Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja naprawdę po obniżkach poważnie myślałem o Modelu X, ale jednak nie ta jakość. IX początkowo nie rozważałem, ale wnętrze i jazda zrobiły na mnie duże wrażenie.

Z kartami mam doświadczenie: byłem na początku czerwca EV6 w Chorwacji i korzystałem tylko z Kia Charge, cena na Ionity 1,36 zł, a samo auto ładowało się na w okolicach 20 minut. Nie miałem żadnych problemów ani nie napotkałem żadnych kolejek. Chociaż nie: we Wrocławiu Leaf zrobił sobie z miejsca do ładowania miejsce postojowe, a kierowca IX1 podpiął nie ten kabel i nie mogłem się naładować. Na temat SUC się nie wypowiem, nie jeździłem nigdy Teslą w trasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tez shortlistowalem tesle. Byłem w salonie oglądałem /jeździłem. Rozważałem model y ze względu na strasznie niska cenę ale po jeździe zona powiedziała stanowczo nie. Nie czuła się w tym samochodzie dobrze. Z kolei model s który stał w salonie sprawiał wrażenie papierowego z rażącymi w oczy niedociągnięciami. Podobnie jak ty miałbym duże opory położyć tyle kasy za to auto. Jeśli chodzi o sieć suc to przeanalizowałem wszystkie swoje aktualne oraz potencjalne trasy i ich tam po prostu nie ma. Moje zdanie potwierdzilo tez kilku właścicieli tesli których spotkałem bądź na greenway bądź na ionity.

Opublikowano

Byłem zdecydowany na tego IX 50 za już 470 z pneumatyką i osią skrętną, ale jednak brakuje kilku rzeczy. Poza tym przejechałem się u innego dealera IX 50 bez pneumatyki i skrętnej osi: jestem pozytywnie zaskoczony, już w standardzie jest pneumatyka z tyłu oraz adaptacyjne amortyzatory, naprawdę już w tej wersji dobrze to jeździ. Generalnie jesteśmy zdecydowani na IX 50, pozostaje kwestia czy upierać się przy pneumatyce i skrętnej osi, mogę taniej kupić fajne wersje bez tych dodatków. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, hitch5 napisał(a):

Byłem zdecydowany na tego IX 50 za już 470 z pneumatyką i osią skrętną, ale jednak brakuje kilku rzeczy. Poza tym przejechałem się u innego dealera IX 50 bez pneumatyki i skrętnej osi: jestem pozytywnie zaskoczony, już w standardzie jest pneumatyka z tyłu oraz adaptacyjne amortyzatory, naprawdę już w tej wersji dobrze to jeździ. Generalnie jesteśmy zdecydowani na IX 50, pozostaje kwestia czy upierać się przy pneumatyce i skrętnej osi, mogę taniej kupić fajne wersje bez tych dodatków. 

Wrzucę coś od siebie, bo X5 G05 ma zbliżoną średnicę zawracania co iX, a jeździłem X5 ponad pół roku z tylną osią skrętną oraz prawie 2 lata X5 bez. Z jednej strony fajna oś skrętna, bo jest trochę w Polsce bardzo ciasnych wjazdów do garaży czy galerii handlowych o kącie 90 stopni i tam się przydaje. W X5M już ze 2 razy felgę przyszorowałem na takim ciasnym wjeździe, szczególnie że z góry nie widać krawężników a ktoś w tak ciasnym miejscu nie zrobił gumowych krawężników. No ale teraz mam bardzo niski profil i opony nonRFT, co naraża bardziej na uszkodzenie felgi.

Poza tymi dość rzadkimi przypadkami, bardzo dobrze jeździ mi się bez tej opcji. Parkowanie to zero problemów, więc sam musisz ocenić czy jest to opcja krytyczna. Jak dla mnie fajnie mieć, ale jeśli dobrze ogarniasz parkowanie, to opcja nie jest niezbędna. Co do pneumatyki, to w X5 dla mnie za bardzo buja autem, w IX to już nie wiem. Ale jak dla mnie to im bardziej twarde zawieszenie, tym lepiej 🙂 

To do czego bym Cię namawiał jeśli masz wybór, to audio B&W, które przy iX jakiejś relatywnie niewielkiej dopłaty wymaga, więc jak lubisz słuchać muzyki, to opcja no-brainer 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja ze swojej strony dodam ze oś skrętna w Mercedesie a os skrętna w bmw to 2 zupełnie inne bajki. W bmw tyLna os skręca się jedynie bodajze o 3-4 stopnie w Eqe amg aż o 9. Nie mam porównania w praktyce, ix nigdy nie jeździłem ale wydaje mi się to spora różnica. Chłopaki na forum x5 narzekają ze nie widza jak koła skręcają u mnie natomiast w lusterku skręcone tylne koła od razu rzucają się w oczy, jak gdzieś manewruje to rzuca się to tez wieku osobom w oczy. Jednak gdybym miał wybór miedzy b&w a tylna osia wybrałbym zdecydowanie b&w podobnie jak kolega @BMFun

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W x5 może nie widać, ale odczuwalne na plus jest. Wszystko zależy od tego po jak ciasnych parkingach i wjazdach jeździ się na codzień. Za to minus jest dziwny „efekt wózka sklepowego” jak się robi nieduże skręty przy malych prędkościach. Dla testu możesz sobie @słonik40slalom mały zrobić 🙂 Można się przyzwyczaić do tego efektu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu pełna zgoda. Uczucie jakby się jezdzilo wózkiem sklepowym czy tam widłowym 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jako, ze mamy juz spora grupke ludzi (i pewnie petrolheadow) ktora kupila sobie elektryki i nabija kilometry, wiele razy przewijala sie dyskusja o BEV/ICE.

Jak sie zapatrujecie po zakupie BEV na naped elektryczny?

Tzn - pojezdzilem, zrobilem 20 czy 30k km, jak sprzedam to wiecej do tego gow** nie wroce, nie mam gdzie ladowac, na trasie mordega, nie mam juz sily jezdzic za ciezarowkami i grazynami w Zafirach, brakuje mi okropnie brum-brum silnika etc?

Czy sa tu ludzie ktorzy uwazaja ze popelnili BLAD wybierajac BEV i kolejnym autem bedzie juz zdecydowanie auto z silnikiem spalinowym?

 

No i tak czytam o iX/EQE SUV, o 500KM i jednoczesnym praktycznym zasiegu 200-300km na autostradzie i to przy bardzo spokojnej jezdzie rzedu 120-130km/h.

Co Panowie Wami kierowalo przy wyborze tak drogich i mocnych aut i takich kompromisach w trasie? Czemu nie R6/V8, przeciez nie maja tych kompromisow.

O oszczednosc kilku litrow paliwa przya aucie za pol banki sie rozchodzi?

Przeciez tak sie nie da jezdzic do Chorwacji, czyzby ten GUS z 50km mial jednak racje? Czy przestaliscie jezdzic co drugi dzien w dlugie trasy jednak?

No i slonik - ile to ja razy sluchalem jak to po wycieczce zagranicznej z lotniska czy dniu biznesowym w Warszawie wracasz swoim 530i 180 km/h na kolacje do zony, nie myslisz o hotdogach i takich tam, co sie stalo, co sie zmienilo ^^ Napisz jeszcze raz o czasie oczekiwania na nowe auto, to bardzo wiarygodna opowiesc n/t wyboru BEV ^^

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.youtube.com/watch?v=c2RS7QTxT2I

https://www.youtube.com/watch?v=Rgiso10Ahu4

https://www.youtube.com/watch?v=v2CWGodTxj8

https://www.youtube.com/watch?v=2Ae-HZkzBN8

https://www.youtube.com/watch?v=QkWMpmvWWwM

 

@adamjttk polecam obejrzeć wszystkie filmiki krissa riffy z wycieczki Eqe 43 amg suv po Europie (5000 tysięcy kilometrów w tydzień) bo dostarcza wiele ciekawego kontentu i to nawet już nie chodzi o Eqe. Dla tych którym mie chce się oglądać jest kilka ciekawych wnioskow:

1. infrastruktura po zachodniej stronie granicy rozwinęła się tak bardzo ze wsiadając w Eqe i zapewne innych Marek auto można spokojnie przejechać cała Europę bazując na nawigacji samochodowej która zaplanuje cała trasę ze stacjami szybkiego ładowania po drodze. Dodatkowo Suc tesli otwiera się na inne marki wiec wybór marki ze względu na brand ładowarek zaczyna mieć coraz mniejsze znaczenie.

2. Kris palowalmw Niemczech Eqe na autostradzie jak najwiecej się da z v max. Jego wnioski ze najlepsze auto na taka jazde to auto typu taycan (bardzo niskie) najlepiej z instalacja 800v która pozwoli naładować się w 20 minut

3. Eqe amg suv przy maksymalnym pałowaniu skonsumował krissowi ponad 45kwh/100 co i tak daje zasięg około 200km 

4. przy jezdzie 120km/h realny zasieg Eqe suv amg we Dlug Krisa to 350-370 km a nie 200-300 jak piszesz. Auto przy w miarę jednostajnej jeździe zużywa całkiem rozsądne ilości pradu co akurat mogę potwierdzić. W mieście gdzie się ciagle przyspiesza zuzycie wcale nie jest takie niskie, za miastem po krajówkach za to przy płynnej jeździe potrafi spaść w okolice 19kwh/100 natomiast jadąc do wawy czy gdanska jest sporo poniżej 30kwh/100.

 

adamie pisząc o cenach różnica na dziś dzień to nie jest tylko koszt paliwa ale sam samochód bev potrafi być sporo tańszy. Cena samochodu potrafi być  niższa o kilkadziesiąt tysięcy w stosunku do ice. Jak można zaoszczędzić realnie 100-150k na aucie o podobnym komforcie to człowiek jest w stanie pójść na pewne kompromisy. Moje stałe trasy takie do 250-300km opanowałem ładowarkami ionity które akurat są po drodze a dalej po prostu nie jezdze. Zmieniłem nawyki i Jak mam jechac np do Zakopanego czy nie wiem chciałbym się wybrać do tej słynnej Chorwacji to w to miejsce wsiadam w samolot i lecę do Grecji, Włoch, Hiszpanii czy tez Turcji. Nawet można by powiedzieć ze za różnice w cenie zakupu auta wyjazdy te mam za darmo 😀

 

Cytat

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk polecam obejrzeć wszystkie filmiki krissa riffy z wycieczki Eqe 43 amg suv po Europie (5000 tysięcy kilometrów w tydzień)

nie musze, robilem takie trasy po Europie kilkukrotnie i serdecznie polecam to innym posiadaczom BEV na przelamywanie stereotypow 🙂

30 minut temu, słonik40 napisał(a):

4. przy jezdzie 120km/h realny zasieg Eqe suv amg we Dlug Krisa to 350-370 km a nie 200-300 jak piszesz.

Tu musze kategorycznie zaprzeczyc niestety.

Realny zasieg tego auta przy "stram sie jechac ~120km/h (nie mowie o sredniej 120km/h bo byloby duzo gorzej!) to 200-300km i to z naciskiem na blizej ~250km

Ladowanie na trasie to przedzial 10-90% (ponizej nikt nie ryzykuje, powyzej niewarto czekac az energii nakapie bo predkosc ladowania mocno spada), w praktyce to bedzie wrecz 15-90 czy tez 20-90 z prostego powodu - szybkie ladowarki sa co kilkadziesiat km a nie co kilkanascie kilometrow poki co.

Reasumujac nawet optymistyczny przedzial 15-90% daje nam uzyteczne na trasie 75% baterii x 90kWh = 67kWh

200km mozna przejechac zuzywajac ~33,5kWh/100km --> predkosc 140-150km/h bezproblemowo

300km mozna przejechac zuzywajac ~22,5kWh/100km --> predkosc max 120 km/h

350km mozna przejechac zuzywajac 19kWh/100km --> predkosc jaka 80-90 km/h?

Oczywiscie moze sie zdarzyc, ze ktos akurat bedzie jadl obiad i sie naladuje do 100% czy bedzie mial duzy lut szczecia i dobry hub Ionity/SC bedzie na trasie przy rozladowaniu baterii akurat do 3-5% natomiast sa to raczej wyjatki od reguly niz codziennosc.

No i kolejna oczywistosc --> mowie juz o jezdzie dluzszej (rozmawiamy o tych 5000km) bo wiadomo ze pierwsza noge jak sie z domu wyjezdza to startujemy najczesciej z 100% bateria i wtedy te 300km mozna rzeczywiscie spokojnie zrobic jadac te ~120-130km/h

30 minut temu, słonik40 napisał(a):

Zmieniłem nawyki i ..

od ponad 3 lat tutaj to tluke, na te kilka wyjazdow w roku zmiana nawykow to drobnostka za ogrom przewag ktora daje BEV w porownaniu do ICe (dla kazdego te przewagi sa roznie akcentowane, jeden lubi tansza moc w zakupie, inny cisze, inny one pedal driving, inny tansza jazde etc etc)

Tylko po co bylo przez 3 lata gadac glupoty o marnowaniu zycia na ladowarkach, o Grazynach i TIRach, hotdogach etc..

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

2-3 lata temu wyjeżdżałeś za 320-400k x5 30d,40d, hybryda gdzie za taka tesle z ceratka musiałeś zapłacić 300k. Za 450-500k to miałeś dobrze doposażone 50i czy tez sq7 jak wolisz, wiec kupno bev które nie oszukujmy się w pewnych kwestiach jest ułomne bylo bez sensu, wrecz śmieszne. Dzisiaj wejdź sobie na otomoto i zobacz po ile wystawione są np najtańsze m60i odpowiadające osiągami takiemu Eqe 43 amg czy tez ix 50. Najtańsze od firmy krzak wiec cie pojadą na wynajmie jest za 540k a z kolei najtańsza oferta z salonu to 640k gdzie ja za Eqe zapłaciłem 450 k. Tu się nie rozchodzi o 20 czy 30 tysięcy ale biorąc pod uwagę koszty paliwa czy tez odliczeń praktycznie o różnice w cenie tesli model y. Mając taka różnice w kieszeni nie masz żadnych ograniczeń bo w to miejsce możesz poleciec samolotem, wypożyczyć kilka razy w roku dowolne auto, praktycznie jakie ci się tylko zamarzy albo wrecz pojechać taksówka a i tak ci zostanie. Poza tym ja uwazam ze wczesniej czy później odpowiednio opodatkują droższe lub mocniejsze bev tak jak to było z dużymi silnikami wiec poki co trzeba korzystac.

 

jesli chodzi o tripy to ja nigdzie dalej się nie wybieram, nie wyobrażam sobie takiej podróży bev na dziś dzień, wyjeżdżam z domu zawsze naładowany do 100 procent wiec dla mnie zasięg podany przez krissa rife jest poki co ok.

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli jednym slowem u Ciebie ccc i gdy zaczelo Tobie sie to kalkulowac to nie masz problemu jezdzic 2 elektrykami.

Ale gdy innym to sie kalkulowalo juz kilka lat temu - plules na elektryki wzdluz i wszerz przez 300 stron bo Twoje 530i bylo najlepsze i najszybsze 🙂

Ot ciekawa logika slonik😉

PS. Jak na moje nowy podatek w BEV bedzie od wagi a nie od mocy, ale to juz sie zobaczy w przyszlosci

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie to jednak troszkę inaczej to wyglądało. Wpadłeś tutaj na forum i zacząłeś wypisywać jaki to napęd bev jest cudowny i lepszy od ice przy okazji plując niemal na każda śrubkę w bmw 😀 do dzisiaj piszesz o jakis śmietnikach historii, dinozaurach i takie tam. kiedy tutaj wszyscy łącznie ze mną próbowali cie uświadomić ze w Norwegii jak to napisales cena czyni cuda to ciężko było ci to przełknąć i dorabiałes miliony teorii na temat dlaczego bev jest lepsze. Ja ci wielokrotnie pisałem ze gdybym mieszkał w Norwegii to tez bym pewnie kupił bev. Pomimo ze mam 2 bev daleki jestem od stwierdzenia ze jest lepszy od ice, są plusy i minusy, dalej są ice które mi się marzą i które chciałbym mieć ale być może nigdy nie będzie mi dane i każdemu szukającemu nowego auta powiem ze mając doświadczenie z każdym rodzajem napędu wybór nie jest oczywisty i mocno zależy od potrzeb i aktualnej oferty. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ostatecznie zdecydowałem się na pneumatykę z osią skrętną, spędziłem ładnych kilka godzin na czytaniu brytyjskich i niemieckich testów, to mnie przekonało, jak będzie w życiu zobaczymy.

8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Jako, ze mamy juz spora grupke ludzi (i pewnie petrolheadow) ktora kupila sobie elektryki i nabija kilometry, wiele razy przewijala sie dyskusja o BEV/ICE.

Jak sie zapatrujecie po zakupie BEV na naped elektryczny?

Tzn - pojezdzilem, zrobilem 20 czy 30k km, jak sprzedam to wiecej do tego gow** nie wroce, nie mam gdzie ladowac, na trasie mordega, nie mam juz sily jezdzic za ciezarowkami i grazynami w Zafirach, brakuje mi okropnie brum-brum silnika etc?

Czy sa tu ludzie ktorzy uwazaja ze popelnili BLAD wybierajac BEV i kolejnym autem bedzie juz zdecydowanie auto z silnikiem spalinowym?

 

No i tak czytam o iX/EQE SUV, o 500KM i jednoczesnym praktycznym zasiegu 200-300km na autostradzie i to przy bardzo spokojnej jezdzie rzedu 120-130km/h.

Co Panowie Wami kierowalo przy wyborze tak drogich i mocnych aut i takich kompromisach w trasie? Czemu nie R6/V8, przeciez nie maja tych kompromisow.

O oszczednosc kilku litrow paliwa przya aucie za pol banki sie rozchodzi?

Przeciez tak sie nie da jezdzic do Chorwacji, czyzby ten GUS z 50km mial jednak racje? Czy przestaliscie jezdzic co drugi dzien w dlugie trasy jednak?

No i slonik - ile to ja razy sluchalem jak to po wycieczce zagranicznej z lotniska czy dniu biznesowym w Warszawie wracasz swoim 530i 180 km/h na kolacje do zony, nie myslisz o hotdogach i takich tam, co sie stalo, co sie zmienilo ^^ Napisz jeszcze raz o czasie oczekiwania na nowe auto, to bardzo wiarygodna opowiesc n/t wyboru BEV ^^

 

Ja po 3.5 roku z I'Pace'm i kilku miesiącach z EV6 polubiłem jazdę EV: płynność, ciszę, dynamikę, one-pedal driving. Do tego fotowoltaika w firmie, w domu i na działce. Trasa EV6 do Chorwacji była testem przed pożegnaniem z A8 (mamy jeszcze a5 tdi): jechałem normalnie jak ICE i przy szybkim ładowaniu jazda nie była uciążliwa.  IX50 ma dużo większy zasięg i dlatego zastąpi zarówno A8 i Jaguara. Jak jeszcze kupię spalinowe auto to albo następcę C43 (raczej jakiś używany bez GPF etc) albo V300d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam tydzień Tesle. Po powrocie z Warszawy jeżdżę w kolo komina. Raz udało mi się pojechać powyżej 150 przez kilka sekund, przy prędkościach powyżej 150 Tesla się tak precyzyjnie nie prowadzi jak BMW M2 jest w tym rewelacyjne. Do całej reszty w kolo komina elektryk jest bezkonkurencyjny. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wokół komina z przykrością powiem ze BEV jest najlepszy. Nie tylko o ekonomie chodzi ale o ta ciszę, one pedal driving, webasto i klime na postoju, brak rozgrzewania silnika, a bus pasy to już na deser dodatek. Ja z powyższych bardzo korzystam na co dzień, szczególnie z dziećmi te zalety większe (klima i webasto).

Ja to odkryłem po kilku miesiącach i od tamtej pory naganiam na BEV znajomych i sąsiadów ale nikogo jeszcze nie przekonałem ;-( Przy obecnych cenach namawiam głównie na Tesle 😉 Bo jednak ekonomia, to czynnik najbardziej przekonujący. Przekonał mnie jak porównałem z wersja 20i/D, przekonał Słonika, przekonał i Krissa, a Adama polityka narzucona przez rząd w NO wręcz zmusiła ekonomicznie 😉 Długo się w UE nie nacieszyliśmy swobodnym wyborem, chociaż i tak jeszcze M2/3/4/5 jest w granicach „ekonomicznego rozsądku” dla entuzjastów.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak z innej beczki bardzo, okropny wypadek na autostradzie z dużym udziałem bmw https://lodz.se.pl/trzy-osoby-splonely-w-samochodzie-wstrzasajace-relacje-swiadkow-to-nagranie-szokuje-aa-7qcW-6BSz-Go7T.html takie właśnie sytuacje miały min wplyw u mnie na decyzje kupna bardzo ciężkiego suva

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Wokół komina z przykrością powiem ze BEV jest najlepszy. Nie tylko o ekonomie chodzi ale o ta ciszę, one pedal driving, webasto i klime na postoju, brak rozgrzewania silnika, a bus pasy to już na deser dodatek. Ja z powyższych bardzo korzystam na co dzień, szczególnie z dziećmi te zalety większe (klima i webasto).

Ja to odkryłem po kilku miesiącach i od tamtej pory naganiam na BEV znajomych i sąsiadów ale nikogo jeszcze nie przekonałem ;-( Przy obecnych cenach namawiam głównie na Tesle 😉 Bo jednak ekonomia, to czynnik najbardziej przekonujący. Przekonał mnie jak porównałem z wersja 20i/D, przekonał Słonika, przekonał i Krissa, a Adama polityka narzucona przez rząd w NO wręcz zmusiła ekonomicznie 😉 Długo się w UE nie nacieszyliśmy swobodnym wyborem, chociaż i tak jeszcze M2/3/4/5 jest w granicach „ekonomicznego rozsądku” dla entuzjastów.

BMFun dokładnie tak samo uważamy, z tym, ze ja przede wszystkim mówię o przewadze technologii tak jak napisałeś cisza, one pedal driving, webasto i klima na postoju, brak rozgrzewania silnika, bus pasy, a ekonomia to wisienka na torcie, przynajmniej póki co. Dzisiaj osiągnąłem chwilowe zużycie 25 kW/100, ale musiałem sie bardzo postarać, średnia cały czas poniżej 20 kW/100, co daje ponizej 20 zł/ 100 km, czyli 4-5 razy mniej niż w moich ICE.  Fajnie po prostu. Najciekawsze jest to, to pewnie ten szok cały czas trwa, że ta cisza mi sie podoba...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik co sie nie chwalisz  🙂 

https://otoev.pl/mercedes-eqe-suv-gwarancja.html?fbclid=IwAR0u8g0fRmiZ3EWmf9_zxS_KkFAtHkjDEWUZ606IYo9VUf0nKl_kxgEtJE8

Gwarancja 
 
Co do kolejnych pozytywnych rzeczy które oferuje Mercedes to mamy tu gwarancję na baterię trakcyjną o długości aż 10 lat, lub 250 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze. Mamy również ukłon w stronę użytkowników bo jeśli pojemność naszej baterii spadnie poniżej 75% jej pierwotnej pojemności, mercedes kwalifikuje taka baterię do wymiany. Inni producenci przyjęli poziom 70%. mamy więc plus po stronie niemieckiego producenta.
 
Opublikowano (edytowane)

Słonik wcześniej pisał, ze zawsze wyjeżdża z domu naładowany na 100% więc dobrze ze ma taka gwarancje;).

Po 1,5 roku użytkowania mam 30 tyś. przejechane i średnie zużycie 21,5 kW/h. One pedal driving nie przypadł mi do gustu i wole tryb adaptacyjnej rekuperacji która jest prawie bezbłędna w i4. Webasto, klima, cisza i komfort są to bezdyskusyjne  zalety BEV. No i osiągi które powodują ze nawet po takim czasie mam frajdę jakbym dopiero co odebrał auto z salonu

 

Gratulacje Kriss i zadowolenia z jazdy.

Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, rkmi09 napisał(a):

 

Gratulacje Kriss i zadowolenia z jazdy.

Dzięki 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Co za koszmarny pech i tragedia, trafi sie na debila pedzacego 200km/h, ulamek sekundy i cala rodzina do piachu, do tego w plomieniach.

Na tym samym portalu artykul dzien pozniej, ze inna rodzina spalila sie tez w aucie po jakims wypadku:

https://lodz.se.pl/38-latka-i-jej-coreczka-spoczely-w-grobie-splonely-w-pozarze-opla-aa-qEcn-DC2u-tjVV.html

 

I tak proponuje sie zastanowic apropo mediow - czy to, ze 2 rodziny splonely w autach po wypadku kogokolwiek zainteresowalo oprocz lokalnej lodzkiej gazety?

I teraz proponuje zamienic auto spalinowe na elektryka - temat bylby grillowany we WSZYSTKICH polskich mediach, kazdy pudelek motoryzacyjny by zywiolowo opisywal jak ludzie po wypadku blagali o pomoc a niedobre elektryki spopielily ich na wegiel. A strazacy nie mogli ugasic pozaru przez 12h. Gdyby to byla dodatkowo Tesla to ujadanie mediow nie mialoby konca, na takim spiderswebie by bylo swieto z 200 komentarzami pod artykulem.

A ze to auta spalinowe? Pff, kogo to interesuje..

 

 

  • ??? 2

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk może o krok za daleko żeby uprawiać „polityke” motoryzacyjna na przykładzie tych tragedii BEV vs ICE. Może znajdźmy inne przykłady, bo ich z pewnością  nie brakuje. O tych tragediach akurat jest we wszystkich mediach ogólnopolskich. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.