Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

No właśnie mam mieszane uczucia bo z jednej strony chce się być człowiekiem i pomoc dealerowi wyjść z sytuacji, z drugiej mając z tylu głowy co wszyscy dealerzy odstawiali przez ostatnie 2 lata i patrząc jak zwiększyli swoje zyski powinienem olać ich ciepłym moczem. Padli ofiara własnego cwaniactwa lawirowania cenami i promocjami i próbują zrzucić cała winę na klienta.

Odpowiedz sobie, jakby się dealer zachował w sytuacji odwrotnej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gratulacje odbioru Słonik, dołączyłeś do czołowych elektropionierow. Możesz zorganizować zlot elektrykow w Polsce 🙂 Co do negocjacji po zakupie to bardzo dziwna sprawa. Ja chyba przy zakupie każdego auta słyszałem od dealera ze jest „pod kreska” na aucie, wiec nie wiem jak ci dealerzy jeszcze funkcjonują skoro tak auta sprzedają 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słonik jak juz bedziesz miał chwile to wrzuc jakies fotki i dane techniczne no przede wszystkim wrażenia z jazdy. Czekam na potwierdzenie, że jeździsz przepisowo i Cie to nie wkurza 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://wiadomosci.wp.pl/koszmarny-wypadek-w-bawarii-kierowca-splonal-w-tesli-6930442593803040a
 

Potrzeba 30 strażaków do kilkugodzinnego gaszenia elektryka? I to jeszcze z 4 miejscowości 😉

Ok, może elektryki palą sie statystycznie podobnie jak spalinowe, ale proces gaszenia i zasoby na to potrzebne, to problem nadal nie rozwiązany. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych zasobów to bym nie panikował bo kilka miesięcy temu sam byłem świadkiem gdzie do wypadku na autostradzie kolo Norymbergi, który potem jak go mijałem po godzinie stania w miejscu nazwal bym raczej delikatna stłuczka, przyjechały 3 wozy strażackie 😀

I oczywiście były to spalinówki

Edytowane przez sebsek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzieki @BMFun za gratulacje. Ja tez wiele razy slyszalem ze sprzedaja auto pod kreska ale dzwonić do klienta pare dni po odbiorze auta z propozycja żeby przyjechał i podpisał aneks do leasingu na mniej korzystnych warunkach to tego jeszcze nie grali.

 

@Kriss33jak się trochę ogarnę to wstawię fotki ale może się z tym zejść kilka tygodni. Sporo mięsie na głowę zwaliło i niezbyt teraz mam czas. Odnośnie wrażeń z trasy to na razie pierwsza standardowa do trojmiasta za mną. Poki jest ciepło to jest nienajgorzej. Do trojmiasta jechałem w sobotę rano ruch był bardzo duży jak to w długi weekend wiec zasiegowo wyszło to super fajnie. Zjechałem jak zwykle przed gda na ionity i w 13 minut dobilem do 80 procent aby w Gdansku nie zawracac sobie głowy.ładowaniem następnie pokręciłem się trochę po Gdańsku i wracałem w poniedziałek bardzo późnym wieczorem wiec droga w miarę pusta. Na powrocie tempomat na 140, doładowanie 36 kWh na mop olsze w 15 minut i dalej powrót do domu. Po powrocie bateria pokazywała 9 procent a zuzycie 26kwh/100km (ale w tym jest ujęta tez jazda po mieście). Generalnie akurat do wawy czy gdanska bardzo fajnie ustawione są ładowarki ionity wiec wole się podładować nieco dłużej po drodze ale jechac szybciej niż kulać się 120km/h przynajmniej na razie.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ceny Tesli dalej spadają. Teraz jest pełno dostępnych sztuk TMY LR przecenionych z ponad 260-270tys na 247-248tys, czyli mieszczących się na limit do dopłaty przy działalności z odliczeniem 50% VAT. Ciekawe czy to wpłynie na jeszcze większa popularność Tesli w Polsce. Inflacja rośnie a ceny spadają. Musi być bardzo duza presja na robienie wyniku sprzedaży.

Model S dostępny już od 491tys do odbioru w ciągu 7 dni, sporo Plaidow. @słonik40, może jeszcze Merca wymienisz na Tesle? 🙂 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przed zakupem lubie sie rozejrzeć po różnych nawet egzotycznych opcjach. Jeździłem modelem y na jeździe próbnej nawet bym wziął bo jest teraz w cenie orzeszków w porównaniu z konkurencja ale żonie wyjątkowo nie przypadł do gustu. Spodobał się z kolei model s który oglądaliśmy w salonie. Niby wszystko fajnie, wnętrze z wyglądu bardzo ok, na zewnątrz tez ale po kłapnięciu drzwiami niestety czar pryska. Poziom hondy jazz która kiedyś posiadałem niestety. Może jak pewne elementy kiedyś poprawia to czemu nie 😀
 

ptaszki ćwierkają ze model 3 po liftingu ma być jeszcze tańszy w produkcji? Ceny jeszcze pójdą w dół?

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 11.08.2023 o 11:32, Slawomir napisał(a):

Ja jak zamawiałem V-klasę, podpisałem umowę ..

Od 2 tygodni jezdze znowu V-klasa po Calpe i o ile moze w PL/DE jednostajna jazda 150-160km/h autostradami w przypadku diesla jest super wygodna (ze wzgledu na duzy zasieg i krotki czas tankowania i nienatarczywy dzwiek w porownaniu do szumu wiatru) tak w takiej Hiszpani, gdzie to auto zrobilo ~60k km w 8 lat, gdzie glownie jezdzi po gorach, mega kretych uliczkach, serpentynach gdzie ciagle trzeba zwalniac i sie rozpedzac i jezdzic na niskich biegach pod gore, ten naped to dno dna, makabryczna turbo dziura, silnik o dzwieku zazynanej swini czy tez 30 letniego gruchota. Ten naped pasuje do tego auta jak swini siodlo w tutejszych warunkach. Takie BEV w tej budzie to byloby tu istne blogoslawienstwo, pelny akustyczny komfort, odzyskiwanie energii przy jezdzie z gorki, ladowanie pod domem ze 2-3 razy w miesiacu przy tych przebiegach no i elektryczne webasto przy 32C..

Tak z ciekawosci bo ta moja V-klasa ma juz swoje lata - ciekawy jestem infotainmentu w Twojej wersji.

Czy poprawili juz to, ze za kazdym razem jak system wykrywa jakis znak przy drodze (np ograniczenie predkosci) - to przez 3-4s nie mozna zmienic stacji radiowej z kierownicy bo wyswietla nowy znak?? Przeciez to jest jakies kuriozum, w gorach co druga stacja FM szumi bo sygnal slaby a przy dziesiatkach roznych znakow na drodze nie da sie stacji przelaczac notorycznie ^^

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sebsek napisał(a):

Coś do obejrzenia zanim Słonik zda relację z nowego nabytku 😉

 

A propo pożarów BEV

 

https://wysokienapiecie.pl/90536-jak-czesto-plona-auta-elektryczne-czy-czesciej-niz-spalinowe/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chodzi o infotaiment mercedes vs tesla to mam akurat porównanie jako świeżak w dwóch i zdecydowanie łatwiej jest się odnaleźć swiezakowi w Mercedesie. Jest bardziej intuicyjny. Przyciski są opisane w przeciwności do rolek w tesli, kafelki są w 3 d wiec bedac w jakiejs apce jak nam wystaje np kawałek mapy spod niej to wystarczy w nią kliknąć. Sterowanie głosowe działa podobnie kiepsko. Znaczy czasem działa czasem nie. Najprostszy przykład kiepsko działającego polecenia w tesli jaki przychodzi mi teraz do głowy to nawiguj do ładowarki ionity. Nawigacja w Mercedesie z augmented reality to klasa sama w sobie w porównaniu z nawigacja tesli. Netflix tez nie jest jakaś suoer przewaga bo w Mercedesie jest przeglądarka w której działa YouTube oraz streaming video zync ale nie testowałem tego badziewia. Jakieś gry tez są ale nie odpalałem z braku czasu i zainteresowania. Do tego ekran jest haptyczny co tez ułatwia nawigowanie i jednak mimo wszystko przycisków jest nadal całkiem sporo. Minusem może być brak natywnego spotify sle to nie jakiś big deal bo jest w android autami Apple car play. Ma to tez swoje plusy bo każdy pasażer może sterować muzyka nawet z tylnego siedzenia w zależności od wybranego telefonu i upodobania podróżujących. U mnie np corka bardzo często chce mieć możliwość sterowania muzyka nawet jak siedzi z tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2023 o 01:15, adamjttk napisał(a):

Od 2 tygodni jezdze znowu V-klasa po Calpe i o ile moze w PL/DE jednostajna jazda 150-160km/h autostradami w przypadku diesla jest super wygodna (ze wzgledu na duzy zasieg i krotki czas tankowania i nienatarczywy dzwiek w porownaniu do szumu wiatru) tak w takiej Hiszpani, gdzie to auto zrobilo ~60k km w 8 lat, gdzie glownie jezdzi po gorach, mega kretych uliczkach, serpentynach gdzie ciagle trzeba zwalniac i sie rozpedzac i jezdzic na niskich biegach pod gore, ten naped to dno dna, makabryczna turbo dziura, silnik o dzwieku zazynanej swini czy tez 30 letniego gruchota.

(...)

Mógłbym się tutaj spinać na ripostę, ale napiszę tylko - psy szczekają, karawana jedzie dalej. V-klasa w dieslu jest najlepszym busem na ziemi w tej chwili (niekoniecznie idealnym). A ja nie mam wykrywania znaków, nie znam Twojego problemu. Bardzo mocno zachęcam, byś następnym razem nie marnował swojego życia na V-klasę, tylko wypożyczył 7osobową Teslę i tyle 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę w temacie-nie w temacie, to spędziłem ostatnio trochę czasu w Skandynawii, z czego większość w Norwegii. Rzeczywiście to kraj elektryków, chociaż im dalej na północ to jakby ich mniej. Ale to przede wszystkim kraj kamperów i przyczep kempingowych, więc diesel będzie jeszcze długo potrzebny 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa firmówka u mnie. Śpieszmy się kupować diesle, póki jeszcze to legalne 😄

Kolejny raz zagłosowałem portfelem przeciw elektrykom, jako najgłupszemu możliwemu wyborowi do auta z przeznaczeniem w trasy. 

Na fotce wypixelowana córka, którą nauczyłem tankować bez oblewania samochodu (da się nawet w wieku 10 lat), używająca nieświadomie pistoletu, który mógł wcześniej być używany przez kogoś kto niemytymi rękami grzebał sobie w tyłku (pozdr adamjttk).

 

x3m40d.jpg

Edytowane przez Slawomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Slawomir wiadomo, że diesel na trasy najlepszy, tak uważa większość moich kolegów 🙂 ja akurat nie. Jedna uwaga, Ty nie patrzysz na cenę zakupu, auto jest ze 2x droższe od TM3. Dla większości to ma znaczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, Slawomir napisał(a):

Kolejny raz zagłosowałem portfelem przeciw elektrykom, jako najgłupszemu możliwemu wyborowi do auta z przeznaczeniem w trasy.

Gratulacje pieknej firmowki!

Niektorzy by sie spierali, ze SUV to tez jeden z najglupszych mozliwych wyborow z przeznaczeniem w trasy ale w koncu moda to moda 😉

Zeby nie bylo - zgadzam sie z Toba w 100% - "na trasy", szczegolnie te dlugie w PL gdzie mamy piekne autostrady z teoretycznymi ograniczeniami predkosci - diesel jest DUZO lepszy niz elektryk!

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szef M GmbH:

"Wlasnie zaczelismy od M3/M4, ktore beda produkowane jeszcze przez dlugi czas - az do konca obecnej dekady.

Naszym celem bedzie przejscie tych samochodow bezposrednio na naped elektryczny (z pominieciem hybrydyzacji)."

 

Koniec obecnej dekady to 2030r, za 7 lat.

Za 7 lat sprzedaz spalinowego M3 bedzie rownie wielka jak sprzedaz plyt winylowych dzisiaj.

Kto lubi brum brum powinien zainwestowac w G80, ostatnie spalinowe M3!

 

53148788154_0ae713788e_o.jpg

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.