Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak byłem w salonie tesli to wśród klientow dało usłyszeć się jedno. Niska cena i pytania do sprzedawców czy będzie jeszcze taniej 😀 to chyba 8 sekret tesli o którym dziadziu zapomniał wspomnieć. Jak słyszę jak dziadziu gada o jakims in house tesle i patrzę na historie tesli gdzie roadster to był lotus, pierw#y model s to mercedes z 3 wczesniej generacji a dzisiejsze modele 3/y to zbieranina bateri od wszystkich producentów w tym od konkurenta byd to napawa mnie szyderczy śmiech. Inżynier pełna gęba 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Jak słyszę jak dziadziu gada o jakims in house tesle i patrzę na historie tesli [1] gdzie roadster to był lotus, pierw#y model s to mercedes z 3 wczesniej generacji a dzisiejsze modele 3/y to zbieranina bateri [2] od wszystkich producentów w tym od konkurenta byd to napawa mnie szyderczy śmiech. Inżynier pełna gęba 

Odpowiem w 2 szyderach

1. Putin biegnacy z aktowka za Sobczakiem, tyle ma sie historia do terazniejszosci

Ответ на пост «О чём вы спросите Владимира Путина, если встретите?» | Пикабу

 

2. Apple, taka tam najwieksza firma technologiczna na swiecie o kapitalizacji 3 bilionow $, ich sztandarowy produkt odpowiadajacy za polowe dochow firmy to Iphone.

70% ekranow do Iphonow produkuje Samsung (najwiekszy konkurent), kolejne 20% LG

https://9to5mac.com/2022/11/23/samsung-largest-supplier-oled-iphone-14/

Tez Cie to napawa szyderczym smiechem? 😉

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dla Słonika Tesla to za niski level...

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, dzięki za film. On dobitnie pokazuje jak „propaganda wyższości” wszystkiego co wymyśliła Tesla jest „lepsze” od wszystkiego. Nie dziwie się że każdy karmiony taka papką marketingową w to dobitnie wierzy. Nie sadze żeby człowiek rozumiał dobrze to o czym mówi. On raczej parafrazując papkę marketingową którą przeczytał.

Jako że nie znam się na branży automotive, procesach produkcyjnych i całej fazie projektowania i architekturze, skomentuje tylko ostatni przykład, który jest zwykła głupota. Mówienie ze przewaga firmy jest budowanie wszystkiego inhouse jako 7ma przewaga jest dla kogoś z branży do obalenia w 5 sekund. Realizacja software inhouse to jeden z modeli mający swoje zalety i wady w stosunku do np outsource czy korzystania z licencji produktów innych firm, które się w rym specjalizują. Nie będę tutaj dokonywał ich analizy, jednak większość świata idzie raczej w kierunku outsource’owania wielu usług i skupiania się na core biznesie.

Jako kontrprzykład dla filmu podam ze Apple wykorzystuje mocno rozwiązania SAP mające miliony wdrożeń zamiast tworzyć samemu rozwiązania ERP które wdroży tylko u siebie:

https://www.erpresearch.com/knowledge/which-erp-system-does-apple-use
 

Nie reklamuje bynajmniej SAP, tylko pokazuje ze inhouse nie jest jedyna i najlepsza droga. Jak poczytasz historie Apple to zobaczysz że w założeniach było ze wszystko robia sami. Ale w trakcie jak zobaczyli jak problematyczne jest rozdrabnianie się na budowanie własnego rozwiązania wszystkiego, teraz baaardzo mocno polegają na zewnętrznych dostawcach. Tesla idzie w ta sama stronę patrząc na przykładzie baterii. Ale marketingowe hasła youtuberzy łykają jak pelikany.

Reszta tez w tym filmie bazują na tym samym błędnym założeniu ze kto nie robi jak Tesla, to robi źle  A prawda jest taka że Tesla robi wszystko żeby produkować jak najtańsze samochody elektryczne i to im całkiem dobrze wychodzi  

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niemal 20 lat pracuje w obszarze wytwarzania oprogramowania a także R&D. Przez wiele lat miałem jednocżesnie 2 telefony (jakiś iPhone i cos z Androidem) , interesuje się także wszelkimi nowinkami technologicznymi z zakresu hardware oraz software i te ze Apple stosuje ekrany samsunga to nie jest dla mnie żadna nowość. Mało tego Apple przez wiele lat jechał na prockach intela , ich hardware był imho dzisiaj pod niektórymi aspektami jest zacofany technologicznie względem konkurencji. Apple zawsze nadrabiał pięknym designem, dobrymi materiałami wykończenczeniowymi oraz bardzo dobra integracja. Ładowarki/soft/ oraz auta tesli to poniekąd kopia integracji apple i zapewne główny motor napędowy sprzedaży. Niemniej traci to na znaczeniu ponieważ suc tracą na ekskluzywności otwierając się na inne marki. Nawet jak tesla nie będzie tego chciała to zmusza ja do tego rządy tsk jak zmusiły Apple do przejścia na USB C. Docelowo infrastruktura będzie dla wszystkich jednakowa.  Dziadziuś bredzi cos o jakims inhouse/ota itd… kiedy świat juz dawno zrozumiał ze najlepszy soft powstaje bazując na open source, kiedy mnóstwo Community bierze udział w jego rozwoju. Tesla wcale nie jest tu inna i stosuje ten sam model. Jak rozłożysz na czynniki pierwsze soft tesli czy bmw to na koniec dnia sercem jednego i drugiego będzie któraś z edycji android /Linux dostosowana do aktualnie stosowanego hardware. Obie firmy będą stosować te same open sourcowe biblioteki dedykowane do różnych use case. Cały soft firm sprowadza się do integracji tychże bibliotek z własnym softem odpowiedzialnym za gui w aucie oraz komunikacje auto i serwer. Ota w ix1 u mnie jak najbardziej działa, już kilka razy idrive się zaktualizował podobniemjak w wielu innych markach  wiec dziadziuś ma nieaktualne dane.

 

po ostatnim weekendzie naszła mnie jeszcze jedna refleksja. Kilku kierowców tesli jakich spotkałem to typowi bananowcy z podwinięta koszula najlepiej z logo jakiejs znanej firmy tak aby było,widać Apple watcha najlepiej w wersji ultra w jak najbardziej oczojebnym kolorze. Jak człowiek ma świadomość ze w takiej Norwegii czy de jest to auto dla robotnika to napawa mnie to śmiechem delikatnie mówiąc. Mam nadzieje ze nikogo tutaj nie uraziłem 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Słonik, albo jesteś oderwany od rzeczywistości albo udajesz. Może i tak jest w bogatych krajach, ze Tesla to auto dla robotnika, ale w Polsce większość ludzi nie stać na nowe auto za 200 tys o droższych nie mówiąc. Ci co nie prowadzą działalności muszą zapłacić gotówką, a sam pisałeś , że za gotówkę to drogi zakup itd. 

Ja się nie obrażam/urażam, żeby nie było 🙂

Napisz lepiej cos o Mercedesie elektrycznym, bo coś mało emocji jak na zakup za prawie pół bańki 🙂 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma co pisać bo Mercedes jeszcze nie odebrany ze względu na brak czasu ale do końca tygodnia powinienem już go mieć. Ja zdaje sobie sprawę ze mogę być nieco oderwany ale jak się bywa tu i tam i pracuje w międzynarodowej firmie z międzynarodowym zespołem to się nieco zmienia postrzeganie świata i zauważa ze u mas nie jest do końca normalnie. Polska niemniej jednak goni zachód w bardxo dużym tempie i coraz więcej osób może sobie na coraz więcej rzeczy pozwolić. Jeszcze 15-20 lat temu nowy wysoki model toyoty czy tez hondy to było cos a dziś dzień wcale nie jezdzi już tak mało aut za 500+ nawet na mojej wiosce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Co do rewolucji w elektro mobilności to ja widzę całkowitą ignorancję ludzi, którzy mogli by już kupić elektryka, bo kupują auta używane po 150 tys, ale zabija ich zasięg. Jak słyszę te gadki "mój diesel przejedzie 1200 km bez tankowania" to...Jak oni zaczną kupować elektryki to będzie rewolucja.

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tymczasem do mnie przyszedl dzisiaj poczta wallbox Tesli za punkty z referrala.

W porownaniu do wallboxa BMW jest ze 3x mniejszy i przede wszystkim potrafi ladowac auto uzywajac quasi 3-fazowego systemu sieci IT ktora wystepuje w NO (czyli 1,7x szybciej niz 1-faz)

BMW oczywiscie o takich cudach na kiju to nawet nie slyszalo i pewnie zaimplementuja to w swoim wallboxie zaraz po tym jak dodadza obsluge glosowa po polsku do swojego GUI ^^

Po co sie przemeczac w sumie dla takich malo istotnych rynkow jak Polska czy Norwegia, nie? 😉 

image.thumb.jpeg.7db30af9326cadf16a99485572a21295.jpeg

image.thumb.jpeg.949c1b04ad69fe3f7bad8d9e47a069b6.jpeg

image.thumb.jpeg.b7e511520f886a441ac80c8c82b69e4e.jpeg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttkbmw sobie takimi badziewnymi wallboksami głowy nie zawraca. Dodaje ci do auta uniwersalna ładowarki działająca zarówno pod jedna faza jak i trzema. Wystarczy tylko przepiąć w kilka sekund złączke. Zabierzesz to zawsze ze sobą a w garażu jak będziesz potrzebował powiesisz na dedykowanym zaczepnie. W weekend mi się ta ładowarka super przydała bo byłem w miejscu akurat gdzie mieli także gniazdo siłowe. Niemniej jednak po tylu godzinach modłów do swojego guru uwazam ze kilka takich wallboksow należy się jak psu buda i gratuluje prezentu. Małym minusem jest szturm tesliarzy zaraz po odnowieniu referalli na wielu forach piejacych z zachwytu nad autami elona zapewne w nadziei na dodatkowe bonusy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a ta ładowarka od Tesli działa na 3 fazy?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Dodaje ci do auta uniwersalna ładowarki działająca zarówno pod jedna faza jak i trzema. Wystarczy tylko przepiąć w kilka sekund złączke. Zabierzesz to zawsze ze sobą a w garażu jak będziesz potrzebował powiesisz na dedykowanym zaczepnie. W weekend mi się ta ładowarka super przydała bo byłem w miejscu akurat gdzie mieli także gniazdo siłowe. 

Czyli jezeli dobrze zrozumialem ladowanie w domu to przepinasz "w kilka sekund" zlaczki, kazdy wyjazd gdziekolwiek to odczepiasz ladowarke z garazu i chowasz do frunka (a nie, czekaj, do bagaznika pod sterte walizek bo frunka nie ma 😛) i zabierasz ze soba i po powrocie odwrotnie - wyciagasz z bagaznika ladowarke, montujesz spowrotem w garazu i juz gotowa do domowego ladowania?

No i na to wszystko ta slynna manualna plebejska klapka? 😉

Nie ma to jak ladowanie premium ^^

 

W Tesli za to budzetowo, nowy wallbox juz wisi na scianie, kabel 7,5m zamiast 5m jak w BMW, ladowanie 1,7x szybsze w koncu (do wyboru ladowanie 1-faz, quasi 3-faz IT i normalne 3-faz) a na dodatek zapomnialem ze na wtyczce jest guzik taki sam jak na SC - nawet nie trzeba sie fatygowac i otwierac z tabletu w aucie gniazda ladowania (czy tez dotykac go zeby sie sam otworzyl) - wystarczy klik na uchwycie ladowarki i gotowe.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik mam prośbę, jak jedziesz na Teslę to pisz konkretnie. Jak piszesz, że badziewna ładowarka to pisz dlaczego. Zaraz po Twoich wpisach wchodzi Adam i pisze przeciwne rzeczy. Wiadomo, że Adam chwali Teslę "w nieboglosy", ale podaje fakty i jest bardzo merytoryczny. Tak mają "inżyniery".  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież napisałem konkretnie dlaczego jest lepsza. Lepsza bo przenośna i obsługuje zarówno ladowanie jedno fazowe jak i trójfazowe a jest to zrealizowane przez zmianę kabla podłączanego na szybkozlaczke. Jaśniej się chyba nie da? Fikołki Adama z długością kabla i elektryczna klapka gdzie jednocześnie przez pol roku musi macać brudne drzwi żeby znaleźć klamkę nie mówiąc o braku możliwości otworzenia klapy noga pozostawię bez komentarza. Odnośnie pakowania ładowarki za każdym razem. Really? Auto mam pol roku, ladowarke zabrałem ze sobą  raz. Szkoda mi kasy i miejsca w garażu na cos co użyje raz w roku, pozostałe wyjazdy zawsze na szybkich, świetnie rozmieszczonych ładowarkach ionity.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego Adam napisał to ta od Tesli tez obsługuje jedno i trójfazowe, więc przewagą BMW - jest przenośna. Pomijam sens tego. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dzięki temu ze masz wtyczki na szybkozlaczke ładowarka sama ustawi się w zależności od rodzaju podpiętego kabla. Po drugiej stronie masz wtyczkę dostosowana do gniazdka. Przyjeżdżasz do domu zlacze siłowe wtykasz kabel i działa, masz zwykle gniazdko wpinasz inny kabel i działa. Wall connector musi ci podłączyć na stałe elektryk i odpowiednio ustawić moc ładowania w zależności od rodzaju połączenia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze odnośnie elektrycznej klapki. Rozmawiamy o bardzo drogim gadżecie w przypadku mercedesa

 

Cytat
Elektryczna pokrywa gniazda do ładowania 720 zł

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Z tego Adam napisał to ta od Tesli tez obsługuje jedno i trójfazowe, więc przewagą BMW - jest przenośna. Pomijam sens tego. 

Nie Kriss, nie rozumiesz.

Ja mam wallboxa (mialem BMW, teraz mam Tesli). Montuje sie to na stale dla wygody i komfortu korzystania z BEV, koszt tego jest pomijalny przy wygodzie jaka oferuje.

Wisi na scianie, obsluguje 16A 1faz badz 16A 3-faz, jak auto i siec obsluguja wiecej to i 22kW da rade wycisnac (3faz 32A)

 

To o czym pisze slonik to przenosna ladowarka ktora dalaczaja do BEV wszyscy producenci samochodow (a praktycznie nikt oprocz najwiekszych dusigroszy tego nie uzywa w domu do ladowania), sluzy toto do ladowania sie od czasu do czasu, najczesciej w sytuacjach awaryjnych (na dzialce etc) bo jest po prostu malo komfortowe i powolne, w BMW jej moc ze zwyklego gniazdka schuko wynosi zawrotne 2,3kW (10A) chyba ze podlaczamy gniazdo silowe.

Mialem juz 4 elektryki i uzylem tego chyba raz w zyciu bo jest po prostu nieprzydatne, w domu jest wallbox a na trasie DC, czasami rzadko type2.

 

slonik - to z mercedesem i automatyczna klapka jako opcja, wygrales internety, prawdziwe premium, mozesz spersonalizowac czy chcesz miec automatyczna klapke czy lubisz wydatkowac kcal na manualne otwieranie, komedia ^^

Ja bym w Mercedesie trollowal uzytkownikow i dal to w abonamencie 50 PLN/mies - nie wykupisz biedaku to otwieraj rekoma, zebys pamietal ze jestes biedny/skapy 😜

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam wiem o co chodzi. Takie rozwiązanie z przenośną ładowarką to... sam wiesz. 

Opublikowano

Ja stosuję do ładowania i4 przenośną ładowarkę, ma moc 11 kW przy 3 fazach. Nie widziałem sensu wydawać ponad 2 tyś. na wallboxa. Poczekam na system V2L który podobno ma być w Neue Klasse i wtedy może zainwestuje.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie tak samo. Chciałem kupić wall boxa, przyjechałem do domu, podłączyłem przenośna ladowarke pod,sile. Auto od zera do 80 procent ładuje w 4,5 godziny z tej niby wolnej ladowarki, ładuje raz na pare dni wiec nie ma sensu kupować drugiego sprzętu który działa identycznie tak samo. Do tego ogromny plus ze mogę ja zabrać ze sobą w razie potrzeby. Zepsuje się to kupię druga, taka sama bo dla mnie to najlepsze rozwiazanie. To wszystko co pisze Adam to prawda ale dotyczy to przenośnej ladowarki tesli. Jest powolna wiec na codzień użytkowanie jej jest bez sensu i niewygodne wiec trzeba dokupić wall boksa. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

To wszystko co pisze Adam to prawda ale dotyczy to przenośnej ladowarki tesli. Jest powolna wiec na codzień użytkowanie jej jest bez sensu i niewygodne wiec trzeba dokupić wall boksa. 

To nie Ty pisales 50 stron temu, ze domowe ladowarki BMW sa wolniejsze (2,3kW) bo BMW dba o bezpieczenstwo swoich uzytkownikow? ^^

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.