Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 6.09.2023 o 11:22, adamjttk napisał(a):

Rozumiem. Czy wg Ciebie moze miec na to wplyw rodzaj nadwozia samochodu (SUV), a Twoja decyzja bylaby inna w przypadku np M3?

Pytam, bo jezeli ktos decyduje sie na SUV, to juz na starcie przedklada walory praktyczne nad fun i trzeba by bylo to tez wziac pod uwage w dyskusji - tzn takie auto sie kupuje dla wiekszego komfortu kosztem funu z jazdy/osiagow i raczej ciezko temu zaprzeczyc.

W moim pseudo SUV (czyt. crossoverze) te 500KM sa potrzebne jak swini siodlo, generalnie mogloby byc 300KM i mialbym to w nosie, tyle, ze jezeli doplata wynosila 20k PLN a dostaje sie do tego o 2" wieksze kola, jakies spoilery, nakladki aluminiowe, efektywniejsze hamulce etc to decyzja byla raczej prosta.

Jezeli komus absurdalne przyspieszenie przeszkadza zawsze mozna wlaczyc "chill" i obciac polowe mocy, jak to mowil kiedys Dziewulski - lepiej miec bron przy sobie i jej nie potrzebowac niz jej nie miec gdy bedzie akurat potrzebna.

Kończąc jeszcze poprzedni wątek dyskusji, odpowiadając na pytanie: niekoniecznie wynika to z tego że jest to SUV, bo dla mnie SUV to auto all in one. Nie chcę na dzień dzisiejszy mieć więcej niż 2 aut, bo nie mam gdzie trzymać i kiedy nimi jeździć, chociaż cały czas chodzi mi po głowie jakieś weekendowe auto w stylu 911 jako 3cie. Dlatego SUV ma być przede wszystkim bezpieczny, wygodny, pojemny, a mi dawać namiastkę frajdy którą mam jak zawiozę rodzinę na wakacje i mogę sam pojeździć pustymi krętymi drogami albo autostradami tak jak lubię i do tej jazdy obecne 3.8s jest dla mnie całkowicie wystarczające, a właściwie bardziej interesujący dla mnie parametr to przyzwoity i powtarzalny czas 100-200, który w X5 wynosi ok 9.6s 🙂

Mam wrażenie że doszliśmy do tego samego wniosku, że pewna moc (przyspieszenie) jest enough i dla Ciebie w crossoverze TMY tą granicą jest 300KM, czyli moc która pozwala na przyspieszenie na poziomie 6s do 100. Jak wnioskuję, wyższa moc, a przez to mniejsze przyspieszenie, to jest fanaberia pewnej grupy użytkowników. Bezapelacyjnie wyższa moc w elektrykach jest tańsza do uzyskania i to powoduje, że jest prawdopodobnie statystycznie częściej wybierana mocniejsza wersja niż w ICE gdzie wymaga % wyższej dopłaty.

Dla Ciebie 6s jest enough, dla mnie poziom poniżej 5s jest wystarczający, bo mam gdzie się rozpędzać tym autem w przeciwieństwie do NO, a mam auta all in one, bo nie posiadam tych aut dużo, a np dla Sławomira granica to 8s, bo ma auto do wożenia roweru, ze 2-3 do jazdy torowej/szybkiej autostradowej i jeszcze parę innych 🙂 

Także, wydaje mi się, że nikt nikomu nie narzuca jak mocne auta ma kupować, ale rozumiem że zgadzamy się że tą granicę każdy ma i zaryzykuję stwierdzeniem, że "średnia krajowa" kierowców w PL, to bardziej 8-9sek i np moja żona się pewnie w tej średniej mieści. Stąd mój wniosek, że nie ma gdzie wykorzystywać przyspieszeń <5s, a szczególnie <4s o <3s nie wspominając.

W dniu 6.09.2023 o 11:22, adamjttk napisał(a):

argument patrz jak wyzej, zalozenia SUV apropo osiagow niekoniecznie sa miarodajne w przypadku sedanow czy coupe

Ja bym bral Plaida bo mysle ze roznica to nie tylko 0,5s do setki ale pewnie tez inne rozwiazania technologiczne (przede wszystkim termika ktora musi byc sporo lepsza przy predkosciach +300km/h) ale tez ogolnie tam sie doplaca glownie za to, ze dostajesz auto szybsze od 99,9999% aut na drogach, chyba bardziej kwestia ego ze jedziesz autem o ultra wyjatkowych osiagach/technologii.

Ale Ameryki nie odkryles, ja o tym pisalem juz 3 lata temu, jak testowalem TM3 to byla wersja LR i to auto jest i tak absurdalnie szybkie, 4.4s do setki bez turbo laga to w praktyce szybciej od wszystkich BMW M nie liczac aktualnej generacji G. Obnizone zawieszenie tak jak piszesz tez bylo jednym z glownych kryteriow wyboru, to jak auto jezdzi przyklejone do drogi z tak nisko polozonym srodkiem ciezkosci (dzieki bateriom) to poezja.

Przyspieszenie 4.4s jest absurdalnie szybkie, znajomy uszkodził sobie poważnie i kosztownie swój bagaż przez takie przyspieszenie, pomijam już że większość ludzi nie akceptuje takiego przyspieszenia. Moja żona nie akceptuje przyspieszenia 6.5s od 0 w iX3, a akceptuje przyspieszenia z pełną mocą na autostradzie 100-160. Natomiast już 2.1 to już jest niewyobrażalnie szybkie i stojąc przed decyzją wyboru Model S, gdybym miał nieograniczony budżet, to wziąłbym pewnie Plaid, a jeśli miałbym inny pomysł na wydanie różnicy w cenie, to raczej wziąłbym LR. Nie miałem kiedy przejechać się Plaid, ale jak będzie chwila to spróbuję, bo jest dostępny do jazd w Warszawie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A co do przycisków, to ja jestem przekonany, że głównym powodem rezygnacji z nich są  koszty, koszty i jeszcze raz koszty . Nie wierzę że taki przycisk kosztuje $1 czy centy. Przyciski które nie popsują się po 1tys kliknięć, przypadkowych uderzeń w nie, zalaniu kawą oraz upływie 10 lat w często ekstremalnych temperaturach np 60stopni w słońcu albo i więcej, nie mogą być zrobione po taniości jak przyciski w zabawkach chińskich. Zwróćcie uwagę, że bardzo rzadko zdarza się, że w używanych samochodach psują się te przyciski. Wycierają się czasem tak, ale nie łamią się, nie ma problemu z pewnością ich działania. Jeśli przyjrzymy się jak są zbudowane i jaka jest ich cena na rynku wtórnym (nawet tych mocno używanych), to sobie uświadomimy że rezygnacja z przycisków to bardzo duża oszczędność dla producenta! Jak Adam inaczej wytłumaczysz istnienie drugiego tabletu za kierownicą w Modelu S, który jest autem droższym, wyższej klasy i z większym budżetem? No skoro nie jest potrzebny drugi ekran, to Tesla nie montowałaby go w droższych autach pokroju Model S/X! No to chyba prosta logika jest i nie umiem tego inaczej uzasadnić, ale może Ty @adamjttk masz na to lepsze uzasadnienie? 🙂 

Tu całkiem fajny artykuł, w którym autor podaje 10 powodów dla których ta moda jest wykreowana i dlaczego może dalej postępować. W sporej części się z tezami zgadzam, chociaż uważam że ta moda częściowo minie i w lepszych/droższych autach część przycisków będzie wracać.

 

https://www.amazon.pl/Elektryczny-przycisk-przelącznika-2015-2020-61317941997/dp/B0B6FFD6S4

image.thumb.png.378c891cfb262b0e2a973666a2ccb308.pngimage.png.fe4244a383e2f21385f39a79b9b3198b.pngimage.png.10233b041659368568ee246488e0adfa.png

 

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9382502-panel-obsl-centrum-ster-drzwi-z-przodu/

image.thumb.png.8029a0752d6aa3ee00fe667a9cb86f9b.png

 

Do tego dochodzi koszt okablowania żeby to podłączyć do auta, montażu, gwarancji itp. I w przypadku takiej Tesli zastępując większość przycisków softem w tablecie, to zaniżając nawet do $250 koszt paneli przycisków + koszt ich montażu i gwarancji, to stanowi jakieś 0.8% wartości najtańszej Tesli (czyli marży!) oraz przekłada się w przypadku wolumenu produkcji na poziomie 2mln szt na oszczędność 2mld $!! Podobnie jest z licznikami za kierownicą, którego koszt zakupu w ilości hurtowej + montażu z okablowaniami oraz gwarancji, to myślę że to kolejne 0.8% marży i 2mld $ rocznie oszczędności. Do tego wystarczy dorobić marketing i mamy czysty zysk 🙂 

Nawet stary używany panel z przyciskami do starego e39 kosztuje 100zł!! Gdyby to było takie tanie, to by było mnóstwo tanich zamienników na Aliexpress za $10, ale widocznie nie da się tego taniej wyprodukować.

https://sprzedajemy.pl/bmw-e39-panel-sterowania-szybami-przyciski-szyb-lusterek-lodz-2-6bea9f-nr65748016

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli większość akcesoryjnych wyświetlaczy mieści się w granicach 1tys (mały i prosty) do 2.5tys zł (bardziej rozbudowany), to tez tłumaczy dlaczego w Model 3/Y zrezygnowano z licznika. Można uczciwie przyznać ze chodzi o cenę co jest absolutnie racjonalnym podejściem, ale lepiej sprzedają się marketingowe tezy i kreowanie mody nt minimalizmu i ze te zegary nie są potrzebne. Tylko dlaczego w Model S/X montują jak nie są potrzebne? 😉 

Opublikowano
8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Dla mnie w 2023r jezeli w nowym aucie nie ma duzego ekranu, typu z 10-13" do przyjemnego korzystania np ze Spotify czy map to jest to automatyczny deal breaker, z muzyka spedzam w aucie wiecej czasu niz z np osiagami 3s do setki i jak sobie np przypomne obsluge Spotify czy nawigacji na ekranie F30 czy G20 to smiac mi sie chce.

Ja wiem, z ktorego systemu korzysta mi sie najprzyjemniej na codzien:

 

682_1738678423.jpg

Touchscreen-of-a-Tesla-Model-Y-showing-t

 

Akurat przyjemne korzystanie z nawigacji to mam wlasnie w F31 i G21 z head upem, gdzie nie musze odrywac wzroku od drogi i spogladac na ekran usytuowany na srodku 🙂 Grafika w tym wypadku nie ma dla mnie zadnego znaczenia.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano (edytowane)

@adamjttk

Przypomnę, że dowód anegdotyczny jest warty zero (przykład słonika). Jakkolwiek nadal, mówimy o decyzji wspieranej dopłatami, marketingiem EU i wizją, że elektryki uratują świat.

Co do ekranów, Twoja wybiórczość jest niesamowita. Tak, niektóre samochody mają 5 lub więcej ekranów. To jest EKRANOZA - czyli wrzucanie ekranów wszędzie, nawet jeśli to nie ma sensu.

Spotify to ja mam na telefonie, obsługa tego w samochodach starszych, gdzie mam tylko BT, nie sprawia mi żadnego problemu. Zresztą z ciekawości, czy w Tesli możesz czytać SMS/inne powiadomienia w całości podczas jazdy na ekranie, czy jednak trzeba jak w BMW brać telefon do ręki?

No i wracając do kosztów, dlatego pytałem, czy w ogóle ten film co wkleiłem zobaczyłeś? Tam to wyjaśniają szerzej. W dużym skrócie, każda wersja wyposażenia, każda wersja silnikowa, każda wersja językowa otrzymuje dokładnie taki sam ekran. Dodatkowo co już wspominałem, dzięki OTA możesz zaoszczędzać na testach i wypuszczać niedopracowane buble chwaląc się, jak to nowocześnie dbasz o klienta i bezpłatnie aktualizujesz auto. Jeśli też 10lat temu auto miało ekran i 50 przycisków, a dziś ma ekran i 5 przycisków, ja tu widzę wyraźną oszczędność. Bo nie mówimy o ekranie zamiast przycisków, tylko o rezygnacji z przycisków w zamian za nieco większy ekran, który i tak już w aucie był. 

Edytowane przez Slawomir
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Apropos tej małej dopłaty do świetnych osiągów w bev to myśle ze promocja nie będzie trwała wiecznie. Rządy podobnie jak duże silniki czy tez progi cenowe albo podatek od wagi w Norwegii w odpowiednim momencie to wszystko odpowiednio opodatkują także spieszmy się kochać dobre osiągi i niskie podatki drogich bev poki jeszcze są.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Przypomnę, że dowód anegdotyczny jest warty zero (przykład słonika). Jakkolwiek nadal, mówimy o decyzji wspieranej dopłatami, marketingiem EU i wizją, że elektryki uratują świat.

Dowody anegdotyczne maja Ci jedynie uswiadomic, ze gdy nawet koledzy z tego forum kupuja elektryki i zwiekszaja ich sprzedaz (zmniejszajac jednoczesnie sprzedaz ICE) - robia to nie z powodow o ktorych pisales (ban na ICE 2035). Przelknij ta jedna prosta rzecz bez wyklocania swojej racji po prostu, to nie boli 🙂

10 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Spotify to ja mam na telefonie, obsługa tego w samochodach starszych, gdzie mam tylko BT, nie sprawia mi żadnego problemu. Zresztą z ciekawości, czy w Tesli możesz czytać SMS/inne powiadomienia w całości podczas jazdy na ekranie, czy jednak trzeba jak w BMW brać telefon do ręki?

1. Nadal nie rozumiesz clue problemu. To nie chodzi o to, ze cos kiedy nie sprawialo Ci problemu wiec powinno zostac jak jest. Inni ludzie maja podobne zdanie do Twojego na temat kamery cofania, czujnikow parkowania czy nawet ABS ^^

2. Tesla wyswietla i czyta smsy podczas jazdy natomiast ja osobiscie z tego nie korzystam. Tym bardziej ze zyczy sobie "zsynchronizowac" moje smsy z autem a ja nie lubie sie dzielic moimi smsami z firma z Ameryki, i tak za duzo nas szpieguja 😉

10 godzin temu, Slawomir napisał(a):

W dużym skrócie, każda wersja wyposażenia, każda wersja silnikowa, każda wersja językowa otrzymuje dokładnie taki sam ekran. 

To samo mozesz powiedziec o przyciskach.

No chyba ze przycisk "AC" albo "volume up" jest rozny w 518d i 550i.

10 godzin temu, Slawomir napisał(a):

dzięki OTA możesz zaoszczędzać na testach i wypuszczać niedopracowane buble chwaląc się, jak to nowocześnie dbasz o klienta i bezpłatnie aktualizujesz auto.

Jest to czesto powielany mit. Chociaz w przypadku np VW i ID.3 byl prawdziwy.

Dla mnie OTA to np zawsze aktualne i darmowe mapy, a nie proszenie sie kierownika serwisu ASO o wgranie map przez pendriva  i placenie za to 500 PLN i odstawianie auta na 3h do dealera - prosze Cie, mamy 2023r, nie 1980.

Dzieki OTA mam np jezyk polski od roku obslugiwany glosowo w aucie ale co tam, Ty wiesz lepiej.

13 godzin temu, BMFun napisał(a):

 Tylko dlaczego w Model S/X montują jak nie są potrzebne? 😉 

Porozmawiaj z wlascicielami modelu S/X, ktorzy przesiedli sie z 3/Y, sporo takich osob na elektrowozie np.

Narracja sie przewija ta sama - licznik jest sam z siebie bezsensowny czy tez malo uzyteczny, tym bardziej ze nie jest dotykowy i w malym stopniu konfigurowalny. Co innego HU ale o tym pisalem sto razy.

Natomiast powodem jest oczywiscie uszeregowanie modeli w cenniku, kupujesz 2x drozsze auto wiec wypada dolozyc troche swiecidelek zebys wiedzial za co placisz. BMW z tego samego powodu wpycha np. male tablety w 7-er w drzwiach - ot swiecidelka, sztuka dla sztuki. Uzytecznosc zerowa. (no chyba ze robia to wg Slawomira dla ciecia kosztow :D)

13 godzin temu, BMFun napisał(a):

Wrzucanie cen detalicznych ze sklepu ASO BMW argumentujac koszt producenta danej czesci jest tak naiwne ze powaznie, zabijasz cala dyskusje.

Wrzuce Ci inna czesc, ze starej 6-er:

Uchwyt do napojów konsoli środk. - 51167131147 / 51 16 7 131 147 - Zastosowanie (bmwstore.pl)

Uwazasz, ze ten kawalek posrebrzanego (sic!!) plastikowego uchwytu BMW sprzedaje po prawie 1000 $ bo koszt wytworzenia tej czesci jest tak duzy w hurcie?

Czy raczej narzuca 10.000% marzy dla idiotow(badz ubezpieczycieli)?

Pytanie retoryczne, nawet nie musisz odpowiadac.

53172881070_d9600291de_o.jpg

 

BMW%20Center%20Console%20Cup%20Holder%20

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jeszcze mi sie przypomnialo apropo przyciskow etc - proponuje Dacie Dustera w takim razie rozwazyc do zakupu jako kolejne auto, ostatni Mohikanin jezeli chodzi o nie zydzenie 20$ na:

- przyciski i pokretla analogowe 

966_1998206625.jpg

 

- wybierak skrzyni biegow i hamulec reczny (w nowych autach po taniosci daja mikrowybieraki (mniej plastiku/aluminium sie zuzywa!) albo przycisk od hamulca recznego (badz jego zupelny brak) - ile to taniej, oszczednosc znowu na plastiku i stali. W BEV to juz w ogole dziadostwo, nie ma skrzyni biegow ani wybieraka, no ale wiadomo, to auta dla biedoty 😞

966_625253094.jpg

 

- no i nie zapominajmy o klasyce - analogowe liczniki, wiadomo, ze w nowych autach premium trzeba konkretnie oszczedzac i taniej wstawic jakis tam chinski ekran zamiast precyzyjnej analogowej wskazowki i tarczy

966_2067524880.jpg

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Porozmawiaj z wlascicielami modelu S/X, ktorzy przesiedli sie z 3/Y, sporo takich osob na elektrowozie np.

Narracja sie przewija ta sama - licznik jest sam z siebie bezsensowny czy tez malo uzyteczny, tym bardziej ze nie jest dotykowy i w malym stopniu konfigurowalny. Co innego HU ale o tym pisalem sto razy.

HUD jest droższy, licznik tańszy. Jakbym nie miał HUD, patrzyłbym na licznik. 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Natomiast powodem jest oczywiscie uszeregowanie modeli w cenniku, kupujesz 2x drozsze auto wiec wypada dolozyc troche swiecidelek zebys wiedzial za co placisz. BMW z tego samego powodu wpycha np. male tablety w 7-er w drzwiach - ot swiecidelka, sztuka dla sztuki. Uzytecznosc zerowa. (no chyba ze robia to wg Slawomira dla ciecia kosztow :D)

Wrzucanie cen detalicznych ze sklepu ASO BMW argumentujac koszt producenta danej czesci jest tak naiwne ze powaznie, zabijasz cala dyskusje.

Wrzuce Ci inna czesc, ze starej 6-er:

Uchwyt do napojów konsoli środk. - 51167131147 / 51 16 7 131 147 - Zastosowanie (bmwstore.pl)

Uwazasz, ze ten kawalek posrebrzanego (sic!!) plastikowego uchwytu BMW sprzedaje po prawie 1000 $ bo koszt wytworzenia tej czesci jest tak duzy w hurcie?

Czy raczej narzuca 10.000% marzy dla idiotow(badz ubezpieczycieli)?

Pytanie retoryczne, nawet nie musisz odpowiadac.

Naiwnością gimnazjalisty jest Twoje myślenie że ktokolwiek myśli że cena detaliczna = cena w hurcie którą płaci producent i jeszcze pisanie tego na forum 🙂 Celem moim było pokazanie że w detalu to są bardzo drogie rzeczy i nawet zakładając kilkuset % marżę, to daje do myślenia że to nie kosztuje $1 czy 20 centów, a raczej kilkanaście $ czy nawet kilkadziesiąt za jeden panel przycisków, a tych paneli w aucie jest co najmniej kilka. To samo z licznikiem za kierownicą. Jeśli aftermarketowe rozwiązania zaawansowanych liczników kosztują powiedzmy $400-$500 (ok 1600-2000zł) za coś przyzwoitego, to odpowiednik jaki kupuje producent ile może kosztować wg Ciebie? Ja myślę ze to będzie coś rzędu min $50-100+koszty montażu i gwarancji+koszt softu itp. Sam panel od producenta to koszt ok $100 (https://www.alibaba.com/product-detail/12-3-inch-TFT-LCD-automotive_62070686536.html), a gdzie obudowa, montaż itp. Nie zakładałbym, że od tej w ceny w hurcie ktoś dostanie więcej niż 30-50% niższą cenę.

Kiedyś chyba AŚ przeprowadził eksperyment kupując wszystkie części z których zbudowany jest chyba Hyundai i30 i wyszedł sumaryczny koszt samych części na ok 300tys, a samochód u producenta kosztował ok 60tys, więc z baardzo dużym przybliżeniem można założyć że faktyczny koszt produkcji części jest na poziomie 10-20% ceny detalicznej, ale nie 1% czy 0.1% jak Ty sugerujesz. Wystarczy trochę logicznego myślenia, kawałek prostej matematyki i danych finansowych producentów i sam dojdziesz do wniosku, że likwidacja przycisków i zegarów to chodzi po prostu o kasę a nie żadną ideologię 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BMFun - bredzisz, nie mozna inaczej tego nazwac 🙂

Nawklejales glupot w poprzednim poscie, pokazalem Ci na przykladzie, ze BMW w detalu potrafi miec nie "kilkaset %" a "kilka tysiecy % " marzy na takich glupotach, na to Ty dalej mi argumentujesz, ze "aftermarketowe rozwiązania zaawansowanych liczników kosztują powiedzmy $400-$500". Chlopie, oni tego zamawiaja 100k-200k-300k a czasem i milion sztuk w Chinach (wiele przyciskow w wiekszosci modeli jest identyczne), malo tego niektore sa te same nawet w nowych generacjach patrz np otwieranie bagaznika, regulacja kierownicy etc), producenci sie zabijaja o takie wolumenowe kontrakty z tak reputowanym klientem, ceny tego sa dumpingowe nierzadko byleby nawiazac trwala wspolprace.

I na koniec przemilczasz, ze zeby cos wywalic, trzeba to tez czyms zastapic - koszt ekranow, sterownikow, softu, OTA, R&D to przeciez ogromne pieniadze. Bolesnie przekonuje sie chociazby o tym VW jak i BMW obecnie  probujac desperacko unowoczesnic swoj soft ktory nadal pokazuje zeby wciskac sprzeglo czy wymienic olej w BEV - a to przeciez elementarz elementarza, jezeli takie kwiatki masz w sofcie to jestes w stanie sobie wyobrazic na jakim on jest poziomie obecnie? Przeciez implementacja jakichs bardziej zaawansowanych funkcji OTA (nie mowie o wgraniu nowej mapy raz na rok) zajmie tym firmom podejrzewam DEKADE, to sa tysiace inzynierow i miliardy dolcow. Koszt jakichs smiesznych przyciskow od trzeciorzednych dostawcow to orzeszki przy tym. Tak jak mowilem, Dacia Duster to nowe premium.

Edytowane przez adamjttk
  • Haha 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

„bredzisz, nie mozna inaczej tego nazwac”

„Nawklejales glupot w poprzednim poscie”

Przyzwyczaiłeś już tutaj wszystkich na forum, że jak mówisz takim językiem, to argumenty Ci się skończyły. Klasyczne odwrócenie ogonem totalnie nielogicznym wytłumaczeniem, ze nie mam racji iż licznik za kierownica kosztuje Tesle $100 skoro w detalu takie rzeczy są warte $400-500, bo znalazłeś cześć na której wg Ciebie jest marza 10000%. To jest dowód??? Czyli wg Twojej teorii jak marza jest 10000% to np silnik do BMW kosztujący w ASO 80tys, producenta kosztuje 80zl? Bo tak z Twojego rozumowania wyliczeń wychodzi!

 

 

„producenci sie zabijaja o takie wolumenowe kontrakty z tak reputowanym klientem, ceny tego sa dumpingowe nierzadko byleby nawiazac trwala wspolprace”

 

Naprawdę tak sobie wyobrażasz prowadzenie biznesu? Ze poddostawcy produkują dla Tesli poniżej kosztów nie żeby zarobić tylko dla sławy? Gdzie tu logika? Jak gdzieś dokładają to gdzieś indziej musza to odzyskać z nawiązką. Jeśli uważasz ze dumpinguja to nie podawaj tego przykładu. Sławomir chyba ma dobre wyczucie, że na liczby patrzysz przez pryzmat emocji i romantyzmu z jakim Ci sie kojarzy Tesla i jej rozwiązania. Na argumenty merytoryczne i liczbowe wijesz sie odwracając kota ogonem.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BMFun - ok, na spokojnie jeszcze raz.

Chronologia:

1. Ja pisze, ze guziki nie sa drogie wbrew obiegowej opinii, kosztuja grosze, ze w Tipo czy Astrze miales po 100 guzikow czy analogowych licznikow i te auta chodzily po 40k PLN i producent na nich dobrze zarabial

2. Ty piszesz - nie zgadzam sie, spojrz - takie przyciski od BMW tutaj po 900 PLN sa (to jest Twoj argument w dyskusji do ktorego akurat sie odnosze), te przyciski sa bardzo drogie.

3. Ja pisze - ceny detaliczne w ASO to smiech nie argument n/t rzeczywistego kosztu danej czesci, tutaj masz dla przykladu plastikowy kubek za 4000PLN ktory pokazuje, ze ceny detaliczne ASO nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia.

4. Ty piszesz - czyli piszac o kubku uwazasz ze silnik od BMW kosztuje 80 PLN? Nie masz racji, Twoje argumenty nie sa merytoryczne etc.

No to powiedz jak my mamy dyskutowac?

 

Nie wiem ile kosztuje ekran z licznikiem ktory moglby byc hipotetycznie zainstalowany w TM3/Y, mysle, ze taka Tesle to kosztuje moze 50-100$ biorac pod uwage koszt czesci, wiazki, dodatkowy czas na montaz w fabryce.

Czy Tesla skasowala ekran zeby zaoszczedzic te 50-100$? Wg mnie nie, mieli taki pomysl na samochod, motyw przewodni Muska to:

"the best part is no part. The best process is no process. It weighs nothing, costs nothing, can't go wrong" czy "What can we un-design?"

Czy wg Ciebie usuneli wybierak skrzyni biegow albo wajche od kierunkow zeby na Plaidzie 5$ zaoszczedzic? Really?

Nie, robia to bo maja taki kaprys, tak widza przyszlosc motoryzacji.

Ty mozesz sie z Muskiem nie zgadzac a tymczasem model Y jest najpopularniejszym autem w Europie (bez licznikow o dziwo), Tesla jest warta 10x tyle co BMW a Musk jest najbogatszy na swiecie (i nie dorobil sie na ropie czy miedzi a wlasnie na wlasnej wizji motoryzacji) , do przemyslenia.

Nie mowie, ze zawsze ma racje (bo zaraz to bedziesz mi pisal i kolejne 10 stron gownoburzy) - po prostu mowie, ze mi czy milionom innych ludzi ten licznik przed kierownica zwisa i powiewa, jest zbedny i Musk ma tu racje imho.

Konkurencja, np BMW w postaci mini zaczyna to juz kopiowac co pisalem 2-3 lata temu. To samo bedzie z wege tapicerka i kierownica, z przyciskami zamiast klamek wewnetrznych, z grami i dziesiatkami innych dupereli.

PS. Co do cen dumpingowych poddostawcow - spytaj dlaczego rzad polski doplaca 6 miliardow zlotych Intelowi zeby wybudowac u nas w PL fabryke. Patrza przez pryzmat "emocji i romantyzmu" wg Ciebie?

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

the best part is no part. The best process is no process. It weighs nothing, costs nothing, can't go wrong" czy "What can we un-design?"

Adam, gratuluje, jesteś już blisko. $100 na liczniku i masz $200m czystego zysku rocznie prz 2M sprzedanych aut. W 10 lat to 2mld $. Ta „ideologia” jest bardzo sensowna i dzięki niej powstają tańsze auta i ja to szanuje. Tylko niech potem fanboje nie mówią ze to jakiś trend dzięki któremu mamy lepiej w inny sposób niż ze mamy tańsze auto, dzieląc się tym zyskiem z inwestorem. Założe się ze eliminacja 80% przyciskow to oszczędność min 30-50$ na aucie jak nie więcej czyli kolejne miliardy dolarów w inwestycyjnej perspektywie 10 lat. Gdyby ekrany za kierownica były złe a firma by wierzyła w „ideologie”, to by zegary zniknęły z Model S/X po faceliftingu.

Także nazywaj rzeczy po imieniu ze chodzi o to żeby było taniej, a nie o funkcjonalności. A ten argument o głosowaniu portfelem i ze w ten sposób lepszy wypiera gorsze jest tak głupi jak stwierdzenie ze rożnego rodzaju cole są lepsze od np ekologicznych soków NFC, bo przecież ludzie kupują ich dużo więcej a wycena spółek je produkujących jest tysiące razy wyższa.

Co do „dokładania” do interesu przez dostawców których można zmienić na pstryk to jakaś romantyczne wyobrażenie o naiwności gimnazjalisty. Możesz zarabiać troche mniej ale mieć wolumen, ale musisz zarabiać. Dołożyć możesz na początku, przez chwile, ale nie jako model biznesowy.

A mieszanie dostawcy części do Tesli z inwestorem budującym fabryki, dzięki którym zarobi się ale mniej, a gdyby go nie było to nie zarobi się nic to 2 kosmicznie inne case’y.

 

Tesla konkuruje głównie cena i to jest jej główny unique selling point obok UI, wiec musi robic prostsze, tańsze auta kosztem wygody, jakości, a lukę wypełnić dobrym marketingiem.

Jakoś w Lucid którego strategia nie jest konkurencja cena przycisków jest więcej i mamy ekran za kierownica. Przypadek? A może ich inżynierowie nie czytają forum Tesli?

 

image.thumb.jpeg.1313eed08a2bbd686e3c4f14752b1697.jpeg
 

Ooo, w Rivian tez nie czytają:

image.thumb.png.9152eb39c067d9c0503d0f943f545d79.png
 

No ale Lucid i Rivian to znani producenci „legacy” 😉😉 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

...

1. Chcialem przeprosic za "brednie" i "glupoty" coby nie psuc atmosfery kulturalnej wymiany zdan ale po "glupich argumentach" i "naiwnosci gimnazjalisty" juz mi przeszlo ^^

2. Ten fragment to najnormalniej w swiecie szczere zloto:

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Tesla konkuruje głównie cena i to jest jej główny unique selling point obok UI, wiec musi robic prostsze, tańsze auta kosztem wygody, jakości, a lukę wypełnić dobrym marketingiem.

I teraz kilka luznych mysli do rozkminy dla Ciebie

1. Marketing - Tesla jako jedyna firma motoryzacyjna nie wydaje zlamanego dolara na marketing w prasie/TV/billboardach etc. Nie ma samochodow prasowych, nie sponsoruje dziennikarzom wycieczek do cieplych krajow w zamian za slodkie pierdzenie i zwykle klamstwa. Stad kazdy artykul ze "elektryki sa zle" jest okraszony zdjeciem Tesli ^^ Gdyby na spiderswebie powstal artykul "elektryki sa gowniane i sie pala" a na zdjeciu glownym bylby VW ID3 to dziesiatki tysiecy zlotych od VW za reklame co miesiac w tym gowno-pudelku nastepnego dnia by przestaly plynac. I tak jest ze wszystkimi mediami i 3/4 gazet motoryzacyjnych ktore nawet nie probuja udawac ze sa w jakikolwiek sposob obiektywne. Stad czesto smieje sie i wklejam negatywne artykuly o BEV okraszone zawsze zdjeciem Tesli a Ty ciagle pytasz o co chodzi. A chodzi o to, ze rzetelnosc mediow jest zalosna, taka grupa VW czy BMW topia grube miliony $ co miesiac zeby narracja w mediach byla odpowiednia.

Tesla rozdaje darmowe kilometry na SC, jakies wallboxy etc dla swoich uzytkownikow za polecenia kupna - ok, w sumie jest to jakis marketing na upartego. Ale czy dobry? Czy "lepszy" od marketingu np BMW wg Ciebie?

No chyba ze "dobry" marketing wg Ciebie to ekscentryczny miliarder na viralowych filmikach YT zamiast filmikow propagandowych z kolorowymi aktorami, teczowych logo, LGBT i innych takich.

2. Koszt TM3 to 210-260k PLN, TMY to 220-280k PLN. Za te same pieniadze mozesz sobie kupic doposazone BMW 320d/330i czy X3 30i czy 20d.

Tych Tesli sprzedaje sie obecnie prawie 2 miliony rocznie.

Powiedz mi, jak to sie ma do tego Twojego argumentu, ze Tesla "konkuruje glownie cena", i robi to "kosztem wygody i jakosci".

Te auta nie maja skorzanej tapicerki, nie maja licznikow, odpadaja podobno kierownice i szyberdachy i zderzaki, szpary w karoserii na palec, w drzwiach dziury, wyciszenie straszne, zawieszenie podobno slabe a mimo to obecnie ponad 2M ludzi rocznie wybiera te auta zamiast przeswietnych premium BMW 3-er czy X3. Czy swiat juz zupelnie oszalal skoro sprzedaz rosnie Tesli po 40-50% do gory rok w rok?

Powiedz mi, jak bardzo te premium diesle czy benzyny BMW musze byc jednak gowniane i zle wycenione w stosunku do tego co oferuja, skoro ludzie decyduja sie na te wybrakowane Tesle zamiast jezdzic prawdziwym premium, creme de la creme motoryzacji? Na koniec dnia masz w portfelu 200 czy 250k PLN i idziesz kupowac sercem/rozumem i nie wybierasz jednak tej przeswietnej 320d ktora mozna od strzalu pojechac do CHorwacji i nie ryzykowaz zamarznieciem zima w trasie badz spaleniem sie zywcem latem? Co poszlo nie tak?

Czy moze jednak to Ty nie masz racji apropo tej mitycznej wygody i jakosci?

Bo ja Ci mowilem wielokrotnie, dla mnie auto, ktore nie ma frunka czy ma szeroki tunel na wal nie majac walu nie ma za duzo wspolnego z wygoda.

Auto ktore nie ma elektrycznej kierownicy czy elektrycznej klapki do ladowania nie kojarzy mi sie z wygoda.

Auto ktore wazy 2,4 tony, ma prawie 5m dlugosci i ponad 12m srednicy zawracania a pomimo tego oferuje z tylu mniej miejsca od 4,2m VW Golfa nie kojarzy mi sie z wygoda.

Auto firmy, ktora nie umie (badz ma w dupie) zaimplementowac jezyka polskiego w komendach glosowych nie kojarzy mi sie absolutnie  z zadna  jakoscia.

Auto ktore nie potrafi ogarnac takiej podstawowej rzeczy jak plug&charge bez uzywania jakichs staroswieckich kart RFID nie kojarzy mi sie z jakoscia czy tym bardziej wygoda.

Moglbym tak 50 rzeczy wymienic tylko po co? Dla jednego jakosc i wygoda to ambienty i posrebrzane plastikowe przyciski, dla drugiego jakosc i wygoda to Sentry mode czy brak koniecznosci jezdzenia na obowiazkowe serwisy do ASO i tracenia cennego czasu.

Jaka jest rzeczywistosc kazdy widzi, jednym rosnie, drugim spada, psy szczekaja, karawana jedzie dalej, od startupu do Toyowatosci, strach pomyslec gdzie ten watek zmierza i o czym bedziemy dyskutowac za 3 lata ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak sobie jeszcze ogladam ta Neue Klasse bo pelno filmikow na YT juz lata.

 

- 15" tablet, brak licznika przed kierowca (jest jakis pasek na szybie, czekamy na detale)

- wywalony idrive i praktycznie WSZYSTKIE przyciski

- wywalone manetki przy kierownicy (aahahahahaha)

- wywalony tunel z tylu

- klamki wewnetrzne zastapione przyciskami

- nie widac skor

-szyberdach zastapiony dachem panoramicznym

Glowe bym dal ze widzialem juz podobny design gdzies ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adamie drogi właśnie tesla ci zapłaciła za reklamę 2 wallboksami. Takich jak ty są tysiące nagabujących wściekłe na zakup auta i ujadających na wszystko co nie jest tesla w nadziei na kilka darmowych kilometrów czy tez wallboksa. Czy to nie jest czasem płatna reklama? Co są warte opinie właściciel opłacone przez producenta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Adamie drogi właśnie tesla ci zapłaciła za reklamę 2 wallboksami. Takich jak ty są tysiące nagabujących wściekłe na zakup auta i ujadających na wszystko co nie jest tesla w nadziei na kilka darmowych kilometrów czy tez wallboksa. Czy to nie jest czasem płatna reklama? Co są warte opinie właściciel opłacone przez producenta?

Dokładnie tak. Adam uwierzył w marketingowe story że Tesla nie wydaje kasy na marketing, nie rozumiejąc chyba dokładnie czym jest marketing i czym się różni od reklamy 🙂 To że nie płaci za reklamę, to nie znaczy że nie wydaje tej kasy płacąc milionom użytkowników w formie wallboxów i innych darmowych kilometrów za które niektórzy z nich skłonni są urządzić dowolna jatkę na dowolnym forum motoryzacyjnym udowadniając jaka to Tesla jest lepsza. To się nie różni niczym od opłacania artykułów, prezentów dla redaktorów pism motoryzacyjnych itp. Tamci powiedzą że wierzą w markę X i jej produkty, tak samo jak są niektórzy użytkownicy Tesli wierzą nęceni wyżebranymi kilometrami na SC.

Z resztą takie story marketingowe się dezaktualizują - okazuje się że wyszła pierwsza reklama Tesli kopiując regularnych "legacy" producentów samochodów.

https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/art38524741-tak-wyglada-pierwsza-reklama-w-historii-tesli

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bjorn był ostatnio na prezentacji modelu 3, zachwycał się darmowym jedzeniem i kilkoma różnymi rodzaju kuchniami. Czy to nie marketing? Dodatkowo wspomniał ze nie został zaproszony na oficjalny pokaz dla prasy. Wszystkie recenzje fl modelu 3 wyszły o tej samej godzinie, jazdy próbne tez. Przypadek? Otóż nie, podobnie jak wszystkie inne koncerny tesla zaprosiła redakcje na przedpremierowy pokaz i jazdy zapewne wszystko opłacając i dając do podpisania klauzule ze mogą to opublikować nie wczesniej jak danego dnia. Nawet w takiej Polsce modelem s w wakacje nie dało się przejechać bo według pracownika salonu jezdzi po różnych zorganizowanych  eventach w Polsce reklamując firme i jej produkty. Dochodzą do tego regularnie wysyłane mailingi. W wielu centrach handlowych wystawia swoje auta jako reklamówki. Tesla odpalila wrotki, skopiowała wszystkie możliwości marketingowe i reklamuje auta pełna para na dziś dzień.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Takich jak ty są tysiące nagabujących wściekłe na zakup auta i ujadających na wszystko co nie jest tesla w nadziei na kilka darmowych kilometrów czy tez wallboksa. Czy to nie jest czasem płatna reklama? Co są warte opinie właściciel opłacone przez producenta?

18 godzin temu, BMFun napisał(a):

płacąc milionom użytkowników w formie wallboxów i innych darmowych kilometrów za które niektórzy z nich skłonni są urządzić dowolna jatkę na dowolnym forum motoryzacyjnym udowadniając jaka to Tesla jest lepsza.

1. Ten watek tyczy sie zarowno Tesli jak i ogolnie przewagi technologicznej napedu BEV nad ICE, BMW sie trafia najczesciej (ukazywanie wad) bo jestem fanem tej marki wbrew obiegowej opini a i samo BMW sie nader czesto podklada niestety ostatnimi czasy

2. Co do Waszych tez apropo mojego "nagabywanie" na Tesle - pisalem o zaletach Tesli zanim ja w ogole kupilem, pisalem o jej zaletach gdy nie bylo programu lojalnosciowego i bede prawdopodobnie pisac nawet jak sprzedam obie moje Tesle i zamienie je na inna marke (jezeli bedzie nadal za co chwalic oczywiscie)

Dla jasnosci - nikt tu z obecnych czytajacych forum nawet nie zna mojego linku polecajacego Tesli, wiec probujcie dalej Panowie, argumenty macie rzetelne bez dwoch zdan 😄

18 godzin temu, BMFun napisał(a):

Adam uwierzył w marketingowe story że Tesla nie wydaje kasy na marketing, nie rozumiejąc chyba dokładnie czym jest marketing i czym się różni od reklamy

https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/art38524741-tak-wyglada-pierwsza-reklama-w-historii-tesli

Autor artykulu (ktory sam wklejasz) chyba tez nie rozumie roznicy

"Fakt, że amerykański producent samochodów elektrycznych właściwie nie inwestował ani grosza w klasyczne działania marketingowe, przyczynił się do powstania legendy otaczającej markę."

No chyba, ze zaraz standardowo zaczniesz kolejny wywod czym sie rozni marketing od dzialan marketingowych ale to juz tylko z popcornem sobie poczytam bo szkoda mi niedzieli na zapasy w blocie😜

PS. Ciezko uznac za wydawanie kasy umieszczenie propagandowego filmiku o TM3 na kanale Tesli na Twitterze. No chyba, ze zaraz zaczniemy dyskusje ze moze po to Musk wydal 40B zielonych na zakup Twittera, zeby reklamowac Tesle 😜

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, adamjttk napisał(a):

1. Ten watek tyczy sie zarowno Tesli jak i ogolnie przewagi technologicznej napedu BEV nad ICE, BMW sie trafia najczesciej (ukazywanie wad) bo jestem fanem tej marki wbrew obiegowej opini a i samo BMW sie nader czesto podklada niestety ostatnimi czasy

2. Co do Waszych tez apropo mojego "nagabywanie" na Tesle - pisalem o zaletach Tesli zanim ja w ogole kupilem, pisalem o jej zaletach gdy nie bylo programu lojalnosciowego i bede prawdopodobnie pisac nawet jak sprzedam obie moje Tesle i zamienie je na inna marke (jezeli bedzie nadal za co chwalic oczywiscie)

Dla jasnosci - nikt tu z obecnych czytajacych forum nawet nie zna mojego linku polecajacego Tesli, wiec probujcie dalej Panowie, argumenty macie rzetelne bez dwoch zdan 😄

Dla jakości - jesteś jednym z kilku milionów użytkowników Tesli przez których producent oddziałuje na innych. Nie wszystko co się pisze na temat użytkowników Tesli jest o Tobie. Trochę dystansu 🙂 

12 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Autor artykulu (ktory sam wklejasz) chyba tez nie rozumie roznicy

"Fakt, że amerykański producent samochodów elektrycznych właściwie nie inwestował ani grosza w klasyczne działania marketingowe, przyczynił się do powstania legendy otaczającej markę."

No chyba, ze zaraz standardowo zaczniesz kolejny wywod czym sie rozni marketing od dzialan marketingowych ale to juz tylko z popcornem sobie poczytam bo szkoda mi niedzieli na zapasy w blocie😜

PS. Ciezko uznac za wydawanie kasy umieszczenie propagandowego filmiku o TM3 na kanale Tesli na Twitterze. No chyba, ze zaraz zaczniemy dyskusje ze moze po to Musk wydal 40B zielonych na zakup Twittera, zeby reklamowac Tesle 😜

Aż przeczytałem 3 razy, bo "logika" tego co napisałeś jest raczej bliska politykowi niż inżynierowi. Albo miałeś jakiś słabszy dzień i można puścić to w niepamięć, albo Twoim główny celem "dyskusji" jest nie zgadzanie się z adwersarzem, a następnie wyszukanie jakiegoś zdania choćby najmniej znaczącego z którym się nie zgadzasz, żeby na jego podstawie ekstrapolować udowadniając że cała teza jest fałszywa. No stary...to nie przystaje do inżyniera i ja na takim poziomie nie zamierzam dyskutować. Podsumuję to tak:

1. Wklejam Ci link pokazujący że Tesla złamała swoje deklaracje i zrobiła reklamę jak każdy "legacy" producent "kopiując legacy" rozwiązania, a Ty polemizujesz, tylko z kim? Ze mną? Z autorem? jak autor artykułu rozumie słowo działania marketingowe. Czyli że skoro przypadkowy autor artykułu stwierdza że Tesla nie inwestowała do tej pory ani grosza w klasyczne działania marketingowe, to znaczy że reklama którą zobaczyłeś nie powstała? 🙂 

2. Czy na podstawie stwierdzenia "Tesla nie inwestowała do tej pory ani grosza w klasyczne działania marketingowe" wywnioskowałeś, że Tesla nie inwestowała do tej pory ani grosza w działania marketingowe zarówno klasyczne jak i te które nie są klasyczne? Przecież auto nie piszę nic o tych działaniach, które nie są klasyczne dla branży automotive. Szczególnie, że pisałem we wcześniejszym poście, że Tesla w zupełnie inny (czyli nie klasyczny dla branży automotive) sposób uprawia marketing i co więcej, robi to z bardzo dobrym skutkiem? 🙂 No po prostu "1" z logiki matematycznej 😉 

Nie będę polemizował z Tobą nt tego czym jest marketing, znajdziesz w internecie dużo różnych definicji. Podsyłam Ci jedną z nich (nie dziękuj), której autorem jest jeden z klasyków marketingu:

"Philip Kotler zapytany czym jest marketing odpowiedział: jest to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi. A zapytany o misje marketingu odpowiedział ze najważniejsze jest ?sprzedawać wszystkim wszystko"."

I teraz odpowiedz sobie (nie polemizuj ze mną) na przykładzie powyższej definicji lub jakiejkolwiek którą znajdziesz w Internecie, czy Tesla od wielu lat prowadzi działania marketingowe czy nie 🙂 

Żeby nie powielać nieprawdziwych informacji, możesz poczytać sobie co na temat strategii marketingowej Tesli sądzą inni, którzy zajmują się marketingiem (uwaga: przykładowe linki, więc proszę nie polemizuj ze mną na temat wybranych przez Ciebie zdań z poniższych linków 😉 )

https://squeezegrowth.com/pl/key-lessons-from-tesla-marketing-strategy/

https://funkymedia.pl/marketing-mix-tesli-jak-skutecznie-sprzedawac.html

 

 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

@adamjttk

Jak czyta się te Twoje wypowiedzi, to ja nie wyciągam wniosków o Tesli, tylko tym, jak bardzo się zradykalizowałeś i dałeś się zmanipulować. Smutne jest to, że nie potrafisz tego dostrzec. Podstawą postępu jest zmiana na lepsze. Jeśli Ford mówił o wynalezieniu auta zamiast szybszego konia, rozwiązywał problem - samochody są dużo od koni wygodniejsze w użytkowaniu. Jeśli mówimy o wybieraniu muzyki ze Spotify i wmawiasz mi, że wyklikanie tego na ekranie auta zamiast na ekranie telefonu jest postępem, to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Twoje OTA, którego widzę bronisz niczym rycerz, jest syfem który ostatecznie ma więcej wad niż zalet i zabiera Ci wolność w 100%. Tylko czekać, aż złodziej Bułgarii odjedzie Twoją Teslą. Siedząc w domu, w Bułgarii. Tj realne w tej chwili! Jeśli myślisz, że to niemożliwe, to przypomnę Pegasusa choćby. Kierunek działań przestępców (tych w rządzie) jest taki, aby zabierać Ci wolność, a Ty do nich biegniesz z otwartymi ramionami. OTA jest nic nie warte, jeśli auto jest dobre. Wszystko co trzeba, mam w telefonie i Android Auto to finalny feature, który mi daje jakieś zalety, ale i bez tego żyje się dobrze. Mapy aktualizowane na bieżąco mamy od 15-20 lat wszyscy. Kierowcy Opla Vectry i kierowcy Poloneza. Kompletnie nie rozumiesz na czym polega innowacja i postęp. 

Innowacją jest możliwość niejeżdżenia na stacje benzynowe w ogóle. Tj super, tj game changer np. jak mieszkasz na wyspie i paliwo muszą Ci dowozić statkiem. I to co robi Tesla i BEV jako całość są super, mają swoje zalety, mają swoje zastosowanie. Ale nie są i nie będą rozwiązaniem problemów ludzkości, nie uratują planety, nie wpłyną na totalnie zły kierunek transportu, który powinien dążyć do eliminacji samochodów prywatnych.

I wracając do bzdur, które piszesz, że ekrany nie są tańsze. Po pierwsze to nie moja opinia, tylko powszechny konsensus w branży, dlatego pytałem, czy zobaczyłeś ten film co wkleiłem, bo tam to lepiej wyjaśniali. Po drugie "geniuszu", czy w M5 i 518d są te same przyciski? Czy jeśli masz ogrzewane/wentylowe/z masażami fotele to masz te same przyciski co zwykłe stołki w business edition ? Jeśli masz wersje na kraje arabskie czy chińskie czy japońskie z innymi napisami, to nie trzeba osobnych przycisków? Ty się wczoraj urodziłeś, czy po prostu trolujesz, żeby ten temat nie umarł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun - tak jak pisalem wczesniej - zapasy w blocie. Napisz mi jeszcze 2 strony o leksykologii reklamy/marketingu/dzialan marketingowych i czego tam jeszcze chcesz a na koniec dnia masz nadal firmy legacy wydajace setki milionow dolcow na promowanie sie w mediach, niektore gazety motoryzacyjne czy strony internetowe sa wrecz poprzez sponsoring reklamowy tubami propagandowymi danych marek w ktorych kazdy artykul jest pisany na jedno kopyto i zgodnie z linia partii.

Dam Ci male cwiczenie domowe - poszukaj frazy "elektryki sie pala" i zobacz na ilu stronach artykul okraszony bedzie zdjeciem Tesli a na ilu VW czy BMW.
I zrownaj to ze statystykami pozarow danej marki (Tesle pala sieczesciej? 😉
I bedziesz mial odpowiedz o czym pisze.

I zeby nie bylo - lubie reklamy, lubie marketing - jezeli jest w miare obiektywny i utrwala swiadomosc marki, w tym np przoduje Porsche ktore robi FANTASTYCZNE reklamy.
Natomiast marketing falszywy, kupowanie recenzji czy nachalne klamanie jest zenujace - ot przypominaja sie chocby recenzje BMW i4 gdzie dziennikarze pieja z zachwytu przed premiera n/t jego prowadzenia, reklamy BMW n/t autopilota, GUI etc.

Apropo tych linkow polecajacych - jezeli nie chodzilo Ci o mnie, powiedz mi, gdzie sie natknales na te "miliony" uzytkownikow Tesli i ich nachalna reklame, ile to linkow polecajacych na zakup Tesli wyladowalo na Twoim mailu, osobiscie ktos Cie namawial do zakupu Tesli? Ten Twoj sasiad co jezdzi TM3? Ktokolwiek?
Pisales wyraznie o forach innych marek, jezeli nie chodzilo Ci o mnie to napisz prosto, gdzie sie zetknales z wciskaniem Tesli na innych forach? Proste pytanie, daj prosta odpowiedz
 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Slawomir napisał(a):

Jeśli mówimy o wybieraniu muzyki ze Spotify i wmawiasz mi, że wyklikanie tego na ekranie auta zamiast na ekranie telefonu jest postępem, to nie wiem czy się śmiać czy płakać.

Dla przypomnienia, korzystanie z tel w czasie jazdy jest nielegalne, mandat wynosi 500 PLN i 12 punktow karnych.

W Norwegii mandat za korzystanie z tel. podczas jazdy wynosii ~3000 PLN

Korzystanie z tabletu podczas jazdy jest legalne i wyjatkowo wygodne.

I zanim zaczniesz swoje antysystemowe dywagacje co Ci sie wydaje, co wg Ciebie jest dobre, co wygodne, co niewygodne, jak to powinno wygladac etc etc  - ja pisze o stanie faktycznym, Ty o swoich pogladach.

2 godziny temu, Slawomir napisał(a):

Twoje OTA, którego widzę bronisz niczym rycerz, jest syfem który ostatecznie ma więcej wad niż zalet i zabiera Ci wolność w 100%. Tylko czekać, aż złodziej Bułgarii odjedzie Twoją Teslą.

Ciekawa sprawa, wlasnie poki co jakos nie slychac o kradzeniu Tesli, nie slychac o cofaniu w nich "licznikow", jakos nie slychac o ulepach Teslowych ktore jezdza po drogach. Gdybysmy mogli tylko znalezc przyczyne..

Czy wsrod pozostalych producentow jest podobnie? Hmm..

Roznica miedzy nami jest taka, ze ja od 3 lat jezdze autem z dzialajacym OTA i BARDZO sobie chwale, jest fantastyczne imho.

Ty natomiast nazywasz to syfem bo 20 letni mechanik dzwoni do Ciebie z ASO bo widzi, ze Ci sie klocki koncza i czujesz sie inwigilowany. Kup sobie jakis zagluszacz sygnalu albo wypruj karte SIM z auta i rozwiazesz swoj problem. Albo powiedz w ASO zeby przestali Cie nekac, nie trzeba aut w ASO serwisowac wg EU zeby miec gwarancje.

2 godziny temu, Slawomir napisał(a):

Kierunek działań przestępców (tych w rządzie) jest taki, aby zabierać Ci wolność, a Ty do nich biegniesz z otwartymi ramionami. 

Przykro mi, ze masz takie odczucia.

Ja sie czuje bardzo wolny, w porownaniu do tego co mieli np. moi rodzice kilkadziesiat lat temu to niebo a ziemia.

Negowanie swobody, mozliwosci i wolnosci zycia jaka mamy dzisiaj, a jaka mieli ludzie jeszcze niedawno temu w PL - nie wiem nawet jak nazwac, trzeba miec klapki na oczach, i Ty mi piszesz ze ja jestem zradykalizowany? ^^

2 godziny temu, Slawomir napisał(a):

to co robi Tesla i BEV jako całość są super, mają swoje zalety, mają swoje zastosowanie. Ale nie są i nie będą rozwiązaniem problemów ludzkości, nie uratują planety, nie wpłyną na totalnie zły kierunek transportu, który powinien dążyć do eliminacji samochodów prywatnych.

Slawomir, jak to mowia "nie od razu Rzym zbudowano", nie oczekuj cudow w przeciagu dekady czy dwoch.

Wg mnie idziemy w dobra strone, z eliminacja samochodow prywatnych w jakiejsc odleglej przyszlosci sie zgadzam, po to jest rozwijana autonomia, te FSD z ktorego tak tu wszyscy sie smieja (tak samo jak sie smieli 10 lat temu z BEV).

Jak sie popatrzy na chlodno - ja moja TM3 w 99% czasu uzywam 15min rano i 15 min po poludniu, czyli to auto jest uzywane 30 min dziennie, to jest 2% czasu.

Marnotrawstwo zasobow jest ewidentnie gigantyczne i ja tego nie neguje. Zeby to zmienic trzeba dziesiecioleci ale juz sie nad tym grubo pracuje - home office, metaverse, VR, autonomia pojazdow, swiat za 10-20 lat bedzie dla nas nie do poznania.

2 godziny temu, Slawomir napisał(a):

I wracając do bzdur, które piszesz, że ekrany nie są tańsze. Po pierwsze to nie moja opinia, tylko powszechny konsensus w branży, dlatego pytałem, czy zobaczyłeś ten film co wkleiłem, bo tam to lepiej wyjaśniali. Po drugie "geniuszu", czy w M5 i 518d są te same przyciski? Czy jeśli masz ogrzewane/wentylowe/z masażami fotele to masz te same przyciski co zwykłe stołki w business edition ? Jeśli masz wersje na kraje arabskie czy chińskie czy japońskie z innymi napisami, to nie trzeba osobnych przycisków? Ty się wczoraj urodziłeś, czy po prostu trolujesz, żeby ten temat nie umarł?

Innym konsensusem w branzy jest to ze elektryki sie pala a diesle nie powoduja nowotworow bo sa czyste, eksperci VW maja na to dowody i testy nawet.

3/4 przyciskow w 518d i M5 jest wspolne. Przy roznicach sa zaslepki a wiazka i tak jest poprowadzona. Elementarz.

W Arabii maja inne przyciski na klimatyzacje czy infografike od otwierania bagaznika? I Ty mowisz ze ja bredze? Ogarnij sie chlopie.

 

A tymczasem z drugiej strony oceanu artykuly dla fanbojow

Tesla supercomputer could boost EV maker's market cap by $600 bln - Morgan Stanley | Reuters

Tesla's China dominance: This week in EVs By Investing.com

53179044317_0c3459d034_o.jpg

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun - tak jak pisalem wczesniej - zapasy w blocie. Napisz mi jeszcze 2 strony o leksykologii reklamy/marketingu/dzialan marketingowych i czego tam jeszcze chcesz a na koniec dnia masz nadal firmy legacy wydajace setki milionow dolcow na promowanie sie w mediach, niektore gazety motoryzacyjne czy strony internetowe sa wrecz poprzez sponsoring reklamowy tubami propagandowymi danych marek w ktorych kazdy artykul jest pisany na jedno kopyto i zgodnie z linia partii.

Dam Ci male cwiczenie domowe - poszukaj frazy "elektryki sie pala" i zobacz na ilu stronach artykul okraszony bedzie zdjeciem Tesli a na ilu VW czy BMW.
I zrownaj to ze statystykami pozarow danej marki (Tesle pala sieczesciej? 😉
I bedziesz mial odpowiedz o czym pisze.

I zeby nie bylo - lubie reklamy, lubie marketing - jezeli jest w miare obiektywny i utrwala swiadomosc marki, w tym np przoduje Porsche ktore robi FANTASTYCZNE reklamy.
Natomiast marketing falszywy, kupowanie recenzji czy nachalne klamanie jest zenujace - ot przypominaja sie chocby recenzje BMW i4 gdzie dziennikarze pieja z zachwytu przed premiera n/t jego prowadzenia, reklamy BMW n/t autopilota, GUI etc.

Jak zwykle odwrócenie kota ogonem - uprawiasz niemerytoryczne zapasy w błocie i wszystkich dookoła o to podejrzewasz.

Żeby pokazać że masz obsesję na punkcie Tesli. Proszę: wynik eksperymentu jest taki, że po wpisaniu hasła, są tylko 3 zdjęcia Tesli (W tym 1 z elektrowozu), 0 nagłówków z nazwą Tesli za to 1 o Mercedesie i 1 o VW, poza tym ba zdjęciach jest masa innych elektryków: Fordy e-mach, VW ID.3, BMW i3. Jakieś co najmniej 1/3 to artykuły, które wyjaśniają że elektryki wcale nie palą się bardziej od spalinowych albo że pożar w Warszawie nie był spowodowany elektrykami i ogólnie stawiające elektryki w pozytywnym świetle. Jednak wygodniejszy dla Ciebie obraz jest że masz wroga w postaci mediów, które "sprzedały" się koncernom legacy, a Ty jak Don Kichot walczysz z tym jak z wiatrakami, ramię w ramię z innymi fanami Tesli. Wolisz powielać linię, że świat jest przeciwko Tesli, która to idzie "pod prąd" i dzięki jej samochodom "świat będzie lepszy". Tak mogłeś pisać 10 lat temu, kiedy Tesla była czymś egzotycznym, dziś mamy 2023 rok 🙂 Tobie nie podoba się sposób uprawniania marketingu przez producentów innych niż Tesla, a komuś innemu nie podoba się wiele wypowiedzi Elona Muska, więc nie rozpatruj wyższości etycznej jednego czy drugiego podejścia, bo zaczyna to przypominać bardziej politykę, niż merytoryczną dyskusję.

Przeczytaj ten artykuł o strategii marketingowej Tesli, który Ci wysłałem (https://squeezegrowth.com/pl/key-lessons-from-tesla-marketing-strategy/). On wcale nie stawia Tesli w złym świetle, wręcz przeciwnie, doskonale ułożona i skuteczna strategia marketingowa. Natomiast Ty idealnie wpasowujesz się w tą strategię i jesteś tubą, która ten przekaz powiela. Jedną z wielu milionów. Jedyna różnica, że Ty robisz to w dość mało wysublimowany sposób na tym forum, czym niestety osiągasz często odwrotny efekt.

 

 

image.thumb.png.0f75c4ef289bda9d900f0fbdecf37c4d.pngJ

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Apropo tych linkow polecajacych - jezeli nie chodzilo Ci o mnie, powiedz mi, gdzie sie natknales na te "miliony" uzytkownikow Tesli i ich nachalna reklame, ile to linkow polecajacych na zakup Tesli wyladowalo na Twoim mailu, osobiscie ktos Cie namawial do zakupu Tesli? Ten Twoj sasiad co jezdzi TM3? Ktokolwiek?
Pisales wyraznie o forach innych marek, jezeli nie chodzilo Ci o mnie to napisz prosto, gdzie sie zetknales z wciskaniem Tesli na innych forach? Proste pytanie, daj prosta odpowiedz
 

To propozycja udziału w zapasach w błocie. Nie, dziękuję. Poczytaj sobie fora na elektrowozie czy komentarze na elektrowozie.

 

Czy wg Ciebie to jest marketing, czy nie? 🙂 I czym się to różni od działań, które robią tzw. "legacy" producenci?

https://www.cnbc.com/2018/08/22/youtube-star-referred-over-12-million-in-tesla-sales-and-got-2-free-cars.html

image.png.8bcb39b2b995545d63e22e988d1ce956.png

image.thumb.png.601d9d1ac01309fc6aa6e90e10a38592.png

 

Poszukaj sobie wątków o podziękowaniach za referale oraz z jakim zaangażowaniem promują Teslę ci co dostali/chcą dostać jakieś premie za polecenia. Czy to się różni od benefitów jakie mogą dostawać dziennikarze? Obiektywność "porad" zbliżona. Za to z marketingowego punktu widzenia, to jest strzał w 10 Tesli, tym bardziej że są tacy jak Ty, którzy chyba wierzą w całkowitą obiektywność takiego naganiania na produkt.

 

 

Edytowane przez BMFun
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ostatnio znajomy wrzucił na marketplace Teslę Model X z 2016 roku. Nie mam niestety informacji o przebiegu (zapytam go przy okazji) ale zużycie wnętrza samochodu jest ciekawe. Fotel kierowcy wygląda tak w BMW/Mercedesie przy przebiegu 500-600 tysięcy, no chyba że ktoś tyle zrobił Teslą 😄 

 

369623053_6562163820536613_1675782810520638457_n.jpg

369644950_6591979074230078_3539771399206853079_n.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.