Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

PS. W USA juz wiadomo kto wyznacza standardy na rynku i do kogo lgna pozostali producenci:

Ze tez nie znudzi ci się pisanie takich głupot. USA są zacofane jeśli chodzi o złącza, używają ccs1 opartego o jednofazowe ac i wczesniej czy później musza przejść na cos nowszego opartego o 3 fazy. Łatwiej/taniej przejść jest na złącze tesli bo już takie,ładowarki są niż wymieniać we wszystkich ładowarkach w całym kraju. W Europie od wielu lat mamy duzo nowocześniejsze ccs oparte o type 2 wiec tu jest zupełnie inna historia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 1.07.2023 o 22:44, słonik40 napisał(a):

USA są zacofane jeśli chodzi o złącza, używają ccs1 opartego o jednofazowe ac i wczesniej czy później musza przejść na cos nowszego opartego o 3 fazy.

Ale wiesz, ze przecietny Smith nie uzywa w US napiecia 3-fazowego?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak zdaje sobie z tego sprawę, stad zapewne to zacofanie w przemyśle motoryzacyjnym. Wymienić złącza to nie taka prosta sprawa bo albo aktualne auta nie będą mogły się ładować albo nowe i to jest duży problem. Przechodząc na złącza tesli łatwo będzie chociażby w aplikacjach oznaczyć które jest które i z czasem wymienić stare ma ładowarkach wiec to dobry ruch.  Odnośnie ładowania 3 gazowego uwazam ze jest ono niezwykle przydatne. Ja jezdze bardzie nieregularnie, czasami przez kilka dni zero kilometrów, czasami po 200-300 jednego dnia przez 2-3 następujące po sobie dni. Możliwość naładowania auta w kilka godzin to jest duża wygoda. Dodatkowo zdarzyło mi się kilka razy najzwyczajniej w świecie zapomnieć podłączyć auto na wieczór przy prawie pustej baterii wiec dodanie kilkadziesiąt kilometrów w,godzinę bardzo się przydało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak pisalem ostatnio, idzie nowe w motoryzacji, slepiec juz tylko tego nie dostrzega.

Mamy rewolucje technologiczna, firmy z Nasdaqa pra do przodu nie biorac jencow, tradycyjne motoryzacyjne firmy sa w odwrocie, ciezko im sie przystosowac do nowej rzeczywistosci.

Samochody dzisiaj to coraz bardziej komputery na kolach, jak sie patrzy na  takie dinozaury jak np Ford, ktorego wartosc dzisiaj jest taka sama (nie biorac pod uwage inflacji) jak 30 lat temu to o czym tu mowic.

Tak jak pisze od 3 lat - elektryki to nowe rozdanie w motoryzacji, sporo firm ktore znamy za kilka-kilkanascie lat zniknie z rynku, zostanie wykupiona przez konkurencje za garsc orzeszkow.

Minelo 3 lata od zalozenia watku - taka Tesla na dzis produkuje juz ~2M aut rocznie, tyle co takie BMW. 3 lata temu ludzie pisali o wydmuszce i startupie.

Jakie perspektywy rozwoju maja te firmy, dokad zmierza jedna a dokad druga?

Tesla (TSLA) crushes expectations with deliveries of 466,000 EVs | Electrek

 

image.png.ad39587534851e9519b58ccd4481b6a3.png

 

image.thumb.png.20798afcab30223b2692438fd9adfa8b.png

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam przecież elon obiecał 2 banki w tym roku co by się przekładało po pol bani na kwartał a tymczasem jest sporo mniej i to pomimo sporych obniżek. Będą kolejne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 godzin temu, słonik40 napisał(a):

elon obiecał 2 banki w tym roku 

Dasz link?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Twoja wersja:

Cytat

"elon obiecał 2 banki w tym roku "

Rzeczywistosc:

"our internal production potential is actually closer to 2 million vehicles, but we were saying 1.8 million because, I don't know, there just always seems to be some freaking force majeure thing that happens somewhere on earth. And we don't control if there's like earthquakes, tsunamis, wars, pandemics, etc. So if it's a smooth year, actually, without some big supply chain interruption or massive problem, we actually have the potential to do 2 million cars this year.

We're not committing to that, but I'm just saying that's the potential. So -- and I think there would be demand for that, too.

Tesla (TSLA) Q4 2022 Earnings Call Transcript | The Motley Fool

 

A gielda pokazuje czy firma dojezdza z planami/obietnicami czy nie (akcje urosly 7% po ogloszeniu sprzedazy za Q2 🙂 )

 

Ale spoko slonik, pluj dalej, w koncu wzrost sprzedazy 50% rok do roku to norma w branzy ^^

Czekamy na wyniki sprzedazy BMW za Q2 😉

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Twoja wersja:

Rzeczywistosc:

"our internal production potential is actually closer to 2 million vehicles, but we were saying 1.8 million because, I don't know, there just always seems to be some freaking force majeure thing that happens somewhere on earth. And we don't control if there's like earthquakes, tsunamis, wars, pandemics, etc. So if it's a smooth year, actually, without some big supply chain interruption or massive problem, we actually have the potential to do 2 million cars this year.

We're not committing to that, but I'm just saying that's the potential. So -- and I think there would be demand for that, too.

Tesla (TSLA) Q4 2022 Earnings Call Transcript | The Motley Fool

 

A gielda pokazuje czy firma dojezdza z planami/obietnicami czy nie (akcje urosly 7% po ogloszeniu sprzedazy za Q2 🙂 )

 

Ale spoko slonik, pluj dalej, w koncu wzrost sprzedazy 50% rok do roku to norma w branzy ^^

Czekamy na wyniki sprzedazy BMW za Q2 😉

 

Życzę Tesli oczywiście bardzo dobrze (i Twoim inwestycjom), ale warto mieć z tyłu głowy fakty z historii i ciekawy jestem jak czują się dziś inwestorzy SVB, którzy czytali w 2021 takie artykuły:

https://seekingalpha.com/article/4461969-svb-financial-robust-tailwinds-supporting-growth

 

"Even in an environment of unusually low interest rates (a headwind for most banks), SVB Financial's stock has risen +90% YTD."

"Tailwinds from thriving high-growth markets, a high-quality balance sheet, and expanding capabilities drive growth for SVB Financial"

 

Warto sobie zadać też pytanie co się stanie gdyby Tesla z tyloma fabrykami miała "headwind". Poniższy wykres jest bardzo wymowny:

Zjazd z maksymalnych $750 za akcje do $0.5 za akcję musiałby bardzo bolesny, nawet nie uwzględniając inflacji 😜

image.png.0e1c8289548add2ea535d23ffc4c9f92.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu nie ma co pluc ale przyjdzie dzień, ze spekula znajdzie sobie ciekawszy obiekt spekulacji ma”inwestorzy” jak zwykle zostaną z ręka w nocniku. Zysk tesli nie odzwierciedla w żadnym stopniu wartości akcji a będzie tylko gorzej bo ceny są regularnie cięte. Zreszta comtu dużo mówić zjazdmwartosci w zeszłym roku o 100 procent i wzrost o ponad 100 w tym czasie tylko i wyłącznie świadczy o tym ze to nadal giełdowa czysto spekulacyjna firma krzak. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze odnośnie bmw to jestem niemal pewny ze sprzedaż będzie mniejsza bo firma mocno podniosła i utrzymuje nadal bardzo wysokie ceny. Ich strategia marketingowa to stosunkowo maly wolumen i produkt Premium , tesla z kolei to masówka i idą na zwarcie z byd i toyota. Jestem bardzo ciekawy marzy tesli za ten kwartał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Warto sobie zadać też pytanie co się stanie gdyby Tesla z tyloma fabrykami miała "headwind". Poniższy wykres jest bardzo wymowny:

Zjazd z maksymalnych $750 za akcje do $0.5 za akcję musiałby bardzo bolesny, nawet nie uwzględniając inflacji 😜

Heh, swietne porownanie, bank z czarna dziura w ksiegach na ktorego zrobili "run" do producenta samochodow/magazynow energii/etc.

Ja bym powiedzial, ze "headwind" w postaci stop procentowych 5% juz widzielismy i doprowadzil do sporej przeceny akcji (co mnie niezmiernie ucieszylo i pozwolilo mocno obnizyc usredniona cene akcji).

Kazdy sam oczywiscie dba o swoje inwestycje, ja jezeli widze, ze nadworny forumowy hejter BEV, w kraju hejterow BEV, kupuje elektryka - jestem spokojny o przyszlosc Tesli 😜

  

59 minut temu, słonik40 napisał(a):

Zysk tesli nie odzwierciedla w żadnym stopniu wartości akcji a będzie tylko gorzej bo ceny są regularnie cięte.

Coz, gdybym tak myslal to kupilbym pewnie akcje Apple ale jakos sie nie kwapie.

Wycena Tesli nie wynika z dzisiejszego zysku, wynika z tego co widzi coraz wiecej ludzi - gdzie prawdopodobnie beda tradycyjne firmy motoryzacyjne za 5 czy 10 lat.

Jezeli jestes pewny, ze VW, Toyota czy BMW nadgonia technologicznie i za 10-20 lat BMW bedzie sprzedawac 2 miliony elektrykow zamiast 2 milionow aut spalinowych a VW analogicznie 10 milionow - nie ma sprawy, ja mam inny poglad na przyszlosc i od 3 lat sobie tu o tym gadamy.

59 minut temu, słonik40 napisał(a):

zjazdmwartosci w zeszłym roku o 100 procent i wzrost o ponad 100 w tym czasie tylko i wyłącznie świadczy o tym ze to nadal giełdowa czysto spekulacyjna firma krzak. 

1. Akcje zjechaly o 2/3 a nie o 100%, gdyby spadly o 100% to spolka by zbankrutowala.

2. Masz takie samo zdanie "spekulacyjna firma krzak" o Intelu, AMD, Mecie czy Amazonie ktorych akcje tak samo spadly o 60-80%? Czy ogolnie caly Nasdaq to "spekulacyjny krzak" i kase lepiej trzymac w JSW czy PZU? 😄

 

  

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Jeszcze odnośnie bmw to jestem niemal pewny ze sprzedaż będzie mniejsza bo firma mocno podniosła i utrzymuje nadal bardzo wysokie ceny. Ich strategia marketingowa to stosunkowo maly wolumen i produkt Premium , tesla z kolei to masówka i idą na zwarcie z byd i toyota. Jestem bardzo ciekawy marzy tesli za ten kwartał.

Tak, mowilismy juz o tym wiele razy, ten "maly wolumen" jest wiekszy niz wolumen Skody :D:D

BMW zwiekszylo marze bo wyposzczeni ludzie po covidzie i kryzysie z polprzewodnikami przynosili do salonow pieniadze w zebach proszac o mozliwosc zakupu nawet wybrakowanych aut, bez dotykowej navi, bez audio etc - tym bardziej gdy zaczela szalec inflacja.

Teraz stopy procentowe na calym swiecie poszly do gory, sprzedaz juz od 2-3 kwartalow leci na leb na szyje i BMW poki co jeszcze preferuje marze nad udzial w rynku ale cos czuje szybko zrewiduja swoje poglady, nawet nie trzeba sie o to zakladac bo ladnie widac to w raportach kwartal po kwartale i wystarczy tylko cierpliwie poczekac 😉

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z Elektrykami to na razie gdybanie Bo chociażby vw stopuje ich produkcje przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Gdyby sprzedaż niemieckich firm leciała na łeb na szyje to można by się zgodzić na razie przynajmniej za q1 większość zaliczyło dosyć spore wzrosty. Jak dla mnie po prostu elektryzują nie postępuje tak szybko jak tego wszyscy się spodziewali. Tesla ogłasza wirtualne duże wzrosty ale nie oszukujmy się w zeszłym roku przez pierwsze 2 kwartały najważniejsza fabryka stała i sprzedaż była słaba przez COVID. 3,4 kwartał i pierwsze 2 to już tylko desperacyjne obniżanie cen. Obniżki od obniżek, kredyty niemal zero procent na wielu rynkach i zaniżone ceny na superchatgerach. To wszystko zaprocentuje na minus imho. Dla mnie to jest desperacyna gonitwa za wynikami której prędzej czy później nadejdzie kres a będzie tym szybszy im szybciej skończą się dopłaty na najważniejszych rynkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Absurdalne przyspieszenia, 200-300km/h robi szybciej niz wiele aut 0-100 😜

Troche to trwalo od premiery Plaida (zdjecie limitera) ale w koncu dowiezli temat.

Jednoczesnie dzieki ceramice powinno sie zakonczyc narzekanie na nieadekwatne hamulce.

Szkoda ze bateria znika w oczach 😉

.

Opublikowano

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Volvo pokazało EX30 z baterią 51kWh za 170k PLN. Spodziewam się, że najtańsza Tesla właśnie straciła swój główny atut, czyli niską cenę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 3.07.2023 o 16:29, adamjttk napisał(a):

Tak jak pisalem ostatnio, idzie nowe w motoryzacji, slepiec juz tylko tego nie dostrzega.

Mamy rewolucje technologiczna, firmy z Nasdaqa pra do przodu nie biorac jencow, tradycyjne motoryzacyjne firmy sa w odwrocie, ciezko im sie przystosowac do nowej rzeczywistosci.

Samochody dzisiaj to coraz bardziej komputery na kolach, jak sie patrzy na  takie dinozaury jak np Ford, ktorego wartosc dzisiaj jest taka sama (nie biorac pod uwage inflacji) jak 30 lat temu to o czym tu mowic.

Tak jak pisze od 3 lat - elektryki to nowe rozdanie w motoryzacji, sporo firm ktore znamy za kilka-kilkanascie lat zniknie z rynku, zostanie wykupiona przez konkurencje za garsc orzeszkow.

Minelo 3 lata od zalozenia watku - taka Tesla na dzis produkuje juz ~2M aut rocznie, tyle co takie BMW. 3 lata temu ludzie pisali o wydmuszce i startupie.

Jakie perspektywy rozwoju maja te firmy, dokad zmierza jedna a dokad druga?

Tesla (TSLA) crushes expectations with deliveries of 466,000 EVs | Electrek

 

image.png.ad39587534851e9519b58ccd4481b6a3.png

 

image.thumb.png.20798afcab30223b2692438fd9adfa8b.png

 

Niemcy na fali sukcesów ekonomicznych i politycznych lat 1990 – 2000 popadły w samozachwyt i arogancję. Dzięki konsekwentnej polityce oraz Euro stopniowo niszczyli konkurencję wewnątrz Unii. Przemysł niemiecki kwitł. Eksportował do Unii i poza na potęgę. Źródeł tego sukcesu należy upatrywać w organizacji pracy, znakomitych onegdaj inżynierach, niskich kosztach energii dzięki współpracy z Rosją, taniej sile roboczej z Europy środkowowschodniej, braku jakichkolwiek zagrożeń zewnętrznych – amerykanie w Ramstein. Dzięki temu umowa społeczne  wewnątrz Niemiec uzyskała nowy wymiar /duże transfery do emerytów, zasiłki, prawa pracownicze, wysokie wynagrodzenia etc./. Stopniowo Niemcy się rozleniwiali a społeczeństwo uzależniło od przywilejów. Nie mają już takiej motywacji do pracy. Wystarczyło doklejać do produktów wytwarzanych w Europie wschodniej metkę: made In germany i dokładać wysoką marżę. Ale sukces, który przemysł niemiecki odnosił wewnątrz Unii, nie mógł trwać wiecznie w warunkach prawdziwej konkurencji poza Unią. Chińczycy wszystko kopiowali od producentów, którzy zakładali u nich fabryki a ostra rywalizacja w warunkach wolnorynkowych w USA + odpowiednie wsparcie rządu USA gdy trzeba było/ zaprocentowały innowacyjnymi produktami/. Brak realnej konkurencji wewnątrz Unii zatrzymał rozwój innowacji w całej Europie – wszystko zgodnie z zasadą, że socjalizm wprowadzony na pustyni spowoduje że zabraknie piasku. I tak właśnie Europa staje się skansenem technologicznym ale ze wszystkimi gwarancjami dla klimatu i oczywiście dla wszelkich mniejszości. Jeszcze dwa lata temu myślałem, że Niemcy się ockną i szybko nadrobią dystans technologiczny do Tesli i producentów z Chin oraz Korei. Aktualnie uważam, że jest to niemożliwe. Przynajmniej w dającej się przewidzieć przyszłości. Po pierwsze m.in. dlatego, że Europa środkowo wschodnia z Polską na czele próbuje wyrwać się pułapki średniego rozwoju i dzięki wojnie w Ukrainie ma szansę za rozwój przemysłu niezależny od Niemiec, a w powiązaniu z Amerykanami, Koreańczykami a może i Japończykami. Po drugie, Niemcy tracą możliwość pozyskiwania taniej energii z Rosji. Choć oczywiście starają się z całej siły aby inne gospodarki Unii miały droższą energię od nich np. poprzez lobbowanie we Francji i Polsce przeciwko atomowi lub nakładanie absurdalnych ograniczeń ekologicznych. To i tak atrofia Niemców poszła już tak daleko, że utracony dystans bez wielkich reform społecznych i unijnych nie będzie możliwy. Wojna w Ukrainie i tak naprawdę decyzja jednego człowieka zmieniła wszystko.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polska buduje przemysł niezależny od Niemiec? Kupując gotowce dla wojska na kredyt z USA i Korei Płd? Ten sprzęt nie będzie bronił tylko Polski, nie będziemy nim napadać Niemiec. On jest do wspólnej obrony. Jakbyś zapomniał to Niemcy i Francja też są w NATO. Jaką dostaliśmy w zamian współpracę przemysłową? Jaki mamy przemysł? Co my produkujemy? Co eksportujemy? Nawet glebę pod rolnictwo mamy gorszą niż choćby ukraińska. Kto będzie gwarantem bezpieczeństwa dla Ukrainy? USA, Wielka Brytania, Niemcy i Francja 😉 Te kraje również Ukrainę odbudują plus Hiszpania. Słowacja tak się uniezależniła od Niemiec, że ma u siebie Euro i np. fabrykę skrzyń biegów do merca i bawary. Na Litwie Niemcy budują centrum serwisowe czołgów Leopard. Nie pasuje Polakom unijny system wartości, niezależne sądownictwo i zasady prawa? Trudno. Słowacja, Czechy, Litwa, Łotwa i Estonia i Ukraina przyjmą unijne inwestycje z pocałowaniem ręki, a my Polacy będziemy tam jeździć do pracy.

UE i Niemcy tracą znaczenie na Świecie? VW, BMW czy MAN sprzedają swoje auta milionami. Siemens, Bosch czy AEG też nie upadają. Eurofightery, Pzh-2000 czy Leopardy są eksportowane i są zamówione kolejne, więc przez kolejne kilkadziesiąt lat wpłyną do Niemiec miliony euro za części i obsługę. Wiesz o tym, że fabryki rakiet dla systemu Patriot, centropłatów dla F-35 i części do śmigłowców Chinook powstają właśnie w Niemczech? Więc kto jest ważniejszy dla USA? Jak myślisz? Słyszałeś o Francji i ich samowystarczalnym przemyśle zbrojeniowym oraz armii zdolnej do operacji wojskowych na całym Świecie? Wiesz co to Rafale, Leclerc? Francja ma lotniskowiec z napędem atomowym, rakiety Ariane i 300 samolotów bojowych. Europejski system Galileo ma więcej satelitów niż GPS. Renault, Citroen i Peugeot wyjeżdżają z fabryk milionami. To nie wszystko. Kiedy partia rządząca nadyma się w nacjonalistycznym podnieceniu Włosi sprzedają Fiaty i Iveco. Sprawdź jaką mają marynarkę wojenną i porównaj do naszej. 

O ile zła Rosja walczy o zdobycie Ukrainy i się nie boi to Chiny już się zupełnie nie liczą. Błagają o zakończenie wojny, żeby schodził ich szmelc. Popatrz na rzeczy, które kupujesz. Kiedyś większość pochodziła z Chin, dziś coraz częściej jest to np. Indonezja.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bmw pokazało ostatnio wyniki. Myślałem ze będą spadki bo ceny podnieśli niemiłosiernie a tymczasem bah. 11 procent sprzedaż do góry plus podwojenie sprzedaży samochodów elektrycznych. … tymczasem tesla zaczyna sprżedawac za orzeszki. Model 3 performance można kupić za 236- 2 tysiące za polecenie minus dopłata. 200k za 3,3 do setki. Śmiech na sali

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.