Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście ze pisałem i nadal to podtrzymuje. Ladowanie jednofazowe jest ograniczone do tych 2,3kw praktycznie u każdego producenta (no moza poza jednym na T) właśnie po to abyś mógł bezpiecznie wetknąć w kazde gniazdko. Sens i wygoda użytkowania takiej ładowarki są niskie, w warunkach podbramkowych można gdzieś to użyć ale jednak podstawa to jest gniazdo siłowe. Zapewne dlatego u ciebie ładowarki te nie sa używane. Nie wiem jak to jest tam u was na dalekiej północy ale w Polsce gniazdo siłowe to standard znajdujący się niemal w każdym mieszkaniu. Chociażby Wiele kuchenek elektrycznych/indukcyjnych podłączanych w domach wymaga podłączenia siłowego. Dlatego właśnie fajnie jest mieć uniwersalna ladowarke jaka daje bmw bo jak będziesz gdzieś, gdzie jest dostęp do gniazda siłowego to naładujesz się bardzo szybko a jak nie to chociaż trochę tego pradu nakapiesz. Niemniej oddając ci nieco sprawiedliwości zwiększenie mocy ładowania jednofazowego przez tesle w przypadku urządzeń stacjonarnych typu wall boks ma sens. Teoretycznie nie możesz tego urządzenia sam podłączyć, musi to zrobić wykwalifikowany elektryk a w jego gestii jest sprawdzenie instalacji czy wytrzyma wzmożone obciążenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W USA Tesla ma przewagę dzięki mocno rozbudowanej sieci SC, ale to się może w najbliższych latach zmienić, bo kilku producentów buduje własną sieć ładowarek Plug&Charge:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0425639EN/seven-automakers-unite-to-create-a-leading-high-powered-charging-network-across-north-america?language=en

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Oczywiście ze pisałem i nadal to podtrzymuje. Ladowanie jednofazowe jest ograniczone do tych 2,3kw praktycznie u każdego producenta (no moza poza jednym na T) właśnie po to abyś mógł bezpiecznie wetknąć w kazde gniazdko. Sens i wygoda użytkowania takiej ładowarki są niskie, w warunkach podbramkowych można gdzieś to użyć ale jednak podstawa to jest gniazdo siłowe. Zapewne dlatego u ciebie ładowarki te nie sa używane. Nie wiem jak to jest tam u was na dalekiej północy ale w Polsce gniazdo siłowe to standard znajdujący się niemal w każdym mieszkaniu. Chociażby Wiele kuchenek elektrycznych/indukcyjnych podłączanych w domach wymaga podłączenia siłowego. Dlatego właśnie fajnie jest mieć uniwersalna ladowarke jaka daje bmw bo jak będziesz gdzieś, gdzie jest dostęp do gniazda siłowego to naładujesz się bardzo szybko a jak nie to chociaż trochę tego pradu nakapiesz. Niemniej oddając ci nieco sprawiedliwości zwiększenie mocy ładowania jednofazowego przez tesle w przypadku urządzeń stacjonarnych typu wall boks ma sens. Teoretycznie nie możesz tego urządzenia sam podłączyć, musi to zrobić wykwalifikowany elektryk a w jego gestii jest sprawdzenie instalacji czy wytrzyma wzmożone obciążenie.

slonik boj sie boga, ja myslalem ze Ty zartujesz i sie zbijasz ale Ty chyba na powaznie wiec mi mina zrzedla i juz odpisuje na powaznie bez szydery

8 godzin temu, słonik40 napisał(a):

w Polsce gniazdo siłowe to standard znajdujący się niemal w każdym mieszkaniu. Chociażby Wiele kuchenek elektrycznych/indukcyjnych podłączanych w domach wymaga podłączenia siłowego.

bzdura do kwadratu!

W zadnym mieszkaniu nie masz instalowanych gniazd silowych!

W nowych mieszkaniach masz jedynie wyprowadzona instalacje w kuchni 3-faz do podlaczenia 400VAC plyty indukcyjnej ktora podlacza sie na stale, nie uzywa sie zadnych gniazd na boga.

8 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Dlatego właśnie fajnie jest mieć uniwersalna ladowarke jaka daje bmw bo jak będziesz gdzieś, gdzie jest dostęp do gniazda siłowego to naładujesz się bardzo szybko a jak nie to chociaż trochę tego pradu nakapiesz.

Wiekszosc producentow czy tez raczej wiekszosc ladowarek przenosnych obsluguje ladowanie 3-fazowe 16A za pomoca adaptera.

Jezeli nie jest w zestawie z elektrykiem to jest do dokupienia jako akcesorium (tak jak w BMW bo nie daja przeciez tego w standardzie)

Przeciez BMW nie jest tu ZADNYM wyjatkiem, czys Ty powazny?

Czy to 1-faz 16A (3,6kW) czy to 1-faz 32A (7,4kW) czy 3-faz 16A (11kW)

Niebieski adapter — 16 A / 32 A (tesla.com)

Przewodowe złącze mobilne (tesla.com)

 

--------------------

Na koniec - wez mi prosze wyjasnij jak Ty planujesz ladowac swoje elektryki w domu bez wallboxa, juz tak bez szydery z mojej strony.

 

1. Bedziesz mial jeden BEV BMW, drugi MB - kazde auto ma swoja ladowarke przenosna.

Masz z tego co rozumiem gniazdo silowe w garazu, bedziesz przepinal za kazdym razem raz jedna, raz druga ladowarke do gniazda silowego wraz z adapterami?

Gdzie one beda wisiec te ladowarki, na scianie na gwozdziu czy walac sie po podlodze?

Czy zamierzasz moze zainstalowac dwa gniazda silowe dla kazdej ladowarki?

Kazdy dalszy wyjazd to zdejmowanie ze sciany ladowarki i chowanie jej do bagaznika?

Gniazdo silowe w garazu jest zainstalowane idealnie po srodku z rownie latwym dostepem dla obu aut czy bedziesz przeparkowywal samochody specjalnie do ladowania?

Czy zamierzasz "ciagnac" ladowarki gdzies po podlodze/po autach byleby siegnelo do samochodu (obijal lakier etc)?

 

Kto bedzie ladowal Twoje elektryki - tylko Ty?

Twoja zona z tego co rozumiem jest lekarzem, wraca ladnie ubrana z pracy, szpilki etc i bedzie wolac Ciebie zebys naladowal jej auto czy sama ma sie szarpac z przepinaniem ladowarki do gniazda silowego?

Chlopie, przeciez te gniazda sa uzywane na budowie do podlaczenia betoniarki czy spawarki, Ty kazesz zonie sie z tym szarpac na codzien???

Juz pomijam wszelkie walory estetyczne takiego rozwiazania, pomijam to, ze majac wallboxa mozesz go sobie zintegrowac z ladowaniem z fotowoltaiki, nie dziaduj chlopie i kup sobie normalnego, chociazby najtanszego wallboxa, komfort korzystania z takowego w porownaniu z gniazdem silowym to niebo a ziemia, jeszcze bym zrozumial jakbys mial 10-letniego e-golfa po taniosci i musial na wszystkim oszczedzac..

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Adam, zanim się napniesz, to doczytaj: https://www.shopbmwusa.com/PRODUCT/14813/WALLMOUNT-KIT-FOR-FLEXIBLE-FAST-CHARGER

 

1. BMW dodaje gratis DO KAŻDEGO auta taka przenośna ładowarkę 1-3 fazowa. Jednie przejściówki do gniazda siłowego kupuje się za jedyne 500zl 😉

2. za pare złotych dokupujesz hak na ścianę i masz na stałe zamontowana ładowarkę i w 3sekundy raz czy dwa razy w roku możesz ja ze ściany odpiąć. Także podłączasz do ładowania przez Type2 kabel do Merc czy BMW i ładujesz. A do gniazda siłowego możesz mieć na stałe wpięte i tylko 1-2 razy w roku odcinasz. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun - czy sie da? Ano da sie, zgadzam sie.

Tyle ze z komfortem uzytkowania czy jakakolwiek estetyka to ma malo imho wspolnego. 

Jezeli mialbym kupowac jakies adaptery, haki na sciane, pozniej to wszystko odpinac/przepinac/chowac do bagaznika na wyjazdy to olalbym temat i po prostu zainstalowal po bozemu wallboxa. To jest ile, 2000 PLN rozlozone na 10 lat?

To przeciez nie jest tak, ze za 5 lat wrocimy do diesli, ta instalacja do ladowania BEV bedzie tam wisiec kolejne 10-20 lat, po co sobie utrudniac zycie?

Wallboxy maja tez inne zalety - dopasowuja ladowanie do aktualnego obciazenia sieci, trudniej to ukrasc (jezeli ktos ma to zainstalowane na zewnatrz), maja wbudowane zabezpieczenia roznicowo-pradowe (nie wiem czy ICCB to ma), wznawiaja ladowanie w przypadku zaniku napiecia, no nijak nie widze zysku z tej przenosnej ladowarki w dluzszym horyzoncie.

ShopBMWUSA.com | BMW Wallbox,

product image

product image

.

Opublikowano

Generalnie mało się wypowiadam na forum ostatnio, bo dobrze wiem od dawna, że każde moje 5min tutaj to 5min zmarnowanego czasu, no ale dorzucę swoje 5gr.

Smutne jest BARDZO, że jak się wchodzi w aktywność na forum, to chyba to jest jedyny prawdziwie żyjący temat, który nie dotyczy "pomóżcie mi naprawić X". A smutne dlatego, że nie dyskutuje tutaj nikt o Ultimate Driving Machine, Sheer Driving Pleasure, czy osiągach BMW M. Dzisiejszych "fanów" (buahahaha) interesuje ile kW prądu po jakim rodzaju wtyczki pójdzie do auta. Ja pierdziele, jak nudne tematy są poruszane w tym wątku, a jak rozgrzewają ludzi do czerwoności 😄 

Bardzo mocno polecam wątek o Porsche z mojej stopki, wrzuciłem tam teraz świetny filmik jak BMW zniszczyło literkę M, a nie musiało. 

Przy okazji, cały czas widzę, że mamy nie wiem, 10-30% kierowców którzy się zakochują w EV, bo osiągi lepsze niż stare TDI, ale wśród moich znajomych przynajmniej, liczba przeciwników elektryfikacji jest większa. Nadal to ułomna technologia promowana głównie siłą polityczną, a nie ekonomiczną czy ekologiczną. Cóż, ja nadal polecam wizytę na Nurburgringu, żeby zrozumieć co to jest motoryzacja 🙂 I wcale nie chodzi o to, żeby kupować GT3 i naginać najlepsze czasy na torze..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za filmik, zasiadam do ogladania!

Jak masz takie ciekawostki to wrzucaj do watku, nie musisz nawet komentowac jak szkoda Ci czasu.

 

Co do spostrzezen - dla oprzytomnienia odrobine:

BMW to marka wolumenowa, sprzedaje ponad 3x wiecej aut od Skody obecnie.

Odsetek ludzi zainteresowanych spalaniem/zuzyciem energii, kosztami eksploatacji czy przyspieszeniem do "setki" vs odsetek ludzi zainteresowanych czasami okrazen na torze to strzelam jakies 100:1 (baaardzo optymistycznie)

Inaczej mialbys na glownej stronie BMW przy danym wariancie silnikowym zamiast l/100km czy s/100km/h dane typu 1:40 Laguna Seca, nie ta marka, nie ten klient.

 

I zeby nie bylo, odsetek dla Porsche to niewiele mniej, 50:1? (tez pewnie bardzo optymistycznie)

 

Moze po prostu Slawomir "wyrosles" z tego ogolnego forum i czas na jakies bardziej niszowe/specjalistyczne?

.

Opublikowano

To trochę jak w tym rzeczonym filmie, BMW szuka nowych klientów i walczy o nich, mając w nosie starych. Stąd będąc fanem BMW przed-chorwackich, zostałem ja i wielu petrolheadów zostawiony na lodzie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slawomir ludzie żyją teraz tym jak będzie wyglądać Tesla 3, ile będzie kosztować itp. Takie czasy. Petrolhedów coraz mniej. Tydzien temu byłem w Międzyzdrojach i była impreza właśnie dla Petrolhedów, super samochody, nasze M2 też było 🙂 obok to paskudne nowe i to było fajne głośno i spalinowo 🙂 takie auta kupuje się sercem, ale elektryczne rozumem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

..to było fajne głośno i spalinowo 🙂 takie auta kupuje się sercem, ale elektryczne rozumem.

Nie zgadzam sie z Toba

Jest pelno aut elektrycznych, ktore nie maja zbytniego sensu a ludzie je chetnie kupuja.

Czy jezeli ktos idzie po Plaida czy innego Taycana TS, ktore robia cwiartke w 9 czy 10s to kupuja je bo sa ekologiczne czy tam modne, bo oszczedzaja na benzynie czy nie stac ich na spalinowe odpowiedniki o podobnych osiagach?

Wg mnie odpowiedz brzmi nie, dla wielu ludzi serce bije szybciej na 2s do setki a nie kazdy lubi drace sie wydechy czy wylewajaca sie nieprzepalona benzyne z rury wydechowej. Elektryki to swietne sleepery bez latki "patrzcie na mnie"

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

była impreza właśnie dla Petrolhedów

I jeszcze polecam tak w ogole znaczenie slowa petrolhead, wbrew pozorom nie odnosi sie ono do benzyny a do samochodow ogolnie (tak, takze tych elektrycznych)

Znaczenie PETROLHEAD, definicja w Cambridge English Dictionary

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na pewno są i tacy i tacy, ale część z nich kupuje Plaida, żeby być szybszym od Ferrari za "ułamek" ceny. Czemu nie, to nic złego rzecz jasna. O znaczeniu słowa Petrolhead zapomniałem, jakiś czas temu tłumaczył to jeden znany youtuber, nazywający się Petrolhead number one. Gość testuje auta na niemieckiej autostradzie Vmax i pewnego dnia kupił Tesle co było niezłym szokiem dla jego widzów.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrz Kriss, ja bym np tym dwom panom nie powiedzial, ze nie maja frajdy czy ze nie sa petrolheadami.

Myslisz, ze rozwijaja swoja pasje rozumem a nie sercem?

Ja mysle ze nie ma co byc az tak zamknietym na "nowe" nawet jak sie niezbyt podziela akurat dany poglad, elektryki wniosly duzo dobrego zarowno do motoryzacji jako takiej jak i samej motoryzacji czysto spalinowej, wszystko z pozytkiem dla klientow.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk juz ci tlumacze dlaczego nie zainstalowałem wall boksa i na razie nie widze w tym sensu. Jak widziałeś na zdjęciach z x1 garaż mam na 2 auta, po srodku miedzy autami mam drzwi wejściowe do pralni a dalej do domu. Wychodząc z pralni do garażu po prawej stronie mam regały w zabudowie oraz od razu przy drzwiach skrzynkę rozdzielcza i gniazdo siłowe(w tym miejscu regały są niższe). Pod te gniazdo podłączyłem ladowarke a sama ładowarka leży sobie na ziemi przy regale. Wtyczkę natomiast wieszam na rozkładanej drabinie która stoi w rogu od zawsze. jedynym minusem tego rozwiązania jest to ze autem trzeba wjechać tyłem, ale za to jak się wjedzie to od wiszącej na drabinie wtyczki jest z metr i wystarczy ja włożyć do gniazda auta. Nigdzie nie trzeba latać ani się przeciskać, no chyba ze wjedziesz tak głęboko ze niemal wjedziesz na regał. No i teraz jak wjedzie drugie auto to wezmę te sama wtyczkę i wepnę ja do auta stojącego po drugiej stronie całe 3 metry dalej (będę ładować na zmiane). No w każdym razie nic nie trzeba podłączać i nigdzie się przeciskać, kable tez nie szoruja po aucie. Wracając do wallboksa, myślałem a tym ale to nie jest taka prosta sprawa. Kupno samych wall boksów to jak sam zauważyłeś nie jest jakiś nieosiągalny wydatek ale po pierwsze sam jeszcze nie wiem gdzie chciałbym je powiesić a po drugie wymaga to mnóstwo przeróbek no i bałaganu. Kable warto by pochować w ścianach wiec trzeba było by popsuć ściany, później szpachlowanie/malowanie. Ech szczerze mówiąc to nie chce mi się na razie tego robić. Można by to było próbować gdzieś po ścianach puszczać ale ani to estetyczne ani proste bo trzeba było by omijać meble i takie tam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to się w ogóle trochę dziwię, że Wy te auta elektryczne ładujecie w garażach, które są w domu. Rozumiem, że Bev palą się o wiele rzadziej niż spalinowe ale przecież ryzykujecie spaleniem całego domu. Tego beva Wam nikt z garażu przecież nie wyciągnie aby go ugasić na podjeździe. Ubezpieczenie Waszych domów przewiduje takie wypadki zapłonu?

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

 szczególnie jeśli ma instalację gazową.

Raczej nikt w tym wątku nie posiada samochodu z instalacją gazową...

Po drugie ilość ognia i czas palenia samochu spalinowego a elektrycznego jest "trochę" inny.

Po trzecie samochody spalinowe nie palą się zaparkowane w garażach, zwykle jest to gdzieś na trasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk juz ci tlumacze.. 

Brzmi to rzeczowo i ma rece i nogi, w takim wypadku kupno wallboxa rzeczywiscie nie jest Ci niezbedne.

Tak czy inaczej, jako ze masz juz dwa elektryki raczej na dluzej, polecam tak czy inaczej wallboxa jako instalacje stala bo jest to po prostu estetyczne i komfortowe jak juz wszystko sobie przemyslisz gdzie i jak. Za kilka lat wallboxy do BEV to bedzie normalne wyposazenie domu montowane domyslnie przy nowych domach.

10 godzin temu, karbo napisał(a):

Ja to się w ogóle trochę dziwię, że Wy te auta elektryczne ładujecie w garażach, które są w domu. Rozumiem, że Bev palą się o wiele rzadziej niż spalinowe ale przecież ryzykujecie spaleniem całego domu. 

Spytam z ciekawosci, jak nie uzywasz telefonu komorkowego/laptopa/aparatu fotograficznego etc to tez chowasz je do ognioodpornego sejfu?

Bo jak zostawiasz na noc, pod jakas firanka, nie daj boze jeszcze podlaczone do ladowarki to ryzykujesz zyciem swoim i swojej rodziny kazdego dnia.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może to dziwne ale ładując telefon w nocy stosuję pewne zasady ostrożności. Telefon oddalony jest od rzeczy łatwo palnych i ode mnie /około 1 m/. Zwracam też uwagę jak ładują w nocy telefon dzieci. Np. jedna z córek trzymała kiedyś telefon pod poduszką...  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem, ostroznosci nigdy za wiele niby wiec moze i ma sens.

Natomiast ja na to patrze bardziej jak na statystyke - jeden na kilkaset tysiecy egzemplarzy - czy to elektryka (BEV) czy telefonu, laptopa czy hulajnogi elektrycznej czy aparatu fotograficznego czy tez auta spalinowego/hybrydy - po prostu sie zapali i nic na to nie poradzimy za bardzo, zdarza sie to najczesciej w najmniej oczekiwanym miejscu i czasie do tego.

A nawet jakby czlowiek chcial minimalizowac wszelkie ryzyko - samoloty tez spadaja z nieba, czasem jak czlowiek ma pecha i idzie po miescie to jakis naje*** 20 letni gowniarz uprawia Tokio Drift i zetnie Ciebie/rodzine, ryzyko wkalkulowane w zycie, mysle ze nie ma co do tego mieszac aut elektrycznych jako osobnej kategorii.

Ciekawe jak ta historia ze statkiem, wcale mnie nie zdziwi jak za kilka mies okaze sie ze to tez nie byl elektryk, tyle ze ZADNE media nie beda zainteresowane sprostowaniem bo to sie nie klika niestety.

Dla przypomnienia - pozar hali garazowej w Warszawie - bo ten temat byl tez grillowany bardzo dlugo i to "elektryk" byl oczywistym winowajca od 1. dnia 

To nie auto elektryczne było przyczyną pożaru, w którym spłonęło 50 aut (auto-swiat.pl)

Warszawa. Pożar garażu podziemnego przy Górczewskiej. Prokuratura zna przyczynę. Śledztwo zostało umorzone | TVN Warszawa (tvn24.pl)

 

FREE_840

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie taka sytuacja. Auto odebrane, leasing uruchomiony a następnego dnia dzwoni pracownik dealera ze…. za tanio sprzedał auto 😂😂😂dał rabat plus leasing promo a przy leasingu promo podobno rabat powinien być kilka procent mniejszy. Nie wiem czy śmiać się czy płakać czy współczuć pracownikom załatwiającym formalności czy raczej czuć niesmak ze dealer nie umie zachować w takiej sytuacji twarzy. No w każdym razie ma jeszcze dzwonić i próbować cos negocjować tylko im dłużej o tym mysle tym bardziej się zastanawiam po co bo jednak firma która zwiększyła swój dochód netto z 4 do 14 miliardów euro netto w zaledwie 3 lata powinna umieć wyjść z takiej sytuacji z twarzą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wstyd dla Mercedesa, firmy, która wydaje miliony w F1

Opublikowano

Ja jak zamawiałem V-klasę, podpisałem umowę na spółkę z o.o., przed odbiorem jednak przesunąłem auto na moją inną spółkę z o.o. i dostałem info, że umowa nieważna, no bo inny podmiot, nowa umowa będzie na +5% czy ile tam większej kwocie za auto. "Może się pan nie zgodzić, chętnie auto sprzedamy w wyższej cenie komuś innemu." Polityka MB 🥲

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No właśnie mam mieszane uczucia bo z jednej strony chce się być człowiekiem i pomoc dealerowi wyjść z sytuacji, z drugiej mając z tylu głowy co wszyscy dealerzy odstawiali przez ostatnie 2 lata i patrząc jak zwiększyli swoje zyski powinienem olać ich ciepłym moczem. Padli ofiara własnego cwaniactwa lawirowania cenami i promocjami i próbują zrzucić cała winę na klienta.

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.