Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
więc o których kwestiach technicznych piszesz?

Patrz, jakas randomowa stopklatka, przeciez to jest jakis skansen technologiczny, czy oni te ekrany z alibaby kupowali?

Ratio uzytecznego ekranu do obudowy idzie chyba na jakis nowy niechlubny rekord :shock:

Druga sprawa, czy ten uje*** kurzem ekran wyglada jak cokolwiek co przypomina premium technologie?

 

52835047903_a088e8df87_o.jpg

 

52834999960_3e854dec73_o.jpg

 

Romby licznikow to pewnie pomysl jakiegos podkupionego stazysty z marki DS

 

571_1391247582.jpg

 

Hmm, jakby sie zastanowic, to moze ta olbrzymia obudowa i mikro ekran to nawiazanie do swietnosci malej navi z E90 :norty:

 

981_2023371512.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Się już nie masz do czego doczepić ale jak się nie ma od kilku lat centralnego ekranu to do czegoś trzeba. Ekran nie może hyc zbyt wielki bo zasłoni go wieniec kierownicy geniuszu UX.


Swoją sroga bjorn chwalił to rozwożenie. Widać zakres zasięgu w zależności od stylu jazdy. Poza tym te informacje są dosyć mocno konfigurowanie, może być na środku np mapa z Apple car play. W tesli tez możesz użyć alternatywnej mapy jednocześnie?


Napisz jeszze jak w tesli rozwiązany jest problem kurzu i palcowania się ekranów. Wycieraczka automatyczna jest?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aa i Adam to wcięcie na górze w ekranie. Tam są kamery bodajże podczerwieni sprawdzające czy na droge patrzysz. W tesli oczywiście niepotrzebne bo tam masz już fsd 5 poziomu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Się już nie masz do czego doczepić

To sa rzeczy ktore sie zauwaza po sekundzie od wejscia do samochodu, takich rzeczy jest dziesiatki i swiadcza o inzynieringu na kolanie, o kopiowaniu bez wiekszego pomyslunku.

 

Ekran nie może hyc zbyt wielki bo zasłoni go wieniec kierownicy geniuszu UX.

To moze geniuszu zrobic mniejsza obudowe ekranu zamiast wiekszy ekran? :shock:

Czy ten plastik dookola ma jakies strategiczne znaczenie?

 

W tesli tez możesz użyć alternatywnej mapy jednocześnie?

Alternatywnej mapy? Po co poprawiac idealna dedykowana mape?

To tak jakbym w Iphonie robil jailbreaka i instalowal GUI z Xiaomi :norty:

Takie rzeczy sie robi jak ma sie ulomne rozwiazania w aucie i trzeba je zastapic czyms lepszym, nie na odwrot :twisted:

 

Napisz jeszze jak w tesli rozwiązany jest problem kurzu i palcowania się ekranów. Wycieraczka automatyczna jest?

Jest jakas powloka oleofobowa, palcowanie przy wylaczonym ekranie w sloncu oczywiscie widac widac natomiast dzieki temu ze ekran jest zawsze wlaczony a ramki minimalne - nie ma z tym zadnego problemu i nie widac ani kurzu ani palcowania w codziennym uzytkowaniu.

 

52608534185_69b99c336f_o.jpg

 

W e-tronie pamietam tez wygladalo to TRAGICZNIE

 

51136572069_b6637ac1a4_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ranki są grube geniuszu żeby zachować wszystkonwnjwdnej tafli. Mnie to odpowiada bo łatwiej jest wyczyścić jedna większa tafle, niż 2 pochowane ekraniki ale jak już nie ma się do czego doczepić to chociaż do tego można. Idealna nawigacja? Z tego co pamiętam nie była w stanie pokazać nawet oda na który się ustawić. Taka jest idealna jak reszta samochodu. Poza tym na idealnej czerni kurz widać dobrze, na tych mdłych ekranach tesli to się bardziej zmywa :D


Masz tutaj super duet cover do modelu 3 https://www.tesery.com/pt-pt/products/screen-protector-cover-for-model-3-y



Tutaj to palców wogole nie widac https://images.app.goo.gl/nVoM5ZTfBZriK5oe6


Popatrz na to jak parszywej jakości jest ekran. Czarny kolor jest szary. Odkąd mam tv oled w domu strasznie zwracam na to uwagę i mocno to w oczy kuje słaba jakością.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Napisz jeszze jak w tesli rozwiązany jest problem kurzu i palcowania się ekranów. Wycieraczka automatyczna jest?

Jest jakas powloka oleofobowa, palcowanie przy wylaczonym ekranie w sloncu oczywiscie widac widac natomiast dzieki temu ze ekran jest zawsze wlaczony a ramki minimalne - nie ma z tym zadnego problemu i nie widac ani kurzu ani palcowania w codziennym uzytkowaniu.

 

52608534185_69b99c336f_o.jpg

 

W e-tronie pamietam tez wygladalo to TRAGICZNIE

 

51136572069_b6637ac1a4_o.jpg

Sorry Adam, ale to jakaś argumentacja na poziomie przedszkolnym, albo życie w równoległej rzeczywistości w której nie ma kurzu a ludzkie dłonie nie zostawiają śladów tłuszczu albo on się przez specjalną powłokę jakim pokrywa Tesla ekrany, zamienia w parę wodną i w efekcie nie ma kurzu i nie widać odcisków palców. :duh: :mad2:

 

First-Tesla-software-update-2.jpg

 

A takie filmiki są zmanipulowane i nagrywają je fanboje BMW:



Tutaj faktycznie nie widać kurzu ani palców. I to bez ostrego słońca jak na filmie Nylanda z IX1:

56979440-C0-AE-4847-951-D-CAC9-ED2-BDEC9.jpg

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@bmfun na podstawie wklejonych przez ciebie zdjęć doskonale widać jak pazdzierzowate są ekrany w tesli. Czerń jest szara, to już nawę Apple przekonało się do oledow gdzie czerń jest czarna a konstrast jest nieskończony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten pierwszy to ze starszego Model S. W nowym Model S czy 3/Y jest już raczej lepszy, czyli klasa takiego tabletu Samsunga za 1-1,5tys zł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sorry Adam, ale to jakaś argumentacja na poziomie przedszkolnym, albo życie w równoległej rzeczywistości w której nie ma kurzu a ludzkie dłonie nie zostawiają śladów tłuszczu albo on się przez specjalną powłokę jakim pokrywa Tesla ekrany, zamienia w parę wodną i w efekcie nie ma kurzu i nie widać odcisków palców. :duh: :mad2:

Czytaj wyraznie co napisalem i co cytujesz to nie bedziesz sie spinal niepotrzebnie.

Przy wylaczonym ekranie palcowanie bedzie zawsze widac - oczywista oczywistosc i napisalem to tez.

Ale po to sie robi male ramki, po to sie nie uzywa piano black wokol ekranow, i po to nie stosuje sie w dzien czarnego tla zeby zminimalizowac zarowno tluszcz z palcow jak i kurz.

To sa podstawy podstaw ergonomii, to ze BMW sie wyklada na takich glupotach jest zalosne jak na marke ze 100 letnia tradycja i know-how w motoryzacji.

Beton, beton i jeszcze raz beton - podobna wtopa byla ostatnio z krysztalowymi pokretlami od idrive - dziennikarze po minucie juz psioczyli ze w sloncu masz refleksy w aucie i jest to wrecz niebezpieczne bo moze oslepic.


Mozesz miec tak:

 

52835047903_a088e8df87_o.jpg

 

badz tak:

 

52836690455_8cdc6583c2_o.jpg

 

Na jednym i drugim ekranie jest tyle samo kurzu.


Juz nawet Koreanczycy maja wiecej rozumu w glowie od inzynierow BMW

 

2022-Hyundai-Ioniq-interior-2.jpg

 

Jak kiedys testowalem iX3 to tez byly podobne kwiatki - piano black, premium pelna geba - to auto mialo kilkaset km przebiegu :norty:

 

51152746081_bf55778895_o.jpg

 

51152984653_c5fa118d29_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zanim zacznie się plucie na markę, proponuje sprawdzić. Oglądałem w salonie w i4 i iX i oba ekrany są z nieduża ramka w środkowym oraz delikatnie większa za kołem kierowniczym. Być może w ix1 standardowy ekran jest mniejszy albo w ix1 jest po prostu mniejszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Być może w ix1 standardowy ekran jest mniejszy albo w ix1 jest po prostu mniejszy.

Slusznie prawisz, sprawdzic trzeba.

Po sprawdzeniu - ekran w iX1 jest po prostu bardziej "budzetowy" w porownaniu do i4/iX


W iX1 wyglada to naprawde zle szczerze mowiac, niesymetria az bije po oczach :shock:

Do tego rombowy ksztalt obudowy ekranu dopelnia dziela :duh:

 

492_1345470530.jpg

 

W i4 ramki grube i niesymetria ekranow dalej ale chociaz rombow nie ma na obudowie:

iX i i7 maja chyba identyczne ekrany co i4 na pierwszy rzut oka, nie chce mi sie w etce sprawdzac

 

607_931914867.jpg

 

666_2131789543.jpg

 



 

177_1031918412.jpg

.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No widzisz, co kto lubi. Mi osobiście bardziej się podobają ekrany w X1, nie są tak chamsko prostokątne, są lepiej wpasowane w ten środek, natomiast w serii 3 po lifcie to jakiś koszmar, wulgarnie wklejony telewizor w starą deskę oparty na 2 patykach.

Co do jakości, jeździłem i tym i tym, różnicy nie zauważyłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka ciekawostek:


1. Elektromobilnosc w PL Q1 2023 na tle Europy - jak zwykle jest moc :norty:

 

Udzial-sprzedazy-elektrykow-w-calym-rynku.jpg

 

2. BMW musi miec rzesze oddanych kupujacych w Rosji, bo gdy spadla im sprzedaz w Europie w Q1 2023 o 1,9% (dla przypomnienia za caly rok 2022r w EU spadla im o 7,5% (!)) to ogolna sprzedaz aut w Europie w Q1 wzrosla o 17,9% :roll:


https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-28-8-in-march-battery-electric-13-9-market-share/

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bmw-sales-fall-slightly-q1-2023-04-11/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie rozwoju i przewagi Tesli. Rozmawiam ze znajomym który jeździ TM3 od 3 lat i mówi ze musi auto sprzedać bo zaraz kończy się gwarancja, ale…nie ma co kupić :-) Nie chce nowego Model S bo kierunkowskazy na przycisk, bo drogi.


Oprócz kończącej się gwarancji, chce zmienić bo auto jest głośne oraz mało komfortowe. Patrzył na nowe TM3/TMY i mówi ze z punktu widzenia użytkownika nie ma tam praktycznie żadnego rozwoju. Musiałem tym się podzielić, bo Adam pieje na każdym kroku o wielkim rozwoju w Tesli, a ludziom po 4 latach od premiery to auto po prostu się nudzi. Dodam że znajomy jest zwolennikiem Tesli oraz elektrykow. Nie wyobraża sobie powrotu do ICE. I jeszcze - od zawsze nie lubi BMW :-) Moim zdaniem skończy się na Model S, ale na dziś mówi ze dopóki będą przyciski zamiast kierunkowskazów i głupoty typu yoke to on się nie będzie dl tego dotykać.


I co mam mu doradzić? :-) Zaproponowałem EQE/EQS. Nie mam również argumentów do zbijania ze Tesla się jednak rozwija ;-) No z punktu widzenia użytkownika nic istotnego się nie zmienia, a wygląd stary i nudny i coraz bardziej brzydki się wydaje. To co się dzieje to drobne liftingi. Popatrz na BMW x1 który wyglada totalnie inaczej niż x1. Może się podobać lub nie ale jest rozwój designu i nie chodzi o znaczki. I7 może się podobać lub nie ale to duży rozwój. Prawdę mówiąc w środku mi się podoba, z zewnątrz mocno nie. A Tesla? Ile można tłuc ten sam design od 10 lat w modelu S. Odbijam argument o sąsiadach, po prostu samemu nie chce sie patrzeć na to samo auto 10 lat. Myśle ze to jeden z argumentów ze Model S/X szoruje po dnie i żadne „technologiczne nowości” nie maja znaczenia, bo auto jest nudne. Tobie Adam sie wydaje ze ludzie kupują technologie, a to nieprawda bo większość kupuje modę i design i ekonomie. Fascynatów technologia jest mały procent o czym świadczą np te badania ze 70% właścicieli BMW 1 nie wiedziała ze tam jest napęd na tył.

Opublikowano

I co tu wybrać...


Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Design obu aut _bardzo_ kontrowersyjny, co ciekawe zarowno z przodu jak i z tylu.

Jednego nie mozna BMW odmowic - eksperymentuja z designem i po jakims czasie niektore modele rzeczywiscie juz "opatrzyly" sie.

Ciekawe komentarze pod filmem:

"The XM is the definition of not being an M car" :norty:


Tutaj dragrace TMYP z RS4 - od 10.30 jest test hamowania ze 160km/h

Gadalo sie wiele tutaj o slabych hamulcach Tesli - jak dla mnie wyglada na to, ze hamulce sa zupelnie akceptowalne i porownywalne z niemiecka "usportowiona" konkurencja premium.


 

Rozmawiam ze znajomym który jeździ TM3 od 3 lat i mówi ze musi auto sprzedać bo zaraz kończy się gwarancja

Oprócz kończącej się gwarancji, chce zmienić bo auto jest głośne oraz mało komfortowe.

Jak nic dla odmiany posadzic sasiada w swietnie wyciszone i komfortowe 520d (AD+komforty) badz jak nie cierpi BMW w odpowiednik od Audi ;)

 

a ludziom po 4 latach od premiery to auto po prostu się nudzi.

Kazde auto sie nudzi, kazde. Mozesz jezdzic przez 3 lata nowa M3 i bedziesz po tym czasie tak samo znudzony tym autem jak jazda TM3 jezeli to Twoje jedyne auto do jazdy na codzien.

Co robi BMW zeby auta w srodku sie nie nudzily? (przyklad) - porzycisk "volume" na kierownicy, seria 3:


E46:

52839324258_6255e68ec7_o.jpg

 

E90:

52839324253_2e0972003b_o.jpg

 

F30 pre-lci:

52838878406_a4c8ee6c7f_o.jpg

 

F30 lci:

52838878381_59027ca824_o.jpg

 

G20:

52839285480_8141df45a8_o.jpg

 

Konkluzja - przestawiajmy randomowo przyciski z lewej do prawej, z prostokatu w romb, z pozycji wertykalnej (naturalnej) do horyzontalnej (idiotyzm).

Juz pomijam BETON, ktory sie nie uczy, ze naturalna kontrola glosnosci jest knob/potencjometr (czlowiek juz stracil nadzieje w BMW, przyciski forever)

Nie zdziwie sie jak w nowej generacji przyciski wroca na lewa strone kierownicy, ot zeby cos zmienic dla zmiany i zeby fani nie marudzili ze sie "nudza" :cool2:


 

A Tesla? Ile można tłuc ten sam design od 10 lat w modelu S. Odbijam argument o sąsiadach, po prostu samemu nie chce sie patrzeć na to samo auto 10 lat. Myśle ze to jeden z argumentów ze Model S/X szoruje po dnie i żadne „technologiczne nowości” nie maja znaczenia, bo auto jest nudne.

Zapytaj Porsche i ich 911 ;)

Jak dla mnie design mowego modelu S jest fantastyczny i ponadczasowy i absolutnie nie mialbym zadnych problemow kupic to auto w 2023 (patrzac tylko przez pryzmat negowanej przez Ciebie "starej budy")

A jezeli ktos jezdzi 10 lat starym modelem S to nie dziwie sie ze go nie ciagnie do nowego bo to nie ma nic wspolnego z designem, a po prostu chce sie sprobowac czegos nowego i tutaj zadne przetloczenia/znaczki czy sztuczki designerskie nie pomoga. Mozesz miec za zone najlepsza modelke Victoria Secret a po 10 latach bedziesz sie gapil na sasiadke 7/10, ot natura czlowieka ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i właśnie zgodnie z ta natura każda, praktycznie każda marka wypuszcza co kilka lat fafelift czy tez nowy model żebyś się znowu na ta sąsiadkę popatrzył kupując nowe auto. W 911 tez jest tak samo, każdy kolejny różni sie od poprzedniego. Jeden bardziej/drugi mniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



"te samochody są po to, zeby być, a nie żeby ekscytować" 2810 kg :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"te samochody są po to, zeby być, a nie żeby ekscytować" 2810 kg :mad2:

 

elektryczne EQS z 2810 kg jest "nieprzyzwoite"

spalinowe XM z 2710kg to "sheer driving pleasure"

:norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wysoka masa to zło, oczywiście w obu tych przypadkach. Xm to hybryda. Jakoś spalinowe x5m z "przeszłości" waży że 2400

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.