Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już nty raz wklejasz tego screena. Zapętliłes się czy co? Jak niby ma się zachować auto z wyłączona kontrola trakcji? Czy to nie ty czasem wklejałeś porównanie prymitywnego zawieszenia tesli do skomplikowanej konstrukcji bmw? Zdecyduj się chłopie bo już się gubię. W koncu jest prymitywne i tanie w naprawie czy zaawansowane i skomplikowane jak w bmw? Czyżby Znowu ci dziś żyłka pękała ze nie jest ci dane bmw jeździć?
Opublikowano
Zawieszenie w TM3 jest albo twarde jak piłeczka pingpongowa na nierównościach, głośne, albo chwiejące się jak w TMY. Znajomy który ma TM3 Performance i jeździł bardzo dużo BMW powiedział że to jest coś czego mu w Tesli najbardziej brakuje mimo że ją lubi.


Nie mogę się zgodzić. Moim zdaniem tm3 ma bardzo dobrze zestrojone zawieszenie. Dla mnie była idealnym kompromisem miedzy miekim f31(zwykle zawieszenie) i zbyt twardym m340d. Dodatkowo uważam że nie czuć w niej az tak nadwagi jak w m340d.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te zawieszenie jest tak wspaniałe ze o pol tony cięższy i wolniejszy 0-100 taycan 4s kopie dupe tm3 performance na torze ze względu właśnie na kiepskie zawieszenie i związane z tym bardzo niepewne prowadzenie. Wklejałem porównanie jakis czas temu, odszukaj sobie.
Opublikowano
Już nty raz wklejasz tego screena. Zapętliłes się czy co? Jak niby ma się zachować auto z wyłączona kontrola trakcji? Czy to nie ty czasem wklejałeś porównanie prymitywnego zawieszenia tesli do skomplikowanej konstrukcji bmw? Zdecyduj się chłopie bo już się gubię. W koncu jest prymitywne i tanie w naprawie czy zaawansowane i skomplikowane jak w bmw? Czyżby Znowu ci dziś żyłka pękała ze nie jest ci dane bmw jeździć?

 

A było już coś pierwszym zakazie przewożenia promem elektryków... w Norwegii???? :lol:

https://spidersweb.pl/autoblog/zakaz-wjazdu-na-prom-dla-ev-norwegia/


No i jeszcze dorzućmy dla naszego fana parę odjechanych tuningów Tesli:

https://www.nbcnews.com/business/business-news/tesla-car-battery-fire-needed-6000-gallons-water-to-extinguish-rcna68153

https://www.carscoops.com/2022/11/fire-fighters-use-12000-gallons-of-water-to-extinguish-burning-tesla-model-s/

https://bakersfieldnow.com/news/local/tesla-owner-responds-to-car-catching-fire-in-california-city

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawieszenie w TM3 jest albo twarde jak piłeczka pingpongowa na nierównościach, głośne, albo chwiejące się jak w TMY. Znajomy który ma TM3 Performance i jeździł bardzo dużo BMW powiedział że to jest coś czego mu w Tesli najbardziej brakuje mimo że ją lubi.


Nie mogę się zgodzić. Moim zdaniem tm3 ma bardzo dobrze zestrojone zawieszenie. Dla mnie była idealnym kompromisem miedzy miekim f31(zwykle zawieszenie) i zbyt twardym m340d. Dodatkowo uważam że nie czuć w niej az tak nadwagi jak w m340d.

 

No i świetnie, każdy ma wybór i bierze co mu leży. Moje doświadczenie z jazd próbnych wersją performance z przebiegiem ok 10tys km było takie, że po tym przebiegu auto niemiłosiernie całe trzeszczało, a na słabej drodze auto było nieprzyjemnie twarde, takie jakby bez amortyzacji. A uwierz, że ja lubię twarde zawieszenia i w M5/X5M którymi jeździłem zawieszenie jest o niebo pewniejsze, a przy tym bardziej komfortowe. Próbowałeś opony nonRFT? To jednak sporo zmienia jeśli chodzi o komfort bez utraty pewności prowadzenia.


A rozważałeś przesiadkę z którymś ze swoich aut na Teslę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niektórzy bredzą tak jak elon. W listopadzie elon bredził, ze jego,jedynym ograniczeniem jest podaz, ze może sprzedać każda ilość wyprodukowanych tesli, pod koniec roku bredził, ze Fsd tesli jest najlepszy a wszyscy są daleko w tyle a tymczasem mercedes https://jalopnik.com/mercedes-beats-tesla-to-sae-level-3-assisted-driving-1850054739?utm_campaign=Jalopnik&utm_content=1675267225&utm_medium=SocialMarketing&utm_source=facebook&fbclid=IwAR3WDaUGY3dLoH7bJ6lH5uUXaMLL962kNIMx28RBQVpuopjoEPDmPLmDSMs
Opublikowano
Próbowałeś opony nonRFT? To jednak sporo zmienia jeśli chodzi o komfort bez utraty pewności prowadzenia.


A rozważałeś przesiadkę z którymś ze swoich aut na Teslę?

 

Wlasnie czekam niecierpliwie aż obecne się zużyją i przechodzę na zwykle opony bez run fiat.


Na Tesle nie, mimo ze bardzo pozytywnie bylem zaskoczony po jezdzie próbnej. Nie podoba mi się chociażby wnętrze co dla mnie już na starcie ja skreśla. Poczekam do 2025 jak Bmw wypuści neue klasse i wtedy będę myslal poważnie czy kupować elektryka. Jak do tego czasu powstanie w Polsce wiecej ładowarek i nowa elektryczna Bmw 3 bedzie spełniała moje oczekiwania to pewnie się na nią skusze.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Próbowałeś opony nonRFT? To jednak sporo zmienia jeśli chodzi o komfort bez utraty pewności prowadzenia.


A rozważałeś przesiadkę z którymś ze swoich aut na Teslę?

 

Wlasnie czekam niecierpliwie aż obecne się zużyją i przechodzę na zwykle opony bez run fiat.


Na Tesle nie, mimo ze bardzo pozytywnie bylem zaskoczony po jezdzie próbnej. Nie podoba mi się chociażby wnętrze co dla mnie już na starcie ja skreśla. Poczekam do 2025 jak Bmw wypuści neue klasse i wtedy będę myslal poważnie czy kupować elektryka. Jak do tego czasu powstanie w Polsce wiecej ładowarek i nowa elektryczna Bmw 3 bedzie spełniała moje oczekiwania to pewnie się na nią skusze.

 

Byłem 15 lat fanem runflat, aż kupiłem 2 auta gdzie w standardzie były nonrunflat i odkryłem komfort i dobre prowadzenie na nowo :)


Na mnie Tesla podobne wrażenie zrobiła - fajne auto, całkiem przyzwoicie się jeździ, ale jednak bardziej ciągnie do fajnego designu, wnętrza, jakości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Te zawieszenie jest tak wspaniałe ze o pol tony cięższy i wolniejszy 0-100 taycan 4s kopie dupe tm3 performance na torze ze względu właśnie na kiepskie zawieszenie i związane z tym bardzo niepewne prowadzenie.

1. Po czym poznac, ze z marka BMW nie jest najlepiej?

Gdy fanboj BMW deprecjonuje TM3P uzywajac jako argumentow aut konkurencji - Porsche :oops:


2. Nie wiem na ile "zawieszenie" ma wplyw na wyniki na torze, na pewno ma na nie 560KM mocy (sporo wiecej niz w TM3P) oraz lepsze hamulce (o co nietrudno w 2x drozszym aucie) :cool2:


3. Porsche Taycan to fantastyczne auto fantastycznej sportowej marki, dedykowana platforma elektryczna, premium autorskie rozwiazania technologiczne (np. 2b skrzynia biegow), 800V instalacja elektryczna - dla takiej TM3P samo rywalizowanie z takim autem na torze to jedynie nobilitacja.


4. Warto zauwazyc, ze dzieki dedykowanej platformie elektrycznej Porsche Taycan 4S, bedacy reprezentantem segmentu E/F,

jest o ~200kg lzejszy od BMW i4 M50 (auta segmentu D).


Jeszcze ciekawa sprawe zauwazylem, w TM3P - silnik elektryczny z przodu ma 215 HP a tylny 300 HP.


52666306146_506dd63766_o.jpg


W Taycanie 4S silnik z przodu ma 240 HP, a tylny az 435 HP :shock:


52666598394_cc3a9df7ce_o.jpg


To auto musi miec moc stlamszona czysto programowo, dla przykladu Taycan Turbo S ma raptem po 20 HP wiecej na przednim i tylnym silniku (260/455 HP)


52665818447_c5b3d6a40a_o.jpg


Ciekawe jak wyglada ten Taycan 4S na hamowni i czy da sie odblokowac jakos ta moc softwarowo jakims chipboxem, bylby niezly sleeper :twisted:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2. Nie wiem na ile "zawieszenie" ma wplyw na wyniki na torze, na pewno ma na nie 560KM mocy (sporo wiecej niz w TM3P) oraz lepsze hamulce (o co nietrudno w 2x drozszym aucie) :cool2: :D

 

Znowu kłamiesz. 4s jest to drugi taycan od dołu k n papierze jest wolniejsze od tm3p. Ponad 4s jest jeszcze gts, turbo i turbo s. 4s jest zestrojony dosyć komfortowo, dopiero gts ma w sobie prawdziwego sportowego ducha Porsche. Tym bardziej złe to świadczy o tm3p gdzie „sportowe” zawieszenie nie radzi sobie na torze w porównaniu z komfortowym 4s i daje duuuzo do myslenia :D ja nie jestem jakims ślepym fanboyem marki zawsze rozpatruje kilka Marek z Polki premium i duże prawdopodobieństwo ze drugie auto to będzie być może Porsche. Tam tem masz świetnie wykończony środek, jeszcze lepiej jak w bmw. Jestem świadom, ze w życiu nie ma nic za darmo i ze za wszystko trzeba odpowiednio zapłacić. Czasem jest po prostu good enough dla mnie ale nie uważam ze jak ktoś kupuje np Ursusa, bentayge itp to przeplaxa, jak kogoś stać i chce kupic to ba pewno jest warte swojej ceny i jie przyjdzie mi na myśl pójść na forum Porsche i wciskać banialuk Żr firma jest na złej drodze i lepiej kupic auto innej marki. Ty się za bardzo zaperzasz w nienawiści do bmw w dużej mierze przez zbyt wysokie dla ciebie ceny i to jest tutaj główny problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Znowu kłamiesz. 4s jest to drugi taycan od dołu k n papierze jest wolniejsze od tm3p.

Wiesz, mozna sluchac Twoich bredni na forum albo mozna wejsc na oficjalna strone Porsche, gdzie OFICJALNE dane mowia:

https://media.porsche.com/mediakit/taycan/en/specifications/taycan-4s-performance-battery-plus


Overboost power for Launch Control

up to 420 kW (571 PS)

0 - 200 km/h

12.9 s


W TM3P 0-200km/h to ~13,6-13,8s

 

Ty się za bardzo zaperzasz w nienawiści do bmw w dużej mierze przez zbyt wysokie dla ciebie ceny i to jest tutaj główny problem.

Mylisz cene z value, stac mnie na szczescie bylo na auto z ogrzewanymi siedzeniami w 2023 roku :norty:

 

zawsze rozpatruje kilka Marek z Polki premium i duże prawdopodobieństwo ze drugie auto to będzie być może Porsche. Tam tem masz świetnie wykończony środek, jeszcze lepiej jak w bmw.

Ciezko mi w to uwierzyc, poprzeczke w iX1 zawiesiles dosc wysoko :twisted2:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znowu kłamiesz. 4s jest to drugi taycan od dołu k n papierze jest wolniejsze od tm3p.

Wiesz, mozna sluchac Twoich bredni na forum albo mozna wejsc na oficjalna strone Porsche, gdzie OFICJALNE dane mowia:

https://media.porsche.com/mediakit/taycan/en/specifications/taycan-4s-performance-battery-plus


Overboost power for Launch Control

up to 420 kW (571 PS)

0 - 200 km/h

12.9 s


W TM3P 0-200km/h to ~13,6-13,8s

 

Typowa manipulacja Adama. Słonik mówi o czasie 0-100, który Taycan ma 4.0, a TM3 P podaje chyba ze 3.3, a Ty podajesz 0-200. Poruszyłeś świetny temat - co poszło nie tak w lżejszym i mocny aucie Tesli że 100-200 jest tak fatalne? Mówisz że Tesla to auto sportowe, a domeną takich aut to właśnie przedział 100-200. Z i4 też w tej kwestii Tesla wypada gorzej pomimo tak dużej 400kg nadwagi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Typowa manipulacja Adama. Słonik mówi o czasie 0-100, który Taycan ma 4.0, a TM3 P podaje chyba ze 3.3, a Ty podajesz 0-200.

argument tyczyl sie jazdy po torze i o przewadze Taycana 4S, o manipulacjach mi nic nie mow po ostatnim Twoim osmieszaniu sie :duh:

 

Poruszyłeś świetny temat - co poszło nie tak w lżejszym i mocny aucie Tesli że 100-200 jest tak fatalne?

Co poszlo nie tak?

Ja bym sie spytal co poszlo tak, skoro auto tansze o ~250k PLN i sporo slabsze w porownaniu do 570HP Porsche (softwarowo stlamszona moc, trzeba poszukac danych z hamowni) ma raptem o 0,7-0,8s gorszy czas do 200km/h. Plakac z tego powodu nie zamierzam bo tak jak mowilem 4S to kawal dobrego elektryka (W przeciwienstwie do obecnych pazdzierzy BEV BMW)

 

Mówisz że Tesla to auto sportowe, a domeną takich aut to właśnie przedział 100-200.

Wklej jakis cytat, ze kiedykolwiek tak powiedzielem bo znowu sam ze soba polemizujesz (naprawde mozna juz sie do tego przyzwyczaic na tym forum) :duh: :duh:


W realu moje cytaty z tego watku:

 

3. Czy ja kiedys pisalem o Tesli jako o aucie sportowym? :roll: Auto sportowe to przede wszystkim niska waga i mala uzytecznosc na codzien (mikro bagaznik, brak miejsca z tylu, twarde zawieszenie, halas etc) - Tesle nie spelniaja zadnych z tych zalozen, wrecz przeciwnie. Podgryzaja auta sportowe bo maja sportowe osiagi (w waskim aczkolwiek istotnym dla klienta zakresie), a to, ze wiekszosci ludzi to wystarcza, czy to wina Tesli?

 

(co nie zmienia oczywiscie faktu, ze gdybym mial mozliwosci chcialbym miec dodatkowe auto sportowe i duzego SUVa na te kilka dni w roku :cool2: )

 

Moj argument - nie, nie jest to prawda bo elektryki na dzis nie nadaja sie na tor w obecnej formie, to nie sa auta sportowe i nie umniejsza to im w zadnym stopniu w byciu autami szybkimi/"high performance".

 

Ciezko sie nie zgodzic, elektryki ogolnie nie sa sportowe, moze beda za kilka/kilkanascie lat jak technologia baterii dojrzeje.

TM3 jednej petli na Nurburgringu nie przejedzie nawet.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mylisz cene z value, stac mnie na szczescie bylo na auto z ogrzewanymi siedzeniami w 2023 roku :norty:

 

Ja zainwestowałem w dom z garażem i podgrzewane siedzenia to dla mnie zupełnie niepotrzebny dodatek. W gratisie mam chłodne siedzenia latem ale u ciebie to chyba tez jie problem bo włączysz zdalnie wentylacje ceratki, prawda?


Bmw taki pazdzierz a od dwóch lat nie możesz o marce zapomnieć. To się już o jakaś chorobę psychiczna ociera powoli

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli mówimy ośmieszaniu, to niestety Ty się ośmieszyłeś, ale tylko tym że nie potrafiłeś przyznać się do błędu. Nie wiem po co do tego wracasz, bo zakończyłem tamtą dyskusję. Takimi wrzutkami poszerzasz jedynie swój "negatywny elektorat" zupełnie bez sensu. Sam sobie przypomnisz jak za parę miesięcy będą przybywać oferty tanich Tesli na otomoto, a Ty klasycznie nabierzesz wody w usta. Naiwnie mam tylko nadzieję że jakaś odrobina refleksji u Ciebie nastąpi jak sobie zestawisz z bzdurami o mitycznym trzymaniu wartości przez Teslę.


A wracając do meritum, nie mam problemu ze sprostowaniem: Mówisz że Tesla to auto "high performance", a domeną takich aut to właśnie przedział 100-200. Z i4 też w tej kwestii Tesla wypada gorzej pomimo tak dużej 400kg nadwagi.


1.5sek przewagi 100-200 to bardzo dużo jak dla auta EV marki która "zaspała w dziedzinie elektromobilności", jest zrobiona na odwal, z 400kg nadwagi i nie ma tylu przewag co Tesla (z Netflixem i trybem opieki nad pieskiem na czele)

https://zeperfs.com/en/duel9641-9222.htm

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

Oj tam 100-200. Najpierw trzeba takie podstawowe problemy rozwiązać, jak odpadająca kierownica... Dziękuję za takie premium...



Ciekawe czy serwis przyjechał i naprawił mu pod domem :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naiwnie mam tylko nadzieję że jakaś odrobina refleksji u Ciebie nastąpi jak sobie zestawisz z bzdurami o mitycznym trzymaniu wartości przez Teslę.

Nastapi tego samego dnia, jak zobacze na sprzedaz ta mityczna 4-letnia TM3 w cenie 40-50% zakupu :cool2:

Tylko nie taka zlozona 1:1 z przystankiem autobusowym jak pokazywales :cool2:

Skoncz wasc naprawde, wstydu oszczedz :roll:

 

Ja zainwestowałem w dom z garażem i podgrzewane siedzenia to dla mnie zupełnie niepotrzebny dodatek.
Nie bedzie marzl bo grzanie kanapy dokupie sobie jednym kliknieciem w aplikacji BMw :cool2:

Wspominales cos o chorobie psychicznej? :shock:


Takie tam z elektrowozu:

 

Cześć, nie sądziłem że to będzie mój pierwszy post na formy ale może dodam coś do dyskusji. Moim pierwszym BEV miał być właśnie i4 w konfiguracji z dopłatą. Dostałem fajny rabat w Bawaria Motors i od początku lutego 2022 czekałem aż coś się zacznie dziać, w międzyczasie koledze TM3 pod dom laweta przywiodła po 3 miesiącach od zamówienia. Pierwszy problem został zasygnalizowany po zmianach w cenniku, chciano żebym zaakceptował wyższą cenę i dają do fabryki znać że można produkować. Nie zgodziłem się argumentując że przez prawie rok czekam na samochód o określonej cenie a o jej zmianach nic nie ma w umowie. Na początku stycznia '23 trzy dni przed obniżką Tesli poprosili żebym anulował zamówienie bo oni nie są w stanie w tej cenie sprzedac auta i musi być w nowym cenniku. Podziękowałem za informację i czekam na dalszy ich ruch, nie cofnę zamówienia sam.


Podsumowując: Tesla Y RWD zamówiona, ponoć ma być w marcu. Z BMW nie skończyłem ale to zwyczajny wstyd jeździć samochodem marki która ma całkowicie w pompie klientów. Nawet nie chce myśleć ile to auto by mnie kosztowało jakbym inną decyzję podjął.

 

i w powiazanych:

https://epoznan.pl/news-news-136167-powazne_problemy_poznanskiego_dealera_bmw_zwalniani_pracownicy_klient_placi_raty_za_samochod_ktorego_nie_ma

.

Opublikowano
Oj tam 100-200. Najpierw trzeba takie podstawowe problemy rozwiązać, jak odpadająca kierownica... Dziękuję za takie premium...



Ciekawe czy serwis przyjechał i naprawił mu pod domem :mrgreen:

 

To już dawno słyszałem taką legendę miejską, że najlepiej to nowe auto (Tesla) od razu oddać do warsztatu (w sensie prywatnego), który posprawdza i podokręca wszystkie śruby :mrgreen: Taki zerowy przegląd, który w sumie powinno wykonać ASO, tylko, że oni chyba czegoś takiego nie robią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie wybacz ale ktoś kto nie kupił żadnego nowego bmw w salonie nie jest dla mnie partnerem do dyskusji na temat zakupu nowych aut tej marki. Opowieści trollów internetowych szczególnie z portalu z którego cytaty turaj przytaczasz tez mnie średnio interesują. Szkoda ze skończyli już cykl artykułów o tematyce. Miałem Porsche/bentley itd.. ale nie opłaca się, kupiłem tesle :D to jest ten sam poziom komentarza. I napisze jeszcze raz, ze wole nie mieć ogrzewania siedzeń jak brak centralnego prędkościomierza :D
Opublikowano

Biorąc pod uwagę procentowy udział BEV w rynkach ,coś dużo tych pożarów się zdarza.. Co będzie jak nie daj Bóg bedzie ich 50% czy wiecej ,trzeba będzie mieć straż pożarną na każdym rogu.Już zakazują wjazdu BEV na promy, zaraz będzie zakaz na parkingi podziemne i do tuneli,Dobrze że przynajmniej sobie będzie można Teslą na torze poszaleć :mrgreen:


https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/mknal-tesla-model-s-po-autostradzie-nagle-musial-zjechac-na-pobocze/2k89r3k

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyjrzałem się dzisiaj nieco zdjęciom nowego macana ev. W oczy rzucił mi się powrót fizycznych przycisków od klimy. Czyżby vag rakiem wycofywał się pozwolimy tabletozy? Tani LCD dla ludu, przyciski w Premium?


2023-Porsche-Macan-EV-carpix-3.webp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spojrzyj na centralna konsole, gdzie sa wyświetlane dane klimatyzacji. Jak powiększysz zdjęcie I się dobrze przyjrzysz to z tafli szkła wystają srebrne przyciski i pokrętło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na tym zdjęciu widzę tylko czerwone dildo XD

ahaha, +1

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.