Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja nie wiem w jakim świecie Ty żyjesz, ale ewidentnie dla Ciebie samochód to elektroniczny gadżet pokroju telefonu czy smart-pralki.

Wróciłem dziś z Solden, jakieś 1800km łącznie M760 zrobiłem.

Ahahaha, przeczytaj Slawomir jeszcze raz to co Ty wypisujesz :duh:

Bo brzmi to tak, jakby przecietny Kowalski co tydzien w Alpy potrzebowal jezdzic swoim autem :norty:

Naturalnie celujesz w szczegół, pomijając ogół. To nie jest kwestia destynacji, tylko spędzenia w samochodzie 9h x2. I przez te 9h nie brakowało mi żadnych bzdur, które tak zachwalasz w samochodzie. Jestem ciekaw jak wielkość ekranu wpływa u Ciebie na jakość muzyki ze Spotify, zdradzisz?

Nie sądzisz, że lepiej mieć masaże w fotelach niż "cieszy się" netflixem na przymusowym postoju? Zresztą tego też nie czaję, skoro spędzasz tak niewiele czasu na ładowarkach nie licząc tras, to kiedy tego netflixa oglądasz?

 

I kolejna rzecz - uparales sie na te duze ekrany i wplatasz je doslownie do kazdego watku, po co?

(...)

A po co firmy pokroju Forda czy Mercedesa robia to w autach spalinowych? Bog jeden wie, pewnie kopiuja panicznie bez glebszej refleksji "bo modne"

Nie podoba Ci sie - glosuj portfelem i tyle.

Ludziom widac przypada to do gustu skoro producenci tak to forsuja (tak samo jak wycinanie przyciskow) wiec przykro sie to mowi - jestes po prostu w mniejszosci/w bledzie i deal with it.

Nie przypadają, ale nie masz możliwości głosowania portfelem. Spróbuj dzisiaj kupić auto bez ekranu centralnego. Co z tego, że wolisz fizyczne przyciski, skoro jest moda i trend i nie ma znaczenia, że coś wolisz, bo nie masz wyboru.

 

Podsumuje sarkastycznie - kiedys to byly czasy, dzisiaj nie ma czasow albo inaczej - starosc nie radosc :lol:

Zobacz to:


I zresztą - widziałeś recenzje nowych mercedesów AMG z 2.0 + elektryk? Nie widziałem jednej pozytywnej, wszyscy wzdychają do starych wersji.

 

- elektromechaniczne klamki to zaje**** patent, zarowno ja jak i moje dzieciaki je uwielbiaja, klamki pasuja do lat 90tych w autach :cool2:
Proszę, wyjaśnij mi, jaki problem rozwiązują, bo na pewno nie aerodynamiczny (patrz choćby klamki E39). I w jaki sposób są lepsze? Z mojego punktu widzenia, bo posiadam takowe w 911, są D-E-B-I-L-N-E. Otwierają się i zamykają razem z centralnym, kiedy więc mam auto otwarte w garażu muszę przyciskiem je otwierać, lub skrobac paznokciami po lakierze by je złapać. Pewnie na zbliżeniowym otwieraniu to w ogóle "komfort inaczej", jak tylko zrobisz coś, czego nie przewidzieli.

 

- duzy ekran - uwielbiam ja, uwielbiaja moje dzieci - wszystko duze i czytelne - czytelne menu bez bzdurnych 5 podmenu i przeklikiwania sie, czytelne Spotify z duza lista piosenek na jednym ekranie, czytelna nawigacja gdzie widac wszystko do okola, o filmach czy grach nie wspominajac.
Okej, wymieniłeś zalety tabletu za 1000zł kupionego w x-komie. Ale co to ma do auta? Czy dzięki niemu jadąc na miasto masz ułatwione np. bezwzrokowe przestawienie klimy czy foteli? I na czym polega czytelna nawigacja na 14" ekranie, bo ja mam na 6" czytelną i trafiam do celu raczej bez pomyłek. Na czym ta czytelniejszość polega?

 

- ladowarki to mala cena za brak smrodu spalin, brak awaryjnosci silnikow spalinowych, brak halasu, brak wibrujacego auta w rytm kle-kle (tak wiem, V12 dla kazdego hell yeah!)
Po raz kolejny powtarzasz kłamstwo, że elektryk jest cichszy od spalinówki. Czasem jest. Czasem nie. Wiele spalinówek jest głośnych, bo użytkownicy na to nie zwracają uwagi. O awaryjności jako użytkownik Tesli raczej nie powinieneś nic mówić. Wibracji to nawet żal komentować.

 

- nadmiar przyciskow to zlo, Tesla pokazuje ze wystarcza 2 rolki na kierownicy, ekran po srodku i jechane, nie namawiam nikogo na taka asceze ale sto przyciskow do wszystkiego to bzdura, mialem auta, w ktorych polowy przyciskow NIGDY nie uzylem (ew. 1-2 w ciagu cyklu zycia auta) - ten problem powinien byc i zostal zaadresowany :cool2:
Oczywiście nadmiar przycisków to zło, dokładnie taki sam jak ich brak. Jeśli chodzi o użyteczność rolek, szczególnie mnie rozwaliło ustawienie pozycji kierownicy, tak debilnego patentu nie widziałem nigdzie poza Teslą i nawet ręczne jest wygodniejsze. Nie wiem czy pamiętasz, Apple wprowadziło dotykowy panel w Macbookach zamiast fizycznych przycisków. Apple się nie myli, Apple wyznacza trendy. Wiesz co było dalej?


Generalnie przerzucanie się argumentami i tak nic nie da tutaj, bardziej bym się skupił na kluczowym - nowe bajery typu "błyszczy, tańczy i śpiewa" (Tesla xmas song!) może i przykuwają wzrok, ale nie rozwiązują żadnego problemu i nie popychają nas do przodu. Te wszystkie BZDURNE "zalety", które możesz mieć w 40 letnim Maluchu jeśli włożysz tam tablet, nie sprawiają, że dojedziesz do sklepu szybciej, że na trasie będzie wygodniej, że rozwiążesz jakiś palący problem samochodu. Tak tak, zgodzę się z tym, że jak auto nie smrodzi to jest lepiej - ale to nie osobówki powodują smog, pojawiający się tylko zimą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popieram tutaj Sławomira. Na pewno bardziej przydatny jest masaż w fotelu szczególnie na dłuższych trasach jak jakis bzdurny ekran który można zastąpić iPadem. Mnie tak się podoba w bmw ze jednak można dobrać to co Jest potrzebne. Porównajmy takie gole ix1 do tesli 3/y rwd. Może dostaniemy kilka gadżetów więcej ale w ix1 mam wieksza baterie, adaptacyjne zawieszenie 4x4, no i jest szybsze.gratis Dostaje się jakosc bmw. Innych życzy tez potrzeba w mieście a innych na trasie. No adaptacyjne światła kompletnie bezużyteczne w mieście np ja w trasie bez matryc już chyba nie mógłbym jezdzic. To samo z super audio. W dłuższej trasie praktycznie must have w 5 minutowej podróży do sklepu już niekoniecznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

[quote name='"adamjttk"

jak elektromechaniczne klamki' date=' uzależnienia podróży od stacji ładowarek, rozpraszające ekrany z każdej strony, uszczęśliwianie na siłę brakiem przycisków i dokładanie co raz większej masy bez wyraźnych korzyści.

- elektromechaniczne klamki to zaje**** patent, zarowno ja jak i moje dzieciaki je uwielbiaja, klamki pasuja do lat 90tych w autach :cool2:

- duzy ekran - uwielbiam ja, uwielbiaja moje dzieci - wszystko duze i czytelne - czytelne menu bez bzdurnych 5 podmenu i przeklikiwania sie, czytelne Spotify z duza lista piosenek na jednym ekranie, czytelna nawigacja gdzie widac wszystko do okola, o filmach czy grach nie wspominajac.

- ladowarki to mala cena za brak smrodu spalin, brak awaryjnosci silnikow spalinowych, brak halasu, brak wibrujacego auta w rytm kle-kle (tak wiem, V12 dla kazdego hell yeah!)

- nadmiar przyciskow to zlo, Tesla pokazuje ze wystarcza 2 rolki na kierownicy, ekran po srodku i jechane, nie namawiam nikogo na taka asceze ale sto przyciskow do wszystkiego to bzdura, mialem auta, w ktorych polowy przyciskow NIGDY nie uzylem (ew. 1-2 w ciagu cyklu zycia auta) - ten problem powinien byc i zostal zaadresowany :cool2:

 

Adam zaraz, zwolnij trochę. Lekką ręką lecisz po autach spalinowych wypisując jakieś bzdury jako fakty. Można by każdy punkt rozbierać na czynniki pierwsze. Pytam poraz kolejny, czy uważasz, że jesteśmy uparci tak dla sportu i jako fani motoryzacji jeżdzimy specjalnie gorszą technologią, a może nas nie stac na tą jedyną słuszną :mad2: ? Klamki? Pisałem Ci, że w starym Jeepie chwytam za klamkę i się drzwi otwierają. Nie widzę najmniejszego powodu, żeby mieć inne rozwiązanie, A bzdury te smrody, trzęsące się silniki i awaryjne. Czy na prawdę Ciebie nie razi ta ohydna kierownica w Tesli z dwoma rolkami? Taka prosta rzecz jak przycisk dedykowany do ogrzewania kierownicy jest dla mnie najlepszy rozwiązaniem, nie potrzebuje do tego ekranu. Po prostu lekką reką uważasz, że wszystko co robi Tesla jest lepsze od innych producentów pojazdów elektrycznych, a auta spalinowe skreśliłeś z góry. Dokładnie odwrotnie niz my Ci tutaj piszemy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja jutro rano wsiadam do g30 z trumna na dachu, mam do przejechania 1100km, nawigacja mi pokazuje nieco ponad 9 godzin i w takim czasie zamierzam przebyć ten dystans. Który elektryk da rade podobnie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

circa 20 milionow Polakow :cool2:

W domach z 50letnia lub starsza instalacja elektryczna też? Bo takich jest w PL z 70%

Myślę że z Twojej wesołej liczby zostanie realnie 5-10 milionów, bo ciężko to dokładnie wyliczyć ale widzę w jakim stanie jest większość domów w kraju. Tylko wallboxa tam brakuje do szczęścia :duh:

Jak da sie uzywac czajnika elektrycznego przy takiej instalacji to i elektryka naladujesz w nocy :cool2:

Nawet ustawiajac 10A, ladujac sie bez zadnego wallboxa a z gniazda elektrycznego za pomoca dolaczonej do auta ladowarki masz ladowanie ~ 2kW/h czyli przez noc naladujesz 20-25kWh. Nie jest to oczywiscie duzy luksus ale na typowe wypady do pracy/przedszkola/na zakupy starczy (100-150 km dziennie).

A jezeli chce sie miec wygode wynikajaca z posiadania BEV i wallboxa to trzeba bedzie zainwestowac 2-3k PLN i zmodernizowac odrobine instalacje co przy zakupie elektryka jest imho dobrym pomyslem :cool2:


A nawet biorac pod uwage 5 milionow - to jest dobry czlowieku niewyobrazalna na dzisiaj ilosc elektrykow na drogach. Za tym beda musialy isc gigantyczne na dzis zmiany w miejscach pracy, centrach handlowych, parkingach publicznych, restauracjach, barach, roznych POI etc etc

Bedziesz przyjezdzal na lotnisko - a tam bam, 100 ladowarek, jedziesz do biurowca firmy - bam 100 ladowarek, na nocna zmiane na stocznie - bam - 100 ladowarek etc etc.

Wszystko przed nami, to sie dopiero zaczyna rozkrecac.

 

Garaz to wygoda i luksus, mogę zostawić chociażby portfel w niezamkniętym aucie na widoku. Auta nie musze zamykać itd…

Slonik, auta premium otwieraja sie i zamykaja same :cool2:

 

Trochę Adam sprzecznych argumentów używasz nawet w tych samych postach, bo raz mówisz ze ludzie raz czy 2 razy w roku jadą w trasy (używają ładowarek i teoretycznie tylko wtedy potrzebują Netflix) i resztę czasu ładują w domu, a drugi raz mówisz ze Netflix i duży ekran, to tak ważne rozwiązanie bo przecież podczas ładowania ludzie będą oglądać, bo inaczej pewnie by się nudzili. Sam piszesz ze obejrzałeś kilka filmów przez 2 lata, a opcje raz ustawiles i ich nie zmieniasz.

Pisalem o przyczynach wprowadzenia duzych ekranow (coraz wieksza konsumpcja tresci oraz zmiana technologiczna --> ladowarki DC) oraz o moich przyzwyczajeniach, to niekoniecznie musza byc 2 podobne rzeczy.

Ja np zamiast Netflixa lubie grac w strzelanke i autentycznie sprawia mi to duzo przyjemnosci, okazji mam mnostwo - np czekam na corke z gimnastyki 10 min czy na syna z basenu, czasami na prom 15-20 min, czasem (rzadko) na jakiejs ladowarce DC (chociaz wtedy wole najczesciej rozprostowac nogi), czasem gdzies w trasie zona wychodzi do spozywczaka na 10-15 min etc etc

Duzy ekran dla mnie to tez duze mapy (bardzo sobie chwale), brak przekombinowanego GUI (jest przejrzyste i czytelne) czy np Spotify gdzie widze duzo na raz.


Ogolnie mozemy dywagowac dzien i noc i argumenty kazdy sobie znajdzie swoje, nierzadko zmienia mu sie tez bo dzisiaj ma taka sytuacje a za 3 lata inna.


Bardzo brakuje mi w Tesli headupa, tyle przyznam bez bicia, uwielbiam ten wynalazek i jak sie czlowiek przyzwyczail w BMW to bardzo brakuje (a inny pewnie powie ze glupia opcja i zbedna..)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytam poraz kolejny, czy uważasz, że jesteśmy uparci tak dla sportu i jako fani motoryzacji jeżdzimy specjalnie gorszą technologią, a może nas nie stac na tą jedyną słuszną :mad2: ?

Nie, pisalem 20. razy ale nie czytasz ze zrozumieniem, generalnie juz sie przyzwyczajam czasami :shock:

Auta pokroju M2 czy 760i kupuje _bardzo_ swiadomy klient wiedzacy DOKLADNIE czego chce.

To jest promil promila sprzedazy bo auta sa mocno specyficzne i dla naszych rozkmin ICE/BEV nie maja na dzis zadnego znaczenia.

Wiec jezeli takie kupiles to jestem PEWNY, ze kupiles je dlatego ze to jest DOKLADNIE to czego potrzebujesz i dla Ciebie nie ma lepszego i nie musze/nie bede Cie przekonywal :cool2:

 

Klamki? Pisałem Ci, że w starym Jeepie chwytam za klamkę i się drzwi otwierają. Nie widzę najmniejszego powodu, żeby mieć inne rozwiązanie,

A ja mam drobne dzieci ktorym zarowno klamki jak i tunel z tylu PRZESZKADZAJA (np przy wysiadaniu z tobolami jak je podrzucam do szkoly - wysiadaja oboje z jednej strony) i rozwiazania w Tesli sa dla nich o wiele wygodniejsze i sobie je chwala. Czy jestes w stanie ten prosty fakt zaakceptowac?

Skoro BMW w iX ten pomysl SKOPIOWALO to wg Ciebie zrobili to zeby uprzykrzyc zycie swoim klientom aut po 600-700k PLN czy uprzyjemnic/ulatwic?

To, ze Tobie starodawne klamki nie przeszkadzaja - nie mam z tym problemu, duzo ludzi jest mocno nieufna jezeli chodzi o nowe technologie, rozumiem, szanuje i nawracac nie zamierzam, mowie o moich doswiadczeniach, w koncu po to mamy forum

 

Czy na prawdę Ciebie nie razi ta ohydna kierownica w Tesli z dwoma rolkami? Taka prosta rzecz jak przycisk dedykowany do ogrzewania kierownicy jest dla mnie najlepszy rozwiązaniem, nie potrzebuje do tego ekranu.

Gdybys czytal co pisze badz pojezdzil Tesla dluzej to bys wiedzial, ze w autach PREMIUM nie trzeba wciskac przycisku ogrzewania kierownicy - ustawia sie funkcje auto i wlacza sie wtedy sama razem z ogrzewaniem foteli gdy jest taka potrzeba, w tej nowej aktualizacji przyszly tez ustawienia low/medium/high co tez pomaga bo nie kazdy lubi goraca kierownice a tylko tak troche ciepla.

Ale to jest wyznacznik rozwoju technologii - jeden powie ze czujnik zmierzchu w pomieszczeniu to fanaberia bo on jest przyzwyczajony do zwyklego wylacznika a drugi powie ze wylacznik schodowy to jest fanaberia bo przeciez zawsze mozna sie przejsc w gore/na dol i sobie kliknac, nie?

Moglbym Ci podac 100 takich przykladow i jestem pewny ze na kazdy bys znalazl kontrargument natomiast technologia idzie swoja droga i WG MNIE elektromechaniczne klamki bedziesz mial za chwile w kazdym lepszym aucie tak jak elektryczne szyby.

 

Po prostu lekką reką uważasz, że wszystko co robi Tesla jest lepsze od innych producentów pojazdów elektrycznych, a auta spalinowe skreśliłeś z góry. Dokładnie odwrotnie niz my Ci tutaj piszemy.

Auta spalinowe skreslilem w 90% bo ich miejsce jest na smietniku, tak jak parowozow i zaprzegow konnych. Jedyne co ogranicza technologie jeszcze to cena i infrastruktura czyli rzeczy ktore powinny sie poprawiac.

Tesla nie robi wszystkiego co najlepsze, robi duzo dobrego ale kilka rzeczy bym zmienil - headup, skorzana kierownica, wentylowane fotele, lepsze wyciszenie, zle dobrane opony (rant nie chroni felgi odpowiednio), brak kombi i pewnie kilka innych by sie jeszcze znalazlo.

.

Opublikowano (edytowane)

Nawet ustawiajac 10A, ladujac sie bez zadnego wallboxa a z gniazda elektrycznego za pomoca dolaczonej do auta ladowarki masz ladowanie ~ 2kW/h czyli przez noc naladujesz 20-25kWh.

Nie wiedziałem że noc zawsze trwa 12h, chyba że u Ciebie w Norwegii.

 

Nie jest to oczywiscie duzy luksus

Dla kogoś kto codziennie używa samochodu jest to udręka, nazywajmy rzeczy po imieniu. Z postępem technologicznym nie ma to nic wspólnego.

 

A jezeli chce sie miec wygode wynikajaca z posiadania BEV i wallboxa to trzeba bedzie zainwestowac 2-3k PLN i zmodernizowac odrobine instalacje

Proponuje przykleić się z powrotem bo poziom odklejenia spowodowanego długim życiem na emigracji sięgnął zenitu. Jeśli myślisz że przy obecnych cenach usług remontowo-budowlanych coś "zmodernizujesz" w domu jednorodzinnym o powierzchni 150m2 za 2-3k to jesteś w bardzo grubym błędzie. Możesz podaną przez siebie cenę minimum przez 5 pomnożyć.

https://www.oferteo.pl/elektrycy/wymiana-instalacji-elektrycznej-cena

 

A nawet biorac pod uwage 5 milionow - to jest dobry czlowieku niewyobrazalna na dzisiaj ilosc elektrykow na drogach.

Taka niewyobrażalna ilość elektryków na drodze w PL będzie ok. 2040 roku. Bardzo optymistycznie.

 

Auta spalinowe skreslilem w 90% bo ich miejsce jest na smietniku, tak jak parowozow i zaprzegow konnych.

Dokładnie tam będzie się nadawał tablet z Twojej ukochanej tesli po 5-7 latach użytkowania, bo będzie taki mocny i nowoczesny.

Edytowane przez bartez9088
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ice jako śmietnik historii to chyba tylko dla cyganów podróżujących jak kiedyś swoimi dilizansami i zaden gadżet nie przysłoni tej przykrej rzeczywistosci. Wracają smutne czasy podróżowania Ala Fiat 126p Adamie jeszcze pytaniebczy z produ tez wszyscy wysiadają z jednej strony? Ja pierwszy raz szczerze słyszę o takim problemie, pominę już fakt ze zamontowanie chociażby jednego fotelika z tylu sprawia ze wysiadanie tylko z jednej strony jest praktycznie niemożliwe. Brak tunelu= nieprzydatna bzdura :)
Opublikowano (edytowane)
Jeden lubi ryby, drugi grzyby. Ja wole mieć dynamiczniejsze auto kosztem kilku gadżetów. Poza tym będzie szansa spróbować czegoś nowego (elektryk). Spodoba sie albo nie, ślubu z nim na całe życie nie biorę :D

Powiedziało pewnie wielu nabywców Tesli, po rozważeniu kupna BMW :)

 

duzy ekran (...) nawigacja gdzie widac wszystko do okola

Potwierdzam, na mapach Googla satelitarnych są pozaznaczane różne ciekawe punkty opisowo, warto je czasami zauważyć.

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam. Mylisz się kolejny raz. Kierownica i fotele podgrzewają się automatycznie i to się w BMW odbywa chyba od 2015 albo wcześniej. To ze jeździłeś starym f10 to nie znaczy ze tego nie ma. Ja mam taki automat ale czasem wyłączam ręcznie kierownice bo jest mi ciepło i to bardzo wygodne jak mam przycisk z przodu.


Tunel środkowy jak bariera dla dzieci to chyba żart. Przez krawężnik tez nie wchodzą bo to przeszkoda? Moje dzieci regularnie wsiadają z jednej strony bo często z drugiej ktoś za blisko zaparkuje i ANI RAZU nie słyszałem żeby powiedziały ze za duza przeszkoda. Dziś odbierałem deskę snowboardowa z serwisu i jechała na środkowym miejscu zajmując w poprzek i dla dzieci był fun przez nią przechodzić. Szczególnie jak wozisz je na gimnastykę.


To pokazuje jak na sile wymyślasz argumentu za elektrykiem z tym tunelem z tylu. A pisanie „skopiowalo” BMW to zakładam ze to mało śmieszny żart, bo to takie samo skopiowanie jak Tesla skopiowała ze do auta montuje 4 kola. Płaska podłoga to cecha elektrykow a nie zaleta i robienie tunelu w Ev boby idiotyczna komplikacja płyty podłogowej. Na pocieszenie moje dzieci mówią - tata czy musisz ciagle kupować to BMW, to takie nudne ciagle to samo. Kup Tesle bo tam są gry ;-)


A na koniec o moim fanbojstwie - prawie kupiłem Audi q8. Miało v8 które bardzoej mi się podobało, wygląd tez trochę fajniejszy się wydawał. Jeden z głównych powodów przeciw to był - dotykowe sterowanie Klima i większością instrumentów w aucie….


Btw. Wciąż nie podałeś listy innowacji Tesli. Filipa listę już znam.

Opublikowano

@adam szkoda że zawsze piszesz takimi ogólnikami i nie odnosisz się do rzeczy ważnych, znów pomijając całkowicie wszystko na co nie masz odpowiedzi.


Co do klamek, nie pamiętam jakie klamki są w jakim modelu, ale sprawdziłem, wrzucam jeden z pierwszych linków które mi się pojawiły:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

A teraz opisz nam tutaj, jak te klamki pomagają dzieciom. Pytam serio, nie mam pojęcia.


PS.

Dodałbym jeszcze, te staromodne silniki spalinowe mają tyle niepotrzebnych części. My jesteśmy lepsi, skomplikowaliśmy klamki, dzięki czemu można teraz otwierać drzwi w samochodzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zaczynam się zastanawiać czy Adam faktycznie miał f10 czy sąsiad go raz podwiózł :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytam poraz kolejny, czy uważasz, że jesteśmy uparci tak dla sportu i jako fani motoryzacji jeżdzimy specjalnie gorszą technologią, a może nas nie stac na tą jedyną słuszną :mad2: ?

Nie, pisalem 20. razy ale nie czytasz ze zrozumieniem, generalnie juz sie przyzwyczajam czasami :shock:

Auta pokroju M2 czy 760i kupuje _bardzo_ swiadomy klient wiedzacy DOKLADNIE czego chce.

To jest promil promila sprzedazy bo auta sa mocno specyficzne i dla naszych rozkmin ICE/BEV nie maja na dzis zadnego znaczenia.

Wiec jezeli takie kupiles to jestem PEWNY, ze kupiles je dlatego ze to jest DOKLADNIE to czego potrzebujesz i dla Ciebie nie ma lepszego i nie musze/nie bede Cie przekonywal :cool2:

 

Klamki? Pisałem Ci, że w starym Jeepie chwytam za klamkę i się drzwi otwierają. Nie widzę najmniejszego powodu, żeby mieć inne rozwiązanie,

A ja mam drobne dzieci ktorym zarowno klamki jak i tunel z tylu PRZESZKADZAJA (np przy wysiadaniu z tobolami jak je podrzucam do szkoly - wysiadaja oboje z jednej strony) i rozwiazania w Tesli sa dla nich o wiele wygodniejsze i sobie je chwala. Czy jestes w stanie ten prosty fakt zaakceptowac?

Skoro BMW w iX ten pomysl SKOPIOWALO to wg Ciebie zrobili to zeby uprzykrzyc zycie swoim klientom aut po 600-700k PLN czy uprzyjemnic/ulatwic?

To, ze Tobie starodawne klamki nie przeszkadzaja - nie mam z tym problemu, duzo ludzi jest mocno nieufna jezeli chodzi o nowe technologie, rozumiem, szanuje i nawracac nie zamierzam, mowie o moich doswiadczeniach, w koncu po to mamy forum

 

Czy na prawdę Ciebie nie razi ta ohydna kierownica w Tesli z dwoma rolkami? Taka prosta rzecz jak przycisk dedykowany do ogrzewania kierownicy jest dla mnie najlepszy rozwiązaniem, nie potrzebuje do tego ekranu.

Gdybys czytal co pisze badz pojezdzil Tesla dluzej to bys wiedzial, ze w autach PREMIUM nie trzeba wciskac przycisku ogrzewania kierownicy - ustawia sie funkcje auto i wlacza sie wtedy sama razem z ogrzewaniem foteli gdy jest taka potrzeba, w tej nowej aktualizacji przyszly tez ustawienia low/medium/high co tez pomaga bo nie kazdy lubi goraca kierownice a tylko tak troche ciepla.

Ale to jest wyznacznik rozwoju technologii - jeden powie ze czujnik zmierzchu w pomieszczeniu to fanaberia bo on jest przyzwyczajony do zwyklego wylacznika a drugi powie ze wylacznik schodowy to jest fanaberia bo przeciez zawsze mozna sie przejsc w gore/na dol i sobie kliknac, nie?

Moglbym Ci podac 100 takich przykladow i jestem pewny ze na kazdy bys znalazl kontrargument natomiast technologia idzie swoja droga i WG MNIE elektromechaniczne klamki bedziesz mial za chwile w kazdym lepszym aucie tak jak elektryczne szyby.

 

Po prostu lekką reką uważasz, że wszystko co robi Tesla jest lepsze od innych producentów pojazdów elektrycznych, a auta spalinowe skreśliłeś z góry. Dokładnie odwrotnie niz my Ci tutaj piszemy.

Auta spalinowe skreslilem w 90% bo ich miejsce jest na smietniku, tak jak parowozow i zaprzegow konnych. Jedyne co ogranicza technologie jeszcze to cena i infrastruktura czyli rzeczy ktore powinny sie poprawiac.

Tesla nie robi wszystkiego co najlepsze, robi duzo dobrego ale kilka rzeczy bym zmienil - headup, skorzana kierownica, wentylowane fotele, lepsze wyciszenie, zle dobrane opony (rant nie chroni felgi odpowiednio), brak kombi i pewnie kilka innych by sie jeszcze znalazlo.

 

Co do tunelu kolega BMFun Ci odpisał, argument na siłę. Ja oczywiście przyjmuje, że dla Ciebie to ma znacznie, ale 99 % klientów nie wybierze elektryka, bo ma z tyłu płaską podłogę. Co do tego, że się dzieje automatycznie. Bardzo cenie takie rozwiązania, ale mylisz pojęcia. Jak wchodzę do kuchni wieczorem/ w nocy to się automatycznie śwatło zapala, bo światło jest w tym wypadku niezbędne. Jak chce mieć podgrzaną kierownicę to ją włączam, a nie wyłączam jak nie chcę. Nie mam potrzeby zawsze w określonych warunkach jej włączać, czy podgrzewanych siedzeń. Pomijam fakt, że w BMW można to od dawna zaprogramować. Za to końcówka posta o śmietniku-BRAWO TY.

P.S. Mój dziadek był kolejarzem i parowozy są fajne...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No a my się zastanawiamy jak dziwną postacią w internecie chodzisz, panie Jarosławie.

 

Filipe forum o e38 jest troszkę w innym miejscu :D zgubiłeś się? A może naganiacz za zappsy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiedziałem że noc zawsze trwa 12h, chyba że u Ciebie w Norwegii.

Co to ma do rzeczy czy dla jednego noc trwa 6h czy dla drugiego 15h? Widac od razu zes teoretyk i sie po prostu czepiasz dla czepiania.

Wiekszosc ludzi jezdzacych autem spalinowym nie rozumie, ze elektrykiem sie nie jezdzi jak ICE 100-0-100 stad pozniej takie dzieciece filozoficzno-teoretyczne argumenty.

No chyba, ze jestes kurierem i jezdzisz 18h na dobe to wtedy trzeba inwestowac w wallboxa czy gniazdo silowe.

 

Dla kogoś kto codziennie używa samochodu jest to udręka, nazywajmy rzeczy po imieniu. Z postępem technologicznym nie ma to nic wspólnego.

Mam obecnie elektryki nr 3. i 4. i generalnie jezeli masz ochote je codziennie podlaczac do ladowania to mozesz codziennie miec auta naladowane na 90/100% (w zaleznosci od baterii), jest to ogromna wygoda.

W praktyce wystarczy je ladowac w weekendy (jak nie jezdzisz w Alpy oczywiscie co drugi weekend :cool2: ) - ja na przyklad tak robie, oba auta jezdza 15-20k km rocznie i oba sa ladowane przez noc praktycznie tylko w weekendy.

 

Proponuje przykleić się z powrotem bo poziom odklejenia spowodowanego długim życiem na emigracji sięgnął zenitu. Jeśli myślisz że przy obecnych cenach usług remontowo-budowlanych coś "zmodernizujesz" w domu jednorodzinnym o powierzchni 150m2 za 2-3k to jesteś w bardzo grubym błędzie. Możesz podaną przez siebie cenę minimum przez 5 pomnożyć.

https://www.oferteo.pl/elektrycy/wymiana-instalacji-elektrycznej-cena

Dodatkowy wylacznik RCD w rozdzielnicy to 50-100 PLN, 25m przewodu 2,5 to 125 PLN, generalnie mozesz wszystko zrobic samemu i zawolac elektryka na 15 min na podlaczenie.

Bez problemu w 500-1000 PLN sie zmiescisz ze wszystkim, 2-3k PLN pisalem kurtuazyjnie. To nie fizyka jadrowa :roll:

Reszty instalacji ruszac nie musisz. Ewentualnie kolejny koszt to Energia jak trzeba zwiekszyc odrobine zapotrzebowanie, nie wiem ile biora, zadzwon do nich na infolinie zamiast tu bajdurzyc to wniesiesz cos pozytecznego do watku :cool2:

 

Dokładnie tam będzie się nadawał tablet z Twojej ukochanej tesli po 5-7 latach użytkowania, bo będzie taki mocny i nowoczesny.

Poprzesz czyms swoja wypowiedz?

W sensie GUI w Teslach S/X 2016-2018 nadaja sie na smietnik?

Weryfikowales to czy kolejne opowiesci z mchu i paproci?

 

Adamie jeszcze pytaniebczy z produ tez wszyscy wysiadają z jednej strony? Ja pierwszy raz szczerze słyszę o takim problemie, pominę już fakt ze zamontowanie chociażby jednego fotelika z tylu sprawia ze wysiadanie tylko z jednej strony jest praktycznie niemożliwe. Brak tunelu= nieprzydatna bzdura :)

No patrz, u mnie dzieci tak robia od 2 lat (wysiadaja z jednej strony majac zamontowane 2 foteliki z tylu) i jest to dzieki braku tunela absolutnie komfortowe ale oczywiscie wiesz lepiej :cool2:

No nic, tak jak piszesz brak tunelu bzdura, brak frunka bzdura, ogrzewane siedzenia bzdura, CA bzdura, audio w aucie bzdura etc etc etc.

Generalnie bzdura nie jest tylko to, co slonik ma zamontowane akurat w swoim aucie :norty: :norty:

Ba nawet elektryki to bzdura (no chyba ze z dotacjami i slonikowi sie spina to wtedy nie bzdura) :twisted:

 

Adam. Mylisz się kolejny raz. Kierownica i fotele podgrzewają się automatycznie i to się w BMW odbywa chyba od 2015 albo wcześniej.

I gdzie wg Ciebie sie myle? W sensie co napisalem co jest mylnego? Czy moze znowu nadinterpretujesz i zaraz bedziesz prostowal?

 

Tunel środkowy jak bariera dla dzieci to chyba żart. Przez krawężnik tez nie wchodzą bo to przeszkoda? Moje dzieci regularnie wsiadają z jednej strony bo często z drugiej ktoś za blisko zaparkuje i ANI RAZU nie słyszałem żeby powiedziały ze za duza przeszkoda.

Sluchaj, znowu wracamy do tego samego - "da sie".

Da sie zyc z manualna kierownica, da sie zyc z szybami na korbke, da sie tez zyc nie majac w ogole samochodu i jezdzac autobusem.

Czy gdyby Twoje dzieci od 10 lat jezdzily tylko autobusem narzekalyby, ze nie maja samochodu? Podejrzewam, ze nie bo by nie znaly lepszego.

Ale jak bys je przyzwyczail do lepszego to po powrocie do gorszego by juz prawdopodobnie zaczely.

Sprawa indywidualna, mam 2 dzieci ktore dzien w dzien wychodza z pelnymi plecakami do szkoly wiec swoje wiem - wychodzily tam w autach bez tunelu, wychodzily w autach z tunelem.

Troche idiotyczna dyskusja. Jak na moje mozesz sobie nawet w X5 zamontowac tunel jak mowisz ze taki fajny, siatki Ci z zakupami nie beda lataly (Twoj argument z tego co pamietam kiedys ^^) :cool2:

 

Płaska podłoga to cecha elektrykow a nie zaleta

No chyba nie bardzo.

Nie zapomnij dopisac gwiazdki :cool2:

*nie tyczy elektrykow BMW na uposledzonej platformie spalinowej np iX3 czy i4

 

Btw. Wciąż nie podałeś listy innowacji Tesli. Filipa listę już znam.

To byl konkretnie ktorys Twoj post gdzie juz cos argumentowales czy mam ogolnie kolejny raz pisac?

---------------------

6:10 - i bedzie taki Slawomir pisal tu o tym jak to silniki elektryczne nie sa cichsze od spalinowych, ze to klamstwo ^^



Ogolnie sporo BMW nie wiedziec czemu :oops: 3:00, 20:05


W 9:30 - w silnikach spalinowych jest pelna kultura, nic nie wibruje ^^


Ogolnie posiadajac auta elektryczne, jak sie oglada taki filmik to czlowiek sie czuje jakby byl w muzeum motoryzacji sprzed 50 lat :norty: :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiekszosc ludzi jezdzacych autem spalinowym nie rozumie, ze elektrykiem sie nie jezdzi jak ICE 100-0-100 stad pozniej takie dzieciece filozoficzno-teoretyczne argumenty.

 

W praktyce miałem kilka samochodów elektrycznych na weekend w których w jeden dzień (sobota) zajechałem cała bateria imho poniedziałku rana nie były w stanie się naładować. Skutek taki, ze musiałem po drodze domdealera szukać ładowarki żeby dodać auto w miarę pełne. Tak jest to mega upierdliwe przy 10A, tylko siła zapewni komfort i wygodę.


 

No patrz, u mnie dzieci tak robia od 2 lat (wysiadaja z jednej strony majac zamontowane 2 foteliki z tylu) i jest to dzieki braku tunela absolutnie komfortowe ale oczywiscie wiesz lepiej

 

Nagraj film z tej „wygody” bo chce to zobaczyć, tm3 z tylu jest tak ciasna, ze na jeździe próbnej po instalacji fotelika z tylu już miałem jej dość. Piszesz bzdury i tyle, chyba ze dzieciaki maja 70cm wzrostu. Tunel ma ze 20 cm wysokości i 20 wysokości. Nawet trendowaty by sobie poradził żeby zrobić nad nim krok


Adam co do silników zenua. Znowu opierasz się na technologi sprzed ponad dekady :D piszesz o silnikach nie produkowanych już wiele lat. Może napisz o,pierwszych parowych tez? napisz o pierwszych silnikach tesli, ile z nich było wymienianych i jak padały jak muchy :D

Opublikowano

Widac od razu zes teoretyk i sie po prostu czepiasz dla czepiania.

Czepiam się dla czepiania bo coraz większe bzdury zaczynasz tu wypisywać, które nie są poparte żadnymi dowodami, a Twoimi przekonaniami typu ice na śmietnik. Jeszcze nie widziałem żeby ktoś jeździł 100-0-100 ice, jeśli zapomniałeś to tankować trzeba też wcześniej a nie kiedy w baku masz 0.

 

generalnie mozesz wszystko zrobic samemu i zawolac elektryka na 15 min na podlaczenie.

Bez problemu w 500-1000 PLN sie zmiescisz ze wszystkim, 2-3k PLN pisalem kurtuazyjnie. To nie fizyka jadrowa :roll:

Generalnie to ja na tym kompletnie się nie znam i samemu nic bym nie zrobił. Z moich znajomych może 10% by to sama zrobiła bo większość nie potrafiłaby gniazdka w domu wymienić. Nie każdy musi się znać na elektryce. Ceny za usługi fachowców zdrożały kilkukrotnie odkąd nie mieszkasz w PL.

 

Poprzesz czyms swoja wypowiedz?

Poprę doświadczeniem z komputerami, starzeniem się ich podzespołów a także starzeniem się podzespołów w telefonach komórkowych. Średniej klasy komputer po 5-7 latach nadaje się maks do przeglądania onetu a nie grania w gry. Smartfon po 3 muli tak że nawet strony internetowe zacina. Tak więc do czego będzie się nadawał tablet? Czy panowie z Tesli po kilku latach przyjadą i wymienią w gratisie ryzena na 5 generacji nowszego i z 4 rdzeniami więcej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wymienia :D ryzen jest montowany gdzieś od roku. Tesle starsze niż 1 rok maja starego procka który zaraz trafi na śmietnik historii :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie jest jedna zasadnicza przewaga aut spalinowych nad elektrykami. Kupno używanego, auta spalinowego to niewielkie ryzyko wtopy finansowej, kupno elektryka- z wiekiem rośnie ryzyko wydatków.
Opublikowano
Filipe forum o e38 jest troszkę w innym miejscu :D zgubiłeś się? A może naganiacz za zappsy?

Forum o biznesowym atlecie serii piątej też jest gdzie indzie.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W praktyce miałem kilka samochodów elektrycznych na weekend w których w jeden dzień (sobota) zajechałem cała bateria imho poniedziałku rana nie były w stanie się naładować. Skutek taki, ze musiałem po drodze domdealera szukać ładowarki żeby dodać auto w miarę pełne. Tak jest to mega upierdliwe przy 10A, tylko siła zapewni komfort i wygodę.

Porownywanie testowania caly dzien demowki do jezdzenia swoim daily, brawo TY :cool2:

Jak to lecialo - ze w tygodniu robisz po kilka km dziennie zeby w weekend tluc trasy po kilkaset km?

Czy juz sie z tego wycofujesz i teraz odnosnikiem do ladowania w domu jest katowana demowka na weekend? :duh:

 

Nagraj film z tej „wygody” bo chce to zobaczyć, tm3 z tylu jest tak ciasna, ze na jeździe próbnej po instalacji fotelika z tylu już miałem jej dość. Piszesz bzdury i tyle, chyba ze dzieciaki maja 70cm wzrostu. Tunel ma ze 20 cm wysokości i 20 wysokości.

No coz, ja pisze z 2 letniej praktyki, Ty piszesz ze swoich opowiesci z krypty, nie mam z tym zadnego problemu.

Nic sie nie martw, jeszcze z 3-5 lat, BMW ogarnie know-how platform BEV i bedzie wielka nowosc --> auta bez tuneli z tylu :cool2:

 

Nawet trendowaty by sobie poradził żeby zrobić nad nim krok

"Trendowaty"?

Dorzucam do pieca --> "Trendowaty funboy" :norty:

 

Adam co do silników zenua. Znowu opierasz się na technologi sprzed ponad dekady :D piszesz o silnikach nie produkowanych już wiele lat.

Sprzed dekady?

No to jeszcze tylko kilka lat i sie zaczna pojawiac wolumenowo u nas na rynku z importu, poki co nadal "kulturalnie" i "cicho" pracuja w Niemczech :cool2: :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pojawią, bo BMW wymieniło swoim klientom wadliwe części i nie ponieśli oni żadnych konsekwencji z tytułu wad konstrukcyjnych. Wiem , bo toprzerabialem. Nawet jak to było już po gwarancji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.