Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szanuje tych co nie jeździli, a wiedzą, ja taki dobry nie jestem. Ja tez jeździłem testowo wersją LR i było tak sobie, bo wersja testowa jest ustawiona w trybie chill i max 140...ale zakończmy ten wątek o aucie wartym dla Ciebie garść orzeszków. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dajmy Krissowi nacieszyć się, pojeździć. Teraz działa efekt nowości - zamian jednostki napędowej, ekosystemu i UI (gdzie jest chyba największa zmiana) oraz po prostu zmiana samochody na nowy, więc siłą rzeczy punkt odniesienia do kilkuletniego M2 czy 15 letniego Jeepa robią swoje. Pamiętam, że po zakupie elektryka u mnie też działał efekt nowości - miałem ochotę tym autem pojeździć po Polsce, a ładowanie po drodze postrzegałem w kategoriach przygody 😉

Po części rozumiem Krissa, bo 6.8s w elektryku czuć bardziej niż ten sam czas w elektryku w początkowej fazie przyspieszania, ale jednak czułem że jest sporo słabszy od X5 M50i. A już przejażdżka autostradą i przyspieszenia w przedziale 100km/h+ uświadomiło gdzie auto jest jeśli chodzi o osiągi.

Czekamy Kriss na relację jak już trochę pojeździsz elektrykiem, potem zrobisz trasę M2 i daj nam znać czy zmieniasz M2 na elektryka 😉 

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisze jeszcze raz dokładnie czym sie zachwycam, jeśli chodzi o przyspieszenie. Na pewno nie chodzi o przyspieszenie 0-100, bo ono w realu się rzadko używa, poza tym Tesla z napędem na tył jest ze startu ograniczona elektronicznie, a dopiero lepiej przyspiesza tak pi razy drzwi od 40. BMW M2 wciska w fotel nieporównywalnie bardziej, żeby była jasność.  Za to w sytuacji kiedy jadę Teslą 40 i depne gaz to jest natychmiastowy odpał i wyprzedzenie jakiegoś auta jest mega szybkie. Przyspieszenie przy prędkościach autostradowych jest nieporównywalne, w ogóle to M2 robo 0-200 km/h w około 16 s, a TMY 22 s. Oba moje auta są dla mnie zajebiste, bez względu na to co inni uważają. Co do poziomu ekscytacji w ogóle, to każdy ma inny i te same rzeczy na jednych robią wrażenie, a innych nie. 

Szczerze mówiąc jak czytałem co tu szczególnie ostatnio pisaliście o Tesli, tych strasznych skórach itd to nie miałem ochoty w ogóle pisać. Ale uznałem, że warto pokazać, że ta cała dyskusja nie poszła w kosmos  🙂 Także trochę dystansu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeep miał 352 kM i 520 Nm, nawet  nie myślę, żeby osiągi z Teslą porównywać...

Pomysł zmiany M2 na elektryka traktuje na dzis jako żart  🙂 i nie idźmy tą drogą. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja pisałem tutaj o ix1 kilka razy ze o ile przyspieszenie jest ok o tyle nie czuje jakiejs spektakularnej różnicy względem 30i w automacie a ix1 jest o 1,5 sekundy szybszy 0-100 od tmy rwd. Szybsza reakcja na gaz to zgoda ale samo odczucie to już w elektryku trzeba zejść w okolice 4s żeby zaczął dzialac efekt roller coastera i poczuć wyraźna różnice miedzy takim 20d czy tez 30i w automacie. Takie jest moje zdanie niezależnie od tego co kupil kriss które jest poparte doświadczeniem a jak wszyscy tutaj wiecie oprócz kupionych elektrykow na weekend miałem całkiem sporo. Druga strona medalu to ze takie 20d/30i jest szybsze od ogromnej większości aut na drodze i jest całkowicie wystarczające do sprawnego przemieszczania ale jak to się mówi w miare jedzenia apetyt rosnie 😀

 

@kriss33 jezdzilem kilkoma prywatnymi egzemplarzami w tym Tesla model y plaid 😀 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No to dobrze Kriss ze wyjaśniłeś, ze chodzi Ci o czas reakcji który w elektryku jest natychmiastowy, a w ICE to min 0.6-0.8s + ewentualna redukcja biegu.

Jakos mam wrażenie ze przedstawiasz punkt widzenia binarnie - tesla ok / tesla to złom i się chyba niepotrzebnie wpisujesz w to. Po drodze bardzo dużo odcieni szarości i oceny Tesli. Ja mam swoje zdanie o jej jakości, nie uważam jej za wysoka ale tez nie uważam ze jest zła. Jest adekwatna do dzisiejszych cen. I dziś kupując auto wziąłbym Tesle Y LR za 250tys zamiast ix3 za 300k. Jak ja 2 lata temu kupowałem to ceny były dokładnie odwrotnie, wiec wtedy decyzja była inna i nadal jej nie żałuje 🙂

 

Sam pisałem ze tygodniowa jazde TMY w 40st upału było ok i nic mi się do tylka nie kleiło. Może Adam ma racje, ze standard wykończenia BMW 2 jest zbliżona do Tesli, a Ty sugerowałeś się porównaniem do BMW 5 i skóry merino. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

czekaj, czy Ty mi mówisz co jak mam oceniać, czy problem jest w tym, że mamy inne zdanie niż Twoje czy o co chodzi, w co ja się wpisuje?

poziom wykończenia BMW 2 zbliżony do Tesli ?

jak macie potrzeb wszystko porównywać to porównujcie, jak chcesz porównać X5M za 800 koła do Tesli za 200 też można, tylko nie łapie po co to wszystko sie wysypało? jakies udowadnanie jeden drugiemu, pokazywanie wyzszości czy co?

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

„Mamy” inne zdanie 🙂 Kto to „my”? Mi chodziło o to ze pisałeś ze „mówiliście ze Tesla taka zła”, czyli odbieram to jak polaryzacja i ocena binarna - jesteś zwolennikiem Tesli albo przeciwnikiem. A ja Ci tłumacze ze nie jestem ani za ani przeciw. I nie wiem dlaczego piszesz ze to „problem” ze ktoś ma inne zdanie. Jak ma inne zdanie ktoś to jest wlasnie super! Problem jest dopiero jak się nieraz dyskusja przeradzała w niemerytoryczną.

Ja nie uważam Adama ze jest w jakimś innym okopie. Ja się z nim w 70% zgadzam. Nie zgadzam się tylko momentami z jego ekstremistycznymi tekstami i jednobiegunowa ocena rzeczywistości. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

miało być mam inne zdanie, ale zostawmy to juz

 ja sie ciesze, że kupiłem sobie fajne auto i tylko tyle i ąz tyle

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście ze fajne auto. Nowoczesne technologicznie, rozsądne ekonomicznie. Ciesz się nim i zdawaj relacje 🙂
 

A w wolnej chwili jak już trochę pojeździsz, podziel sie kiedy i w jakich proporcjach bierzesz ICE, a kiedy BEV. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 minut temu, BMFun napisał(a):

Oczywiście ze fajne auto. Nowoczesne technologicznie, rozsądne ekonomicznie. Ciesz się nim i zdawaj relacje 🙂
 

A w wolnej chwili jak już trochę pojeździsz, podziel sie kiedy i w jakich proporcjach bierzesz ICE, a kiedy BEV. 

Sorry BMFun, że Ci się "oderwało", ale nie spodziewałem się takiej zawiści jaka mnie spotkała że strony kolegów, znajomych i przez chwilę poczułem się podobnie na forum. Tutaj to wiem, że mi nikt nie zazdrości,  bo wszyscy mają lepsze fury  😀 . Oby każdy fan motoryzacji spełniał swoje marzenia i był z nich zadowolony.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No ja właśnie czułem że to nie było do mnie, ale wolałem wyjaśnić 🙂

Ciesz się furą, ja bym się cieszył, tez lubię Tesle, a dla moich dzieci dzięki infotainmentowi, stawiają markę na tej samej półce co Ferrari, Lambo, Maclaren 🙂

Jeżdżę elektrykiem już prawie 2 lata i 98% osób które spotykam (znajome i nieznajome) widzac ze jeżdżę elektrykiem, zadają pierwsze pytanie - „oooo, a gdzie ładujesz”. Nie ile ma do 100, czy jakiego ma laga przy przyspieszaniu 🙂

Ale hitem jest jak ostatnio podszedł do mnie 8-latek i pyta czy to moje auto elektryczne i ile czasu nim jeżdżę. Jak mu odpowiedziałem ze 2 lata to powiedział że niedługo mi się spali, bo elektryki po 2 latach się spalają. Także wiadomo o czym się w polskim domach mówi o elektrykach 😉

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

 ale samo odczucie to już w elektryku trzeba zejść w okolice 4s żeby zaczął dzialac efekt roller coastera i poczuć wyraźna różnice miedzy takim 20d czy tez 30i w automacie.

@kriss33 jezdzilem kilkoma prywatnymi egzemplarzami w tym Tesla model y plaid 😀 

Slonik, boj sie boga piszac takie rzeczy na forum.

Trzeba zejsc do 4s w EV zeby poczuc roznice do 20d/30i?

dla Twojej wiadomosci, przecietne 320d ze startu normalnego ze swiatel od 0rpm to ma ~8s do setki (przy max kickdownie!), takie 30i to okolice ~7s (bez LC ktory jest teoretyczny i przy pelnym kickdown gdy gazujesz na MAX). W codziennym uzytkowaniu gdy ludzie nie cisna na max pedalu gazu (bo malo kto tak jezdzi od swiatel fo swiatel) to dodaj kolejna sekunde. Elektryk 4s do setki przy tych autach to STATEK KOSMICZNY.

Krissowe M2 (ktore wszyscy sie chyba zgodzimy ze jest szybkim autem) jak spod swiatel zbutujesz porzadnie to bedxiesz mial~5s do setki jak bedziesz mial dobra trakcje, BEV 4s to nadal ultra szybkie auto przy tym M2 na codzien po miescie, odnoszenie sie do 20d to juz wyzszy poziom trollowania ^^

Papierowe 0-100 w ICE w miescie do dynamiki BEV ma sie jak piernik do wiatraka, jak bylem kilka razy TM3P w PL to 99% uczestnikow ruchu w miescie wydaje sie nieruchoma jak masz ochote dynamicznie jezdzic bev
 

ps nie ma takiego samochodu jak tesla model y plaid

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk ja pisze o przyspieszeniu odczuwalnym a nie realnym a m2 przyspiesza bardzo nieliniowo i faktycznie realnie będzie koło 5 sekund ale tylko i wyłącznie przez problemy z trakcja. Z mojego doświadczenia to wyglada tak. Stoisz na światłach, zapala się zielone, wciskasz gaz i najpierw auto probuje postawić bokiem, po czym jak załapie przyczepność to nadrabia tak ze cie z trampkow wyrywa. To jest nieokiełznany rumak z którym musisz walczyć przy przyspieszaniu a w którym masz wrażenie ze jest za dużo mocy ale to ci daje ogromnego banana. W elektryku jest nudno, bo jest liniowo. Skutecznie ale tego nie czujesz. Z kolei elektryki z moich obserwacji właśnie te przyspieszające w okolicach 4s jak twoje performance maja już efekt uczucia jazdy roller coasterem o którym sam tu niedawno pisałeś. Wtedy pojawia się efekt wow. No i jak sam pisałeś realne 7s w 30i to jest przecież tyle samo co w tesli rwd wiec jak chcesz poczuć różnice w takim samym przyspieszeniu? Realnie w mieście wyglada to tak ze większość ludzi jezdzi 1.0-1.6 w benzynie w manualu, zanim zmienia biegi i ich rydwany się rozpędza takiego 20d czy tez 30i juz dawno nie ma i to bez butowania w podloge. Ja elektrykiem jezdze tak samoujawnienie ice.  Nie butuje ani więcej ani mniej. Tak samo będzie w przypadku tmy rwd ale dziwi mnie to ze @Kriss33 podobno jeżdżąc m2 dopiero teraz zauważył ze jak się ma auto w szybkim automacie to nawet bez butowania wszyscy zostaja w tyle. Tak wogole to strasznie byłem ciekawy twojej wypowiedzi w tym temacie bo przez 2 lata darles tutaj lacha z kolegi @BMFun ze kupił strasznie wolne (6s/100) ix3 i to jeszcze w rwd 😀 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk dobrze ze zwróciłeś uwagę ze nie ma takiego auta jak plaid bo to temat na osobny wątek. Coby się nie rozpisywać zbyt długo to wyobraz sobie, ze kilka tygodni temu spotkałem na swojej drodze człowieka który podobno  właśnie rozpoczął prace jako mobilny serwisant tesli a prywatnie dopiero co zakupił model y plaid. Dał mi tym autem trochę pojeździć, pokazał jak się wchodzi w tryb serwisowy, opowiadał ze to jest model plaid wyprodukowany specjalnie dla niego. Nawet pokazał mi na ekranie tryb jazdy z napisem plaid. To ze nie ma takiego samochodu to ja to wiem, ty to wiesz ale co diabła dodaje elon do klimatyzacji ze ludzie zaczynaja plesc takie bzdury albo to może tesla takich ludzi przyciąga?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Słonik napisze to jeszcze raz specjalnie dla Ciebie. Po pierwsze nie mam zamiaru porównywać przyspieszenia TMY z BMW M2. Z założenia kupiłem auto do jady z rodziną i nie chciałem lepszych osiągów niż podstawowa TMY. Katalogowo 299 kM ma uznałem, że musi być dobrze. Katalogowo 0-100 jest 6,9 s, widziałem filmy z 6,3 do setki. Nawet nie jeździłem tą wersją przed zakupem. Po zakupie okazało się, że mam 320 kM, Tesla montuje ze 4 wersje silnika . Wczorajsza ekscytacja z przyspieszenia wynikała z tego, że jadąc ok 40 km/h po na prawdę lekkim wciśnięciu gazu auto natychmiast odjeżdza. To, że na mnie robi to wrażenie, nic nie musi oznaczać dla Ciebie. I w drugą stronę, to że na Tobie coś robi wrażenie, to nie znaczy, że na innych też. Jak chcesz robić porównania, badać przyspieszenia to proszę bardzo. Ja tego nie potrzebuje. Końcówki Twojego posta o tym, że dopiero coś odkryłem w M2 i darciu łacha z kolegi przemilczę. I nie jestem na Ciebie obrażony, kazdy ma prawo do swojej opinie na forum i każdy ma inne potrzeby.

Miłego dnia dla wszystkich. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 ja nigdzie nie napisałem ze nie będziesz zadowolony z samochodu bo podzielam twoje zdanie ze przyspieszenie jest jak najbardziej wystarczające do codziennego sprawnego przemieszczania się  i jak ci już napisałem dokonałeś bardzo dobrego wyboru patrząc na value for money. Bardziej mnie szczerze mówiąc ciekawi jak będzie się układało realne zuzycie po kilku/kilkunastu tysiącach kilometrów także jeśli w tesli jest możliwość sprawdzenia średniego zużycia po dłuższym okresie to mógłbyś się z nami za jakis czas podzielić. Odnośnie darcia lacha to po tylu dziesiątkach obsmiewczych ix3 postow jakie tutaj przeczytałem to nie mogłem o tym nie napisać 😀 tymczasem moge stwierdzić ze kolejny raz tesla kopiuje bmw tym razem wypuszczając tmy w wersji podobnej do ix3 (rwd, Ponad 6 s do setki). W kazdym razie życzę jak najwiecej zadowolenia z auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, mozna sprawdzic zuzycie, są 2 tryby, wczoraj zajrzałem do tego, od początku czyli powrót z Wawy, gdzie kilka razy musiałem sprawdzić czy pojedzie ponad 200 + jazda w koło komina jest ponizej 20 kW/100, Szok. Patrzę na to tak. Miałem Jeepa, który palił hektolitry paliwa, miał na gazie realnie min 9 s do setki, co w mieście jest i tak bez znaczenia, a teraz mam w to miejsce nowe auto, z najnowszą technologią ( do Jeepa zanosiłem muzyke na peendrive !!! ) nieporównywalnie lepsze osiągi i to zużycie na codzienna jest niewiarygodne. W koło komina chyba ze 13 kW/100 wychodzi. Jak już skończę jazdy z kolegami, bo każdy chce spróbować) to na spokojnie sobie sprawdzę, bo aż nie wierze w cuda. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musze to napisać, znowu będzie zachwyt 🙂  w każdym moim aucie mam/miałem siatkę na podłodze, bo jak coś wkładam do bagażnika to chory jestem jak mi coś lata, w kabinie na siedzeniach nic nie wożę, bo wszystko spadnie. W Tesli żadnych haczyków, porażka normalnie, siatkę można dokupić, ale jest podłoga dzielona, to będzie ograniczać dostęp. No ok zobaczę jak z tym schowkiem pod podłogą, Miałem 2 wielkie torby zakupów no i podniosłem podłogę i szukałem zaczepu, w BMW zawsze miałem taką gumę, którą się zaczepiało o górną część, wiecie pewnie o co chodzi. No, ale nie ma tego, w końcu to tylko Tesla. Wtedy pomyślałem, zaraz przecież to Tesla i puściłem półkę uchyloną i się trzymała w tym położeniu 🙂 pewnie mało widziałem stąd te zachwyty 🙂 2 boczne schowki tez bardzo pojemne. Taka drobnostka, a cieszy. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

która półka? z przodu ? czy o to Ci chodzi?

 

 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak, ta co na filmie. Walczyłem z nią przez tydzień kiedyś. Ona przez Tesle nie była przewidziana konstrukcyjnie, dlatego tak dorobiona na szybko później. Ale zakupy to faktycznie wygodnie się wozi bez haczyków pod podłoga. Efekt uboczny to poprawa trakcji i niższy środek ciężkości jak zakupy są cięższe 😜

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O tej półce to się  naczytałem samych negatywnych opinii, nawet Daniel Grzyb na filmie pokazał jej ułomność. Problem jest z tym, że ludzie nie potrafią jej obsługiwać. Tak, tak, wiem co piszę, bo mi w "salonie" w Katowicach gość pokazał, że ją można schować za kanapę, jednym prostym ruchem. Wtedy ona znika z bagażnika 🙂 Jestem pewien, że tego nie wiedziałeś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale ja nie chce żeby ona znikała. Jest potrzebna. Jej brak, gdy wyszła TMY, był dla mnie niezrozumiały. Dla mnie jest zaprzeczeniem idei dbania o user experience jakim Tesla się kieruje. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.