Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obiektywny zawsze się staram być i mówić jak jest. Możecie być spokojni. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33dokonales bardzo dobrego ruchu z wymiana granda na elektryka nieważne już jakiej firmy. Pisalem już tu wczesniej jako posiadacz granda ze jak dobrym autem by nie był (w teren) to na codzień przez wysokie spalanie średnio się nadaje. Z tego wydanego przez ciebie 200k zaraz zrobi się 170 jak weźmiesz dotacje a jak policzysz różnice w koszcie paliwa przez załóżmy 5 lat w stosunku do granda to się okaże ze wcale dużo nie dołożyłeś ale masz jednak o ładnych kilka lat młodsze auto i na gwarancji. Tak wogole to widzę ze dzięki dotacjom dużo ludzi w tym roku zdecydowało się na elektryki. Tam jest ograniczona pula i ciekawe na jak długo jej starczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Tak wogole to widzę ze dzięki dotacjom dużo ludzi w tym roku zdecydowało się na elektryki. Tam jest ograniczona pula i ciekawe na jak długo jej starczy.

Poki co regularnie zwiekszaja wciaz pule pieniedzy bo zainteresowanie jest rzeczywiscie spore, teraz juz jest lacznie 400M PLN co starczy na dofinansowanie  ~20k elektrykow.

"Mój elektryk" z nową pulą dopłat. Zainteresowanie jest spore (autokult.pl)

Wg mnie to dofinansowanie to swietna sprawa zeby rozruszac rynek BEV w PL i zachecic ludzi, 20k PLN to juz wystarczajaco duzo kasy dla ludzi ktorzy maja mozliwosci kupic nowe auto i "przekonac" ich do wyprobowania BEV. A pozniej tacy ludzie czesto kupuja juz kolejne BEV zamiast ICE, nawet i bez doplat (tak bylo w Twoim przypadku przeciez slonik) bo dostrzegaja zalety BEV juz naocznie.

Producenci staraja sie tez dopasowac swoja oferte zeby jakies modele sie miescily w tych doplatach, sasiedzi jak widza BEV to tez sie "opatrza" technologia, zaczynaja dopytywac "z czym sie to je", pozniej te auta trafiaja na rynek wtorny w nizszych cenach i kula sniezna nabiera rozpedu.

Dodatkowo ludzie ktorych stac na nowe samochody, a ktorzy wybieraja ICE, tez gdzies tam z tylu glowy maja, ze sa obecnie posrednio "zmuszani do partycypowania" na to dofinansowanie dla innych, a ze natura ludzka jest jaka jest - podswiadomie tez bedzie ich ciagnelo do BEV zeby nie byc "stratnym" na tym interesie.

Teraz, hitch5 napisał(a):

Widzę, że wszyscy mamy podobne odczucia. Jak wsiadam z C43 AMG do EV6 awd lub I-pace to w mieście mam wrażenie, że fajnie ryczy, ale nie jedzie. Na autostradzie powyżej 140 to już oczywiście inna historia,

Jest conajmniej jedna osoba na tym forum ktora w zyciu sie nie zgodzi z tym twierdzeniem ^^

Wystarczy przeciez podobno odpowiednio mocno wciskac pedal gazu i spalinowe wtedy w niczym nie ustepuja elektrykom jezeli chodzi o dynamike po miescie 😉

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano (edytowane)

Widzę, że wszyscy mamy podobne odczucia. Jak wsiadam z EV6 awd lub I-pace do C43 AMG to w mieście mam wrażenie, że fajnie ryczy, ale nie jedzie. Na autostradzie powyżej 140 to już oczywiście inna historia.

Tylko my właśnie odrzuciliśmy Model X jako potencjalnego następcę Jagura, nie odpowiada nam jakość i komfort vs cena. EQE SUV 43 AMG jest dobrze wykonany i komfortowy, ale prądożerny i ma mały zasięg. Nie biorąc pod uwagę stylistyki obiektywnie IX to najlepszy SUV w swojej klasie.

Edytowane przez hitch5
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, hitch5 napisał(a):

Widzę, że wszyscy mamy podobne odczucia. Jak wsiadam z EV6 awd lub I-pace do C43 AMG to w mieście mam wrażenie, że fajnie ryczy, ale nie jedzie. Na autostradzie powyżej 140 to już oczywiście inna historia.

Tylko my właśnie odrzuciliśmy Model X jako potencjalnego następcę Jagura, nie odpowiada nam jakość i komfort vs cena. EQE SUV 43 AMG jest dobrze wykonany i komfortowy, ale prądożerny i ma mały zasięg. Nie biorąc pod uwagę stylistyki obiektywnie IX to najlepszy SUV w swojej klasie.

Do podobnych wniosków doszedłem ostatnio na temat BMW iX oglądając parę testów. BMW przekombinowało z designem iX. O ile technicznie to auto naprawdę jest niezłe, to design na zewnątrz i w środku mocno zniechęca do zakupu. Na szczęście iX1, i5 czy nawet i7 już znacznie się poprawiło, szczególnie wewnątrz. Fajne porównanie iX M60 do Tesli Model X LR. Nawet najszybsza odmiana BMW miała wyższy zasięg (339mi) niż Tesla w odmianie z największym zasięgiem (ok 309mi). W dużej części jest to zasługa większej baterii w BMW, bo samo zużycie energii w BMW było ok 14% wyższa od Tesli. Masa robi swoje, ale różnica nie jest już tak duża jak i4 vs TM3.

Ciekawe wnioski z filmu:

- BMW iX pomimo pojedynczych szyb jest o niebo lepsze jeśli chodzi o wyciszenie

- Komfort jazdy BMW jest dużo lepszy od Tesli

- Zasięg iX jak już wspomniałem jest wyższy o 10% dla odmiany M60 (w M50 powinien być jeszcze wyższy), choć zużycie energii ~14% wyższe w BMW

- Jakość dźwięku w B&W BMW robi duże wrażenie i bije na głowę Teslę

Inne testy zasięgu iX:

https://www.youtube.com/watch?v=RfqSgmD5UOo&t=716s

image.thumb.png.9448e130ed2ec501dfe8504dbe175751.png

image.thumb.png.5912499ac05cd70c3321c99a7bd1a68e.png

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tez uwazam ze ix jest najlepszym technologicznie wiekszym suvem na rynku. Jego większy zasięg w dużej części wynika z większej baterii w stosunku do Eqe. U mnie odpadł ze względu na design niezbyt akceptowany orzez żonę, gorsza ofertę (podobnie wyposażone ix razem z kosztem leasingu to było +50-100k w stosunku do Eqe = 6 wyjazdów rodzinnych do Turcji 5* all inclusive 😀) oraz przez to ze mam juz najnowsze n-te bmw wiec warto spróbować tez czegoś nowego. Z tym porównaniem zasięgu to tez nie ma co się rozpędzac bo przy i tak małych zasięgach katalogowych i wykorzystywaniu baterii w przewaznie 20-80 procent realnie się to przekłada na parenascie kilometrów różnicy. Niemniej jednak przy małej różnicy w cenie lepiej kupić ix jeśli się design zaakceptuje a ceny/oferty potrafią zmieniać się z dnia na dzień wiec warto pytać/obserwować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ciekawe jest, że M60 wbrew pozorom (danym katalogowym) nie jest istotnie bardziej prądożerny niż M50, a wręcz przy dynamicznej jeździe może wychodzić podobnie:

 

PS. @adamjttk przygotowuję się merytorycznie do odpowiedzi na Twoje pytanie które już 2 razy zadałeś, czyli na co hipotetycznie bym zmieniał X5 gdybym musiał na elektryka. Po wstępnym researchu powiem Ci że to baaardzo trudny temat 🙂 Może jak starczy mi czasu, to aż z ciekawości przejadę się iX i Model X. X5M wziąłem jako nowy, wyposażenie ma full, przedłużyłem gwarancję na max i mam zamiar się nim długo cieszyć. Chyba pierwsze auto, które po 2 latach podoba mi się jak w dniu zakupu i się nie nudzi 🙂 Może jak Sławomir przesiądzie się na elektryki i będzie się ze mnie śmiał na forum że jeżdżę średniowieczną technologią to mnie jakoś ruszy i się rozejrzę za alternatywą w BEV 😉

Test zasięgu iX M60 (do którego odnosi się wcześniej wysyłany test Model X LR):

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun może trzeba inaczej zadać pytanie. Czy gdybys z jakiegoś powodu (np szkoda całkowita) dzisiaj musiał kupic auto to co byś kupił? Jaki model/napęd byś rozważał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, BMFun napisał(a):

Ciekawe jest, że M60 wbrew pozorom (danym katalogowym) nie jest istotnie bardziej prądożerny niż M50, a wręcz przy dynamicznej jeździe może wychodzić podobnie:

To jest m.in ta slynna przewaga technologiczna BEV o ktorej tu wielokrotnie pisalem.

Czy masz 200KM BEV czy 700KM BEV - jezeli nadwozie jest podobne i wielkosc kol podobna - oba beda zuzywaly zblizona ilosc energii podczas normalnej, codziennej jazdy.

Oba tez beda mialy identyczna, bardzo wysoka kulture pracy jednostki napedowej.

W ICE sa duze roznice - 518d malo pali ale za to kultura napedu jest niska (klekocze, wibruje, nieprzyjemnie halasuje podczas przyspieszania), 550i pali 2-3x wiecej po miescie ale kultura jednostki napedowej duzo wyzsza. Cena niestety tez niewspolmiernie wysoka, w BEV roznice pomiedzy najwolniejszym/najszybszym napedem nie sa az tak duze.

7 minut temu, BMFun napisał(a):

na co hipotetycznie bym zmieniał X5 gdybym musiał na elektryka. Po wstępnym researchu powiem Ci że to baaardzo trudny temat 🙂

Nawet inaczej - mnie w ogole interesuje na poczatek czy za rok-dwa raczej sklaniasz sie do opcji - kolejne EV czy jednak kolejne ICE jako glowny samochod.

Ban na ICE za ponad dekade wiec to nie ma raczej wplywu na decyzje, V8 brzmi slodko i szybko sie tankuje, jezeli rozwazasz BEV na glowne auto - bedzie to po prostu znaczylo, ze zycie na codzien z BEV nie jest tak straszne jak je maluja, ze te kompromisy z ladowaniem DC w trasie nie sa tez jednak takie straszne.

Marka mnie interesuje na drugim miejscu, szczerz mowiacja osobiscie nie wzialbym ani iX ani modelu X ale ja po prostu nie lubie SUV wiec jestem nieobiektywny.

PS. W Norwegii iX sprzedaje sie 2x wiecej od modelu X, ludzie glosuja portfelem, Tesla w segmencie E nie ma poki co czego szukac dopoki nie ogarna lepszej jakosci.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Taki marketing to ja szanuje 😉

53187878817_c21828f62b_o.jpg

 

53188665484_0292a82000_o.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33dokonales bardzo dobrego ruchu z wymiana granda na elektryka nieważne już jakiej firmy. Pisalem już tu wczesniej jako posiadacz granda ze jak dobrym autem by nie był (w teren) to na codzień przez wysokie spalanie średnio się nadaje. Z tego wydanego przez ciebie 200k zaraz zrobi się 170 jak weźmiesz dotacje a jak policzysz różnice w koszcie paliwa przez załóżmy 5 lat w stosunku do granda to się okaże ze wcale dużo nie dołożyłeś ale masz jednak o ładnych kilka lat młodsze auto i na gwarancji. Tak wogole to widzę ze dzięki dotacjom dużo ludzi w tym roku zdecydowało się na elektryki. Tam jest ograniczona pula i ciekawe na jak długo jej starczy.

200 tys po dopłacie wychodzi co i tak jest super

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 minut temu, adamjttk napisał(a):

To jest m.in ta slynna przewaga technologiczna BEV o ktorej tu wielokrotnie pisalem.

Czy masz 200KM BEV czy 700KM BEV - jezeli nadwozie jest podobne i wielkosc kol podobna - oba beda zuzywaly zblizona ilosc energii podczas normalnej, codziennej jazdy.

Oba tez beda mialy identyczna, bardzo wysoka kulture pracy jednostki napedowej.

W ICE sa duze roznice - 518d malo pali ale za to kultura napedu jest niska (klekocze, wibruje, nieprzyjemnie halasuje podczas przyspieszania), 550i pali 2-3x wiecej po miescie ale kultura jednostki napedowej duzo wyzsza. Cena niestety tez niewspolmiernie wysoka, w BEV roznice pomiedzy najwolniejszym/najszybszym napedem nie sa az tak duze.

Podpisuję się obiema rękami. Sam mając do wyboru 20i/20d/30i nie zawahałem się przed wyborem elektryka. Pamiętam to pierwsze wrażenie relatywnie dużej odczuwalnej dynamiki w ruchu miejskim. W przypadku R6, V8 te decyzje nie są już takie proste i być może dlatego jest tak duża popularność i sprzedaż elektryków, szczególnie w segmencie B/C/D, gdzie ekonomia jest szczególnie istotnym czynnikiem decydującym i w tej materii przewaga Tesli wśród elektryków jest bezdyskusyjna w tej kategorii cenowej.

 

25 minut temu, adamjttk napisał(a):

Nawet inaczej - mnie w ogole interesuje na poczatek czy za rok-dwa raczej sklaniasz sie do opcji - kolejne EV czy jednak kolejne ICE jako glowny samochod.

Ban na ICE za ponad dekade wiec to nie ma raczej wplywu na decyzje, V8 brzmi slodko i szybko sie tankuje, jezeli rozwazasz BEV na glowne auto - bedzie to po prostu znaczylo, ze zycie na codzien z BEV nie jest tak straszne jak je maluja, ze te kompromisy z ladowaniem DC w trasie nie sa tez jednak takie straszne.

Na dziś, to nie wykluczam pojeździć X5M nawet jeszcze ze 4-5 lat, co będzie wtedy na rynku to wróżenie z fusów. Może być też tak, że za 2-3 lata wyjdzie coś w ICE/BEV. Zakup samochodu u mnie to często impuls - przekroczenie czary goryczy gdy auto się psuje, albo męczy coś w nim, albo zobaczę coś/przejadę się czymś co mnie zachwyci. Wtedy następuje podjęcie decyzji, którą sobie 2-3 miesiące racjonalizuję, a następnie kupuję 😉

Co do życia na codzień, to w sumie obu używam w podobnym stopniu jednego i drugiego. W mieście pewnie byłbym w stanie przestawić się na BEV w 100%, na trasie tylko ICE (raz na rok pojadę BEV żeby przetestować infrastrukturę). Żona jest typową "Kowalską" i ma do motoryzacji absolutnie neutralne podejście i pomimo że bardzo lubi i preferuje BEV w mieście, to ciężko ją namówić na BEV w trasę albo na wakacjach. A parę razy byliśmy i denerwujące jest czekanie aż samochód się naładuje, nawet 15-20min to już jest uciążliwe.

25 minut temu, adamjttk napisał(a):

Marka mnie interesuje na drugim miejscu, szczerz mowiacja osobiscie nie wzialbym ani iX ani modelu X ale ja po prostu nie lubie SUV wiec jestem nieobiektywny.

PS. W Norwegii iX sprzedaje sie 2x wiecej od modelu X, ludzie glosuja portfelem, Tesla w segmencie E nie ma poki co czego szukac dopoki nie ogarna lepszej jakosci.

Wybór w kategorii dużych SUV to wybór mniejszego zła 🙂  iX za design, Tesla za falcon wings (jakość jeszcze by się jakoś dało przeboleć), czy paliwożerność EQE/EQS. Z tych 3 ten ostatni wydaje mi się najrozsądniejszy.

W segmencie limuzyn sytuacja już jest dużo lepsza - Model S to ładne auto jak wielokrotnie mówiłem i przy obecnej cenie jest fajną alternatywą, i5 jeszcze kole w oczy z zewnątrz ale środek jest fajny, EQE - bardzo fajna opcja.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tak trochę z innej beczki to Niemcy chyba znowu chcą mi dać jakaś „promocje” bo ostatnie kilka sesji ładowania na ionity nie są widoczne w aplikacji pomimo ze minęło już ponad 2 tygodnie, z greenway tez brakuje jakiegoś ładowania 😀

z ciekawych rzeczy to w portalu bmw charging doszła możliwość wlaczenia usługi plug&charge ale ponieważ ładuje jedna karta oba auta boje się poki co narazie w to klikać 😀 w każdym razie wyglada na to ze przynajmniej bmw jak i mercedes ma już działające usługi plug&charge na ładowarkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, słonik40 napisał(a):

A tak trochę z innej beczki to Niemcy chyba znowu chcą mi dać jakaś „promocje” bo ostatnie kilka sesji ładowania na ionity nie są widoczne w aplikacji pomimo ze minęło już ponad 2 tygodnie, z greenway tez brakuje jakiegoś ładowania 😀

z ciekawych rzeczy to w portalu bmw charging doszła możliwość wlaczenia usługi plug&charge ale ponieważ ładuje jedna karta oba auta boje się poki co narazie w to klikać 😀 w każdym razie wyglada na to ze przynajmniej bmw jak i mercedes ma już działające usługi plug&charge na ładowarkach.

Tak, ogłaszali że już działa. Zła wiadomość ze wg bmw-charging, takie oznaczenia pojawiają się tylko przy ionity. Pisali że ładowarka musi być zgodna z jakimś standardem ISO, więc nie wiem czy tylko Ionity go spełnia czy może to kwestia softwareowej/umownej integracji z kolejnymi providerami usług ładowania.

Kolejna średnia wiadomość, to że działa to tylko od jakiegoś roku modelowego wzwyż i chyba mój się nie łapie. Przetestuj Słonik i zdaj relacje 🙂

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Tez uwazam ze ix jest najlepszym technologicznie wiekszym suvem na rynku. Jego większy zasięg w dużej części wynika z większej baterii w stosunku do Eqe. U mnie odpadł ze względu na design niezbyt akceptowany orzez żonę, gorsza ofertę (podobnie wyposażone ix razem z kosztem leasingu to było +50-100k w stosunku do Eqe = 6 wyjazdów rodzinnych do Turcji 5* all inclusive 😀) oraz przez to ze mam juz najnowsze n-te bmw wiec warto spróbować tez czegoś nowego. Z tym porównaniem zasięgu to tez nie ma co się rozpędzac bo przy i tak małych zasięgach katalogowych i wykorzystywaniu baterii w przewaznie 20-80 procent realnie się to przekłada na parenascie kilometrów różnicy. Niemniej jednak przy małej różnicy w cenie lepiej kupić ix jeśli się design zaakceptuje a ceny/oferty potrafią zmieniać się z dnia na dzień wiec warto pytać/obserwować.

Generalnie się zgadzam, ale mam wrażenie, że Mercedes wyłączył super rabaty na EQE: nawet na auto ze stoku propozycje są marne. U mnie Żona też preferuje Merca, ale u mnie zasięg ma znaczenie: przy zasięgu IX mogę sprzedać zarówno I-Pace, jak i użytkowane przez nas już ponad 11 LAT Audi A8, którego używam w trasy do Warszawy i Szczecina (mieszkamy w Poznaniu). Na IX do produkcji mam zdecydowanie lepszą ofertę niż na EQE.

Edit: W Ix nie można zamówić skrętnekj osi i nie wiadomo kiedy będzie dostępna. W takim razie chyba Jaguar zostaje dłużej.

 

Edytowane przez hitch5
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ci się nie spieszy to poczekaj na macan ev bo moim zdaniem będzie to świetna alternatywa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

UWAGA: auto spalinowe o podobnej mocy co elektryczne nie ma żadnego startu do elektryka w jazdach miejsko - podmiejskich!!! Jak przygotujesz spalinowe na tryb sportowy, skrzynia na sport to może i da radę, ale to bez znaczenia w praktyce. W codziennym życiu ta prostota jazdy elektrykiem jest GENIALNA. Włączasz D i tylko 1 pedał używasz. Dynamika natychmiastowa jest porażająca. Nie chce się za bardzo podniecać, ale dzisiaj wszystkim moim kolegom powiedziałem krótko-zbierajcie na elektryki. Adam, że Ty 3 lata to tłumaczysz to ja Cię serio podziwiam.  Tu powinien być nakaz przejażdżki elektrykiem, żeby można było głos zabierać  🙂

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 powiem Ci,ze gdybys nie wrzucil tego zdjecia to pomyslalbym ze mnie trollujesz, normalnie calkowite zaprzeczenie 3 lat Twoich postow w tym watku 😉 

Napisz lepiej kilka wad bo chlopaki pomysla ze Ci konto zhakowalem 😉

np na pewno tesknisz za przyciskiem start, za hamulcem postojowym, za klamkami w srodku albo napisz ze nerwowo zerkasz na miejsce po liczniku ^^
zeby nie bylo, dla mnie one pedal driving to REWELACJA po prostu i nie wyobrazam sobie juz auta bez tego.

Pojezdzij kilka tygodni elektrykiem a pozniej wsiadz do jakiegos diesla 2 litrowego, najlepiej jeszcze w manualu, to bedzie dopiero doswiadczenie ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na pewno bym se jaja robił, bo nie mam co robić 🙂 Oj tam całkowite zaprzeczenie zaraz 🙂 było co było 🙂 pisałem wcześniej, że dalej nie wiem jak otworzyć schowek. W ogóle kiedyś to się z tego śmiałem, że trzeba na ekranie klikać otwarcie schowka, ale później się dowiedziałem, że tak jest celowo, żeby było bezpieczniej. No ale wracając, przewiozłem dzisiaj kolegów, aha, tak w ogóle normalni, zwykli ludzie jak zobaczyli auto to same zachwyty, nie to co kolegów z forum...Wracając, pojechaliśmy w czterech, no i czekałem na to pytanie: a czy wiesz jak otworzyć schowek? A coś Ty, patrz teraz, rolka: Tesla otwórz schowek i bum, wszyscy w śmiech, bo reszta już wiedziała co będzie. Kolega do teraz zbiera szczękę z podłogi.

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33nie obraz się ale gdyby to był performance albo chociażby long range to jeszcze twoj zachwyt osiągami bym zrozumiał ale zachwycać się samochodem z przyspieszeniem nudnym jak flaki z olejem na poziomie toyoty corolli to sorry ale reszty twoich postów czytać nie warto. I pisze to jako właściciel 2 elektrykow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

haha, ale Słonik dałeś teraz czadu, BRAWO TY !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to kolega @adamjttkpowiedzial ludzie głosują portfelem i nie bez powodu zakuouikem ix1 względem innych elektrykow stawiając na osiągi kosztem wyposażenia i podobnie w przypadku e43amg kosztem jakiegoś 350+. Dodatkowo jeździłem kilka razy m2 i doskonale pamietam jak to auto przyspiesza spod świateł. Tam jest bardzo szybki dual clutch i bez żadnych trybów bardzo sprawnie spod świateł przyspiesza, na tyle sprawnie ze pomieszczą przy 80km/h probuje to auto postawić bokiem także nie zniżaj swoich postów do poziomu ścieku.

Opublikowano

I teraz przeszliście do spijania sobie z dzióbków bo kupujecie elektryki natomiast mój post praktycznie został zignorowany. I dalej będzie gloryfikowanie elektryków kosztem spalinówki,ale np. transport to was nie interesuje więc nie ważne,ale jakieś pierdoły z Tesli to jest rewolucja motoryzacyjna...

Naprawdę warto by było się zainteresować tematem i nad nim pochylić bo co nam wszystkim po jeździe elektrykami jak całą resztę i tak będą musiały obrobić diesle. 

O ile nie ma sensu już większa dyskusja czy Kowalski będzie jeździł elektrykiem bo tu rozumiem i w pełni popieram argument,że do miasta czy w "normalne" trasy jest to ciekawa alternatywa dla horrendalnie drogich nowych aut spalinowych o tyle jak zastąpić busy,ciężarówki a przede wszystkim jak zapewnić im infrastrukturę to jest kluczowe pytanie dla przyszłości motoryzacji. 

Ten temat warto zacząć zgłębiać i nie wiem czy niektórym wtedy nie pryśnie bańka odnośnie tego jaką rewolucją niby są auta elektryczne. No chyba, że zamiast spóźnionego kuriera to drony będą dostarczały nam wszystko co potrzebne to wtedy faktycznie na cholerę nam spalinówki.... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jak to kolega @adamjttkpowiedzial ludzie głosują portfelem i nie bez powodu zakuouikem ix1 względem innych elektrykow stawiając na osiągi kosztem wyposażenia i podobnie w przypadku e43amg kosztem jakiegoś 350+. Dodatkowo jeździłem kilka razy m2 i doskonale pamietam jak to auto przyspiesza spod świateł. Tam jest bardzo szybki dual clutch i bez żadnych trybów bardzo sprawnie spod świateł przyspiesza, na tyle sprawnie ze pomieszczą przy 80km/h probuje to auto postawić bokiem także nie zniżaj swoich postów do poziomu ścieku.

Słonik jaką wersją  Tesli Y RWD jeździłeś ? z jakim silnikiem, z jakimi oponami ? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździłem tmy long range i było tak sobie. Akceptowanie ale bez szału., performance tu już było całkiem fajnie. W rwd będzie tylko gorzej, znacznie gorzej niż w long range. Co do kol tu nawet nie próbuj mi powiedzieć ze twoje są jakieś super specjalne które zamienia twoje rwd w rakietę 😀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.