Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli technologia elektryczna sprawia, ze spalinowe auta sportowe z "top of the top" staja sie powoli bizuteria, swiecidelkami, sztuka dla sztuki bo juz nie sa w stanie dotrzymac kroku autom elektrycznym.

 

Jednoczesnie auta elektryczne nie sa w stanie dotrzymac kroku na autostradzie autom spalinowym :D

Opublikowano
To samo z zawieszeniem. Nie sztuka jest je zabetonowac albo wstawic miekkie jak ponton. Sztuka jest zeby zawieszenie bylo twarde kiedy potrzeba i jednoczesnie miekkie kiedy potrzeba. Tutaj tesla poszla na latwizne, kiedy inzynierowie w niemieckim premium poswiecaja wiele energii i pieniedzy nad znalezieniem jak najlepszego rozwiazania. I gwarantuje ci, ze np na polskich drogach, ktore sa czesto nienajlepszej jakosci nie wykorzystasz osiagow tm3p, bo przez twarde zawieszenie samochod bedzie podskakiwal jak pilka, trzasl sie jak galareta co wymusi na tobie zdjecie nogi z pedalu gazu. Przy mocno twardym zawieszeniu asfalt musi byc naprawde dobrej jakosci zeby moc cieszyc sie z osiagow.

 

Nie wiem jak jest w wersji Performance ale w Long Range jak dla mnie zawieszenie jest idealnym kompromisem miedzy zbyt twardym m340d i zbyt miekim F31 ze zwyklym zawieszeniem.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne przez ten Ideal na forach niemieckich krąży powiedzenie: jak sprawdzić czy na monecie rzuconej na ziemie jest orzeł czy reszka? Przejedz po niej tesla :D
Opublikowano
Równolegle czytam niemieckie forum motortalk i jeszcze się z takim określeniem nie spotkalem. Natomiast w dziale g20 jest temat dotyczący zawieszenia i zdecydowana większość uwaza ze m zawias i opony rft to bardzo mało komfortowe połączenie, a wręcz nie akceptowalne co zdecydowanie potwierdzam.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaskoczony jestem że zawias g21 nawet w wersji m340d może być za twardy, rozumiem x3m gdzie jest faktycznie beton. Nie jeździłem g20, wiec się nie wypowiadam, ale z mojego doświadczenia zawieszenie to najbardziej subiektywnie odbierany element auta. Myśle ze głównym „problemem” może być tu połączenie niskiego profilu i rft, który daje efekt piłeczki Ping pongowej, ale rodzaj opony to wybór użytkownika mniej lub bardziej świadomy i oponę można zmienić w BMW, a ewentualna zmiana zawieszenia w Tesli, to już grubsza modyfikacja.


Jeździłem wieloma Teslami i wieloma BMW i jestem absolutnie pewny ze zawieszenie Tesli nie jest wyrafinowane i dużo mniej „elastyczne” niż zawieszenie BMW które lepiej sobie radzi w zróżnicowanych warunkach. Zaryzykuje stwierdzeniem ze wersja M jest bardziej komfortowa w trybie Comfort od TM3P i bardziej stabilna w trybie Sport/Sport+ przy większych prędkościach. W moim M jest bardzo duza różnica pomiędzy Comfrort a Sport+

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tak samo. Jeździłem model 3 performance oraz BMW m4. Fakt, po dziurach nie jeździłem ale w życiu bym nie powiedział ze m4 jest zbyt mało komfortowe a teoretycznie powinno być jeszcze twardziej niż w m340d. Zawieszenie dla mnie było swietne. Z kolei tesla wydała mi się nieprzyjemnie sztywna trochę nienaturalna ale

To może tez kwestia przyzwyczajenia. To jest tak wogole bardzo ciekawy temat bo baterie przynajmniej teoretycznie mocno usztywniają podwozie czyli samochód jest tak samo sztywny co auto na ramie. Samochody na ramie z kolei świetnie sprawdzają się w offroad ale na drogach już nie bardzo bo prowadzą się gorzej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla Plaid i jej papierowa prędkość maksymalna (260kmh lub 280kmh zależnie od trybu). Ciekawy jestem jak „miażdży” na niemieckiej autostradzie supercars z 600KM. Wg danych technicznych i testów już standardowa 911 Carrera z 385KM „upokorzy” 1020KM Plaid. Nie brzmi to jak „szybsza” technologia.


Pomijam już zabawę z przestawianiem trybów jazdy na postoju i długością zabawy z takimi prędkościami.





Uprzedzając komentarz jak często jeździ się z takimi prędkościami, można powiedzieć ze tak często jak

ściga się 0-100+ z pedałem gazu w podłogę. Jedno

I drugie są „syntetycznymi” testami nie mającymi znaczenia na codzień.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wracałem wczoraj 100km autostrada do domu i v maxa mi zabrakło. Licznik zatrzymał się na 183km/h. Jadącego za mną tucsona nie mogłem odkleić :D jak będę miał chwilkę to opisze wrażenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
słonik mnie interesuje rzeczywisty zasięg przy jeździe autostradowej, czy jest sens jechać te 160-180 czy realnie to bez sensu, bo wiadomo co będzie
Opublikowano
Myśle ze głównym „problemem” może być tu połączenie niskiego profilu i rft, który daje efekt piłeczki Ping pongowej, ale rodzaj opony to wybór użytkownika mniej lub bardziej świadomy i oponę można zmienić w BMW, a ewentualna zmiana zawieszenia w Tesli, to już grubsza modyfikacja.

 

Też mysle podobnie, z tym ze w przypadku Bmw wybor opon to nie do konca wybor uzytkownika poniewaz Bmw zaleca i rekomenduje rft. Z tego co sie orientuje zadna nowa 3 nie wyjezdza z fabryki na zwyklych oponach. Planuje w tym roku zmienic opony na zwykle i zycze sobie zeby po zmianie bylo tak jak w Tesli.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myśle ze głównym „problemem” może być tu połączenie niskiego profilu i rft, który daje efekt piłeczki Ping pongowej, ale rodzaj opony to wybór użytkownika mniej lub bardziej świadomy i oponę można zmienić w BMW, a ewentualna zmiana zawieszenia w Tesli, to już grubsza modyfikacja.

 

Też mysle podobnie, z tym ze w przypadku Bmw wybor opon to nie do konca wybor uzytkownika poniewaz Bmw zaleca i rekomenduje rft. Z tego co sie orientuje zadna nowa 3 nie wyjezdza z fabryki na zwyklych oponach. Planuje w tym roku zmienic opony na zwykle i zycze sobie zeby po zmianie bylo tak jak w Tesli.

 

A może iść na całość i zmienić auto na Tesle? :-)


Btw. Mój iX3 wyjechał z fabryki na 20 nonRFT. W x5 czy 21 jest wybór rft/nonrft. Być może w g20 podobnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

auto odebrane, pojezdzone (zrobilem okolo 520km) i moje wnioski. Nie czuje zadnej spektakularnej roznicy miedzy przesiadaniem sie miedzy BEV a ICE. W gruncie rzeczy samochody jezdza bardzo podobnie. Pewne rzeczy lepsze sa w elektryku inne w ICE. Glosnosc w srodku jest niemal identyczna. W 530xi zadnej zarzynanej swini ani gwozdzi nie slysze. Tak jak zostalo juz tu wiele razy napisane BEV lepszy do miasta i okolic, ICE na trasy. No i troche wiecej szczegolow.


1. Auto odebralem w piatek, po odbiorze zrobilem okolo 150km z czego 110km autostrada. Autostrada jechalem tak jak zwykle, lewy pas,peleton ze wszystkimi tzn za jakas x3 a za mna jechal tucson. Ruch byl sporawy wiec jechalismy w zakresie 90-180km/h. Przed wjechaniem na autostrade zrobilem jeszcze okolo 5 km po zakorkowanym miescie dodatkowo odwiedzajac stacje benzynowa i OBI.

czas przejazdu to 58min

odleglosc: 117km

zuzycie 28kwh


2. Do domu dojechalem przejezdzajac 150km ze zuzyciem 25,7kwh i nieco ponad 30% baterii. Odpowiadajac @kriss33 na pytanie czy da sie jechac szybko? Tak da sie ale krotko :D szacuje ze okolo 150km jestes realnie w stanie przejechac utrzymujac tempo jadacych ICE na polskich autostradach.


3. W sobote przejechalem okolo 160km po lokalnych drogach ze zuzyciem 17kwh od czasu do czasu bawiac sie osiagami(przyspieszeniem) auta

4. W niedziele, leniwa dosyc oszczedna jazda po lokalnych drogach, zrobione 143km ze zuzyciem 14,5 kwh.


Moje wnioski ze zuzycia sa takie. Na autostradzie w PL przy normalnej dynamicznej jezdzie trzeba sie liczyc ze zuzyciem okolo 30kwh, na bardzo krotkich dystansach po miescie jest to okolo 25kwh (nie ogrzewam baterii/wnetrza przed odjazdem i to zapewne sporo zwieksza zuzycie), przy jezdzie po drogach lokalnych na dystansach wiekszych niz te 5-10 km zuzycie spokojnie moze spasc ponizej 15kwh.


5. Ogrzewanie postojowe jest dla mnie nieprzydatne. Mam nie uzywam i raczej nie bede. Szmata na siedzeniach jest neutralna jesli chodzi o odczucie temperatury. Trzymajac auto w garazu nie widze zadnej potrzeby klikania po apkach zeby nagrzac auto. Jak chce gdzies jechac to po prostu ide do garazu i jade. Duzy plus, ze ogrzewanie mozna wlaczyc z pilota i uwazam, ze jest to wiele wygodniejsza opcja jak w apce w telefonie.


6. Kilka slow na temat golasa i wyposazenia. Najwieksza bolaczka sa brzydkie felgi. Szmata na siedzeniach tez nie robi wielkiego efektu wow, jak to zona z corka okreslila jak u babci na imieninach. Kilka rzeczy mnie negatywnie zaskoczylo jak np brak ambientow (paskow ledowych). Oswietlenie niby jakies pomaranczowe/klimatyczne jest ale paski podobaja mi sie bardziej. Z wyposazenia ktore najbardziej mi brakuje to na pewno kamery 360 stopni + dostep komfortowy. Nie sa to jednak jakies game changery. Da sie do tego przyzwyczaic, jednak plastiki, spasowanie i ogolny feeling w srodku to wciaz premium i ja mimo pewnych brakow czuje sie w tym wnetrzu bardzo dobrze. Sa tez rzeczy ktorych sie nie spodziewalem jak np czytanie znakow, czy monitorowanie utrzymania pasa ruchu.


7. Zawieszenie jest jak dla mnie po komfortowej stronie, wyciszenie auta jest bardzo dobre. Mimo wszystko czuc ze sie jedzie suvem o slusznej masie. Generalnie 530xi jest mega zwinna w porownaniu z kazdym elektrykiem jakim jezdzilem (tesla model 3 performance takze i jest to zapewne spowodowane duuza mniejsza masa pojazdu). W sobote prowadzila zona i permamentnie przekraczala predkosc. Ucialem sobie z nia pogawedke na ten temat i ogolnie na temat samochodow ktore posiadalismy. Powiedziala mi ze ona lubi czuc, ze sie jedzie. Ze jezdzac zarowno 5 jak i teraz x1 przy nizszycch predkosciach nie czuje ze jedzie. Mysle ze jest to spowodowane bardzo dobrym zawieszeniem oraz wyciszeniem. Nizszy szum bardzo mocno wplywa na odczucie predkosci, dzieki temu jazda jest duzo bardziej zrelaksowana.


8. Audio szalu nie robi ale tez nie jest zle. Jest przyzwoicie, da sie z tym spokojnie zyc.


9. Kilka slow na temat ladowania. Niestety powtorzyl sie problem o ktorym wczesniej pisalem. Niby dostalem kabel na sile ale nie dziala wiec na razie laduje z gniadka 230V. Ladowanie ze zwyklego gniazdka to jest koszmar. W piatek wrocilem z nieco ponad 30% baterii i od tamtej pory samochod jak tylko wracam wjezdza do garazu i jest caly czas podlaczony do gniazdka. Dopiero dzis rano udalo mi sie osiagnac naladowanie w 80%, nie mowiac juz o ladowaniu do 100%. Wieczne podlaczanie do gniazdka jest mega upierdliwe, takze przynajmniej jak dla mnie w przypadku auta elektryczne to gniazdko silowe to jest must have jak sie chce miec wygode i swiety spokoj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słonik dzięki za odpowiedź w pkt 2. Nie ma zaskoczenia. Z Twojego punktu widzenia to jedyna przewaga elektryka to elektryczne ogrzewanie na pilota. Znalazłeś jeszcze jakąś przewagę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pamiętaj. Musisz dotrzeć silnik i nie dawać ognia na zimnym. To podstawa długowieczności i bezawaryjności. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to chyba juz zepsulem auto. v maks i przyspieszenie sprawdzone wielokrotnie :mad2: maks jaki zobaczylem na licnziku to 183km/h

@kriss33 z ogrzewania postojowego raczej nie bede korzystal, nie czuje takiej potrzeby. Po miescie jezdzi sie spoko, no i majac za duzo pradu z PV za darmo. To jest najwieksza prewaga. Moment dostepny od zera tez jest czasami fajny aczkolwiek na codzien nie uzywa sie tego zbyt czesto. Pasazerowie raczej nie lubia jak ich z butow wyrywa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z Twojego punktu widzenia to jedyna przewaga elektryka to elektryczne ogrzewanie na pilota.

Kurcze, kupic auto, ktorego jedyna przewaga to elektryczne ogrzewanie na pilota? To jakas wyzsza szkola jazdy :D A na koniec info, ze z tej jednej jedynej przewagi sie jeszcze nie korzysta? :D


 

...

slonik, gratuluje zakupu elektryka :cool2:

 

Generalnie 530xi jest mega zwinna w porownaniu z kazdym elektrykiem jakim jezdzilem (tesla model 3 performance takze i jest to zapewne spowodowane duuza mniejsza masa pojazdu).

Ja wiem, ze "zwinnosc" to jest okreslenie czesto subiektywne, ale boj sie boga, slowo "zwinny" w odniesieniu do 530i to chyba ostatnie slowo ktorego bym uzyl. Mowienie o zwinnosci 530i w kontekscie TM3P to herezje ^^

 

jednak plastiki, spasowanie i ogolny feeling w srodku to wciaz premium i ja mimo pewnych brakow czuje sie w tym wnetrzu bardzo dobrze.

Czy mozesz wkleic zdjecia tego iX1 z zewnatrz i w srodku?

Pomimo najszczerszych checi nie znalazlem w internecie ani jednego zdjecia absolutnego golasa, ciekawy jestem tego wrazenia premium.


-----------

PS. Nie wiem jak ceny SC w Polsce, ale w Norwegii ceny wynosza obecnie 3,5 korony/kWh co daje niecale 1,5 PLN/kWh.

Wczoraj wrocilem z nart i dzieki odzyskiwaniu energii (przewaga technologiczna BEV :cool2: ) zuzycie energii wynosilo ~15kWh/100km co daje odpowiednik spalania 2,5-3l/100km przy ladowaniu sie na szybkich ladowarkach DC (w domu to juz w ogole nie ma co pisac bo koszta sa pomijalne).

 

52759810650_e29ecc78f6_o.jpg

 

52759407581_4884fbce59_o.jpg

.

Opublikowano
Moment dostepny od zera tez jest czasami fajny aczkolwiek na codzien nie uzywa sie tego zbyt czesto. Pasazerowie raczej nie lubia jak ich z butow wyrywa.

To jak to robisz, że nie używasz w silniku elektrycznym momentu dostępnego od zera?

Bo ja pokonałem już 20k km (i4) i 22k km (i3-rodzina) i zawsze korzystamy z momentu dostępnego od zera.

Naprawdę masz bogate doświadczenia z EV z tych 600 przejechanych km :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Będę miał chwile to porobie fotki. Co do cen. Z karta BMW charging to IONITY 1.4, pozostałe Np GreenWay 1.8 Orlen ponad 3zl. Generalnie bez żadnych kart/abonamentow trzeba liczyć około 3 zl/kWh na dziś dzień w pl, więc oszczędność wątpliwa. Co do twojego zużycia to jak widzę u mnie podobnie, tez około 15kwh/100.


Nie kupiłem auta elektrycznego dla ogrzewania postojowego nie jest to dla mnie potrzebne. Kupiłem bo po podatkach odliczeniach i dotacjach, mam całkiem fajne auto premium z napędem 4x4 i 312km pod maska. Nie jest to cudo świata, jak to się mówi you get what you pay for. Chcesz mieć wypas i fajnie jeżdżące auto trzeba iść do Porsche po taycana minimum 4s plus 100k na wyposażenie. Cudów nie ma.


Odnośnie porównania prowadzenia 530xi, auto wazy niecałe 1600kg, jest wręcz baletnica w porównaniu z twoja tesla i baterie w podłodze nie pomogą ukryć 300kg czy tez jak wolisz 20 procent cięższego auta. Cudów

Nie ma, nawet w taycanie jest czuć masę.


@klakierek miałem na weekend już z 5 elektryków. Na dłuższa metę porównując dosyć mocny silnik ice z dobrym automatem, nie czyje jakiejś kolosalnej różnicy, bardziej niuanse bym powiedział.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnośnie porównania prowadzenia 530xi, auto wazy niecałe 1600kg, jest wręcz baletnica w porównaniu z twoja tesla i baterie w podłodze nie pomogą ukryć 300kg czy tez jak wolisz 20 procent cięższego auta. Cudów

Nie ma, nawet w taycanie jest czuć masę.

Skad bierzesz te niecale 1600kg?

Na stronie BMW jest napisane 1755kg dla 530ix. Polift utyl o +150kg?


Kolejna sprawa - waga ma oczywiscie duzy wplyw na zwinnosc aut, ale tak samo rozmiary czy technologia - zawieszenie, uklad kierowniczy, srodek ciezkosci, rozklad masy etc etc

530ix to 5m kolumbryna o gracji amfibii a nie baletnicy, Toyote Avensis w kombi tez nazwiesz zwinna baletnica z powodu 1400kg wagi? ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co poszło nie tak, że Słonik nie jest zachwycony elektrykiem? Z jego punktu widzenia jeździ się podobnie jak spalinowym. Natychmiastowy moment jest na pewno fajny, ale czy w codziennej jeździe z rodziną jest wykorzystywany?może tak jak klakierek napisał za małe doświadczenie w ilości przejechanych km elektrykiem? Osobiście nie sądzę. Adam tylko nie myl lepiej z taniej. Ogólnie zgadzam się z taką ideą, że konie elektryczne są tańsze niż mechaniczne, tańszy prąd niż paliwo i , że jak czegoś nie ma to się nie zepsuje. Tylko jak widać to wszystko na odczucia z jazdy nie wpływa. No ciekawie się zapowiada przewaga Bev nad Ice wg Słonika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane 1605kg. to by sie zgadzalo np z ta strona: https://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/107768/BMW-G30-5-Series-Sedan-530i-xDrive.html (waga przewaznie jest podawana z +70kg kierowca) Nie zapominaj, ze mam m pakietowe obnizone zawieszenie ktore jest dosyc twardawe no i kola 19 o dosc niskim profilu. Nabijasz sie tu kilka lat z nadwagi i4 a w zestawieniu z g30 to juz nie ma znaczenia? Tak nie tylko waga ma znaczenie ale nie zapominaj, ze G30 to nadal auto z preferencja na tyl, od marki slynacej z radosci z jazdy z idealnym rozkladem mas. do avenbsisa bym nie porownywal, nie ta liga.


Kilka fotek ix1(wiekszosc od dealera, przed ceramika i zaciemnieniem szyb). Od siebie dodam, ze ceramika + zaciemnienie szyb dosyc sporo dala (lakier wyglada na metaliczny chociaz nim nie jest). Ciekawe tylko jak ceramika dlugo sie utrzyma ale niby gwarancja na 5 lat.... pozyjemy, zobaczymy.

https://drive.google.com/drive/folders/1-mCkGlAzYZsHWyhS0VQND9qyGEaanY7q


Apropos tunelu. Ma cale 5-6 cm wysokosci.


Apropos jeszcze momentu. Bylem w sobote w Toruniu. Stal na swiatlach przedemna czerwony mustang robiac przygazowki. Jak tylk oswiatlo zmienilo sie na zielone wyrwal do przodu a ja toz za nim. Rajd skonczylimsy po 50 metrach bo autobus wyjechal :D


Przy okazji udalo mi sie przetestowac darmowe ladowanie pod lidlem. Bezuzyteczna rzecz. Moc ladowania 20kw, bylem w sklepie pewnie ze 20 minut i naladowalem cale 6kwh.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.