Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Adam Twój fanatyzm jest przerażający :D

Wygodniejsze rozwiązanie jest gorsze, bo jest starsze... :lol:

Używanie przycisku na klapie jest o tyle upierdliwe, ze przez pół roku jest mocno ubrudzony, więc z pilota jest najwygodniej.


Tak przy okazji, ja mam w domu na pilota i na telefon otwieranie wszystkich bram wjazdowych/garażowych. Z aplikacji można otwierać 1km wcześniej, zanim podjadę do domu i to jedyna zaleta. Działa to dużo wolniej i mniej wygodnie niż tradycyjny radiowy pilot.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja chory jestem jak mam wyciągać kluczyk do otwierania auta czy bagażnika. Oczywiście dotyczy to tylko aut, które nie mają dostępu komfortowego. Bardzo fajnym rozwiązaniem w Jeepie jest dedykowany przycisk nad lusterkiem, do otwierania bagażnika jak i przyciski do otwierania bram garażowych, ogrodowych. Używanie telefonu do otwarcia bagażnika to nie jest kwestia ogarniania nowych technologii, to jest niewygodne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja chory jestem jak mam wyciągać kluczyk do otwierania auta czy bagażnika. Oczywiście dotyczy to tylko aut, które nie mają dostępu komfortowego. Bardzo fajnym rozwiązaniem w Jeepie jest dedykowany przycisk nad lusterkiem, do otwierania bagażnika jak i przyciski do otwierania bram garażowych, ogrodowych. Używanie telefonu do otwarcia bagażnika to nie jest kwestia ogarniania nowych technologii, to jest niewygodne.

 

Po prostu "piecze" Cię, że tego w Jeepie i M2 nie masz :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no pewnie :D w BMW i nie tylko jak ktoś ma kluczyk w telefonie to przecież nie wyciąga telefonu do otworzenia bagażnika


ostatnie używanie zwrotów przez Adama i wycieczek osobistych jest na delikatnie mówiąc niskim poziomie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeżeli chodzi o racjonalność wodoru jako napęd to jeżeli władza powie, że jest zielono a media przyklepią to 90% ludzi w to uwierzy. I nie ważne będzie, że realny ślad węglowy będzie większy niż jazda 25 letnim starym autem, ale tak będzie prawilnie, modnie i nowocześnie. I zielono (zapewne od dolarów :lol: :lol: )


Wykreuj potrzebę i dostarcz klientowi, potem tylko patrz jak cyferki na koncie rosną :8)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam Twój fanatyzm jest przerażający :D

Wygodniejsze rozwiązanie jest gorsze, bo jest starsze... :lol:

Używanie przycisku na klapie jest o tyle upierdliwe, ze przez pół roku jest mocno ubrudzony, więc z pilota jest najwygodniej.

Slawomir, wybacz ale sie nie zgadzam, a czy to moj "fanatyzm" czy Twoja wybiorcza logika/argumenty to juz inna sprawa.

1. Kluczyk fizyczny jest do dokupienia osobno jezeli ktos jest zwolennikiem "kiedys to bylo" - na moim przykladzie mowie Ci, ze przez 2 lata nawet przez mysl mi to nie przeszlo. W testowanym przeze mnie modelu S byl dolaczony i czlowiek po 2 latach nieuzywania kluczyka patrzy na to jak na osobny kalkulator albo papierowa mape w kieszeni bo te w smartfonie sa przeciez "niewygodne", nie?

2. Nie wiem ile osob kupuje osobne kluczyki do Tesli, czytajac fora sa to jakies ladowe ilosci, podejrzewam, ze Tesla ma dokladne statystyki i gdyby bylo inaczej - wrocil by do lask jak okragla kierownica w modelu S/X. Cena kluczyka przy cenie samochodu raczej nie jest problemem, no chyba ze masz inny punkt widzenia?

3. Z mojego punktu widzenia - bagaznik otwieram raz na kilka dni a fizyczny kluczyk MUSIALBYM nosic w kieszeni ZAWSZE - jest to czystej krwi idiotyzm, to znaczy znowu wracamy do punktu wyjscia - wole "stracic" 5s na otworzenie bagaznika z apki raz na kilka dni (i to tylko jak jestem na zewnatrz auta bo w srdoku z tabletu trwa to ulamek sekundy) niz nosic w kieszeni ZAWSZE kluczyk fizyczny, dbac zebym go nie zgubil, przekladac w spodniach etc

Identyczna sytuacja ktorej nie rozumiesz jest z "traceniem czasu" na ladowanie pol godzinne na DC w trasie - dla MNOSTWA osob na swiecie to jest ZALETA nad autami spalinowymi bo na codzien jezdza wokol komina i sie laduja w domu i potrafia przez pol roku nie jezdzic na stacje benzynowa i to, ze raz na miesiac czy raz na kilka miesiecy jadac gdzies ponad 300-400km musza zrobic pol godzinny stop w miedzyczasie idacsobie na siku czy hotdoga to nie jest zadna drama bo w ogolnym rozrachunku nadal oszczedzaja czas i jezdza po prostu wygodniej. Pisalem sto razy - kazda nowa technologia ma jakies kompromisy w stosunku do technologii wypieranej, nie inaczej jest z BEV.

4. Otwieranie klapy bagaznika przyciskiem jest nagle upierdliwe, ale to ze musisz otwierac manualnie wlew benzyny i miec upaparane rece co kilka dni nie jest juz problemem, nie? A elektryczna klapka ladowania w TM3 jest odwrotnie - bezsensownym gadzetem, nie? To wlasnie jest wybiorcza logika w Twoim wykonaniu imho.

5. anachronizm to anachronizm, piszesz ze wg mnie rozwiazanie starsze jest gorsze bo jest starsze - gdzie ja tak napisalem? Smartfona kazdy ma dzis w reku/kieszeni i aparat kompaktowy, papierowa mapa, kalkulator, dedykowany odtwarzacz mp3, kluczyk do auta, fizyczny pilot od webasto, notes z numerami telefonow, budzik czy slownik ortograficzny czy slownik polsko-angielski odchodza w niebyt czy Tobie sie to podoba czy nie, swiat idzie do przodu i trzeba sie z tym pogodzic, za rok czy dwa BMW tak samo sie pozbedzie fizycznego kluczyka, jestem gotowy sie zalozyc o flaszke jak masz ochote (BMFun napisze wtedy, ze w 1974r jakis inny producent juz to wymyslil i tak naprawde Tesla skopiowala pomysl :norty: )

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież w ogóle nie o to chodzi czy lepiej mieć kluczyk fizyczny czy w telefonie. Wiadomo, że telefon każdy ma cały czas że sobą. Wystarczyłoby, żeby była możliwość otwarcia klapy bagażnika czy maski przyciskiem/elektrozamkiem i nic więcej nie potrzeba. Argument, że przez pół roku klapa jest brudna osobiście odrzucam. To taka sama sytuacja jest z kartą płatniczą, nie trzeba jej nosić wystarczy "mieć w telefonie ".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja otwieram bagażnik prawie codziennie, a nieraz kilka razy dziennie. Otwieram przyciskiem na klapie, który nawet jeśli trochę brudny to w małym stopniu bo jest schowany trochę, a jak jest brudny i mokry to „kopnięciem” się otwiera.


Co do klapki to nie pamietam żebym się pobrudził o klapkę, bo jest w takim miejscu ze błota tam raczej nie ma. Za to na początku w ix3 po odłączeniu ładowarki zapominałem zamknąć klapki i musiałem wysiadać z samochodu, ale się szybko nauczyłem. Na stacji nigdy sobie nie brudzę rąk benzyną, bo używam rękawiczek jednorazowych, również do otwierania klapki :)


Fanatyzm o którym pisze Sławomir, to właśnie mówienie o klapce jako o przewadze Tesli, a jednoczesne bronienie totalnie niewygodnego rozwiązania otwierania bagażnika z aplikacji. Równie dobrze mogę mówić ze dywan świetlny w BMW jest przewaga, bo oświetla mi chodnik i mogę uniknąć wejścia w kupę która jakiś piesek mógł zostawić :-)

Opublikowano

Mnie zastanawia bardziej czy jak na jakimś parkingu, np podziemnym nie ma zasięgu to zadziała ta apka? Jak z tym jest Panowie mógłby ktoś wyjaśnić?

U mnie np na dole gdzie parkuje auta zasięgu prawie zawsze brak, czasami zdarzy się cud i się trafi ale nie jest to często. I np jak chcialem pościągać na androida yanosika czy spotifa to musiałem to robić poza parkingiem. Tylko dopiero byłoby super gdyby auta nie dało się otworzyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komunikacja aplikacji z autem jest raczej po Bluetooth, przynajmniej jak działa w funkcji kluczyka do otwierania drzwi, także problem nie powinien występować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tak samo używam bagażnika kilka razy dziennie. Zakupy, torba na silke, buty do biegania, rowerek dla dziecka. Przeważnie otwieram bagażnik znkluczykanktory mam w kieszenie spodni. Nie wyjmuje go, tylko naciskam przycisk przez spodnie. Jest to najwygodniejsza metoda bo jak mam zajęte ręce to otworze bagażnik zanim podejdę do auta nie odkładając reklamówek. Jak pada czy wieje to każda sekunda na dworze jest nieprzyjemna i lepiej niech się otwiera zanim podejdę do auta. Wlew paliwa otwieram pod zadaszeniem, dużo wyższa wygoda.
Opublikowano
Komunikacja aplikacji z autem jest raczej po Bluetooth, przynajmniej jak działa w funkcji kluczyka do otwierania drzwi, także problem nie powinien występować.

 

Nie sadze ze jest to poprzez bluetooth. Raczej tak jak w przypadku karty w telefonie odbywa się to przez nadajnik NFC.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tak samo używam bagażnika kilka razy dziennie.Nie wyjmuje go, tylko naciskam przycisk przez spodnie.

 

Słonik przebiłeś wszystkich :) na pewno apki przez spodnie się nie uruchomi :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być tez używany Bluetooth low emergy. BMW ma tutaj każde rozwiązanie które ma tesla plus dodatkowo 2 rodzaje kluczyków. Rozwiązanie jest bogatsze ale już można było przywyknąć do dwulicowości Adama gdzie

Brak czujników, ekranu centralnego, świateł adaptacyjnych czy tez kluczyka to nowoczesność natomiast brak podgrzewania siedzeń to jiuz bieda totalna i obciach.

Opublikowano

Adam, na forum jak zwykle rozwiązania są idealne, a w praktyce mamy tak:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/how-does-phone-app-connect-to-the-car.255731/


Nawet mam w któryś samochodach otwieranie z aplikacji, może to sprawdziłem ze 2 razy czy działa, nigdy nie wróciłem, bo jest to upierdliwe. I to NIE JEST 5 sekund. Tak jak każdy z nas, mam multum apek do obsługi sprzętu przez internet i to działa WOLNO. I znów - przycisk na kluczyku odpalam z ręką w kieszeni, telefonu nie jesteś w stanie obsłużyć bez użycia wzroku. Oczywiście, kluczyk trzeba nosić, ale to w sumie żadna niewygoda dla mnie, od tego ma się kieszenie?

Co do papierowych map/słowników/etc to masz rację, nowsze elektroniczne wersje są lepsze. Ale jaki to ma związek z kluczykiem do auta, serio nie wiem. Nawigacja jest w 99% lepsza od mapy papierowej, aplikacja w telefonie nie jest lepsza od kluczyka fizycznego, rozwiązuje jeden problem tworząc nowy! Tak samo jak auta elektryczne same w sobie.


Jeśli chodzi o brudzenie się, ja mówię o praktyce, więc się chyba rozmijamy mocno. Wlew paliwa jest brudny i to staromodne go otwierać dłonią, ale za każdym jednym razem używasz klamki aby wejść do auta, zapomniałeś? :D A że tył auta brudzi się najmocniej, to wie każdy kto jeździ samochodem, a nie tylko wali na forum teorie żeby udowodnić swoje racje.


Rzeczy które odniosły sukces były zawsze BEZSPRZECZNIE lepsze od tego, co zastępowały. Jeśli zmieniam Golfa II na Golfa 8 to wiem, że w razie wypadku będę chroniony 500% lepiej i to jest bezsprzeczny argument. Jeśli zmienię Golfa 8 na Teslę 3 to zalet jest tyle samo co wad, a przynajmniej nie da się powiedzieć co jest 100% lepsze obiektywnie dla każdego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W M2 jak i w wielu innych autach, pilotem można tylko zamek odblokować . I tak trzeba ręką podnieść klapę i zamknąć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla daje na niektóre egzemplarze modelu 3 dostępne od reki dodatkowy rabat w wysokości 6 procent. Czyżby rozpoczął się akt desperacji? Samochody przypłynęły z Chin a chętnych brak :cool2:
Opublikowano
Tesla daje na niektóre egzemplarze modelu 3 dostępne od reki dodatkowy rabat w wysokości 6 procent. Czyżby rozpoczął się akt desperacji? Samochody przypłynęły z Chin a chętnych brak :cool2:

 

 

After Tesla in mid-January the prices for all Model 3 and Model Y models generously reduced by up to 9,000 euros, immediately available models are now being discounted even further. Already since the beginning of the year, some immediately available models, some of which are already in the delivery centers or are still about to arrive, can be found on the Tesla website. Depending on the model, exterior color or interior color, the additional discount varies. Thus, we could discover further discounts of up to 4000 Euros.

 

https://www.shop4tesla.com/en/blogs/news/zusatzlicher-rabatt-von-bis-zu-4000-auf-sofort-verfugbare-tesla-model-3-y


Ciężko to wytłumaczyć ale ja bym uciekał z akcjami Tesli......

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rynek weryfikuje cenę. Przy cenie za LR 225 tys,

rozważę zmianę. Chociaż mówiąc szczerze do auta miejskiego jakim jest elektryk, przestało mi brakować mocy w ix3, a cenię funkcjonalność. Jako statystyczny Kowalski nie robię średnio więcej niż 50km, wiec deklarowany zasięg 460km to aż za nadto. Na pocieszenie Słonika, nie pamietam kiedy ostatnio w mieście używałem podgrzewanych siedzeń.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak model 3 będzie w tej cenie to tez weźmiesz czy tylko Y? Odnośnie grzania tylka to miałem już w wielu autach i przy moim użytkowaniu to raczej zbędny gadżet praktycznie nieużywany. Jak ktoś mieszk w Norwegii gdzie jest cały rok zimno i auto stoi pod chmura to pewnie must have, u nas mrozy są pare dni w roku a garaż sprawia ze auto jest ciagle ciepłe.


tesla zima https://fb.watch/j4dpfohB_B/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko TMY. TM3 za ciasna. Grzania siedzeń i kiery używam regularnie, ale tylko w X5 gdzie nie ma webasto. W każdym elektryku jest webasto, wiec zdalnie odpalam grzanie lub od razu po wejściu do auta w 2min nagrzeje mi tak jak chce, bo nie czekam aż się silnik nagrzeje, wiec bardzo rzadko w elektryku grzania foteli używam. Webasto to 100x większa przewaga BEV niż brak tunelu czy elektryczne klapki razem wzięte.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio poczytałem z translatorem niemieckie fora (głównie motor talk). Z tego co ludzie piszą ma ona tam swoje własne bardzo tanie leasingi. Np leasing na tm3 jest o polowe tanszy niz na i4. Może u nas tez za jakiś czas to wprowadza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież w ogóle nie o to chodzi czy lepiej mieć kluczyk fizyczny czy w telefonie. Wiadomo, że telefon każdy ma cały czas że sobą. Wystarczyłoby, żeby była możliwość otwarcia klapy bagażnika czy maski przyciskiem/elektrozamkiem i nic więcej nie potrzeba.".

Kriss, czemu sadzisz, ze w Tesli nie mozna otworzyc bagaznika przyciskiem elektromechanicznym jak w kazdym innym aucie?

Dotykasz i sie klapa unosi, nie musisz tego robic z apki :roll:

Frunk jest bez guzika ale tam z reguly ludzie trzymaja kable do ladowania wiec az tak bardzo to nie wadzi.


Slawomir, praktyka - polowe przypadkow otwieram bagaznik z tabletu bedac jeszcze w aucie po zajechaniu do domu (zajmuje to 0,5s bo guzik jest na stale na glownym ekranie), 30% przyciskiem na klapie jak podchodze do auta, i 20% z apki (trwa to 3-4 s, apka nie muli, nie laczy sie przez 20s z sutem etc, dziala blyskawicznie).

Nigdy, PRZENIGDY nie zamienilbym tego rozwiazania na noszenie dedykowanego kluczyka w kieszeni, to jakis absurd.

Tak samo pozbylem sie kluczy od domu zamieniajac zamki na elektroniczne.

Powtorze po raz dziesiaty - masz taka oldskulowa potrzebe, zamawiasz sobie tradycyjny kluczyk, nie rozumiem Twojego problemu, serio.


Co do porownan Tesli z Golfem czy Golfa 3 z 8, nie komentuje nawet bo gadasz od rzeczy, serio.

Rownie dobrze mozesz napisac, ze obiektywnie nowe 7-er z V12 nie jest lepsze dla kazdego od Paska B5, ze to gorsza technologia bo wiecej pali, serio, odleciales z argumentacja ICE/BEV.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jesteś dobry w nagrywaniu filmików to nagraj filmik, gdzie w 3-4 sekundy wyjmujesz telefon z kieszeni, odblokowujesz , znajdujesz apke, odpalasz i otwierasz bagażnik. Najlepiej w 2 wersjach, jedna z wolnymi rękami, druga z 4-5 reklamówkami w obu rękach :D dla urozmaicenia moze być tez podczas ulewy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.