tesli, która elektryki robi od 12 lat, skoro ci legacy producenci wyprzedzają w Europie Teslę? Pisałeś że jak niemieccy producenci zrobią elektryki, to Tesla o kolejne kilka lat świetlnych im ucieknie. To ja pytam Ciebie w czym uciekła Tesla oprócz ceny? Chociaż widzę że i tutaj zaczynasz mieć problem że jak to Audi śmie sprzedawać Q4 za 160tys 🙂 Pamiętam jak śmiałeś się z dawania rabatów przez producentów legacy, a dzisiaj spokojnie w Tesli można po 20-30tys zł rabatu można wyrwać na TM3/Y, czyli nawet ponad 10%. Może czas zweryfikować niektóre ze swoich śmiałych i nietrafionych tez? A dzisiejsze dane które przytaczasz potwierdzają te Twoje nietrafione tezy z przeszłości, tylko zapominasz o tym wspomnieć 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Macan ev to zupełne nowa platforma Premium platform electric 800v przeznaczona dla aut Premium. W sumie ciekawe co zadzieje się z meb po wprowadzeniu ppe a w szczególności co stanie się z q4 etron po wprowadzeniu suva etrona na ppe. Rozmiarowo będą podobne ale jednak w ppe sporo wieksza bateria i lepsze osiągi nie mówiąc już o 800v. Myśle ze do skody czy tez vw albo Seata ta platforma raczej nie wjedzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ahahaha, kolejny fanboj, pewnie sie nie zna na motoryzacji albo pozydzil na prawdziwe premium 😉 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak wspomina na początku: "Powód jest jeden: cena" + zniżki za referale + pewnie dużo późniejszych za benefity za wykorzystane referale. Ja go rozumiem 🙂 

Inni kupują dla elektrycznych klapek i innych premium feauture'ów 🙂 Fajnie opowiada o 400 stronicowej liście co sprawdzić po odbiorze. Mi to przypomina czasy odbiorów Polonezów i Wartburgów, tam trzeba było z checklistami wszystko oglądać. Normalnie jak odbieram kupiony samochód, to wsiadam i jadę, a jak coś zauważę, to przyjadę do ASO na poprawkę.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ta lista to lata od 5 lat na necie, prawdziwy urban legend ale dramaturgii dodaje 😉

czekam na kolejny odcinek z cyklu "pojechalem do chorwacji, cholera jednak da sie i nie bylo zadnej dramy" albo ewentualnie "moja tesla spalila sie razem z domem" 😉

standardowe "klient glosuje portfelem", w 20 odcinkach marudzenie na bev a jak przychodzi co do czego to z kasa w zebach po elektryka (bo dotacje dali) 😉

ps. Jezeli cena byla jedynym powodem to dziwie sie ze nie pokusil sie o ix1, q4, id3 , leafa, enyaqa czy bog wie co tam jeszcze sie w dotacjach w pl miesci

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj przez przypadek zdjąłem tylna półkę,  bardzo prosty sposób,  2 bolce wchodzą w otwory, wystarczy unieść i wychodzi. 

Jak już Ɓąku kupił Tesle to świat się kończy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@słonik40jak to z ta karta BMW charging w koncu?

Bo tutaj widze sporo marudzenia - z greenway nie dziala (6.00), z elocity nie dziala (7.00), z eV plus nie dziala (7.55)?

Integracja nawigacji z zewnetrznymi ladowarkami tez widze kuleje mocno - zle prowadzi, pokazuje ze ladowarki zajete sa dostepne etc

To nie ma NIC wspolnego z prostota i niezawodnoscia SC musze niestety powiedziec.

 

W dniu 22.09.2023 o 21:15, BMFun napisał(a):

zniżki za referale + pewnie dużo późniejszych za benefity za wykorzystane referale. Ja go rozumiem 🙂

Wyczuwam z powietrzu nowa marketingowa mode motoryzacyjna i chyba znowu Musk mial nosa przed wszystkimi.

Kilka lat temu takie Baki pracowaly w gazetach drukowanych i telewizji i dostawali benefity od takich VW/BMW w postaci reklam w prasie, artykulow sponsorowanych, zatankowanych aut testowych na weekendy , wycieczek na testy w egzotycznych miejscach etc

Dzisiaj wiekszosc dziennikarzy motoryzacyjnych poprzenosila sie do internetu, pracuje na swoj rachunek, jest bezposrednia relacja ze swoimi sluchaczami - komentarze, dyskusje etc

W przypadku referrali Tesli ktore latwo reklamowac na swoim kanale (jak to robi np Bjorn) bedzie to dawac wymierne benefity - po co sie prosic o zatankowana demowke VW jak za kilka referali mozna miec kilkadziesiat  tysiecy km darmowych SC, mozliwosc wygrania jakiegos nowego modelu auta, wallboxy etc.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

@słonik40jak to z ta karta BMW charging w koncu?

Bo tutaj widze sporo marudzenia - z greenway nie dziala (6.00), z elocity nie dziala (7.00), z eV plus nie dziala (7.55)?

Integracja nawigacji z zewnetrznymi ladowarkami tez widze kuleje mocno - zle prowadzi, pokazuje ze ladowarki zajete sa dostepne etc

To nie ma NIC wspolnego z prostota i niezawodnoscia SC musze niestety powiedziec.

Używam tej karty 2 lata i absolutnie nie narzekam, praktycznie zawsze działa karta BMW Charging od pierwszego dotknięcia. Od czasu do czasu zdarzały się problemy z ładowaniem, ale zazwyczaj problem był rozwiązywany po stronie GW restartami stacji, także nie obwiniałbym BMW Charging. Był dawno temu okres że przez tydzień był jakiś problem z integracją GW i BMW Charging i musiałem korzystać z konta greenway, ale nie do końca wiadomo po której stronie był problem, choć domyślam się. Zapomniałeś dodać, że autor filmu mówi że za granicą nie miał żadnych problemów, co może też dać do myślenia.

Obstawiam, że BMW charging wystawia dla providerów API, które pewnie jest identyczne dla każdego z nich. Skoro na jednej ładowarce ono działa a na innej nie, to można domniemywać gdzie jest problem. No ale łatwiej jest rzucić ostentacyjnie kartą BMW charging, bo to się lepiej niesie medialnie 😉 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Wyczuwam z powietrzu nowa marketingowa mode motoryzacyjna i chyba znowu Musk mial nosa przed wszystkimi.

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Kilka lat temu takie Baki pracowaly w gazetach drukowanych i telewizji i dostawali benefity od takich VW/BMW w postaci reklam w prasie, artykulow sponsorowanych, zatankowanych aut testowych na weekendy , wycieczek na testy w egzotycznych miejscach etc

Dzisiaj wiekszosc dziennikarzy motoryzacyjnych poprzenosila sie do internetu, pracuje na swoj rachunek, jest bezposrednia relacja ze swoimi sluchaczami - komentarze, dyskusje etc

W przypadku referrali Tesli ktore latwo reklamowac na swoim kanale (jak to robi np Bjorn) bedzie to dawac wymierne benefity - po co sie prosic o zatankowana demowke VW jak za kilka referali mozna miec kilkadziesiat  tysiecy km darmowych SC, mozliwosc wygrania jakiegos nowego modelu auta, wallboxy etc.

Moje uznanie, że otworzyłeś się na argumenty i nie powielasz już mitów o tym, że Tesla nie wydaje na marketing ani grosza 🙂 i potwierdzasz że robi to po prostu bardziej innowacyjnie o czym pisałem od początku. To mi przywraca wiarę w sens dyskusji tutaj 🙂 Osobiście nie zdziwię się jak w najbliższej przyszłości pojawi się coś w stylu referali u innych producentów 🙂 Dzisiaj widać na filmach znanych YT, nawet tych skrajnie skoncentrowanych na ICE, że nie atakują Tesli, która ma całkiem sporą społeczność i wpływ na zasięgi, więc im się to po prostu nie opłaca.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://magazynauto.pl/wiadomosci/lexus-zapowiada-nowy-start-w-2026-roku-do-tej-pory-ma-sie-uczyc-od-tesli,aid,3520?fbclid=IwAR2TqSglhNsr3jhRDGbOgXaOdBG-Zr4Oo3beirEAuW-_olHpqpWZAe9RLbk

„Zajrzeliśmy pod nadwozie Tesli Model Y i okazało się, że to naprawdę dzieło sztuki. To mistrzowsko uproszczona konstrukcja, która może wzbudzić zazdrość u tradycyjnego producenta samochodów” – stwierdził niedawno jeden z dyrektorów Toyoty w wywiadzie dla Automotive News.

 
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Używam tej karty 2 lata i absolutnie nie narzekam, praktycznie zawsze działa karta BMW Charging od pierwszego dotknięcia.

Skoro na jednej ładowarce ono działa a na innej nie, to można domniemywać gdzie jest problem. No ale łatwiej jest rzucić ostentacyjnie kartą BMW charging, bo to się lepiej niesie medialnie 😉

Stad pytanie, nigdy z tego nie korzystalem.

Dla mnie w sumie jako klienta bez znaczenia gdzie jest problem (po czyjej stronie) - wazne by dzialalo.

Pamietam ze identyczna historia byla z BMW i z tel. jako kluczykiem i bezprzewodowym carplay/android auto - otwieralo sie auto z jednym systemem (juz nie pamietam czy to byl android czy apple) a bezprzewodowo laczylo z drugim co bylo kuriozum, naprawili to dopiero po latach i to tylko dla nowych aut od ktoregos tam rocznika.

Dla mnie NAJWIEKSZA zaleta Tesli nie sa osiagi, jakies tam poszczegolne funkcje etc tylko ogolnie prostota i funkcjonalnosc ktore sie wyrazaja czesto w najmniejszych detalach, wszystko po prostu dziala i jest przyjazne do bolu, uzywajac tego auta w ogole praktycznie sie nie mysli o jezdzie bo samo sie wszystko za Ciebie po prostu robi, w ogole czlowiek nie mysli o jakichs ustawieniach, przelacznikach, czy cos dziala czy strajkuje akurat - wsiadasz i jezdziesz po prostu. I niewazne czy wokol komina czy masz ochote na trip do Chorwacji.

Co do Marekdrives nie zarzucalbym mu stronniczosci, on jest wielkim fanem BMW, ma po prostu ciety jezyk i jak jest fakup to go punktuje, ja takich recenzentow lubie.

4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Osobiście nie zdziwię się jak w najbliższej przyszłości pojawi się coś w stylu referali u innych producentów 🙂 Dzisiaj widać na filmach znanych YT, nawet tych skrajnie skoncentrowanych na ICE, że nie atakują Tesli, która ma całkiem sporą społeczność i wpływ na zasięgi, więc im się to po prostu nie opłaca.

Zgadzam sie, inni producenci szybko sie otworza na nowa komunikacje z klientem zgodnie z duchem nowych czasow 😜

Atakowac Tesle to mozna bylo kilka lat temu gdy jeszcze byla opcja ze te elektryki sie skoncza szybciej niz sie zaczely a wizja hybryd czy jakichs aut wodorowych bedzie realna, dzisiaj czy to sie ludziom podoba czy nie Tesla dla elektrykow jest takim Redbullem dla energetykow, mozna powiedziec synonimem.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak sie zastanawiam nad tymi wszystkimi przyciskami w autach, a ich brakiem w Tesli. Tych ustawień w Tesli po pierwsze nie ma wcale dużo, po drugie robi sie to w zasadzie raz i nie ma czego tam szukać. Ja jestem zachwycony tą prostotą. Z tych co pierwszy raz zatchnęli się z Teslą większość się śmiała i wręcz mówiła, nie wiem jak Ci to powiedzieć, żebyś się nie obraził, ale tu nic nie ma. Poczuli się lepiej, bo oni mają przyciski...W ogóle zaczynam namacalnie dostrzegać to co Adam ciągle gadał. Te wystające wielkie klamki, aż bolą w oczy. Jak pierwszy raz zobaczyłem klamki w Tesli to pomyślałem, co za idiota to wymyślił, ale zupełnie inaczej się postrzega coś jak się to ma, a nie przejedzie chwilę. Przesiadka do ICE wydaje się jak powrót do przeszłości. To kontrowersyjne zdanie, na razie nie chcę go rozwijać. Szok musi dalej trwać, bo nie wiem po co / dlaczego miałbym jechać ICE, nie konkretnie swoim, tylko w ogóle... no to teraz się zacznie  🙂

P.S. Można się pocieszać, że Bąk kupił tą "nieszczęsną" Tesle, bo była tania. Co on tam wie o autach...

Edytowane przez Kriss33
Opublikowano
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

ogolnie prostota i funkcjonalnosc ktore sie wyrazaja czesto w najmniejszych detalach, wszystko po prostu dziala i jest przyjazne do bolu, uzywajac tego auta w ogole praktycznie sie nie mysli o jezdzie bo samo sie wszystko za Ciebie po prostu robi,

Chyba to musi być cytat z bibli Muska bo z funkcjonalnością to akurat coraz gorzej. Najpierw skasowali czujniki parkowania cofając wyposażenie aut pod względem parkowania do lat 90, a teraz likwidują manetki kierunkowskazów. Już nie moge się doczekać co kolejnego zlikwidują aby "pomóc klientom" 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, sebsek napisał(a):

Chyba to musi być cytat z bibli Muska bo z funkcjonalnością to akurat coraz gorzej. Najpierw skasowali czujniki parkowania cofając wyposażenie aut pod względem parkowania do lat 90, a teraz likwidują manetki kierunkowskazów. Już nie moge się doczekać co kolejnego zlikwidują aby "pomóc klientom" 😀

No i nie wiem na ile uważnie oglądaliście, ale Bąk po zakupie przydzwonił w bramę garażową, mimo że Tesla uważała że jest w odległości 20cm 🙂 Także tak to jest w kwestii postępu Tesli. Jeszcze nie słyszałem pozytywnych opinii o przyciskach zamiast kierunkowskazów, ale nie zdziwię się jak najwięksi wyznawcy zaczną tym jeździć i powiedzą że to najlepsze co mogło ich spotkać 😉

Czekamy na akcesoryjne manetki kierunkowskazów z Chin 🙂 

Ja do Tesli mam od zawsze duży szacunek, ale nie umiem przejść obok hype'u jaki się wylewa z ust co niektórych i ja potrafię krytycznie spojrzeć na niepraktyczne rozwiązania zarówno Tesli jak i BMW czy innych marek.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Stad pytanie, nigdy z tego nie korzystalem.

Dla mnie w sumie jako klienta bez znaczenia gdzie jest problem (po czyjej stronie) - wazne by dzialalo.

Pamietam ze identyczna historia byla z BMW i z tel. jako kluczykiem i bezprzewodowym carplay/android auto - otwieralo sie auto z jednym systemem (juz nie pamietam czy to byl android czy apple) a bezprzewodowo laczylo z drugim co bylo kuriozum, naprawili to dopiero po latach i to tylko dla nowych aut od ktoregos tam rocznika.

Dla mnie NAJWIEKSZA zaleta Tesli nie sa osiagi, jakies tam poszczegolne funkcje etc tylko ogolnie prostota i funkcjonalnosc ktore sie wyrazaja czesto w najmniejszych detalach, wszystko po prostu dziala i jest przyjazne do bolu, uzywajac tego auta w ogole praktycznie sie nie mysli o jezdzie bo samo sie wszystko za Ciebie po prostu robi, w ogole czlowiek nie mysli o jakichs ustawieniach, przelacznikach, czy cos dziala czy strajkuje akurat - wsiadasz i jezdziesz po prostu. I niewazne czy wokol komina czy masz ochote na trip do Chorwacji.

To jest bezsprzecznie zaleta Tesli i dlatego ma moje uznanie, bo to wynika z bliskiego mi podejścia w którym user experience to podstawa, podobnie jak anty-overengineering (bardzo mi się spodobał ten cytat Muska, który tutaj Adam kiedyś podawałeś) oraz dopracowanie współpracy software z hardware. W tych kwestiach bardzo mi przypomina Apple i tym Tesla skrada część mojego serca 😉 , ale niestety tylko w tym, bo większość innych rzeczy, w szczególności jakość, to jest zupełnie inny standard niż Apple. No dobra, jeszcze (albo przede wszystkim) cena jeszcze mnie przekonuje. Dziś jakbym kupował crossover/suv, to bym długo się nie zastanawiał i brałbym...Tesle Y, bo wszystko fajnie, ale jak za sporo mniejsze pieniądze można mieć trochę mniej, to ekonomia wygrywa 😉

Co to integracji z BMW-charging, to niestety jest to kwestia integracji software z hardware. Firma która zarządza jednym i drugim (sieć SC oraz soft do ich obsługi), będzie zawsze lepsza niż integrator jak BMW-Charging i to szczególnie jak nie ma jeszcze spopularyzowanych standardów ISO w tej kwestii. Problemy w Polsce trzeba zrzucić na problem infrastruktury polskiej, która ma często starszego typu ładowarki i soft, który nie jest idealny (u jednego providera pani na infolinii mi sama przyznała że mają źle napisaną aplikację mobilną i są w trakcie przepisywania jej z innym dostawcą).

Zwróć jednak uwagę, że w Polsce SC są tak słabo rozmieszczone, że mnóstwo użytkowników Tesli musi korzystać z GW, Orlen itp, bo nie dałoby się po Polsce podróżować. W Polsce bez SC możnaby żyć, a bez pozostałej sieci już nie bardzo. Sytuacja w USA jest kompletnie inna, bo tam sieć SC to jest coś rewelacyjnego, stąd ciężko tam się sprzedaje elektryki innych marek. Można zobaczyć w teście BMW iX M60 i trasy z Denver do San Diego i walki z niektórymi ładowarkami. To się w przyszłości unormuje i będzie jak na stacjach benzynowych.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

ps. Jezeli cena byla jedynym powodem to dziwie sie ze nie pokusil sie o ix1, q4, id3 , leafa, enyaqa czy bog wie co tam jeszcze sie w dotacjach w pl miesci

@adamjttk obydwoje wiemy ze żadnego z tych aut nie kupisz za 185-27-2=155k. Abstrahując od ceny nie wiem co bakiem kierowało, czy może dostal go za free albo za jakieś grosze w zamian za reklamę, czy już i tak nagiął budżet i nie mógł dołożyć złotówki czy tez ktoś po prostu zrobił go w bambuko ale według mnie dokonał bardzo głupiego zakupu. Jak dla mnie troszkę sie ośmieszył bo kupił auto a brakuje mu elementarnej wiedzy na temat marki i modelu. Po pierwsze model 3 nie jest jak on to powiedział najlepiej sprzedającym sie modelem w Europie bo to miano należy do modelu y gdzie sprzedaż 3 to właściwie szoruje po dnie, po drugie facelifting to nie tylko inne światła i pasek led ale wiele wiele innych zmian, szczególnie w modelu rwd gdzie jest nowa/wieksza bateria. Jak dla mnie to dokonał bardzo głupiego zakupu bo nawet jak już chciał tesle to za niewiele więcej miałby model po liftingu który wiele lepiej utrzyma wartość a to przelozy sie na praktycznie taka sama cenę. Jedynie czym to się da wytłumaczyć to naprawdę niska cena i perspektywa dodatkowych benefitów.

 

Dodatkowo test baka pokazał ze oprócz oczywistego czyli wątpliwej jakości zawieszenia oraz wyciszenia to wychwalane tu oprogramowanie tez mocno kuleje. To jest śmiech na sali ze auto które podobno ma najbardziej dopracowane oprogramowanie parkuje w bramie a romantyczny klimat w postaci ognia  sam się wyłącza po sekundzie. To już moja nieprodukowane g30 potrafiła się sama zatrzymać przy cofaniu jak się zbytnio zbliżyłem do przeszkody. 
 

Kolejna bzdura to ze wszystko wystarczy ustawić tylko jeden raz, a reszta odbywa się automatycznie. Ok, jak ktoś kupił auto bez guzików to może sobie to jakos próbować wytłumaczyć. Ix1 guzików mało, w Mercedesie full i dużo lepiej obsługuje mi się mercedesa a z guzików korzystam regularnie. W osobnym poście opisze jak i dlaczego.

 

Jeśli chodzi o test Marek drives to mam wrażenie ze on nie lubi elektrykow. Gdyby pojechał chłop na Mazury albo nie wiem, w Bieszczady to może bym go zrozumiał. Ale jedzie do poznania gdzie ma przed łodzią ionity po dwóch stronach a kolejna pod samym poznaniem a on marudzi ze nie ma gdzie się naładować. Nie wiem co się tak zadziało, czy jechal cześć drogi bez nawigacji czy skacowany czy jak. Dodatkowo jakim cudem jadąc z poznania nie trafił na ladowarke ionity za łodzią która jest przy samej autostradzie na mop to wie tylko on. Generalnie akurat a1/a2 są świetnie obstawione przez ionity przy pomocy greenwaya aż do gdanska oraz do samej granicy do świecka.

 

karta bmw charging. Sprawdziłem dzisiaj w serwisie online i mam za sobą 35 sesji ładowania z czego 4 na greenway, reszta to ionity. Na te 35 sesji 2 razy nieodpalila mi ionity i to na samym początku (załapała za drugim razem). Teraz stosuje jeden trick, nie wiem czy to pomaga ale jak podłączę wtyczkę i przyłożę karte bmw charging do ładowarki to wracam do auta i dociskam zawsze wtyczkę tak żeby idealnie przylegała do auta. Od tej pory odpukać jeszcze nie napotkałem na żaden problem. Jedyny problem jaki miałem to raz z greenway pod ikea w Gdańsku na aż ze zaczęła podawać 11kw zamiast 22. Na drugim słupku w tym samym czasie ładowała się tesla i gościu z tesli zasugerował mi żebym podłączył pod gniazdko obok(są 2 na jednym słupku). Zadzwoniłem na infolinie w tym samym czasie zmieniłem gniazdko i poleciało 22kw. Na elocity jeszcze nie miałem okazji się ładować ale spróbuje jak będę miał okazje. Generalnie ładowarka ac 22kw to świetna sprawa. Jadę sobie do takiej ikei na zakupy i w pare godzin z karta bmw charging ładuje akumulator w cenie 1,08/kWh 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.09.2023 o 21:40, adamjttk napisał(a):

Jezeli cena byla jedynym powodem to dziwie sie ze nie pokusil sie o ix1, q4, id3 , leafa, enyaqa czy bog wie co tam jeszcze sie w dotacjach w pl miesci

 

34 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk obydwoje wiemy ze żadnego z tych aut nie kupisz za 185-27-2=155k. Abstrahując od ceny nie wiem co bakiem kierowało

Minuta na otomoto:

Nissan Leaf - 156k PLN, z dotacja 129k PLN

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/nissan-leaf-nissan-leaf-acenta-39kwh-ID6FuAXc.html

VW ID.3 - 164k PLN, z dotacja 137k PLN

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-id-3-life-58-kwh-204km-pompa-ciepla-dostepny-od-reki-ID6Fn2Vj.html

Skoda Enyaq - 185k PLN, z dotacja 158k PLN

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/skoda-enyaq-60-iv-elektryczny-179-km-wnetrze-suite-dostepny-od-reki-ID6F9op5.html

Audi Q4 - 204k PLN, z dotacja 177k PLN (na poprzedniej stronie wklejalem Ci te auta po 183-27=156kPLN)

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-q4-sportback-salon-polska-q4-matrix-led-sportowa-kierownica-audi-sound-system-ID6FzB9a.html

To sa wszystko auta od dealerow, do tego na pewno mozna sobie jeszcze ponegocjowac dalej ceny.

A jednak dziwne, poszedl po ta nieszczesna Tesle bez licznika i czujnikow parkowania 😉

Zaklinaj dalej slonik, mi tam lotto, smiesznie sie czyta to wypieranie rzeczywistosci 😉

34 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Jadę sobie do takiej ikei na zakupy i w pare godzin z karta bmw charging ładuje akumulator w cenie 1,08/kWh 😀

Normalnie bym nie skomentowal ale biorac historie Twoich postow w tym watku - uwazaj kolego bo zaczynasz brzmiec niebezpiecznie jak przyslowiowy Janusz, jeszcze zaraz wyjdzie ze hotdogi za 1PLN tez wciagasz w miedzyczasie 😛 Wiesz co sobie pomysli o Tobie i tej zajetej ladowarce pod Ikea biedny Kowalski ktory przyjedzie tam sie tanio naladowac swoim 10-letnim Leafem?

PS. Przyrzeknij nam tu wszystkim, ze nigdy sie tym EQE nie pojawisz na zadnej darmowej ladowarce pod jakims Lidlem, bo obiecuje wszem i wobec ze nie recze za moja szydere 😉

3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Przesiadka do ICE wydaje się jak powrót do przeszłości. To kontrowersyjne zdanie, na razie nie chcę go rozwijać. Szok musi dalej trwać, bo nie wiem po co / dlaczego miałbym jechać ICE, nie konkretnie swoim, tylko w ogóle... no to teraz się zacznie  🙂

To jest naturalne Kriss jak sie kupuje elektryka.

Pojezdzij nim kilka miesiecy i potem wsiadz do ICE, ale nie do M2, bo to auto stworzone do radosci z jazdy, ale do jakiegos diesla, normalnego Passata czy innego Mondeo.

Doslownie poczujesz zapach siana i furmanki - bedziesz sie zastanawial dlaczego to auto rzezi przy rozruchu, czemu sie trzesie, czemu smierdzi paliwem, czemu te klamki nie sa elektromechaniczne, czemu trzeba tam lac jakies smierdzace paliwo do baku i dziesiatki innych bzdurnych czynnosci zwiazanych ze starodawna motoryzacja ^^

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk 3 razy byłem i 2 razy spotkałem ta sama tesle model y. Ja akurat potrzebuje co nieco umeblować wiec robiłem tam większe zakupy, raz z gościem przez kilka minut pogadałem (pracował z laptopem w aucie) wiec raczej to domena właścicieli tesli 👍🏼 

odnosnie cen to teraz możesz być mądrala i wklejać jak to tanio ale to tanio to dopiero się zaczęło.  Nie oszukujmy się, jeszcze kilka miesięcy a wrecz nawet tygodni temu to poniżej 225k nie było praktycznie nic jeśli chodziło samochody elektryczne (jak kupowalem to rozglądałem się po różnych markach). Baku sam na filmie mówi ze za tyle pieniędzy nie kupi nic elektrycznego, wrecz jest dumny ze jest jednym z kilkudziesięciu osób w Polsce który kupił tak tanio takze jak dla mnie moze czuć się podwójnie zrobiony w bambuko. Napalił się jak szczerbaty na suchary na niska cenę i nic więcej.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik Ty po prostu uważasz Tesle za słabe, niewiele warte auto. Jak bys tylko nie ferowal wyrokow co do ludzi typu bąk zrobiony podwojnie w bambuko bylo lepiej moim zdaniem. Zaraz z tego wyjdzie, ze tylko idioci, albo biedaki kupuja tą markę.

Co do nowej baterii w nowej tm3 to pierwsze słyszę,  co napiszesz więcej? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

odnosnie cen to teraz możesz być mądrala i wklejać jak to tanio ale to tanio to dopiero się zaczęło.  Nie oszukujmy się, jeszcze kilka miesięcy a wrecz nawet tygodni temu to poniżej 225k nie było praktycznie nic jeśli chodziło samochody elektryczne

Znowu odrealnianie/zaklinanie rzeczywistosci.

Zanegowales to co napisalem, wkleilem Ci wyszukane po minucie linki z konkretnymi ofertami z otomoto ^^

Przeciez on to auto kupil slownie 2 tygodnie temu ze stocku, o czym Ty do mnie piszesz teraz? 😄 😄

No chyba, ze Twoje rozumowanie to - 2 tygodnie i jeden dzien temu to bylo min. 225k PLN za elektryki a pozniej po 24h wysyp tanich elektrykow na otomoto.

slonik nie pograzaj sie juz bo to dziecinada, przelknij to, ze ludzie (do tego motoryzacyjnie swiadomi..) kupuja te Tesle czesciej i czesciej a pozniej co gorsza chwala publicznie producenta, ze jednak te samochody sa duzo lepsze niz sugeruja komentarze 15 latkow na onecie ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Facet wprost mówi na filmie ze nic tańszego z takim wyposażeniem i osiągami nie znajdzie a ty nadal swoje. Wklejasz tu oferty samochodu mniejszczego, z jeszcze mniejszym zasięgiem dużo gorszymi osiągami i zapewne gorszym wyposażeniem. Ta duża zniżka z q4 to jest bardzo świeży temat dosłownie z prżed tygodnia/dwóch (widziałem wrzutki na grupie). Sam tutaj nie dalej jak tydzień temu delikatnie sugerowałeś koledze @Kriss33 dlaczego nie zaczekał na facelifting. Baku nawet jak juz chcial tesle to powinien wybrać y bo w 3 wyglada jak w za małych trampkach a juz jak tak bardzo chcial 3 to powinien brać po faceliftingu która wcale nie jest aż tak wiele droższa. Bardzo głupi wybór imho.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
58 minut temu, słonik40 napisał(a):

Facet wprost mówi na filmie ze nic tańszego z takim wyposażeniem i osiągami nie znajdzie a ty nadal swoje.

W koncu piszesz z sensem chlopie i rozumiesz dlaczego z Toba dyskutuje.

 

Przypomne Ci rozmowe do ktorej sie podczepiles:

W dniu 22.09.2023 o 21:15, BMFun napisał(a):

Jak wspomina na początku: "Powód jest jeden: cena"

 

W dniu 22.09.2023 o 21:40, adamjttk napisał(a):

ps. Jezeli cena byla jedynym powodem to dziwie sie ze nie pokusil sie o ix1, q4, id3 , leafa, enyaqa czy bog wie co tam jeszcze sie w dotacjach w pl miesci

A wiec reasumujac - cena nie byla jedynym powodem bo jest mnostwo tanszych BEV na rynku pod dotacje do kulania sie po miescie (to jego 3-cie auto z tego co powiedzial)

Natomiast elektryk w tej cenie, z takim wyposazeniem i z takimi osiagami jest jeden na rynku.

I stad sprzedaz Tesli rosnie po 40-50% rok w rok gdy inni producenci sa coraz bardziej wkur.. bo taki przecietny Bak, ktory mysle, ze ma jednak jakis wybor w motoryzacji i nie oglada kazdej zlotowki z kazdej strony - zamiast kupic elektrycznego VW, Skode, jakies BMW czy inne Audi --> idzie ze swoimi pieniedzmi do amerykanskiego producenta. A takich Bakow jest w Polsce i Europie tylko wiecej i wiecej i NIE ZAPOWIADA sie poki co na zmiane trendu i o tym pisze tu do znudzenia od kilku lat.

Legacy producenci mieli tylko nadrabiac teraz, przeciez budowanie elektrykow i ich sprzedawanie z zyskiem to zaden problem, maja fabryki, robia to od stu lat, a tu jakas amerykanska firma ktora jeszcze 3 lata temu budowala auta pod namiotem wygryza sobie setki tysiecy aut w Europie, wtf?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy próbujesz wmówić mi ze dla baka to nie problem dorzucic kilkadziesiąt tysiecy do bmw czy tam audi podczas gdy w tym samym czasie wyjeżdża on z salonu starym/przecenionym samochodem w najtańszej wersji i podstawowym kolorze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaczynasz widze poprawna dedukcje w koncu 🙂

Probuje Ci "wmowic", ze coraz wiecej ludzi zaczyna dostrzegac to o czym pisze tu od prawie 4 lat, ze coraz mniej ludzi ma ochote COKOLWIEK doplacac do europejskiej konkurencji, do premium czy "personalizacji" gdy juz za 150-200k masz auto, ktore ma 6s do setki, jest praktycznie w pelni wyposazone i na to wszystko nie wymaga obowiazkowych serwisow u dealera. I ludzie maja totalnie w dup*** czy jest licznik przed kierownica czy do wyboru masz jedynie 5-6 kolorow zamiast 20 i czy do wyboru jest Dakota czy tylko wege.
Mowimy o przedziale cenowym za ktore obecnie nie kupisz golej spalinowej 318i w BMW ktore ma 10s do setki i trzeba do niego lac wiadrami benzyny miesiecznie. A infotainment jest stary juz w momencie gdy odbierasz auto z salonu. I erozja bedzie postepowac tylko coraz szybciej - takiego Baka czy innego Petrolheada ogladaja dziesiatki tysiecy ludzi i zamiast czytac w spidersweb ze "w Teslach odpadaja kierownice" (a po tym 10 artykulow sponsorowanych od VW i Skody) beda ogladac - "jezdze za 10 PLN/100km i bylem ostatnio bezproblemowo w Chorwacji dzieki sieci SC". Bullshit walks, money talks.

Zobaczysz co sie bedzie dzialo za 3-4 lata jak Tesla pobuduje jeszcze ze 2 fabryki i zacznie klepac milionami maksymalnie prostego miejskiego hatchbacka w segmencie C za 120-150k PLN, ostatni gasi swiatlo w wielu europejskich fabrykach.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znowu odlatujesz. Od dziesiątek lat zamiast Dakoty i znaczka bmw mogłeś wyjechać z salonu toyota czy tez paseratti. Samochód baka już w chwili odbioru był stary, może sobie to tłumaczyć ze to tylko ledy i światła natomiast sama tesla chwali się ze przebudowała większość samochodu. Jak dla mnie całkowicie bez sensu ruch kupować stare auto żeby zaoszczędzić niecałe 20 tysięcy. Petrolheadzi i inni to jest akurat doskonały przykład kto przesiada się do tesli, on się akurat przesiadł ze starego bodajze paseratti. 
 

Już od 3 lat czytamy o śmierci niemieckiej motoryzacji tymczasem vw znowu zaczyna prac tesle, pomimo ze wynik sprzedaży jest robiony głównie przez samochody z segmentu tesla model y wiec znowu trafiłeś jak kula w płot 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.