Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Tej idei to chyba nikt do końca nie zna oprócz Elona. Jak się na nią wkurzę to napisze, żeby nie było samych zachwytów, bo mnie z forum w końcu BMW wyrzucicie 🙂

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taki układ miałem wcześniej i się sprawdzał, na co dzien jeździłem swoim Jeepem, BMW na codzien bardzo rzadko, wycieczki to co innego. Tak samo zamierzam teraz jeździć. Dodatkowy atut co zużycie paliwa, w elektryku zdecydowanie mniejsze, zobaczymy jakie ceny będą po wyborach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chcialem tylko poruszyc jeszcze jedna rzecz apropo "przewagi technologicznej" BEV/ICE.

W Krissowej TMY jest 8 lat/192kkm gwarancji producenta na naped i akumulatory, czyli najdrozsze rzeczy w aucie. W BMW nie czytalem ale podejrzewam jest podobnie w elektrykach.

To tak, jakby BMW dla np spalinowego 330i dawalo gwarancje producenta na 8 lat/200k na silnik, turbiny, rozrzad, wtryski, skrzynie biegow, GPF etc etc

To jest imho niesamowity spokoj przy uzytkowaniu auta bo nieoczekiwane koszty sa ograniczone ewentualnie do zawieszenia badz jakichs drobnych mechanicznych rzeczy ktore nie powinny pustoszyc kieszeni.

I tak, wiem sa w BMW dla aut spalinowych pakiety "all inclusive", ale ile one kosztuja na 8 lat/200k kazdy moze sobie sprawdzic. Tym bardziej dla mocniejszych aut. I obwarowane sa jezdzeniem regularnym do ASO przez te 8 lat i zostawianiem za kazdym razem sporo kPLN.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Chcialem tylko poruszyc jeszcze jedna rzecz apropo "przewagi technologicznej" BEV/ICE.

W Krissowej TMY jest 8 lat/192kkm gwarancji producenta na naped i akumulatory, czyli najdrozsze rzeczy w aucie. W BMW nie czytalem ale podejrzewam jest podobnie w elektrykach.

To tak, jakby BMW dla np spalinowego 330i dawalo gwarancje producenta na 8 lat/200k na silnik, turbiny, rozrzad, wtryski, skrzynie biegow, GPF etc etc

To jest imho niesamowity spokoj przy uzytkowaniu auta bo nieoczekiwane koszty sa ograniczone ewentualnie do zawieszenia badz jakichs drobnych mechanicznych rzeczy ktore nie powinny pustoszyc kieszeni.

I tak, wiem sa w BMW dla aut spalinowych pakiety "all inclusive", ale ile one kosztuja na 8 lat/200k kazdy moze sobie sprawdzic. Tym bardziej dla mocniejszych aut. I obwarowane sa jezdzeniem regularnym do ASO przez te 8 lat i zostawianiem za kazdym razem sporo kPLN.

Takie coś znalazłem, o silniku ani słowa

BMW iX1 jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, natomiast akumulator trakcyjny podlega dodatkowo 8-letniej gwarancji z limitem 160 000 km.

https://testflotowy.pl/audi-e-tron-gt-quattro-serwis-gwarancja/

WARUNKI GWARANCJI
Na podzespoły 2 lata bez limitu kilometrów
Na powłokę lakierową 3 lata bez limitu kilometrów
Na perforację korozyjną nadwozia 12 lat bez limitu kilometrów
Na akumulator napędu elektrycznego 8 lat/160 000 kilometrów
Przedłużenie gwarancji Audi Extensive na 4 lata/120 000 km 0 zł
Przedłużenie gwarancji Audi Extensive na 5 lat/150 000 km 4 840 zł brutto
Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@słonik40 muszę przyznać że fajny jest ten EQE. Przyznam szczerze że z dużych SUVow to chyba najfajniejsza opcja.

Ciekawe komentarze autorów testu, czuć że są trochę Tesla-orientated. Na początku z rozczarowaniem mówią że „nie czuć w nim premium”, a potem przez cały test zachwalają wyciszenie, ogromny komfort zawieszenia i cała masa dodatków „których nie ma w Tesli nawet Model S”. Jedyny minus to dość spore zużycie energii. Designem bije na głowę BMW iX, szczególnie wewnątrz. Chociaż jak oglądam testy iX, to z zewnątrz wersja M60 jest do przełknięcia, szczególnie w ciemniejszym kolorze 🙂

Trzeba przyznać uczciwie, że elektryki bronią się jeśli chodzi o ekonomie. Zrobilem z ciekawości podsumowanie kosztów eksploatacyjnych 2,5 roku i trochę ponad 40tys km przejechanych x5 v8 (łącznie m50i oraz x5m) i zestawiając hipotetycznie z kosztami jazdy w tym okresie takim iX m50/60, wychodzi ok 30tys zł drożej w ICE. To są już wartości obok których trudno przejść zupełnie obojętnie, nawet przy tak drogich autach. Przy FW ta różnica jest dużo większa, także rozumiem motywacje @słonik40, że sumując dużo niższe koszty zakupu, korzyściami podatkowymi i dużo niższymi kosztami eksploatacyjnymi, EQE jest bardzo ROZSĄDNĄ ekonomicznie opcją. Połowa z tych korzyści wynika niestety z polityki, a nie z rynku.

Takie iX M60 nawet nie takie straszne 🙂 Nie dziwie się ze iX sprzedaje się w NO lepiej od Model X, który traci dużo na tych dziwnych falcon wings.

 

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFunpisalem uczciwie jak jest, do x5 m50i musiałbym dołożyć 100k za auto plus pewnie następne 70k za paliwo a to już jest duży worek pieniędzy. Ten czarny ix który wkleiłeś na teście z tymi złotymi dodatkami w srodku akurat mi się podoba także myśle ze ixa tez da się skonfigurować ze będzie wyglądał dobrze. Jak masz możliwość to spróbuj wypożyczyć na weekend na swoją standardowa trasę nad morze (z tego co kojarzę jeździsz Warszawa -leba). Sam jestem ciekaw realnego zasięgu tego auta.

 

p.s. Jutro odniosę się do testu Eqe bo dziś już późno.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2023 o 22:07, Kriss33 napisał(a):

czekaj, czy Ty mi mówisz co jak mam oceniać, czy problem jest w tym, że mamy inne zdanie niż Twoje czy o co chodzi, w co ja się wpisuje?

poziom wykończenia BMW 2 zbliżony do Tesli ?

jak macie potrzeb wszystko porównywać to porównujcie, jak chcesz porównać X5M za 800 koła do Tesli za 200 też można, tylko nie łapie po co to wszystko sie wysypało? jakies udowadnanie jeden drugiemu, pokazywanie wyzszości czy co?

Gratuluję zakupu fajnego auta w super cenie! Sam mając teraz do wyboru EV6 za 300 vs Y LR za 250, wziąłbym Teslę. Generalnie EV6 jako całość mi bardziej odpowiada, ale 50 tysięcy bym nie dopłacił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w temacie IX mam do jutra rezerwację na IX 50 z pneumatyką, skrętną osią, panoramą, laserami z rabatem 100 tysięcy do dalszej negocjacji. Zewnętrzny design nadal mnie przekonuje, ale środek i jazda odpowiadają mi bardziej niż w EQE 43 AMG. Poza tym u mnie ten dodatkowy zasięg dużo mi pomoże, EQE ma zasięg jak I-Pace i gorszy niż EV6. Nie zmienia to faktu, że to nadal bardzo fajne auto.

Miałem na dzień M60, subiektywna różnica w osiągach vs 50 nieodczuwalna. Główna różnica z mojej perspektywy to prędkość maksymalna podniesiona z 200 na 250 kmh, ale rzadko bywam w Niemczech. Pomiary potwierdzają subiektywne odczucia: https://zeperfs.com/duel9426-10435.htm

Jeszcze w temacie Tesli X polecam opinię obiektywnego użytkownika X Plaid: https://www.youtube.com/watch?v=en6FrhFXbMY

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@hitch5 jeśli można wiedzieć to ile sobie wołają za to ix50? Nie jest ono czasem bordowe (takiemu sie przygladalem)? 😀 widziałem ostatnio reklamy leasingu 101 procent bmw dla aut elektrycznych takes z twojej o ferry tez moze sie lapie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, hitch5 napisał(a):

Gratuluję zakupu fajnego auta w super cenie! Sam mając teraz do wyboru EV6 za 300 vs Y LR za 250, wziąłbym Teslę. Generalnie EV6 jako całość mi bardziej odpowiada, ale 50 tysięcy bym nie dopłacił.

dzięki bardzo 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, hitch5 napisał(a):

Gratuluję zakupu fajnego auta w super cenie! Sam mając teraz do wyboru EV6 za 300 vs Y LR za 250, wziąłbym Teslę. Generalnie EV6 jako całość mi bardziej odpowiada, ale 50 tysięcy bym nie dopłacił.

Realna różnica jest większa, bo to jest 50k+27k+brak amortyzacji powyżej 225k.

To samo z iX3, tutaj różnica jest jeszcze większa na korzyść Tesli. Także nie dziwi mnie popularność tej marki. Wiedza jak ustawić ceny pod systemy podatkowe w różnych krajach. Polityka mocno preferuje tańsze modele. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@hitch5 jeśli można wiedzieć to ile sobie wołają za to ix50? Nie jest ono czasem bordowe (takiemu sie przygladalem)? 😀 widziałem ostatnio reklamy leasingu 101 procent bmw dla aut elektrycznych takes z twojej o ferry tez moze sie lapie?

Na razie 475, ale jeszcze będę negocjował. Kolor niebieski morski wedłulg mojej żony, oficjalnie blue ridge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Realna różnica jest większa, bo to jest 50k+27k+brak amortyzacji powyżej 225k.

To samo z iX3, tutaj różnica jest jeszcze większa na korzyść Tesli. Także nie dziwi mnie popularność tej marki. Wiedza jak ustawić ceny pod systemy podatkowe w różnych krajach. Polityka mocno preferuje tańsze modele. 

Dokładnie, EV6 po rabacie flotowym wyszło chyba 200 zł poniżej limitu dotacji. Dlatego GT odpadło, chciałem raz z jakiejś dopłaty skorzystać.

Tesla ma to dobrze zaplanowane, nawet taki Model 3 Performance przed liftu był na stocku za 245 chyba. ICEs w tej cenie nie tylko są słabsze, ale też często totalnie bezpłciowe vide Audi S3, którym miałem okazję się niedawno przejechać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie ładnie, w tych ostatnich dyskusjach wszyscy pomijają Q8 etron 55, a to czarny koń tej rywalizacji bo dobrze wyposażone auto z baterią 106 kW w klasycznej ponadczasowej bryle można mieć poniżej 400 tys. Co jest bagatela ok 100 tys. Mniej niż porównywalne IX czy EQE SUV.

Oczywiście warunek, że komuś wystarczy 5,6s do 100km/h 😀 Mi spokojnie wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,5 rok temu, kiedy ostatecznie kupiliśmy I'Pace'a, testowaliśmy przez tydzień przedliftowego Etrona 55. Oprócz słabego zasięgu przeszkadzało mi w tym aucie prowadzenie i układ kierowniczy, to była taka wygodna kanapa. Żaden z tych dużych suv-ów dynamiką prowadzenia nie dorównuje Jaguarowi (pewnie dopiero Macan EV), ale IX i EQE AMG prowadzą się lepiej niż przedliftowy E-tron. Pytanie czy przy okazji FL poprawili zawieszenie?

A co do mocy mi wystarczą w takim aucie okolice 6 sekund do setki, mocniejsze wersje rozważam z innych względów: większa bateria w IX, a w przypadku Mercedesa wersje cywilne są dla mnie za miękko zestrojone, coś jak Etron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, hitch5 napisał(a):

3,5 rok temu, kiedy ostatecznie kupiliśmy I'Pace'a, testowaliśmy przez tydzień przedliftowego Etrona 55. Oprócz słabego zasięgu przeszkadzało mi w tym aucie prowadzenie i układ kierowniczy, to była taka wygodna kanapa. Żaden z tych dużych suv-ów dynamiką prowadzenia nie dorównuje Jaguarowi (pewnie dopiero Macan EV), ale IX i EQE AMG prowadzą się lepiej niż przedliftowy E-tron. Pytanie czy przy okazji FL poprawili zawieszenie?

A co do mocy mi wystarczą w takim aucie okolice 6 sekund do setki, mocniejsze wersje rozważam z innych względów: większa bateria w IX, a w przypadku Mercedesa wersje cywilne są dla mnie za miękko zestrojone, coś jak Etron.

I tu jest pies pogrzebany bo właśnie modyfikacja układu kierowniczego jest drugą najważniejszą zmianą tegorocznego liftingu po zwiększeniu baterii o 25%.

Popularny niemiecki elektro youtuber Car Maniac, który ba codzień jeździł etronem był w szoku jak duza zaszła zmiana w  prowadzeniu auta po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie to samo, kilka lat temu jeździłem etronem co zreszta opisałem na tym forum i zawieszoniowo niezbyt przypadł mi do gustu. Nie wiem jak jest w nowym etronie czy ix ale oprócz tego ze mialem Eqe 43 sedan na weekend przed kupnem  to mialem jeszcze okazje przejechać sie mocno doposażonym Eqe 500 i Eqe 43 amg suv jeden po drugim. Eqe 500 nie przypadł mi do gustu, bylo za miękko a jeśli chodzi o układ kierowniczy za wolno. Eqe 43 amg suv do którego się przesiadłem prowadził się dla mnie o niebo lepiej a to przecież suv vs sedan. Jeśli chodzi o etrona to jeśli brałbym pod uwagę to jednak mimo wszystko cenowo i osiągowo trzeba by przyrównać bardziej do sq8 etron. jeśli komuś aż tak nie zależy na osiągach to niecałe 400k za 105kwh baterii to tez jest bardzo dobra oferta no ale ja nie mógłbym kupić wolniejsze auto od auta żony 😀 @hitch5 475k za ix50 jeśli jest dobrze doposażony to uwazam za bardzo dobra ofertę. To jest tylko kapkę drozej od tesli model x ale w zamian masz sporo wieksza baterie, większy zasięg, bardzo dobre osiągi, zapewne lease prowadzenie, karte bmw charging no i dużo lepsze wykonanie a jak ma jeszcze ładowarkę 22ac to jeszcze dodatkowy plus. Na dziś dzień uwazam ze karta od Niemca w polsce jest lepsza od sieci suc bo jest wiekszy wybor ladowarek, sa w lepszych miejscach a na AC mozna naladowac sie za 1,07pln/kWh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.