Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
JA mialem kilak auta z alkanatara. Kazde sprzedane przy przebiegu ponad 100tys i w kazdym siedzenia wygladaly jak nowe.

Mozesz wymienic jakie to auta miales z alcantara? I wrzucic jakies przykladowe zdjecie swojego sprzedawanego auta "jak nowe" po 100k km?

Bo z tego co pamietam od kilku lat jezdzisz 530i, wczesniej jezdziles jakims ramolem Volvo z 2l dieslem a obstawiam, ze przed tym Volvo byl jakis 15 letni Passat ^^

he he w końcu jakiś merytoryczny wpis, dla takich postów warto tu zaglądać :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie kazdy fotografuje wszystko jak ty co ma w domu i udostepnia na forum. Auta ktore mialem z alcantara to:


1. audi a4 (sporo juz lat temu)

2. bmw x3 2020r zamienione na x1

3. volvo v40 r design 2016r

4. BMW 3 E46, nie pamietam ktorty to rok byl, bylo to tez daaawno temu



aaa i zapominalem. PRzez rok romansowalem z x6 40i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sloniku, tak jak pisalem - fantazje to jedno a rzeczywistosc to drugie :)


5 lat siedzisz tu na forum po wzieciu w leasing golej 530i.

X3 i X6 to fantazje, moze gdzies sie kiedys takim przejechales, moze mama kupila czy sasiad, nie wnikam.


Przed 530i jezdziles kompaktem od Volvo.


Te A4 i E46 o ktorych wspominasz to jakies pelnoletnie gruzy ktore podobno miales dekade temu - to w nich tapicerka z alcantary wygladala "jak nowa" gdy sprzedawales je po przejezdzeniu od nowosci 100k km?


PS. Tapicerka w Volvo V40 R-design z alcantary wyglada tak jak na zdjeciu ponizej - jest zupelnie rozna od tej z BMW gdyz w Volvo alcantara jest na siedzisku i plecach a boczki i zaglowki sa skorzane (identycznie jest w Audi) - w BMW natomiast z alcantary sa boczki i zaglowki a siedzisko/plecy z jakiegos ordynarnego materialu i estetycznie wyglada to DUZO gorzej, jest tez sporo gorsze w utrzymaniu.

 

126_440133676.jpg

 

52847006352_1111f8c08d_o.jpg

 

W F30 bylo to samo barachlo co w E90:

 

987_603898692.jpg

 

Dopiero w G20 widze poszli po rozum do glowy (czy tez zgapili od konkurencji) i alcantara jest na siedzisku/plecach a boczki i zaglowek z wege/ceraty:

(swoja droga wyglada to naprawde niezle i dalbym 7-8/10 w porownaniu do 3/10 z E90)

 

123_988109038.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie jestes swietny w sledzeniu ludzi tu na forum wiec mozesz spokojnie wyszukac historyczne moje posty sprzed kilku lat o posiadanej x6. Good luck :cool2: To ze ty jezdziles starymi gruzami, nigdy nie kupiles nowego auta premium, to nie mierz wszystkich swoja miara. Jak juz pisalem, posiadalem kilka aut z alkantary, kilka z naturalna skora i mam swoje zdanie na ten temat. Alkantara jest jak dla mnie przyjemniejsza w uzytkowaniu (ciepla zima/chlodna latem), ty natomiast jestes zmuszony do ceraty i zachowujesz sie jak pies ogrodnika. Obszczekujesz cos, czego nie mozesz miec.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Po co komu premium klapka elektryczna zamykana automatycznie, mozna przeciez reka manualnie zamykac :cool2:

 

52846779735_1f8c29512e_o.jpg

 

52846573914_952e84de53_o.jpg

 

Autobus pomaga zamknąć premium drzwi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Laskawych mamy panow w PL :norty:

Jak ja sie ciesze, ze majac elektryka, ten cyrk mnie juz bezposrednio nie dotyczy :cool2:

 

52852077127_b86877bcec_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Laskawych mamy panow w PL :norty:

Jak ja sie ciesze, ze majac elektryka, ten cyrk mnie juz bezposrednio nie dotyczy :cool2:

 

52852077127_b86877bcec_o.jpg

 

Masz swój lokalny cyrk :P


https://m.mojanorwegia.pl/biznes-i-gospodarka/premier-norwegii-w-2023-roku-ceny-pradu-nadal-beda-wysokie-21279.html


Państwo daje jałmużnę dla obywateli schodząc z cena prądu z 1,64zl do 0,45zl. Też ma z czego schodzić wiedząc ile na tym zarabia oraz jakie podatki ludzie płacą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakis tydzien temu dzwonila do mnie przemila pani z Energii w sprawie swietnej promocji ktora dla mnie przygotowali. Poinformowala mnie ze konczy mi sie umowa na stala cene energii i ze stawki okolo 45 gr/1kwh wzrasta do 1,65/1kwh. Ale ze energa jest tak wspanialomyslna to przygotowala dla mnie promocje ze stawka 1.55/1kwh pod warunkiem ze podpisze umowe na 2 lata i oplaty stale wzrosna o okolo 10-20zl. Kazalem jej (tu niecenzuralne slowo) :D Jak takie ceny sie utrzymaja to bedzie powolna smierc elektrykow w polsce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Państwo daje jałmużnę dla obywateli schodząc z cena prądu z 1,64zl do 0,45zl. Też ma z czego schodzić wiedząc ile na tym zarabia oraz jakie podatki ludzie płacą.

Wszystko sie zgadza jezeli chodzi o doplaty ogolnie - mi chodzi o timing/ciaglosc tego procesu.

W Norwegii rzad zgodzil sie na eksport energii do EU i teraz stawki za energie w NO sa europejskie wiec ludzie wkurzeni bo koncerny energetyczne czerpia niemilosierne zyski a ludzie zeby w sciane. Stad sowite doplaty od roku i juz zapowiedzieli ze beda sie ciagnac do konca 2024.


Mi chodzi bardziej o cyrk - nadchodzi majowka, to obnizymy laskawie przez tydzien o 10gr cene benzyny dla plebsu, niech se plebs pojezdzi tyci wiecej i taniej przez ten tydzien. I koniecznie blogoslawi dobrodziejstwo laski Obajtkowej - powinni ta obnizke jeszcze w TV reklamowac :duh:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
reklamuja. Dzis mi rano mignela rozmowa o tym na polsacie :D Ceny energii jak i paliw to sciema. Podejrzewam ze europa wspolfinansuje wojne a kazdy rzad aktualnie okrada wlasnych obywateli pod plaszczykiem kryzysu. Ceny ropyu/gazu/wegla wrocily juz dawno poraktycznie do normy a nas caly czas dymaja. Wiekszosc rzadow europejskich w ramach mozliwosci wprowadza pseudo tarcze mydlac ludziom oczy i to nie wazne czy jest to Norwegia, UK czy Polska.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jako, ze minelo ponad 3 lata od rozpoczecia watku - pozwolilem sobie przytoczyc kilka ciekawych wypowiedzi n/t Tesli i elektromobilnosci ze stycznia 2020 (pierwsze ~10 stron watku).


Zainspirowal mnie ten artykul z wczoraj:

https://insideevs.com/news/664442/tesla-modely-europe-bestselling-car-2023q1/


"History is happening before our eyes as an electric car - the Tesla Model Y - has become the best-selling car overall in Europe during the first quarter of 2023."

 

52852190782_ba26ba5a8d_o.jpg

 

Lecimy:


Na poczatek moje rozkminy - przypominam - styczen 2020 ;)

 

Czekam niecierpliwie na model Y za 2-3 mies premiera, wersja performance (<4s do setki i 400km zasiegu realnego) bedzie w cenie doposazonej X3 2.0d. Zobaczymy co ludzie beda wybierac :norty:

edit 04.2023:

- TMY Performance w Polsce (w pelni wyposazona) - 282k PLN

- BMW X3 2.0d - 244k PLN (golas), wyposazona jako tako okolice ~300k PLN


Moderator watku bezblednie:

wiem co będzie kiedy wyjdzie Model Y. Zmiecie konkurencję SUV tak samo jak Model 3 sedany klasy średniej.

Tutaj niezbyt trafione prognozy:

Czy zmiecie to sie okaze, model x tez mial zniesc a sprzedaz doluje.
Jak przyjdzie czas zobaczysz ze BMW zaora Tesle ;)

Tesla to pionier i wydmuszka - oczywiście chwała mu za to ze coś się w temacie ruszyło.

Sądzę, że za 10-20 lat Tesla pod względem sprzedaży będzie sprzedawać 50% tego, co Mercedes, czy BMW

edit 04.2023 - Tesla w 2023r, po 3 latach od tego postu jest na dobrej drodze zeby sprzedac podobna ilosc aut co marka BMW ~1,8-2,0M

 

Osobiście zaś uważam że póki czas ładowania do pełna nie skróci się do max 10-15min a zasięg realny będzie powyżej 600km to to nie jest auto tylko zabawka.

Ot idea ideą a rzeczywistość sobie...

patrzmy globalnie, a nie na Norwegię, która ma tani prąd, do tego 5 mln mieszkańców.

To tez sie nie zestarzalo ladnie :norty:

A ja tam uwazam ze rzad wogole nie powinien doplacac do elektrykow. Producenci znaduja nowy sposob na lupanie klientow poprzez jakies pseudo doplaty. Niech produkuja tansze Elektryki to ludzie na pewno kupia.

 

Warto tez posluchac doswiadczonych uzytkownikow forum :)

Co prawda czasami emocje i drobne animozje biora gore ale meritum sie trzymamy :)

Forum BMW to dziwne miejsce, gdzie wszyscy jeżdżą cały czas w trasy, każdy ma prędkość przelotową 160-200kmh (więc benzyna nie ma sensu), a zasięg 500km to zużywali by w ciągu pół dnia.


CO ZA BZDURY.


Elektryk jako drugie auto ładowane w domu to jest ZERO wyrzeczeń. Można to zrobić dziś.


Elektryk jako jedyne auto... nadal jest możliwe dla 80-90% ludzi bez większych problemów. 90-95% osób które znam nie robi więcej niż 500km dziennie więcej niż 1-2 razy w roku jak jadą na urlop.


I nie trzeba robić w rok postawić 2000 ładowarek w PL, bo nikt nie kupi tyle elektryków. Ale trzeba iść tym kierunkiem, bo wszystkie inne paliwa się nie sprawdziły (wodór, gaz CNG itp). Szkoda tylko, że przez polski beton intelektualny będziemy muzeum motoryzacji jak zawsze.

.

Opublikowano

Tesla aktualnie realistycznie sprzedaje 2 modele w Europie (wolumen S i X jest pomijalny), więc pokazywanie wyników sprzedaży per model jest mocno mylące.

Ten jeden model to ponad 75% sprzedaży całej firmy w Europie ;)


A patrząc na sprzedaż w Europe w tym samem okresie, ale według marek:

1. Volkswagen 2. Toyota 3. Peugeot 4. Audi... 8... 10... 14... i dopiero na 16 miejscu Tesla


Między innymi dlatego tak nisko jak dzisiaj, Tesla ostatni raz była wyceniana w Listopadzie 2020.

Później były niedowiezione cybertrucki, robotaxi, roadstery i inne obietnice, z których pozostał tylko zawód, nadprodukcja i desperackie przeceny gdy wszyscy inni idą w górę.

Oznacza to, że przez ostatnie 2.5 roku wartość Tesli spadła, co jest katastrofą w obliczu relatywnie wczesnej fazy rozwoju firmy i żadne gadanie o przewadze technologicznej, premium, frunkach i tunelach tego nie zmieni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten jeden model to ponad 75% sprzedaży całej firmy w Europie ;)

A patrząc na sprzedaż w Europe w tym samem okresie, ale według marek:

1. Volkswagen 2. Toyota 3. Peugeot 4. Audi... 8... 10... 14... i dopiero na 16 miejscu Tesla

Ale poczekaj, chcesz powiedziec, ze wystarczy miec 2 (slownie dwa) modele aut, z 1 (slownie jednym) rodzajem napedu i miec sprzedaz niewiele mniejsza niz BMW ktore ma ponad 40 modeli i 4 rodzaje napedu w cenniku?

sorry za link z pudelka, nie chce mi sie liczyc samemu

https://spidersweb.pl/autoblog/bmw-modele-zestawienie-oznaczenia-fabryczne/

 

Między innymi dlatego tak nisko jak dzisiaj, Tesla ostatni raz była wyceniana w Listopadzie 2020. Później były niedowiezione cybertrucki, robotaxi, roadstery i inne obietnice, z których pozostał tylko zawód

I nadal 4x wiecej niz w styczniu 2020 ;)

ALe ogolnie zgoda - akcjonariusze poirytowani, potrzebne nowe bodzce - Cybertruck na ktorego maja 1,5M rezerwacji na pewno bylby takim pozytywnym bodzcem. Tyle ze nowy typ baterii widac idzie jak po grudzie, zobaczymy pod koniec roku jak bedzie z obiecywana produkcja.

 

desperackie przeceny gdy wszyscy inni idą w górę.

Nie nazywalbym "desperackimi przecenami" 20% marz, raczej koncem basniowych 30%+ zyskow i urealnieniem wartosci produktu.

Pamietaj, ze poza markami typu Ferrari czy Porsch o takich marzach inni producenci aut (a elektrykow to juz w ogole) moga co najwyzej tylko pomarzyc.

Zerniknij tu i zobacz statystyki za 2023r

https://elbilstatistikk.no/


model Y - 9700szt

BMW iX1 - 570 szt

BMW iX3 - 47 szt

BMW iX - 46 szt


Jak myslisz, jak dlugo BMW utrzyma swoje ceny w obliczu takiej sprzedazy? :cool2:

Ja im daje maksymalnie kolejny kwartal i obstawiam 15-20% przeceny ich elektrykow.

 

Oznacza to, że przez ostatnie 2.5 roku wartość Tesli spadła, co jest katastrofą w obliczu relatywnie wczesnej fazy rozwoju firmy i żadne gadanie o przewadze technologicznej, premium, frunkach i tunelach tego nie zmieni.

Wartosc spadla, fakt niezaprzeczalny, a to ze jest warta nadal 5 czy 6 krotnosc takiej marki jak BMW nie spedza mi snu z powiek, kierunek na przyszlosc nadal odpowiedni!

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale poczekaj, chcesz powiedziec, ze wystarczy miec 2 (slownie dwa) modele aut, z 1 (slownie jednym) rodzajem napedu i miec sprzedaz niewiele mniejsza niz BMW ktore ma ponad 40 modeli i 4 rodzaje napedu w cenniku?

sorry za link z pudelka, nie chce mi sie liczyc samemu

 

cudow nie ma albo sprzedaje sie drogo i malo albo tanio i duzo. tmy/tm3 to aktualnie najtansze auta na rynku w segmencie klepane w 3 kolorach, co kwartal coraz bardziej okrojone i wsrod takich aut beda rywalizowac. BMW z kolei zawsze nalezalo do tych drozszych, zupelnie inny target i wolumen. Te swoje rozkminki powinienes przeniesc na forum vw, skody albo kia :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
desperackie przeceny gdy wszyscy inni idą w górę.

Nie nazywalbym "desperackimi przecenami" 20% marz, raczej koncem basniowych 30%+ zyskow i urealnieniem wartosci produktu.

Pamietaj, ze poza markami typu Ferrari czy Porsch o takich marzach inni producenci aut (a elektrykow to juz w ogole) moga co najwyzej tylko pomarzyc.

Zerniknij tu i zobacz statystyki za 2023r

https://elbilstatistikk.no/


model Y - 9700szt

BMW iX1 - 570 szt

BMW iX3 - 47 szt

BMW iX - 46 szt


Jak myslisz, jak dlugo BMW utrzyma swoje ceny w obliczu takiej sprzedazy? :cool2:

Ja im daje maksymalnie kolejny kwartal i obstawiam 15-20% przeceny ich elektrykow.

 

Jakaś niekompletna ta Twoja lista ;-)


Modele droższe Tesli to dramat nawet w bogatej Norwegii. Jak wejdzie BMW i5 to pozamiata wartości Model S. Nawet kontrowersyjny iX z 46szt pozamiatał Model X.

Tesla Motors Model S - 26 szt

Tesla Motors Model X - 15 szt

Tesla Roadster - 0 szt


Poniższe zestawienie też nie podałeś, bo trochę niewygodne do Twoich teorii

Tesla Model 3 - 870szt

BMW i4 - 509szt

Ale Ci Norwegowie nierozsądni - taka dobra TM3, a oni kupują "upośledzone" i4 na nieefektywnej platformie bez frunka, elektrycznej klapki i z tunelem :-) I do tego przepłacają 50%, gdy mieliby podobne "premium" w TM3.


Zapomniałeś dodać że np BMW nie ma konkurencji realnej dla TMY, może poza TMY RWD, ale jednak iX3 to leciwy model i na większa sprzedaż trzeba czekać do nowego modelu. Tesla za to klepie 1 model w kilku kolorach na krzyż które tłoczą się na ulicach jak karaluchy. To jest nie do pomyślenia dla prawdziwego fana motoryzacji, bo to zwykłe sprowadzenie auta do sprzętu AGD. I dziwię się że są fani motoryzacji, którzy się z tego cieszą :mad2: Dla odmiany VAG ma ID3, ID4, Enya, Q4, które łącznie są bliskie wyniku Tesli Y i to pomimo że podobno są strasznie przeszacowane. Może głównym powodem zakupu Tesli jest po prostu cena, reszta to nice to have'y? Parafrazując hasło popularnego niegdyś napoju - Tesla jest dobra, bo jest dobra i tania :-) Dobra cena i daje niezłego kopa ;-) To oczywiście z przymróżeniem oka :-) Gdyby nie to, sprzedaż ID4, ID3, XC40 i innych podobnych szorowałaby po dnie.


Ps. Nadal czekam na odniesienie TMY RWD do 32 zalet które widzę w elektrycznym ix3 (większość z nich to zalety BMW a nie konkretnego modelu).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale poczekaj, chcesz powiedziec, ze wystarczy miec 2 (slownie dwa) modele aut, z 1 (slownie jednym) rodzajem napedu i miec sprzedaz niewiele mniejsza niz BMW ktore ma ponad 40 modeli i 4 rodzaje napedu w cenniku?

Tesla idzie drogą Forda z jego FT sprzed 100 lat. Zobaczymy czy podobnie skończy. Na razie wszystko na to wskazuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Modele droższe Tesli to dramat nawet w bogatej Norwegii. Jak wejdzie BMW i5 to pozamiata wartości Model S. Nawet kontrowersyjny iX z 46szt pozamiatał Model X.

Tesla Motors Model S - 26 szt

Tesla Motors Model X - 15 szt

Myslalem o tym ostatnio - tzn o modelu X i S.

To nie sa zle auta - maja topowe osiagi, swietne rozwiazania technologiczne, duzo przestrzeni w srodku, duze zasiegi.

Jak dla mnie one sa po prostu wycenione ZUPELNIE nieadekwatnie do ich wartosci i to nie ma znaczenia czy to Norwegia czy Polska czy US.

Model X w Norwegii to 1,2M NOK, to jest prawie 2,5x wiecej od troche mniejszego modelu Y a imho oferuje moze 30-40% wiecej "auta w aucie".

Dla porownania - etron Q8 od Audi startuje od 720k NOK, iX startuje od 730k NOK (oczywiscie zupelnie inne osiagi, mniejsze baterie ale nadal - segment ten sam).

Przy takich roznicach w cenie model S/X nie ma prawa sie sprzedawac w jakichs wiekszych ilosciach, chocby i mialy 1s do setki i 1000km zasiegu.

Problemy z jakoscia czy "stara buda" tylko to poteguja.

Tutaj by musiala powstac jakas slabsza wersja w cenie 700-800k NOK zeby ludzie byli tymi autami zainteresowani imho.


Kibicuje i5 bardzo bo w przeciwienstwie do i4 powinien juz miec rozsadna ilosc miejsca w srodku i jak dadza 100kWh baterie i 4-5s do setki to zrobi sie fajna limuzyna, wersja kombi juz w ogole powinna pozamiatac. Waga nie bedzie problemem bo nikt tym dynamicznie po zakretach i tak jezdzic nie bedzie. Dadza komforty, lasery, headup, 360, elektryczny hak i wersje kombi to jak rozsadnie wycenia moze byc hit i model S pozamiata jak mowisz, pozyjemy zobaczymy.

 

Poniższe zestawienie też nie podałeś, bo trochę niewygodne do Twoich teorii

Tesla Model 3 - 870szt

BMW i4 - 509szt

Ale Ci Norwegowie nierozsądni - taka dobra TM3, a oni kupują "upośledzone" i4 na nieefektywnej platformie bez frunka, elektrycznej klapki i z tunelem :-) I do tego przepłacają 50%, gdy mieliby podobne "premium" w TM3.

Tutaj 2 dygresje, a nawet 3

1. Mowilem o tym sto razy - Norwedzy nie cierpia sedanow, TM3 sprzedawal sie bo nie bylo odpowiednika SUVa/kombi, teraz wybierze go moze co dziesiata osoba w porownaniu do modelu Y, w ogole mnie to nie dziwi. W innych krajach moze to wygladac lepiej ze wzgledu na odrobine lepszy zasieg w trasie, w Norwegii i przy jej predkosciach ten wiekszy zasieg nie ma zadnego znaczenia bo tu i tak na pelnej baterii przejedziesz 7-10h od strzalu.

2. Model Y a model 3 to roznica w cenie 5,5% w Norwegii, w racie tego nijak nie widac, a uczciwie trzeba powiedziec, ze Y to jednak "wiecej auta" - siedzisz wyzej i "bezpieczniej", zaladujesz do bagaznika duzo wiecej, jest modniejszy na dzis, bedzie pewnie lepiej trzymal wartosc niz TM3, a Tesli tez nie zalezy na sprzedazy 3 w Europie bo Berlin produkuje TMY jedynie i produkuje je taniej od modelu 3 przez te duze odlewy. Podejrzewam, ze po lifcie TM3, gdy uproszcza jego konstrukcje, cena bedzie sie roznila wiecej niz 5%.

3. Sprzedaz i4 troche ratuje wersja liftback i oczywiscie efekt nowosci ale przy obecnych cenach zainteresowanie spadlo drastycznie tez - na forum norweskim ludzie sa wrecz wsciekli bo czekali poltora roku na odbior a aut nadal nie ma, dilerzy nie dostarczyli na czas a od nowego roku wszedl podatek od wagi (2,4 tony..), wszedl VAT od 500k NOK a nie bylo oczywiscie gwarancji ceny jak u Tesli, i ceny i4 sa teraz sporo wyzsze i mnostwo ludzi rezygnuje (czy tez chce zrezygnowac nie placac 8% kary) z odbioru. To, ze na norweskim allegro jest setki sztuk swiezo odebranych i4 (bez przebiegu) po starych cenach (+maly zarobek dla sprzedajacego) nie pomaga sprzedazy tez. Tak samo premiera iX1 z AWD.

https://elbilforum.no/index.php?topic=63621.0

https://elbilforum.no/index.php?topic=63529.0

 

Tesla klepie 1 model w kilku kolorach na krzyż które tłoczą się na ulicach jak karaluchy. To jest nie do pomyślenia dla prawdziwego fana motoryzacji,

Mowilem Ci juz sto razy, dla mnie to mialki argument. Dobre auto sie zawsze obroni, bez wzgledu na wolumen sprzedazy.

320d czy 330i w wiekszym miescie widzi sie czesciej od Mondeo czy Gulii i nikt z tego powodu szat z siebie nie zdziera.

BMW sprzedaje 2 miliony aut rocznie, wiecej od Skody i kupujacych to nie odrzuca. Kolorow 3-er masz na ulicy 5 szt, kiedy ostatnio widziales zolte, zielone czy czerwone..

 

bo to zwykłe sprowadzenie auta do sprzętu AGD.

a czym nazwac business edition 318d za 119k PLN czy 518d za 149k PLN jeszcze 2-3 lata temu?

W Ferrari tez narzekasz ze wiekszosc aut jest czerwone?

W Applu Cie nie drazni ze na ulicy 90% ich telefonow to 2-3 wersje w kolorze czarnym i bialym?

Ogolnie powiem Ci szalony argument imho wiazac ilosc wersji nadwozia do bycia prawdziwym fanem motoryzacji - uwazasz, ze Ferrari powinno miec 20 wersji nadwozia i 10 roznych silnikow bo inaczej nie roznia sie od siebie jak karaluchy? Pomoglo to Nokii miec 100 roznych modeli telefonow?

 

Dla odmiany VAG ma ID3, ID4, Enya, Q4, które łącznie są bliskie wyniku Tesli Y i to pomimo że podobno są strasznie przeszacowane.

Co to znaczy przeszacowane? Za drogie?

 

Może głównym powodem zakupu Tesli jest po prostu cena, reszta to nice to have'y? Parafrazując hasło popularnego niegdyś napoju - Tesla jest dobra, bo jest dobra i tania :-) Gdyby nie to, sprzedaż ID4, ID3, XC40 i innych podobnych szorowałaby po dnie.

Oczywista oczywistoscia jest to, ze polowa sukcesu sprzedazy TMY to cena, firma 10 lat kombinowala jak uproscic technologie i proces produkcyjny (odlewy, OTA, sprzedaz bezposrednia i dziesiatki innych) i nie widze powodu do wstydu ze moga miec nadal 20% marzy bedac tanszymi od konkurencji. Czy to zle? Czy to, ze TMYP ma niecale 4s do setki i AWD, lepszy zasieg, soft czy handling od takiego iX3 bedac jednoczesnie nadal tanszym jest wada wg Ciebie? Stary troche odlatujesz w antylogice i pluciu na Tesle imho, gdyby BMW robilo tak dobre samochody jak Tesla (platforma, soft, osiagi) i dorzucalo sobie 20-30% za premium (lasery, headup, lepsze plastiki czy skory) to imho bylby uczciwy deal, gdy oferujesz gorszy produkt w wyzszej cenie ladujesz na smietniku historii (czytaj - sprzedaz spada), wielkiej filozofii tu nie ma i standardowe "ludzie glosuja portfelem" zawsze na czasie.


PS. Parkowalem dzisiaj kolo TMY w CH.

Pamietam, ze byla rozmowa o "dog mode" ze to jakis wysr** nikomu do niczego niepotrzebny.

Patrze a tu w TMY w srodku siedzi zostawiony kundel a na wyswietlaczu auta rysunek psa, ze klima na 21C i zeby sie nie martwic czy nie wybijac szyby.

Czyli jednak sa osoby ktore z tego korzystaja jak widac i moze to byc nawet promil, niewazne, milo ze firma dba o tych klientow. Tym bardziej ze kosztuje to raptem kilka linijek kodu.

Ale po co w ogole wspominac o jakims dog mode jezeli firma taka jak BMW NIE POTRAFI badz MA W DUPIE jezyk polski w nawigacji pomimo obecnosci na rynku od 30 lat.

ZE-NU-JA-CE, jakby polski rzad mial jaja to by zakazal sprzedazy w PL aut BMW dopoki nie ogarna polskiego jezyka, szybko by sie ogarneli, (casus Mazdy i odbiornikow DAB np) - w dzisiejszych czasach auta polegaja bardziej i bardziej na sterowaniu glosowym a w PL jednak przymusu znania niemieckiego czy angielskiego nie ma, jezeli taki VW, Audi czy Tesla potrafia w polski jezyk, nie widze powodu dlaczego BMW ma miec ten kraj w 4 literach.

 

52856027739_830277afaf_o.jpg

 

52856027724_c55eb315de_o.jpg

 

PS Mam ciagle w pamieci obiecane porownanie TMY z iX3 ale powiem ciezko mi sie zebrac, strace 2h zycia, opisze wszystko z detalami a pozniej i tak bedzie tylko przerzucanie sie gow** z takim slonikiem ala szachy i golebie. Zaczynam chyba powoli dochodzic do wniosku ze jaki jest kon kazdy widzi, ludzie glosuja portfelem wyraznie i nie trzeba juz nawet nikogo przekonoywac czy udowadniac ze biale jest biale a czarne czarne.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ileż sie tu naczytałem ze centralny wyświetlacz niepotrzebny, ze dziesiatki tysięcy tesli w Norwegii jezdzi i nikomu niepotrzebny. Wklejasz zdjecie pierwszej z brzegu w tesli i co tam widzę? Wyświetlacz podlaczony kablem USB :cool2: Chyba najlepsze podsumowanie tandetowowci auta.


Swoją droga sporo osób narźeka, ze handling w tesli kiepski jest wiec jak to z tym jest? Kedy zobaczymy w koncu film twojego spirited driving o którym tu wiecznie piszesz ? A może masz na myśli wrażenia podobne z jazdy na motorze? Potworny halas przez jak to ostatnio określił bjorn przepuszczające hałasy jak ser szwajcarski nadwozie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



Można tu pisać przeróżne rzeczy, ale jest jeden fakt, którego ja nie ignoruję. Załączony film zaczyna się od tego, że właściciel elektryka stwierdza, że do spalinowki to on już nie chce wsiadać...


po obejrzeniu filmu. Gość jedzie prawym pasem i wszyscy go wyprzedzają. Ja tak nie umiem i nie chce i póki co to jest największa wada elektryków w trasie jak dla mnie. Oczywiście tak nie musi być, ale nie wiem czy właśnie ludzie kupkujący elektryki tak nie jeżdżą na co dzień spalinowymi autami, bo wszyscy tacy tylko zyskają przesiadając się na elektryka. Do jazdy w koło komina i okazjonalnej trasy też to nie problem, nawet pewnie dla mnie :mad2:

Co do rozwiązań systemowych typu "zimno mi" to wiadomo, że to najwyższy level.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można tu pisać przeróżne rzeczy, ale jest jeden fakt, którego ja nie ignoruję. Załączony film zaczyna się od tego, że właściciel elektryka stwierdza, że do spalinowki to on już nie chce wsiadać...

Tutaj na forum ludzie zapominaja, ze wiekszosc wlascicieli BEV mialo wczesniej 5, 10 czy 15 aut spalinowych. BEV to nie jest ich pierwsze auto w zyciu ^^

Maja wiec bezposrednie, realne porownanie ktory rodzaj napedu jest lepszy na codzien (pomimo dzisiejszych kompromisow elektrykow np na trasie).

Na elektryki pluja i marudza ludzie, ktorzy najczesciej nie widzieli zadnego na oczy badz jezdzili nim w najlepszym przypadku przez pol godziny na jezdzie testowej i snuja swoje teorie..


--------

cos jeszcze o pozarach BEV vs ICE

https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/

 

1-_Car-Fires-by-Vehicle-Type-1.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No nie wiem, albo jestem ślepy albo stoi u mnie w garażu bev obok ice. Ponad 3 tysięcy kilometrów przejechane i jakos nadal chętnie wsiadam w swoje ice. To co już wczesniej napisałem, mogę tylko potwierdzić, nic się do tej pory nie zmieniło. Każdy napęd ma swoje wady i zalety, zostało to już setki razy opisane tutaj. Obojętnie jakimtyp napędu O ile ma mniej jak 7 sekund do setki i w miarę ogarnięty automat jezdzi przyzwoicie i można by powiedzieć podobnie. Kriss mógłbyś dać sobie spokój z filmami domorosłych youtuberow plecacych bzdury podczas gdy kolega ich swoim autem przewiezie (podobnie jak naczelny często linkowanego tutaj portalu) aby zarobić pare groszy. Aż się boje myśleć jakim parchem musi jeździć autor załączonego przez ciebie filmu skoro wsiada do jednego z najbardziej głośnych w srodku elektrykiem na rynku i zachwyca się …. Cisza :D Fajnie za to widać na zalinkowanym przez ciebie filmie działanie kamery zamiast czujników, tylko dlaczego tesla stoi w krzakach? Nawiazując jeszcze do twojego poprzedniego filmu Automatyczne parkowanie mam w g30 od ponad 5 lat, mam tez w ix1, nigdy tego nie używałem, zbędny gadżet. Tak samo na listę zbędnych gadżetów trafia dla mnie klimatyzacja postojowa. Jeszcze nigdy jej nie użyłem ale ok jestem w stanie sobie wyobrazić ze dla kogoś może być przydatna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie, koleś się przesiądzie z jakiegoś suma i jest zadowolony, bo jest cicho. Bardziej wierzę w to co Ty Słonik mówisz, dalej chętnie wsiadasz w swoje spalinowe BMW. Jak by to było takie super to byś zapewne myślał o przejściu na elektryka. Ale widzę, że nic takiego nie następuje. Zachwytu ze swojego elektryka też nie słychać zbytnio. To oczywiście nie musi niczego oznaczać. Może np to, że elektryk to po prostu inny rodzaj napędu I ma swoje zalety i wady. Nadmiernego zachwytu tego gościa nagrywającego te testy Zakopane to ja kompletnie nie rozumiem. Może on wynika z tego, że porównał swoją kilkuletnią KIE do Tesli i ona jest po prostu znacznie lepsza. Czy taki koleś byłby zachwycony jazda BMW M2? Stawiam, że nie, bo to nie ten typ człowieka. On się zachwyca niskim zużyciem prądu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy taki koleś byłby zachwycony jazda BMW M2? Stawiam, że nie, bo to nie ten typ człowieka.

Stawiam niesmiala teze, ze 95% Kowalskich bedzie bardziej zachwycona jazda elektrykiem niz M2 na codzien, ktore jest autem skrajnie niszowym, dobrym dopiero jako trzecie czy czwarte auto w garazu.

Odsetek ludzi w PL majacy 3 czy 4 auta w garazu jest jaki jest stad i sprzedaz/popyt na auta typu M2 jest jaki jest, skrajnie niszowy.


Albo inaczej - liczba zalet M2 w porownaniu do zalet elektrykow na codzien dla Kowalskiego jest praktycznie zerowa.


Postaw Kowalskiego w salonie BMW - daj mu do wyboru i4M50 i M2, oba auta kosztuja dokladnie tyle samo - 360k PLN w Polsce.

9/10 klientow wybierze (albo inaczej - WYBIERA) i4 M50


I mozna tutaj tupac nogami, przywolywac koniec motoryzacji i wymarcie petrolheadow przez kolejne 600 stron a ludzie dalej glosuja swoim portfelem :norty:


1.

 

52859132544_08fac4a624_o.jpg

 

2.

 

52135912192_a8cc7ea82a_o.png

 

3. Klaus Fröhlich na emeryturze (koloryzowane)

 

52470825579_c3d78df208_o.png

 

Zaslepieni fanatycy tutaj na forum BMW moga sobie dalej tlumaczyc, ze to wina rzadow bo przeciez zmuszaja biednych ludzi do elektrykow (zakaz ICE juz tuz tuz przeciez, jedyne 12 lat ^^) albo ze te wszystkie i4 sprzedano pewnie w Norwegii bo przeciez kto by chcial auto, ktore na autostradzie musi jezdzic 90 km/h za ciezarowka a podroz z Gdanska do Zakopanego trwa 2 dni (jak sie nie spali po drodze oczywiscie bo wiadomo ze wszystkie elektryki sie pala predzej czy pozniej ^^)

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.