Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BMW X3 E83

https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E83


wersja 2.5si 218 HP - 8.9s/100

wersja 3.0i 231 HP - 8.1s/100


Zreszta jak tak patrze na E60 benzynowe to wcale lepiej to nie wygladalo:


525xi 218 HP - 7.9-8.4s


PS. Przewaga technologiczna to nie tylko 0-100, jezeli ten Hyundai "pali" 1/5 po miescie tego co palily tamte 6-cylindrowce to mysle ze tu bym sie doszukiwal postepu.

 

Podbijam stawkę auto sprzed prawie 20 lat (wrzesień 2005) - BMW E90 330d RWD 245KM - 6.1s do 100, 250kmh, zasięg przy 120km/h to przy spalaniu ok 7l zasięg 850km

Teraz zestaw to z Teslą SR+ 351KM - 6.1s, 225km/h, zasięg przy 120km/h to 300-350km? Postęp technologiczny?


Porównaj dzisiejsze auto 350KM do tej Tesli. Np M340d to 4.6s 0-100, a M340i 4.4s. Oba pojechałyby grubo powyżej 250km/h, zasięgi mają 2x lepsze. A wszystko to w dużo większej ciszy.

 

Moja TMY 2 tygodnie temu dostala przez OTA aktualizacje i auto radzi sobie bezproblemowo bez tych czujnikow, funkcjonalnosc z kamer jest identyczna :cool2:

Buhahaha troll level ekspert :D

Mozesz rozwinac wybuch szydery?

Tak to mniej wiecej teraz dziala u mnie po update i tak jak napisalem wczesniej - nie widze roznicy pomiedzy tym a PDC w codziennym uzytkowaniu.

Nie chce mi się wchodzić na forum elektrowozu o Tesli i cytować tutaj, żeby zobaczyć co naprawdę o tym sądzą użytkownicy :-)

 

Adamie drogi pora spojrzeć prawdzie w oczy, tesla żadnej technologii bateryjnej nie rozwija a kupuje grzecznie od tych samych firm co reszta. Coś tan dlubali z rozmiarem baterii ale im najwyraźniej nie poszło. Za to genialnie kopiuje przykładowo od BMW takie rzeczy jak pompa ciepła, coś tam kombinują ze światłami adaptacyjnymi a ostatnio czytałem ze pracują nad silnikami indukcyjnym bez użycia magnesów co BMW ma już od dawna. W ix3 masz taki silnik za pare lat tesla ogłosi to jako majstersztyk technologiczny. Wzrost sprzedaży w xhinach byl po spektakularnej obniżce. Desperackie regularne obniżki cen świadczą ze nie są już w stanie więcej sprzedać aut po aktualnych cenach. Tesla z kolei zapowiedziała kolejne cięcie kosztów. Pora spojrzec prawdzie w oczy przestrzeń na wzrost dla tesli się skończyła w aktualnych segmentach.

Ciekawy punkt widzenia, w sumie nawet nie musze kontrargumentowac bo wyniki sprzedazy i raporty kwartalne ladnie mowia wszystko, nic tylko brac popcorn i ogladac (i zwalac wszystko na "putininflacje") :cool2:

Faktycznie raporty sprzedaży potwierdzają że Tesla nie kupuje technologii od innych i nie kopiuje :cool2: Za tydzień prezentacja wyników za 1Q, ciekawe co z nich wyczytasz :) Sam ciekawy jestem jak w praktyce te obniżki wpłynęły na wyniki finansowe.

 

Aprooo zesranego w gacie przemysłu motoryzacyjnego. Porsche właśnie podniosło ceny taycanow o 6-8 procent :D

Nie umknelo mi, Taycan Turbo golas zaczyna sie teraz od 712k PLN :oops:

W Norwegii 2-3 latki, swietnie wyposazone, z minimalnym przebiegiem 20-30kkm, z Porsche Approved, sa dostepne za ~400k PLN, zaczynaja sie robic calkiem dobrym value, design tych aut jest naprawde swietny :cool2:

 

Porównujesz cenę Taycan Turbo z podstawowymi modelami? Podpowiem Ci że nie warto brać 2-3latka, bo np w Polsce nowe Taycan zaczynają się na otomoto od 505k PLN :) Dodam że to oferta od dealera za nowe auto bez przebiegu (co prawda z 2022). Marki premium podnoszą ceny, bo inflacja, bo wzrost kosztów itp, a Tesla obniża co jeszcze szybciej powoduje toyotyzację Tesli czy tego chcesz czy nie i dalej będzie się to odbywać skubaniem gdzie się da żeby jeszcze bardziej tani produkt robić aby dało się robić masę. Nie ma w tym nic złego, po prostu trzeba to zaakceptować i nie czarować się opowiadając o premium Tesli.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Buahahahaha :D Argumentacja poziom master. Yoke nie jest zły, bo BMW ma duże grille.

Nie Slawomir, nie zrozumiales przekazu czy tez raczej celowo placzesz.

Yoke to beznadziejny pomysl, tyle, ze czym innym jest probowac przeforsowac jakis glupi yoke i po 5 min sie z tego rakiem wycofac a czym innym serwowac hybrydy z 50km zasiegu i wodorowe X5 w 2023r robiac dobra mine do zlej gry bo sie przespalo najwieksza rewolucje w motoryzacji od 100 lat


 

Ha ha ha, Adam Ty tak serio się odkleiłeś od rzeczywistości już? :D Tesla raz po raz się wykłada na prostych rzeczach lub po prostu w żywe oczy kłamie, a psycho-fani łykają wszystko jak pelikany.

"prostych rzeczach"?

"prostych rzeczach"???

O kur, mamy tu fachowca ktory sie zna na wszystkim i dla ktorego autonomia miliarda aut na drogach, ktorej przez 100 lat nie potrafili ogarnac wszyscy producenci motoryzacyjni jest "prosta rzecza", kisne :D :D :D

 

A na koniec ciekawostka, właśnie z artykułu chciałem wkleić ten sam cytat co Ty, tylko interpretacja 180stopni inna:

Z punktu widzenia kierowcy ładowanie w domowym garażu wymaga bowiem 3 sekund na podłączenie i 3 sekund na odłączenie, a w ciągu nocy auto zyskuje 100-200 km zasięgu. Nie przebije tego tankowanie na żadnej stacji benzynowej, choćby trwało minutę i wystarczyło na 1000 km.
Ten cytat świadczy o wodogłowiu autora jak dla mnie :lol:

Ja go rozumiem bo w praktyce uzytkuje elektryki od 3 lat i sie z nim w 100% zgadzam. I probowalem Ci to wytlumaczyc tu 10 razy ale nie masz pojecia o czym mowa bo elektryki testowales przez pol godziny depczac je 0-100 czy 0-200 i na tej podstawie wyciagasz opinie n/t technologii.

Jezeli laduje auto raz w tyg u siebie pod domem i trwa to 3s to kazda wizyta na stacji benzynowej to dla mnie stracone 10 min zycia. Nie robilem tego od 3 lat (przepraszam, robilem z kilkoma wypozyczonymi spalinowymi autami, prawdziwe SREDNIOWIECZE, cos jak dokladanie wegla do pieca w domu ^^) wiec mam bezposrednie porownanie.

Ale co ja bede Ci tlumaczyl jak dla Ciebie obowiazkowe przeglady w ASO to zaleta a V12 jest cichsze i kulturalniejsze od napedu elektrycznego, i Ty mowisz o "odklejeniu" :norty:


 

Ale co ja tam mogę wiedzieć, właśnie spędziłem całe święta na Nurburgringu, 3800km zrobione w 5 dni, z czego 1500 pełnym ogniem na torze, a pozostałe w trasie wielokrotnie przy prędkościach 160-200kmh (tylko dlatego, że rower na dachu :8) :lol: ). Zapewne bym w 3sek naładował auto i w międzyczasie zjadł hot-doga, było by taniej :D Swoją drogą było kilka Tesli na torze, nawet Plaida widziałem, pomimo wszystko każda jedna spotkana Tesla musiała szybko spalinówce ustąpić.

Gratuluje zabawy, ja swieta spedzilem na stoku do ktorego jechalem moim elektrykiem 2h, autem spalinowym byloby te same 2h wiec na technologie nie moge narzekac.

Tak jak pisalem kilka postow temu - klienci BMW wybierajac masowo i4 M50 pokazuja firmie jak bardzo zalezy im na zdolnosciach aut na torze.

 

Kierowcy Tesli to generalnie mają wiele różnych zdrowotnych przypadłości, często mentalne

Smutny jestes chlopie w tym swoim zadufaniu :sad2:

.

Opublikowano

Jezeli laduje auto raz w tyg u siebie pod domem i trwa to 3s to kazda wizyta na stacji benzynowej to dla mnie stracone 10 min zycia. Nie robilem tego od 3 lat (przepraszam, robilem z kilkoma wypozyczonymi spalinowymi autami, prawdziwe SREDNIOWIECZE, cos jak dokladanie wegla do pieca w domu ^^) wiec mam bezposrednie porownanie.

Wow, ale kwitnięcie 30 min po środku niczego co 2h podróży to już zysk i wyższość technologii.

Wiadomo, gierka, hotdog (z autoamatu?), kontemplacja w samotności, to same korzyści :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Była kiedyś dyskusja o głośności aut. Polecam lekturę naszego rodzimego testu porównującego wyciszenie aut:

- przy przyspieszaniu do 90km/h

- przy 130km/h


https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/ranking-wyciszenia/


Jak posortujemy po wskaźniku przyspieszania do 90km/h, to Tesla Model S Skodą Octavią Combi 2.0 TDI CR DPF, a VW Tiguan 2.0 TDI. Wyprzedzają Teslę w kategorii wyciszenia takie luksusowe auta jak Kia Sorent 2.2crdi, Opel Zafira 2.0 cdti, Toyota Prius, Hyundai Tucson.


Przy 130km/h, to jest dużo gorzej i Tesla jest w połowie wszystkich testowanych aut (pół na pół diesli i małych benzyn) ulega m.in. takim autom premium jak Opel Mokka, Skoda Rapid, Peugeot 308, a od takiego Seata Ibiza 1.0tsi jest 3dB głośniejsza. I my tu mówimy o przewadze technologicznej, wykończeniu premium, dźwięku gwoździ i świń.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podbijam stawkę auto sprzed prawie 20 lat (wrzesień 2005) - BMW E90 330d RWD 245KM - 6.1s do 100, 250kmh, zasięg przy 120km/h to przy spalaniu ok 7l zasięg 850km

Teraz zestaw to z Teslą SR+ 351KM - 6.1s, 225km/h, zasięg przy 120km/h to 300-350km? Postęp technologiczny? Porównaj dzisiejsze auto 350KM do tej Tesli.

Podbijam stawke rowniez

BMW G20 330i 245KM, po 20 latach rozwoju, 5.9s do 100, 250kmh, zasieg nie wiem, te same 850 km?

Widzisz tu jakis progress oprocz wiekszej awaryjnosci, poziomu skomplikowania i ceny serwisowania?

Ja progress mierze nie tylko 0-100 czy zasiegiem, mierze go np tym, ze po miescie moje auto pali mi 2l/100km albo nie zostawia plam oleju/benzyny na asfalcie czy nie SMIERDZI z rury wydechowej jak sie kolo niego stoi.

 

Nie chce mi się wchodzić na forum elektrowozu o Tesli i cytować tutaj, żeby zobaczyć co naprawdę o tym sądzą użytkownicy :-)

Nie wiem co sadza uzytkownicy elektrowozu, ja jestem uzytkownikiem mojej TMY bez czujnikow ultradzwiekowych, jestem uzytkownikiem TM3 z czujnikami ultradzwiekowymi i opinie juz mam po dwoch tygodniach wyrobiona. Takze dziekuje za komentarz :cool2:

 

Sam ciekawy jestem jak w praktyce te obniżki wpłynęły na wyniki finansowe.

Jest nas dwoch. Dokupywalem ostatnio znowu akcji Tesli :norty:

 

Porównujesz cenę Taycan Turbo z podstawowymi modelami?

Porownuje Turbo do Turbo, modele 4S sa sporo tansze, za 300-320k PLN z PA z symbolicznymi przebiegami ale glupio jezdzic Porsche ktore ma osiagi gorsze od TM3 LR za 200k PLN :roll:


 

Tesla obniża co jeszcze szybciej powoduje toyotyzację Tesli czy tego chcesz czy nie

BMFun - mamy rozne pojecia slowa "toyotyzacja".

Dla mnie nie jest problemem gdy Tesla bedzie produkowac 20M aut i beda one kosztowaly 80k PLN jak Dacia Sandero.

Dopoki beda szybkie, sprytne, zwinne i z nienagannym softem beda jezdzil z usmiechem na ustach.

Dla mnie Toyota to nie wolumen sprzedazy czy cena a absolutny brak frajdy z jazdy, siermieznosc, sredniowieczne GUI, zacofane (ale sprawdzone) rozwiazania technologiczne.

Gdybym mial takie myslenie jak Ty to bym na BMW nie spojrzal nawet bo najpopularniejszym modelem jest 320d a wolumen sprzedazy jest wiekszy niz Skody.

Z tego powodu mam Alfa Romeo jezdzic? Nie ma dla mnie zadnego sensu to co piszesz, mowilem o tym wielokrotnie.

 

i nie czarować się opowiadając o premium Tesli.

Tesla na dzien dzisiejszy w pelnym znaczeniu tego slowa jest o WIELE BARDZIEJ PREMIUM od BMW.

Oferuje dziesiatki rozwiazan technologicznych premium ktorych prozno szukac u konkurencji, ergo jest "premium".

Jest duzo mniej luksusowa oczywiscie od BMW i tu pelna zgoda.


Klienci glosuja portfelem:

https://www.arenaev.com/mercedes_to_go_full_electric_by_2030_facilities_already_being_repurposed-news-1158.php

https://scandinavianmind.com/news/volvo-wants-to-be-fully-electric-by-2030-heres-how

https://www.motortrend.com/news/alfa-romeo-ev-plans-2027/

https://newatlas.com/automotive/jaguar-electric-vehicles-2025/

etc etc :cool2:

.

Opublikowano
Buahahahaha :D Argumentacja poziom master. Yoke nie jest zły, bo BMW ma duże grille.

Nie Slawomir, nie zrozumiales przekazu czy tez raczej celowo placzesz.

Yoke to beznadziejny pomysl, tyle, ze czym innym jest probowac przeforsowac jakis glupi yoke i po 5 min sie z tego rakiem wycofac a czym innym serwowac hybrydy z 50km zasiegu i wodorowe X5 w 2023r robiac dobra mine do zlej gry bo sie przespalo najwieksza rewolucje w motoryzacji od 100 lat

No tutaj musiałbym wkleić to samo. Yoke zły, ale nie tak zły jak BMW bo.. Spokojnie nadawałbyś się na reportera TVPiS tłumaczącego, jak każda jedna rzecz w Polsce to wina Tuska :P

 

Ha ha ha, Adam Ty tak serio się odkleiłeś od rzeczywistości już? :D Tesla raz po raz się wykłada na prostych rzeczach lub po prostu w żywe oczy kłamie, a psycho-fani łykają wszystko jak pelikany.

"prostych rzeczach"?

"prostych rzeczach"???

O kur, mamy tu fachowca ktory sie zna na wszystkim i dla ktorego autonomia miliarda aut na drogach, ktorej przez 100 lat nie potrafili ogarnac wszyscy producenci motoryzacyjni jest "prosta rzecza", kisne :D :D :D

Zapraszam do zakładki historia Roadstera.

Prostą rzeczą jest nie kłamać. FSD ma podobną historię fałszywych zapowiedzi.

 

Ja go rozumiem bo w praktyce uzytkuje elektryki od 3 lat i sie z nim w 100% zgadzam. I probowalem Ci to wytlumaczyc tu 10 razy ale nie masz pojecia o czym mowa bo elektryki testowales przez pol godziny depczac je 0-100 czy 0-200 i na tej podstawie wyciagasz opinie n/t technologii.
Nie Adam, możesz to pisać 1000 razy a i tak nie będziesz mieć racji. Jeśli Kowalski robi dziennie średnio 40km, to nie znaczy, że robi 30 razy w miesiącu trasę 40km, tylko że robi co dzień 0-20km, a potem w weekend wali na Zakopane 300km, do rodziny 200km, na święta 250km, nad morze 600km.

 

Jezeli laduje auto raz w tyg u siebie pod domem i trwa to 3s to kazda wizyta na stacji benzynowej to dla mnie stracone 10 min zycia.
Jednocześnie kwitniesz na stacjach w trasie i nie marnujesz wtedy życia. A z tym KŁAMSTWEM o 10min to specjalnie dla Ciebie zmierzę to stoperem następnym razem.

 

Nie robilem tego od 3 lat (przepraszam, robilem z kilkoma wypozyczonymi spalinowymi autami, prawdziwe SREDNIOWIECZE, cos jak dokladanie wegla do pieca w domu ^^) wiec mam bezposrednie porownanie.

Ale co ja bede Ci tlumaczyl jak dla Ciebie obowiazkowe przeglady w ASO to zaleta a V12 jest cichsze i kulturalniejsze od napedu elektrycznego, i Ty mowisz o "odklejeniu" :norty:

No jak nie wierzysz w niezależne badania to o czym chcesz dyskutować? :D BMFun wkleił jeszcze inne, ale zapewne dalej będziesz KŁAMSTWA o ciszy elektryków rozpowszechniał. Spokojnie z autorem artykułu możecie się pomiziać po wtyczkach elektrowozów :D A swoją drogą, jak w Tesli musisz dolać płynu do spryskiwaczy to w apce zamawiasz rycerza na koniu, żeby Ci to jak w średniowieczu dolał?

 

Tak jak pisalem kilka postow temu - klienci BMW wybierajac masowo i4 M50 pokazuja firmie jak bardzo zalezy im na zdolnosciach aut na torze.
Mylisz Marketing z Motorsportem. Ale o tym drugim nie masz ani bladego pojęcia, ani zainteresowania, co już nie raz udowadniałeś.

 

Kierowcy Tesli to generalnie mają wiele różnych zdrowotnych przypadłości, często mentalne

Smutny jestes chlopie w tym swoim zadufaniu :sad2:

Jestem bardzo szczęśliwy, że zostały przegłosowane paliwa syntetyczne, oraz z faktu, że za 3 lata mają zrewidować postępy motoryzacji, żeby zapewne po raz kolejny poluźnić absurdalnie chore założenia, że BEV uratuje świat. No i jestem szczęśliwy za każdym razem, kiedy wsiadam do swoich samochodów, zależnie od potrzeby, albo perfekcyjnie cichych, albo radośnie głośnych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Była kiedyś dyskusja o głośności aut. Polecam lekturę naszego rodzimego testu porównującego wyciszenie aut:

Ciekawy artykul,


wlasnie sie dowiedzialem, ze przy 130 km/h VW Passat 2.0TDI generuje 62,5dB, dokladnie tyle samo co Audi A8 4.0 TFSI.

Albo, ze podczas przyspieszania do 90km/h 5-er 520d jest o 2dB cichsze od najnowszego hybrydowego Lexusa LS IV


Jak to mowi klasyk, jak nie widac roznicy to po co przeplacac :norty: :duh:

Koniec internetow na dzis :shock:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jako posiadacz bev i ice ogłaszam wszem i wobec ze ladowanie z gniazdka w garażu poza tym ze jest za darmo nie przedstawia żadnych większych zalet względem tankowania poza faktem ze jak się nie ma gniazdka siłowego to się można pochlastać. Przez pierwsze 2 tygodnie kabel do gniazdka siłowy mi nie działał (nowsza wersja ładowarki, starsza wersja kabla) i podłączanie do gniazdka przy każdym powrocie żeby auto raczyło się naładować było mega mega wk….. z kablem siłowym jest nie o lepiej ale nie widzę żadnej znaczącej różnicy w stosunku do stacji benzynowej. Wodogłowie to maja ci co piszą o jakiś koniecznościach jazd na stacje. Mając realny zasięg 500-800km jak się zjeździ więcej jak polowe baku to realnie zajeżdżam na stacje tylko i wyłącznie gdy właśnie obok niej przejeżdżam. Włożenie pistoletu do baki niewiele się różni od włożenia wtyczki do gniazdka poza tym ze po 2 minutach go wyciągam a do gniazdka musze latać 2 razy.


Co do kamer zamiast czujników to internet aż huczy ze działa to kiepsko, ze są martwe pola który h kamera nie widzi a użytkownicy są zdziwieni ze kamery ich nie obejmują. Chyba myśleli ze elon z nieba będzie patrzył i wysyłał sygnały do auta :D

Albo, ze podczas przyspieszania do 90km/h 5-er 520d jest o 2dB cichsze od najnowszego Lexusa LS IV

3 decybele to jest 2 razy głośniej wiec 2 decybele to jest bardzo duża roznica

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Albo, ze podczas przyspieszania do 90km/h 5-er 520d jest o 2dB cichsze od najnowszego Lexusa LS IV

3 decybele to jest 2 razy głośniej wiec 2 decybele to jest bardzo duża roznica

matko boska, po co ja sie fatyguje..

 

Jestem bardzo szczęśliwy, że zostały przegłosowane paliwa syntetyczne

https://forsal.pl/motoforsal/motobiznes/artykuly/8695748,kosztowne-paliwa-syntetyczne-popyt-na-samochody-elektryczne.html


"Według szacunków BloombergNEF wyprodukowanie syntetycznego oleju napędowego kosztuje od 3,50 do 7 USD za litr – około cztery do siedmiu razy więcej niż cena tradycyjnego oleju napędowego na europejskim rynku hurtowym."


"Nawet po latach zwiększania produkcji, e-paliwa do samochodów osobowych prawdopodobnie pozostaną około cztery razy droższe niż benzyna z paliw kopalnych, podczas gdy ulepszenia technologii akumulatorów sprawią, że pojazdy elektryczne będą bardziej przystępne cenowo i poprawią ich osiągi"


Daj Ci boze zeby te paliwa syntetyczne byly dozwolone po 2035r :cool2:

Bedziesz sponsorowal rocznie kilku Kowalskim doplaty do BEV, wilk syty, owca cala, nie mam z tym zadnego problemu, win-win jak dla mnie, mowilem o tym wielokrotnie.


https://tvn24.pl/lodz/kutno-a1-nagrali-zachowanie-kierowcy-bmw-teraz-szeryfa-z-autostrady-ukaral-sad-surowej-niz-wnioskowala-policja-6896358

Jakis kolega z forum co lubi/potrzebuje 180-200km/h po autostradzie? :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Była kiedyś dyskusja o głośności aut. Polecam lekturę naszego rodzimego testu porównującego wyciszenie aut:

Ciekawy artykul,


wlasnie sie dowiedzialem, ze przy 130 km/h VW Passat 2.0TDI generuje 62,5dB, dokladnie tyle samo co Audi A8 4.0 TFSI.

Albo, ze podczas przyspieszania do 90km/h 5-er 520d jest o 2dB cichsze od najnowszego hybrydowego Lexusa LS IV


Jak to mowi klasyk, jak nie widac roznicy to po co przeplacac :norty: :duh:

Koniec internetow na dzis :shock:

 

Ciekawa dyskusja się zaczęła i twarde dane z testów, to koniec internetów? :) Twojej prognozy zmierzchu motoryzacji niemieckiej i dalszego pikowania w dół wyników BMW, Mercedesa też nie skomentujesz? :)


Adam, ale nie ma w tym nic niesamowitego. Przecież Sławomir to 10 razy pisał, że główne źródło hałasu to hałas opon czy szum powietrza. W mieście elektryk będzie może minimalnie cichszy, ale to są nieduże różnice, a już na trasie to żadne. No może z tą różnicą że elektryk jedzie 90-120km/h, a ICE 140-160 ;-)


Zrób prosty eksperyment - stań przy autostradzie (nawet w NO), zamknij oczy i spróbuj odgadnąć czy to była osobówka elektryk czy spalinowy. Albo jak jeszcze lepiej chcesz to zrozumieć, to zrób ten eksperyment w deszczowy dzień :) Nawet w mieście.


Żeby nie było w mieście elektrykiem jeździ mi się lepiej, bo moc jest zawsze i od razu co poprawia komfort ale nie jest jakimś dealbreakerem (coś jak kiedyś zwolennicy diesla mówili ze jest lepszy, bo „bierze od dołu”). Dodatkowo mniej truje - mimo wszystko spaliny trują i trochę śmierdzą i nie mam takich moralnych wyrzutów sumienia jak gdy stoję w korku v8 na krótkich dystansach, a przede wszystkim buspasy i brak zabaw z parkometrach, ale te 2 ostatnie to nie różnice to nie przewaga technologii oczywiście. A na końcu to tez ekonomia - krótkie dystanse w mieście to tańsza eksploatacja nawet jak się ładuje z karta BMW Charging - nie mam kiedy zabrać się za zamontowanie gniazdka na miejscu postojowym ;)

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla na dzien dzisiejszy w pelnym znaczeniu tego slowa jest o WIELE BARDZIEJ PREMIUM od BMW.

 

To zalezy ci na tym premium czy nie? Niby nie ale jednak co kilka dni probujesz nam tu wcisnac ze tesla to niby premium :D Na dzis dzien nawet Kie mozesz miec lepiej wyposazona niz tesle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób prosty eksperyment - stań przy autostradzie (nawet w NO), zamknij oczy i spróbuj odgadnąć czy to była osobówka elektryk czy spalinowy. Albo jak jeszcze lepiej chcesz to zrozumieć, to zrób ten eksperyment w deszczowy dzień :) Nawet w mieście.

Mam dla Ciebie podobny eksperyment :)

Stan tuz przy pasach (dla dramaturgii wez ze soba dziecko w wozku) jak bedzie czerwone swiatlo i posluchaj 2 samochodow jak stoja i jak ruszaja (najlepiej dynamicznie, bo wiemy ze ICE sa tak dynamiczne jak BEV, nie?)

Stojacy elektryk to 0dB, stojacy ICE to 0dB (jak ma odpalone start-stop), jak nie ma to 40-50dB?

Pozniej posluchaj jak od 0 km/h oba auta dynamicznie przyspieszaja do miejskich 50 km/h i zdaj relacje z glosnosci.

Posluchaj tez (i poczuj jak jestes w srodku) jak typowe auto spalinowe sie odpala na swiatlach majac aktywne start-stop.


Tlumaczenie takich oczywistosci na forum jest juz powoli zenujace, za 3 tyg bede w Gdansku to nagram kilka filmikow, bedzie real-life przyklad do poogladania/posluchania.

 

dalszego pikowania w dół wyników BMW, Mercedesa też nie skomentujesz? :)

Skomentuje :cool2:

Dzisiejsza cena akcji BMW - 102 euro, tyle samo co w styczniu 2015r czyli 8 lat temu.

Skumulowana inflacja za ostatnie 8 lat na euro to 27%


Innymi slowami - akcje BMW sa warte dzisiaj o 27% mniej niz 8 lat temu

W 2015r BMW sprzedalo 2,26M aut, w zeszlym roku 2,39M aut czyli zaliczylo imponujacy, 5% wzrost sprzedazy pomimo wprowadzenia 3 cylindrow, napedu FWD, wiekszych grilli i ultra nowoczesnego napedu hybrydowego do kazdego znanego modelu. No i nie zapominajmy o najnowszej technologii wodorowej, Teslo boj sie, klienci szykujcie portfele^^


Imponujacy rozwoj firmy, imponujaca inwestycja, swietlana przyszlosc!!

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cena akcji tesli za to 2 lata temu 380 dolarow, aktualnie 180 dolarow. Imponujacy wzrost -50% pomimo duzego zwiekszania sprzedazy i inflacji :D Policzysz o ile mniej sa warte akcje tesli uwzgledniajac inflacje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lokalny dolek jako argument?

Za ostatnie 8 lat 1000% do przodu zamiast 2000%, rzeczywiscie tragiczny rezultat :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rzuc innym okresem, policzymy.

Wzialem 8 lat bo taka sama byla cena akcji z dzisiaj.


Za ostatnie 20 lat (20 lat!) --> akcje BMW staly po 35 euro w 2003r

Inflacja skumulowana za te 20 lat to 37%


Czyli trzymajac 20 lat akcje BMW mamy dzis ~80% zysku.

Zloto trzymane w skarpecie babci dalo 2x wieksza stope zwrotu przez ten okres czasu (liczac 60% inflacji na dolarze).

To jest rozwoj firmy? To jest niemiecki beton i dinozaur czekajacy milosciciwe na pana z Chin, jakiegos BYDa czy innego Nio.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
alez ty nie masz pojecia o inwestowaniu. Policz stope zysku zlota dla tych co kupili je w 2011/2012 roku. Dopiero co udaje im sie odzyskac wlozona kase nie mowiac juz o zarobku czy tez inflacji. To wszystko pieknie wyglada ogladane po kilku/kilkunastu latach. Jednak na tu i teraz nigdy nie wiesz czy to jest dolek czy gorka i czy twoja inwestycja bedzie wielka wtopa czy tez sporym zyskiem :D Oceniac produkt przez pryzmat aktualnej ceny akcji to jak przewidywac pogoda na podstawie wyniku gry z tetrisa :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale to nie ja dzwonie, to nie forum ekonomiczne, BMFun chcial komentarz n/t wartosci firmy/akcji no to mu napisalem - akcje BMW sa warte obecnie mniej niz np 10 lat temu jezeli wezmiemy pod uwage inflacje :roll:


Jezeli dla kogos to odpowiada i uwaza, ze firma jest prowodyrem technologicznym, ze jest na czele peletonu i ze wyznacza jeszcze jakiekolwiek standardy w branzy, gdy inne firmy motoryzacyjne, czy to amerykanskie, czy chinskie w tym czasie urosly 10 czy 20 krotnie, to ok, nie mam z tym problemu :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie mam z tym żadnego problemu. Dopóki spółka przynosi jakiś tam zysk, nie ma groźby bankructwa, działa stabilnie i oferuje dobry produkt cena akcji nie ma absolutnie żadnego znaczenia. jeśli nawet akcje danej spółki szoruja po dnie to i tak nic nie znaczy, żaden byd czy nio nie da rady kupić firmy bo żeby jakaś inna firma ja przejęła musza najpierw wiekszosciowi udziałowcy chcieć te akcje sprzedać. Zadam ci tu proste pytanie. Czy ty byś sprzedał akcje firmy nad która masz kontrole, która jest stabilna i generuje dla ciebie fajny zysk po zaniżonej w stosunku do wartości księgowej i przynoszącego zysku cenie? Odpowiedz jest raczej oczywista, ze nie. Raczej bym się na twoim miejscu martwił dlaczego głowni akcjonariusze pozbywali się przez ostatni rok duzo pakietów akcji tesli. Czyżby zblizali się do sufitu obietnic bez pokrycia i chcieli spieniężyć zysk widząc większy zysk w innym miejscu czy tez spieniężyć cześć zysku na jakieś fanaberie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O patrz, a pisałem, wysyłałem linki, a Ty dalej swoje. Ja wiem ze inwestorzy w akcje Tesli nie znają takiego słowa jak dywidenda, ale wyobraź sobie ze duza cześć stabilnych spółek giełdowych ja wypłaca.


Jeśli chcesz powiedzieć że inwestując w akcje BMW miałeś „pecha” i kupiłeś na Gorce, to uwzględniając dywidendę pokonały one inflacje (jak sobie ja zsumujesz z linku który wysłałem), to chyba lepszej rekomendacji nie mogłeś dać :-) Powtarzałem kilka razy - to nie spółka wzrostowa na której zarobisz majątek, to spółka która stabilnie się rozwija i chroni kapitał. A robi to tak, ze nie rzuca się na każda nowość ale jednak słucha klienta. To ze głównym klientem stały się Chiny to winic za to BMW nie można. Na szczęście ma w swojej ofercie jeszcze pare ciekawych aut.


Równie dobrze można powiedzieć ze kupując akcje Tesli na gorce straciłbyś na dziś sporo pieniędzy (50% + wartość inflacji). Moim zdaniem akcje są napompowane częściowo licznymi fanboyami i ogólnym hypem na Tesle i auta elektryczne których Tesla jest synonimem jak kiedyś w Polsce na polbuty mówiło się Adidasy :-)



Przypominam jednak ze teza (prognoza) Adama była ze motoryzacja niemiecka pikuje w dół i zostanie wykupiona przez marki które dziś już są dość mało znane albo mocno niszowe. Wypadałoby Adam chociaż przyznać ze prognoza grubo nietrafiona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Powtarzałem kilka razy - to nie spółka wzrostowa na której zarobisz majątek, to spółka która stabilnie się rozwija i chroni kapitał. A robi to tak, ze nie rzuca się na każda nowość ale jednak słucha klienta.

Ciekawa dyskusja sie widze zaczyna

1. Mozesz dac kilka przykladow/argumentow (powiedzmy za ostatnia dekade), potwierdzajace teze, ze firma BMW sie "stabilnie rozwija"? Co jest wg Ciebie tego indykatorem tego rozwoju?

2. Mozesz dac kilka przykladow, ze firma "slucha klienta"?


Ja mam kilka przykladow na dokladnie odwrotne tezy wiec jestem bardzo ciekawy Twoich argumentow

 

Przypominam jednak ze teza (prognoza) Adama była ze motoryzacja niemiecka pikuje w dół i zostanie wykupiona przez marki które dziś już są dość mało znane albo mocno niszowe. Wypadałoby Adam chociaż przyznać ze prognoza grubo nietrafiona.

Jezeli oczekiwales tego w ciagu roku-dwoch od mojego posta to przykro mi, ze mnie nie zrozumiales.

Takie procesy trwaja dlugie lata, bezwladnosc zmian jest olbrzymia, marka BMW to nie lokalny producent batonikow w Pierdziszewie Dolnym.


Druga sprawa, to pamietaj, ze gdy pisalem te slowa, glowna osoba decydujaca o kierunku rozwoju BMW publicznie wypowiadala sie, ze absolutnie nie zmierzaja isc w BEV, ze nikt ich nie chce kupowac (Frochlich), ze stawiaja na hybrydy i wodor jak Toyota.

Dziwnym zbiegiem okolicznosci ten mily, niekompetentny i krotkowzroczny pan zostal pozegnany z honorami kilka miesiecy pozniej ze swojego stanowiska a BMW nagle polubilo elektryki, tego oczywiscie nikt nie skomentowal :8)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słuchają klienta - np nakleja dużo nalepek ///M, robi duże grille, wzięła się za elektryki nie zarzucając spalinowych. To ze klientem jest bardziej chiński odbiorca a Ty mieszkasz w kraju który ekonomicznie blokuje Ci spalinowe auta, Ty wydaje się ze nie jesteś ich klientem wiec Ciebie nie słucha ;)


Za to widzę ze nie potrafisz przyznać się do nietrafionej prognozy ekonomicznej tylko dalej brniesz. Trudno, nie ma to jak przekonać się na własnej skórze kupując akcje Tesli. Nie ma lepszej formy edukacji ;)


Z każdym roku Tesla ma mniej rzeczy które je wyróżnia. Teraz idzie na masówkę, ale przestrzeń do

Wzrostu mocno się zmniejsza. Jak inwestorzy indywidualni zrozumieją ze Tesla nie zaleje świata i wszyscy ludzie nie będą jeździć Tesla, to będzie mocna wyprzedaż. Problem jest taki ze nie wiadomo kiedy to się stanie a póki co jako tako rosnie, wiec można jeszcze na wzrostach zarabiać :-) Trzymam kciuki za Ciebie Adam i życzę zebys w odpowiednim momencie sprzedał :-) Zyski Tesli musiałyby być z 8x większe niż teraz żeby mieć te same proporcje Ceny do Zysku co BMW. To Ile tych aut musieliby produkować? 10 milionów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Doskonałym dowodem na rozwój jest adaptacja najróżniejszych nowych technologii. Jakby nie było i3 czy i8 wyprzedziło klientelę o epokę. Ty nazywasz te auta niewypałem a ja nazywam to zbieraniem doświadczenia. Dzięki temu na dziś dzień BMW może zaoferować auto dla każdego klienta. Pomimo zr większość bev jest na platformie spalinowej JIE odbiega jakoś znacząco od tych dedykowanych. Tak samo jest z x5 z napędem wodorowym. Nabijasz się tak samo jak wielu z i3 czy tez i8 10 lat temu a w tym czasie BMW zbiera doświadczenie. Co bedzie za 10 lat nie wie nikt.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie odpowiedziales na zadne postawione przeze mnie pytanie nadal :cool2:

10M aut Tesli to jest tylko kwestia czasu bo wbrew temu co Ci sie wydaje, na dzisiaj, takie firmy jak BMW odstaja jedynie bardziej i bardziej technologicznie niz nadganiaja :cool2:

Technologia to nie 0-100 czy ladne plastiki wbrew obiegowej opini specjalistow z forum :norty: :norty:

Co do potencjalu wzrostu - raczysz sobie zartowac co najwyzej chyba ^^

Niesmialo Ci nakresle, ze obecna produkcja Tesli to zajawka, dopiero poczatek rozwoju tej firmy.

Poczekaj na pickupa w US, poczekaj na mniejszego, miejskiego crossovera na Europe.

Chociaz nawet i dzis mozesz sie juz powoli przyzwyczajac, ze model Y bedzie za rok czy za dwa najpopularniejszym i najczesciej sprzedawanym autem w Europie :handshake:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe co zniknie w modelu Y po face liftingu :D swoją droga co klienta BMW obchodzi plebejski model Y dla ludu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.