Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...

sloniku, primo nie pisalem o managerze a o dyrektorze, subtelna roznica :duh:

Kolejna sprawa - piszesz mi o jakichs lekarzach, informatykach i bog wie kim jeszcze a ja pisze Ci o sobie i jednym z dyrektorow w moim elektrycznym biurze, 2 konkretnych osobach, nie wiem co ma z tym wspolnego glassdoor, fluff jobs czy 120 wizyt u "dobrego lekarza" tygodniowo, WTF? :D


To, ze w Polsce mnostwo osob zarabia swietne pieniadze (zarowno jak na norweskie czy szwajcarskie warunki) nie jest zadna tajemnica, absolutnie nikt tego nie neguje i trzeba sie z tego tylko cieszyc ze jest u nas w kraju lepiej i lepiej!

 

Norwegoa statystyczxnego nie stac na taycana i nie czruj mi tutaj.

Nikt takiej tezy nie wysuwa (bylaby absurdalna), dyskutujesz sam ze soba jak to masz czesto w zwyczaju :cool2:

No chyba, ze przez "stac" masz na mysli wydawanie 70% pensji na raty za auto ^^


----------------------


https://www.bmwblog.com/2023/02/16/2023-bmw-x1-xdrive28i-test-drive/


Duzo sie przewijalo info a propo "intuicyjnosci" nowego OS8 BMW.

Warto poczytac informacje z bloga BMW, raczej ciezko zarzucic stronniczosc :roll:

 

That means that all interaction with the infotainment screen is touch-based. However, the problem with that is the touchscreen wasn’t moved. The BMW X1 uses the same iDrive 8 screen as every other new Bimmer, which is too far away from the driver for constant touchscreen use, making it uncomfortable if you have to use it for more than a few seconds at a time. It’s a far cry from the days of dashboards buttons canted toward the driver for ease of reach.


The climate controls are also entirely touchscreen based, which isn’t anything new for iDrive 8 vehicles but it’s still so bad it’s worth mentioning. If you own an iDrive 8-equipped vehicle, have your passenger try to adjust the climate controls on their own and time them. It will easily take three times as long as it would in any other car.


As a driver, it’s worse. It requires pressing the climate menu button and then swiping back and forth between driver and passenger side climates, while also taking your eyes off of the road to figure out which identical circles control which aspect of the climate. It’s maddening and I can’t believe that UI design made it through BMW’s team unchanged.


BMW will argue that voice controls negate the need for using the touch controls and that its natural voice recognition software is better than ever. However, this is how using that goes: first you say “Hey, BMW” and wait for the system to engage, which takes about a second or two, if it even understands you (which is about 75 percent of the time). Then, you give it your command, which it will grant after another couple of seconds, again only if it understands you.

 

Nie dziwne, ze za chwile wchodzi OS 9.0 ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam alez dyrektorzy wcale nie maja wiele wiecej:


http://www.salaryexplorer.com/salary-survey.php?loc=162&loctype=1&job=320&jobtype=3 Average Yearly Salary Executive Director: 1,310,000 NOK

Director of operations http://www.salaryexplorer.com/salary-survey.php?loc=162&loctype=1&job=6164&jobtype=3: average Yearly Salary 909,000 NOK


Moza pora pojsc po podwyzke jesli zartabia 3 razy wiecej od ciebie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moza pora pojsc po podwyzke jesli zartabia 3 razy wiecej od ciebie?

Dzieki za rady, dopoki stac na Tesle z ogrzewanymi fotelami (w Norwegii pogoda nie taka atrakcyjna jak w PL :D ) - nie narzekam :cool2:

.

Opublikowano

https://magazynauto.pl/wiadomosci/wlosi-przeciwni-zakazowi-sprzedazy-aut-spalinowych-to-samobojstwo-i-prezent-dla-chin-grzmi-wicepremier,aid,2886


Mówiąc wprost, zakaz spalinówek od 2035 to debilizm EU ;) Pożyjemy, zobaczymy ile strajków musi być, żeby to "złagodzili" :8)

 

Adam, to przez Ciebie przemawia jakaś zawiść i opluwasz auta innych - v klasę, m2, ix1, 530i, ix3, x5m i pewnie jeszcze dłuższa. To do Ciebie nie dociera ze właścicieli tych aut one CIESZĄ i NIE CHCĄ ich zmieniać na Tesle.

Nie tylko na Teslę, ale w ogóle na elektryki, przynajmniej w tej formie co są. Jak już wspominałem, dla mnie ideał to elektryczny silnik wspomagający osiągi typu SF90, a nie typu Toyota Prius co teraz się najczęściej robi.


A już w temacie, OS8 to dla mnie jest KOLEJNYM argumentem, aby się definitywnie wstrzymać z zakupem BMW w tej chwili. Nie wiem, tam serio muszą kogoś wywalić na zbity pysk, żeby ta marka się w końcu ocknęła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
https://magazynauto.pl/wiadomosci/wlosi-przeciwni-zakazowi-sprzedazy-aut-spalinowych-to-samobojstwo-i-prezent-dla-chin-grzmi-wicepremier,aid,2886

Mówiąc wprost, zakaz spalinówek od 2035 to debilizm EU ;) Pożyjemy, zobaczymy ile strajków musi być, żeby to "złagodzili" :8)

Ja bym powiedzial inaczej, miec ~30 lat, 30 dlugich LAT (!!!) na wprowadzenie bezemisyjnych aut w Europie, na kontynencie gdzie sa najwieksze i najnowoczesniejsze motoryzacyjne firmy swiata, pracuja najtezsze inzynierkie umysly w automotive, i pozwolic w ciagu jednej dekady startupom z USA i Chin zepchnac sie do naroznika ringu to by Bareja tego nie wymyslil.

A pozniej wychodzi taki kundel polityk czy CEO jakiegos innego Renault i placze bo "sie nie da", bo "miejsca pracy", bo to i sramto.

Banda niekompetentnych, skostnialych dziadow, wstyd troche w jakim technologicznym ogonie Europa sie obecnie znajduje.

Im blizej 2035 tym wiecej skowytu bedzie - Mazda, Renault, Fiat, Toyota --> oj bedziemy jeszcze duzo sluchac szlochu w mediach.

.

Opublikowano

Ale po co Adam mają się te koncerny pchać w technologię BEV, która nie rozwiązuje żadnego znaczącego problemu? Tzn przesuwa zanieczyszczenia w inne miejsce świata, a najwięcej to do Chin, którym za to płacimy.


Główną winą koncernów jest to, że nie przewidziały kierunku POLITYKI. Unia nie kieruje się logiką, tylko grupami interesów i tutaj niestety obywatele unii zwykle przegrywają z lobbystami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam od tygodnia dola na ten zakaz spalinówek. To jakiś kierunek samounicestwienia się Europy, jej gospodarki i uzależnienie od Chin. Tez mam nadzieje, że to jakoś sie złagodzi i to co Sławomir pisał ze BEV będzie jednym z kolejnych napędów i w miastach będzie wypierał ICE.


To jest chore dla mnie co się dzieje w Norwegii z elektrykami i bardzo współczuje Adamowi że musi się dostosowywać do jakiegoś tam prawa Jante i pewnie mu wstyd jeździć dobra Tesla, bo przecież jego dyrektor ma eGolfa. Ja bym nie określał mianem niewyróżniania się jako cechy krajów rozwiniętych, tylko jakiejś tam nie liczącej się na świecie mentalności nie odróżniania się.


Szczerze mówiąc, to rozumiem teraz Twoja frustracje, bo jesteś fanem motoryzacji, bo jak inaczej siedziałbyś tyle na forum. Chciałbyś pojeździć fajnymi spaliniakami, piszesz tu o Porsche, Ferrari jakie to fajne auta ale wiesz że sens ich posiadania w Norwegii jest zerowy bo nie ma infrastruktury, przepisy uniemożliwiają tymi autami sie cieszyć, a prawo Junty powoduje ze nie wypada. A w głębi serca chciałbyś takim 911 pojeździć po drogach i poczuć radość z jazdy i wmawiasz sobie ze masz prawie taki samochód i cieszysz sie „świetnym” zawieszeniem Tesli podczas pokonywania ronda którego pokonać nie może sprawnie i4….


Ty Adam kupowanie fajnych aut nazywasz patrzeniem na metki, bo może w takim środowisku w Polsce się obracałes przed wyjazdem do Norwegii, ale większość powie ze to cieszenie się życiem. Stany Zjednoczone pod wieloma względami są lepiej rozwinięte od Norwegii, a tam jakoś świetnie sprzedają się Lambo i inne Porsche, a przemysł Hollywood ma się w najlepsze, a cały swiat chce z efektów tego przemysłu korzystać. Tam w filmach nie jeżdżą eGolfami czy Teslami :) W Stanach na ulicach elektryki to nisza i podobna liczbę BEV widuje w Warszawie.


Ty Adam na serio stosujesz się do prawa Jante tu na forum czy przyjezdnych do NO one nie obowiązują? :)


Nie sądź, że jesteś mądrzejszy od nas.

Nie sądź, że wiesz więcej niż my.

Nie masz prawa śmiać się z nas.

Nie sądź, że możesz nas czegoś nauczyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poziom dyskusji Adama sięgnął dna i granic absurdu. Nabija się z Polaków, marudzi o metkach ale co mam absolutnie każda zarobiona złotówkę kisić na koncie? To grobu przecież tych pieniędzy nie zabiorę a skoro uczciciwie zarabiam to odrobina przyjemności się należy. Wciskasz nam tu dyrdymały o jakims jante, próbujesz wmówić ze Norwedzy to żyją jak jacyś amisze a tymczasem napopularniejsze sprzedane auta w zeszłym roku w Norwegii

 

Tesla Model Y: 17,356

Volkswagen ID.4: 11,561

Skoda Enyaq: 7,133

BMW iX: 6,127

Volvo XC40: 5,279

Hyundai IONI 5: 5,044

Audi Q4 e-tron: 4,928

Audi e-tron: 4,740

Polestar 2: 4,692

Ford Mustang Mach-E: 4,226

 

Najwyraźniej jante nie każdego Norwega dotyczy :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun, czytam duzo Adam to, Adam tamto, ulewa Ci sie i ulewa, wiecej merytoryki a mniej zlosliwosci, pozdrawiam serdecznie :cool2:


Slawomir, krotko bo z tel., slonca wiatru i wody mamy nieskonczenie duzo, ropa sie kiedys skonczy i mamy ja od ludzi watpliwych moralnie, tyle wystarczy do bev.

W FCA pracuje kilkadziesiat tys ludzi a sponsoruja emisjami Muskowi Gigaberlin, czy tam nie ma ludzi z odrobina inteligencji u steru? Stac ich tylko na skomlenie? Patrza tylko na kwartal do przodu? Niech ich Chinczycy przejma jak tak skarlowacieli.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale co ty bredzisz? Stellantis ma dosyc sporo elektrykow w ofercie i to od kilku ladnych lat, ma tez w planach fabryki baterii. To ze CEO jest za zrownowazonym rozwojem i mozliwoscia wyboru to nie znaczy ze jes skostnialy, a ze nie ma klap na oczach i ma szersze horyzonty widzenia.
Opublikowano
Poziom dyskusji Adama sięgnął dna i granic absurdu. Nabija się z Polaków, marudzi o metkach ale co mam absolutnie każda zarobiona złotówkę kisić na koncie? To grobu przecież tych pieniędzy nie zabiorę a skoro uczciciwie zarabiam to odrobina przyjemności się należy. Wciskasz nam tu dyrdymały o jakims jante, próbujesz wmówić ze Norwedzy to żyją jak jacyś amisze a tymczasem napopularniejsze sprzedane auta w zeszłym roku w Norwegii

 

Nie rozumiem czemu wszyscy tak się przejmują tymi wypowiedziami kol. Adama, ja tylko przypomnę że populacja Norwegii, to mniej więcej populacja woj. mazowieckiego :) . Jakie to może mieć znaczenie i odniesienie w skali świata? Co wnosi do statystyk czym jeżdżą, co kupują Norwedzy ? NIC. Jest to dosyć specyficzne państwo odnoszące od lat sukces poprzez handel tą wstrętną, brudną ropą i wykorzystujące bezwzględnie każdą sytuację geopolityczną aby ugrać swoje (przykład wojny na Ukrainie). Ni jak porównywać to z innymi krajami i szukać analogii. Mają swój świat , który zupełnie nie znajduje odzwierciedlenia w innych miejscach na świecie. W niczym nie są lepsi jako społeczeństwo.....poprostu inni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja tylko przypomnę że populacja Norwegii, to mniej więcej populacja woj. mazowieckiego :) . Jakie to może mieć znaczenie i odniesienie w skali świata? Co wnosi do statystyk czym jeżdżą, co kupują Norwedzy? NIC.

 

Az sie slowa bylego szefa Froehlicha przypominaja :norty:

https://www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2019/06/27/bmw-says-european-customers-arent-demanding-evs/?sh=41593b2141bd


“Customers in Europe do not buy EVs. We pressed these cars into the market and they’re not wanted.

“We can deliver an electrified vehicle to each person but they will not buy them.”


W Norwegii tak sie rzucili na i4, ze w calej Europie trzeba czekac rok-poltora na kolejne dostawy :norty:


Ciekawostka - BMW i3, auto sprzed dekady, w przeciwienstwie do "najnowszych" elektrykow BMW mial frunk w ktorym mozna bylo chociazby schowac przewody do ladowania auta.

O braku tunelu z tylu tez oczywiscie nie trzeba wspominac, co elektryczna platforma to elektryczna platforma :cool2:

 

010_711006598.jpg

 

263_1576760771.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam czepiasz sie naprawde malo zanczacych rzeczy, przynajmniej dla mnie. W najwazniejszych parametrach BMW to nadal top notch: https://www.motor.no/bil/tesla-rekord-i-rekkeviddetesten-vinteren-2023/241590?fbclid=IwAR3SnXR_SvuUp5TkRyVMKUXzX7BhOpODt22D0tQ1JFVZnQpR4a5zXXVIlBY

 

model/zasieg deklarowany/zasieg osiagniety/spadek zasiewgu w zimie wzgledem deklarowanego

BMW iX1 428 337 −21,26%

Tesla Model Y 2WD 455 337 −25,93%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziś widziałem w Alpach TM3 z boxem na dachu na blachach ze Szwecji. Ciekawe jak często lądował i ile jechał. Wszystko „da się” :-)


Ad. I3, czyli oprocz pompy ciepła, także frunk i brak tunelu środkowego Tesla skopiowała z BMW. Ciekawe…

Opublikowano

 

Nie wiem jak cała reszta, ale ostatnie zdanie w artykule to kłamstwo:

"Jak widać podróż Teslą wyszła całkiem korzystnie cenowo - tym korzystniej, że realne ceny paliw na trasie byłyby wyższe niż tu przytoczone, zatem za 900 złotych realnie pokonany dystans byłby mniejszy."

Właśnie wróciłem z Alp i cena diesla w Czechach to ~7 PLN/l (najtaniej widziałem po jakieś 6,8). Fakt, w Austrii tankowałem po ok. 8 PLN/l, ale widziałem ceny ok. 7,80 PLN/l. Tak więc średnio, ceny jak w Polsce ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba można dzisiaj przyjąć , ze koszty paliwa i prądu w trasie są na podobnym poziomie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie można. Ich jedziesz ze sporo większa prędkością. Jak zrównała prędkość to się okaże ze elektryk pożera prąd jak szczerbaty suchary albo cię jedzie o kropelce. Bev jest drożej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.bentleymedia.com/en/newsitem/1428-bentley-announces-end-to-12-cylinder-engine-production-with-the-most-powerful-version-ever

https://www.slashgear.com/bentley-five-in-five-ev-plan-detailed-as-luxe-goes-green-by-2030-26709012/


"Production of Bentley’s iconic W12 engine to finish in April 2024 after more than 100,000 units produced in Crewe"


"The decision comes as part of Bentley’s acceleration towards a sustainable future through its Beyond100 strategy which will see the company’s entire model line fully electrified by the start of the next decade, reducing fleet average emissions to 0 g/km CO2."


"Bentley will launch a new electric model every year between 2025 and 2030, the luxury automaker has announced today, as it continues its Beyond 100 roadmap toward a fully-BEV range. Dubbed "five in five," the strategy will see a rapid evolution of the Bentley line-up, adding a fifth model to the current portfolio. It'll also mean an increase in workforce, with the current 4,000 employees expected to expand as BEV development accelerates."

 

52705458117_f1382f8a1a_o.jpg

 

Uciekaja jak szczury z tonacego okretu :norty: :norty:

.

Opublikowano

Jak to zobaczyłem, to od razu chciałem zamówić Batura, ale tylko 18 egzemplarzy, nie ma szans raczej.

https://www.bentleymedia.com/en/models/batur


Natomiast ja już powoli szykuję się do tego, żeby sobie kupić jakieś nowe V12 ostatniej generacji. Będzie pewnie cena leciała w kosmos czego bym nie kupił :8) Szkoda, że poza EU praktycznie nie ma silników 12 cyl, skoro EU zabija ICE, to zostaną tylko jakieś V8 produkowane dla ameryki :P Aczkolwiek jest nadzieja, że import indywidualny będzie możliwy, a amerykanie na pewno nie przejdą na gorszą technologię, bo mają za długie dystanse miedzy stanami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
amerykanie na pewno nie przejdą na gorszą technologię, bo mają za długie dystanse miedzy stanami.

1. W wiekszosci stanow ograniczenia na autostradzie to 110-120km/h, tam nie lataja jak ulani po 180-200km/h

 

2560px-US_Speed_Limits.svg.png

 

2. W realu w USA sama Electrify America i Tesla maja ponad 10k ladowarek DC, a zapowiada sie to co w linkach ponizej.

A wiec wracajac do Twojej tezy - zaklinaj rzeczywistosc dalej, kibicuje z popcornem ;)


https://electrek.co/2023/02/15/tesla-double-supercharger-network-us-opens-to-non-tesla-evs-white-house/

https://electrek.co/2023/01/30/travelcenters-ta-to-deploy-electrify-america-dc-fast-chargers/

 

52706428969_59bd68e923_o.jpg

 

52706590590_98efc7fdb7_o.jpg

 

------------



Ciekawostka z Norwegii jeszcze

Od poczatku roku BMW praktycznie nie dostarczylo zadnych elektrykow, wypadlo poza pierwsza 25-tke, wszystko co mieli musieli upychac kolanem przed koncem roku, a teraz wyrwa w dostawach, poszly pewnie na inne rynki.

 

52705673362_27f03deedd_o.jpg

.

Opublikowano

Nie wiem czy Adam byłeś w stanach kiedyś, ale tam jak jedziesz z miasta do miasta zdarza się, że masz np. na nawigacji skręć w lewo za 600km (tzn w milach jakoś). Zdarza się też, że nie masz zasięgu. Nie LTE czy 5G, nie masz zasięgu telefonu po prostu, żadnej sieci. Przez 50 albo 100km. Ani stacji benzynowej. Ani wody ani nic. W stanach podróże typu 1000km w Alpy jak u nas, to nie jest wyjątek, to jest normalna kolej rzeczy jak lecisz do stanu obok.


Nawet jeśli by dali ładowarki przy każdej głównej trasie co 50-100km, to i tak czas o jaki wydłużysz sobie podróż będzie okrutny. Także jestem 1000% pewien, że co jak co, ale tam będzie zdrowy system z BEVami jako alternatywą dla diesli i benzyn.


Dobrze, ze wkleiłeś te mapy, bo potwierdzają problem. W USA nie ma się gdzie ładować. Popatrz na taką Północną Dakotę. Stan powierzchni 55% Polski! Takich dziur rozmiarów mniejszych europejskich krajów mają tam więcej, co widać dobrze na mapie. A pojedyncze stacje ładowania przy głownych trasach nie rozwiązują problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slawomir - jest taki cytat filmowy "I'm trying to tell you that when you're ready, you won't have to". Dobrze pasuje do sytuacji ;)

Postaraj sie wyobrazic sobie, nie gdzie jestesmy w 2023r, a gdzie bedziemy w 2030r czy w 2035r.


Sama Tesla ma w US prawie 10k szybkich ladowarek DC, do konca przyszlego roku zamierza ta liczbe podwoic. Tylko do konca przyszlego roku.

To teraz wyobraz sobie ilosc ladowarek DC na drogach w 2030 czy 2035r gdy samochody elektryczne zaczna sie robic naprawde popularne.


~ miliard samochodow spalinowych nie zniknie z dnia na dzien z ulic :roll:


Pamietaj, ze 2035r to data zakazu sprzedazy nowych aut spalinowych a nie data znikniecia aut spalinowych z drog, te na drogach beda jezdzic spokojnie do ~2050-60r

W 2035r elektryki to bedzie powiedzmy 15-25% wszystkich aut na drogach.


Mi to w ogole nie spedza snu z powiek - jestem pewny, ze czeka nas w najblizszych latach sporo odkryc/przelomow jak teraz cala kasa pojdzie w R&D w elektromobilnosc - jezeli taki Hyundai potrafi juz robic instalacje 800V i ladowac sie w 20 min 10-80% to za dekade dwie nie bedziemy spedzali na ladowarce dluzej niz 10 min i zatrzymywali sie raz na 3-4h.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i za dekadę będzie się wtedy opłacało kupić bev na trasy. Kupować teraz bev na trasy i się męczyć dodatkowo wiedzac ze za dekade będą wiele lepsze jest skrajna głupota. Większość z nas tu kupujących nowe auta zdartej zmienić ze 2-3 razy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.