Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

@adamjttk odpowiedź jest prosta:

- rozstrzał cenowy TM3 to 219 - 310k

- rozstrzał cenowy BMW3 to 192 - 700k razem z M3, a jak doliczysz M3CS to nawet pewnie z 800 czy 900k

Sprzedaż w BMW rozkłada się pewnie jak w rozkładzie Gaussa i Tesla jest może konkurencją/alternatywą dla BMW 3 maksymalnie w pierwszej 1/3 części cennika BMW3. Jeśli ktoś bardzo chce BMW M3, to nie kupi Tesli jako substytutu, bo to znaczy że nie chciał tak naprawdę BMW 3. To są kompletnie inne samochody. Jeśli ktoś nie kupi BMW M3, to pójdzie do Porsche po 911 albo inne podobne alternatywy.

Jezeli tak naprawde wierzysz w to co piszesz to nie mamy o czym dyskutowac bo piszesz herezje (pisze bez zadnej zlosliwosci, stwierdzam fakt)

Rozstrzal 3-er to transakcyjne ~200-300k PLN, odsetek 3-er powyzej 300k PLN nie przekracza pewnie 5% nawet, obstawialbym blizej 3%.

Wersje 3-er ~300k+ kupuja najwieksi fascynaci marki (ktorzy dodatkowo nie chca z jakiegos powodu 5-er), te 2M sprzedazy to stoi flotowymi 318i i 320d kolego chocbys nie wiem jak zaklinal rzeczywistosc.

W zeszlym roku srednia cena z cennika BMW to bylo 262k PLN (bez opcji ale i bez rabatow) - dla przypomnienia 3-er to segment low w gamie BMW, w tej sredniej mamy tez 5-er, 6-er, 7-er, wszystkie drogie SUV  pokroju X5 czy X7 etc

https://premiummoto.pl/ranking-marek-modeli-samochodow-premium-2022-polska/

 

PS. Pisanie o znaku rownosci w zakupie pomiedzy M3 i 911 to odlot, M3 dosc dobrze wyposazone juz w podstawie to 450k, podstawowa 911 to prawie 600k, gole 4S to ponad 700k, ile kosztuja opcje w BMW i Porsche i jak sa te auta wyposazone w podstawie i jak wygladaja rabaty - nie musze raczej mowic.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porsche przez ostatnie 2 lata grubo odleciało z cenami 911. Jeszcze 2 lata temu patrzyłem na m4 za 420k vs bazowa 911 z kilkoma dodatkami za 450k. Ceo porsche jeszcze kilka miesięcy temu powiedział ze chce jeszcze zwiększyć marże ale sytuacja się dramatycznie zmienia. Jeszcze 2 miesiące temu ludzie sprzedawali sloty na 911 z dużym zyskiem dziś 911 potrafią stać gotowe do odbioru w salonie z dosyć pokaźnym rabatem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
48 minut temu, adamjttk napisał(a):

Jezeli tak naprawde wierzysz w to co piszesz to nie mamy o czym dyskutowac bo piszesz herezje (pisze bez zadnej zlosliwosci, stwierdzam fakt)

To nie "fakt" tylko Twoja opinia a do tego ad persona i jeszcze przykryta obłudnym "bez żadnej złośliwości". Albo to jest celowe trollowanie żeby wątek nie umarł, albo nie widzisz że w ten sposób zrażasz tutaj do siebie ludzi.

 

48 minut temu, adamjttk napisał(a):

Rozstrzal 3-er to transakcyjne ~200-300k PLN, odsetek 3-er powyzej 300k PLN nie przekracza pewnie 5% nawet, obstawialbym blizej 3%.

Wersje 3-er ~300k+ kupuja najwieksi fascynaci marki (ktorzy dodatkowo nie chca z jakiegos powodu 5-er), te 2M sprzedazy to stoi flotowymi 318i i 320d kolego chocbys nie wiem jak zaklinal rzeczywistosc.

Napisałem Ci wprost że rozkład cennikowy jest zbliżony do Gaussowskiego i to oczywiste że droższe modele BMW mają dużo mniejszą sprzedaż. Dla klientów chcących mniej kompromisów i gotowych zapłacić 300k+ Tesla nie ma kompletnie nic do zaoferowania.

No i nawet w BMW 3er w cenie 200-300k jakoś pomimo prawie 1.6m sprzedanych TM3 w 2022 i pomimo Twojego zaklinania rzeczywistości nie ma dowodów spadku sprzedaży BMW 3er. BMW 3er które w przedziale cenowym 192-300 pomimo że jest produktem masowym, to nadal jest autem dużo cichszym, z bardziej komfortowym i lepszym zawieszeniem oraz znacznie lepszej jakości materiałami oraz jakości wykonania w porównaniu do Tesli model 3. I nawet pomimo lepszego czasu 0-100 i liczby KM, nie widać istotnego przepływu klientów patrząc po wolumenach sprzedaży. 2022 vs 2021 to spadek 122tys, z czego 46tys to ban na sprzedaż do Rosji. To ilu klientów uciekło z BMW 3er do Tesli?

Nie możesz zaakceptować faktu, że ludzie kupują BMW, które są lepsze od Tesli pod kątem co najmniej jakości wykonania, komfortu, designu, prowadzenia. Jeżeli komuś zależy mieć dobre osiągi w 3er, to zapłaci 400k, a jak chce jeszcze lepszych osiągów to zapłaci i 500k a dostanie za to duuuużo lepsze zawieszenie, bezpieczeństwo i fun z jazdy.

48 minut temu, adamjttk napisał(a):

W zeszlym roku srednia cena z cennika BMW to bylo 262k PLN (bez opcji ale i bez rabatow) - dla przypomnienia 3-er to segment low w gamie BMW, w tej sredniej mamy tez 5-er, 6-er, 7-er, wszystkie drogie SUV  pokroju X5 czy X7 etc

https://premiummoto.pl/ranking-marek-modeli-samochodow-premium-2022-polska/

Na podstawie rynku polskiego stanowiącego mały procent całej sprzedaży BMW wyciągasz takie generyczne wnioski? Serio? Pozostawię bez komentarza...

48 minut temu, adamjttk napisał(a):

PS. Pisanie o znaku rownosci w zakupie pomiedzy M3 i 911 to odlot, M3 dosc dobrze wyposazone juz w podstawie to 450k, podstawowa 911 to prawie 600k, gole 4S to ponad 700k, ile kosztuja opcje w BMW i Porsche i jak sa te auta wyposazone w podstawie i jak wygladaja rabaty - nie musze raczej mowic.

Wmawiasz że ja stawiam znak równości, a potem sam z sobą o tym dyskutujesz i podważasz tą tezę - gratuluję 🙂 Do takich monologów nie potrzebujesz forum 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Nie znam sie na busach, ani spalinowych ani elektrycznych.

Mam wyrobiona opinie o takim jednym busie premium ale staram sie gryzc w jezyk bo wywoluje niezdrowe emocje 😜

 

Jeżeli nie znasz się na busach, to Twoje wywody o śmietniku historii aut spalinowych w transporcie, o rewolucji które spowodują cybertrucki czy inne elektryczne ciężarówki itp, to było wciskanie nam bajek o których nie masz pojęcia? Albo może jednak doszedłeś już do wniosku, że nie ma pomysłu na elektryczny transport z setkami MWh bateriami i dlatego mówisz że się nie znasz? To czym po Norwegii są rozwożone banany i ośmiorniczki z południa Europy jak już przypłyną statkiem na ropę? Tesle je rozwożą po kraju w klimatyzowanych frunkach i superpojemnych bagażnikach? Czy może znowu spalinowe ciężarówki? 🙂 

Czy do Hiszpanii leciałeś elektrycznym samolotem, który w skrzydłach miał zamontowanych kilka GWh baterii żeby starczyło na średniodystansowy lot, czy może silnikiem odrzutowym, który spala podobnie jak każdy silnik ICE paliwo pochodzące z ropy 🙂 

Jak już wyślesz na "śmietnik historii" spalinowe pojazdy, to wakacje chyba będziesz musiał spędzać w norweskich górach zajadając łososie 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun zostales wczoraj wypunktowany, tak jak lubisz, z cyferkami i linkami i dzisiaj Ci sie widze ulalo
Banany, osmiorniczki, lososie, statki, samoloty - widze ze sama "gesta"  tresc juz leci 🙂

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

autem dużo cichszym, z bardziej komfortowym i lepszym zawieszeniem oraz znacznie lepszej jakości materiałami oraz jakości wykonania w porównaniu do Tesli model 3. 

Generalnie sie zgadzam, 3-er w serii G jest lepiej wyciszona, bardziej komfortowa i ma lepsze materialy i jakosc wykonania (nie wszedzie). Design ma tez ladniejszy od TM3 (bo spalinowa buda). I lepsza historie/tradycje (poza watkiem z nazistami).

Zawieszenia i prowadzenia nie potwierdzam, te w TM3P jest wg mnie idealne pomimo tego ze twarde (takie ma byc!).

Szkoda ze to wszystko okupione tak wysoka masa ale nie mozna miec ciastka i zjesc ciastka.

Milego czwartku!

PS Odniesiesz sie?

W dniu 11.09.2023 o 17:58, adamjttk napisał(a):

A wracajac do tematu watku, bo tak sobie pomyslalem ze jestes swietnym reprezentatywnym przykladem, lubisz BMW i nie jestes zamkniety na ICE (w koncu jezdzisz od 2 lat BEV) - mam do Ciebie 2 pytania, w koncu bullshit walks money talks jak to mowia i ktorego dobitnym przykladem jest na tym forum slonik ^^

1. Jakie bedzie Twoje nastepne auto po spalinowym X5M - czy myslisz o drugim BEV w domu czy po 2 latach z iX3 uwazasz ze 2 BEV w domu nie da rady i bedzie to dalej auto spalinowe? 

2. Czy jezeli rozwazasz drugie BEV to czy naturalnym zastepca X5M bedzie iXM60 czy jednak pojdziesz do konkurencji.

Pytania dadza odpowiedz n/t technologii jako takiej i tego jak na dzisiaj fun marki zapatruje sie na to co oferuje BMW.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ pękło 3 tysiące kilometrów w moim Eqe to pora na podsumowanie. Niestety zdjęć żadnych nie mam bo w tzw międzyczasie rozsypał mi się już 2 telefon ale z czasem cos wrzucę.

1. średnie zuzycie za 3 tysiące kilometrów pokazuje mi 23kwh, natomiast dla porównania ix1 za ponad 15 tysięcy kilometrów pokazuje niecałe 18kwh. Generalnie ix1 to jest król oszczędności jak dla mnie i jestem niemal pewien ze największa robotę tutaj robią te niezaladne felgi 17 calowe ktore miałem zmienic ale ze względu na powyższe raczej je zostawię. Wracając do Eqe to pomimo sporo wyższego zużycia zasięg jest ciutkę większy a robotę tutaj robi wieksza bateria. Z moich obserwacji największy wpływ na zuzycie w obu samochodach ma temperatura otoczenia przekładająca sie na temperaturę baterii. Twierdzenie ze optymalna temperatura dla bev w okolicach 20 stopni jak dla mnie to mit bo w okolicy 30 stopni według mnie samochody zużywają mniej, szczególnie na krótkich dystansach. Generalnie ze zużycia jestem zadowolony, jest adekwatne do rozmiaru samochodu i kol czy tez opon.

 

2. rodzaj napędu bev vs ice. Kolega @adamjttk to jakis niewyżyty wojownik jest, chciałby z czymś walczyć, cos posłać do piachu , mamrota cos o jakims umieraniu i śmietnikach. Kupując ix1 , auto miało być tylko i wyłącznie do miasta wiec chciałem bev aby zutylizować nadmiar pradu a także doświadczyć nowosci. Kupno Eqe z kolei to raczej czysty przypadek i zadecydowało tak jak wiele razy tutaj napisał @BMFun value for money oraz dostepnosc aut. Bardziej sie nastawiałem, na cayenne hybryde lub v8 ale musiałbym czekać na takie auto kilka miesięcy. W Eqe dostałem dużo wyposażenia/osiągów Premium w stosunku do ceny. X5/x6 z kolei uważałem ze wychodzi za drogo. X5m jest poza moim budżetem, a położyć 550k za x5 m60i to uwazam ze już jak dla mnie nieco za wiele, szczególnie ze w okresie pandemii nabyłem i posiadałem przez rok bardzo podobna x6 40i za okolice 330k. Generalnie jeśli chodzi o wybór napędu to nie widzę tutaj znaczącej przewagi jednego czy drugiego, wszystko zależy od sposobu wykorzystania auta, na pewno przy darmowym prądzie z pv jak w moim przypadku jazda niemal za darmo bev ma tutaj duża zaletę. Do tego dochodzi bardzo dobre obstawienie greenway/ionity po trasach oo których przewaznie się poruszam. Niemniej jednak cały czas chętnie wskoczyłbym w jakaś benzynę i popędził niemiecka autbahna w okolicach 200km/h i wcale mie jest powiedziane ze kolejne moje auto to będzie elektryk. Wszystko będzie zależało od aktualnej oferty i cen.

 

3. Wracając do Eqe suv. Dużym plusem auta jeśli chodzi o komfort jazdy jest pneumatyka oraz skrętna tylna oś. Chyba pierwszy raz mam auto którym jezdze ponad miesiąc i jeszcze żadna felga nie zachaczylem o krawężnik. Auto skręca niemal w miejscu, jest to mega wygodne przy włączaniu się do ruchu czy tez prawoskrecie na skrzyżowaniach. Do tego ronda można przelecieć z wysoka prędkością no ale testu łosia ze względu na masę  bałbym się wykonać tym autem przy wyższej predkosci. Generalnie kierując się wyborem argument ze ma być bezpieczny dla moich dzieci był bardzo ważnym argumentem wiec siedząc w 2.5 tonowym kolosie raczej brałbym wszystko taranem a niech inni bawią się w testy łosia uciekając przedemna 😀 pneumatyka z kolei wiadomo zwiększa komfort ale co najważniejsze dla mnie jest w stanie dosyć mocno podnieść auto co na drogach polnych chroni baterie.

 

5. samo auto wiadomo ma swoje wady i zalety, bardzo przydaje się 2 ekrany bo można korzystac no z nawigacji i spotify jednocześnie, w samochodzie znajduje się kilkadziesiąt przycisków (50-100), praktycznie cały infotaiment na upartego można obsłużyć przyciskami wogole nie dotykajac ekranu. Z wielu przycisków regularnie korzystam bo jest to po prostu dużo wygodniejsze. Tak samo kamery 360 stopni wykorzystuje regularnie, natomiast z czego jeszcze nie korzystałem to grzanie tylka(wiadomo lato jest) oraz klimatyzacja postojowa. Na pewno jest to jakaś zaleta ale nie wiem, u mnie auta stoja w garażu wiec nikt się nie fatyguje żeby je schezlodic wczesniej. Jak jest potrzeba to się wsiada i jedzie. To samo jak gdzieś jesteśmy to szkoda zachodu grzebać w telefonie żeby schłodzić auto. Wsiadam, jadę a i tak za chwile jest chłodno.

 

6. porównanie tmy do Eqe suv. Jak dla mnie to jest zupełnie inna liga aut. O dziwo zawieszenie tmy którym jeździłem było całkiem przyzwoite, prowadzenie tez ok ale nie oszukujmy się nawet tmy performance to nie jest sportowe auto. Mając doświadczenie z jazdy takimi autami jak m4 czy tez porsche taycan jest ok ale takie se. Natomiast komfort akustyczny, temperaturowy oraz z samej jazdy to jest inna liga. Do tego jest dużo więcej suva w suvie. Wiadomo auto jest ponad 2 razy droższe. Dużo i niedużo zależy dla kogo i każdy musi sobie odpowiedzieć sam czy warto dołożyć. 
 

7. wspomnę jeszcze tutaj o ładowarce 22 kw ac. Jest to świetna sprawa bo bedac gdzieś w centrum handlowym przez 2-3 godziny jestesmy w stanie praktycznie całkowicie doładować baterie przy czym z karta bmw charging w kwocie 1,08/kWh wiec micha się cieszy 😀
 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

6. porównanie tmy do Eqe suv. Jak dla mnie to jest zupełnie inna liga aut.

Nie tylko dla Ciebie.

To auta z roznych segmentow (D/E), odpowiednikiem TMY w MB jest EQC

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, Damianero74 napisał(a):

@Kriss33 i jak wrażenia? Wersja LR czy Performance?

RWD, wrażenia-jestem zachwycony !  Adam widzisz to??

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, Kriss33 napisał(a):

RWD, wrażenia-jestem zachwycony !  Adam widzisz to??

Brawo Kriss 🙂 Dla żony? 😉

No to jeszcze Sławomir i świętujemy elektrorewolucje w PL 🙂 Chociaż chyba wszyscy czujemy że tutaj opór będzie bardzo silny.

Kriss, opisz jak radość z jazdy? M2 objedzie?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M2 nie objedzie żaden elektryk, to oczywiste 🙂 Jest bardzo dobrze jeśli chodzi o jazdę, nie chcę tu robić porównań do M2. Sprzedałem Jeepa Gran Cherokee V8 i w jego miejsce jest Tesla. Mimo, że jest 10 cm niższe nadwozie i mniejszy prześwit, to w środku na pewno jest co najmniej tyle samo miejsca, bagażnikowo znacznie więcej. Nawet nie rozważałem innego elektryka, z niczym Tesli nie porównywałem, chciałem Teslę i moja żona też. Tesla + supercharger jest nie do pobicia 🙂 W ogóle nie brałem pod uwagę wersji LR a tym bardziej Performance, bo już mam szybkie auto :), a elektryk i tak szybki nie jest, tylko szybko przyspiesza. Wersja RWD moim zdaniem jest bezkonkurencyjna, ma najnowszą baterię BYD (LFP) i taką chciałem. Ładowanie 10-80% zajmuje 20 min. Dla mnie rewelacja. Co do przyspieszenia w trasie to można się czasem pobawić, ale 180 jeździć nie będę i taki był mój cel...wiem, wiem nikt w to nie wierzy, ale spróbuję. Natomiast przyspieszenie w mieście i łatwość jego osiągania jest po prostu zajebista. Nie ma co pisać, kto jeździł ten wie, a ten co nie jeździł powinien spróbować. Reszte wszystko wiecie, jak wczoraj wracałem z Warszawy to było 32 stopnie, "skóra" grzeje, ale potu nie było. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

RWD, wrażenia-jestem zachwycony !  Adam widzisz to??

Widze, gratuluje nowego auta!!!

Kropla drazy skale, 😉 tym bardziej cieszy ze i w PL powoli ludzie sie przekonuja do elektrykow, tym bardziej fani BMW ktorzy jezdza ///M

28 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Natomiast przyspieszenie w mieście i łatwość jego osiągania jest po prostu zajebista. Nie ma co pisać, kto jeździł ten wie, a ten co nie jeździł powinien spróbować.

Od lat to tu powtarzam, naped elektryczny w porownaniu do spalinowego nie robi zadnej dramy przy przyspieszaniu, robi to jakos tak "lekko" i z "gracja" i to jest bardzo fajne uczucie ze nie trzeba palowac do odcinki zeby jezdzic bardzo dynamicznie. I czlowiek kaca moralnego nie ma ze przepala 15l benzyny na kazde 100km.

Mocno mnie zaskoczyles przyznam szczerze 🙂

1. Czemu nie poczekales jeszcze 1-2 mies na odswiezona wersje (dodali kilka bajerow a nie podniesli ceny) - dostales jakas dobra oferte na stock?

2. Mam nadzieje, ze bedziesz tu sumiennie raportowal o wszystkich wadach i usterkach TM3, pisz za kazdym razem jak odpadnie kierownica czy dach podczas jazdy 😉

3. Daj znac jak juz sie oswoisz z GUI po kilku dniach jak wrazenia z uzywania "tabletu", jak to jest jezdzic bez licznika i zrob jakies porownanie z OS BMW!

Szerokosci, fajnie ze kupiles EV!

 

PS Jak sie kiedys zdecydujesz na wallboxa to mocno polecam tego teslowego, uzywam go od kilku tygodni i ma jeden naprawde fajny bajer w porownaniu do wallboxa BMW (czy jakiegokolwiek innego)  - maly przycisk na wtyczce (taki sam jak maja SC)

Dzieki niemu mozna po prostu podejsc do ladujacego sie auta, nacisnac ten przycisk (zwalnia blokade) i wyjac kabel z gniazda. W innych wallboxach trzeba bylo wyciagac tel. z kieszeni, wlazic do apki Tesli i wcisnac "unlock" albo wlazic do auta najpierw i kliknac na tablecie unlock. Niby durnota ale jest to naprawde wygodne i uprzyjemnia zycie.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki Adam, masz w tym duży udział, spieraliśmy się nie raz, ciągle dopytywałem gdzie ta przewaga technologii, teraz już "trochę" wiem. Adam TMY RWD, nie trójka 🙂 Wiem, że Cię zaskoczyłem, bo jak juz byłem za to sie nie wygadałem, nigdy nie mówię, że kupuje, tylko dopiero po zakupie 🙂 .  Najlepsze jest to, że przesiadłem się z V8 do elektryka. Chciałem mieć V8 i miałem, Tyle. Teraz chciałem przede wszystkim nowe auto, gwarancja itd.  Ludzie się pytają jak się jeździ elektrykiem. W trasie jak by ktoś miał gorszy słuch i nie usłyszał braku dźwięku silnika to nie ma różnicy, normalny samochód. Brak dźwięku silnika już po 1 trasie uważam za plus. nie jest potrzebny na trasie. Nigdy nie byłem tak zrelaksowany po trasie, jechałem tylko na aktywnym tempomacie.

 

1. Czemu nie poczekales jeszcze 1-2 mies na odswiezona wersje (dodali kilka bajerow a nie podniesli ceny) - dostales jakas dobra oferte na stock?

Tak jak pisałem TMY, 14 tys taniej i mam nadzieję na dofimansowanie. Jak dają trzeeba brać.

2. Mam nadzieje, ze bedziesz tu sumiennie raportowal o wszystkich wadach i usterkach TM3, pisz za kazdym razem jak odpadnie kierownica czy dach podczas jazdy 😉

Oczywiście.

3. Daj znac jak juz sie oswoisz z GUI po kilku dniach jak wrazenia z uzywania "tabletu", jak to jest jezdzic bez licznika i zrob jakies porownanie z OS BMW!

Sam sie sobie dziwie, zmiana poglądów o 180 stopni 🙂 w ogóle nie potrzebuje tych wszystkich przycisków. Schowka jeszcze nie otworzyłem 🙂  GUI to klasa, proste, w ogole nic nie ustawiałem po odbiorze, wszystko było w automacie. Powiedziałem do mikrofonu adres i jazda. To mega. Po co mi te liczniki, prędkość wystarczy 🙂 Hmm porównanie do OS BMW. A mogę nie? BMW M2 jest świetny do jazdy, ale wybranie celu w nawigacji gdzie trzeba pisać literkę po literce to nie, stanowcze nie. Mówienie do auta jest dla mnie najwyzszym levelem. Prostota, łatwośc obsługi, cisza, świetne przyspieszenie 🙂 aż się boje tak cieszyć, ale na serio jest mega. Dzisiaj zobaczyłem statystyki zużycia. To mi sie w głowie nie mieści. Ostanie 50 km  akurat po zjechaniu z autostrady droga podmiejska, trochę obwodnicy, żadnego ograniczania sie i jakiejś jazdy o kropelce i zuzycie 15 z kawałkiem kW/100 km. NIEWIARYGODNE. Trasa dom-praca uwaga Jeep 24 litry LPG, Tesla 12,9 kWh. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wallbox  juz do mnie jedzie, bez przycisku to by nie była Tesla. Zakup tej wersji, bo ona jest z Niemiec (na czym tez mi zależało)  z tymi czarnymi felgami 20" to było Mission Imposible, ale udało się  🙂 Data produkcji 1 wrzesnia 2023 !

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

unlock. Niby durnota ale jest to naprawde wygodne i uprzyjemnia zycie.

Mercedes rozwiązał to jeszcze lepiej, jest przycisk pod klapka w aucie 😀

@kriss ale zdajesz sobie sprawę ze powiedzieć cel do nawigacji można już od ładnych paru lat w google maps zarówno w android auto jak i Apple car play?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja cos zauważyłem Kriss ze jakiś powściągliwy ostatnio byłeś w komentowaniu. Jak nie Ty 😉 ale aż tak radykalnego kroku się nie spodziewałem.

Nie wiem jakie przeznaczenie planujesz dla auta - czy do jazdy po mieście czy jakieś trasy z rodzina. Natomiast od 2 lat mówię ze elektryk to super uzupełnienie do ///M 🙂 Do jazdy po mieście idealny i brak dźwięku silnika jest fajny jak ma się dowieźć dzieci do szkoły i myśli się o 100 sprawach. Ale jednak trasy kocham swoim V8. Jak zrobisz TMY trasy autostradowe 130-140kmh to różnice w głośności wnętrza poczujesz z pewnością. Mam nadzieje ze zachowasz zdrowy dystans i obiektywnie będziesz się dzielił z nami wrażeniami 🙂

Jeśli mogę spytać niedyskretnie, to co u Ciebie było głównymi driverami zakupu? Ekonomia, okazja cenowa, dostępność, ciekawość?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

Mercedes rozwiązał to jeszcze lepiej, jest przycisk pod klapka w aucie 😀

@kriss ale zdajesz sobie sprawę ze powiedzieć cel do nawigacji można już od ładnych paru lat w google maps zarówno w android auto jak i Apple car play?

Właśnie. Masz w m2 car play i używasz? Ja tylko tego używam w obu autach, bo dla mnie bije na głowę wszystkie gui wygoda i aktualnością.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Sam sie sobie dziwie, zmiana poglądów o 180 stopni 🙂 w ogóle nie potrzebuje tych wszystkich przycisków. Schowka jeszcze nie otworzyłem 🙂  GUI to klasa, proste, w ogole nic nie ustawiałem po odbiorze, wszystko było w automacie. Powiedziałem do mikrofonu adres i jazda. To mega. Po co mi te liczniki, prędkość wystarczy 🙂  Prostota, łatwośc obsługi, cisza, świetne przyspieszenie 🙂 aż się boje tak cieszyć, ale na serio jest mega.

Heh, Kriss, nie poznaje kolegi 😉

Uwazaj z takimi wypowiedziami bo do bycia fanbojem Tesli krotka droga tu na forum ^^
Ja to od 400 stron powtarzam, prostota, wsiadam i jade i nic nie rozprasza, pamietam jak mowiles ze w Jeepie miales podobnie i nie rozumiesz zupelnie tej "przewagi technologicznej" 😉

Fajnie ze TMY bo masz dobre audio, w TM3 rwd audio jest wykastrowane.

Fajnie ze akurat Ty wybrales Tesle, masz tez M2, bedziesz bardziej obiektywny, bedziesz mogl porownywac na biezaco "stara motoryzacje" i ta "nowa", opowiesz z czasem o frunku, o tunelu, o przyciskach zamiast klamek i dziesiatkach innych glupot ^^

Ps. slonik - z przyciskiem, roger that, w Tesli pozalowali przy klapce, gdyby byl to rzeczywiscie w wallboxie wtedy zbedny

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim M2 nie ma Android auto, ani car play. O M2 już tyle było, że nie ma co wracać. BWFun, powód był prosty. Chcę wykorzystać przewagę technologii elektryka i zobaczyć jak to jest. Najbardziej to nie mogłem zrozumieć dlaczego ludzie się tak zachwycają tymi elektrykami,  że nie chcą wracać do spalinowych. Od miesiąca jeździłem codziennie M2. I to nie jest dobry układ. To auto się męczy w ruchu miejskim w codziennym życiu, a ja razem z nim. Na codzień ma być elektryk w kolo komina, bo jest wygodniej i oczywiście tanio. Dla ekonomii nie kupiłem auta za gotówkę za ponad 200 koła, to oczywiste,  ale skoro można mieć ciastko i zjeść ciasto, 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.