Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun

Zerknalem na moje stare zdjecia i odpowiem Ci zdjeciami apropo tematu Corolli/TMY uzywajac zdjec "premium" IX3

Co NIE jest dla mnie premium a cyganskim blichtrem i beznadziejnymi materialami/rozwiazaniami

51152984653_c5fa118d29_o.jpg

51152745556_88ce309b9e_o.jpg

51152746081_bf55778895_o.jpg

Co jest dla mnie premium np:

51058570337_09da662d74_o.jpg

@Slawomir Nie czytasz uwaznie co do Ciebie pisze wiec nie ciagne tematu.

Dla mnie osoba, ktora pisze ze 2 litrowy diesel w V klasie jest "cichutki" jest niepowazna po prostu.

Wez telefon i nagraj jak Twoja V-klasa z 2 litrowym dieslem wjezdza z 4 osobami na pokladzie 10-20km/h jakakolwiek ulica nachylona o kilka stopni do gory (a tak jezdzi miliony tych aut kazdego dnia) - dzwiek zazynanej swini i nie da sie tego inaczej okreslic. 

  • Haha 3

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
19 minut temu, adamjttk napisał(a):

To, ze inne marki nieudolnie jedynie nasladuja Tesle pisalem dziesiatki razy, sa po prostu zapoznione o dlugie lata ale w koncu wszystkie i tak ida do szeregu, jedne firmy nadaja trendy inne ciagna w peletonie, 20 lat temu BMW bylo wyznacznikiem motoryzacyjnych trendow a dzisiaj z braku pomyslow i skostnialego managementu jedynym pomyslem na siebie sa 10% dywidendy, ot nie ma sie co obrazac na rzeczywistosc.

Na dzisiaj tak wygladaja liczniki w wielu elektrykach  1.VW ID.3   2. Toyota bz-costam   3. BMW iX1

Czyli NIKT albo prawie nikt nie poszedł drogą Tesli?

 

19 minut temu, adamjttk napisał(a):

Co do headupa przyznaje Ci w 100% racje - to jest osli upor Muska bo myslal ze wyczaruje FSD w kilka lat i HU nie bedzie potrzebny bo auta same beda jezdzic. Powienien uderzyc sie w piers i powiedziec ze przestrzelil (nie pierwszy raz zreszta) i kolejna dekade Tesle powinny miec HU, mowienie o tym ze nie ma tego ze wzgledu na koszt w autach za 200-600k PLN, gdy HU sa w jakichs Renault w segmencie B/C za <100k jest naiwne delikatnie mowiac.

Co do wymiany szyby - przeciez dla Tesli to by byl czysty zarobek gdyby firmy ubezpieczeniowe przychodzily po nowe HU szyby po 1-2k$, wiec Twoja opinia dla mnie jest zupelnie nietrafna. 

Ktorej Toyoty bo nie wiem ile szydery dawkowac, mowimy o Land Cr., Aygo, Corolli, ta firma produkuje kilkadziesiat modeli we wszystkich segmentach i cenach, ma auta za 60k PLN jak i za 360k PLN.

Headup, który montuje BMW, to koszt szyby obstawiam ok 2tys zł wyższy, czyli ok $500, co przy cenach TM3 startujących od $40k, stanowi 1.25% marży, także jest się o co bić.

Ale jeżeli Ci chodziło o taki headup w Renault, to tak, będzie pasował do Tesli 🙂 Powinien być względnie tani i reprezentować jakość innych elementów wyposażenia 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=6DPL2_YrRsA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun

Zerknalem na moje stare zdjecia i odpowiem Ci zdjeciami apropo tematu Corolli/TMY uzywajac zdjec "premium" IX3

Co NIE jest dla mnie premium a cyganskim blichtrem i beznadziejnymi materialami/rozwiazaniami

51152984653_c5fa118d29_o.jpg

51152745556_88ce309b9e_o.jpg

51152746081_bf55778895_o.jpg

Co jest dla mnie premium np:

51058570337_09da662d74_o.jpg

Już to przerabialiśmy. Pokazujesz zaniedbane, zabrudzone auto i zestawiasz z posprzątanym i wykadrowanym wnętrzem TM3/Y. Żadne moje BMW (a każde ma już 2 lata) nie wygląda tak po myciu wnętrza. Za to nadal wnętrze wygląda bardzo dobrze i nie widać istotnego zużycia, czego nie można powiedzieć o 2-3 letnich Teslach. Szkoda że nie wkleiłeś podawany tu w przykładach zasyfiony ekran Tesli od palców albo pobrudzony od butów czy wylanej kawy. A swoją drogą chyba nieświadomie wkleiłeś to co w Tesli 3/Y jest jedyne na ponadprzeciętnym poziomie, czyli ekran z nowoczesnym UI oraz ładowarka indukcyjna (fakt, zapomniałem o ładowarce. Pewnie BMW niedługo "skopiuje" lepsze ładowarki od Tesli i będzie content na 5 stron wątku).

31 minut temu, adamjttk napisał(a):

@Slawomir Nie czytasz uwaznie co do Ciebie pisze wiec nie ciagne tematu.

Dla mnie osoba, ktora pisze ze 2 litrowy diesel w V klasie jest "cichutki" jest niepowazna po prostu.

Wez telefon i nagraj jak Twoja V-klasa z 2 litrowym dieslem wjezdza z 4 osobami na pokladzie 10-20km/h jakakolwiek ulica nachylona o kilka stopni do gory (a tak jezdzi miliony tych aut kazdego dnia) - dzwiek zazynanej swini i nie da sie tego inaczej okreslic. 

@adamjttk mam bezpośrednie porównanie iX3 z e220d (albo e300d, nie pamiętam), bo jeździłem jako zastępczym jak iX3 był w naprawie blacharskiej i powiem Ci że ja tam świni żadnej nie słyszałem 🙂 Żona powiedziała że bardzo dobrze się jeździ Mercem, ale jakby się już czepiać mocno to fajniejsza jest cisza w elektryku, bo spalinowy jednak troche "warczy". No ale ona nadal nie widzi różnicy w dźwięku silnika R4 diesel vs V8 benzyna 🙂 Ze świnią jej się nic nie kojarzyło, więc albo masz jakąś agrofobię (względnie agrofilię) albo jakąś nadwrażliwość na dźwięk (co trochę dziwi, bo TM3 jest bardzo głośny w trasie), ale te 2 dźwięki nijak nie są podobne do siebie 😉 Z dobrych wieści może w Tesli w którymś update pojawi się dźwięk świni jako klakson albo zastępczy dźwięk silnika 😉

 

 

 

 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)

Polecam poczytać całe, ale trochę długie no i po angielsku, toteż dołączam najlepsze cytaty z moim komentarze po polsku dla leniwych 😉

 

Cytat

But note that degradation is only one part of the story. Upon my departure of Tesland, I can't recall hearing of anyone replacing packs due to natural degradation. All the replacement stories I came across were pack failures in one form or another.  (...) But the reality is that if one single cell - not brick, not module, but cell - fails, the pack is done. That cell turns into a parasite. The car will struggle and ultimately fail to balance out the pack, eventually giving up one morning, telling you to GFY, and to take it to Tesla. 

Jedna bateryjka pada i cały battery pack do kosza. 16/24tys $ wymiana (model 3/S).

Cytat

Tesla's latest shenanigan of selling "new" cars with batteries from 4+ year-old stock, claiming that range "may be reduced by 12%." (...) So yes, the car is literally getting worse every day by the sheer virtue of just sitting there - especially in extreme climates.

Baterie montowane w Teslach mają swój wiek, czasem nawet ponad 4 lata. Baterie mają to do siebie, że się degradują tylko z powodu upływającego czasu, nawet jak ich nie używamy!

Cytat

Jeff Dahn recommends 70% to maximize life - you can look him up. Now, paying $50K+ for a vehicle like this and running it below its potential for most of its life just... sucks. Especially seeing as the car produces its maximum power output only at about 90%+ state of charge (SoC).

Tesla zaleca ładowanie baterii do 100% tylko do dalekich podróży bezpośrednio przed wyjazdem. Dla najlepszego dbania o baterie zaleca się ładować dużo mniej, najlepiej do 70%. Wtedy wkładamy między bajki maksymalny zasięg i osiągi.

Cytat

atteries are only at their best when they're charged to 90 - 100% of their capacity. This becomes especially noticeable at highway speeds at a low SoC (state of charge), since EVs accelerate far more brutally from a stop than from a roll. The car is still plenty quick on the highway, but this does result in some ass-clenching moments when passing cars on a divided yellow and you're used to driving around in God Mode. You put your foot down at <30% SoC @ 55 mph, expecting one response, but get quite another. 

Czyli jeśli lecisz sobie autostradą i bateria powoli schodzi do końca, musisz liczyć się z tym, że drastycznie spadają osiągi.

Cytat

the fact that a gallon of gasoline has roughly 13x the energy density than the best of modern Li-ion batteries by volume - and we're strictly talking about the cells here. I.e., it doesn't take into account the fact that there are a lot of other things that need to surround those cells to get them to actually do their job in an EV. 

Paliwo posiada 13-krotną gęstość energetyczną w stosunku do EV, ALE to nie uwzględnia faktu, że do baterii trzeba konstrukcji, która je utrzyma znacznie większej niż lekki bak paliwa. Więc realnie baterie dokładają więcej niż 13x wagi.

Cytat

EV forums are filled with tiresome "oh you don't need that" arguments that are somehow supposed to enshroud the fact that for many people, an EV would result in a step backwards when it comes to utility. 

Adam często tutaj używał tego argumentu, czyli jeśli EV czegoś nie da rady, to jest to przez fanów zbijane "ale to przecież Ci niepotrzebne". Sprowadza się to do tego, że fani EV to ludzie, którzy po propstu akceptują, że ich auta mają >90% użyteczności i te kilka procent przypadków, kiedy trzeba zrobić X (pojechać dalej, szybciej, z większym ładunkiem), to trzeba się poświęcać. Tylko po co, skoro w ICE nie trzeba?

Cytat

when you buy a Tesla, you're also buying into their supercharger network. The whole experience is generally pretty good - you simply drive up to the charger, plug in your car, and that's it. (...) When you go off the beaten path, that's when things get a little dicey. Every time we went somewhere a little "unique," I'd have to carefully think about what type of range I could expect given the weather conditions and if it was realistic to make a round-trip without buggin'.

I odnosząc do poprzedniego, SC Tesli są super, jeśli jednak wyjedziesz poza ich zasięg jesteś w d*** i musisz wszystko dokładnie planować. I obyś przypadkiem nie trafił na jakiś korek w zimie, kiedy będziesz musiał stać 3h z rodziną prosić kierowców ICE o pomoc, bo zamarzasz.

Cytat

Estimate 10 - 15% losses for charging, meaning that you're consuming more electricity than what actually makes it into the pack. These charging losses get worse in extreme temperatures - up to 40% in cold weather.

Wyliczenia kosztu kilometra dla EV są często zaniżane, bo ignorowany jest tak, że auto marnuje ileś prądu podczas ładowania.

Cytat

 A theoretical 1 MW pack in a theoretical Tesla semi is going to need a supercharger that outputs about 4x the power of today's fastest superchargers to get to where it's going in any reasonable amount of time. If we imagine some super magic battery that's 50 MW and weighs 1 ton, it's not like you'll be able to charge that on a dryer outlet. 

Wraz ze wzrostem pojemności baterii, zakładając że to się uda, będzie DUŻY problem z ładowaniem tego w jakimkolwiek realnym czasie.  Już teraz SC to jest opcja premium, a SC będzie za słabe, żeby ładować większe samochody.

Cytat

 There's a lot of stereotypes out there about Tesla owners, and while it is true that many of them have never seen a flathead screwdriver, there's also a substantial number of them coming from high-performance BMWs, Porsche 911s, Dodge Hellcats, McLarens, etc. A good number of them claim that the TM3P is the "most fun" car they've ever owned, and that's great, but I guess fun means different things to different people. (...) And with the Tesla, I can't say that I ever really "looked forward" to driving it. It was such a seamless and uninvolving experience that it just kind of faded into the background as a simple means to an end, rather than something engaging and fun to look forward to. (...) A while ago I got a Hyundai Kona AWD as a rental. I had a ton of fun throwing that thing around... maybe more fun than I'd ever had in my Tesla. (As Jeremy Clarkson says - the fastest car in the world is the rental car.) Coming to this tragic realization was a big red flag for me.

Część właścicieli Tesli przesiadło się z lepszych samochodów i uważają, że to super fun. Ale OP po 2 latach jeżdżenia stwierdza, że auto się nudzi i w ogóle nie zależało mu na tym, aby tym samochodem jeździć dla funu, po prostu narzędzie do przemieszczania się. Koleś miał więcej frajdy z jazdy Hyundai Kona AWD niż TM3P.

Cytat

Their quality control is abhorrent - we already know that. Model Ys being delivered with windshields not bonded into place is my favorite recent example. But the materials themselves are nothing to write home about, either. It's not bargain-basement bad, but the Model 3/Y certainly do not feel like $45K+ cars, except to clueless new owners who are just getting interested in cars for the first time. 
(...)Before we dive into this, let's be clear - The vast majority of owners, as usual, are just normal people who don't care. Every car brand has its own subset of narrow-minded insufferable people who will die defending it, no matter what.

Jakość tych samochodów i regularne wpadki to norma, a nie wyjątek. Przednia szyba nieprzyklejona w nowiutkim MY to tylko ostatni przykład. Nie jest tragicznie, ale jest gorzej niż sugeruje cena tego auta. Ale większość ludzi na to nie zwraca aż takiej uwagi, bo albo traktują auto jak narzędzie i mają wszystko gdzieś, albo to betonowi fanboye.

Cytat

 The copious amounts of mental gymnastics going on in the community is what's truly saddening. I remember coming across one topic where a guy with a Model X was wondering how he was going to take his family on a ski trip past a supercharger desert in the Northeast. They bought a bunch of 12V heated blankets to avoid running the heat. This is a $100K+ SUV we're talking about. 
I came across countless other such examples where fashionable forfeiture serves as justification for buying into a nascent technology - "Who needs to drive more than 200 miles, anyway?" False analogies are rampant, also - "ICE cars overheat too!" - often in irrelevant comparisons largely due to being an established technology. There was one guy who was worried about using the heat in the wintertime and its impact on range. Someone replied and told him that he wasn't dressing appropriately for the weather.

Powszechnie znanym faktem jest gimnastyka umysłowa właścicieli Tesli, aby tylko obronić to auto, jak np. koleś który aby jechać na narty i dać rady dojechać (zasięg), do auta za ponad 100tys $ kupił komplet ogrzewanych kocy, żeby nie używać ogrzewania pokładowego. Takich przykładów jest wiele i to norma. Jak koleś się martwił o zasięg Tesli z załączonym ogrzewaniem, to mu napisali, że za cienko się ubiera do auta - LOL.

Cytat

EV blogs like electrek and insideEVs are especially abhorrent. Even as a new owner in my honeymoon phase, I stopped reading those a few months into my ownership. Articles are not written from the perspective of "is Tesla great?" but rather "how great is Tesla, exactly?"

Blogi o EV są odrażające, nawet jako wczesny miłośnik Tesli musiał odpuścić czytanie tego ścieku (!)

Cytat

Servicing a Tesla is also an exercise in patience. A number of crucial components like batteries and drive units are "restricted." As a DIYer who keeps cars for a long time, this is extremely concerning in the way of Right to Repair. Rich Rebuilds goes on about this. But the company is in no rush to build and support an ecosystem of third-party repair, beyond bullshit like rotating tires. With any other regular car, there's an army of mechanics waiting to serve you should you run into problems.

A to jest ciekawe. Jakie fantastyczne historie słyszy się od Adama, że to serwisu to w średniowieczu jeździli, Tesle to naprawiają przez aplikację itp, a tutaj dokładnie przeciwne doświadczenia - serwis Tesli i ograniczone części zamienne to ból dolnej części ciała i ciężki temat.

Cytat

Finally, the whole "software as a car" thing is great - up to a point. It's sort of a double-edged sword. Towards the end of my ownership, my Model 3 started developing this strange intermittent bug that wouldn't let the car go to sleep. So it would inexplicably rip through 1.5% of its battery every hour, just sitting there in the parking lot. No way to tell this was happening. I'd just get into the car the next day and see that the range had gone down considerably overnight. Seeing that issue develop and become increasingly common was very concerning, especially knowing the entropy that can accompany the software lifecycle and Tesla's QC standards. It's one thing to have a bug in your nav, it's quite another when a bug can affect its fundamental operation as A CAR. And with OTA updates, don't assume that just because something works today, it will also work tomorrow. 

Kolejne złoto, czyli ciemne strony OTA, które wg niektórych (haha), jest czystym złotem. Błąd w oprogramowaniu powodował zużycie baterii na poziomie 1.5%/h. Wyobrażacie sobie, żeby w aucie ICE błąd np. w nawigacji powodował, że tracicie zasięg, kiedy auto stoi  zamknięte na parkingu?

------------

Gdyby tak wypowiadali się wszyscy właściciele EV, to serio, można by normalnie dyskutować. Brakuje tego mocno w tym temacie. Pozdro

Edytowane przez Slawomir
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, BMFun napisał(a):

Pokazujesz zaniedbane, zabrudzone auto i zestawiasz z posprzątanym i wykadrowanym wnętrzem TM3/Y. Żadne moje BMW (a każde ma już 2 lata) nie wygląda tak po myciu wnętrza.

Nie chodzi o brud juz nawet tylko o cala reszte - o nedzne USB-A w 2023r, o tombakowe "aluminiowe" przyciski, o palcujace sie niemilosiernie piano black, o beznadziejnie umiejscowionej i przegrzewajacej sie ladowarce indukcyjnej ktora jest cala obdrapana bo BMW pozydzilo na flokowaniu i dalo twarda skorupe, o niepotrzebnym przycisku "P" i dziesiatkach innych pomniejszych rzeczy ktore skladaja sie w calosc i albo przyciagaja albo odpychaja od auta.

Co do reszty - masz kilka zdjec Corolli/TMY 2023, jak nie widzisz roznicy w uzytych materialach/technologiach to nie ma mam z tym zadnego problemu

Co do MB - mowa byla o V-klasie, nie E-klasie

553_1960169459.jpg

 

993_1477003435.jpg

214_755034317.jpg

831_496472455.jpg

 

831_1872842421.jpg

831_1526891294.jpg

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Slawomirahaha, co za zloto wkleiles, tyle contentu, mieszanina fantazji, niewiedzy, glupot i uprzedzen, nawet sie nie bede silil na kontrargumenty na wszystkie punkty, wkleje tylko pozniej kilka krotkich ripost bo szkoda mi zycia po 3 latach watku, bylby z tego niezly artykul za to na spidersweb (brakuje mi watku z pozarem domu i rozladowana bateria a zona w ciazy rodzi :DD), tylko ze mamy juz 2023r, ale kto wie, podeslij, moze chwyci ^^

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Trzeba było jeszcze nas*ać do cup holderów w ix3 wtedy i zrobić zdjęcie, buhahahah widzę tutaj poziom wciąż bez zmian 😂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja nie widzę różnicy w jakości materiałów Corolli do TM3. Raczej może być nawet trochę lepsza.

FSP_Corolla_MY23_HB_089.jpg?w=1920&h=108

FSP_Corolla_MY23_HB_097.jpg?w=1920&h=108

FSP_Corolla_MY23_HB_084.jpg?w=1920&h=108

FSP_Corolla_MY23_HB_096.jpg?w=1920&h=108

 

FSP_Corolla_MY23_HB_091.jpg?w=1920&h=108

 

 

FSP_Corolla_MY23_HB_093.jpg?w=1920&h=108

FSP_Corolla_MY23_HB_078.jpg?w=1920&h=108

63c868f041382.jpg

643fd6750acbd.jpg

643fd676a3718.jpg

A tutaj na deser 3-letnia (w dniu zdjęć) Tesla Model S z przebiegiem 100tys km. Jak "nówka". Żadne moje BMW nie było tak zużyte po 3 latach.

big-1650349809aae8cc-tesla-model-s-wnetr

16503498365cde0f-tesla-model-s-tablet.jp

thumb-gallery-727-gallery-file-6791-slid

thumb-gallery-727-gallery-file-6794-slid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.08.2023 o 22:50, słonik40 napisał(a):

Gratki @Slawomir nowego auta. Dieselek do suva świetnie pasuje.

 

Świetnie czyta sie ten temat. Słonik czemu Ty sobie nie sprawiles takiego X3 40D, którym mogłbyś jezdzic komfortowo w trasie 180km/h i nie martwilbys sie o zasieg, ladowanie itd? Po prawie 400 stronach cisniecia po elektrykach kupujesz Eqe, gdzie zasieg nie jest jego mocną stroną, a tym bardziej przy predkosciach, ktore preferujesz. 

Sławomir widze mocno zmieniles zdanie co do diesli. "Śpieszmy się kupować diesle, póki jeszcze to legalne 😄" Czytam to forum juz dobre pare lat i doskonale pamietam jakie bylo Twoje zdanie na temat diesli i m.in. ich szkodliwego wplywu na zdrowie kolejnych pokolen. Dzisiaj masz w garazu V-klase CDI i kupujesz kolejnego diesla dla pracownika do trzaskania kilometrow w trasie. Czyzby nowe diesle byly bardziej eco czy jakies inne czynniki przekonaly Cie do tego szkodliwego napedu?

Edytowane przez boohmacher

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpowiedz jest prosta, rozchodzi sie o koszty oraz dostępność. Ani nie planowałem elektryka ani tymbardziej eqe. Jak się trafiła okazja przytulić 470KM Eqe 43 amg suv z hakiem, panorama, skrętna tylna osia, pneumatyka. Digitial Light i wiele, wiele innych dodatkow w cenie 450k I to dostepny na tu i teraz to ciężko było znaleść podobnie wyposażona alternatywę. Czy to ze kupiłem bev znaczy ze ich wady znikły? Oczywiście ze nie. Podszedłem do tematu w ten sposób ze jeżdżąc 2,5 tonowym kolosem moja rodzina może czuć się w srodku bezpieczniej przy zderzeniu z czymkolwiek na drodze.

 

Opublikowano
35 minut temu, boohmacher napisał(a):

Świetnie czyta sie ten temat. Słonik czemu Ty sobie nie sprawiles takiego X3 40D, którym mogłbyś jezdzic komfortowo w trasie 180km/h i nie martwilbys sie o zasieg, ladowanie itd? Po prawie 400 stronach cisniecia po elektrykach kupujesz Eqe, gdzie zasieg nie jest jego mocną stroną, a tym bardziej przy predkosciach, ktore preferujesz. 

Sławomir widze mocno zmieniles zdanie co do diesli. "Śpieszmy się kupować diesle, póki jeszcze to legalne 😄" Czytam to forum juz dobre pare lat i doskonale pamietam jakie bylo Twoje zdanie na temat diesli i m.in. ich szkodliwego wplywu na zdrowie kolejnych pokolen. Dzisiaj masz w garazu V-klase CDI i kupujesz kolejnego diesla dla pracownika do trzaskania kilometrow w trasie. Czyzby nowe diesle byly bardziej eco czy jakies inne czynniki przekonaly Cie do tego szkodliwego napedu?

Wiesz co, ja w trasy częściej jeżdżę benzyną niż dieslem, a dla siebie diesla kupiłem tylko dlatego, że V-klasy nie ma w benzynie, ani nie ma sensownej alternatywy w benzynie. Jedyne co znalazłem to Chevrolet Express z V8, ale to bym musiał indywidualnie sprowadzać z USA i od razu dawać na całkowicie przerobienie, bo seryjnie to raczej padaka. Generalnie ja jestem 100% przeciwnikiem kupowania diesli tylko po to, aby jeździć tym po mieście. A w tym przypadku kierowca X3 robi do kilku razy w miesiącu trasy rzędu 400-1200km, a tj całkiem inna bajka. Na miasto diesel to nadal wg mnie pomyłka i nadal szkodzi. Oczywiście nowiutkie mniej, gorzej z zaniedbanymi starymi.

@adamjttk

Serio, w Tobie nawet nie ma grama chęci do obiektywizmu jakiegokolwiek. Hiperbolizujesz wszystko w kosmos i zrażasz do siebie tym ludzi. Wrzuciłem serio genialny artykuł, bo jest taki prawdziwy, pisany przez kogoś z doświadczeniem, a nie hypowane peany o cudowności Tesli/EV jak Twoje posty tutaj. I w 100% zgadzam się z tym co wkleiłem, wszystko ma sens i to tylko zebranie tego co już wiedziałem lub przypuszczałem. Twoja odpowiedź będzie nic nie warta, bo już na dzień dobry się nakręcasz na to, aby "wszystsko obalić".

Widzisz, ja np. od zawsze za dieslami nie przepadałem, a raczej ich "klekotem". Pomimo to kupiłem takiego, bo mam mózg zamiast betonu i potrafię ocenić, kiedy jaki napęd jest pomyłką, a kiedy nie. Słabe silniki spalinowe poddawane ekstremalnemu obciążeniu zawsze wyją i czy to diesel czy jakaś benzyna 3cyl 1.0 to bez znaczenia. Taka cecha, EV tutaj na pewno jest lepsze, tylko że to typowy problem, którego nikt przed Tobą nie odkrył jeszcze. Równie dobrze mógłbyś opisywać problem spłuczki w kiblu, generalnie 99% czasu nie wydaje dzwięku, ale jak spuszczasz klocka to jest tak głośna, że potrafi obudzić lżej śpiących ludzi. Problem jest, tak poważny jak to, że diesel załadowany w opór wyje pod górkę. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Nie chodzi o brud juz nawet tylko o cala reszte - o nedzne USB-A w 2023r, o tombakowe "aluminiowe" przyciski, o palcujace sie niemilosiernie piano black, o beznadziejnie umiejscowionej i przegrzewajacej sie ladowarce indukcyjnej ktora jest cala obdrapana bo BMW pozydzilo na flokowaniu i dalo twarda skorupe, o niepotrzebnym przycisku "P" i dziesiatkach innych pomniejszych rzeczy ktore skladaja sie w calosc i albo przyciagaja albo odpychaja od auta.

Masz problem USB-A w aucie z 2017r? BTW w moim iX3 oprócz USB-A, jest też USB-C. Piano black to jedna z opcji. Jak Ci nie pasuje to nie bierzesz. W Tesli przez długi czas dopóki Tesla nie wycofała się z piano black, ludzie byli do tego niejako "zmuszeni". Ładowarka przegrzewająca - pełna zgoda, fuckup BMW który się już długo ciągnie i który jest nie do obrony. Przycisk "P" niepotrzebny? Hmm...to że w Tesli nie ma, nie znaczy że niepotrzebny. Jeśli to koniec najważniejszych wad, a reszta są jeszcze bardziej minor-owe, to jest zwykłe czepianie się i totalnie nieobiektywna ocena auta, które przypominam debiutowało na rynku w 2017r., czyli 6 lat temu. Dziś tego auta bym nie kupił pewnie, bo cena poszybowała w górę, a modelowo zestarzało się 2 lata i dziś jako elektryczne auto do tłuczenia po mieście TMY wychodzi lepiej jeśli chodzi o value to money, szczególnie te poniżej 250tys zł, ale najpierw trzeba tę niższą jakość i ascezę jakoś przełknąć. Pomijając silnik, to w porównaniu do Corolli Tesla broni się tylko osiągami i UI, reszta to przewaga Corolli.

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Co do reszty - masz kilka zdjec Corolli/TMY 2023, jak nie widzisz roznicy w uzytych materialach/technologiach to nie ma mam z tym zadnego problemu

Nie widzę różnicy w materiałach. O designie się nie wypowiadam, bo mi akurat nie leży, a UI pisałem że w Tesli o niebo lepszy, chociaż jak jest Car Play, to dla mnie ogromny plus dla Toyoty, bo to najwygodniejsza opcja. Nie rozumiem dlaczego nie ma tego w Tesli. Domyślam się, ale nie wiem jaka jest oficjalna wykładnia. Ty Adam pewnie nie korzystałeś z Car play ani Android Auto?

Co do jakości materiałów, to nawet powiem że niektóre wyglądają w Corolli lepiej niż w Tesli. Widziałem testową Teslę Performance z przebiegiem 15tys km - wszystko trzeszczało.

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Co do MB - mowa byla o V-klasie, nie E-klasie

Mowa była o silniku. W obu autach jest dokładnie ten sam. Porównuję sam silnik.

Dzięki Sławomir za fajny artykuł - powiało trochę świeżością. Ten wątek ma sens jeśli takie wpisy się będą pojawiać. Jakość artykułu porównywalna z niedawno publikowanym filmiku na YT o mitach dot palących się elektryków. Na forum powinniśmy tak właśnie merytorycznie rozmawiać na bazie obiektywnych argumentów.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
26 minut temu, BMFun napisał(a):

Masz problem USB-A w aucie z 2017r?

Czy po lifcie z 2023r iX3 ma nowsze? (pytanie retoryczne)

Czy to moj problem, ze BMW zmienia technologie raz na 6-7 lat w danym modelu? (pytanie retoryczne)

Czy to, ze wklejasz wnetrza modelu 3 jak i S sprzed liftingow, z lat <2020 jest wg Ciebie obiektywne? Moja TM3P ma prawie 3 lata i wyglada "odrobine" inaczej jednak w srodku, nie mowiac o Y. (pytanie retoryczne)

 

26 minut temu, BMFun napisał(a):

Nie widzę różnicy w materiałach.

Nie mam z tym problemu, pewnie dlatego sprzedaz Corolli i rosnie a modelu Y spada.

A nie, czekaj..

 

26 minut temu, BMFun napisał(a):

Widziałem testową Teslę Performance z przebiegiem 15tys km - wszystko trzeszczało.

Moja TM3P ma 3 lata i ponad 40kkm przebiegu i nic nie trzeszczy, mozesz zdefiniowac "wszystko"?, chetnie zweryfikuje na mojej.

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, boohmacher napisał(a):

Słonik czemu Ty sobie nie sprawiles takiego X3 40D, którym mogłbyś jezdzic komfortowo w trasie 180km/h i nie martwilbys sie o zasieg, ladowanie itd? Po prawie 400 stronach cisniecia po elektrykach kupujesz Eqe, gdzie zasieg nie jest jego mocną stroną, a tym bardziej przy predkosciach, ktore preferujesz. 

Haha, ano wlasnie, pytalem o to wielokrotnie.

Moze odpowiem, 2x drozszy w zakupie, 4x drozszy w eksploatacji a osiagi na codzien podobne a kultura napedu lepsza.

I nagle po 400 stronach plucia na technologie EV ta mityczna jazda do Mielna czy innej Chorwacji 120km/h zGrazynami w Zafirach (za TIRami) juz nie taka straszna ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Czy po lifcie z 2023r iX3 ma nowsze? (pytanie retoryczne)

Czy to moj problem, ze BMW zmienia technologie raz na 6-7 lat w danym modelu? (pytanie retoryczne)

Przed liftem (u mnie) i po lifcie masz co najmniej 1xUSB-A z przodu, 1xUSB-C z przodu, 2xUSBC-C z tyłu. Istnienie portu USB-A obok 3 USB-C uważam akurat za zaletę, bo nadal mam kilka urządzeń które korzystają z USB-A. Także jeden z koronnych argumentów to zwykłe bezpodstawne czepianie się. BMW i inne marki nie zmieniają technologii raz na 6-7 lat, tylko jak każda firma łącznie z Teslą co rok wydaje nowy MY w którym są różne drobne usprawnienia. To akurat argument przeciwny, bo Tesla Model S/X wygląda tak samo od ponad 10 lat, a inne szanujące się marki odświeżają mocno wygląd co te 6-7 lat.

 

image.thumb.png.321c44b534f93cb46994c9a52dda1c33.png

image.thumb.png.7cff0a18480dde571a01dd47ccd9a5ef.png

image.thumb.png.c697a6cc6d6d409eb78ce8cbb91b429f.png

 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Czy to, ze wklejasz wnetrza modelu 3 jak i S sprzed liftingow, z lat <2020 jest wg Ciebie obiektywne? Moja TM3P ma prawie 3 lata i wyglada "odrobine" inaczej jednak w srodku, nie mowiac o Y. (pytanie retoryczne)

No widzisz, te wnętrza tak niewiele się zmieniają. Serio TM3/Y jedyne co umiem wskazać, to inne ułożenie telefonów (na plus) oraz wywalenie piano black, reszta to absolutne detale dla fanbojów którzy na forach i YT zachwycają się zmianami w układzie szwów siedzeń. To różnice "odczuwalne" dla "koneserów" Tesli, które pozwalają na generowanie dużej ilości kontentu często wątpliwej jakości na YT i forach. Pewnie nieraz Tesla zmienia dostawcę na tańszego, a na kanałach reklamują że jest progress i robią darmową reklamę. Ok, marketingowo Tesla robi to po mistrzowsku 🙂 Takim marketingiem Tesla często bije na głowę wynalazki z przybijaniem 15 znaczków M, które tak pieką ciągle niektórych 🙂

Jedyna istotna i odczuwalna zmiana wnętrza była w Model S/X zostałą zrobiona ze 2 czy 3 lata temu, ale też dużo mniejszej skali niż inni producenci. Nawet 911 co generacje zmienia się dużo bardziej niż Tesla.

 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Nie mam z tym problemu, pewnie dlatego sprzedaz Corolli i rosnie a modelu Y spada.

A nie, czekaj..

Jest hype na elektryki, są grube dopłaty i parę innych, więc sam doszedłeś skąd dokąd klienci przepływają 🙂 Ja bym też zamienił Corollę na Teslę, która przyciąga osiągami, pomimo że zniechęca (mnie) hypem. W BMW sprzedaż albo lekko rośnie albo lekko spada, ale nie widzę tam luki w sprzedaży na 2miliony sprzedanych Tesli 🙂

Jak to słusznie zauważył Sławomir, z BMW uciekają głównie do Porsche 😉

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

 

Moja TM3P ma 3 lata i ponad 40kkm przebiegu i nic nie trzeszczy, mozesz zdefiniowac "wszystko"?, chetnie zweryfikuje na mojej.

 

 

Wszystkie plastiki, fotele. Mówię o doświadczeniach sprzed roku jazdy demówką Tesli. Możesz stawać na głowie że Twoja Tesla jest wyjątkowa, bo jest Twoja. Nie będę Cię przekonywał.

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kilka ciekawostek dlaczego Tesla jest głośna.

 

 

 

A tutaj porównanie z Mercedesem klasy C. W Mercedesie 120km/h to jak 100km/h w Tesli.

 

A to dlaczego auta premium ważą więcej. Pewnie m.in. z tego powodu Tesla jest lżejsza od odpowiedników Mercedesa, Audi czy BMW. Wszystkie te elementy wyciszenia swoje ważą - tutaj akurat na przykładzie auta jakim jeździ Sławomir, które oczywiście jest 2 klasy wyżej, ale pokazuje że ciche wnętrze można uzyskać tylko dokładając masy. Ciekawe że główne realizacje BMW to upgrade'y auto (jest ich dużo), a główne realizacje Tesli to wyciszenia 🙂

 

A to powód dla którego dźwięk zamykanych drzwi dla Słonika był za mało premium:

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun czy ty chcesz mieć mnie na sumieniu? Jak zobaczyłem te dziurawe drzwi w tesli na filmie który wkleiłeś to mało z krzesła nie spadłem 😀może to jakaś ukryta funkcjonalność tesli? Jakis dodatkowy balast, wodna warstwa wyciszenia albo może awaryjny pojemnik na napoje w przypadku awarii ładowarki?

 

apropos wyciszenia ostatnio w oponę w eqe wbiła mi się śruba. Niestety naprawić się nie dalo wiec musiałem zakupić nowa ale co się w oczy rzuciło to guma jest bardzo miękka, ciężko albo praktycznie nienaprawialna a srodek jest wyklejony wyciszająca gąbka. Opona to michelin pilot sport ev.

 

oststnio jest głośno o jednym cebularzu z tesli który próbował kraść prąd na kempingu w lebie https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9285306,chcial-za-darmo-naladowac-tesle-ale-przeszarzowal-mocny-kandydat-do.html Jak byłem w salonie tesli na jeździe próbnej to miałem wrażenie ze pełno się tam kręci podobnego typu cebularzy bo co drugi się zachwycaj niska cena i pytał się czy już kupować czy będzie jeszcze taniej.

 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Hahaha, cebularze, czyli ludzie szanujący swoje pieniądze...ale się ostatnio ciekawe rzeczy w wątku pojawiają. Tesla jak Toyota Corolla, a nawet gorzej itp. To jednak potwierdza, że ludzie kupujący Teslę to kosmici, bo jak widzę ich zachwyt to coś jest nie tak. Jedyne wytłumaczenie, to musieli wcześniej jeździć jakimiś kiepskimi autami, BMW i innych Mercedesów na oczy nie widzieli. A już kompletnie nie rozumiem tych co twierdzą, że już do aut spalinowych nie wrócą...

Adam sprawdź koniecznie drzwi bo to juz jakaś propaganda normalnie z tymi dziurami. 

Edytowane przez Kriss33
  • Członkowie klubu
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun Dzieki za filmiki, pouczajace i "real-life", podobaja mi sie!

Tesle sa slabo wyciszone i jest to powszechnie znany fakt, pogon za minimalna masa, max. efektywnoscia energetyczna, zejsciem z kosztow i co dla mnie akurat na plus - lepszym handlingiem, osiagami i frajda z jazdy.

Niemieckie premium sa lepiej wyciszone, chociaz czy te 400 czy 500kg ekstra wagi w i4 M50 w porownaniu do TM3P to samo wyciszenie to bym polemizowal 😉

Porownywanie 7-er M60i za blisko banke do TM3 wiesz jaki ma sens 😉

Ciekawia mnie te nadkola - masz podobny filmik z G20 albo iX3? Chetnie bym porownal jak to tam wyglada.

PS. Te dziury w drzwiach sa zenujace, to jest auto z USA czy Berlina? Mimo ze tam woda raczej nie wleci (ew. problem z wilgocia) to jest to mega wtopa!

PS2. Co do wyciszenia jeszcze - porownywanie crossovera na 21" felgach do sedana (na 18"?) jest malo miarodajne chyba, tym bardziej ze miernik pokazuje wyzsze wartosci jak akurat wjezdzaja pod most np (zauwazyles? ;P)

PS3. Dzieki za info o USB-C w lifcie iX3, przeoczylem na zdjeciach, przyznaje racje! (USB A imho niepotrzebne, standard sprzed dekady na dzis)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

..

Z grubsza Slawomir glupoty tylko wytykam bo mozna do smierci sie przepychac o detale w pamietnikach kilku milionow randomowych teslowiczow ktorzy znajduja taki sam fan z jazdy z Hyundaiem Kona ^^

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Jedna bateryjka pada i cały battery pack do kosza. 16/24tys $ wymiana (model 3/S).

Powiedz mi jak Ty to widzisz, czy ma to sens wg Ciebie co czytasz?

Tzn Tesla sprzedala juz kilka milionow aut przez dekade, kazde ma gwarancje na najdrozsze czesci w aucie (akumulatory i naped) na 8 lat i 192k km.

Moje TM3P ma gwarancje producenta do 2028r na te podzespoly, TMY do 2030r.

Baterie sa robione modulowo wlasnie z powodu ew. problemow i latwej wymiany/regeneracji, Tesla jest na tyle pewna swojego ze oprocz dlugiej gwarancji nie boi sie zalewac te baterie zelem i upychac je w strukturze auta.

Czy wg Ciebie gdyby jeden paluszek fajczyl cala baterie - firma by juz nie zbankrutowala?

To nijak jest nielogiczne co piszesz/cytujesz, poszukasz jakiegos rzetelnego na ten temat?

Dla odmiany z naszego forum, 4 letnie 520d:

W dniu 23.03.2023 o 10:52, arriv3derci napisał(a):

przejąłem w ramach cesji G30 520d z roku 2019. Auto nie ma gwarancji(skończyła się rok temu) a silnik B47 zatarł się po jednym tysiącu przejechanych przeze mnie kilometrów.

BMW odrzuciło prośby o wsparcie naprawy gdyż uwaga: "Auto było sprzedane na rynek niemiecki a uległo awarii w PL". Roczne auto zostało sprowadzone do PL w 2020 roku.

Koszt wymiany całego silnika + turbo w ASO na nowy komplet to 94 tysiące PLN brutto. Z rabatami wyszło 77 tys. Za tę kwotę dostaję wspomniany nowy silnik, turbo, rozrząd plus 2 lata gwarancji na silnik w każdym ASO.

 

W dniu 23.08.2023 o 14:20, arriv3derci napisał(a):

Tak, zrobiłem remont silnika poza ASO i kupiłem nowe turbiny(dużą i małą) z ASO BMW gdyż nie ma zamienników jeszcze. Wyszło około 60 tysięcy na gotowo. 
 

Ile to bedzie 60k PLN na dolary (robione nie w ASO a u zdzicha do tego)?

 

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Tesla zaleca ładowanie baterii do 100% tylko do dalekich podróży bezpośrednio przed wyjazdem. Dla najlepszego dbania o baterie zaleca się ładować dużo mniej, najlepiej do 70%. Wtedy wkładamy między bajki maksymalny zasięg i osiągi.

Tesla zaleca swoje baterie litowo jonowe ladowac na codzien do 80%, LFP do 100%

Ja laduje do 90%, przy przebiegach rzedu 200-300km tygodniowo (miasto) czy naladuje do 400km czy do 450km lotto bo i tak w weekend ladowane sa oba auta najczesciej.

Sa swiry co beda ladowac w przedziale 30-60% tak samo jak sa swiry co wymieniaja olej w silniku spalinowym co 5k km, natomiast malo ma to wspolnego z normalnoscia.

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Czyli jeśli lecisz sobie autostradą i bateria powoli schodzi do końca, musisz liczyć się z tym, że drastycznie spadają osiągi.

Byl taki temat na forum ze 2 lata temu, TM3P puchla przy malym SoC, poprawili to przez OTA z pol roku pozniej.

bylo - https://www.youtube.com/watch?v=C-2r4Y_lUsk&t=219s

jest - https://www.youtube.com/watch?v=QGjwEAWTcrw&t=455s

 

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Adam często tutaj używał tego argumentu, czyli jeśli EV czegoś nie da rady, to jest to przez fanów zbijane "ale to przecież Ci niepotrzebne". Sprowadza się to do tego, że fani EV to ludzie, którzy po propstu akceptują, że ich auta mają >90% użyteczności i te kilka procent przypadków, kiedy trzeba zrobić X (pojechać dalej, szybciej, z większym ładunkiem), to trzeba się poświęcać. Tylko po co, skoro w ICE nie trzeba?

Odpowiem dygresja, moj Iphone kosztuje tak na oko z 10x wiecej niz Nokie ktore kiedys kupowalem (pomijajac inflacje).

Chce czy nie chce musze go ladowac codziennie a nie co tydzien jak Nokie bo niestety zuzywa duzo wiecej energii, przyzwyczailem sie, zmienilem nawyki.

Moja Nokia potrafila mi wypasc z kieszeni 20 razy i nie bylo problemu, moj poprzedni smartphone wypadl mi w zeszle wakacje z pol metra na ziemie i musialem kupic nowy bo szyba byla cala pobita, przyzwyczailem sie byc ostrozniejszy, zmienilem nawyki.

Moja Nokia mial fizyczne klawisze, moglem np zadzwonic do kogos nie wyjmujac nawet tel z kieszeni, dzisiaj sie nie da.

W Nokii dalo sie wymienic baterie jak zdechly, w Iphonie sie nie da..

ROzumiesz o czym pisze?

Swiat sie zmienia, technologie sie zmieniaja, ludzie sie zmieniaja.

Popatrz na Iphona 3G, popatrz na 14 Pro, dzieli je ile, 15 lat raptem?

Z elektrykami bedzie podobnie, czesc niedogodnosci zniknie a do czesci bedziesz sie musial przyzwyczaic, w imie braku Mendelejewa z rury czy komfortu akustycznego mysle ze warto (i nie tylko ja).

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

I odnosząc do poprzedniego, SC Tesli są super, jeśli jednak wyjedziesz poza ich zasięg jesteś w d*** i musisz wszystko dokładnie planować. I obyś przypadkiem nie trafił na jakiś korek w zimie, kiedy będziesz musiał stać 3h z rodziną prosić kierowców ICE o pomoc, bo zamarzasz.

SC Tesli jest na dzisiaj jak mrowek w Europie juz, patrz nawet w Warszawie jakas dzis otworzyli wielostanowiskowa, moge wsiasc do auta i jechac w dowolne miejsce Europy bezstresowo

Co Ty chcesz planowac jak na dzis Biedra zapowiada 2000 ladowarek a jutro Lidl dolozy kolejne 1000, o czym Ty mowisz.. 90% ladowarek DC stoi pusta poki co wiekszosc dnia.

Co do korkow w zimie to juz ta fantazje slyszalem milion razy, moge wsiasc do mojej Tesli, odpalic sobie 21C i siedzec tam 3 dni i energii nie zabraknie, po co powtarzasz te bzdury chlopie.

Dla takich asow Bjorn pomiary robil ile to w tym elektryku mozna siedziec zanim sie zamarznie, to sa jakies chore pudelkowe wymysly anty-EV oszolomow.

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Wyliczenia kosztu kilometra dla EV są często zaniżane, bo ignorowany jest tak, że auto marnuje ileś prądu podczas ładowania.

Na SC placisz za energie dostarczona do auta a nie pobrana z sieci.

W domu straty rzedu 5 czy 10% to zamiast za 100PLN miesiecznie bedziesz placic 105-110 PLN, mysle ze do przezycia.

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Wraz ze wzrostem pojemności baterii, zakładając że to się uda, będzie DUŻY problem z ładowaniem tego w jakimkolwiek realnym czasie.  Już teraz SC to jest opcja premium, a SC będzie za słabe, żeby ładować większe samochody.

Boze jakie glupoty, pewnie dlatego wlasnie SC V4 wychodzi i je zaczeli montowac w Europie juz od kilku miesiecy, SC V3 mialo 250kW, Ionity 350kW, nowe SC maja byc na 600kW przygotowane, bedzie zapotrzebowanie na wiecej to nie martw sie, beda instalowac do bolu, w koncu dla nich to czysty zarobek.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/tesla-superchargers-free-use-all-electric-cars-day

https://www.theverge.com/2023/4/19/23689247/tesla-v4-supercharger-ev-first-specs-rollout

 

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Jakość tych samochodów i regularne wpadki to norma, a nie wyjątek. Przednia szyba nieprzyklejona w nowiutkim MY to tylko ostatni przykład. Nie jest tragicznie, ale jest gorzej niż sugeruje cena tego auta. Ale większość ludzi na to nie zwraca aż takiej uwagi, bo albo traktują auto jak narzędzie i mają wszystko gdzieś, albo to betonowi fanboye.

1. Dzisiaj pomalu zaczyna dochodzic do tego, ze "cena tego auta" juz nie jest taka straszna nawet w porownaniu do spalinowcow gdy za Passata trzeba w salonie 200-250k PLN zostawic.

2. Wiekszosc ludzi traktuje auto jak rzecz do przemieszczania sie i nie egzaltuje sie dzwiekiem zamykanych drzwi czy przeszyciami w 3 kolorach na pasach bezpieczenstwa - ludzie glosuja portfelem, dla przypomnienie TMY to najczesciej sprzedawane auto w Europie za zeszle polrocze, wiem ze powinno to byc M2 albo V-klasa ale jeszcze raz - ludzie glosuja portfelem. Albo mamy nowy kult albo odpadajace szyby nie sa jednak tak popularne jak Ci sie wydaje.

Ale zeby nie bylo - tydzien temu dziecko z tylu kopnelo mi w TM3 zaslepke od glosnika jakos niefortunnie kantem buta - byla przyklejona na klej i zamocowana na kilku pop-pinach (nie wiem jak to sie po polsku mowi).

Powienienem pojechac do ASO, narobic rabanu i sie na forum wyzalic jaka to nedzna jakosc, wlozylem spowrotem i "olalem" temat, mam ciekawsze rzeczy w zyciu do roboty, moze mamy po prostu inny prog bolu/oczekiwan od aut..

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Powszechnie znanym faktem jest gimnastyka umysłowa właścicieli Tesli, aby tylko obronić to auto, jak np. koleś który aby jechać na narty i dać rady dojechać (zasięg), do auta za ponad 100tys $ kupił komplet ogrzewanych kocy, żeby nie używać ogrzewania pokładowego. Takich przykładów jest wiele i to norma. Jak koleś się martwił o zasięg Tesli z załączonym ogrzewaniem, to mu napisali, że za cienko się ubiera do auta - LOL.

Kolejne basnie bracii Grimm, ilez ja takich historii przeczytalem juz na auto-swiat i spidersweb, na szczescie odkad niemieckie marki maja w ofercie EV to narracja zmienila sie o 180C 😄

11 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Kolejne złoto, czyli ciemne strony OTA, które wg niektórych (haha), jest czystym złotem. Błąd w oprogramowaniu powodował zużycie baterii na poziomie 1.5%/h. Wyobrażacie sobie, żeby w aucie ICE błąd np. w nawigacji powodował, że tracicie zasięg, kiedy auto stoi  zamknięte na parkingu?

No coz, standardowe - przez ostatnie 3 lata mialem 4 elektryki i nie zaobserwowalem na moje szczescie/nieszczescie.

Moze autor po prostu sentry mode wlaczyl nieswiadomie (zzera do 5% baterii na dobe)?

Bylem 3 tyg na wakacjach teraz, na moje nieszczescie OTA/soft dziala dobrze, no nic tych procentow nie chcialo ubyc 😄

 

PS. Sorry jesli cos chaotycznie, pozno juz a ja dzisiaj za duzo biegalem i glowa mnie boli, za 2 tyg polmaraton w Oslo i forma musi byc (a jej nie ma niestety :P), ps BMW sponsoruje tak w ogole ^^

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Slawomir Tak jeszcze tylko, jestes zamoznym czlowiekiem, masz w garazu tyle roznych fajnych samochodow, wez kup jakiemus pracownikowi (takiemu ktorego najbardziej nie lubisz!) ta TM3/Y, przejedz sie nia kilka razy na weekend samemu tez, dostarczysz mnostwo wartosciowego contentu z pierwszej reki, bedziesz mogl sie wyzyc na odpadajacych dachach, kierownicach, szybach, kolach, pokazesz te wszystkie dziury w drzwiach, pokazesz zdjecia zamarznietego pracownika w zimie blagajacego o ogrzanie sie w aucie spalinowym, pokazesz te spadki osiagow na autostradzie, te znikajace elektrony na parkingu i co tam jeszcze.

Moze nawet jak bedziesz mial szczescie to sie zapali ktoregos dnia na parkingu ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta szydera zajebista z rana, zdjęcia zamarzniętego pracownika...

Opublikowano

@adamjttk No jak trochę Ci się pociśnie, to od razu wracasz na ziemie i zaczynasz pisać jak człowiek, jednak potrafisz czasem normalnie 😄

Dowody anegdotyczne o padniętych silnikach w BMW nie udowadniają niczego. Znajdziesz bez problemu BMW powyżej 0.5mln przebiegu i pewnie gdyby nie powszechne cofanie liczników to było by tego sporo. Problem z bateriami zwiększa się wraz z wiekiem. Jeśli pada pojedynczy cell w battery packu, to efekt "zarazy" jest czymś naturalnym - pozostałe celle muszą nadrabiać, przez co zużywają się szybciej. Przykładowo, Tesla S jako najstarszy model ma battery replacement rate na poziomie prawie 4%, czyli w 1 na 26 aut padła bateria. To mało wg Ciebie? Ile będzie w TM3/Y się dowiemy za 5-10lat. 

https://www.businessinsider.com/electric-car-battery-models-replaced-most-often-nissan-tesla-2023-3?IR=T

Historie o tym, że gdzieś komuś ktoś nie uznał gwarancji, a powinien to wiesz, nie na forum tylko do sądu się z tym idzie.

Wracając do samego ładowania do 60 czy 80 czy 100% baterii. W ICE tankujesz do 100% ZAWSZE. Nie ma żadnego powodu, aby tankować mniej. Jeśli masz 800km zasięgu, to masz 800km zasięgu w lato i w zimie. Prędkość na to trochę wpływa, ale nie tak drastycznie jak w BEV. W związku z tym, jeśli masz EV z zasięgiem 300km, tzn, że możesz mieć 300km, ale zwykle to 250km, czasem 150km. Zawsze musisz o tym myśleć, zawsze mieć to w głowie, gdziekolwiek chcesz jechać musisz to planować (o czym pisze WŁASCICIEL TESLI). Problem zasięgu istnieje więc non stop i musisz zawsze to mieć na uwadze. Tutaj jedynym wyjątkiem jest jazda dookoła komina i ładowanie w domu.

Twoja anegdotka o iPhone wskazuje jak się dajesz manipulować korporacjom, już wyjaśniam dlaczego. Jeździłem swego czasu do pracy codziennie (> 30min), telefon wrzucałem w uchwyt z ładowaniem bezprzewodowym i nie ładowałem go w zasadzie w ogóle. Podpięcie telefonu do ładowarki w domu generalnie też nie jest żadnym wyczynem, telefon nie rozładuje mi się, jeśli np. lecę samolotem do Singapuru. Problem ładowania jako tako nie istnieje, w przypadkach dalekich wycieczek najwyżej bierzesz do plecaka powerbanka, to jedno. Drugie, ważniejsze trochę - Apple Watch. Najdebilniejszy zegarek świata, nie wytrzymuje jednego dnia (chyba najnowszy ultra już potrafi). Zamiast akceptować porażkę projektową Apple kupiłem Garmina Forrerunera. Nie chce mi się spinać, więc ładuje go co 1.5tygodnia. Kumpel ma innego Garmina, oszczędza bardziej, ładuje go co 3-4tygodnie. Zamiast więc cofać się (i ładować zegarek każdego dnia), można po prostu zagłosować portfelem i wybrać coś lepszego.

Jeśli więc chcesz auto przyszłości, to powinieneś wybrać auto, które dowiezie Cię do celu bez myślenia o tym, gdzie będę ZMUSZONY zjeść 7 hotdogów, czy nadrobić 50km, bo akurat tam był SC. A przy okazji, nie zapominaj, że BEV nie eliminuje "Mendelejewa" z rury, tylko go przesuwa kawałek dalej. Świat się zmienia, niekoniecznie na lepsze, trzeba więc mądrze wybierać technologie które są lepsze, a nie inne.

Twoja wiara w SC V4 ukazuje Twoją totalną ignorancję w temacie "skąd się bierze prąd". Możesz stawiać SC o mocy 2000kW, co z tego, skoro nie ma do nich prądu. Wystarczy się zainteresować tematem OZE, żeby wiedzieć, że w wielu miejscach na świecie np. nie można postawić Solarów, bo nie da się prądu z nich wykorzystać. Ostatnio oglądałem na YT film, tylko nie mogę teraz tego znaleźć, że w jednym ze słonecznych stanów elektrownia solarna produkowała tak dużo prądu, że musiała go puszczać w powietrze, a jednocześnie musiała w stanie obok płacić za prąd innej elektrowni, bo miała kontrakt na dostarczenie do fabryki w innym stanie prąd, którego nie dało się przesłać, pomimo że był wyprodukowany! Postawienie nowej linii elektrycznej o długości 1000km to nie jest rzecz, którą da się zrobić w rok, a jednocześnie zanim powstanie, zużycie prądu do tego czasu i tak wzrośnie jeszcze bardziej. Zanim infrastruktura nadąży za zużyciem prądu minie wiele lat - ile stawiamy już atom w PL ?????????? Problemy są realne, a Ty za każdym razem je zbywasz.

Jeśli chodzi o jakość, to znów, typowe Teslofanbojowskie podejście, ignorować wszystkie wady, wychwalać zalety. Ale to jest takie typowe polskie - parówka może mieć 5% mięsa, ale jest dobra, bo jest tania. Przypadek, że hotdogi i Tesla mają na tym forum pewien związek? Serio, nie trzeba akceptować belejakości, jest tyle możliwości wyborów i konkurencji, że można obstawać przy lepszym. Jeśli nowe 7er jest gorsze od starego, zostaje przy starym i o nie dbam. Jeśli nowe M2 waży tyle, co podstawowy Ford Ranger (sigle cab mid size pickup), to pierdziele taki biznes i zostaje przy starym. Wystarczy nie dać się ogłupić cyferkami 0-100 i da się być szczęśliwym. 

Cytat

Powszechnie znanym faktem jest gimnastyka umysłowa właścicieli Tesli, aby tylko obronić to auto, jak np. koleś który aby jechać na narty i dać rady dojechać (zasięg), do auta za ponad 100tys $ kupił komplet ogrzewanych kocy, żeby nie używać ogrzewania pokładowego. Takich przykładów jest wiele i to norma. Jak koleś się martwił o zasięg Tesli z załączonym ogrzewaniem, to mu napisali, że za cienko się ubiera do auta - LOL.

A to wkleję jeszcze raz. To nie dotyczy baśni braci Grimm, tylko Twoich wypowiedzi. Jak za wszelką cenę udowodnić, że wady nie są ważne, a zalety są krytyczne życiowo ważne. Coś odpada, coś niedokładnie złożone, coś jest byle jakie, trzeba godzinę na trasie nadkładać - TO NIE PROBLEM. Ale problemem życiowym, nie dającym po nocach spać ludziom jest w pełni załadowany bus jadący pod ostrą górkę, który hałasuje trochę głośniej. To jest poważny problem. Dokładanie godziny do każdych nie wiem, 600 czy 800km trasy nie jest. 

 image.jpeg.ad2e93a1c3de8a7d9bdf56eb4be9ebe8.jpeg

Wracając do OTA, wiesz że w Chinach oficjalnie zabraniają wjazdu Tesli na wiele dróg, które przebiegają w pobliżu rządowych budynków? Słyszałeś o tym i dlaczego tak jest? Ponieważ OTA i "cudowne" kamery z każdej strony dają możliwość szpiegowania. OTA i software everything jest złotem dla lemingów. I złotem dla rządów, które będą kontrolować wszystko. Myślisz, że to fikcja, że za 5-10lat po wypadku odczytają z Twojej Tesli wszystkie dane i dostaniesz środkowy palec od ubezpieczyciela, bo przed wypadkiem nie z Twojej winy, ale jechałeś 55kmh na 50kmh ograniczeniu? OTA nie jest potrzebne w dobrych samochodach. W ogóle do niczego nie jest potrzebne, gdybyśmy nie napakowali aut niepotrzebną elektroniką. Jasne, miło jak jest i działa, ale już w tej chwili mnie doprowadza do szału telefony z ASO, "dzień dobry, kończą się panu klocki z przodu, umówić wizytę?" WTF, jakie jeszcze dane z mojego auta ma 20 letni Januszek  z serwisu? Tesla na 100% ma więcej danych. Jak lemingi w przepaść, całkowite zrezygnowanie z prywatności, bo to przyszłość i tylko dziadki tego nie rozumieją.... Dlatego ja już wiem, że jeśli będę chciał gdzieś jechać w "delikatnej sprawie" (choćby załatwić biznes ważny np.), to od tego będę mieć analogowe auto. Jestem 100000% pewien, że niedługo (albo już) hackerzy/rządy będą sobie nasze auta podsłuchiwać bez ogródek. I tylko naiwni myślą, że nie mają nic do ukrycia.

 

Opublikowano
27 minut temu, Slawomir napisał(a):

Wracając do samego ładowania do 60 czy 80 czy 100% baterii. W ICE tankujesz do 100% ZAWSZE. Nie ma żadnego powodu, aby tankować mniej. Jeśli masz 800km zasięgu, to masz 800km zasięgu w lato i w zimie. Prędkość na to trochę wpływa, ale nie tak drastycznie jak w BEV. W związku z tym, jeśli masz EV z zasięgiem 300km, tzn, że możesz mieć 300km, ale zwykle to 250km, czasem 150km. Zawsze musisz o tym myśleć, zawsze mieć to w głowie, gdziekolwiek chcesz jechać musisz to planować (o czym pisze WŁASCICIEL TESLI). Problem zasięgu istnieje więc non stop i musisz zawsze to mieć na uwadze. Tutaj jedynym wyjątkiem jest jazda dookoła komina i ładowanie w domu.

Na prędkość jazdy mamy wpływ, na temperaturę otoczenia już nie, a to ona w znamienitym stopniu decyduje o zasięgu elektryka, ot takie "jajko niespodzianka", przy zmiennej pogodzie nigdy nie wiesz jak daleko zajedziesz.

@Slawomir pisze z sensem, a @adamjttk jak zawsze bez👍

Odnośnie Suv-ów, to odkąd X6 dostało pneumatykę bardzo dobrze jeździ mi się nią w trasy, zresztą nie mam teraz innej alternatywy🤣

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.