Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tylko watek byl akurat o mocnych SUV a nie mowilismy o 911 bo to auto sportowe i ludzie kupuja je tez wlasnie ze wzgledu na to, ze mozna je katowac i katowac a te dzielnie wszystko zniesie.

Bo za to sie tam tez doplaca. Raczej nikt przecietnego X5M czy innego Cayenne GT nie cisnie zero jedynkowo na codzien. Inny klient, inne potrzeby.

No więc właśnie pisałem, że te osiągi w SUVach są kompletnie na pokaz i nic nie warte. Bo jak jedziesz z rodziną czy z bagażami nie możesz ich wykorzystać. Masz je tylko do samotnych jazd, kiedy? Do pracy?

 

A przy okazji, przypomnę koszty użytkowania nowego BMW wynoszą 0 (rozmawialiśmy już o tym!!). Tesla nie ma niższych kosztów użytkowania niż BMW, ma niższy koszt przejechania (czasami) kilometra i tyle.

Zaprzeczasz sam sobie w jednym zdaniu.

Wyzszy koszt przejechania km to wyzszy koszt uzytkowania, z definicji.

Jezeli musisz wymieniac olej i filtry czy turbine po 2 latach to sa to wyzsze koszty uzytkowania.

Jezeli wykupisz dodatkowa gwarancje na 3 czy 5 lat to SA TO WYZSZE KOSZTY UZYTKOWANIA, tyle ze juz w cenie zakupu auta awansem a nie kilkanascie miesiecy pozniej.

BŁAGAM CIĘ. Coś Ty się tej turbiny doczepił?

Generalnie w 100% się nie zgadzam.

 

Nie mowimy o Tobie a o przecietnym kupujacym.

Jak w materialach prasowych/specyfikacji zaczna podawac czasy na Nurburgringu zamiast 100-200 czy 1/4 to wrocimy do tematu, powaznie, wyciagasz mialkie i naciagane argumenty. Smiem twierdzic, ze miazdzaca wiekszosc kupujacych 911 czy inne szybkie auta nie ma BLADEGO pojecia jakie ich auto ma czasy na Nurburgringu (czy gdzie ten Nurburgring sie w ogole znajduje na mapie) za to doskonale wie ile ich auto ma do setki, do 200 czy na cwiartke. Nie mowie o fascynatach, mowie o przecietnym kupujacym.

Podałem siebie jako przykład, tylko po to aby podkreślić jak dalece różne są motywacje klientów. Żeby obalić teorię, wystarczy jeden argument przeciw ;) Twój przeciętny kupujący jest przez Ciebie zmyślony. Przytocz dane, wróć do dyskusji, a nie pisz bzdur dla udowadniania swojej racji. Gdyby czasy 0-100 były kluczowe dla przeciętnego kupującego, to kto by kupował te wszystkie 2.0d business edition? Nie widzisz tego?

 

Ja uważam, że do jazdy na co dzień wystarczy V-klasa z 2.0D i 8.5 do setki.

I dlatego mam w garazu 7-er z V12 i 500 HP Cayenne.

Hipokryzja Slawomir, hipokryzja i jeszcze wiecej hipokryzji.

Sprzedaj mocne auta, pojezdzij na okretke V-klasa przez 2 lata nie wsiadajac do niczego innego i wrocisz i mi powtorzysz tu swoje argumenty ok?

W środę wyjeżdżam w Alpy (w lutym jeszcze nie byłem), biorę naturalnie V-klasę i nawet nie wiesz jak się cieszę, że tym samochodem pojadę. Pisałem już też chyba, że gdybym miał mieć mniej samochodów w domu, to V-klasa była by przedostatnim samochodem, który bym chciał sprzedać. Kompletnie tego auta nie doceniasz i nie rozumiesz.


Zresztą generalnie, nawet walić te wszystkie rzeczy co wypisałem powyżej, tak naprawdę uważam, że bardzo mocno nie rozumiesz do czego służy samochód. Służy do przemieszczania siebie, pasażerów oraz bagaży. Bardziej niż osiągi liczy się dla mnie ogólny komfort, dlatego mogąc kupić np. X7 (rozważałem zanim zrobili lifta :roll: ), uznałem że te wszystkie przewagi BMW w tym przypadku są niewiele warte. X7 będzie od Vklasy lepsze w 90% rzeczach, które NIE SĄ WAŻNE. Tak jak i Tesla w Twoich porównaniach, wygrywa w rzeczach, które nie są ważne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby autor zadal sobie 10 min trudu to wiedzialby, ze cena/dofinansowania w tym przypadku nie maja nic wspolnego z popytem czy tez jego brakiem na EV w Norwegii w styczniu, na wszystkich rynkach praktycznie jest to slabszy okres sprzedazy aut.

W Norwegii w styczniu sprzedalo sie najmniej samochodow od 60 lat, przez te 60 lat bylo 60 styczni i w kazdym z nich sprzedaz byla wiele wieksza. Masz racje fuck logic. Przestan sie wiec osmieszac.

sloniku, to Ty sie osmieszasz bo nie rozumiesz o czym piszesz, nic nowego, nie martw sie - juz tlumacze.

Artykul w pudelku insynuuje, ze auta elektryczne przestaly sie sprzedawac bo cena wzrosla z powodu uciecia doplat do aut elektrycznych o iles tam koron - "kilka" jak to pisza.

Ja Ci tlumacze, ze jest to bzdura nie majaca nic wspolnego z doplatami do BEV chociazby z 2 powodow

1. Najpopularniejsze auto w 2022r pomimo ukrocenia doplat jest jeszcze tansze w 2023r.

2. Auta spalinowe, ktorych doplaty nie dotycza - w grudniu sprzedalo sie 2503 szt, w styczniu 36 szt


Dealerzy upychali kolanem wszystko co sie dalo w grudniu bo bylo zamieszanie z VAT, z podatkiem od wagi etc a w styczniu byla jedna wielka czkawka i pustka na placach. W lutym wszystko wroci do normy. Tyle.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ależ nie musisz mi tłumaczyć bo ja mam internety u umiem czytać. Pisałem tu wielokrotnie ze sprzedaż siądzie w przyszłym roku i siadła. Jak zwykle nie powiesz całej prawdy. Podwyżki podatków dotyczą nie tylko bev ale tez ice także wszyscy spieszyli się żeby odebrac i kupić w zeszłym roku. Tak jak ty się śmiejesz ze mnie ze się polasilem na dopłatę tak norki się rzuciły na te pare złotych tanszego auta prźez brak VAT. To ze tesle są teraz tansze bo elon widząc widmo braku back loga zamówień i placów pelneych niesprzedanych aut nerwowo obniżył ceny, to już norki tego nie przewidziały :D artykuł w 100 procentach odzwierciedla prawdę. W zakup bev pchają norkow ulgi podatkowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszyscy macie rację i nikt jej nie ma bo każdy rozciąga swoje osobiste podejście do sprawy jakby miało być regułą dla wszystkich. Taki niekończący się monolog każdego z każdym. Tak już od jakiś 50 stron.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
[quote name="Kriss33"

Dla mnie nie ma wymowki ze tam jest 600 a tam 1000 KM i to "niesprawiedliwe".

Nikt nikomu sufitu nie zakladal jezeli chodzi o moc' date=' dla mnie to jest porownanie topowych wersji - a to, ze jedna firma w danej cenie potrafi wykrzesac 1000HP a druga firma w danej cenie/technologii potrafi wykrzesac max 600 HP to nie jest problem elektrykow a problem aut spalinowych, jest to tylko kolejny kamyczek do ogrodka "przewagi technologicznej" BEV.


nie po to czlowiek zamozny idzie do salonu Porsche czy Lambo po TOPOWA wersje SUV zeby go pozniej upokarzala (serio, ciezko to inaczej nazwac) na swiatlach plebejska Tesla za polowe ceny.

Prestiz, marka, materialy etc to wszystko jest ULTRA wazne ale idea laczaca te topowe wersje jest taka sama - te auta maja byc NAJ - najmocniejsze i najszybsze na rynku. A nie byc upokarzane przez melexy na baterie z 10 letnia historia.

[/quote]

 

Adam uwaga, siedzisz?? PRZYZNAJĘ CI RACJĘ :cool2:

to, ze jedna firma w danej cenie potrafi wykrzesac 1000HP a druga firma w danej cenie/technologii potrafi wykrzesac max 600 HP to nie jest problem elektrykow a problem aut spalinowych, jest to tylko kolejny kamyczek do ogrodka "przewagi technologicznej" BEV.


To uczciwe podejście i ja z tym nie polemizuje, mimo, że wczesniej widziałem porówanie 1000 KM vs 600 KM. Tylko, że to jest porówanie topowych modeli SUV.

Oczywistym jest, że te osiagi zapewne wielu nie wystarczą, żeby wybrać takie auto, bo na wybór auta składa się wiele cech i dla każdego jest wazne co innego.

Opublikowano

so.. dodam swoją opinię na temat TM3LR; Model po lifcie 2021r.

Wypożyczyłem auto na dwa dni, głównie wziąłem teslę bo była jednym z najtańszych w ofercie, a dodatkowo ciekawość itp..

Nie ładowałem, dostałem z baterią 90%, oddałem z niecałym 30%..

Ogólnie - przekazanie auta, uruchomienie, stan licznika i baterii - wszystko na apce, więc duży plus za brak styczności z typowym biurem typu hertz;

Idziesz na parking, włączasz appkę, otwierasz auto i thats it.

Sterowanie z tableta - navi - 5/5,

Jak dla mnie wadą był brak pokrętła potencjometru radia..

Sterowanie klimą z tableta - ok;

Wycieraczki - włącznik na dźwigni, reszta z tableta... dziwnie, może kwestia przyzwyczajenia.


Napęd - 5/5, fajnie przyspiesza, fajnie hamuje, fajnie skręca. moc dostępna w każdym momencie, duży plus. jeździło mi się podobnie jak poprzednim audi. Po powrocie do bmw wyraźnie czułem mułowatość 2.0d :mrgreen:


Wygląd zew - kwestia gustu, już wcześniej pisałem, że nie mój styl..


Wnętrze - ascetyczne, może się podobać, bo zmierzchu nie mogłem się przyzwyczaić do braku zegarów przed kierownicą jak szukałem z jaką prędkością jadę i jaki jest speed limit, w dzień nie było tego problemu.


Fotele - skaja jak skaja, ogólnie za miękkie jak dla mnie...

Schowki na konsoli środkowej - ok, głębokie, może jakiś organizer by się przydał..


Drzwi bezramkowe - przy deszczu i uchylonej szybie, woda leci do środka, ale to chyba wszystkie bezramkowe tak mają.


Ogólny feeling - auto ciche, przyjemnie się tym jeździ. Nie zauważyłem "trzasków" czy innych dziwnych odgłosów. W BMW się zdarzają z okolic deski rozdzielczej..

Feeling wnętrza - jak dla mnie za surowe. brak tzw otulenia kierowcy jak to jest w bmw czy audi. Materiały w tesla są ok, ale wracając do bmw, kierownica leży w dłoni zdecydowanie lepiej, tunel środkowy, wykończenia z alu, alcantara itp tego zdecydowanie brak w tesli.


Podsumowanie - czy bym kupił?

TAK - ale nie za 250-300k.. mam już swój wiek i lubię tę odrobinę komfortu.. auto w wykończeniu trochę przypomina tańsze auta, wcześniej gdzieś brałem nowe Tipo.. podobny poziom feelingu wnętrza.


BTW - widziałem genesisa gv60 i na ulicach i w jakimś "markecie" był showroom, mimo, że nie gustuję w takich mini suvach, auto zgrabne, ładne (trochę podobne do macana), interior duży plus..

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No więc właśnie pisałem, że te osiągi w SUVach są kompletnie na pokaz i nic nie warte. Bo jak jedziesz z rodziną czy z bagażami nie możesz ich wykorzystać. Masz je tylko do samotnych jazd, kiedy? Do pracy?

Ja bym sie pokusil o jeszcze wieksza generalizacje tematu.

Wiekszosc osiagow ogolnie w autach (nie tylko SUV) jest "na pokaz" bo auto zazwyczaj jedzie zgodnie z przepisami, w korkach, z rodzina etc etc

Co nie zmienia tematu, ze lepiej jest miec duzo HP i skorzystac raz na jakis czas niz ich nie miec. Chocby w drodze do pracy, na chwile, na krotki usmiech i odstresowanie :>

Stad popularnosc mamuskowozow SUV z 500HP, tatowozow RS6 etc etc, ot smutne zwyciestwo pragmatyzmu i szarej prozy zycia codziennego w dzisiejszym zabieganym swiecie.

Za to b. lubie Tesle - z grubej rury dala ludziom tanio 400 czy 500 HP i pokazala wielu firmom, ze dodawanie po 20KM w cenniku ala 116d, 118d, 120d etc etc i kasowanie za to po kilkadziesiat tysiecy PLN jest po prostu zalosne.

 

W środę wyjeżdżam w Alpy (w lutym jeszcze nie byłem), biorę naturalnie V-klasę i nawet nie wiesz jak się cieszę, że tym samochodem pojadę. Pisałem już też chyba, że gdybym miał mieć mniej samochodów w domu, to V-klasa była by przedostatnim samochodem, który bym chciał sprzedać. Kompletnie tego auta nie doceniasz i nie rozumiesz.

Tu sie zgadzamy ze sie nie zgadzamy.

Mialem watpliwa przyjemnosc jezdzic tym autem tydzien czasu w zeszlym roku na wakacjach, w sierpniu jade w to samo miejsce i znowu bede sie z nim przez tydzien meczyl (jest przypisane do wynajmowanego domu).

Powiem delikatnie - na niemieckie autostrady 150-160 km/h do wozenia rowerow i mebli z Ikei? spoko, jezeli ktos ma takie potrzeby.

Nadaje sie tak samo idealnie jak VW Transporter czy Peugeot Expert i nie widze miedzy tymi autami ZADNEJ roznicy w "przyjemnosci" z jazdy czy jakiegokolwiek komfortu, ostatnio wiozlem na wysypisko smieci scinki z ogrodu takim autem i do tego nadaje sie idealnie ^^

Jak sobie przypomne ten warkot i trzesienie budy zazynanej swini dieslowskiej pod gorke, mielenie biegami to mam dreszcze, serio.

W takie miejsce jak gory, miejscowosci wypoczynkowe to taki sam bus ale z napedem elektrycznym bylby 100x bardziej przyjemna i komfortowa opcja. Nawet 200km realnego zasiegu przy predkosciach 50-90km/h by mi w zupelnosci wystarczylo.

 

tak naprawdę uważam, że bardzo mocno nie rozumiesz do czego służy samochód. Służy do przemieszczania siebie, pasażerów oraz bagaży. Bardziej niż osiągi liczy się dla mnie ogólny komfort,..

Rozumiem w 100%, dlatego np takie Twoje M2 nadaje sie idealnie - komfortowo wsiada do niego komplet pasazerow, mnostwo miejsca na bagaze, wygodne i ciche ;)

 

X7 będzie od Vklasy lepsze w 90% rzeczach, które NIE SĄ WAŻNE. Tak jak i Tesla w Twoich porównaniach, wygrywa w rzeczach, które nie są ważne.

Czasem mi sie wydaje, ze mam schizofrenie albo zyje w alternatywnej rzeczywistosci czytajac ten watek.

Od 3 lat slucham tutaj:

- osiagi w Tesli nie sa wazne, nikt ich nie potrzebuje

- Tesla nie ma zadnej przewagi w technologii napedu i baterii

- soft nie rozni sie niczym od konkurencji, Netflix, gry, piardy to wstyd w aucie!

- siec SC jest "w krzakach", Greenway o wiele lepszy

- w srodku Toyota/Tipo/VW, kolo premium to nawet nie stalo

- produkcja za mala albo za duza (w zaleznosci od backlogu), zadnej przewagi w produkcji w porownaniu do konkurencji ktora jak tylko zechce to zaleje swiat swoimi elektrykami


A pozniej patrze na dynamike wzrostu sprzedazy tych aut na swiecie i sobie mysle - to musi byc nowa religia albo jakis kult, kosciol pod wezwaniem sw. Muska, ludzie masowo chyba oszaleli no bo przeciez Tesla "wygrywa w rzeczach, które nie są ważne."


http://cdn.statcdn.com/Infographic/images/normal/8547.jpeg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- osiagi w Tesli nie sa wazne, nikt ich nie potrzebuje

JEsli nie da sie ich wykorzystac tam gdzie to mozna zrobic czyli na autostradzie to nikomu nie sa potrzebne. Ot mily dodatek.

 

- Tesla nie ma zadnej przewagi w technologii napedu i baterii

Bo i nie ma a wrecz jest za niektora konkurencja (800V, krzywe ladowania)

 

- soft nie rozni sie niczym od konkurencji, Netflix, gry, piardy to wstyd w aucie!

w 100 zgoda. Gdybym mial 13 lat to moze i bym sie tym jaral, najac ipady/laptopy/telefony zupelnie bez sensu. A nie wroc dzisiejsi 13 latkowie uzywaja tik, tokow i takich tam a nie piardy czy gry. im tez to nieprzydatne.

 

- siec SC jest "w krzakach", Greenway o wiele lepszy

w 100 procentach zgoda. Wklejales nawet tu zdjecie z przystanku pod superchargerem gdzies w srodku niczego pod jakims magazynem. Wygodna stacja to stacja przy samej drodze z pelna infrastruktura i zadaszeniem a nie kilka kabli wystajacych ze slupkow po srodku niczego.

 

- w srodku Toyota/Tipo/VW, kolo premium to nawet nie stalo

Kolejny raz musze sie z toba zgodzic. Wsiadajac do tesli poraza tandeta w srodku. Mozesz probowac gowienko owijac w zloty papierek ale plastikowa kierownica zawsze pozostania plastikowa.

 

- produkcja za mala albo za duza (w zaleznosci od backlogu), zadnej przewagi w produkcji w porownaniu do konkurencji ktora jak tylko zechce to zaleje swiat swoimi elektrykami

Jak to Elon Powiedzial ostatnio: Price really matters. Reszte sobie wyswnioskuj sam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

X7 będzie od Vklasy lepsze w 90% rzeczach, które NIE SĄ WAŻNE. Tak jak i Tesla w Twoich porównaniach, wygrywa w rzeczach, które nie są ważne.

Czasem mi sie wydaje, ze mam schizofrenie albo zyje w alternatywnej rzeczywistosci czytajac ten watek.

Od 3 lat slucham tutaj:

- osiagi w Tesli nie sa wazne, nikt ich nie potrzebuje

- Tesla nie ma zadnej przewagi w technologii napedu i baterii

- soft nie rozni sie niczym od konkurencji, Netflix, gry, piardy to wstyd w aucie!

- siec SC jest "w krzakach", Greenway o wiele lepszy

- w srodku Toyota/Tipo/VW, kolo premium to nawet nie stalo

- produkcja za mala albo za duza (w zaleznosci od backlogu), zadnej przewagi w produkcji w porownaniu do konkurencji ktora jak tylko zechce to zaleje swiat swoimi elektrykami


A pozniej patrze na dynamike wzrostu sprzedazy tych aut na swiecie i sobie mysle - to musi byc nowa religia albo jakis kult, kosciol pod wezwaniem sw. Muska, ludzie masowo chyba oszaleli no bo przeciez Tesla "wygrywa w rzeczach, które nie są ważne."


http://cdn.statcdn.com/Infographic/images/normal/8547.jpeg

 

Ale to Adam właśnie Ty mówisz jakbyś miał schizofrenię, bo z jednej strony mówisz że to premium i konkurencja BMW/Mercedesów i innych i obrażasz się na porównanie z Toyotą, a równocześnie pokazujesz dużą sprzedaż pojedynczych modeli tak jak to na dużą skalę robi Toyota z Corollą i RAV4. To zdecyduj się czy to tanie auto dla ludu (ja jestem zwolennikiem tej tezy), czy jednak konkurencja dla aut premium powodująca że "niemieckim producentom robią się mokre gacie"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

my tu gadu gadu a tymczasem pomimo znacznych rozpaczliwych obnizek cen czas oczekiwania na zamowiona tesle ulega coraz znaczniejszym skroceniom: Szacowany termin dostawy: 2-5 tyg.

Pytanie co zrobi Elon? Jeszcze Mocniej obnizy ceny? Zrozumie ze rynek ma ograniczona chlonnosc i rzadzi sie zawsze tymi samymi prawami i zacznie wypuszczac na predce nowe modele cyz tez ograniczac produkcje, a moze promocyjne leasingi/ubezpieczenia/darmowe dziesiatki tysiecy kilometrow na SUC?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
.........

To jest wlasnie piekny kontrast myslenie zyczeniowe vs klienci glosuja portfelem :D

Nie trzeba nawet silic sie na punktowanie glupot bo jeden obrazek zamyka pape :cool2:

 

Jak to Elon Powiedzial ostatnio: Price really matters. Reszte sobie wyswnioskuj sam :D

1. Wykres dynamiki sprzedazy aut ktory wkleilem jest przed obnizka cen, teraz nabierze pewnie jeszcze wiekszego rozpedu - jak to sie ma do Twojej argumentacji? ;)

2. Na rynku jest sporo tanszych elektrykow z podobna wielkoscia baterii - MG ZS, Kia e-Niro, ID.3, Leaf etc etc

Ponownie - klienci glosuja portfelem i pokazuja co cenia w autach a czego nie cenia.


hint - cenia np ogrzewanie foteli ^^

 

Ale to Adam właśnie Ty mówisz jakbyś miał schizofrenię, bo z jednej strony mówisz że to premium i konkurencja BMW/Mercedesów i innych i obrażasz się na porównanie z Toyotą, a równocześnie pokazujesz dużą sprzedaż pojedynczych modeli tak jak to na dużą skalę robi Toyota z Corollą i RAV4. To zdecyduj się czy to tanie auto dla ludu (ja jestem zwolennikiem tej tezy), czy jednak konkurencja dla aut premium powodująca że "niemieckim producentom robią się mokre gacie"

 

Lol, czemu mialbym sie obrazac na porownanie Tesli z Toyota? ;)

Jak dla mnie mozesz ja nawet porownywac z zaprzegiem konnym albo PKP Przewozy Regionalne jak masz na to ochote.

Nie zmienia to oczywiscie faktu, ze takie porownania sa idiotyczne o czym niezmiennie Ci przypominam.


1. Czy Ty myslisz, ze Tesli zalezy do czego ja porownuja? Do Toyoty, Tipo czy Urusa? Jakie filmiki porownawcze sa tu wklejane ciagle? Dlaczego Throttle House, Top Gear czy inny Carwow porownuje ciagle TM3 do M2 czy M3 a nie do Corolli czy Tipo? Zmowa jakas? Plaida wg Ciebie powinni stawiac na torze z Avensisem zamiast M5CS czy Taycanem? Napisz do nich z pretensjami, ze zamiast osmieszanego wrecz na kresce X5M powinien stac Land Cruiser bo Tesla wg BMFun nie jest premium i nie jest godna rywalizowac z tak uznanymi markami :norty:


Firma ma na celu rozpowszechnienie technologii EV w skostnialym swiecie ICE i jak najwieksza sprzedaz swoich elektrykow. Gadki premium, nie premium sa jak gadki co bylo pierwsze - kura czy jajo. Sprzedaz rosnie rok w rok o kilkadziesiat % pomimo szumnej kontrofensywy tradycyjnych producentow wiec jak dla mnie to jest tylko potwierdzenie, ze klienci glosuja portfelem, ze firma robi to co robi dobrze - ja tu od 3 lat to pisze a wiekszosc ludzi tu na forum neguje otaczajaca rzeczywistosc, zmieniaja sie tylko argumenty na coraz glupsze.


2. Jezeli pijesz do wolumenu sprzedazy, to niezmiennie Ci przypomne, ze marka premium BMW produkuje 2-3x wiecej aut od Skody, glownym motorem napedowym sa 100-200KM golasy, ktore maja tyle wspolnego z premium co (tu wstaw dowolna szydere)


3. Co do niemieckich producentow - BMW spadlo w tym roku 100k sprzedazy, poczekajmy cierpliwie co bedzie w tym roku, bedzie mozna wyciagnac juz ciekawe wnioski


4. Mialem w zyciu jedna Toyote (Avensis) i to auto jest doslownie zaprzeczeniem tego co oferuje Tesla w swoich autach - rozlazlosc, calkowicie nijaki uklad kierowniczy i pozycja za kierownica dla 60-latka, niska moc, archaiczny soft, archaiczne (aczkolwiek sprawdzone i rzetelne) rozwiazania technologiczne.

Gdzie Ty widzisz podobienstwa, rozwin prosze teze?

O wolumenie sprzedazy nie chce sluchac 10-ty raz, to, ze ktos potrafi prywatnie budowac rakiety latajace w kosmos i ogarnal gigaprasy i ogolnie know-how dzieki ktoremu tanio i masowo produkuje dobre auta nie jest dla mnie zadnym argumentem przeciw (nie mam problemu jezdzic autem i za 100k PLN jezeli bedzie dawalo podobna ilosc funu i mialo dobry soft i porzadne wyposazenie)


PS. Wydaje mi sie, ze nie dojdziemy do porozumienia bo czego innego szukamy w autach - ja np gdy wsiadlem na testy do BMW iX3 jedyne co czulem to jedno wielkie ZAZENOWANIE - firma z taka piekna historia jak BMW wypuscila taki PAZDZIERZ, na uposledzonej platformie, z kraterem pod maska zamiast frunka, bez AWD w klasie SUV (!), ze wstydliwymi osiagami, z fatalna nadwaga, z niedzisiejszymi rozwiazaniami technologicznymi, za to z masa chromowanego plastiku. Ot taki e-golf w wydaniu BMW 5-7 lat spozniony. I dla mnie wtedy ani cena ani prestiz marki nie ma juz zadnego znaczenia - wersja "poliftowa" z nowymi zderzakami "m-sport" i "odswiezonymi" lampami nawet mi sie przed zakupem TMYP juz nie chcialo przejechac bo to auto to nieporozumienie z mojego punktu widzenia.

A Ty je wybrales bo jestes fanem marki (jakich oczywiscie wielu bo 100+ lat tradycji to nie jest byle co) i nie mam z tym problemu, natomiast wydaje mi sie ze zwracamy uwage w autach na zupelnie rozne rzeczy.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiedz mi tylko co w tesli poszło nie tak, ze pomimo, ze jeździsz autami tej firmy ciagle sleczysz od ponad 3 lat na forum bmw próbując wmówić nam ze tani plastic fantastic jest Premium? Nie dajesz nam się tutaj nacieszyć naszymi samochodami, czepiasz się braku ogrzewania fotela w co drugim poście kiedy sam nie masz nawet czujników parkowania czy tez centralnego wyświetlacza?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sloniku, mi za miesiac stuknie tu na forum rowno 10 lat, jestem tutaj z tego samego powodu co inni - lubie marke BMW, to ze chwilowo nie ma dla mnie ciekawego modelu nie jest zadnym problemem, cierpliwie poczekam, firma na pewno sie predzej czy pozniej ogarnie :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli mi się nie podoba płac zabaw to zabieram swoje zabawki i idę bawić się gdzie indziej a nie truje dupe i przeszkadzam bawić się innym. Nigdy nie kupiłeś nowego BMW cyli nigdy firma nie miała nic dla ciebie do zaoferowania. Ja tak to widzę, tylko nie rozumiem dlaczego próbujesz uprzykrzać życie innym, którzy uważają inaczej, kupują auta i są zadowoleni. Ośmieszasz się wieloma postami, wręcz udowadniasz ze masz jakieś problemy psychicznie. Czepiasz się o te grzanie dupska ale tego ze żyjemy w innym klimacie oraz w innych warunkach mieszkaniowych to już nie widzisz. Jednocześnie sam odbierasz w 21 wieku samochód bez czujników. Jak dla mnie BMW ma bardzo ciekawa ofertę, dużo

lepsze auta od tesli pod wieloma względami i twoje milion postów nie zmieni moich poglądów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli mi się nie podoba płac zabaw to zabieram swoje zabawki i idę bawić się gdzie indziej

To idz :handshake:

Dla przypomnienia, jest dedykowane dla Ciebie podforum 5-er i forum iX1.

Co tu jeszcze robisz?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podobieństwo do Toyoty - zalewanie świata tanimi (jak na ev) autami z bardzo przeciętnymi materiałami, zawieszeniem, wyglądem, kolorami. Jak to sam mówisz "zalewanie karaluchami" świata. Nie dziwię się że porównuje się Tesle do najmocniejszych aut ICE czy nawet super aut, bo Tesla ze względu na specyfikę silników BEV daje ogromną moc, więc z czym mają porównywać w wyścigu na ćwiartkę, z Toyota Corollą? Pokaż mi porównania Tesli z tymi autami w rajdach, na torach.


Nie dogadamy się w kwestii aut, bo szukamy w nich trochę czegoś innego. Różnica jest między nami zasadniczo taka, że ja nie krytykuje Tesli że to badziew, do niczego się nie nadaje. Wręcz wypożyczyłem ją na tydzień i bardzo dobrze się wypowiadałem o niej jako aucie i sam nie odrzucam że kiedyś nie kupię (jak stanieje mocniej). Wskazuje jej wady, jej zalety, ale nie szydzę i nie piszę takich paszkwili jakie Ty piszesz o BMW. Nie możesz zrozumieć, że iX3 może podobać się jako auto wizualnie (może poza przodem który w elektryku gorzej wygląda niż w ICE). iX3 jest bardziej funkcjonalnym SUVem niż TMY, co dla mnie ma dużą zaletę. Wolę w nim zawieszenie, materiały, komfort, wyciszenie i mimo mniejszej mocy i napędowi na tył, wolę nim jeździć. Jeśli mam być szczery, to będę nadal cieszył się tym autem i teksty które wypisujesz jeszcze bardziej zniechęcają mnie do zakupu Tesli w przyszłości. Jak dla mnie na tym forum robisz Tesli krecią robotę.


Poniższy Twój tekst utwierdza mnie w przekonaniu, że Ty masz jakiś kompleks albo obsesję na punkcie BMW, które nie wiem czym Cię tak skrzywdziło, że wyszydzasz na każdym kroku. W "zażenowanie" powinno wprawić Cię to z jakim uporem na forum BMW wylewasz te swoje żale. Jak jakieś Porsche czy Audi objedzie BMW, to nie loguję się tam na forum i nie wypisuję że tamtejsze auta to "paździerz" albo "zażenowanie" bo np nie mają iDrive albo cokolwiek innego co jest "przewagą" BMW.


Weź stary chwilę oddechu - przeczytaj ile jadu z Ciebie bije i życzę Ci chociaż odrobinę autorefleksji :)

 

ja np gdy wsiadlem na testy do BMW iX3 jedyne co czulem to jedno wielkie ZAZENOWANIE - firma z taka piekna historia jak BMW wypuscila taki PAZDZIERZ, na uposledzonej platformie, z kraterem pod maska zamiast frunka, bez AWD w klasie SUV (!), ze wstydliwymi osiagami, z fatalna nadwaga, z niedzisiejszymi rozwiazaniami technologicznymi, za to z masa chromowanego plastiku. Ot taki e-golf w wydaniu BMW 5-7 lat spozniony. I dla mnie wtedy ani cena ani prestiz marki nie ma juz zadnego znaczenia - wersja "poliftowa" z nowymi zderzakami "m-sport" i "odswiezonymi" lampami nawet mi sie przed zakupem TMYP juz nie chcialo przejechac bo to auto to nieporozumienie z mojego punktu widzenia.

 

Aha, i przypomnę że iX3, to po prostu BMW X3 z innym silnikiem. G01 miało swoją premierę w 2017r i ma większość rozwiązań sprzed 6 lat. Pomimo tego, to nadal świetne i funkcjonalne auto jest.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

Frustracja, kompleksy, zła wola, interesy, różne mogą być przyczyny siania dezinformacji w sieci, robią to państwa, korporacje i inne oszołomy.

Sami utrzymujecie tego trolla przy życiu :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla to taka Kia Stinger. Już byli tacy na forum którzy wieszczyli koniec BMW wtedy.


Ty Adam jesteś takim fanem BMW, ze jak nieidealny i4 rozgromiło TM3 Performance o której tylu przewagach tutaj opowiadałeś, to potwierdziłeś ten fakt ale się „nie cieszyłeś” ;P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nieidealny i4

To jest chyba niedopowiedzenie roku :norty:

 

i4 rozgromiło TM3 Performance

Jest tylko jedna znana mi kategoria w ktorej i4 "rozgromilo" TM3P - waga :norty: :norty: :norty:

460kg ekstra to wg standardow windowych 6 doroslych osob w srodku auta ekstra - kwintesencja "sheer driving pleasure" i "ultimate driving machine" :duh:


52452498922_405ccd91d9_o.jpg


Co do reszty "rozgramiania" - juz nawet niemiecka prasa motoryzacyjna nie sili sie na dobra mine do zlej gry :cool2:


52022884745_6eaa6fb05f_o.jpg


52022621569_656932225d_o.jpg


Z jednym sie zgadzam z Toba BMFun - czasami moja nadmiernie ekspresyjna szydera w tym watku moze zostac nadinterpretowana, szczegolnie obruszaja sie zazwyczaj wlasciciele komentowanych aut.

Postaram sie czasem zejsc z szydera ton nizej. Co do moich komentarzy n/t iX3 - czy jakikolwiek punkt byl chybiony/nieprawdziwy (abstrachujac od formy wypowiedzi)?


To, ze Tesli robie "krecia robote" wg Ciebie w tym watku - stary, mam gleboko w powazaniu kto co kupuje za swoje pieniadze, jak dla mnie mozna nimi rownie dobrze palic w kominku, zupelnie mi to nie przeszkadza, to jest forum do dyskusji i wyrazania swoich opinii n/t BMW i motoryzacji ogolnie. A gdzie jest BMW ze swoimi elektrykami - no coz, moj punkt widzenia znasz.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To, ze Tesli robie "krecia robote" wg Ciebie w tym watku - stary, mam gleboko w powazaniu kto co kupuje za swoje pieniadze, jak dla mnie mozna nimi rownie dobrze palic w kominku, zupelnie mi to nie przeszkadza, to jest forum do dyskusji i wyrazania swoich opinii n/t BMW i motoryzacji ogolnie. A gdzie jest BMW ze swoimi elektrykami - no coz, moj punkt widzenia znasz.

 

tesla zerznela z bmw serii 3 nazwe (model 3) wiec porownuja w gazetach bo nazwa modelu podobna :D co do wagi. placiosz wiecej. dostajesz wiecej auta. W tesli za to zamiast auta placisz wygorowana marze Elonowi i jeszcze sie z tego cieszysz :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz Adam, już od dłuższego czasu nie bardzo da się merytorycznie pogadać. W co drugim poście piszesz „podaj dane techniczne to się pośmiejemy”,


Brak podgrzewanych siedzeń u Słonika było zabawne w pierwszych 5 postach, a Ty robisz z tego motyw przewodni ostatnich 10 stron.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na forum x5 jest kolega który właśnie zamówił x5 50e. Z tego co pisał wcześniej ma tez tm3 long rangę. Chyba nie zrozumiał tej nowoczesności tesli i elektryków :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co do tego porównania - jakbyś zestawił Skodę Octavię czy jakaś Kia z najmocniejszym napędem do odpowiednika BMW, to Skoda tez wygra z BMW dzieki kategoriom w których wygrała Tesla, czyli: pojemność bagażnika, cena, koszty, zużycie paliwa/energii. W teście BMW deklasuje Tesle komfortem, wyciszeniem, stabilnością jazdy, materiałami. Jeździłeś tyloma BMW akceptując ze jest ciaśniejszy od każdej Skody, a nagle Cię zaczął uwierać tunel środkowy.


Nadwaga jest faktem z którym trudno dyskutować i to się napewno w BMW poprawi. Pewnie po części z niej wynika większe zużycie energii. Jednak nie dyskwalifikuje to auta z tego ze właścicielom da bardzo dużą satysfakcję. I uszanuj to, tak jak inni szanują Twój wybór i nie pluj tak na wybory innych ludzi.


Nie wierze, że nie interesuje Cię co kto kupuje, bo jestem przekonany ze czujesz frustracje jak pojawiają się kolejne elektryki nonTesla czytelników wątku, bo zupełnie nie możesz się przebić ze swoimi argumentami jak Don Kichot walczący z BMW na forum BMW ;P Widac to w atakującym i prześmiewczym charakterze Twoich postów.


A dla mnie nie jest obojętne co sądzisz o ix3, bo z każda zajadła krytyka tego auta utwierdza mnie w przekonaniu ze dokonałem dobrego wyboru ;P Jedyny argument za zmiana auta na Tesle byłaby znaczna obniżka ceny, bo moglbym odmłodzić sobie auto odzyskując cześć środków. Za 200tys wejdę w TMY LR ;P oczywiście z nówkę. Więcej nie dam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.