Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik co w tym smieszego, że Tesla z takimi osiągami jest znacznie tańsza od spalinowej konkurencji? Dla klientów to chyba dobrze? Poza tym jak dobrze pamiętam to pisałeś, że jak stanieje to kupisz do jazdy w kolo komina, tak?

Zaraz będzie nowy model i pewnie stąd te zniżki.  Sprawdziłem i najtańsze trójka za 185 tys brutto. Szok. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma w tym nic śmiesznego. Co jedynie może być płacz nabitych w tesle którzy kupowali te auta w zeszłym roku o 100k drożej. Stało się jedynie to o czym przestrzegałem wielokrotnie tutaj i to co stać musiało aby wolumen był wysoki. Cena musi być smiesznie niska i nawet w pl jest już porównywalna z cena toyoty corolli. Co do kupna nie powiem ze nie kusi no ale jak sam zauważyłeś lifting jest blisko a ja raczej mam zasadę ze nie kupuje aut przed liftem i może lifting przyniesie jakiś fajny wzrost zasięgu. Ostatnio catl, nio, zeekr zaprezentowali baterie/samochody z nowymi typami baterii z dosyć sporo wiekszym zasięgiem wiec może za chwile na rynku pijawki się dos ciekawego co znacznie zwiększy komfort w trasy. Generalnie w tym roku jeśli chodzi o rynek elektrykow jest rynkiem klienta. Z salonu możesz wyjechać w cenie tesli model s mercedesem eqs suv czy tez taycanem, takie dają rabaty. Najwyraźniej rynek motoryzacyjny wraca do normy.

Opublikowano

Coś dla Krissa33

 

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 11.07.2023 o 18:20, Kriss33 napisał(a):

Jezeli to wypali (600 ladowarek 100kW) do konca przyszlego roku to nie widze juz zadnej przeszkody dla rozwoju elektromobilnosci w PL. 

Nowoczesne elektryki z bateriami pozwalajacymi przejechac na spokojnie 300-400km sa juz do kupienia ponizej 200k PLN czyli niewiele wiecej niz auta spalinowe, szybko ladowac je bedzie mozna na kazdym rogu dzieki Biedrze, polowa aut ma sie gdzie ladowac juz dzis w domu noca. 

Niepokoi mnie odrobine ten fragment:

"Każda stacja dostępna przy wybranych sklepach sieci Biedronka będzie dysponować mocą 120 kW" - mam nadzieje, ze nie bedzie to jak w Niebieskim Szlaku Lotosu, ze 50kW CCS+50kW Chademo + 20kW Type 2 AC = razem 120kW

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 16.07.2023 o 07:05, słonik40 napisał(a):

Co do kupna nie powiem ze nie kusi 

Lojalnie uprzedzam, ze poziom szydery wywali mi poza skale jak kupisz TM3 po 400 stronach plucia na ta firme. Zostan przy BMW 👍

Kolejna sprawa to marze, dla przypomnienia "know how" i technologia produkcji pozwalaja Tesli utrzymywac je po tych olbrzymich obnizkach nadal na poziomie >15% co dla wiekszosci producentow motoryzacyjnych jest absurdalnie nieosiagalne.

Musk sie ostatnio odgrazal, ze jakby bylo trzeba moze sprzedawac wolumenowo auta na zerowej marzy i zarabiac jedynie na subskrybcjach i FSD, oby sie to nie ziscilo bo jak pobuduje fabryki w Meksyku i Indiach to wykonczy polowe branzy motoryzacyjnej, szkoda by bylo obserwowac upadek europejskiej motoryzacji.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będzie upadku europejskiej motoryzacji. Nie ma konfliktu między UE i USA, choć twierdzi tak dr Bartosiak. USA nie ma też monopolu na współpracę z Ameryką Łacińską. Musk opowiada to i tamto, bo tak mu podpowiadają marketingowcy i to działa co widać po tym jak wielu ludzi jara się jego gadką.

Szczyt UE–CELAC - Consilium (europa.eu).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poltora tygodnia temu wybralem sie z dzieciakami modelem Y na mala wycieczke objazdowa po aquaparkach/lunaparkach/termach w Niemczech, Czechach i Polsce.

Zrobilem przez 10 dni lacznie 4800km (dzieciaki na szczescie tylko ~polowe tego), predkosc podrozowania to limity na ekspresowkach/autostradach czyli 120-140km/h, spokojna jazda glownie na tempomacie, srednie zuzycie energii na tym dystansie ~20kWh/100km.

53054730591_c1943be377_o.jpg

Kilka luznych spostrzezen:

1. Dlugie podroze elektrykiem (Tesla) sa juz na dzis absolutnie komfortowe i nie powoduja jakichs wiekszych wyrzeczen/dyskomfortu w porownaniu do auta spalinowego. 

Nie da sie dynamicznie jechac 5h czy wiecej z predkoscia 160km/h czy 180km/h (inna sprawa jest to, ze takich kierowcow na drodze juz ze swieca szukac po moich obserwacjach) natomiast jezeli ktos jezdzi "normalnie", przestrzega w miare ograniczen predkosci na drogach i nie przeszkadza mu okazjonalny stop na pol godziny co ~300km przy dluzszym odcinku trasy - uzywanie auta elektrycznego jest juz bezproblemowe w Europie, siec szybkich ladowarek DC (nawet w PL) jest absolutnie satysfakcjonujaca.

2. Rozwoj infrastruktury dla elektrykow jest piorunujacy, roznice w porownaniu do pol roku temu czy rok temu widac jak na dloni - huby SC wyrastaja jak grzyby po deszczu, nowe punkty DC >100kW w PL sa juz zupelna codziennoscia, zanika "range-anxiety" bo praktycznie zawsze w promieniu 20-30km jest jakas ladowarka DC. Dla przykladu - nowy hub SC 250kW w Lublinie

53055207428_4c90f9c915_o.jpg

3. Tesli zaczyna jezdzic po drogach wiecej i wiecej - nie pisze juz o Norwegii gdzie te auta sa doslownie na kazdym rogu a o Niemczech czy Polsce - pierwszy raz spotkalem sie, ze hub SC byl pelny (w 2 roznych lokalizacjach w PL i DE!) i trzeba bylo czekac 10-15 min na zwolnienie sie stanowiska do ladowania (wakacje..) - za zwiekszajaca sie sprzedaza bedzie musiala rosnac siec SC, nie moge sie doczekac SC na Pomorzu np.

4. W wielu atrakcjach turystycznych na parkingach sa ladowarki AC ktore niesamowicie ulatwiaja podrozowanie BEV! Gdy my korzystamy z atrakcji auto sie laduje w miedzyczasie!

Dodatkowa zaleta jest to, ze miejsca parkingowe dla BEV sa najczesciej przy samym wejsciu, dla przykladu:

- Energylandia - slupki AC Noxo tuz przed wejsciem do lunaparku (mozna powiedziec miejsca VIP, normalny parking potrafi byc 1 km od wejscia, kto byl ten wie jak to wyglada) z cena 2,2PLN/kWh - naladowalem cala baterie przed kolejna podroza

53055108535_0e4429b217_o.jpg

- Suntago - te same Noxo AC tuz przed wejsciem do aquaparku, naladowana bateria do pelna przed wieczorna jazda 

53054730626_eb158ed29d_o.jpg

- Babylon w Liberecu, Czechy - Tesla Destination Charging w parkingu podziemnym - gratisowe ladowanie na koszt hotelu

53055108520_1972edeb53_o.jpg

5. Ceny energii na SC sa niskie, w NO czy DK to okolo 1,2-1,3 PLN/kWh, w DE czy PL to okolo 1,6-1,7 PLN/kWh. Przy zuzyciu energii w trasie ~20 kWh/100km mamy odpowiednik ~4,5-5l benzyny na 100km, zadaje to klam twierdzeniom, ze auta elektryczne sa w trasie drozsze od aut spalinowych.

53055207403_7433582241_o.jpg

53054730596_3437cf79fb_o.jpg

Najdrozej ladowalem sie na GW w Gdyni (130kW), oplata to bodajze 3,2 PLN/kWh.

Mialem w planie ladowanie sie na Niebieskim Szlaku (69 PLN za 1 ladowanie czyli okolo 1PLN/kWh) ale po tym jak zobaczylem predkosc ladowania 30kW dalem sobie spokoj i podjechalem na GW.

6. Fotele w TMY sa mega przyjemne, mozna spedzic w nich pol dnia i po prostu zero problemow z kregoslupem czy miesniami nog - w 3-er bywalo z tym roznie (odrobine za twarde i niezbyt ergonomiczne)

7. Przy 1-2 takich dlugich wyjazdach rocznie posiadanie ICE "w razie w" zupelnie mija sie z sensem imho, dla przedstawicieli handlowych w PL serdecznie odradzam natomiast dla Kowalskiego - zaden problem juz dzis.

8. Brakuje w Tesli headupa, powtarzam to do znudzenia - jak sie jedzie w trasie po monotonnej ekspresowce/autostradzie kilka godzin to latwo ominac zjazd bo sie czlowiek zagapi a wtedy czasem trzeba nadrobic kilkanascie/kilkadziesiat km..

9. Elektryczne webasto to LUKSUS, jak czlowiek wraca do auta z takiej Energylandii i w srodku kabiny ma temperature rzedu 46-48C to dziekuje bardzo, a tak - 5 min przed wejsciem do auta w apce telefonu klikamy 20C i wsiadamy do przyjemnie schlodzonego auta, rewelacja, dodatkowo zupelnie frikowa w kazdym chyba elektryku.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 godziny temu, rkmi09 napisał(a):

Coś dla Krissa33

 

 

Obejrzałem, Pertyn zachwycony 🙂  dla mnie brzydki i za ciężki. Na pewno jeszcze szybszy od mojego, to tylko pakowanie się w kłopoty. Coraz trudniej wykorzystywać osiągi. Cena tego egzemplarza 355 +120dodatki, to nieśmieszny żart.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Lojalnie uprzedzam, ze poziom szydery wywali mi poza skale jak kupisz TM3 po 400 stronach plucia na ta firme. Zostan przy BMW 👍


jak dla mnie wszystko wraca do normy, auto gorsze wiec sporo tansze. Niestety albo stety moja seria 5 zmieniła w zeszlym tygodniu właściciela i wobec tego napisze kilka refleksji. Otóż zakupiłem auto nieco ponad 5 lat temu zrobiłem nim około 100 tysięcy km. Samochód katalogowo około 330k po rabacie zakupiony za 260k sprzedany za 163 tysiące i to bez faktury. W tym czasie zero awarii, zero złotych wydanych na serwis. Jak sam gdzieś tam kiedyś znalazłeś interesowałem się także tesla model 3 w tamtym czasie i z perspektywy czasu kupując bmw podjąłem świetna decyzje. Doskonale pamietam ze tesla 3 long range kosztowała wtedy około 250k a performance po dodaniu koloru oraz białego wnetrza około 280 tysięcy. Dodam ze kupując serie 5 zastanawiałem się jeszcze nad x3 m40i którego miałem ofertę z cena po rabacie na około 280 tysięcy.  Jak natomiast wyglada rzeczywistość dzisiaj? Model 3 performer z ładnym kolorem i biała tapicerka kosztuje 240k - dofinansowanie i wychodzi 215k, natomiast seria 5 podchodzi pod 400k, m40i x3 podobnie. Oczywiście musi mieć to przełożenie na sprzedaż samochodu używanego i na to już narzekają niektórzy właściciele tesli na forach ze pomimo podobnej lub wyższej od mojej ceny zakupu, młodszego rocznika i coraz nizszej ceny w ogłoszeniu zainteresowania miesiącami brak. Z perspektywy czasu uwazam ze miałem racje, ze tesle były samochodami overpriced, niewartymi swojej ceny w stosunku do benzynowej konkurencji. Nie był to żaden hejt z mojej strony ale takie właśnie postrzeganie prźezemnie rzeczywistości z domieszka czarnego humoru dla rozrywki. Dzisiaj kiedy x5 kosztuje niemal pol bani, seria 5 podobnie a bmw 3 m40i to wydatek niemal 400k, model 3 performer lub model y long range zrabatowany w noc przed końcem kwartału aby lapal Się pod dopłaty (z Ponad 270k karalog) jest juz warte grzechu. Co jest jednak ciekawe samochody spalinowe Premium pomimo iż są straaasznie drogie nadal sprzedają się bardzo dobrze i nadal ich brakuje. Najwyraźniej tesla im niestraszna i nadal poprawiaja swoje wyniki a,elektromobilnosc nie postępuje tak szybko jakby elon sobie życzył wiec ząraz będzie sprzedawał na najniższej marzy na rynku.

 

adam odniosę się jeszcze do twoich wniosków z podróżowania a mam porównanie z kilkunastu wyjazdów autostrada do gdanska elektrykiem. Jest lato, piękna pogoda i zasięgi są swietne. Często aktualnie latam ix1 do gdanska  podróżując po autostradzie 140-160km/h ale zmieniłem nieco taktykę. Przy 1.4 za kWh na ionity dostępnym ma mopie wole podładować się nieco dłużej ale jechac normalnie. Dodam jeszcże ze na wiosnę często jednak jechałem ice bo zasięg był wyraźnie mniejszy a predkosc 120-130km/h na polskiej autostradzie to jest katorga i sama podróż jest niebezpieczna. Dlaczego cie meczy podróż 140-160 km/h to najwyraźniej twoje auto jest niewystarczająco refined zapewne głównie przez hałas co sprawia ze cie wyższe predkosci męczą. Z ładowarkami tez niemjest tak kolorowo, raz byłem ix1 z ciekawości na Mazurach i musiałem ładować w szopie. Za to z drugiej strony wyniuchalem fajny parking w wawie niedaleko lotniska, gdzie lecąc na wakacje można zostawić samochód podłączony do ładowarki na cały wyjazd i przy powrocie  bedzie auto całkowicie naładowane. Do tego smiesznie tani bo 20zl za dobę, przynajmniej tyle kosztował miesiac temu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):


Często aktualnie latam ix1 do gdanska  podróżując po autostradzie 140-160km/h ale zmieniłem nieco taktykę. Przy 1.4 za kWh na ionity dostępnym ma mopie wole podładować się nieco dłużej ale jechac normalnie. Dodam jeszcże ze na wiosnę często jednak jechałem ice bo zasięg był wyraźnie mniejszy a predkosc 120-130km/h na polskiej autostradzie to jest katorga i sama podróż jest niebezpieczna. Dlaczego cie meczy podróż 140-160 km/h to najwyraźniej twoje auto jest niewystarczająco refined zapewne głównie przez hałas co sprawia ze cie wyższe predkosci męczą.

Mow do mnie, w sobote wracalem A1 z Grudziadza do Gdanska, szalone 110km, trasa trwala ponad 3h, ostatnie 20km trwalo ponad godzine.

Mozesz sobie pisac 160km/h a rzeczywistosc brutalnie weryfikuje. 500KM przelaczylem na "chill", zapialem ACC i tyle z szybkiej jazdy.

Jutro wkleje zreszta filmik z Sentry, wart wiecej niz 1000 slow 😉

 

Co do 5-er i 100kkm, dolicz ~50k PLN na benzyne i 10, moze 20% tej kwoty na prad, warto o tym pamietac.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I jeszcze ciekawostka - wrocily referrale Tesli, dostalem na maila informacje, ze 2 osoby (nie znam ich nawet) zamowily auta z mojego polecenia, po odbiorze za kazde dostane 7500 punktow.

Na co mozna wymienic?

Ano 5000 kredytow mozna zamienic na gratisowe 5000km na ladowarkach SC albo 5500 kredytow mozna zamienic za najnowszego wallboxa Tesli.

Czyli w przyszlym roku szykuje sie gratisowy eurotrip, zdecydowanie wole taki sposob reklamy od oplacanych tekstow pisanych na zamowienie w Auto Swiecie etc

 

Zrzutekranu2023-07-19003026.thumb.png.dad442fa22a6a87b4f4422806d19f0e1.png   

IMG_7367.thumb.PNG.a18960622c3c8fb0c8777d77ea53bf37.PNG

IMG_7368.thumb.PNG.d67ba741fd2a286ab4acf593cd4b5e71.PNG

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Te ostatnie 20 kilometrów to zapewne obwodnica na której aktualnie są roboty drogowe i są zwężki, do tego pewnie była to sobota rano kiedy pol polski jedzie nad morze. Według moich doświadczeń w tym roku i tak jest zauważalnie mniejszy ruch niż w latach poprzednich, zapewne nie bez przyczyny są otwarte bramki autostrady w weekendy. 
 

pogramu referalli nie da się nie zauważyć. Na forach pojawiło się mnóstwo trolli namawiających na zakup tesli przez ich referalle. Poza tym tesla zaczęła wykupować reklamy. Pisało o tym kilka tygodni temu sporo portali. Są tez informacje o Face liftingu modelu 3. Najwyraźniej dojrzewają i zaczynaja działać jak pozostałe firmy motoryzacyjne.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wszystko zależy od pory dnia, natężenia ruchu.
Ja z granicy Niemieckiej do domu mam 580km, z krótkimi przerwami potrafię się wyrobić w 4:20-4:30. Jak jest ruch duży to czasem jadę 8h.
Nie naginam mocno przepisów, zwykle 15-20+ od ograniczenia, bardzo rzadko i na krótko szybciej. Spalanie poniżej 10l.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tymczasem Tesla planuje rozbudowe niemieckiej Gigafactory, docelowo ma to byc najwieksza fabryka samochodowa w Europie ktora bedzie w stanie produkowac 1 milion aut rocznie, czyli prawie 3000 elektrykow dziennie 😲

Tesla reveals plans to expand German factory into Europe’s largest car plant By Investing.com

Europejscy producenci, nic sie nie stalo, nie martwcie sie, auta sa brzydkie, zle wykonane, nie sa "refined", 3s do setki czy gry/netflix nie sa nikomu potrzebne etc ^^

image.thumb.jpeg.ac3b65689518c7cc1538ae6214c349c2.jpeg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam wklejasz ten obrazek już poraz setny mijają lata a spadków sprzedaży mistrzach niemieckie motoryzacji jakos nie widać. Wrecz jest niemiłosierne windowanie cen. Co do tesli czy kilka nie kupować bo zaraz będzie jeszcze taniej? Swoją droga spotkałem ostatnio czliowieka pracującego w tesli ostatnio i podobno maja wynajęty olać, w Wyszkowie chyba i setki samochodów im tam zalega…. Znaczy są gotowe do sprzedaży 😀

  • Lubię to 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Mowisz?

global-sales-volume-of-automobiles-of-bm

Rynek się nasyca XD

  • Lubię to 1
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

A tymczasem Tesla planuje rozbudowe niemieckiej Gigafactory, docelowo ma to byc najwieksza fabryka samochodowa w Europie ktora bedzie w stanie produkowac 1 milion aut rocznie, czyli prawie 3000 elektrykow dziennie 😲

Tesla reveals plans to expand German factory into Europe’s largest car plant By Investing.com

Europejscy producenci, nic sie nie stalo, nie martwcie sie, auta sa brzydkie, zle wykonane, nie sa "refined", 3s do setki czy gry/netflix nie sa nikomu potrzebne etc ^^

Ta fabryka jest w Niemczech, więc Niemcy i cała UE będzie mieć z tego kasę. W BMW G60 też są gry i netflix.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Te wykresy, rozbudowy fabryk itd itd to tylko pokazują żeby jeszcze nie kupować tesli bo będzie jeszcze taniej a kto kupi ten przepłaci. Raporty produkcji/sprzedaży w tesli pokazują ze już 3 czy 4 kwartał z rzędu więcej samochodów sie produkuje jak sprzedaje. Te auta zalegają gdzieś na placach a jak sie Doda do tego chęć zwiększenia produkcji = cena znowu w dół.  Rynek tak jak w przypadku bmw tez się w pewnym momencie nasyci i wykres w pewnym momencie zacznie wyglądać tak samo wiec nie ma się czym podniecać. Wczoraj zażartowałem żonę ze chciałbym kupicmtesle, odpowiedziała ze lepiej było. Id sprzedawać piątki jak kupić ta pokrake, ze piątka pomimo ze miała już 5 lat to miała prezencje, ze jak się wchodziło do garażu to było ma czym oko zawiesić.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, nomad66 napisał(a):

Rynek się nasyca XD

Masz racje, nasyca sie, tyle ze innymi markami ^^, wlasnie o tym mowie.

Gdzies od 2017 klient pokazuje firmie BMW, ze jej rozwoj przebiega w zlym kierunku i jezeli sie nie ogarna to beda sie zwijac a nie rozwijac.

A czy jest to "zasluga" obecnego designu, napedu, wagi, usterkowosci, serwisowania czy tez postrzegania marki jako takiej to juz niech decydenci rozkminiaja, biora w koncu za to grube $.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

analizując wykres zapominasz o warunkach gospodarczych na świecie.
2020 - wybuch pandemii, zatrzymanie całej gospodarki na kilka tygodni, sprzedaż miała wzrosnąć?
2022 - przymusowe wycofanie się z rynku rosyjskiego, spadek może odpowiadać temu, co się sprzedawało rocznie w jednym państwie.
2023 może być bardziej ciekawy. Nowy język stylistyczny niektórym się podoba, innym nie. Kontrowersyjne tablety, wysokie ceny. Wszędzie straszą kryzysem, ale to akurat dla dóbr premium i luksusowych dobra wiadomość, ale podstawowe modele raczej spadek sprzedaży. Ktoś kto chce mieć najnowszy model, żeby się pokazać i tak go kupi. To ulica odczuje kryzys najbardziej. Od przyszłego roku nowe podatki za powietrze, znów wszystko do góry.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, nomad66 napisał(a):

analizując wykres zapominasz o warunkach gospodarczych na świecie.

Wiesz, "warunki gospodarcze" tycza sie wszystkich producentow.

Jednym sprzedaz spada/stoi od kilku lat (i tlumacza to sobie coraz innymi wymowkami -polprzewodniki, covid, wojna, podwyzki stop etc etc etc) a innym z powodzeniem rosnie.

Mozemy sobie dyskutowac oczywiscie ze jak Tesli sprzedaz bedzie 2 miliony czy 3 miliony czy 4 miliony to w koncu osiagna sufit, kto wie, pozyjemy zobaczymy.

Ja mysle ze nowe fabryki nie buduja sie na wiwat a marze jakos dziwnie wiedziec czemu po mega obnizkach nadal sa ponad 18%.

Ale bardziej prawdopodobne beda stekania typu - "ee tam 5 milionow to zaden wyczyn, zrobili z siebie Toyote", albo - "BMW spada bo to marka PREMIUM, ida w jakosc a nie ilosc" :DD

 

 

image.png.fcbdab26e7ca3f7b560b973d4884b9da.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Ale bardziej prawdopodobne beda stekania typu - "ee tam 5 milionow to zaden wyczyn, zrobili z siebie Toyote", albo - "BMW spada bo to marka PREMIUM, ida w jakosc a nie ilosc" :DD

Sprżedaz modelu x/s szoruje od kilku lat po dnie, w pl na placu aktualnie stoi ponad 100 esek (info od pracownika salonu), dla mnie jest jasne ze firma nie ma czego szukać w segmencie Premium bo nie zwojuje rynku pękająca od siadania cerata (widziane na forum zdjęcia i opis  od właściciela ski który odebrał auto niedawno). Z marżami tez masz nieaktualne dane bo według Google topnieją jak śnieg na wiosnę. Aktualnie to 10,77 procent a obniżki sa coraz większe i większe. Zysk na akcje stopniał z,ponad jednego dolara za ostatni kwartał 2022 gdzie zgolili ostatnich jeleni do 73 centów o ponad 30 procent mniej i to pomimo znacznego zwiększenia wolumenu produkcji/sprzedazY.  Tesla model 3 plus y sprzedała się w ilości 164 tysięcy egzemplarzy co w skali roku powinno dać ponad 320 tysięcy. Berlin chce produkować milion samochodów rocznie. Kto kupi resztę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.