Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

Wg nawigacji powinienem jechać 12h, jechałem z tankowaniami i postojami na kawę 10h (bez żadnego blitza) - przyjmujesz wyzwanie?

Wizerunek marki BMW upada przez takie posty.

Fani jak widza, ze w osiagach ich auta staczaja sie coraz nizej i nizej w porownaniu do konkurencji, to chca sie "scigac" na trasy po 1000km :roll:

Dorzuce do pieca - wezmy jeszcze po 3 rowery i 2 worki cebuli na ta trase - biore Traffica w dieslu i na pewno wygram :cool2:

 

Skoro wozisz ze sobą cebulę (Twoja sprawa, pewnie taniej wychodzi).

O osiągach, to możesz poczytać i pomarzyć (pewnie dlatego siedzisz na forum BMW).

Chciałbyś mieć to wszystko, a na razie masz wybujałe mego i Teslę-taki elektryczny VW Golf, czy Toyota. Ja w odróżnieniu od Ciebie jadę sobie na narty tam gdzie chcę i ile kilometrów chcę (nie ogranicza mnie bateryjka :)).

Nie muszę się z nikim ścigać, za to Ty nie możesz. Jak polecę na narty, bo mi się znudzi jeżdżenie, to też wypożyczę BMW ze znaczkiem prawdziwego M; a nie jakieś "coś" co mnie będzie ograniczało.

Do pieca nie wrzucaj, bo nie ugasisz.

"ze w osiagach ich auta staczaja sie coraz nizej" - https://spidersweb.pl/autoblog/ucieczka-zlodziei-rozladowana-tesla/?fbclid=IwAR2SMS_gLuWCy_ZIPJPgnioH6xJ7lq9nVQQ5Wu2wxHruapUiM_VVTFmS4Uc

o tych zarąbistych osiągach piszesz?

Nie musisz odpowiadać, szkoda czasu. Trafiłeś tam gdzie Twoje miejsce - do ignorowanych

 

wilk325, już tutaj wcześniej padło ze strony Adama, że X5M (i inne mocniejsze SUVy), to auto które nie do końca ma sens lub coś w tym rodzaju :-)


A ja przyznam się że jadąc w Alpy swoim F95 w Austrii wyprzedziły mnie 2 Tesle ;) ale jechałem równo z ograniczeniem prędkości.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
I ze w tych warunkach KAZDA TM3 LR/P zawstydza M2 jezeli chodzi o osiagi czy ogolnie dynamike?

Czy tez ogolnie w tych codziennych warunkach elektryki sa po prostu szybsze i dynamiczniejsze od ICE?

Każde M2 zawstydza Teslę emocjami, dźwiękiem, możliwością pójścia bokiem. 10x bardziej wolę jechać na miasto M2 niż totalnie bezpłciową, brzydką i prymitywną syntezą mydelniczki i powerbanku. Gdybym nie dbał o prywatność, wrzucił bym tutaj filmik, jak moje dzieci się cieszą z dźwięku wydechu M2 choćby. Nikt im nie mówił, że to źle czy dobrze, po prostu je to jara.


Przedstawiasz cały czas wojnę BEV do ICE jako 99:1 wygrana elektryków. Raz, że wynik raczej jest jeszcze(!!) na korzyść ICE, dwa ta wojna jest bardziej w Twojej głowie, niż w rzeczywistości, bo typowy Kowalski, jak potrzebuje chleb, to chce po niego zajechać, a nie opowiadać wszystkim sąsiadom "patrzcie, jadę autem na prąd po chleb wy spalinowi troglodyci". Takie rzeczy to na wsi u nas jeszcze są, tylko bardziej dotyczy wieśniaków w Passatach TDI.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie zastanawia „logika” - TM3 szybsze od i4 bo lżejsze i rondo zrobi lepiej, a sporo lżejsze m2 już wolniejsze w mieście.

Mnie tez zastanawia Twoja "logika" - pomarancze, jablka zeby potem o bananach :duh:

M2 katalogowe osiagi uzyskuje z LC i przy idealnych warunkach (pogoda/droga).

W normalny dzien, gaz w podloge i pierwsza setka po ilu, 5.0s?

Kriss nam moze powiedziec kiedy ostatnio z LC startowal :duh:

 

W „normalny” dzień nikt nie ściga się w mieście 0-100km/h. A jeśli się chce ścigać to załącza launch control. To cecha aut spalinowych tak jak cecha aut elektrycznych ze trzeba mieć wysoki poziom SOC baterii oraz baterie musza być podgrzane, co trwa wieki dłużej niż włączenie LC w benzynie która może mieć nawet 5% paliwa (a nawet lepiej jak tyle ma). Równie dobrze można powiedzieć ze przygotowanie Tesli mającej 10% baterii wymaga 20min ładowania do tych powiedzmy 60%. Zgadzamy się?


To teraz c.d. „szybszy” w mieście: tak Cię boli masa i4 i jej powolny przejazd przez ronda, ze zakładam iż to Twój częsty use case. Zatem m2 bije na głowę w tej dyscyplinę każdego elektryka łącznie z TM3 do której porównujesz. Bije niższa masa oraz dużo lepszym zawieszeniem.


Pomijając aspekt etyczny i prawny „scigania się” w mieście, TM3 nie ma szansy z M2 czy autami tego pokroju, co udowadniają słabe wyniki na torze pokazujące ze teoretyczny wyścig w mieście Tesla by przegrała. Tobie pewnie chodzi o „start spod świateł” od zera do utraty prawka. No w tej dyscyplinie TM3P zwycięży z M2, chociaż TM3 LR już niekoniecznie. Tylko o czym to świadczy oprócz tego że na prostej z prędkości 0-100kmh jeden pojazd jest szybszy, jeśli we wszystkich innych porównaniach jest wolniejszy (100-200, przejazd po torze, jednorazowe hamowanie, wielokrotne hamowanie, czas przejazdu 1tys km itp).


A teraz z ręka na sercu powiedz ile razy w życiu ścigałeś się tak spod świateł oraz ile razy widziałeś w NO żeby ktoś się tak ścigał. Ewentualnie jak często się ścigasz na płycie lotniska ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wilk325, już tutaj wcześniej padło ze strony Adama, że X5M (i inne mocniejsze SUVy), to auto które nie do końca ma sens lub coś w tym rodzaju :-)

BMFun, naprawde niezdrowo podkrecasz trolling, zupelnie niepotrzebnie :)

Pisalem, ze _dla mnie_ (subiektywna opinia) duze mocne SUVY daja malo frajdy z jazdy w porownaniu do malych, sprytnych aut, niewazne czy ICE czy BEV, mam identyczne zdanie na temat TMYP czy TMX, etrona czy innego iXa.

To, ze sprzedaja sie tylko lepiej i lepiej znaczy, ze ogrom ludzi ma zupelnie inne zdanie niz ja i nie mam z tym zadnego problemu, jeden lubi nisko, drugi wysoko, jeden twardo, inny miekko, nie mi oceniac.

Moje zdanie tyczylo sie uzytkownika X5M ktory chce sie "scigac" na trasie +1000km i sie tym chwali na forum BMW, ot kierowcy maja coraz inne postrzeganie marki, tyle. Na forum Porsche z 2l Macanem czy Cayenne w dieslu, to dopiero musi byc wesolo ^^

 

W „normalny” dzień nikt nie ściga się w mieście 0-100km/h. A jeśli się chce ścigać to załącza launch control. To cecha aut spalinowych tak jak cecha aut elektrycznych ze trzeba mieć wysoki poziom SOC baterii oraz baterie musza być podgrzane, co trwa wieki dłużej niż włączenie LC w benzynie która może mieć nawet 5% paliwa (a nawet lepiej jak tyle ma). Równie dobrze można powiedzieć ze przygotowanie Tesli mającej 10% baterii wymaga 20min ładowania do tych powiedzmy 60%. Zgadzamy się?

Nie, nie zgadzamy sie, czasem sie odechciewa dyskutowac na tym poziomie :duh:

Tlumacze po raz ostatni stary, nie mam sily - jezeli chcesz sie chocby zblizyc do katalogowych osiagow M2 na codzien to na kazdych swiatlach musialbys wlaczac LC, stac na srodku miasta z silnikiem na 3-4k rpm probujac utrafic w zielone akurat, po chwili palowac to auto do 7k obrotow - NIKT NORMALNY tak nie jezdzi, nie da sie, przecietny wlasciciel M2 wlacza ten LC 3 razy w zyciu? A przez reszte czasu zapomina o katalogowych osiagach (a mowia ze to osiag BEV sa teoretyczne :norty: )

W BEV mozesz deptac na kazdych swiatlach ile chcesz - nic nie wyje, nic nie trzesie, nikomu nie przeszkadza bo robisz to w ciszy, z gracja mozna rzec.

W 10/10 przypadkach bedziesz ogladal ta M2 w lusterku jadac najzwyklejsza TM3 LR, nie potrzebujac nawet wciaskac gazu do oporu.

O tym mowie piszac, ze elektryki sa dynamiczniejsze na codzien w praktyce.

SOC byl problemem kilka lat temu, dzisiaj czy masz 30% czy 90%, roznica w osiagach jest juz niezauwazalna.


 

To teraz c.d. „szybszy” w mieście: tak Cię boli masa i4 i jej powolny przejazd przez ronda, ze zakładam iż to Twój częsty use case. Zatem m2 bije na głowę w tej dyscyplinę każdego elektryka łącznie z TM3 do której porównujesz. Bije niższa masa oraz dużo lepszym zawieszeniem.

Mozesz to czyms poprzec?

Roznice nawet na kretym torze pomiedzy TM3P a M2 sa ledwo co zauwazalne, w praktyce dla takiego laika jak ja czy Ty, sa NIEZAUWAZALNE.

Co do mojego use casu - nie wiem czy miales juz przyjemnosc przetestowac i4 - wjedz w jakiekolwiek rondo z predkoscia doslownie 40km/h - opony beda piszczec blagajac o przyczepnosc a 2,4 tony wyrzucac Cie z toru jazdy - jak na "M performance" sedana segmentu D to jest wrecz groteskowe. Nie wiem czy sie za bardzo orientujesz, to auto wazy ~tyle co Slawomirowe M760i, wiecej chyba nawet odrobine z tego co pamietam.

Co do tego zawieszenia - powtorz te swoje mity jeszcze 20 razy z tym brakiem wyrafinowania etc to w koncu wszyscy uwierza. Mozesz to czyms solidnym poprzec? Czymkolwiek?

 

Każde M2 zawstydza Teslę emocjami, dźwiękiem, możliwością pójścia bokiem.

W koncu piszesz cos rozsadnego z czym mozna sie zgodzic!

 

10x bardziej wolę jechać na miasto M2

Ja nadal nie, wysiadanie specjalnie z samochodu pod szkola zeby wypuscic dzieci z tylnych siedzen jest ponizej mojej strefy komfortu/lenistwa (norweska pogoda ma pewnie na to duzy wplyw ^^)

 

brzydką i prymitywną syntezą mydelniczki i powerbanku.

dobre ^^

 

Gdybym nie dbał o prywatność, wrzucił bym tutaj filmik, jak moje dzieci się cieszą z dźwięku wydechu M2 choćby. Nikt im nie mówił, że to źle czy dobrze, po prostu je to jara.

To po tym karate w Tychach taki bojazliwy sie zrobiles? ;)

 

Przedstawiasz cały czas wojnę BEV do ICE jako 99:1 wygrana elektryków. Raz, że wynik raczej jest jeszcze(!!) na korzyść ICE, dwa ta wojna jest bardziej w Twojej głowie, niż w rzeczywistości, bo typowy Kowalski, jak potrzebuje chleb, to chce po niego zajechać, a nie opowiadać wszystkim sąsiadom "patrzcie, jadę autem na prąd po chleb wy spalinowi troglodyci". Takie rzeczy to na wsi u nas jeszcze są, tylko bardziej dotyczy wieśniaków w Passatach TDI.

Zadna wojna, ot lepsza technologia wypiera gorsza technologie przy trzasku pekajacych dup tu na forum, przypominam, ze komentujesz z popcornem od 3 lat, widac zapasy nie sa Ci obce :norty:

.

Opublikowano

Co do mojego use casu - nie wiem czy miales juz przyjemnosc przetestowac i4 - wjedz w jakiekolwiek rondo z predkoscia doslownie 40km/h - opony beda piszczec blagajac o przyczepnosc a 2,4 tony wyrzucac Cie z toru jazdy - jak na "M performance" sedana segmentu D to jest wrecz groteskowe.

Bzdury wypisujesz trollu z "wiedzą" z yt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auta elektryczne o tej samej mocy co spalinowe przyspieszają tak samo, nie ma żadnej przewagi technologii. Pisanie o przewadze technologii w Norwegii jest tak żenujące, że szkoda to komentować. Jazda do 100 km/h to nie jazda, to przemieszczanie się. Ściganie się po mieście to zwykle szczeniactwo. Powtórzę jeszcze raz, moje seryjne BMW M2 nie ma i nie będzie mieć konkurencji wśród aut elektrycznych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W „normalny” dzień nikt nie ściga się w mieście 0-100km/h. A jeśli się chce ścigać to załącza launch control. To cecha aut spalinowych tak jak cecha aut elektrycznych ze trzeba mieć wysoki poziom SOC baterii oraz baterie musza być podgrzane, co trwa wieki dłużej niż włączenie LC w benzynie która może mieć nawet 5% paliwa (a nawet lepiej jak tyle ma). Równie dobrze można powiedzieć ze przygotowanie Tesli mającej 10% baterii wymaga 20min ładowania do tych powiedzmy 60%. Zgadzamy się?

Nie, nie zgadzamy sie, czasem sie odechciewa dyskutowac na tym poziomie :duh:

Tlumacze po raz ostatni stary, nie mam sily - jezeli chcesz sie chocby zblizyc do katalogowych osiagow M2 na codzien to na kazdych swiatlach musialbys wlaczac LC, stac na srodku miasta z silnikiem na 3-4k rpm probujac utrafic w zielone akurat, po chwili palowac to auto do 7k obrotow - NIKT NORMALNY tak nie jezdzi, nie da sie, przecietny wlasciciel M2 wlacza ten LC 3 razy w zyciu? A przez reszte czasu zapomina o katalogowych osiagach (a mowia ze to osiag BEV sa teoretyczne :norty: )

W BEV mozesz deptac na kazdych swiatlach ile chcesz - nic nie wyje, nic nie trzesie, nikomu nie przeszkadza bo robisz to w ciszy, z gracja mozna rzec.

W 10/10 przypadkach bedziesz ogladal ta M2 w lusterku jadac najzwyklejsza TM3 LR, nie potrzebujac nawet wciaskac gazu do oporu.


O tym mowie piszac, ze elektryki sa dynamiczniejsze na codzien w praktyce.

SOC byl problemem kilka lat temu, dzisiaj czy masz 30% czy 90%, roznica w osiagach jest juz niezauwazalna.

 

Pomijam że NIKT NORMALNY nie ściga się w mieście autem 400KM+ z gazem w podłogę. Jest to tak samo NIENORMALNE bez względu na to czy ma się 15tys obrotów w BEV czy 7tys w ICE. Śmiem powiedzieć że warczący ICE jest "bezpieczniejszy", bo z daleka go słychać jak woła "uwaga debil się ściga w mieście", i usłyszy to nawet jak ktoś ma głośną muzykę w słuchawkach i stoi przed przejściem dla pieszych.


Tutaj masz przykład jak "lepsza technologia" wymaga LC. Normalnie jeszcze baterie musiałyby być rozgrzewane o czym doskonale wiesz i nie muszę Ci wysyłać linków ile to trwa:



 

To teraz c.d. „szybszy” w mieście: tak Cię boli masa i4 i jej powolny przejazd przez ronda, ze zakładam iż to Twój częsty use case. Zatem m2 bije na głowę w tej dyscyplinę każdego elektryka łącznie z TM3 do której porównujesz. Bije niższa masa oraz dużo lepszym zawieszeniem.

 

Mozesz to czyms poprzec?

Roznice nawet na kretym torze pomiedzy TM3P a M2 sa ledwo co zauwazalne, w praktyce dla takiego laika jak ja czy Ty, sa NIEZAUWAZALNE.

(...)

Co do tego zawieszenia - powtorz te swoje mity jeszcze 20 razy z tym brakiem wyrafinowania etc to w koncu wszyscy uwierza. Mozesz to czyms solidnym poprzec? Czymkolwiek?

 

Jako poparcie obejrzyj jak M2 RWD z ponad 100KM słabszym silnikiem pokonuje TM3 Performance AWD (przy TM3 LR to byłaby miazga):



Proponuję obejrzeć co najmniej początek oraz podsumowanie od 17:26. Na końcu masz wytłumaczenie dlaczego pokonuje "because of chassis". To się nazywa zmiażdżenie "lepszej technologii" w realnych warunkach. Tesla jedyne czym nadrabiała, to dużo większa moc pozwalająca nadrabiać gorsze zawieszenie i prowadzenie przy wychodzeniu z zakrętów i na prostych.

 

Co do mojego use casu - nie wiem czy miales juz przyjemnosc przetestowac i4 - wjedz w jakiekolwiek rondo z predkoscia doslownie 40km/h - opony beda piszczec blagajac o przyczepnosc a 2,4 tony wyrzucac Cie z toru jazdy - jak na "M performance" sedana segmentu D to jest wrecz groteskowe. Nie wiem czy sie za bardzo orientujesz, to auto wazy ~tyle co Slawomirowe M760i, wiecej chyba nawet odrobine z tego co pamietam.

 


A co do i4, to jeździłem i zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie i zupełnie nie odczułem Twoich problemów jakie z tym autem miałeś. Może są one w Twojej głowie tylko. Dziwna sprawa że o tym teraz mówisz, bo po teście jak pamiętasz pobiegłeś do salonu żeby auto zamówić. Jedyne co, to odczułem trudności w skręcaniu przy maksymalnym przyspieszaniu, ale to chyba normalne jak cały ciężar idzie na tył auta. Mam wrażenie że tego efektu nie ma w takim stopniu w moim F95 przy max przyspieszaniu. Za to pamiętam bardzo pozytywne wrażenie wsiadając do auta, gdzie od razu poczułem jakość premium i "czułem się jak u siebie", ale nie chcę otwierać na nowo dyskusji premium vs nonpremium ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porównując TM3P vs M2 polecam Ci Adam bardzo wymowne ujęcie poniższego filmu w 8:10sek przyjrzyj się kto wyprzedza TM3P z lewej strony. Pomijając hamulce, można przyjrzeć się jak w zakrętach Mini ucieka Tesli, która na prostych jest w stanie nadrabiać mając dużo większą moc.


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Auta elektryczne o tej samej mocy co spalinowe przyspieszają tak samo, nie ma żadnej przewagi technologii.

Jak mozna pisac takie rzeczy na forum motoryzacyjnym, 600 stron watku jak krew w piach :roll:

Brak sprzegla, skrzyni biegow czy laga pochodzacego od turbosprezarki to nie przewaga technologiczna napedu elektrycznego?

Tutaj masz przyklad jak auta o takiej samej mocy i 700 kg roznicy w masie "przyspieszają tak samo"


 

Porównując TM3P vs M2 polecam Ci Adam bardzo wymowne ujęcie poniższego filmu w 8:10sek przyjrzyj się kto wyprzedza TM3P z lewej strony. Pomijając hamulce, można przyjrzeć się jak w zakrętach Mini ucieka Tesli, która na prostych jest w stanie nadrabiać mając dużo większą moc.

Na poparcie swoich argumentow dostaje filmik, gdzie kolesiowi w TM3P spadl telefon pod nogi wiec zwolnil do 30-40km/h zeby go podniesc, no rece sie skladaja do oklaskow :duh: :duh: :duh:

 

W 10/10 przypadkach bedziesz ogladal ta M2 w lusterku jadac najzwyklejsza TM3 LR, nie potrzebujac nawet wciaskac gazu do oporu.

Pomijam że NIKT NORMALNY nie ściga się w mieście autem 400KM+ z gazem w podłogę.

Jak my mamy sie porozumiec wez mi powiedz? ;)


Nadal chyba nie zrozumiales (nie wiem jak to mozliwe) - Ty mi o szybkich wscieklych i gazie w podlodze od swiatel do swiatel, a ja Ci jak krowie na rowie o tym, ze naped elektryczny jest o WIELE dynamiczniejszy w codziennym uzytkowaniu bo maks moment masz od zera i nie trzeba palowac do odcinki (nikt tak nie jezdzi na codzien) zeby jezdzic duzo dynamiczniej.

BMFun skoncz, naprawde bo odwracasz kota ogonem juz 20 razy i nadal nic z tego nie wychodzi.

 

Jako poparcie obejrzyj jak M2 RWD z ponad 100KM słabszym silnikiem pokonuje TM3 Performance AWD (przy TM3 LR to byłaby miazga):

I te 0,4s na torze (dla lepszego horyzontu - czas lepszy o 0,5%) jest dla Ciebie cytuje:

Zatem m2 bije na głowę w tej dyscyplinę każdego elektryka łącznie z TM3 do której porównujesz. Bije niższa masa oraz dużo lepszym zawieszeniem.

To jest to "bicie na glowe", "zmiazdzenie" i "wyrafinowane" zawieszenie, ktore sprawia, ze auto o 300kg lzejsze na kretym torze jest szybsze o 0,4s?

 

A co do i4, to jeździłem i zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie i zupełnie nie odczułem Twoich problemów jakie z tym autem miałeś. Może są one w Twojej głowie tylko. Dziwna sprawa że o tym teraz mówisz, bo po teście jak pamiętasz pobiegłeś do salonu żeby auto zamówić.

Znowu Ci sie wszystko miesza kolego, nic nowego :cool2:

Auto konfigurowalem w ciemno i rozmawialem z dealerem o zamowieniu w pazdzierniku 2021 a testowalem fizycznie 3 miesiace pozniej, w styczniu 2022, po co te wygibasy?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
510 KM, 4x4, sedany, podobna waga

1. Osiagi M3 sa imponujace, to po pierwsze zeby nie bylo :cool2:

2. Wersje Competition nie maja raczej pod 550 HP?


3. Z niecierpliwoscia czekam na lift TM3P, ktory ma sie pojawic juz w polowie kwietnia, mam cicha nadzieje, ze troche technologii Plaida skapnie na TM3P i auto bedzie znowu konkurencyjne jezeli chodzi o osiagi, na razie G80 jest gora bez dwoch zdan.

.

Opublikowano

Tak to czytam i czytam, ale rozmowa Adama z wszystkimi pozostałymi osobami tutaj, jest jak rozmowa głuchego ze ślepym. Nie zauważyłeś Adam, że tutaj praktycznie nikt Cię nie popiera? I wiesz, gdybyś miał 10x więcej doświadczenia od wszystkich, to by było zrozumiałe, ale chyba nie masz...


Ta Twoja magiczna "dynamika na mieście", której BMFun i nikt inny chyba tutaj nie rozumie polega na czym? Że przyśpieszenie jest bardziej gwałtowne, bo szybsze nie jest jak wiemy? Że jest mniej przyjemniej, pasażerom jest niedobrze, a zakupy w bagażniku latają? Jaką przewagę technologiczną Ci to na mieście daje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zauważyłeś Adam, że tutaj praktycznie nikt Cię nie popiera? I wiesz, gdybyś miał 10x więcej doświadczenia od wszystkich, to by było zrozumiałe, ale chyba nie masz...

Slawomir, bedac uczciwym, zupelnie mi nie przeszkadza ile osob mnie "popiera", nie szukam tu grupy wsparcia, tu jest forum, tu sie dyskutuje :oops:

Statystyki "poparcia" na tym forum sa mniej wiecej takie same jak statystyki sprzedazy BEV w PL czy ogolnie "swiadomosc" nt elektromobilnosci a ta jaka jest - wiadomo, dla przypomnienia - ponad polowa ankietowanych ludzi NIE WIE, ze elektryki mozna ladowac z gniazda 230VAC w domu ^^ I ok, biore to (cierpliwie) na klate.

Co do doswiadczenia - po ~3 latach jezdzenia BEV, kupnie 4 sztuk, przetestowaniu ~10 innych swoja opinie jakas ta mam, wyrobilem sobie, dziekuje :)

 

Ta Twoja magiczna "dynamika na mieście", której BMFun i nikt inny chyba tutaj nie rozumie polega na czym?

Zdanie kolegi BMFun jest moze odrobine niemiarodajne z racji posiadanego auta - BMW iX3 demonem predkosci nie jest (~7s do setki, podobnie do szkraba i3 60Ah sprzed dekady) i jak na codzien przesiada sie pomiedzy nim a nowym 600+ konnym F95 (ponizej 4s do setki) to rozumiem, ze moze czuc niedosyt i "niezrozumienie" dynamiki EV. Zreszta mowil o tym tutaj w watku wielokrotnie z tego co pamietam ze przydaloby sie troche wiecej pod pedalem gazu.


Zreszta co tu gdybac - BMFun, krotka pilka - mowimy o DYNAMICE w codziennej jezdzie miejskiej/podmiejskiej - co wg Ciebie jest REALNIE dynamiczniejsze na drodze - Twoje iX3 (7s do setki) czy X3 30i ("papierowe" 6,5s do setki)? Zalujesz, ze nie wziales benzyny zamiast BEV? Zamula bardziej niz 30i? Juz pali licho TCO, eksploatacje, doplaty - krotko i na temat jezeli chodzi o sam naped poprosze z pierwszej reki.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta Twoja magiczna "dynamika na mieście", której BMFun i nikt inny chyba tutaj nie rozumie polega na czym?

Zdanie kolegi BMFun jest moze odrobine niemiarodajne z racji posiadanego auta - BMW iX3 demonem predkosci nie jest (~7s do setki, podobnie do szkraba i3 60Ah sprzed dekady) i jak na codzien przesiada sie pomiedzy nim a nowym 600+ konnym F95 (ponizej 4s do setki) to rozumiem, ze moze czuc niedosyt i "niezrozumienie" dynamiki EV. Zreszta mowil o tym tutaj w watku wielokrotnie z tego co pamietam ze przydaloby sie troche wiecej pod pedalem gazu.


Zreszta co tu gdybac - BMFun, krotka pilka - mowimy o DYNAMICE w codziennej jezdzie miejskiej/podmiejskiej - co wg Ciebie jest REALNIE dynamiczniejsze na drodze - Twoje iX3 (7s do setki) czy X3 30i ("papierowe" 6,5s do setki)? Zalujesz, ze nie wziales benzyny zamiast BEV? Zamula bardziej niz 30i? Juz pali licho TCO, eksploatacje, doplaty - krotko i na temat jezeli chodzi o sam naped poprosze z pierwszej reki.

 

Napiszę tutaj ku Twojej satysfakcji, że 286KM BEV (iX3) jest w mieście szybszy od 625KM F95, a wynika to głównie z następujących powodów:

- BEV pałuje od 1 metra (to cecha na plus dla BEV, chociaż niedawno się dowiedziałem że rekuperacja wtedy słabiej działa, ale i tak bilans na plus dla BEV)

- BEV to wół roboczy i mi go nie szkoda, więc nie patrzę na żadne dziury

- BEV jest trochę mniejszy, przez to bardziej zwinny

- BEV jeździ po bus pasach

- BEV porzucę w dowolnych warunkach wjeżdżając z dowolną prędkością pod każdy krawężnik


Wśród "przewag" BEV wymienić mogę tylko pierwszą. 2x mniejsza moc nie ma znaczenia w mieście. Miałem TMYP na 1 dzień i robiłem tą samą trasę i czasy w mieście robi te same co iX3. Co z tego że przyspieszę bardziej jak mnie spowolnią o 0.5sek wcześniej inne auta przede mną. Śmiem zaryzykować, że M2C będzie w mieście wolniejsze od iX3 z powodów powyższych :) Podobnie TM3P mający mniejszy profil, felgi które łatwiej uszkodzić też będzie wolniejsze na mojej 10km porannej trasie.


To co pisałem że mam pewien niedosyt mocy, to chodziło raczej o to chwilowe mocniejsze uczucie przyspieszenia, które w 286KM midSUV mogłoby być większe, co nie znaczy że nie jest wystarczające. Myślę że takie 350-400KM w zupełności by wystarczyło, nawet RWD w ponad 99% przypadków wystarczy i może trochę brakuje mi go tylko przy bardzo dużym deszczu jak nie mam 100% pewności czy będzie trakcja włączając się do ruchu.


Co do iX3 vs X3 30i, to do jazdy po mieście w życiu bym nie zamienił na spalinowego :) A btw. 0-100 iX3 ma 6.5s we wszystkich testach. Kiedyś 7.5s w Vectrze V6 wydawało mi się szybko, więc narzekanie na 6.5s w mieście, to jest delikatnie mówiąc mała fanaberia. iX3 dynamiki brakuje tak naprawdę tylko 100km/h+.


Odpowiadając na pytanie - BEV jeździ się w mieście po prostu wygodniej - masz cały czas moment obrotowy dostępny od razu, więc to bardziej daje komfort że wiesz od razu jak przyspieszy i nie musisz "planować" przyspieszenia zrzucając bieg, czy wciskając gaz 0.5sek wcześniej, ale na ogólną dynamikę jazdy to w mieście to nie wpływa. Nigdy nie czułem, że dzięki BEV "skorzystam z większej liczby okazji" wskoczenia na inny pas, bo ICE bym nie zdążył (niech będzie że porównuję do 535d czy 335i, którymi jeździłem wcześniej). Jeśli ktoś nie ogarnia jak jeździć ICE, to raczej też nie jeździ mocno dynamicznie w mieście.


Dlatego nadal nie rozumiem i jakbyś mógł Adam powiedzieć co to znaczy że "TM3P i LR są szybsze w mieście" od M2. Zdefiniuj co masz na myśli, bo wszystkie moje empiryczne doświadczenia nie popierają tej tezy. Chyba że mówisz o jakimś niszowym laboratoryjnym teście albo danych na papierze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
286KM BEV (iX3) jest w mieście szybszy od 625KM F95, a wynika to głównie z następujących powodów:

Dziekuje, bardziej miarodajne by bylo porownanie z 300KM 30i (6,5s do setki) a nie 600KM F95 ;)

 

Co do iX3 vs X3 30i, to do jazdy po mieście w życiu bym nie zamienił na spalinowego :)

Jest nas dwoch :)

 

Dlatego nadal nie rozumiem i jakbyś mógł Adam powiedzieć co to znaczy że "TM3P i LR są szybsze w mieście" od większości aut. Zdefiniuj co masz na myśli, bo wszystkie moje empiryczne doświadczenia nie popierają tej tezy.

Ja bardziej mowie o "dynamiczniejsze" a nie "szybsze", to ze TM3P jest szybka swiadczy samo 3,5s do setki czy ~11s z groszami na cwiartke wiec tutaj nie dyskutuje nawet.


Mowiac o tym, ze TM3P czy ogolnie elektryki sa "dynamiczniejsze" w miescie mam na mysli to, ze jezeli chcesz i masz ochote, to na swiatlach praktycznie zawsze startujesz pierwszy, niewazne co stoi obok, nie mowie o hardcorowym sciganiu sie z 911TS z LC i zacisnietych dloniach na kierownicy oczywiscie, mowie o codziennosci, o normalnym casualowym (ale dynamicznym) jezdzeniu.

Dynamiczne jezdzenie autem spalinowym dzis po miescie to tryb sport i poczatkowe obroty 3-4k, na codzien po prostu meczace w korkach. Nie bez powodu BMW sie zawsze uruchamia w trybie komfort domyslnie rano a nie w trybie sport.


Wiekszosc kierowcow na drodze ma manual, ci co maja automaty to 90% jezdzi w trybie eco albo komfort i jezdzac 50-60 km/h po miescie jezdza na 5-tym czy 6-tym biegu. Gdy Ci ludzie pomysla o wyprzedzaniu jakimkolwiek, zanim nacisna gaz, zanim skrzynia biegow namysli sie zeby zrzucic bieg, zanim turbina zacznie pompowac powietrze, to kierowca elektryka jest juz 50m-100 dalej w realu.


Z mojego doswiadczenia TM3P po jezdzie np po takiej 3 pasmowej Aleji Grunwaldzkiej w Gdansku - dla kierowcy TM3P pozostali uzytkownicy drogi sa wrecz nieruchomi jezeli chodzi o dynamiczna jazde, zmienianie pasa ruchu, startowanie spod swiatel. I nie mowie o "Frog jezdzie", mowie o jezdzie zgodnej z dozwolonymi (prawie) predkosciami.


Na drogach podmiejskich z predkosciami 80-100 km/h tam gdzie normalnie czlowiek chce wyprzedzic jedno auto i szuka miejsca, w elektryku po nacisnieciu gazu w kilka sekund wyprzedza sie kolumne 5-10 aut bo auta sa po prostu zrywne, reguja na gaz bez zajakniecia, nie trzeba wciskac jakichs boostow, zrzucac biegow, bawic sie manetkami i tego typu zabawy. Tu jest efekt odrobine mniejszy niz w miescie oczywiscie ale nadal bardzo zauwazalny. Cisza poddczas przyspieszania jedynie ten efekt poteguje.


Slawomir teraz opowiada jak to nie rozumie dynamiki elektrykow, natomiast dla przypomnienia jego posty po przejazdzce TM3P (na spotkanie przyjechal sportowym samochodem z V12, zeby nie bylo ze Octavia w TDI):

 

No to pojeździłem Teslą M3P Adama ;)

Szybka jest, nawet w odniesieniu do ponad 700 benzynowych kucy.

Szczerze, to auto wydawało mi się za szybkie jak na to co prezentuje, czyli daily-wozidło

 

Ja bym auto kupił, jakby z zewnątrz mi się podobało :D Dla zwykłego kowalskiego, jako jedno z 2 aut w garażu na pewno bym polecał.

 

Tylko ze takie opinie byly dawno temu, zanim modne zaczelo byc plucie na Tesle, mydelniczki i powerbanki ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do doswiadczenia - po ~3 latach jezdzenia BEV, kupnie 4 sztuk, przetestowaniu ~10 innych swoja opinie jakas ta mam, wyrobilem sobie, dziekuje :)

 

Mamy tutaj w wątku co najmniej użytkowników i4 M50i, i3, iX3, iX1 i większość (wszyscy?) mają też w miarę nowe auta spalinowe, którymi jeżdżą na zmianę oraz testują inne nowe auta spalinowe i elektryczne. Mam wrażenie, że większość (wszyscy?) nie podzielają skrajnego entuzjazmu BEV, a są praktykami obu rodzajów napędu. Powinno Ci dać też do myślenia dlaczego większość z nich nie kupiła/nie wymieniła swoich ICE/BEV na Teslę, pomimo że większość Tesle testowała i opisywała na forum. Ja przejechałem Teslami TM3P, TM3 LR, TMY LR, TMYP łącznie ponad 1 tydzień i ok 2500km, więc nie czerpię swojej wiedzy tylko z YT. Myślisz że nie kupiłem Tesli, bo chciałem Ci coś udowodnić? Sam wiesz że poważnie rozważałem to auta, ale finalnie z perspektywy czasu widzę że ma pewne deficyty, które nie są jakieś duże, ale skoro mam wybór, to z niego korzystam. Dla Ciebie inne kryteria są ważne, ale nie próbuj tych kryteriów narzucić 8 mld ludzi na Ziemii ;) Chyba te deficyty widzisz, bo wielokrotnie wspominasz że chciałbyś porządne auto elektryczne od BMW :)


Właśnie dotarło do mnie, że to może Tobie brakuje obiektywności, bo Twoje wyobrażenie o ICE zatrzymało się 3 lata temu na 330e, który technologicznie debiutował w 2012r czyli ponad 10 lat temu. Ciekawy jestem ile przez ostatnie 3 lata przetestowałeś aut spalinowych?


Patrzysz że w NO ~90% nowej sprzedaży to auta elektryczne, ale na świecie nadal ~85% ludzi wybiera auta spalinowe (i to pomimo ogromnych miliardów wydawanych na dopłaty i wsparcia podatkowe) i nie wynika to z tego że Tesla nie nadąża z produkcją, bo inaczej by nie obniżała cen, a teraz nie dało się kupić większości model z dostępnością na marzec/kwiecień.


 

286KM BEV (iX3) jest w mieście szybszy od 625KM F95, a wynika to głównie z następujących powodów:

Dziekuje, bardziej miarodajne by bylo porownanie z 300KM 30i (6,5s do setki) a nie 600KM F95 ;)

Kupując iX3 nie testowałem nawet X3 30i :) więc nie mam porównania. Chciałem elektryka do miasta i nadal jestem zadowolony, chociaż jak się czasem pojawia pomysł żeby żona pojechała nim gdzieś dalej to się zaczyna duże marudzenie :)

 

Co do iX3 vs X3 30i, to do jazdy po mieście w życiu bym nie zamienił na spalinowego :)

Jest nas dwoch :)

Myślę że do miasta jest więcej zwolenników BEV. Zobaczymy co Słonik powie za pół roku i ile razy tygodniowo będzie brał żony auto żeby podjechać po bułki do piekarni.

 

Dlatego nadal nie rozumiem i jakbyś mógł Adam powiedzieć co to znaczy że "TM3P i LR są szybsze w mieście" od większości aut. Zdefiniuj co masz na myśli, bo wszystkie moje empiryczne doświadczenia nie popierają tej tezy.

Ja bardziej mowie o "dynamiczniejsze" a nie "szybsze", to ze TM3P jest szybka swiadczy samo 3,5s do setki czy ~11s z groszami na cwiartke wiec tutaj nie dyskutuje nawet.


Mowiac o tym, ze TM3P czy ogolnie elektryki sa "dynamiczniejsze" w miescie mam na mysli to, ze jezeli chcesz i masz ochote, to na swiatlach praktycznie zawsze startujesz pierwszy, niewazne co stoi obok, nie mowie o hardcorowym sciganiu sie z 911TS z LC i zacisnietych dloniach na kierownicy oczywiscie, mowie o codziennosci, o normalnym casualowym (ale dynamicznym) jezdzeniu.

Dynamiczne jezdzenie autem spalinowym dzis po miescie to tryb sport i obroty 3-4k, na codzien po prostu meczace w korkach. Nie bez powodu BMW sie zawsze uruchamia w trybie komfort domyslnie rano a nie w trybie sport.


Wiekszosc kierowcow na drodze ma manual, ci co maja automaty to 90% jezdzi w trybie eco albo komfort i jezdzac 50-60 km/h po miescie jezdza na 5-tym czy 6-tym biegu. Gdy Ci ludzie pomysla o wyprzedzaniu jakimkolwiek, zanim nacisna gaz, zanim skrzynia biegow namysli sie zeby zrzucic bieg, zanim turbina zacznie pompowac powietrze, to kierowca elektryka jest juz 50m-100 dalej w realu.


Z mojego doswiadczenia TM3P po jezdzie np po takiej 3 pasmowej Aleji Grunwaldzkiej w Gdansku - dla kierowcy TM3P pozostali uzytkownicy drogi sa wrecz nieruchomi jezeli chodzi o dynamiczna jazde, zmienianie pasa ruchu, startowanie spod swiatel. I nie mowie o "Frog jezdzie", mowie o jezdzie zgodnej z dozwolonymi (prawie) predkosciami.


Na drogach podmiejskich z predkosciami 80-100 km/h tam gdzie normalnie czlowiek chce wyprzedzic jedno auto i szuka miejsca, w elektryku po nacisnieciu gazu w kilka sekund wyprzedza sie kolumne 5-10 aut bo auta sa po prostu zrywne, reguja na gaz bez zajakniecia, nie trzeba wciskac jakichs boostow, zrzucac biegow, bawic sie manetkami i tego typu zabawy. Tu jest efekt odrobine mniejszy niz w miescie oczywiscie ale nadal bardzo zauwazalny. Cisza poddczas przyspieszania jedynie ten efekt poteguje.

 

Strasznie demonizujesz jazdę ICE po mieście. Weź sobie 330i albo 340i do testów na weekend albo na 1 dzień i zrób swoje typowe trasy i zobaczysz jak bezproblemowo i w jakiej ciszy będziesz jechał. Komfort napewno będzie wyższy niż w Tesli. Nie wiem skąd pomysły jazdy "do odcinki". Do dynamicznej jazdy w mieście całkowicie wystarczy zakres 900 do max 3000 obrotów i w tym zakresie jest cicho, komfortowo i nie trzeba jeździć nawet w trybie Sport. Masa własna 330i to 1445kg, więc możesz zrobić "test ronda" i zobaczyć z jaką lekkością je pokonuje w porównaniu do Tesl ważącej ponad 400kg więcej :) (1860kg).


Serio mówię, zrób to dla siebie i dla nas na forum i podziel się tym "eksperymentem". I piszę to zupełnie bez złośliwości, tylko żebyśmy złapali wspólny mianownik, bo wtedy łatwiej dyskutować.


A jeśli martwisz się o użytkowników Toyoty z CVT, ktorzy czekają tylko żeby się przesiąść do Tesli aby zacząć dynamicznie jeździsz, to jestem przekonany że jak ktoś zamula w ICE, to będzie to samo robił w BEV. Tacy ludzie będą zamulać, bo:

a). albo nie lubią dynamicznej jazdy (znam dużo takich osób)

b). albo lubią jeździć tanio (i wtedy będą muskać pedał "gazu" żeby mieć 1 z przodu w zużyciu kWh na 100km).

 

Tylko ze takie opinie byly dawno temu, zanim modne zaczelo byc plucie na Tesle, mydelniczki i powerbanki ;)

Nieprzychylność w stosunku do Tesli jest wprost proporcjonalna do rozrzucanego na lewo i prawo hype'u :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mamy tutaj w wątku co najmniej użytkowników i4 M50i, i3, iX3, iX1 i większość (wszyscy?) mają też w miarę nowe auta spalinowe, którymi jeżdżą na zmianę oraz testują inne nowe auta spalinowe i elektryczne. Mam wrażenie, że większość (wszyscy?) nie podzielają skrajnego entuzjazmu BEV, a są praktykami obu rodzajów napędu.

Widzisz szklanke pusta do polowy, a ja pelna do polowy.

Jezdzisz 600KM autem spalinowym, poszedles do sklepu po BEV. Mowisz ze lubisz nim jezdzic, spelnia zadanie, nie zamienisz na ICE.

Taki slonik, od 600 stron naczelny hejter BEV kupil to BEV, poczekajmy na jego opinie za kilka mies, mysle ze bedzie optymistyczna skoro sie zdecydowal na zakup po przetestowaniu kilku BEV.

 

Powinno Ci dać też do myślenia dlaczego większość z nich nie kupiła/nie wymieniła swoich ICE/BEV na Teslę, pomimo że większość Tesle testowała i opisywała na forum. Ja przejechałem Teslami TM3P, TM3 LR, TMY LR, TMYP łącznie ponad 1 tydzień i ok 2500km, więc nie czerpię swojej wiedzy tylko z YT. Myślisz że nie kupiłem Tesli, bo chciałem Ci coś udowodnić? Sam wiesz że poważnie rozważałem to auta, ale finalnie z perspektywy czasu widzę że ma pewne deficyty, które nie są jakieś duże, ale skoro mam wybór, to z niego korzystam. Dla Ciebie inne kryteria są ważne, ale nie próbuj tych kryteriów narzucić 8 mld ludzi na Ziemii ;) Chyba te deficyty widzisz, bo wielokrotnie wspominasz że chciałbyś porządne auto elektryczne od BMW :)

Czy przypominasz sobie zebym Tobie czy komukolwiek innemu w tym watku powiedzial "BMW to shit, kup koniecznie Tesle bo jest 2x lepsza"? Raz dla beki kiedys tam komus napisalem "trzeba bylo kupic Tesle", bylo to z przymruzeniem oka jak ktos pisal o bardzo duzym zuzyciu energii, klakierek czy kto tam, nie pamietam.

Czy Tobie na priv kadzilem wielce o Tesli kiedy pytales o zdanie czy w miare obiektywnie napisalem za/przeciw gdy dopytywales o konkretne wersje napedowe?

Czemu uwazasz, ze probuje przekonac 8 miliardow ludzi na Tesle? :)

Rozmawianie o wadach/zaletach konkretnych marek/firm/rozwiazaniach technologicznych czy sprzedazy/polityce producenta to nie akwizycja wbrew temu co sadzisz, jezeli tak rozumujesz moje posty to jestes w bledzie. Pisalem tu 10 razy, moge napisac i jedenasty - w chwili, gdy BMW wypusci elektryka calosciowo chociaz w 80-90% tak dobrego jak Tesla - chetnie sie przesiade i przymkne nawet oko na te 10-20% wad. Czekam cierpliwie 3 lata, moge poczekac jeszcze 3, w miedzy czasie mam czym jezdzic, jest o czym pogadac na forum.

 

Właśnie dotarło do mnie, że to może Tobie brakuje obiektywności, bo Twoje wyobrażenie o ICE zatrzymało się 3 lata temu na 330e, który technologicznie debiutował w 2012r czyli ponad 10 lat temu. Ciekawy jestem ile przez ostatnie 3 lata przetestowałeś aut spalinowych?

Moze byc jak mowisz oczywiscie, obecnie testuje bardzo malo aut spalinowych bo nie widze sensu.

Moze i bym przetestowal nowe G80, osiagi ma fantastyczne, ale jezeli to auto kosztuje w NO (biorac pod uwage TCO) circa 4x wiecej niz takie TM3P, a za te same pieniadze moge kupic np Taycana Turbo, no to nawet nie zawracam gitary dealerowi bo i tak go nie kupie, slabe value po prostu w Norwegii. Moze gdybym byl entuzjasta jazdy po torze to bym sie pochylil. Nie jestem. To auto juz nawet w PL sie malo jak spina przy obecnej cenie i utracie wartosci.

Co do srodka, materialow, infotainmentu etc etc - obejrzalem w salonie, popomstowalem na kubelkowe fotele, pojezdzilem cywilna spalinowa G20, tyle, nie urzeklo wielce.

Czy to moja wina ze doceniam tablet, przyciski zamiast klamek, frunk czy brak tunelu? Interesujacy w G80 jest naped, jego osiagi i zdolnosci torowe, mniej obecna waga tego auta - malo z tego wykorzystalbym na codzien w NO wiec pass, pozostaje przy BEV.

 

Patrzysz że w NO ~90% nowej sprzedaży to auta elektryczne, ale na świecie nadal ~85% ludzi wybiera auta spalinowe (i to pomimo ogromnych miliardów wydawanych na dopłaty i wsparcia podatkowe) i nie wynika to z tego że Tesla nie nadąża z produkcją, bo inaczej by nie obniżała cen, a teraz nie dało się kupić większości model z dostępnością na marzec/kwiecień.

Stopien przecen mnie zaskoczyl, przyznaje, zobaczymy jak to bedzie wygladac za kilka miesiecy bo obecnie sytuacja gospodarcza nie ma co ukrywac - nie jest tega, stopy procentowe mamy jakie mamy, leasingi sa w absurdalnych cenach, zmierza to do recesji a wtedy sprzedaz aut, nieruchomosci i ogolnie wszystkiego wiadomo - spada. Pozyjemy zobaczymy, sam jestem bardzo ciekawy jak Europa przyjmie setki tysiecy aut z GFBerlin.

Pamietaj tez o tym, ze marze Tesli na ich autach byly do tej pory zbojeckie, kasowali po 20-25%, gdy inni producenci nierzadko dokladaja czy ledwo wychodza na zero, w zeszlym roku kilka/kilkanascie razy podnosili tez cene aut wiec pole do przecen maja bedac obiektywnym.

 

Masa własna 330i to 1445kg, więc możesz zrobić "test ronda" i zobaczyć z jaką lekkością je pokonuje w porównaniu do Tesl ważącej ponad 400kg więcej :) (1860kg).

Zgadzam sie, waga nie klamie, ale po co mnie chcesz wsadzic w smierdziucha znowu, cale zycie takimi jezdzilem i lepiej mi w BEV.

Jezdzilem i G20 330i i G30 530i, dla mnie te auta to relikt motoryzacyjny, zarowno naped jak i infotainment jak i ogolnie odczucia z siedzenia w srodku - klamki, przyciski, ogolne wrazenie - po prostu sa niedzisiejsze. Nie mowie o materialach, sa lepsze niz w TM3, mowie o rozwiazaniach technologicznych.

CA z telefonami dziala jak chce, polaczenie BT z telefonem dziala (badz nie dziala) jak chce, nie ma Sentry, webasto smierdzi i kopci, trzeba to to co roku serwisowac, jakies oleje wymieniac, rozgrzewac, chlodzic, tankowac na stacji benzynowej - wtf, mamy 2023r, samochod ma byc dla mnie a nie odwrotnie.


Poza tym koszt eksploatacji - litr benzyny w Norwegii to ~9 PLN, przy 2 autach jezdzenie wokol komina to ~2k PLN miesiecznie, nie zeby to byla zawrotna suma ale wystarczy na wyjscie do restauracji co weekend (albo duzo hotdogow w trasie, zalezy jak patrzec ^^) - po co mam przepalac te pieniadze, zeby w zamian smrodzic spalinami dzieciom pod domem czy zeby miec nedzne osiagi? No nijak sie to nie spina.

Samo BMW panicznie hybrydyzuje wszystko co sie da, (juz chyba nie ma nie-hybrydowych wersji w jakimkolwiek modelu), wypuszcza panicznie BEV byleby byl EV w kazdym segmencie a Ty mnie z powrotem do smierdziucha w 2023r kierujesz?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mamy tutaj w wątku co najmniej użytkowników i4 M50i, i3, iX3, iX1 i większość (wszyscy?) mają też w miarę nowe auta spalinowe, którymi jeżdżą na zmianę oraz testują inne nowe auta spalinowe i elektryczne. Mam wrażenie, że większość (wszyscy?) nie podzielają skrajnego entuzjazmu BEV, a są praktykami obu rodzajów napędu.

Widzisz szklanke pusta do polowy, a ja pelna do polowy.

Jezdzisz 600KM autem spalinowym, poszedles do sklepu po BEV. Mowisz ze lubisz nim jezdzic, spelnia zadanie, nie zamienisz na ICE.

Taki slonik, od 600 stron naczelny hejter BEV kupil to BEV, poczekajmy na jego opinie za kilka mies, mysle ze bedzie optymistyczna skoro sie zdecydowal na zakup po przetestowaniu kilku BEV.

 

Jestem pewny że Słonik znajdzie więcej pozytywnych stron BEV po tych kilku miesiącach :)


Co do tej szklanki, to ja bym powiedział raczej, że Ty z powodów podatkowych oraz inny kwestii typu ceny paliwa itp jak sam przyznałeś na końcu, nie bierzesz ICE pod uwagę. Każdy ICE zniknął z Twojego radaru. I wcale Ci się nie dziwie. Żyjesz w takim kraju a nie innym. Ja mieszkając w NO pewnie bym przełknął wygląd iX i jeździł jakimś iX M50 zamiast F95 albo czymś podobnym, bo dopłacać do ICE można do jakiejś granicy. Każdy ma ją gdzieś indziej.


 

Czy Tobie na priv kadzilem wielce o Tesli kiedy pytales o zdanie czy w miare obiektywnie napisalem za/przeciw gdy dopytywales o konkretne wersje napedowe?

Czemu uwazasz, ze probuje przekonac 8 miliardow ludzi na Tesle? :)

Rozmawianie o wadach/zaletach konkretnych marek/firm/rozwiazaniach technologicznych czy sprzedazy/polityce producenta to nie akwizycja wbrew temu co sadzisz, jezeli tak rozumujesz moje posty to jestes w bledzie. Pisalem tu 10 razy, moge napisac i jedenasty - w chwili, gdy BMW wypusci elektryka calosciowo chociaz w 80-90% tak dobrego jak Tesla - chetnie sie przesiade i przymkne nawet oko na te 10-20% wad. Czekam cierpliwie 3 lata, moge poczekac jeszcze 3, w miedzy czasie mam czym jezdzic, jest o czym pogadac na forum.

Nie kadziłeś o Tesli i szczerze mówiłeś, więc szacun za to. Takie wrażenie sprawiają prowokacyjne epitety, ale o tym już ostatnio pisałem i chyba się rozumiemy. Mi też zdarza się czasem za bardzo prowokacyjnie pisać, więc belkę w swoim oku też czasem dostrzegam :oops:

 

Właśnie dotarło do mnie, że to może Tobie brakuje obiektywności, bo Twoje wyobrażenie o ICE zatrzymało się 3 lata temu na 330e, który technologicznie debiutował w 2012r czyli ponad 10 lat temu. Ciekawy jestem ile przez ostatnie 3 lata przetestowałeś aut spalinowych?

Moze byc jak mowisz oczywiscie, obecnie testuje bardzo malo aut spalinowych bo nie widze sensu.

Moze i bym przetestowal nowe G80, osiagi ma fantastyczne, ale jezeli to auto kosztuje w NO (biorac pod uwage TCO) circa 4x wiecej niz takie TM3P, a za te same pieniadze moge kupic np Taycana Turbo, no to nawet nie zawracam gitary dealerowi bo i tak go nie kupie, slabe value po prostu w Norwegii. Moze gdybym byl entuzjasta jazdy po torze to bym sie pochylil. Nie jestem. To auto juz nawet w PL sie malo jak spina przy obecnej cenie i utracie wartosci.

Nie krępuj się, po tylu latach jeżdżenia i serwisowania BMW i gdzieś tam w głębi serca będąc fanem marki, taka jazda próbna "po prostu Ci się należy" ;-) Nawet jeśli nie kupisz dziś, to może kupisz kiedyś, a przynajmniej lepiej będziesz rozumiał kolegów na forum :-) oraz 8mld ludzi minus 5mln mieszkańców NO :-)

 

Stopien przecen mnie zaskoczyl, przyznaje, zobaczymy jak to bedzie wygladac za kilka miesiecy bo obecnie sytuacja gospodarcza nie ma co ukrywac - nie jest tega, stopy procentowe mamy jakie mamy, leasingi sa w absurdalnych cenach, zmierza to do recesji a wtedy sprzedaz aut, nieruchomosci i ogolnie wszystkiego wiadomo - spada. Pozyjemy zobaczymy, sam jestem bardzo ciekawy jak Europa przyjmie setki tysiecy aut z GFBerlin.

Pamietaj tez o tym, ze marze Tesli na ich autach byly do tej pory zbojeckie, kasowali po 20-25%, gdy inni producenci nierzadko dokladaja czy ledwo wychodza na zero, w zeszlym roku kilka/kilkanascie razy podnosili tez cene aut wiec pole do przecen maja bedac obiektywnym.

 

Czuję że na tym nie koniec - były obniżki cenników, teraz są masowe obniżki konkretnych egzemplarzy, a jeszcze dziś widziałem że wskoczyła "promocja" 5tys km na SC gratis jeśli odbierze się do 31 marca. Coś czuję, że takich promocji będzie więcej i coraz bardziej będzie opłacało się kupować na koniec kwartałów :)

 

Masa własna 330i to 1445kg, więc możesz zrobić "test ronda" i zobaczyć z jaką lekkością je pokonuje w porównaniu do Tesl ważącej ponad 400kg więcej :) (1860kg).

Zgadzam sie, waga nie klamie, ale po co mnie chcesz wsadzic w smierdziucha znowu, cale zycie takimi jezdzilem i lepiej mi w BEV.

Jezdzilem i G20 330i i G30 530i, dla mnie te auta to relikt motoryzacyjny, zarowno naped jak i infotainment jak i ogolnie odczucia z siedzenia w srodku - klamki, przyciski, ogolne wrazenie - po prostu sa niedzisiejsze. Nie mowie o materialach, sa lepsze niz w TM3, mowie o rozwiazaniach technologicznych.

CA z telefonami dziala jak chce, polaczenie BT z telefonem dziala (badz nie dziala) jak chce, nie ma Sentry, webasto smierdzi i kopci, trzeba to to co roku serwisowac, jakies oleje wymieniac, rozgrzewac, chlodzic, tankowac na stacji benzynowej - wtf, mamy 2023r, samochod ma byc dla mnie a nie odwrotnie.

 

Nie chcę Cię wsadzać do ICE, tylko sugeruję żebyś przejchał się czymś fajnym - może bardziej m340i, g80, a może jakimś fajnym Porsche nie myśląc przez chwilę o tych olejach i tankowaniu, które dla mnie nie są absolutnie ŻADNYM obciążeniem czy kagańcem, a ładowania w trasie są. Ja się regularnie przesiadam z ICE <-> BEV i uwierz że każdorazowo jadąc ICE mam uśmiech na twarzy i radość zabawy biegami, trybami jazdy, słuchając dźwięku silnika, wydechu. Piszę Ci to jako 1,5 roczny użytkownik 2 nowych BMW z napędem ICE i BEV. Z ICE byłem 2 razy na wymianie oleju i za każdym razem trwał on <2h podczas których pooglądałem sobie auta w salonie, bo lubię.


Taką samą radość z jazdy miałbym w R6 czy czymś porównywalnym. Może faktycznie R4 już mniej. Jeździłem w wakacje 1,5 tygodnia wypożyczonym 420i w cabrio i z przyjemnością przesiadłem się z niego do TMY LR (szczerze i autentycznie).


Może niechęć do ICE oprócz systemu podatkowego w NO jest spowodowana tym, że jeździłeś autami BMW z niewłaściwym silnikiem :)

Opublikowano
Dynamiczne jezdzenie autem spalinowym dzis po miescie to tryb sport i poczatkowe obroty 3-4k, na codzien po prostu meczace w korkach. Nie bez powodu BMW sie zawsze uruchamia w trybie komfort domyslnie rano a nie w trybie sport.
Jezu, co za 100% bzdury. Co to jest ta dynamiczna jazda? Pałowanie auta? Czy jeśli V-klasą na światłach odstawiam 99% aut, tzn że mam mało dynamiczne auto, bo jest ICE?

 

Wiekszosc kierowcow na drodze ma manual, ci co maja automaty to 90% jezdzi w trybie eco albo komfort i jezdzac 50-60 km/h po miescie jezdza na 5-tym czy 6-tym biegu. Gdy Ci ludzie pomysla o wyprzedzaniu jakimkolwiek, zanim nacisna gaz, zanim skrzynia biegow namysli sie zeby zrzucic bieg, zanim turbina zacznie pompowac powietrze, to kierowca elektryka jest juz 50m-100 dalej w realu.

Jezu, co za 100% bzdury. Jadąc po mieście snujesz się z innymi autami, nie potrzeba Ci ŻADNEJ dynamiki, bo nie wyprzedzasz wpadając na przeciwny pas. Wyprzedzasz jak jest kilka pasów w tym samym kierunku, wtedy V-klasa wyprzedza 99% aut, bo wystarczy się poprzeciskać tu i tam.

 

Z mojego doswiadczenia TM3P po jezdzie np po takiej 3 pasmowej Aleji Grunwaldzkiej w Gdansku - dla kierowcy TM3P pozostali uzytkownicy drogi sa wrecz nieruchomi jezeli chodzi o dynamiczna jazde, zmienianie pasa ruchu, startowanie spod swiatel. I nie mowie o "Frog jezdzie", mowie o jezdzie zgodnej z dozwolonymi (prawie) predkosciami.
DOKŁADNIE to samo zrobię V-klasą, bo nie odróżniasz dynamicznego kierowcy od dynamicznego samochodu.

 

No to pojeździłem Teslą M3P Adama ;)

Szybka jest, nawet w odniesieniu do ponad 700 benzynowych kucy.

Szczerze, to auto wydawało mi się za szybkie jak na to co prezentuje, czyli daily-wozidło

 

Ja bym auto kupił, jakby z zewnątrz mi się podobało :D Dla zwykłego kowalskiego, jako jedno z 2 aut w garażu na pewno bym polecał.

 

Tylko ze takie opinie byly dawno temu, zanim modne zaczelo byc plucie na Tesle, mydelniczki i powerbanki ;)

Tak, Tesla jest szybka i robi wrażenie. Oddaje moc w całkiem inny sposób. Przypomnę jednak, że wtedy miałem mniej doświadczenia z elektrykami, oraz że jeździliśmy do 80kmh? Do 100 może? W taki warunkach Tesla się dobrze zbiera. NIEPOTRZEBNIE za szybko jak na daily. Bo fun car to nie jest. Za brzydkie i bezemocjonalne to to.


I niezmiennie, im więcej sąsiadów i Kowalskich kupi BEVa, tym bardziej będzie mnie to cieszyć. Nic bardziej nie wkurza, niż duszenie się w swoim aucie, albo gorzej, na rowerze, kiedy przed Tobą jedzie kopcący diesel bez żadnych norm. Czekam, aż to się zmieni. Popieram zakupy elektryków. Gardzę tymi, co wymuszają na mnie zakup elektryka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można mieć różne rzeczy tylko po to żeby mieć, albo po to, żeby z nich korzystać. Można sobie na pewno kupić M3 czy inne Porsche mieszkając w Norwegii, tylko po co? Do jazdy do 100 km/h? Serio?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jadąc po mieście snujesz się z innymi autami, nie potrzeba Ci ŻADNEJ dynamiki, bo nie wyprzedzasz wpadając na przeciwny pas.

W Norwegii zgoda, tutaj emocje za duzo kosztuja na drodze i wiekszosc drog jest jednopasmowa i wyprzedzanie jest ciezkie.

W Polsce, w Gdansku czy Warszawie gdzie drogi sa kilkupasmowe? C'mon :twisted:

 

wtedy V-klasa wyprzedza 99% aut, bo wystarczy się poprzeciskać tu i tam.

DOKŁADNIE to samo zrobię V-klasą, bo nie odróżniasz dynamicznego kierowcy od dynamicznego samochodu.

Heh zaczynam sie Slawomir bac tej Twojej V klasy, bede mial na te auta oko jak bede w PL nastepnym razem :D

Przy tej ultra dynamicznej jezdzie ten 2.0 diesel jest ostoja kultury, pieknie i cicho mruczy? :norty:

W sierpniu nie omieszkam nagrac kilka filmikow z ta V-klasa jak bede w Hiszpanii

 

Tak, Tesla jest szybka i robi wrażenie. Oddaje moc w całkiem inny sposób. Przypomnę jednak, że wtedy miałem mniej doświadczenia z elektrykami, oraz że jeździliśmy do 80kmh? Do 100 może? W taki warunkach Tesla się dobrze zbiera. NIEPOTRZEBNIE za szybko jak na daily.

Nie chce marudzic, ale TM3P cwiartke robi w pol sekundy szybciej niz M3 F80, ciezko mowic, ze tak puchnie powyzej 80-100km/h, zgoda?

100-200km/h jest o 1s wolniejsze od M3 F80, jak na absolutne daily to jak na moje calkiem szybkie auto, nie jest oczywiscie zadnym demonem ale przy przepisowych predkosciach naprawde daje rade i wywoluje sporo radosci imho.

 

Bo fun car to nie jest.

Funcar w pelnym znaczeniu tego slowa na pewno nie ale tak jak pisalem, mi daje sporo usmiechu na twarzy, jak na elektryka jest calkiem lekka, ma calkiem przyjemny uklad kierowniczy jak na dzisiejsze standardy, mega nisko srodek ciezkosci i spory zapas mocy. Ale to oczywiscie wiadomo, kazdy ma inny punkt widzenia i zalezy z czego sie przesiada i co jeszcze ma w garazu.

Wole taki funcar od 600-700KM czy 1000KM SUVow, ale to tylko moje zdanie oczywiscie.

Na pewno jakas szybka i lekka 911 nie pogardzilbym na podjezdzie jezdzac na codzien TM3P.

.

Opublikowano
Jadąc po mieście snujesz się z innymi autami, nie potrzeba Ci ŻADNEJ dynamiki, bo nie wyprzedzasz wpadając na przeciwny pas.

W Norwegii zgoda, tutaj emocje za duzo kosztuja na drodze i wiekszosc drog jest jednopasmowa i wyprzedzanie jest ciezkie.

W Polsce, w Gdansku czy Warszawie gdzie drogi sa kilkupasmowe? C'mon :twisted:

Przecież dokładnie to opisałem. U mnie w Bielsku wszystkie główne drogi są 2 pasmowe, V-klasa wyprzedzam wszystkich jeśli tylko mam taką potrzebę. Wynika to z tego, co już 100 razy pisałem - jazda po bułki do sklepu to nie wyścig, ludzie mają ważniejsze sprawy na głowie niż "dynamiczna jazda".

 

Nie chce marudzic, ale TM3P cwiartke robi w pol sekundy szybciej niz M3 F80, ciezko mowic, ze tak puchnie powyzej 80-100km/h, zgoda?
Bardziej chodzi o to, że ten efekt "wow" momentu obrotowego dostępnego od 0rpm znika.
Wole taki funcar od 600-700KM czy 1000KM SUVow, ale to tylko moje zdanie oczywiscie.

Na pewno jakas szybka i lekka 911 nie pogardzilbym na podjezdzie jezdzac na codzien TM3P.

Cała przyjemność w staniu przed wyborem ile KM ma mieć Twoje auto ;) Obyś miał takich problemów więcej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Maly update po nieco ponad 1100km i wypadzie na ta obsmiewana tutaj weekendowa kawke w sopocie :D


Bateryjka mala ale zasieg calkiem przyzwoity, nie czuje specjalnie zeby jakos znaczaco odbiegal od testowanych wczesniej przezemnie id4, taycan, ix3 czy tez xc40, wrecz jest podobny. Ze wzgledu na karte BMW charging obralem nieco inna taktyke wyjazdu do Gdanska. Ladowalem sie 2x20 minut na Ionity MOP Olsze zamiast szukac ladowarek w miescie. Plus, ze ladowarki sa szybkie i przy samej autostradzie, minus ze w strone Gdanska dzialala tylko jedna (na szczescie byla wolna). W samej podrozy nic sie nie zmienilo, droga w miare pustawa wiec dalo sie w miare jakos jechac z tempomatem na 130km/h. Fun z jazdy zaden, do tego stresik przy wyprzedzaniu zeby nikomu drogi nie dojechac. Za to duuzy plus za koszty. 2 ladowania kosztowaly mnie niecale 70zl. Poki roznica w kosztach jest tak duza BEV jest dobra alternatywa ale kosztem sporo gorszego komfortu podrozy, bez karty BMW charging juz niekoniecznie. Podczas 20 minutowego ladowania nikt nie poszedl na siku ani nic nie spozywal :D Bylem w galerii forum i zastanawialem sie nad naladowaniem sie tam do pelna jednak brak jakiegokolwiek oznakowania miejsc do ladowania sprawilo, ze odpuscilem sobie. Parking ma 5 poziomow i dobrze by bylo, zeby poziom z miejscem oraz strefa parkingu gdzie mozna sie ladowac byl jakos oznaczony, nie byl a przynajmniej ja nie widzialem.


Odniose sie jeszcze do szeroko tutaj dyskutowanej swietnej dynamiki BEV w miescie. Pobawilem sie troche ix1 butujac ja na maksa w trojmiescie. Nawet w sporo wolniejszej od tesli ix1 jest to praktycznie nie do wykorzystania nie lamiac przepisow. W tesli bedzie tylko gorzej no ale to samo mialem na jezdzie probnej. Ograniczen fizycznych ludzkiego organizmu i czasu reakcji nie da sie oszukac. Stoisz na swiatlach, pojawia sie zielone, depczesz, zerkasz na droge po czym na licznik, sciagasz noge z pedalu gazu i jedziesz juz okolo 80km/h czyli o 30km/h wiecej jak mozna :D Fajnie jest sie pobawic osiagami od czasu do czasu ryzykujac przy tym utrate prawka, jednak na codzien szczegolnie dla pasazerow jest to nieprzyjemne i niewygodne. Wczoraj zona mnie wozila po miescie, ma ciezka noge juz w ICE nie lubilem przez to z nia jezdzic, w BEV jest jeszcze bardziej nie do zniesienia bo rzuca czlowiekiem jak worem ziemniakow :D NAdmienie jeszcze tutaj ze porownujac do np 530xi to zadna przewaga BEV. w g30 tez zawsze pierwszy ruszalem spod swiatel. Wieksozsc ludzi jezdzi 100-150KM w manualu, nawet 2.0D z dobrym automatem bedziesz szybszy od 99% pojazdow na drodze. Prawdopodobienstwo, ze akurat na swiatlach bedziesz stal pierwszy i obok stanie bardzo mocna i szybka bryka jest naprawde bardzo male.


Adam wspomnial o dokupieniu wallboxa, na razie korzystam z ladowarki BMW i uwazam, ze zostalo to swietnie rozwiazane. Mam 2 kable (jeden 3 fazowy 32A i jeden na 230v) ktore podpinane sa do ladowarki poprzez szybkozlaczke. Wymiana kabla to jakies 15-20 sekund. Na poczatku dali mi zly kabel silowy (do starszej wersji ladowarki|) i przez pare dni ladowalem ze zwyklego gniazdka. Zdanie podtrzymuje jest to strasznie upierdliwe i wymaga duzo planowania, i bardzo czestego podlaczania auta do gniazdka. Ladowanie z gniazdka silowego to inna liga i duzo wieksza wygoda. Wiem, ze w sobote jade w trase to w piatek wieczorem podpinam, ustawiam ladowanie na 100% i w srodku nocy mam bateryjke pelna. W ciagu dnia nie musze za to babrac sie z kablami jak chce gdzies na pare minut kilka razy dziennie wyskoczyc. Na razie zostaje wiec przy tej ladowarce.


Obserwuje ceny tesli: Model 3 Performance z Dwusilnikowym Napędem na Wszystkie Koła kolor czerwony 264 590 zł. Jak spadnie w okolice 250k i zalapie sie na dotacje to moze wezme jako 3 auto do zabawy/krecenia sie po miescie na 2 lata :D


@BMFun wspomnial o zakupie pod koniec kwartalow. Czytajac niemieckie forum motoryzacyjne za pomoca tlumacza, jest tam juz od kilku miesiecy sporo porad, ze aby kupic jak najtaniej najlepiej przygotowac cash i polowac pod koniec kwartalow. Wtedy tesla spina tylek na wyniki i daje sporo promocji. Dla mnie najlepsza opcja bylby model S long range w cenie 450k.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obserwuje ceny tesli: Model 3 Performance z Dwusilnikowym Napędem na Wszystkie Koła kolor czerwony 264 590 zł. Jak spadnie w okolice 250k i zalapie sie na dotacje to moze wezme jako 3 auto do zabawy/krecenia sie po miescie na 2 lata :D

Prosze nie rob tego, miej litosc dla tego forum ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słonik napisał: "Jazda na tempomacie 130, fun z jazdy żaden". No i wszystko w temacie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.