Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

21 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Sprżedaz modelu x/s szoruje od kilku lat po dnie, w pl na placu aktualnie stoi ponad 100 esek (info od pracownika salonu), dla mnie jest jasne ze firma nie ma czego szukać w segmencie Premium bo nie zwojuje rynku pękająca od siadania cerata (widziane na forum zdjęcia i opis  od właściciela ski który odebrał auto niedawno).

Zgadzam sie z Toba, wg mnie problemem S/X nie jest jednak cerata a po prostu cena, auto segmentu E zaczynajace sie od 500k PLN jest skazane na sladowa sprzedaz bo to po prostu slabe "value". Juz nie mowiac o ogolnoswiatowym trendzie gdzie sprzedaz limuzyn spada i spada.

Jezeli niewiele mniejszy sedan (3) z niewiele gorszymi osiagami mozna dostac za 200-250k to odsetek ludzi kupujacych model S za 500k bedzie znikomy. Powinni wprowadzic do oferty takie "520d" za 300-350k PLN tak jak kiedys bylo i wtedy by byla inna rozmowa. Skoro tego nie robia to znaczy ze im nie zalezy na tym segmencie bo kase widza w pickupie (najpopularniejsze nadwozie w US) i w ciagnikach siodlowych - Cybertruck/Semi, preorderow na pickupa z tego co pamietam mieli cos kolo 1,5 miliona, o czym tu w ogole gadac - a podaz baterii nie jest z gumy.

 

21 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Z marżami tez masz nieaktualne dane bo według Google topnieją jak śnieg na wiosnę. Aktualnie to 10,77 procent a obniżki sa coraz większe i większe. 

Ja biore informacje z ich wynikow finansowych za Q2, stoi jak byk ponad 18%, nie wiem o czym mowisz?

21 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Tesla model 3 plus y sprzedała się w ilości 164 tysięcy egzemplarzy co w skali roku powinno dać ponad 320 tysięcy. Berlin chce produkować milion samochodów rocznie. Kto kupi resztę?

Dochodzisz do clue problemu.

Ty w koncu kupisz, Twoj sasiad kupi, cos o czym pisze od 3 lat tutaj w watku.

Bedziesz mial do wyboru za te same 200k PLN kupic model 3/Y z 6s do setki i 500km zasiegu albo gole 318i albo jakiegos e-Golfa. Albo i4 za 350-400k. Przeprosisz i wybierzesz Tesle pomimo utyskiwan zony ^^

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, adamjttk napisał(a):

Dochodzisz do clue problemu.

Ty w koncu kupisz, Twoj sasiad kupi, cos o czym pisze od 3 lat tutaj w watku.

Bedziesz mial do wyboru za te same 200k PLN kupic model 3/Y z 6s do setki i 500km zasiegu albo gole 318i albo jakiegos e-Golfa. Albo i4 za 350-400k. Przeprosisz i wybierzesz Tesle pomimo utyskiwan zony ^^

 

 

Patrz slonik, w Norwegii jest zatrzesienie elektrykow - kazda marka ma conajmniej kilka modeli w ofercie, masz wybor posrod 100 roznych modeli BEV.

A na koniec dnia jedziesz na parking - stoi pod sklepem jeden motocykl, jeden bus i 4 Tesle i to tutaj juz nikogo nie dziwi - ja jadac gdziekolwiek, nawet do sklepu po bulki mijam dziesiatki/setki Tesli, na kazdym rondzie, na kazdej krzyzowce. A Norwedzy do biedakow nie naleza, stac ich i na iX3, i na i4, i na etrony a na koniec dnia chcesz elektryka - idziesz najczesciej po Tesle. Myslisz ze w Niemczech czy Polsce za kilka lat nie bedzie podobnie? O tym jest ten watek wlasnie..

 

image.jpeg

image.jpeg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dobra żarty i złośliwości na bok. Eqe 43/53amg lub Eqe 43 amg suv. Wady, zalety? Warto? W sedanie boli trochę brak pompy ciepła ale czy aż tak bardzo?

Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

dobra żarty i złośliwości na bok. Eqe 43/53amg lub Eqe 43 amg suv. Wady, zalety? Warto? W sedanie boli trochę brak pompy ciepła ale czy aż tak bardzo?

Bierz Teslę, nie walcz z tym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

dobra żarty i złośliwości na bok. Eqe 43/53amg lub Eqe 43 amg suv. Wady, zalety? Warto? W sedanie boli trochę brak pompy ciepła ale czy aż tak bardzo?

EQE 350+, max. zasieg w tym modelu, 680km WLTP (100kWh bateria!), 6s czy 4s to jeden pies w takiej kolumbrynie, kultura pracy jednostki napedowej taka sama jak w AMG w przeciwienstwie do napedow ICE, a extra km na autostradzie sie przydadza podczas szybszej jazdy.

I 130k PLN w kieszeni, bedzie na opcje dodatkowe 😆

.

Opublikowano

Czytam te ochy i achy nad tą teslą i ciężko mi wyjść z podziwu nad czym się tu spuszczać? Ok, przyspieszenie robi robotę, gadżeciarski samochód, można sobie muzyczkę puścić i podziwiać jak mruga w jej rytm światłami, a dalej? Jakość słaba, serwis w PL nie istnieje (chcesz przykład? Proszę - model Y'19 - pękła przednia szyba, źle zamontowana, strzeliła od naprężeń. Samochód na co dzień użytkowany w Katowicach, więc przecież serwisów do wyboru multum - Praga, Berlin, Warszawa 🙂. Lewie 3h jazdy później pan w serwisie w Wawie stwierdził "eee to może se pan na AC zgłosić, my i tak nie wymienimy w ramach gwarancji".).
Kolejny temat pięknych polskich realiów - pojedź sobie tą teslą na Podkarpacie. 3 Mopy po drodze, ładowarka działać będzie na jednym, postoisz z 1,5h w kolejce, to załadujesz się na dalszą trasę - zjedziesz z autostrady będziesz się ładował, jak Słonik pisał, w szopie (o ile jakąś znajdziesz) 🙂

Kolejny temat - jak już Ci Nomad napisał - przytaczasz statystyki sprzedaży z okresu pandemii, gdzie na samochód czekało się po naście miesięcy, gdzie tesla miała pełne place? Wiem, bo sam zamawiałem - 3/Y była dostępna w ciągu miesiąca, kto miał ciśnienie brał to, co było i nie patrzył kiedy mu inny producent łaskawie przypisze slot produkcyjny. O niemiecką motoryzację też bym się raczej nie martwił - patrząc na wyniki całej grupy VAG'a w Norwegii nie wydaje mi się, żeby miał się aż tak słabo, jak próbujesz to przedstawić:

no_2023.jpg.dff89ea91c6dcd65b22d63a42fddf0e0.jpg

Piszesz, że pod galeriami w Norwegii pełno Tesli - zapewniam Cię, że w Polsce jeszcze przez długie lata takiego widoku nie uświadczysz. Przeciętny Kowalski w tej chwili głowi się nad tym jak ma za 4,5k PLN netto, które zarobi, opłacić rachunki i przeżyć, a nie jaką furę za 50 pensji kupić. Pomijając już takie dyrdymały jak to, że nasza infrastruktura energetyczna udźwignie w ciągu kolejnych kilkunastu lat te wszystkie szybkie ładowarki oferujące kilkadziesiąt W mocy nie ma szans na to, że ludzie rzucą się na elektryki. Taki Kowalski za 10 lat kupi 8 letnią skodę z 1,5 TFSI albo innego golfa, a jak nie będzie miał jak zatankować diesla albo benę, to sobie tam jakiś gaz zmajstruje, bo zakaz będzie dotyczył sprzedaży nowych aut spalinowych. Dodatkowo idę o zakład, że jeszcze chwila i wprowadzą zakaz wjazdu elektrykami na parkingi podziemne ze względu na ryzyko pożaru i też będzie wesoło 🙂 

A poczekajmy jeszcze, aż na rynek wjadą chińskie wynalazki - Xiaomii też podobno miało żadnego sukcesu nie odnieść, bo kto to na zachodzie kupi 😛 ... 

 

  • Lubię to 1
odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
33 minuty temu, mn89 napisał(a):

A poczekajmy jeszcze, aż na rynek wjadą chińskie wynalazki - Xiaomii też podobno miało żadnego sukcesu nie odnieść, bo kto to na zachodzie kupi 😛 ... 

Już nie wjadą. Po tym jak Chiny oszukały Zachód i zaczęły kraść technologie, korumpować urzędników i oszukiwać straciły swój kredyt zaufania.

Opublikowano

Który model Tesli wybieracie ?😉

 

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za max kilka miesiecy wychodzi odswiezona TM3.

Jak na moje TM3P bedzie miala ~650HP i 0-100 ~2,8-2,9s a 0-200 ponizej 11s

Wtedy przezyje lipne kierunkowskazy na kierownicy czy brak wybieraka zmiany biegow.

 

 

 

.

Opublikowano

I ruszysz dwa razy pierwszy ze świateł i kolejne 200km za tirem do kolejnej ładowarki 😛
Ale będziesz pierwszy 🙂

  • Lubię to 1
odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

EQE 350+, max. zasieg w tym modelu, 680km WLTP (100kWh bateria!), 6s czy 4s to jeden pies w takiej kolumbrynie, kultura pracy jednostki napedowej taka sama jak w AMG w przeciwienstwie do napedow ICE, a extra km na autostradzie sie przydadza podczas szybszej jazdy.

I 130k PLN w kieszeni, bedzie na opcje dodatkowe

Mam na weekend Eqe 43 amg. 500km trzasniete, Jezdi bardzo przyjemnie. Do 170-180 km/h w aucie panuje cisza. Pneumatyka robi świetna robotę, samochód jest napakowany bajerami i wodotryskami aczkolwiek można się w kilku miejscach do plastikow przyczepić. Szarpalbym jak reksio szynkę bo lińia auta mi się niezmiernie bardzo podoba ale… dostałem ofertę na Eqe 43 amg suv z rabatem 20 procent i w calkiem fajnym wyposażeniu i w bardzo zachęcającej do kupna cenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tych dwóch ja bym brał suva, do jazdy z rodziną dla mnie najlepszy. Słonik czy da się tymi elektrykami jeździć 180 ? 2 godziny przejedzie chociaż czy raczej godzina i zjazd na ładowanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Za max kilka miesiecy wychodzi odswiezona TM3.

Jak na moje TM3P bedzie miala ~650HP i 0-100 ~2,8-2,9s a 0-200 ponizej 11s

Wtedy przezyje lipne kierunkowskazy na kierownicy czy brak wybieraka zmiany biegow.

 

 

 

Wysoko stawiasz osiągi po lifcie, jakieś przecieki czy tylko wyobraźnia? Ja stawiam, że moc poniżej 600 KM i 3.1 do setki. Tak dla przypomnienia to co teraz podaje Tesla to 3.3 jest po ruszeniu, a nie ze startu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Wysoko stawiasz osiągi po lifcie, jakieś przecieki czy tylko wyobraźnia? Ja stawiam, że moc poniżej 600 KM i 3.1 do setki. Tak dla przypomnienia to co teraz podaje Tesla to 3.3 jest po ruszeniu, a nie ze startu?

Wyobraznia albo raczej dedukcja.

Musk to freak bycia "naj", sprzedaz/marka jest niesiona przez hype, ludzie maja miec o czym gadac.

Jak wychodzila TM3P to byla szybsza i do setki i na cwiartke od F80 M3, to bylo jej credo - kupcie TM3 bo kopie spalinowa konkurencje uznawana za punkt odniesienia, ze elektryczne jest lepsze/szybsze od ICE.

Obecnie G80 miazdzy TM3P osiagami wiec wersja Performance po lifcie MUSI byc znaczaco od niej szybsza czyli sub 3.0 na setke i zauwazalnie ponizej 11.5s na cwiartke.

Wtedy wroci z osiagami na tron i bedzie sie sprzedawac.

Ma technologie z Plaida wiec to jest tylko kwiestia aspiracji bycia "naj".

Jezeli oleje osiagi to jak dla mnie model 3 zostanie skazany na kanibalizm moda na SUVy i rownie dobrze moze zostawic juz tylko model Y ktory kupuje kazdy Kowalski bo przeciez teraz kupuje sie tylko SUVy, wiadomo 😉

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dedukcja to właściwe słowo, patrząc na to co Chińczycy oferują to 650 KM powinno być. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
50 minut temu, słonik40 napisał(a):

Mam na weekend Eqe 43 amg. Szarpalbym jak reksio szynkę bo lińia auta mi się niezmiernie bardzo podoba ale… dostałem ofertę na Eqe 43 amg suv z rabatem 20 procent i w calkiem fajnym wyposażeniu i w bardzo zachęcającej do kupna cenie

Slonik mam do Ciebie pytanie.

Od 3 lat tutaj jestes glownym antyfanem BEV. Plules na elektryki ile sie dalo (juz pal licho Tesle), wysmiewales jazde z Grazynami 120 km/h po autostradzie, wysmiewales zasiegi, brak infrastruktury w PL, braku przewagi w kulturze pracy jednostki napedowej, wysmiewales oszczednosci z tego ze sie jezdzi na pradzie, ze przy utracie wartosci aut premium koszt benzyny to orzeszki, wysm,iewales koszt elektrykow i generalnie PLULES na wszystko co sie dalo zwiazane z elektrykami.

Po 3 latach kupiles BEV, ok zachecila dotacja, moze byles ciekawy bo zalozyles fotowoltaike, moze sie polakomiles na tania ekploatacje, nie wnikam.

Minelo doslownie KILKA miesiecy od kupna jednego BEV - sprzedales swoje G30 i piszesz ze "Szarpalbys jak reksio szynke" kolejnego elektryka.

Od 3 lat powtarzales, ze Twoja jazda to 20km w tygodniu po miescie i setki kilometrow w weekendy po autostradach, szybka jazda gdzie jak wszyscy wiemy elektryki kuleja.

I teraz po kilku miesiacach od zakupu jednego elektryka chcesz kupic drugiego.

Wiec napisz prosze - czy zmieniles zdanie o 180 stopni i jednak te elektryki sa fajne i LEPSZE od ICE tak jak tu tluke od 3,5 roku czy planujesz kupic drugiego elektryka zeby oszczedzac kilkanascie zlotych na 100km w zamian za kwitniecie godzinami na Orlenie przy hotdogach.

Bo ja mam jedno wielkie wtf w glowie przyznam szczerze.

  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to samo pomyślałem, Słonik kupuje drugiego elektryka, no, no i to jak grubo, od razu bez gwiazdy nie ma jazdy 🙂 może jeszcze będzie BMW i5 brał pod uwagę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spalinowka będzie, wymarzona ale takie czasy ze w tym roku nie ma szans coby się wyprodukowała a bevy zalegają na palcach z dużymi rabatami dostępnymi od reki. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem.
Ale presji jakiejs wielkiej na sprzedaz G30 (w oczekiwaniu na wymarzone ICE) nie miales przeciez z tego co rozumiem, nie?

Czyli w Twoim przypadku, po zakupie jednego elektryka i "obwachaniu sie" osobiscie z technologia nie widzisz wielkiego problemu z wydaniem 300k+ na kolejnego elektryka? Nawet przy Twoim autostradowo-weekendowo-szybkim stylu jazdy?


Wystarczyl dobry rabat i juz te wszystkie problemy z ktorych szydziles przez ostatnie 400 stron sa zupelnie akceptowalne, tak? 


Czyli z tego co rozumiem w Twoim przypadku problemem nie byla jednak sama technologia a relacja ceny BEV/ICE?

Napisz szczerze, to nie boli 🙂

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczerze, sytuacja wyglada tak. G30 miała już swoje lata, gwarancja się skończyła, zaraz by trzeba dokupić nowe opony, może klocki tarcze. Samochodem jeździłem już 5 lat wiec pora by nabyć jakaś nowa zabawkę. Wystawiłem ma otomoto w dosyć dużej cenie,  a tak by zwietrzyc rynek, poszła w kilka dni i tak zostałem bez auta. Jak sam wiesz presja na spalinowki żeby je wykurzyć z rynku jest duża wiec warto zainwestować i kupić cos z jajem co zostanie na długie długie lata. Auta które mam upatrzone będą dostępne najwcześniej za rok wiec najlepiej poszukać cos z placu oomdobrych pieniądzach co relatywnie mało straci na wartości ale da trochę funu.. No wiec wchodzę na otomoto, ustawiam filtry na 500KM, wymagania to auto nowe najlepiej wymiarowo zbliżone do g30, sortuje cenę od najniższej i co widzie? Tesle, gulie ze starym info rozrywka a tu nagle pojawia się taki rodzynek https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-eqe-amg-eqe-53-4matic-wkrotce-w-salonie-ID6Fla7E.html 530k ponad 600KM pneumatyka, skrętne koła, hamulce ceramiczne no wyposażony po kokardy w cenie tesli model s i to w leasingu 2 procent. Zaczynam przyglądać się bliżej temu Eqe co ma do zaoferowania no i na poprzedni rocznik 20 procent, 2 procent leasing trochę sztuk do wyboru z poprzedniego rocznika w przedziale 450-500k no i dodatkowo dostaje ofertę na nowiutkiego eqe 43 amg suva z pneumatyka, skrętna osia, Burmester wszystkimi asystentami w cenie .. 450k. Znajdź mi Adam teraz podobnie wyposażony z podobnymi osiągami ice na otomoto dostepny od reki. Także tak, jak już tu wszyscy pisaliśmy liczy się value for money i nie zapominaj ze jeszcze 2 lata temu przyzwoicie wyposażone x6 kosztowało na gotowo 320-340k a dziś to wydatek około 450k za 370km 40i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to było ludzie głosują portfelem 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ano wlasnie, ludzie glosuja portfelem 😉

@słonik40 - ja to wszystko co napisales rozumiem DOSKONALE, lepiej niz myslisz.

Nowe auto, nowa zabawka, dobre value, dostepnosc od reki, premium, prestiz, AMG, 500 koni, topowe GUI, swiecidelka etc etc

 

Tylko nadal nie odpowiedziales na proste pytanie, co z tymi wszystkim kompromisami BEV o ktorych tu pisales przez 3,5 roku?

Zamierzasz w koncu wydac 450k PLN, bedziesz mial w domu tylko 2 auta elektryczne, co z ta mityczna jazda 120km/h po autostradzie, co z obowiazkowymi postojami na hotdoga na Orlenie, co z "turnusami wakacyjnymi" i slaba dostepnoscia ladowarek DC? Co z ladowaniem AC przez 2 doby jak pojedziesz gdzies gdzie nie bedzie ladowarek DC?

No i czemu AMG i 500 koni, przeciez wiele razy pisales, ze w elektryku od przyspieszenia chce sie tylko zygac, ze to niepotrzebne przeciez? 😄

ccc i nagle wszystkie obawy zniknely i jednak "da sie" zyc z tymi elektrykami nawet w Polsce? 😉

Ze 500KM w dobrej cenie jest jednak kuszace?

Czyzby jazda elektrycznym iX1 przez kilka mies. nie byla jednak tak straszna jak to tutaj przedstawiales przez 3,5 roku?

Ja odpowiedz znam ale chce ja wydusic od Ciebie, to w koncu nic zlego sie nawrocic ^^

 

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.