Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Te 417tys na dziś za auto z takimi możliwościami i dostępnością to niezła cena i pozwala przełknąć niedoskonałości. Jakbym czegoś teraz szukał, to bym rozważył nawet pomimo tego Tesla-hype'u który jest dookoła 🙂  A standardowy autopilot jakie ma funkcje i czego mu brakuje np do autopilota który jest w X5? Autopilot to dla mnie mega ważne usprawynienienie i aktualnie opcja must have dla rodzinnego samochodu. W te wakacje przejechałem 5tys km wypożyczonym autem po autostradach bez tej opcji i to było męczące.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Slawomir napisał(a):

@adamjttk Serio? Może jeszcze się okaże, że wrócisz do BMW 😂

Oczywiscie ze wroce, po co inaczej bym tu na forum siedzial, jak tylko firma sie ogarnie i zacznie wypuszczac elektryczne auta ktore przystoja dewizie marki "sheer driving pleasure" (zamiast 2,5 tony albo wsiunskie LEDY) i bedzie chociaz w 90% dawala rady z frajda z jazdy tak jak daje TM3P.

Chociaz Tesla mnie ewidentnie przekupuje zebym tego nie robil (dzisiaj przyszedl drugi wallbox z punktow)

2 godziny temu, Slawomir napisał(a):

Jak dla mnie ten model to zebranie wszystkich najgorszych pomysłów BMW w jedno miejsce. Absolutna porażka pod prawie każdym względem.

Kazdy widzi to co chce widziec, ja tu widze powrot do korzeni i w koncu odchudzanie i stylistyke na miare BEV 21 wieku

33602477348_a04ed960c2_o-scaled.jpg

BMW-Neue-Klasse-bok-1.jpg

 

2 godziny temu, Slawomir napisał(a):

I przy okazji, licznik przed kierownicą jest, tylko przesunięty pod szybę panie niedowidzący.

To nie licznik, to headup (cos czego BAAARDZO brakuje w Tesli)

 

2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Jaka nowinkę technologiczna pokazał lifting modelu 3? Ja tu jedynie widze kopie niemieckich rozwiązań.

Czy ja wiem, np 678km WLTP, cos czego klienci elektrycznych BMW nie zobacza jeszcze dlugie lata (chyba, ze w dieslu ;P)

 

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

 i autopilot pełny (żeby nie mieć gorszego niże w BMW)

obsikalem sie prawie

i mnie tu od fanbojow wyzywaja rotfl 😄

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

W tesli model 3, przynajmniej performance był tretoryczny. V max można było utrzymać jedynie przez kilka sekund.

Przypomnij mi slonik ile Vmax jest w AMG EQE za pol banki? 210?

A iX1 "sheer driving pleasure"? 180?

Masz, popatrz sobie jak jezdzi prawdziwe premium po niemieckich autostradach ^^

52165738939_2ec85cf7a0_o.jpg

 

Godzinę temu, Slawomir napisał(a):

że w M760 (jak i innych autach) nie da się ustawić tempomatu powyżej 210kmh 😂 Ach te problemy nieznane kierowcom aut elektrycznych.

Niech nam spaliny jeszcze dlugo zyja! (i dofinansowuja auta elektryczne)

52019559804_6d77f62767_o.jpg

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież napisałem ze v max jest papierowy bo dostępny tylko przez chwile. Akurat tyle żebyś mógł zrobić zdjęcie i się moczyć później na forum 😀 co do zasięgu, oglądałem test na carwow i  zuzycie modelu 3 nie powala. Przy takiej jeździe i temperaturach mam regularnie w ix1 14-15kwh a to jest suv i duuuzo cięższe auto. Szału nie ma a duży zasięg jest dzięki wąskim balonom na kołach. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, adamjttk napisał(a):

   2 godziny temu,  BMFun napisał(a):  i autopilot pełny (żeby nie mieć gorszego niże w BMW)

obsikalem sie prawie

i mnie tu od fanbojow wyzywaja rotfl 😄

Nie krępuj się, na "skórzanych" siedzeniach Tesli taka przygoda nie powinna być problemem dla nietrzymających 😉 Co innego na welurze BMW.

A wracając do meritum, to napisz konkretnie co zawiera standardowy autopilot Tesli? Z tego co pobieżnie widziałem to nie ma np zmiany pasa ruchu. A czy ma całą resztę - utrzymanie pasa ruchu, martwa strefa, adaptacyjny tempomat, awaryjne hamowanie, obserwację czerwonego światła? Jeśli tak, to da się żyć bez zmiany pasa ruchu bez dopłaty, ale wtedy jest gorzej niż pełny autopilot BMW. To stwierdzenie nie stoi oczywiście w sprzeczności z tym, że autopilot Tesli z dopłatą 39tys wydaje się bardziej zaawansowany od tego w BMW. Chociaż być może dlatego że mniej ufa tym rozwiązaniom niż Tesla i bardziej je ogranicza (jest dużo przykładów na YT w internecie jakie cyrki odstawia autopilot Tesli).

37 minut temu, adamjttk napisał(a):
  1 godzinę temu,  słonik40 napisał(a): 
W tesli model 3, przynajmniej performance był tretoryczny. V max można było utrzymać jedynie przez kilka sekund.

Przypomnij mi slonik ile Vmax jest w AMG EQE za pol banki? 210?

A iX1 "sheer driving pleasure"? 180?

Masz, popatrz sobie jak jezdzi prawdziwe premium po niemieckich autostradach ^^

 

 

Ale tutaj mowa o nowej Tesli. Twoja to już stary samochód, to historia motoryzacji 🙂 Sprytnie pominąłeś wyjaśnienie tutaj nam, dlaczego Tesla zrobiła limit do 200km/h i teraz Słonik swoim modelem EQE sprzed roku na krótkich trsach będzie mógł wyprzedzić najnowszą Teslę która zgaśnie przy 200km/h 😉

 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

@adamjttk to nie jest headup. To OLED pod szybą. Headup nie moze miec czarnego tła, bo jest rzutowany na przeźroczystą szybę. Także nowe BMW mają normalny centralny prędkościomierz.

A kopcą diesle, dlatego je hejtuje. Szczególnie z wyciętym DPFem i po tuningu. I swoją drogą, może widziałeś kiedyś, że wiele diesli ma wydechy w dół z tego powodu, a czyściutkie benzyny, takie jak moje V12, nie kopcą nic a nic ☺️

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk wklejasz zdjęcie jakiegoś popsutego BMW 7 z kopcącym wydechem i wypisujesz jakie to Tesle czyściutkie i nic nie cieknie, tylko że liczba płynów w elektryku niewiele różni się od liczby płynów w ICE. Zamiast oleju silnikowego wchodzi ciecz chłodząca baterie. Nawet skrzynia biegów występuje w niektórych elektrykach (jak Porsche), więc i olej tam się znajduje. Czy elektryki wyeliminowały: olej przekładni elektrycznego wspomagania, płyn hamulcowy, czy płyn do spryskiwaczy?

Hmmm, gear fluid service w Tesla Plaid? W kilkumiesięcznej Tesli? Zdalnie nie udało się naprawić? Tesla stała tydzień w serwisie? https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2022-model-s-plaid-gearbox-fluid-service.285076/

"Hi all, I have a 2022 Model S plaid and since getting delivered in June it's had countless issues. Some of these issues were expected due to Teslas less than decent build quality but recently I have had this issue and even the service center couldn't explain it to me. About a month ago I got a notification on the dash saying "gearbox fluid service recommended." I scheduled an appointment with my local service center and dropped the car off. The car was there for over a week and they told me that there was a "wiring harness" that had to be replaced and that everything was good now. I was not satisfied with their explanation but was sick of my car being there for and extended period of time so I took my car and left. 2 days ago on my way home I received the same message on the dash saying the car needs a gearbox fluid service and now I really don't know what to do. Wondering if anyone on here has had this issue before."

 

Czy ci użytkownicy Tesli, to zakamuflowani fanboje ICE którzy zniechęcają do zakupów Tesli?

 

image.thumb.jpeg.f8338bee79bd6fade8d1a3732f2d08ec.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.25d883f0473faf53294446ec41f3c05c.jpeg

 

image.thumb.jpeg.4153751526dbccad7bd73fd39189bbb2.jpeg

 

33358abd-79ea-48b3-8a3a-45cd2288923a-jpe

 

413dde4b-a6f2-4668-913e-0f2a45c27072-jpe

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/red-fluid-leaking.233831/

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/leaking-blue-liquid.238456/

 

To chyba jakaś większa zmowa, bo jest tego dość dużo: https://teslamotorsclub.com/tmc/search/7461454/?q=leaking+fluid&o=relevance

 

image.thumb.png.1fc4fa5470c83a87b7cae81b80489614.png

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Opublikowano
48 minut temu, BMFun napisał(a):

Te 417tys na dziś za auto z takimi możliwościami i dostępnością to niezła cena i pozwala przełknąć niedoskonałości. Jakbym czegoś teraz szukał, to bym rozważył nawet pomimo tego Tesla-hype'u który jest dookoła 🙂  A standardowy autopilot jakie ma funkcje i czego mu brakuje np do autopilota który jest w X5? Autopilot to dla mnie mega ważne usprawynienienie i aktualnie opcja must have dla rodzinnego samochodu. W te wakacje przejechałem 5tys km wypożyczonym autem po autostradach bez tej opcji i to było męczące.

Co do autopilota to utrzymanie pasa ruchu, martwa strefa (kamerki na ekranie a lewej i prawej), adaptacyjny tempomat, awaryjne hamowanie, obserwację czerwonego światła (daje sygnał że światło przeskoczyło na zielone), jazda w korku. 

Ograniczenia prędkości według znaków (nie zawsze działa idealnie w PL). Czyli wszystko ma w standardzie. W sumie za tą kasę dostaje się 3.2s do 100 i 730 zasięgu wltp na kołach 19 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie za to brak adaptacyjnych świateł, kiepsko działające wycieraczki, gorsza nawigacja (np brak wskazania ulicy w która sie skręca), bardzo słabe wykonanie (modele s są wykonane dużo gorzej od 3/y), słabe wyciszenie, brak kamer 360, brak rolety nad szklanym dachem, brak czujników parkowania, klamki oraz otoczenie po bokach tez nie jest chyba oświetlone. Wbrew pozorom model s ma sporo braków i nie składał mi sie ten zakup. No i sedan wiec wsiadanie/wysiadanie/widoczność wiele gorsza a model s jest wyjątkowo niski. Brak mody na sedany z kolei pociągnie wartość i zainteresowanie przy odsprzedaży mocno w dół.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak zmieniając temat. Robotaxi w wydaniu chińskim https://youtu.be/uIuk0MwcKmk?si=toSDarwnxwgPe5cE&t=891 

jak tam robotaxi elona?

jeszcze jedno zdanko o Fsd tesli. Podobno w najnowszej wersji cały aktualny hardware oraz sof wyrzucili do kosza i nowsza wersja jest oparta o hardware 4.0 i ai wiec obecni właściciele kupują starego i już praktycznie nierozwijanego śmiecia który zaraz trafi do kosza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Przecież napisałem ze v max jest papierowy bo dostępny tylko przez chwile. Akurat tyle żebyś mógł zrobić zdjęcie i się moczyć później na forum 😀

Haha, a niemieckie AMG 2023 za pol banki nie ma nawet papierowego, wiec ani nie bedzie nawet zdjecia ani moczenia sie, ewentualnie tylko gul jak Skoda Octavia 1.4 TSI bedzie siedziec na zderzaku 🤣

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

w ix1 14-15kwh a to jest suv i duuuzo cięższe auto.

iX1 to taki SUV jak TM3P auto sportowe 🤣

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

duży zasięg jest dzięki wąskim balonom na kołach. 

Eksperci go nienawidza, odkryl najwieksza tajemnice Tesli, 680 WLTP z 75kWh dzieki "balonom na kolach" ^^

 

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

 

co zawiera standardowy autopilot Tesli? A czy ma całą resztę - utrzymanie pasa ruchu, martwa strefa, adaptacyjny tempomat, awaryjne hamowanie, obserwację czerwonego światła? Jeśli tak, to da się żyć bez zmiany pasa ruchu bez dopłaty, ale wtedy jest gorzej niż pełny autopilot BMW.

Standardowy (bezplatny) autopilot ma wszystkie te opcje ktore wymieniles a nawet tyci wiecej.

FSD czy pilot rozszerzony to zmiana pasa ruchu na autostradzie, zjazd z autostrady, parkowanie automatyczne, wzywanie auta z parkingu - jak ktos lubi nowinki czemu nie, dla mnie wartosc tego jest poki co okragle zero.

Co do wyzszosci autopilota BMW w max wersji pozwol ze nie skomentuje bo Twoje fanbojstwo to juz wyzszy level odklejenia 😉

 

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Sprytnie pominąłeś wyjaśnienie tutaj nam, dlaczego Tesla zrobiła limit do 200km/h i teraz Słonik swoim modelem EQE sprzed roku na krótkich trsach będzie mógł wyprzedzić najnowszą Teslę która zgaśnie przy 200km/h 😉

Nic nie pominalem, pisalem o tym w poscie o LCI, czekam na oficjalne dane, tak samo jak czekam na informacje n/t masy TM3 LCI i info apropo  nowej TM3P/Plaid.

Jak na moje wyglada to albo na pomylke w konfiguratorze albo problemy z termika, chetnie czekam na jakies rzetelne info n/t temat.

Godzinę temu, Slawomir napisał(a):

@adamjttk to nie jest headup. To OLED pod szybą. Headup nie moze miec czarnego tła, bo jest rzutowany na przeźroczystą szybę. Także nowe BMW mają normalny centralny prędkościomierz.

Masz racje, zerknalem az do infografik BMW, zwracam honor.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mercedes ma już oled w standardzie, bmw albo ma albo będzie mieć, może tesla za 2 liftingi tez się doczeka. W koncu próbuje gonić to niemieckie Premium. Automatyczne parkowanie to ma ma dziś kazde bmw w standardzie plus wycofanie ostatnie 50 metrów.

 

sam producent chwali się ze poprawił zasięg dzięki lepszej aerodynamikę i bardziej aerodynamicznym kołom wiec możesz podyskutować na ten temat z elonem.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

No właśnie za to brak adaptacyjnych świateł, kiepsko działające wycieraczki, gorsza nawigacja (np brak wskazania ulicy w która sie skręca), bardzo słabe wykonanie (modele s są wykonane dużo gorzej od 3/y), słabe wyciszenie, brak kamer 360, brak rolety nad szklanym dachem, brak czujników parkowania, klamki oraz otoczenie po bokach tez nie jest chyba oświetlone. Wbrew pozorom model s ma sporo braków i nie składał mi sie ten zakup. No i sedan wiec wsiadanie/wysiadanie/widoczność wiele gorsza a model s jest wyjątkowo niski. Brak mody na sedany z kolei pociągnie wartość i zainteresowanie przy odsprzedaży mocno w dół.

Nie do końca tak jest. Mam TM3 w domu: brak adaptacyjnych świateł (nie zauważyłem), kiepsko działające wycieraczki (już działają dobrze), gorsza nawigacja (nie ma problemu, co update działa lepiej i dodają nowe funkcje), słabe wyciszenie (nie do końca), brak kamer 360 (to co jest wystarcza, fakt nie jest to 360), brak rolety nad szklanym dachem (nie ma potrzeby, chłodzenie samochodu i wentylacja działa świetnie), klamki oraz otoczenie po bokach tez nie jest chyba oświetlone (poważnie Ci tego brakuje 🙂 

Komfort jazdy TMS, przyspieszenie, technologii nie ma co porównywać do EQE SUV. Miałem ten samochód na weekend i żona stwierdziła żebym go oddał bo woli w TM3 jeździć. 

Opublikowano
3 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Mercedes ma już oled w standardzie, bmw albo ma albo będzie mieć, może tesla za 2 liftingi tez się doczeka. W koncu próbuje gonić to niemieckie Premium. Automatyczne parkowanie to ma ma dziś kazde bmw w standardzie plus wycofanie ostatnie 50 metrów.

 

sam producent chwali się ze poprawił zasięg dzięki lepszej aerodynamikę i bardziej aerodynamicznym kołom wiec możesz podyskutować na ten temat z elonem.

To są pierdoły. Jak dla mnie EQE SUV nie ma podejścia w wykonaniu komforcie siedzeń do X5 LCI. BMW to kompletnie inna bajka i półka. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, słonik40 napisał(a):

Wbrew pozorom model s ma sporo braków i nie składał mi sie ten zakup. No i sedan

90% Twoich postow na tym forum jest tak merytoryczna jak ten ^^

Jakbys nie zalapal - nie, TMS to nie sedan.

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Czy elektryki wyeliminowały: olej przekładni elektrycznego wspomagania, płyn hamulcowy, czy płyn do spryskiwaczy?

My tak na powaznie BMFun? Plyn do spryskiwaczy w kontekscie ICE/BEV?

Wez jeszcze cole z McDonaldsa dolicz do listy 🤣

Jak ktos ja wstawi do schowka w drzwiach to sie moze wylac przez te szpary co ostatnio wstawiales na filmiku ^^

8 minut temu, słonik40 napisał(a):

Automatyczne parkowanie to ma ma dziś kazde bmw w standardzie.

 W przeciwienstwie do ogrzewanych siedzen 😁

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Ram pam pam, nasycenie rynku elektrykami zaczyna być widoczne i to nie przy osiągnięciu 90% udziału w rynku...

https://android.com.pl/moto/633665-sprzedawcy-samochodow-nie-chca-elektrykow/

@adamjttk

A na Wikipedii piszą, że sedan:

Cytat

The Tesla Model S is a battery electric full-size luxury sedan with a liftback body style

Wracając do tych OLEDów w Neue Klasse - dzisiejszy design jest taki mylący, że człowiek nie wie już co jest czym, bo miesza się wszystko, tak jak sedany z liftbackami, tak headupy z dziwnymi tworami pod szybą 😛

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Nie do końca tak jest. Mam TM3 w domu: brak adaptacyjnych świateł (nie zauważyłem), kiepsko działające wycieraczki (już działają dobrze), gorsza nawigacja (nie ma problemu, co update działa lepiej i dodają nowe funkcje), słabe wyciszenie (nie do końca), brak kamer 360 (to co jest wystarcza, fakt nie jest to 360), brak rolety nad szklanym dachem (nie ma potrzeby, chłodzenie samochodu i wentylacja działa świetnie), klamki oraz otoczenie po bokach tez nie jest chyba oświetlone (poważnie Ci tego brakuje 🙂 

Komfort jazdy TMS, przyspieszenie, technologii nie ma co porównywać do EQE SUV. Miałem ten samochód na weekend i żona stwierdziła żebym go oddał bo woli w TM3 jeździć. 

Hehe, Słonika żona kazała oddać Teslę, więc 180 stopni inne wrażenia. Konkluzja jest chyba taka, że każdy ma inne potrzeby, inny poziom akceptacji co do jakości czy niedoróbek i inny poziom akceptacji cen. Cieszmy się że jest wybór i każdy może wziąć to co dla niego jest "enough". Zawsze będę tacy jak Sławomir u których parametr ceny ma małe znaczenia i od tego są marki i silniki, w których kompromisy będą mniejsze, więc można kupić więcej samochodów i mieć je do różnych zastosowań niż szukanie all in one.

Bardzo mi przypomina się dyskusja na forum X5 w którym część mówi że zawieszenie pneumatyczne to padaka i buja że się niedobrze robi i M-Proff a najlepiej wersja M to najlepsze zawieszenie do X5 (ja jestem w tej grupie), a inna grupa mówi że kupowanie pewnego i twardszego zawieszenia do SUV to głupota i tylko pneumatyka. Te same dyskusje będą w kwestii świateł (ja sobie nie wyobrażam bez adaptacyjnych z wycinaniem), kamer 360, wyciszenia itp itd. Różnica pomiędzy Teslą a BMW/Merc itp jest taka że Tesla jest tańsza i nie masz wyboru, a w tych pozostałych masz np 5 rodzajów zawieszenia (stand, m stand, m prof, pneumatyka, m). Jak komuś pasuje standard Tesli  oraz brak wyboru (oprócz koloru lakeru, wnętrza czy rodzaju felgi), to ma z tego powodu premię w postaci wyraźnie niższej ceny i ponadprzeciętnych osiągów którymi może się pochwalić i raz na 3 miesiące w ich pełni skorzystać przez parę sekund. Nie mówię że Tesla to zły wybór, bo przy odpowiednio niskiej cenie, sam być może kiedyś kupię 🙂

Zabawne dla mnie jest jaranie się osiągami i jednocześnie pokazywanie jak mało jego auto zużywa kWh. Ja korzystam z mojego ICE nie zastawiając się ile pali, tylko tak jaką mam akurat potrzebę i pełny max osiągów może raz na kilka miesięcy wykorzystam i się nimi aż tak nie jaram, ale gdyby to była jedyna rzecz który to auto wyróżnia, to pewnie bym o tych osiągach na papierze mówił częściej 😜 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
7 minut temu, Slawomir napisał(a):

Ram pam pam, nasycenie rynku elektrykami zaczyna być widoczne i to nie przy osiągnięciu 90% udziału w rynku...

https://android.com.pl/moto/633665-sprzedawcy-samochodow-nie-chca-elektrykow/

@adamjttk

A na Wikipedii piszą, że sedan:

Wracając do tych OLEDów w Neue Klasse - dzisiejszy design jest taki mylący, że człowiek nie wie już co jest czym, bo miesza się wszystko, tak jak sedany z liftbackami, tak headupy z dziwnymi tworami pod szybą 😛

Zgadza się, że nasycenie rynku jest już znaczne. Audi czy Mercedes dwoją się i troją żeby coś sprzedać, dlatego takie mocne rabaty i finansowanie dają na EQE, EQS. Klienta na elektryka w Mercedesie całują po stopach, żeby to ktoś wziął ;-). 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, adamjttk napisał(a):

My tak na powaznie BMFun? Plyn do spryskiwaczy w kontekscie ICE/BEV?

Wez jeszcze cole z McDonaldsa dolicz do listy 🤣

 

Na poważnie. Akurat w 2 egzemplarzach BMW miałem wycieki płynu do spryskiwacza 😉 No ale Ty tak na poważnie, że z tej serii przykładów, szczególnie płynu chłodzącego baterii i całej litanii narzekań na te wycieki płynu chłodzącego baterię czy oleju ze skrzyni biegów w przyapdku Plaid w Model S i X? To jest przykład merytorycznej dyskusji? Nie poznaję Cię Adam 🙂 Liczę że do tego wrócisz jak będziesz miał czas, a nie zostawisz tematu na ironicznym rzuceniu tekstu o coli z MacDonalds żeby odwrócić uwagę od prawdziwego problemu 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

No ale Ty tak na poważnie, że z tej serii przykładów, szczególnie płynu chłodzącego baterii i całej litanii narzekań na te wycieki płynu chłodzącego baterię czy oleju ze skrzyni biegów w przyapdku Plaid w Model S i X? To jest przykład merytorycznej dyskusji? Nie poznaję Cię Adam 🙂 Liczę że do tego wrócisz jak będziesz miał czas, a nie zostawisz tematu na ironicznym rzuceniu tekstu o coli z MacDonalds żeby odwrócić uwagę od prawdziwego problemu 🙂

Prawdziwego problemu?

Na 5 milionow sprzedanych aut w 50szt wylal sie plyn chodzacy i mam z tego powodu drzec szaty?

To odwroce kota ogonem - KAZDEGO ROKU plonie w Polsce 10.000 aut spalinowych.

Czy mamy przestac parkowac auta spalinowe w garazach, halach garazowych, centrach handlowych bo 10.000 aut co roku plonie?

A moze w ogole mamy przestac nimi jezdzic bo nie znamy dnia ani godziny kiedy sie w nich spalimy?

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Hehe, Słonika żona kazała oddać Teslę, więc 180 stopni inne wrażenia. Konkluzja jest chyba taka, że każdy ma inne potrzeby, inny poziom akceptacji co do jakości czy niedoróbek i inny poziom akceptacji cen.

Tutaj 100% zgody!

Ja jak widze w 2023r w aucie np brak obslugi glosowej po polsku, tunel na wal napedowy w aucie w ktorym nie ma walu (rotfl), jakies plebejskie manualne klapki czy klamki wewnetrzne czy np tego typu niedorobiony soft ktory pokazuje komunikaty n/t sprzegla w elektrycznym iX  to ciezko zakceptowac takie niedorobione auta troche 😞

53163764456_50a7c2fc3e_o.jpg

 

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Różnica pomiędzy Teslą a BMW/Merc itp jest taka że Tesla jest tańsza i nie masz wyboru, a w tych pozostałych masz np 5 rodzajów zawieszenia (stand, m stand, m prof, pneumatyka, m).

Mowisz?

To wez mi napisz ile standardow zawieszenia do wyboru jest np w iX3 czy i4

Ja to interpretuje inaczej - jak robisz kompaktowego sedana ktory wazy sam z siebie prawie 2,5 tony a jak wsiada 4 osoby to dobija do 3 ton to nie masz wyboru i MUSISZ wlozyc pneumatyke.

Syndrom sztokholmski z wyborem widze w pelni, jak w 2023r firma potrafi sprzedawac auta po 300k PLN domyslnie bez ogrzewanych siedzen czy na 17" felgach (powaznie ^^), bez wzmacniacza audio, czy zyczyc sobie 1000 PLN za badziewna i niedzialajaca ladowarke QI (o wartosci roboczej w hurcie 10PLN? 12 PLN?)  - przechodzi to moje najsmielsze wyobrazenie.

 

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Zabawne dla mnie jest jaranie się osiągami i jednocześnie pokazywanie jak mało jego auto zużywa kWh. Ja korzystam z mojego ICE nie zastawiając się ile pali,

Gdybys nie trollowal to bys napisal, ze im mniejsze zuzycie energii, tym dalej (i SZYBCIEJ) zajedziemy.

Wplatanie do tego watku spalania ICE (tym bardziej w PL gdzie infrastruktura DC jest jaka jest) jest taka groteska ze naprawde witki opadaja.

1 godzinę temu, Slawomir napisał(a):

Ram pam pam, nasycenie rynku elektrykami zaczyna być widoczne i to nie przy osiągnięciu 90% udziału w rynku...

https://android.com.pl/moto/633665-sprzedawcy-samochodow-nie-chca-elektrykow/

1. Artykul o tym, ze dealerzy samochodowi nie chca brac elektrykow na stan bo sie nie sprzedaja.

2. Obrazowanie artykulu (czy tez przedruku z reutersa) zdjeciami Tesli, czyli firmy ktora NIE MA sieci dealerskiej a prowadzi sprzedaz bezposrednia :D:D:D

Cenisz rzetelne dziennikarstwo? 😄

53164342908_c8eec8ab5a_o.jpg

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Prawdziwego problemu?

Na 5 milionow sprzedanych aut w 50szt wylal sie plyn chodzacy i mam z tego powodu drzec szaty?

To odwroce kota ogonem - KAZDEGO ROKU plonie w Polsce 10.000 aut spalinowych.

Czy mamy przestac parkowac auta spalinowe w garazach, halach garazowych, centrach handlowych bo 10.000 aut co roku plonie?

A moze w ogole mamy przestac nimi jezdzic bo nie znamy dnia ani godziny kiedy sie w nich spalimy?

50szt? Tego jest cała masa i to na pierwszym lepszym wygooglanym forum. Wrzucając hasło masz 10 stron po 50 pozycji każda, ale statystyki nie ustalimy. Faktem jest że jest tego dużo. A co Ty z jakimiś samozapłonami? Zamiast merytorycznej odpowiedzi, to Ty o jakichś tam pożarach. wtf? Ja obalam tylko mit który tutaj często powielasz jakie to BEV czyste samochody i żądnych wymian oleju nie ma, nic nie cieknie i wogóle sterylny. A do tego nic się nie psuje i wszystko serwis załatwia online albo jak w pracy siedzisz. A psuje się tylko BMW i cytujesz z forum przykłady. Tylko rzeczywistość jest kompletnie inna i jest bardzo dużo opisanych na różnych forach problemów z Teslami. I to był kiedyś jeden z powodów z którego obawiałem się Tesli przy decyzji, szczególnie wiedząc ile serwisów w Polsce ma Tesla.

 

 

image.png.9979cc30c33ae7ea40424bd3ffb8695d.png

 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Tutaj 100% zgody!

Ja jak widze w 2023r w aucie np brak obslugi glosowej po polsku, tunel na wal napedowy w aucie w ktorym nie ma walu (rotfl), jakies plebejskie manualne klapki czy klamki wewnetrzne czy np tego typu niedorobiony soft ktory pokazuje komunikaty n/t sprzegla w elektrycznym iX  to ciezko zakceptowac takie niedorobione auta troche 😞

53163764456_50a7c2fc3e_o.jpg

rotfl. Jeszcze tego nie poprawili? 🙂 Ja to chyba z rok temu widziałem już.

 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Mowisz?

To wez mi napisz ile standardow zawieszenia do wyboru jest np w iX3 czy i4

Ja to interpretuje inaczej - jak robisz kompaktowego sedana ktory wazy sam z siebie prawie 2,5 tony a jak wsiada 4 osoby to dobija do 3 ton to nie masz wyboru i MUSISZ wlozyc pneumatyke.

Syndrom sztokholmski z wyborem widze w pelni, jak w 2023r firma potrafi sprzedawac auta po 300k PLN domyslnie bez ogrzewanych siedzen czy na 17" felgach (powaznie ^^), bez wzmacniacza audio, czy zyczyc sobie 1000 PLN za badziewna i niedzialajaca ladowarke QI (o wartosci roboczej w hurcie 10PLN? 12 PLN?)  - przechodzi to moje najsmielsze wyobrazenie.

Bzdury kolego gadasz, że aż się płakać chce. To że Tesla nie daje wyboru, nie znaczy że inni też. W i5 który dopiero wyszedł masz już 3 warianty zawieszenia do wyboru (z konfiguratora):

image.png

Założę się że pojawi się, albo gdzieś jest w innych wersjach zawieszenie pneumatyczne,  jak wyjdzie wersja M (zawsze wychodzi później), to na 100% będzie miała inny (5ty) rodzaj zawieszenia.

I4 nie ma pneumatyki, ma pneumatycznie samopoziomujące się zawieszenie tylnej osi, coś co jest w 5kach kombi od kilkunastu lat i w swojej też to miałeś, a co powoduje że jak zapakujesz bagażnik to auto nie siada (bardzo fajna opcja). Z przodu auto ma normalne porządne zawieszenie, także promujesz kolejne bzdury. To że w i4/ix3 nie ma wyboru zawieszenia albo jest mniejszy wybór, to nie znaczy że 5er, 7er czy X5, X7 takiego wyboru nie dają. Za to w Tesli 3/Y/S/X na jedno kopyto wszystko.

iX3 zawieszenie nie jest pneumatyczne:

https://www.press.bmwgroup.com/latin-america-caribbean/article/attachment/T0311128EN/454690

Driving Dynamics and Safety

Suspension, front

Double-joint spring strut axle in aluminium construction

Suspension, rear

Five-link axle in lightweight steel construction

 

 

 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Gdybys nie trollowal to bys napisal, ze im mniejsze zuzycie energii, tym dalej (i SZYBCIEJ) zajedziemy.

Wplatanie do tego watku spalania ICE (tym bardziej w PL gdzie infrastruktura DC jest jaka jest) jest taka groteska ze naprawde witki opadaja.

O czym Ty piszesz? Ja mówię, że tak się cieszysz z tych osiągów Tesli, a jednocześnie Twoje zużycie energii nie wskazuje abyś z nich korzystał. W praktyce wszystko co ma poniżej 5sek, czyli czy auto ma 4.4, 3.8, 3.3 czy 2.9 do 100ki nie ma kompletnie znaczenia w praktyce w większości samochodów, a szczególnie elektrycznych w których się chucha i dmucha na zasięg. W ICE możesz bardziej cieszyć się tymi osiągami, co jest najprzyjemniejsze (i najbezpieczniejsze!) w trasie. Wtedy nie patrzę na zużycie paliwa i nieraz daję w opór z przyspieszeniem i to daje frajdę, nawet jeśli mógłbym przyspieszać delikatnie. Za to w mieście wstyd mi czasem wystartować na pełnej mocy ze świateł, bo straszną wiochą to ciągnie.

"Gdybys nie trollowal to bys napisal, ze im mniejsze zuzycie energii, tym dalej (i SZYBCIEJ) zajedziemy." -> w przypadku elektryków tak, w przypadku ICE - absolutnie nie 🙂 Ale tak już jesteś zamknięty w świecie EV, że zapominasz że istnieje inna rzeczywistość w której nie masz takich ograniczeń.

 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

1. Artykul o tym, ze dealerzy samochodowi nie chca brac elektrykow na stan bo sie nie sprzedaja.

2. Obrazowanie artykulu (czy tez przedruku z reutersa) zdjeciami Tesli, czyli firmy ktora NIE MA sieci dealerskiej a prowadzi sprzedaz bezposrednia :D:D:D

Cenisz rzetelne dziennikarstwo? 😄

53164342908_c8eec8ab5a_o.jpg

 

 

 

Artykuł jest o tym że rynek się nasyca mocno elektrykami, a Ty jedyne co widzisz to że Tesla na zdjęciu? 😄 😄 Ja nie wierzę że Amerykanie przestawią się na ev, nawet jak super pickupy Tesli wyjdą. Tesli na ulicach amerykańskich miast nie widać jakoś dramatycznie więcej niż w takiej Warszawie, a na autostradach, to już tym bardziej. Elektryki mają zbyt duże ograniczenia żeby zastąpić spalinowe, szczególnie w USA gdzie odległości są ogromne, choćby SC były co 10km na każdej drodze. Ta rewolucja zatrzyma się na określonym poziomie % różnym w każdym kraju i kwestią jest na jakim poziomie jest ten % i czy się do niego nie zbliżamy w niektórych krajach.

 

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk nieco to żenujące ze się wychwalasz czego to tesla mie ma kiedy mie byli w stanie dać nawet całego koła kierownicy, dali jedynie kawałek. O kierunkowskazach tez zapomnieli. Odnośnie problemu ze sprzedaza elektrykow i braku sieci dealerskiej to tez się ośmieszasz. Tesla tak samo a nawet bardziej niż inni cierpi na nadprodukcje samochodów. Pisałem tu niedawno ze pracownik salonu wygadał się ze okolo setki modelu s stoi już od ponad pol roku na placu w Polsce. Nie minął miesiąc a tu nam 20 procent taniej. Dziś otrzymałem maila od jakiegoś ziomka pracownika tesli żabki ze tesla model y już od 240 brutto. Elon ma ogromny problem ze spadkiem popytu i nadprodukcja, chocbys niewiadomo jak zaklinał rzeczywistość to produkcja miliona, ba 500 tysięcy modelu y w samej tylko Europie to mrzonka.


apropo awarii w tesli. Ostatnio na topie są pękające te nowe odlewy w modelu y. Dziurawe drzwi już widzieliśmy tutaj pare dni temu 😀

@jackbmw oświetlenie wokół auta przydaje mi się regularnie. Dosyć często zdarza mi się parkować w slabo oświetlonych miejscach, pogodę mamy jaka mamy, często pada ponadto często auto zostawiam na mieutwardzonej, słabo oświetlonej powierzchni (notoryczny brak miejsc parkingowych w miastach) i nie wyobrażam sobie podchodzić lub wychodzić z auta za pol bani z latarka. To samo z adaptacyjnymi światłami matrycowymi. Po zmroku noc zamieniają w dzień. Nie oślepiasz innych a jednocześnie masz świetnie oślepione kazde pobocze wiec jesteś w stanie dużo szybciej zauważyć chociażby idącego człowieka czy tez zwierzątko. Z kolei np w moim przypadku ogrzewanie tylka z tyłka z tylko to kompletny bezsens bo dzieciaki jeżdżą w fotelikach. Prawdę mówiąc ekran/ czy tam tak jak u mnie sterownik klimatyzacji z tylu to tez dla mnie bezsens bo mój 4 latek regularnie się nim interesuje w negatywnym tego słowa znaczeniu. Dla mnie w każdym razie model majestacie mega niewygodnymi i niebezpiecznym autem. Każdy suv przy zderzeniu bocznym wjedzie w twoja lub twoich dzieci śledzionę, samochód jest bardzo niski przez co widoczność na drodze jest koszmarna, do tego wszyscy będą cie oślepiać nie wspominając już ze brak kamery i czujników z przodu powoduje ze masz olbrzymie martwe pole przed soba. Przez to ze samochód jest bardzo długi, niski i szeroki kazde parkowanie to jest mega wyzwanie. Dla mnie Eqe ze skrętna osia bije model s na głowę, ska broni się zasięgiem ale ja nie zamierzam kwitnąć dłużej jak 300-400 km w elektryku, na dłuższa trasę raz w roku na narty pożyczę x5 od teścia. Także jak widać każdy ma swoje argumenty wpływające na decyzje zakupową.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, BMFun napisał(a):

...

Nie chce mi sie juz na wszystko szczegolowo odpisywac, szkoda mi czasu, napisze w skrotach podsumowanie.

1. Mowisz, ze w BMW masz do wyboru 5 roznych zawieszen, jak przychodzi co do czego to masz:

- w iX3 - 2 - EDC i "M" EDC

- w i4 to samo - 2

- w i5 - 3

w S standardowo jest pneumatyka, w 3/Y jak chcesz standard/komfort kupujesz LR, chcesz twardo - kupujesz P, roznica w cenie jest symboliczna

To co piszesz o X5 czy X7 interesuje mnie jak snieg w zeszla zime, obie firmy produkuja elektryki i to o nich jest rozmowa, jak dla mnie BMW w X7 moze miec i 20 rodzajow zawieszenia dla fetyszy.

2. Tekst "W praktyce wszystko co ma poniżej 5sek, czyli czy auto ma 4.4, 3.8, 3.3 czy 2.9 do 100ki nie ma kompletnie znaczenia" jest skrajna glupota, argumentowac to mozna chociazby opcja wykupienia lepszego przysp. w 3/Y za ~10k PLN, MNOSTWO osob z tego korzysta zeby urwac raptem pol s do setki. Tesla jest nawet na tyle mila, ze daje opcje "na sprobowanie" - jak sie nie podoba to w ciagu 48h mozna oddac i refunduja. A jezeli sa klienci na to znaczy sie ze NIE MASZ RACJI.

3.Mowienie, ze w ICE bardziej sie cieszysz osiagami jest kolejna glupota - to wlasnie w BEV sie duzo bardziej cieszysz osiagami bo nie zwracasz jak burak na siebie uwagi palujac silnik spalinowy do odcinki, jest to nadal ekologiczne bo nie wypluwasz z rury wydechowej tony spalin i nieprzepalonej benzyny, nie masz zadnych skrupolow jezeli chodzi o zuzycie energi, czy auto zuzyje energii za 100 PLN mies czy za 200 PLN nie ma znaczenia, w przypadku benzyny spalanie 20l nie jest niczym przyjemnym (mimo ze zaraz Slawomir tutaj bedzie robil fikolki swoje), mozesz korzystac w pelni osiagow tuz po wyjezdzie z garazu, nie musisz przez 10 min jak z jajkiem sie obchodzic zanim sie silnik nagrzeje etc etc.

Mowienie o osiagach w trasie - nie rozumiem, mowisz o jezdzeniu kilka godzin 140-200-140-250 i podjezdzaniu co 10s komus pod dupe? Jezeli tak, to ok, spoko, co kto lubi.

4. Co do artykulu - nie, nie masz racji, elektryki maja sie bardzo dobrze co widac po statystykach sprzedazy wg poszczegolnych napedow - dla przypomnienia auta elektryczne w Europie od niedawna sprzedaja sie lepiej od diesli, zle maja sie zle wycenione elektryki, bo jezeli Ford sobie za kompaktowego pseudo suva do niedawna zyczyl ~400k PLN czy za jakies elektryczne Megane czy ID3 masz zaplacic 250k PLN to tak, takie gowniane samochody beda staly na placu az zardzewieja podczas gdy Musk bedzie liczyl kolejne miliardy. Dla przypomnienia - Musk scina ceny do kosci i nadal jest produkcja rentowna, powiesz to samo o legacy? Firmy pokroju BMW/MB/VW beda sprzedawac elektrykow dokladnie tyle ILE MUSZA zeby nie placic kar za emisje, kazde sprzedane przez nich auto spalinowe zamiast BEV to dla nich zrodlo zarobku przez WIELE lat - windowali ceny ile mogli bo byla okazja, doszli do sciany i teraz bedzie wojna bo Tesla ma SPORO wiekszy apetyt na swoj kawalek tortu w Europie a patrzac po rosnacej sprzedazy ludzi nie za bardzo odrzuca brak skorzanej tapicerki czy brak 5 rodzajow zawieszenia.

PS. Zeby nie bylo - model S za 500k PLN to tez dla mnie byl idiotyzm i pisalem o tym wiele razy, auto kosztowalo do niedawna rowno 2x wiecej od TM3 a bylo lepsze moze o 30 czy 40% i tak tez imho powinno byc wycenione.

Kto chcial przeplacic - przeplacil, reszta klientow pokazala Muskowi palec i cena wyglada juz rozsadniej. Klient zawsze glosuje portfelem.

 

PS2. Bardzo mi sie podoba jak ten watek wyewoluowal przez raptem 3 lata, ech jak sie ta narracja zmienila wobec BEV, trzeba bedzie poszperac w postach z 2020r i troche perelek wrzucic

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, BMFun napisał(a):

O czym Ty piszesz? Ja mówię, że tak się cieszysz z tych osiągów Tesli, a jednocześnie Twoje zużycie energii nie wskazuje abyś z nich korzystał. W praktyce wszystko co ma poniżej 5sek, czyli czy auto ma 4.4, 3.8, 3.3 czy 2.9 do 100ki nie ma kompletnie znaczenia w praktyce w większości samochodów, a szczególnie elektrycznych w których się chucha i dmucha na zasięg. W ICE możesz bardziej cieszyć się tymi osiągami, co jest najprzyjemniejsze (i najbezpieczniejsze!) w trasie. Wtedy nie patrzę na zużycie paliwa i nieraz daję w opór z przyspieszeniem i to daje frajdę, nawet jeśli mógłbym przyspieszać delikatnie. Za to w mieście wstyd mi czasem wystartować na pełnej mocy ze świateł, bo straszną wiochą to ciągnie.


(...)

Artykuł jest o tym że rynek się nasyca mocno elektrykami, a Ty jedyne co widzisz to że Tesla na zdjęciu? 😄 😄 Ja nie wierzę że Amerykanie przestawią się na ev, nawet jak super pickupy Tesli wyjdą. Tesli na ulicach amerykańskich miast nie widać jakoś dramatycznie więcej niż w takiej Warszawie, a na autostradach, to już tym bardziej. Elektryki mają zbyt duże ograniczenia żeby zastąpić spalinowe, szczególnie w USA gdzie odległości są ogromne, choćby SC były co 10km na każdej drodze. Ta rewolucja zatrzyma się na określonym poziomie % różnym w każdym kraju i kwestią jest na jakim poziomie jest ten % i czy się do niego nie zbliżamy w niektórych krajach.

Chyba za dużo wypunktowałeś rzeczy celnie, żeby dostać odpowiedź rzetelną 😄 Chciałem się pod tym mocno podpisać. Osiągi poniżej 5s 0-100kmh służą w większości do chwalenia się tym, kto ma większego, bo na drodze to żadnego znaczenia nie ma. 

Generalnie tak jak Adam, wielu elektrycznych hurra-optymistów uważa, że skoro ostatnie 5 lat sprzedaż elektryków wzrosła +500% (strzelam), to GWARANTUJE to podobne wzrosty przez najbliższe 25lat, aż na każde sprzedane milion aut dwa miliony to będą auta elektryczne 😆

Problem tylko taki, że niektórzy używają auta w celach użytkowych i nie rozumieją tego, że elektryki to przyszłość i dzięki lepszym ekranom dotykowym zrobią wydajniej zakupy, fryzjer ich ekologiczniej obetnie, a spotkania rodzinne będą bardziej radosne bez aut ICE psujących powietrze w ogrodzie.

Edytowane przez Slawomir
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niektorzy widze nadal zyja w zaprzeczeniu. Jeszcze raz wiec.

1. Teza BMFun/Slawomir apropo osiagow:

14 godzin temu, BMFun napisał(a):

W praktyce wszystko co ma poniżej 5sek, czyli czy auto ma 4.4, 3.8, 3.3 czy 2.9 do 100ki nie ma kompletnie znaczenia w praktyce w większości samochodów

8 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Osiągi poniżej 5s 0-100kmh służą w większości do chwalenia się tym, kto ma większego, bo na drodze to żadnego znaczenia nie ma.

A wiec mamy na forum 2 panow, jeden wydal swoje pieniadze na X5M, drugi na M2 i M760i i teraz pisza czy tez pouczaja innych, ze osiagi ponizej 5s do setki sa w praktyce do niczego niepotrzebne, sluza wylacznie do "chwalenia sie".

Jeden pan dodatkowo w sygnaturce ma skromny podpis - "Moje BMW: najszybsze".

Po pierwsze chcialbym pogratulowac obu panom maksymalnej HIPOKRYZJI i ewidentnie nietrafionych zakupow, trzeba bylo w takim razie kupic X5 40i oraz 740i i za zaoszczedzone pieniadze jechac na wakacje albo oddac dla potrzebujacych bo piszecie jedno a robicie drugie - wiec powtorze, jestescie hipokrytami (i pozerami wg waszej logiki).

Zdumiewajace, ze owa narracja n/t "niepotrzebnych" osiagow zaczela ewidentnie "uwierac" posiadaczy ICE wtedy, gdy moc i osiagi w elektrykach zaczely byc bardzo przystepne cenowo, o wiele bardziej przystepne niz w przypadku ICE (ot przewaga technologiczna BEV o ktorej pisalem wielokrotnie).

Kto i do czego potrzebuje 3s, 4s czy 5s do setki - czy do chwalenia sie, czy do sprawnego wyprzedzania, czy do jazdy po torze, czy dla adrenaliny - nie wnikam, ile ludzi tyle potrzeb.

Chcialbym tylko przytoczyc jeden obrazek

Norwegia - kraj ultra wysokich mandatow i jednych z najwolniejszych drog w Europie - jak wyglada sprzedaz Tesli modelu Y w zaleznosci od rodzaju napedu.

TMY LR ma 5s do setki, TMY P. ma 3,7s do setki - pomimo tych rzekomo "niepotrzebnych" osiagow, ponad 20% klientow wybiera wersje z 3,7s do setki preferujac ja nad 5s do setki.

Biorac pod uwage tylko fabryke niemiecka (z chinskiej nie przyjezdzaly wersje Perf.) - odsetek klientow wybierajacych wersje Perf. rosnie do 35%

Do tego nalezaloby dodac wszystkich tych, ktorzy wykupuja softwarowe zwiekszenie mocy dla LR.

 

53164960022_3978289643_o.jpg

2. Teza apropo "ludzie nie chca/nie kupuja elektrykow" etc podparta artykulem z "android.pl" o zalegajacych elektrycznych Fordach na placach u dealerow (^^)

14 godzin temu, BMFun napisał(a):

Ja nie wierzę że Amerykanie przestawią się na ev, nawet jak super pickupy Tesli wyjdą. Tesli na ulicach amerykańskich miast nie widać..

9 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Problem tylko taki, że niektórzy używają auta w celach użytkowych i nie rozumieją tego, że elektryki to przyszłość i dzięki lepszym ekranom dotykowym zrobią wydajniej zakupy, fryzjer ich ekologiczniej obetnie, a spotkania rodzinne będą bardziej radosne bez aut ICE psujących powietrze w ogrodzie.

Swietne argumenty, jeden pan pisze, ze poki co aut elektrycznych na ulicach nie widac w USA, drugi pan utozsamia wieksze ekrany z BEV (to jest w ogole hit) i ze elektryki nie moga byc uzytkowe.

Pamietam jak tu na forum jakis as pisal ze 2 lata temu, ze przez okno nie widzi tych elektrykow wiec ten temat jest bez sensu ^^

3 lata temu trzeba bylo przekonywac, ze Tesla nie jest wydmuszka, dzisiaj elektryczne auto model Y jest najczesciej kupowanym autem w Europie, popularniejszym od Dacii Sandero za 60k PLN.

https://insideevs.com/news/677735/tesla-model-y-crowned-europe-best-selling-car-overall-h1-2023/

Wrzuce jeden wykres - jezeli ktos mysli, ze wykres sie nagle zalamie, wyplaszczy i wrocimy do kupowania 2.0 TDI bo to przeciez bardziej perspektywiczny naped (i o wiele bardziej uzytkowy ^^) - no coz, gratuluje poczucia humoru.

5504c703-d3a1-43cb-8c41-a72354bb63a1.jpe

 

Dla tych co widza dalej niz czubek swojego nosa proponuje poczytac:

- nowa fabryka Riviana za 5 miliardow $- docelowo ma produkowac 400k pickupow w USA rocznie

https://electrek.co/2023/07/17/rivian-wins-georgia-ev-maker-green-light-5b-facility/

- modernizacja fabryki Forda F150 - docelowa produkcja 150k szt rocznie

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2023/08/01/ford-restarts-expanded-rouge-electric-vehicle-center--f-150-ligh.html

- zmodernizowana fabryka Tesli do produkcji Cybertrucka - docelowa produkcja 375k szt rocznie

https://www.electrive.com/2023/06/13/tesla-plans-to-build-375000-units-of-the-cybertruck-per-year/

 

Lista sie ciagnie, swiat motoryzacji za kolejne kilka lat bedzie nie do poznania, mimo, ze tego nie widac z okna w Lublinie czy Gdansku.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak to Adam zapowiadał, w Stanach jak tylko wyjdzie elektryk pickup, to ludzie się rzucą i rewolucja nastąpi, tymczasem:

https://www.f150lightningforum.com/forum/threads/f-150-lightning-continues-to-scale-to-150-000-production-target-as-ford-ev-q1-2023-sales-up-41.15074/

 

 

Obiektywny analityk powie - rośnie sprzedaż pickupów o 20%, a sprzedaż wersji elektrycznych jest marginalna. Oddany fan EV powie - wzrost EV jest o 1589% 😉

image.thumb.png.6d284220a1f16198d633d7133e0af4b3.png

Wzrosty użytkowych elektryków na przykładzie Ford e-transit:

image.png.404435502b6e25f24148256122b277be.png

Znam użytkownika tego e-Transit w USA. Użytkuje je ze względów polityki firmy powiązanej z ochroną środowiska, więc nie wypada spalinowym. Słyszałem historie jazdy tym samochodem przez kilka Stanów, więc zrozumiałem jego "walory użytkowe".

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.