Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież w ogóle nie o to chodzi czy lepiej mieć kluczyk fizyczny czy w telefonie. Wiadomo, że telefon każdy ma cały czas że sobą. Wystarczyłoby, żeby była możliwość otwarcia klapy bagażnika czy maski przyciskiem/elektrozamkiem i nic więcej nie potrzeba.".

Kriss, czemu sadzisz, ze w Tesli nie mozna otworzyc bagaznika przyciskiem elektromechanicznym jak w kazdym innym aucie?

Dotykasz i sie klapa unosi, nie musisz tego robic z apki :roll:

Frunk jest bez guzika ale tam z reguly ludzie trzymaja kable do ladowania wiec az tak bardzo to nie wadzi.

 

aż obejrzałem ponownie film, jest przycisk do otwierania... to dla mnie tematu nie, skoro można otworzyć przyciskiem, ja nie używam kluczyka do otwierania auta i jakbym miał go w telefonie to na pewno bym go na co dzień nie nosił

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jesteś dobry w nagrywaniu filmików to nagraj filmik, gdzie w 3-4 sekundy wyjmujesz telefon z kieszeni, odblokowujesz , znajdujesz apke, odpalasz i otwierasz bagażnik. Najlepiej w 2 wersjach, jedna z wolnymi rękami, druga z 4-5 reklamówkami w obu rękach :D dla urozmaicenia moze być tez podczas ulewy :D

slonik, odpowiem dyplomatycznie - ani w iX1 ani w 5-er (zgadza sie?) nie masz automatycznie otwieranej klapy bagaznika z kluczyka (premium!) wiec dla Ciebie zadnej roznicy to i tak nie robi, mozesz zalozyc ze otwieranie z apki to taki gratisowy, bezsensowny feature :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

slonik, odpowiem dyplomatycznie - ani w iX1 ani w 5-er (zgadza sie?) nie masz automatycznie otwieranej klapy bagaznika z kluczyka (premium!) wiec dla Ciebie zadnej roznicy to i tak nie robi, mozesz zalozyc ze otwieranie z apki to taki gratisowy, bezsensowny feature :norty:

 

Tu cie zaskocze. Zarowno w serii 5 mam jak i w ix1 bedzie (to akurat w x1 jest w standardzie :D ) Gdybym nie mial to bym nie pisal, ze otwieram bagaznik z kluczyka nie wyjmuajc go z kieszeni. Elektrycznie otwierana/zamykana klapa bagaznika w serii 5 akurat wymagala nieduzej doplaty, ale jestem na 80% pewny ze nawet jak ktos nie ma tej opcj ito bagaznik z kluczyka tez sie otworzy, ale sie nie zamknie.

Opublikowano
Co do porownan Tesli z Golfem czy Golfa 3 z 8, nie komentuje nawet bo gadasz od rzeczy, serio.

Rownie dobrze mozesz napisac, ze obiektywnie nowe 7-er z V12 nie jest lepsze dla kazdego od Paska B5, ze to gorsza technologia bo wiecej pali, serio, odleciales z argumentacja ICE/BEV.

To jest kosmos, jak nie jesteś w stanie zrozumieć tego, że do fryzjera czy po zakupy do sklepu czy po dzieci do szkoły Golfem 8 zajedziesz IDENTYCZNIE jak Teslą 3. Różnice będą na poziomie innych rozwiązań producentów, detale tu i tam, końcowy efekt ten sam. A walczysz o to, jakby przejście na Teslę zmieniało Twoje życie, dzieci miały lepsze oceny w szkole, a drogi dla aut elektrycznych były kwiecistymi łąkami.


Porównując 7er do B5 mijasz się z tym o czym piszę. Porównanie będzie tutaj budżet za komfort.

Opublikowano
slonik, odpowiem dyplomatycznie - ani w iX1 ani w 5-er (zgadza sie?) nie masz automatycznie otwieranej klapy bagaznika z kluczyka (premium!) wiec dla Ciebie zadnej roznicy to i tak nie robi, mozesz zalozyc ze otwieranie z apki to taki gratisowy, bezsensowny feature :norty:

 

Tu cie zaskocze. Zarowno w serii 5 mam jak i w ix1 bedzie (to akurat w x1 jest w standardzie :D ) Gdybym nie mial to bym nie pisal, ze otwieram bagaznik z kluczyka nie wyjmuajc go z kieszeni. Elektrycznie otwierana/zamykana klapa bagaznika w serii 5 akurat wymagala nieduzej doplaty, ale jestem na 80% pewny ze nawet jak ktos nie ma tej opcj ito bagaznik z kluczyka tez sie otworzy, ale sie nie zamknie.

 

W moim struclowatym już F30 mam otwieranie mechaniczne bagażnika z kluczyka :D I też często otwieram nie wyjmując kluczyka z kieszeni :)

Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytałem ten artykuł, dzięki. W 100 procentach zgadza się z moimi dotychczasowymi doświadczeniami z testowania elektrykow. Około 200km i koniec jazdy co przekłada się na niecale 1.5 godziny podrozy. Moje najczęstsze trasy weekendowe to właśnie 250-300km i to jest wlasnie w tym wszystkim najbardziej denerwujace, ze kazdy wyjazd to nałożony przez ułomna technologie kaganiec na predkosc. Można sobie tłumaczyć, ze wystarczy zwolnić, wystarczy zrobić przystanek ale tez wystarczy kupić odpowiednie auto i czerpać przyjemność z jazdy a nie się meczyc :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest kosmos, jak nie jesteś w stanie zrozumieć tego, że do fryzjera czy po zakupy do sklepu czy po dzieci do szkoły Golfem 8 zajedziesz IDENTYCZNIE jak Teslą 3. Różnice będą na poziomie innych rozwiązań producentów, detale tu i tam, końcowy efekt ten sam. A walczysz o to, jakby przejście na Teslę zmieniało Twoje życie, dzieci miały lepsze oceny w szkole, a drogi dla aut elektrycznych były kwiecistymi łąkami.

Pogubilem sie juz w tej argumentacji, serio, nie wiem co udowadniasz :roll:

Ze TM3 i Golf to to samo dla Kowalskiego na codzien?

Ze BEV i ICE to to samo?

Dacia Duster czy inne Tipo za 80k PLN dla wszystkich bo wiecej nie trzeba/nie robi roznicy w codziennej jezdzie?


Naprawde nie wiem stary o co Ci chodzi, mialem ~3 lata temu Golfa 7-mke i ~10 lat temu Golfa 5-tke.

Teraz mam TM3. Jak dla mnie "troche" inne auta i do szkoly z dziecmi nie jedzie sie "IDENTYCZNIE" wbrew temu co mowisz :cool2:

Roznica jest na tyle duza, ze nie mialem problemu isc do salonu po TM3, po kolejne TM3 czy niedawno po TMY.

A jak wyjdzie odswiezone TM3 tez pewnie po nie pojde. Po Golfa czy innego Passata do salonu nie mam zadnej checi isc :oops:


Podobnych do mnie przypadkow sa setki tysiecy rocznie a skoro bedzie niedlugo kolejna Gigafactory w Meksyku znaczy sie, ze coraz wiecej ludzi chce odwozic dzieci do szkoly Tesla a nie Golfem bo jednak zauwaza roznice wbrew temu co piszesz :oops:


Ale zeby nadac tla dyskusji i zrozumiec Twoja argumentacje lepiej - jaki jest wg Ciebie powod dla ktorego wlasciciel powiedzmy A3 2.0 TDI idzie do salonu np po 340i?

Czym te auta sie wg Ciebie roznia w codziennej jezdzie?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale zeby nadac tla dyskusji i zrozumiec Twoja argumentacje lepiej - jaki jest wg Ciebie powod dla ktorego wlasciciel powiedzmy A3 2.0 TDI idzie do salonu np po 340i?

Czym te auta sie wg Ciebie roznia w codziennej jezdzie?

 

Np czas 100-200? Albo jeśli wolisz polityczna poprawność, to czas 95-140 :) A jaka jest różnica elektryka za 1m i taniego elektryka np

Skody w teście 1000km - relatywnie niewielka.


Albo różnica w tym teście i4 m40 a Plaid 1020PS, to różnica 10min, a i tak wszystkie elektryki „miażdży” tania Kia ceed phev.


W mieście różnice nie maja znaczenia, a na trasie osiągi są w praktyce „wirtualne”.

Opublikowano
Ze TM3 i Golf to to samo dla Kowalskiego na codzien?

Tak, różnia się sposobem tankowania oraz rozwiązaniami technicznymi, nieszczególnie zmieniającymi wiele.

 

Ze BEV i ICE to to samo?

Powiedziałbym, że między dieslem a LPG różnica tego samego typu. Inaczej się tankujesz, ale na niewiele to wpływa.

 

Dacia Duster czy inne Tipo za 80k PLN dla wszystkich bo wiecej nie trzeba/nie robi roznicy w codziennej jezdzie?

Wymień mi ile będzie różnic między zajechaniem Dusterem, TM3 i np. 911 do fryzjera. Moim zdaniem największa różnica będzie w komforcie foteli i zawieszeniu, ale końcowo niewiele to zmieni.

 

Naprawde nie wiem stary o co Ci chodzi, mialem ~3 lata temu Golfa 7-mke i ~10 lat temu Golfa 5-tke.

Teraz mam TM3. Jak dla mnie "troche" inne auta i do szkoly z dziecmi nie jedzie sie "IDENTYCZNIE" wbrew temu co mowisz :cool2:

Czyli jak? Dojeżdżasz szybciej, mniej Cię tyłek boli, korki Cie nie dotyczą czy co? Serio, co Ci zmienia BEV? Tylko już pomińmy żałosne zalety tabletów, bo jak wspominałem, do F126p też iPada możesz włożyć z internetem i filmami.

 

Podobnych do mnie przypadkow sa setki tysiecy rocznie a skoro bedzie niedlugo kolejna Gigafactory w Meksyku znaczy sie, ze coraz wiecej ludzi chce odwozic dzieci do szkoly Tesla a nie Golfem bo jednak zauwaza roznice wbrew temu co piszesz :oops:
Każdy nowy iPhone ściąga nowych klientów, bo jest nowy, a nie dlatego, że ludzie tego potrzebują. Ot, takie bezsensowne pompowanie konsumpcji w które wiele osób wpada, np. Ty ;) Wiele też Twoich opinii polega na wróżeniu przyszłości, a nie realnym przebiegu wydarzeń. Przy okazji, przepis o 2035 nadal nie jest klepnięty z tego co czytałem, jest opór mocny przeciwko bezmyślnemu pchaniu się w "nowoczesność".

 

Ale zeby nadac tla dyskusji i zrozumiec Twoja argumentacje lepiej - jaki jest wg Ciebie powod dla ktorego wlasciciel powiedzmy A3 2.0 TDI idzie do salonu np po 340i?

Czym te auta sie wg Ciebie roznia w codziennej jezdzie?

340i lepiej buduje ego. No i jest większe. Reszta jest mało znacząca w gruncie rzeczy.

To ja tylko dodam, że w zasadzie E32 spełnia moje oczekiwania jeśli chodzi o komfort podróżowania, gdyby nie było popsute, mógłbym tym jeździć na co dzień. Na pewno jest dobre 10 razy wygodniejsze od TM3, a do celu dojedzie i tak szybciej lub podobnie. W zasadzie wydaje mi się, że kwestia awaryjności starych aut jest powodem, dla którego większość z nas dąży do zakupu możliwie najnowszego modelu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ze TM3 i Golf to to samo dla Kowalskiego na codzien?

Tak, różnia się sposobem tankowania oraz rozwiązaniami technicznymi, nieszczególnie zmieniającymi wiele.

No to inaczej, jezeli dla Ciebie roznice pomiedzy tymi autami/technologia to niewiele (dla mnie wprost przeciwnie) - to czego bys oczekiwal od rewolucji w motoryzacji - teleportacji? Wody jako paliwa? Prawdziwego FSD level 5?

 

Ze BEV i ICE to to samo?

Powiedziałbym, że między dieslem a LPG różnica tego samego typu. Inaczej się tankujesz, ale na niewiele to wpływa.

Tankuje sie w domu, w pelnym komforcie, za grosze. Stacje DC odwiedzam 2-3x rocznie.

Zarowno diesel jak i LPG SMIERDZA, moje EV jest bezwonne.

Diesel i LPG halasuja, moje EV odjezdza spod domu w absolutnej ciszy.

Stary, ja tez chcialbym teleportacji ale poki co roznica i tak jest dramatyczna.

 

Dacia Duster czy inne Tipo za 80k PLN dla wszystkich bo wiecej nie trzeba/nie robi roznicy w codziennej jezdzie?

Wymień mi ile będzie różnic między zajechaniem Dusterem, TM3 i np. 911 do fryzjera. Moim zdaniem największa różnica będzie w komforcie foteli i zawieszeniu, ale końcowo niewiele to zmieni.

To chyba zalezy od subiektywnego progu "bolu"/irytacji rzeczy zwiazanych z motoryzacja czy tez ogolnie z detalami.

Im lepiej zarabiasz/wiecej posiadasz - tym bardziej jestes wygodny, chcesz by to otoczenie naginalo sie do Ciebie a nie odwrotnie. Dotyczy sie to najdrobniejszysz szczegolow - zarowno w motoryzacji jak i wszystkim innym.

Jechalem kiedys Dusterem, to jest podauto, 90% rzeczy w tym samochodzie mnie odrzuca, sprawia, ze nie mam przyjemnosci obcowania w takim miejscu nawet chwili, wolalbym jezdzic 15 letnia sprawna E90.

Rozumiem, ze sa rozni ludzie ale znowu wraca temat hipokryzji Slawomir - sprzedaj V klase i kup Partnera/Vivaro, przeciez te auta niczym sie nie roznia, nie?

 

Naprawde nie wiem stary o co Ci chodzi, mialem ~3 lata temu Golfa 7-mke i ~10 lat temu Golfa 5-tke.

Teraz mam TM3. Jak dla mnie "troche" inne auta i do szkoly z dziecmi nie jedzie sie "IDENTYCZNIE" wbrew temu co mowisz :cool2:

Czyli jak? Dojeżdżasz szybciej, mniej Cię tyłek boli, korki Cie nie dotyczą czy co? Serio, co Ci zmienia BEV? Tylko już pomińmy żałosne zalety tabletów, bo jak wspominałem, do F126p też iPada możesz włożyć z internetem i filmami.

Dojezdzam ciszej, auto jest bezglosne.

Czasem jak wyjezdzam o 6 rano a dzieci maja pokoj obok podjazdu - nie budzi ich dzwiek wiadra gwozdzi, a tak brzmi wiekszosc silnikow odpalanych na zimno.

Dojezdzam taniej, BEV ladowany w domu kosztuje tyle co nic, auta spalinowe na zimno pala po 10-12 l bez problemu po miescie.

Dojezdzam nie smrodzac wszystkim dookola - ani u siebie pod domem, ani pod szkola/praca - w PL to jest szczegolnie dramat, ludzie wycinaja DPFy, EGRy, jezdza na frytkach i WSZYSTKO inne co przychodzi czlowiekowi do glowy. Czasami wydaje mi sie ze nasz narod jest najbardziej kreatywny na swiecie jezeli chodzi o oszczednosci :norty:

Elektryczne webasto, brak irytujacego tunelu, brak durnot jak glupie naciskanie przycisku "start", brak szukania kluczyka w kieszeni, brak hamulca postojowego (czy tez raczej automatyczny, nie absorbujacy uwagi), nie martwienie sie jakims "nie palowaniem na zimno", brak potrzeby wciskania hamulca bo jest fantastyczny one pedal driving, absolutny brak laga na pedale gazu i dziesiatki dziesiatek innych rzeczy do ktorych czlowiek przyzwyczaja sie w mgnieniu oka. O rozsterkach moralnych jak ruska ropa czy dieselgate nie wspominajac.

Podobnych do mnie przypadkow sa setki tysiecy rocznie a skoro bedzie niedlugo kolejna Gigafactory w Meksyku znaczy sie, ze coraz wiecej ludzi chce odwozic dzieci do szkoly Tesla a nie Golfem bo jednak zauwaza roznice wbrew temu co piszesz :oops:
Każdy nowy iPhone ściąga nowych klientów, bo jest nowy, a nie dlatego, że ludzie tego potrzebują. Ot, takie bezsensowne pompowanie konsumpcji w które wiele osób wpada, np. Ty ;) Wiele też Twoich opinii polega na wróżeniu przyszłości, a nie realnym przebiegu wydarzeń. Przy okazji, przepis o 2035 nadal nie jest klepnięty z tego co czytałem, jest opór mocny przeciwko bezmyślnemu pchaniu się w "nowoczesność".

Kupilem 14 Pro (po wielu latach z Androidem) za jakies chore jak na telefon pieniadze. Rozstalem sie z S10 albo S20, nie pamietam juz, mial ze 3 lata.

Jakosc zdjec nieporownywalna (wczoraj wrocilem z wakacji i milo bylo przywiezc duzo ladnych fotek, lustrzanki juz nikomu sie nie chce na wakacje targac), "trzymanie" baterii nieporownywalne, mozna od rana do wieczora robic zdjecia, korzystac z netu i sie nie martwic bateria, w poprzednim telefonie po pol dnia czlowiek skazany na powerbank niestety.

Wiecej roznic (dla mnie) nie ma - czy to konsumpcja, czy to warte roznicy w cenie? - nie wiem, subiektywna sprawa. Moze jakis dedykowany RX100 za 1/2 ceny by zalatwil sprawe, ale komu sie chce chodzic z dodatkowym sprzetem w kieszeniach..? (cos jak z tym kluczykiem fizycznym)

Ale zeby nadac tla dyskusji i zrozumiec Twoja argumentacje lepiej - jaki jest wg Ciebie powod dla ktorego wlasciciel powiedzmy A3 2.0 TDI idzie do salonu np po 340i?Czym te auta sie wg Ciebie roznia w codziennej jezdzie?

340i lepiej buduje ego. No i jest większe. Reszta jest mało znacząca w gruncie rzeczy.

To ja tylko dodam, że w zasadzie E32 spełnia moje oczekiwania jeśli chodzi o komfort podróżowania, gdyby nie było popsute, mógłbym tym jeździć na co dzień. Na pewno jest dobre 10 razy wygodniejsze od TM3, a do celu dojedzie i tak szybciej lub podobnie. W zasadzie wydaje mi się, że kwestia awaryjności starych aut jest powodem, dla którego większość z nas dąży do zakupu możliwie najnowszego modelu.

TM3 tez jest wieksza od Golfa, to roznica segmentu, do tego dzieki BEV roznica w wymiarach zew/wew - wiecej miejsca z tylu, wieksza przestrzen ladunkowa etc.

E32 - po czesci sie zgodze ale reanimowanie trupa jest czasochlonne i kosztowne, w krajach takich jak Norwegia nierealne wrecz bo ceny roboczogodziny serwisu beda 10x wyzsze od ceny materialow.

W przypadku daily, jezeli nie jestes mechanikiem samochodowym z duza iloscia wolnego czasu to skarbonka bez dna.

Co do ego sie nie zgadzam zupelnie - ego Kowalski buduje debadged 518d w m-pakiecie albo 15 letnia A6 3.0 TDI zamiast jakas Corsa/Astra nowsza o 10 lat. A nie 340i.

Brzmisz troche jak stary czlowiek i morze, trzeba bylo smakowac motoryzacje mniejsza lyzka to bys dluzej usmiechniety chodzil moze?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam piszesz o poszukiwaniu wygody a wsiadasz codziennie w głośne auto z nieprzyjemnie twardym zawieszeniem. Jak wsiadam do bmw to czuje ta solidność, ciszę, dbałość o detale a im wyższy model tym jest tego dużo wiecej. Ze srajfonami to już w kosmos odleciales całkowicie. Zona ma s20, ja przez ponad rok miałem 13 pro max, teraz mam 12. Różnicy w jakości zdjęć miedzy tymi 3 telefonami nie widzę żadnej, baterie tez szału nie robią. Corka po przesiadce z 12 która ładowała często 2 razy dziennie jest rozczarowana bateria w pro maks. Tutaj przyznam racje Sławomirowi, kupuje te telefony bo są ladne, no i mając watcha i ipada dobrze sie ze soba integruja. Watch z lte jest dla mnie akurat super przydatny bo pracujac z ludźmi z różnych stref czasowych czy nawet w godzinach pracy idąc sobie zrobić kawę czy na pole nie musze ciagle targać telefonu bo wszystko przyjdzie na watcha. Dlatego tez uwazam ze ta cała info rozrywka tesli jest guzik warta bo mam juz swój ekosystem i naturalnym jego elementem jest w moim przypadku Apple car play a nie kolejny system firmy krzak. Rozwiązania od Google wcale nie są gorsze a pod wieloma względami lepsze. Design sprzętów Apple mi sie bardziej podoba na dziś dzień.


Z wielkością z tylu w tm3 tez się nie rozpędzaj bo przez baterie w,podłodze i nisko położona kanapę jest tam ciasno i niewygodnie.


Tu masz porównanie. Zachar sam za sobą

Tesla od 15 minuty

Golf od 11 minuty.


Śmiem twierdzić ze w golfie z tylu ma wygodniej. Tunelu może nie ma w tesli…. Bo cała podłoga jest tunelem :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam piszesz o poszukiwaniu wygody a wsiadasz codziennie w głośne auto z nieprzyjemnie twardym zawieszeniem. Jak wsiadam do bmw to czuje ta solidność, ciszę, dbałość o detale a im wyższy model tym jest tego dużo wiecej.

Przekrecasz to co pisze. Mowilem o tym, ze czlowiek robi sie "wygodny" w rozumieniu szuka rzeczy ktore mu idealnie pasuja.

Nie pisalem o wygodzie/komforcie poszukiwania.

Specjalnie doplacalem za obnizone zawieszenie, za 20" kola o profilu 35. Taka jazda sprawia mi przyjemnosc w polaczeniu z 3,5s do setki i kilkaset kg baterii tuz nad ziemia.

Gdybym szukal komfortu/ciszy/prestizu to przesiadlbym sie z F10 na G30 z komfortami i AD i wozil sie dalej w kapeluszu. Zupelnie nie moja bajka poki co.

 

Tutaj przyznam racje Sławomirowi, kupuje te telefony bo są ladne, no i mając watcha i ipada dobrze sie ze soba integruja.

14 pro ostatnie co bym o nim powiedzial, ze jest ladny. Ma komicznie wystajaca wyspe, jest gruby i duzo ciezszy w porownaniu do S10/20.

Z ipada i macbooka juz dawno nie korzystam, zegarek nosze najczesciej Garmina wiec z niczym mi sie ten tel. nie integruje.

Za to zdjecia robi bajka i tak jak pisalem - bateria jest bardzo dobra przy intensywnym uzytkowaniu.

Jezeli Ty albo Twoja zona macie inne zdanie - nie mam z tym zadnego problemu.

 

Z wielkością z tylu w tm3 tez się nie rozpędzaj bo przez baterie w,podłodze i nisko położona kanapę jest tam ciasno i niewygodnie.

Tu masz porównanie. Zachar sam za sobą

Tesla od 15 minuty

Golf od 11 minuty.

Śmiem twierdzić ze w golfie z tylu ma wygodniej. Tunelu może nie ma w tesli…. Bo cała podłoga jest tunelem :D

 

Lubie takie porownania bo mozna "sprzedac" wszystko jak sie ma z tego benefity.

Mialem tez Golfa, mam TM3 wiec wiem o czym pisze.

Zreszta, spojrzmy na rzetelnosc "testu", nie wiem jak Ty ale ja z kolanami w kratce wentylacyjnej nie jezdze (do tego plecy prawie w pionie) :cool2:

Jezeli chcesz ciagnac ta farse - wklej centymetry dla obu aut - sa standardowe testy (fotel odsuniety na 1m) i zobacz ile cm luzu jest z tylu dla obu aut.

 

52731925563_5a8f10003d_o.png

 

52731925588_b5fffdf40a_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale słuchałeś ten film? Zachar mówi, ze w tm3 z przodu kolanem zachacza o ekran. Nawet z przodu uda wiszą w powietrzu a kolana sa na wysokości deski. Kat siedzenia zachar ustawia taki aby mieć 100 procent prawidłowo pozycje, czyli ręka na kierownicy z wystającym za nią nadgarstkiem. Kiedyś oglądałem zachara i jest on raczej pozytywnie nastawiony do tesli, pokazywał to auto jeszcze przed oficjalna sprzedażą w Polsce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stary, naprawde mozesz przekrecac to na milion sposobow i niczego to nie zmieni - centymetry nadal beda centymetrami.

TM3 ma o 25cm dluzszy rozstaw osi od Golfa mk8, w kabinie z tylu masz 5-7cm wiecej na kolana jak oparcie przedniego fotela jest odsuniete o 1m od pedalu hamulca.

Dla porownania mozna tez zerknac na i4 - auto od TM3 dluzsze o 9cm a z tylu miejsca minimalnie mniej (platforma spalinowa)


Co do wiszacych ud - zgadza sie, siedzisko fotela w TM3 jest dosyc krotkie, jest 6cm krotsze niz w Golfie.

Ogolnie fotele w TM3 sa dziwne - z jednej strony sa naprawde komfortowe i wygodne zarowno na krotkich jak i na dlugich trasach.

Ale z drugiej strony moglyby byc odrobine dluzsze z lepszym podparciem bocznym. O wentylacji nie wspominajac.

Do lamanych komfortow z 5-er dzieli je przepasc ale sa imho lepsze niz sportowe w 3-er, tam po 2-3h jazdy wbijaly sie w uda od dolu powodujac spory dyskomfort - nie pomagalo ani ustawienie kolyski ani tej wysuwanej czesci. No i nie byly zbytnio komfortowe (odrobine za twarde).


PS. Pozycja za kierownica Zachara w Golfie jest absolutnie niepoprawna i przede wszystkim niekomfortowa - nie da sie tak jezdzic na codzien bo mialby skurcze w lydce po pol godziny - jak kolano sie wbija w deske rozdzielcza to jak on wciska pedal hamulca?? - do tego musisz podniesc kilka cm noge z pedalu gazu, przeniesc ja na pedal hamulca i czasami mocno/gwaltownie nadusic do oporu - przy jego pozycji jest to niewykonalne.


Ogolnie - sadzanie 2m czlowieka samego za soba w aucie kompaktowym i udowadnianie ze "sie da" czy ze jest to w jakikolwiek sposob mozliwe/komfortowe jest bzdura :duh:

 

rI9k9kpTURBXy83ZDg4YzZmZGNjY2M5MDdjNDEzMmQyNWZiZWRjM2FmZi5qcGeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

 

F4sk9kpTURBXy9iZmFiYmU1NTAzNGE2MmIzZjAyMzlmNmU1MTIzOTY5NS5wbmeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

 

HPTk9kpTURBXy9kMWMxY2RkZWVkNjdlZjQ0YTFiOTMwNGY0YTk4OGY5ZC5wbmeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

rI9k9kpTURBXy83ZDg4YzZmZGNjY2M5MDdjNDEzMmQyNWZiZWRjM2FmZi5qcGeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

 

F4sk9kpTURBXy9iZmFiYmU1NTAzNGE2MmIzZjAyMzlmNmU1MTIzOTY5NS5wbmeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

 

HPTk9kpTURBXy9kMWMxY2RkZWVkNjdlZjQ0YTFiOTMwNGY0YTk4OGY5ZC5wbmeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

 

To teraz spójrz Adam jak mocno sam jesteś nieobiektywny i na siłę nam wmawiasz że Twój wybór jest najlepszy. Liczby pokazują że Tm3 i i4 (który jest klasycznym coupé z założenia ciaśniejszym) ma praktycznie te same liczby, a w pewnych istotnych kwestiach i4 ma lepsze (np długość siedziska). Znajdź sobie historycznie jak się naśmiewałeś na ciasnotę w i4...


Jeśli chodzi o siedziska w Tesli, to są one bardziej miękkie, ale ja zdecydowanie wolę sporty i w tych Tesli nijak nie mogłem znaleźć wygodnego podparcia pleców. Teraz z liczb które wkleiłeś zrozumiałem - po prostu przednie fotele są krótsze (oparcie o 10mm, a siedzisko o 80mm). Do wszystkiego można się przyzwyczaić, więc nie można narzekać na Teslę, ale trzeba zachować przy tym umiar i obiektywność, o nie pluciu na inne auta nie wspominając.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

F4sk9kpTURBXy9iZmFiYmU1NTAzNGE2MmIzZjAyMzlmNmU1MTIzOTY5NS5wbmeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

 

HPTk9kpTURBXy9kMWMxY2RkZWVkNjdlZjQ0YTFiOTMwNGY0YTk4OGY5ZC5wbmeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

 

To teraz spójrz Adam jak mocno sam jesteś nieobiektywny i na siłę nam wmawiasz że Twój wybór jest najlepszy. Liczby pokazują że Tm3 i i4 (który jest klasycznym coupé z założenia ciaśniejszym) ma praktycznie te same liczby, a w pewnych istotnych kwestiach i4 ma lepsze (np długość siedziska). Znajdź sobie historycznie jak się naśmiewałeś na ciasnotę w i4...

 

BmFun - i4 jest zdecydowanie ciasniejsze z tylu od TM3 pomimo tego, ze jest o 9cm dluzsze, to nie jest moje widzimisie, jak masz mozliwosc to sprawdz oba samochody samemu ustawiajac fotel pod siebie.

Na pewno nie pomaga tez fakt, ze jest duzy tunel w srodku.


Co do cyferek - widze ze w auto swiat testowali 2 razy TM3 i za kazdym razem wyszly im rozne wyniki wiec niestety obiektywnosc tych cyferek nie jest najlepsza :roll:

Na tym drugim obrazku wychodzi, ze TM3 ma 4-5 cm wiecej z tylu i to by sie mniej wiecej zgadzalo z tego co pamietam jak testowalem i4.

 

F4sk9kpTURBXy9iZmFiYmU1NTAzNGE2MmIzZjAyMzlmNmU1MTIzOTY5NS5wbmeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

 

eoPk9kpTURBXy9kNjFlNTgzOWYzNmM0ZTM4YmJhZjk5YTlkYmVkNzQ4Yi5wbmeRlQLNAeAAwsPeAAGhMAE

 

Tutaj masz zdjecie przy fotelu przednim ustawionym pode mnie (187cm) - nie moglbym tak jechac sam za soba przez 1-2h, w TM3 nie ma takiego problemu.

Dlugosc siedziska nie ma zadnego znaczenia, chodzi o kolana - wbijaja sie w fotel przedni jak w najtanszym budzetowym Wizzair ;)

 

51815326063_d410fa5801_o.jpg

 

PS. Ja nie pluje na i4 - samochod, pluje glownie na spalinowa platforme bo jest to pojscie na maks skroty i tanizne byleby miec co sprzedawac (bo sie zaspalo ^^)

A platforma spalinowa to bardzo duzo wad - waga, osiagi, rozwiazania technologiczne, przestrzen dla pasazerow/na bagaze etc

Jak BMW sie ogarnie za 2-3 lata z typowo elektryczna platforma jestem pewny, ze bedzie DUUUUZO lepiej bo same napedy jak widac maja ogarniete juz a jakosc materialow wiadomo, ze lepsza niz w Tesli.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie tesla zbyt miękkimi fotelami chciała ukryć zbyt twarde zawieszenie. Pisałem o tym po jeździe próbnej, ze siedzi się jak na poduszcze :D Adam odnośnie podnoszenia nogi i hamowania. Przełóż to teraz na słowa zachara, który mówił ze zaczepia kolanem o ekran. W przypadku nagłego hamowania wyłamalby kolanem ekran?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cyrk z tymi danymi technicznymi. Bagażnik Tesli piszą że ma 405l, na stronie Tesli piszą że 561l + 88l frunk (https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/pl_pl/GUID-56562137-FC31-4110-A13C-9A9FC6657BF0.html), a np i4 470l, a w teście bana box, nie licząc franka to Tesli wchodzi 6szt vs 5szt., a po złożeniu siedzeń odwrotnie, o 1szt więcej niż i4, co na logikę sugeruje większą przestronność tyłu lub przynajmniej podobnie (częściowo pewnie dzięki nadwoziu hatchback).


Także tutaj obstawiam że to kwestia nastawienia testującego bardziej niż rzeczywiste istotne różnice :) Ale z ciekawości sam wsiądę. Z mojej pamięci TM3 z tyłu dla mnie bardzo ciasna była (182cm wzrostu) i sobie wyobrażałem że do sedana umieszczanie dzieci w fotelikach może być męczące, dlatego TMY tylko rozważałem, ale znajomy z 2 nastoletnimi dziećmi nie narzeka, także wszystko jest mocno subiektywne :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam odnośnie podnoszenia nogi i hamowania. Przełóż to teraz na słowa zachara, który mówił ze zaczepia kolanem o ekran. W przypadku nagłego hamowania wyłamalby kolanem ekran?

Wylamac moze by nie wylamal ale moglby haczyc, nie zdziwilbym sie, 2m wzrostu ma swoje konsekwencje, jak na moje TM3 to tez nie jest auto dla 2m czlowieka, nie zostalo pod taki wzrost projektowane.

Dzisiaj jadac do pracy sprawdzilem moja pozycje za kierownica i przy 187cm i fotelu ustawionym pod siebie - mam kolana okolo 11-12 cm od deski rozdzielczej.

Jednoczesnie kolyska i oparcie ustawione tak, zeby nadgarstki byly w miare na gorze kierownicy - taka pozycje uwazam za odpowiednia, nic nie hacze o ekran, noga pracuje bezproblemowo gaz/hamulec (rzadko i tak bo jest one pedal driving)


Co do zachara - sa na to odpowiednie patenty: :norty:


 

Cyrk z tymi danymi technicznymi. Bagażnik Tesli piszą że ma 405l, na stronie Tesli piszą że 561l + 88l frunk (https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/pl_pl/GUID-56562137-FC31-4110-A13C-9A9FC6657BF0.html), a np i4 470l, a w teście bana box, nie licząc franka to Tesli wchodzi 6szt vs 5szt., a po złożeniu siedzeń odwrotnie, o 1szt więcej niż i4, co na logikę sugeruje większą przestronność tyłu lub przynajmniej podobnie (częściowo pewnie dzięki nadwoziu hatchback).

Także tutaj obstawiam że to kwestia nastawienia testującego bardziej niż rzeczywiste istotne różnice :) Ale z ciekawości sam wsiądę. Z mojej pamięci TM3 z tyłu dla mnie bardzo ciasna była (182cm wzrostu) i sobie wyobrażałem że do sedana umieszczanie dzieci w fotelikach może być męczące, dlatego TMY tylko rozważałem, ale znajomy z 2 nastoletnimi dziećmi nie narzeka, także wszystko jest mocno subiektywne :)

 

Bagaznik nie wiem jak licza ale podejrzewam, ze w TM3 nie brali pod uwage wneki pod bagaznikiem ktora jest olbrzymia, zmiesci sie tam spora torba/walizka. W TMY to juz w ogole mozna czlowieka tam schowac ^^


Moje odczucia po tescie i4 - z tylu jest zdecydowanie mniej miejsca na kolana, wsiadalem bezposrednio TM3/i4/TM3 oba auta ustawione dokladnie pode mnie wiec to nie byla kwestia subiektywna ;)


I w zyciu bym tez nie zamowil tych foteli M do i4 - ta olbrzymia, plastikowa skorupa jest po prostu ochydna zarowno jak sie na to patrzy jak i dotyka.

Widac jak bardzo postepuje degradacja materialow/ciecie kosztow w autach :duh: i - dla porownania Audi S4 sprzed 15 lat

 

070_757495750.jpg

 

060_629039356.jpg

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.