Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak jak chlopaki napisali. Zamiast ford,vw,toyota rozpatruja tania tesle :D

 

Dokładnie tak. Ktoś chce RAV4 kupić od 150tys, to z dodatkami pewnie ze 170tys będzie kosztować. A Tesla Y RWD po dopłatach i zysku podatkowym wyjdzie 185tys. Jeśli ktoś jeździ wokół komina, to opcja do rozważenia poważnego.


Na otomoto dzisiaj Skoda Octavia jest od 120 do 210tys. Tesla Model 3 RWD to 220tys -27tys - 15tys podatkowego zysku=170tys. Tutaj też bym się zastanawiał nad elektrykiem, bo Skoda z jakimś sensownym wyposażeniem i napędem na jedną oś, to min 150-170tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I to jest dokladnie to o co caly czas Elonowi chodzilo. Model 3/Y mial byc konkurencja dla spaliniakow podobnej klasy. Dostana troszke lepsze przyspieszenie, nowoczesny ekran i pare bajerow aby przyciagnac uwage i moze to pozwolic przymknac oko na "pewne niedogodnosci" zwiazane z malym zasiegiem, dlugim ladowaniem czy tez ryzykiem zwiazanym z zakupem nowej technologii. Pileczka sie teraz bedzie rozbijac o cena benzyny vs cena ladowania i uwazam ze tutaj bedzie glowny game changer jesli chodzi o wybor auta w zaleznosci na ktora szale przechyla sie korzysci.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I to jest dokladnie to o co caly czas Elonowi chodzilo. Model 3/Y mial byc konkurencja dla spaliniakow podobnej klasy. Dostana troszke lepsze przyspieszenie, nowoczesny ekran i pare bajerow aby przyciagnac uwage i moze to pozwolic przymknac oko na "pewne niedogodnosci" zwiazane z malym zasiegiem, dlugim ladowaniem czy tez ryzykiem zwiazanym z zakupem nowej technologii. Pileczka sie teraz bedzie rozbijac o cena benzyny vs cena ladowania i uwazam ze tutaj bedzie glowny game changer jesli chodzi o wybor auta w zaleznosci na ktora szale przechyla sie korzysci.

 

Jak TMY LR spadnie do 240tys, to chyba sprzedaję iX3 i kupuję Teslę z dofinansowaniem i wszystkimi kompromisami na jakie będę skazany :) Bo już przy takiej różnicy w cenie jestem w stanie zrezygnować z "premium" do auta miejskiego :-) a Adam będzie miał satysfakcję że z BMW odpływają klienci do Tesli :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak TMY LR spadnie do 240tys, to chyba sprzedaję iX3 i kupuję Teslę z dofinansowaniem i wszystkimi kompromisami na jakie będę skazany :) Bo już przy takiej różnicy w cenie jestem w stanie zrezygnować z "premium" do auta miejskiego :-) a Adam będzie miał satysfakcję że z BMW odpływają klienci do Tesli :-)

BMFun, Twoj plan zaklada, ze znajdziesz chetnego na uzywane RWD iX3 7s do setki (przed liftem) gdy za mniejsze pieniadze bedzie mozna kupic nowe TMY LR AWD, 5s do setki i do tego jeszcze z dofinansowaniem? Musisz bardzo wierzyc w magie znaczka i te premium materialy w srodku ;)

Lykke til jak to mowia w Norwegii ;)


edit

slonik a u Ciebie jaka kara za zerwanie umowy na odbior golasa iX1? bo pewnie zwoje sie przegrzewaja od rozkminy co jest lepszym value teraz :norty:

Jakby co nie martw sie, nie bede duzo szydzil ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oczywiscie ze znajdzie. Jest jeszcze mnostwo czynnikow dla ktorych ludzie nie chca tesli. Dla wielu jest to jakis egozytyk/noname a brak serwisow jest gwozdziem do trumny. Pamietaj tez ze bedzie mial ponad 100k w kieszeni oszczednosci na zakupie modelu Y wiec sobie moze pozwolic na wieksza strate :D Plakac beda ci co kupili TMY za 315 nagonienie przez pewien znany portal o samachodach elektrycznych caly zeszly rok piszacy, ze tanio juz bylo :D Dla mnie zeby wogole zastanowic sie nad sensem zakupu modely Y long range cena musiala by spasc do maks 225k :D W przeciwynym razie ix1 jest duuzo lepsze value for money. Przy tej samej cenie Y LR <-> ix1 wybor juz dla mnie nie jest taki oczywisty i mniejsze wymiary ix1 sa tutaj duza zaleta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawa sprawa z tym kablem ładowania. Handlowiec mi mówił ostatnio, ze produkcja mojej ix1 została przesunięta z tygodnia 6 na 10, podobno zmienia się jakis kabel do ładowania i w lutym produkcja ix1 jest wstrzymana. Wydało mi sie to tłumaczenie trochę dziwne, ale może sie nie zna o cos zle zinterpretował. W załączonym raporcie jest wzmianka ze standardem teraz będzie nowy kabel 22kw. Poprzednio ładowarka 22 kw była dodatkowo płatna ponad 5k i raczej nie wydaje mi się zeby za friko dodali ja w standardzie także ciekawe o co Caman.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W pełni cyfrowy zespół ekranów standardowego BMW Live Cockpit Plus obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesna stylistyka kokpitu oraz większe możliwości inteligentnego asystenta osobistego BMW umożliwiają znaczne ograniczenie liczby przycisków i kontrolek na rzecz obsługi głosowej i dotykowej.

 

Ekskluzywnie w modelach BMW M4 Coupé oferowana będzie grafika M na masce i klapie tylnej

Znaczek ///M na masce, hell yeah!! ;)


Slonik, wlasnie obejrzalem konfigurator iX1, jezeli nie wykupiles pakietu "premium" za 7k to zobaczysz ogrzewane siedzenia w abonamencie jak swinia niebo :lol:

To juz jest naprawde plucie klientowi w twarz ^^


Ps Toyoda traci stanowisko szefa Toyoty, ahahaha, to dopiero niespodzianka, kto by sie spodziewal :norty: , swietna wiadomosc (dla Toyoty), odcinaja beton, za 3 mies sie dowiemy ze hybrydy i wodor ida po cichu do smietnika i heja z BEV.

.

Opublikowano
Ptaszki cwierkaja coraz czesciej o liftingu TM3, na mojej liscie zyczen jest <3.0s do setki (G80 podnioslo poprzeczke co do osiagow a reputacja firmy zobowiazuje!)

No oby, aktualny stan porównywalności do M3 CS za dwa razy więcej hajsu jest faktycznie niekomfortowy.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

m3/m4 cs to jest zupelnie inna liga pod kazdym wzgledem ale mozesz moczyc sie dalej :D


Adam nawet jak ogrzewania nie bedzie to i tak wole nie miec ogrzewania, ktorego nie uzywam jak czujnikow parkowania z ktorych korzystam kilka razy dziennie :cool2: Moj tesciu, jak jeszcze czujnikow nie bylo to w garazu mial patent ze podstawial kawalek drewienka pod opone i za kazdym razem dojezdzal opierajac sie o nie. Moze ci sie przyda ten pomysl. Zawsze pod sklepem zona z drewienkiem moze wyskoczyc pierwsza :D Nie pisales nam tez o hamulcach. MAsz jeszcze brembo czy juz czerwona zaslepke?

Opublikowano
.

Rabatu nie dostałeś :?:

Ty w ogóle zamówiłeś ten samochód?

Przecież ta opcja/pakiet jest bez problemu do dostania i załapanie się na dopłatę :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież ta opcja/pakiet jest bez problemu do dostania i załapanie się na dopłatę :roll:

dzialalnosc zwolniona z VAT, wiec limit 225 brutto :D Ale tak masz racje dla ludzikow na vacie, limit jest wiekszy i samochod bedzie lepiej wyposazony nawet przy odliczeniu 50% bez kilometrowki.

Opublikowano
Przecież ta opcja/pakiet jest bez problemu do dostania i załapanie się na dopłatę :roll:

dzialalnosc zwolniona z VAT, wiec limit 225 brutto :D Ale tak masz racje dla ludzikow na vacie, limit jest wiekszy i samochod bedzie lepiej wyposazony nawet przy odliczeniu 50% bez kilometrowki.

No jak bez Vat to faktycznie problem.

Nie mieszajcie "kilometrówki" (odliczenie 100% VAT) z minimalnym przebiegiem rocznym koniecznym dla uzyskania maksymalnej dopłaty (27.000).

Dla tej maksymalnej dopłaty z BOŚ nie potrzeba żadnej kilometrówki tylko środniorocznego przebiegu minimum 15.000 km/rok.

Zapewne po dwóch latach będzie trzeba potwierdzić przebieg w stacji kontroli pojazdów, ale tego jeszcze nie wiadomo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na niektorych forach samochodowych sa asiory co twierdza, ze kilometrowke robia copy+paste poprzednich miesiecy w excellu. Spotkalem sie tez z takimi, co zglaszaja na 100% vat, wplacaja max wplate a po kilku miesiacach przechodza na 50% no ale ja bym z takimi fikolkami to byl ostrozny. sam jestem na vacie ale wybralem ryczalt bo koszty mam zerowe a zdrowotne to 1k a nie 4,5% na liniowce. anyway 225k na ix1 to naprawde juz nic sie nie dalo dolozyc :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam nawet jak ogrzewania nie bedzie to i tak wole nie miec ogrzewania, ktorego nie uzywam jak czujnikow parkowania z ktorych korzystam kilka razy dziennie :cool2:

 

Nie zadne "nawet jak nie bedzie" tylko NIE BEDZIE, niedoinformowany sprzedawca w salonie Ci makaron nawijal na uszy, ze sobie dokupisz pozniej czy w prospektach reklamowych wyczytales ze "sie da" i ze bedziesz taki do przodu i z dotacjami i z opcjami premium jak ogrzewane siedzenia i bajki tu na forum nam opowiadales?


Swoja droga, tak jak mowilem wczesniej, jezeli producent kaze dokupic pakiet "premium" za 7300 PLN, ktory m.in. "stwarza techniczne warunki do pozniejszego dokupienia ogrzewania foteli" to jest to nic innego jak plucie klientowi w twarz, a czlowiek, ktory na forum takich praktyk broni to fanboj przez duze f, fanboje Tesli przy takim to male zuczki :norty:


W Tesli w standardzie nawet w najtanszym modelu ogrzewane siedzenia z przodu, ogrzewane siedzenia z tylu, ogrzewana kierownica, a w BMW pakiety po 7 kola "stwarzajace techniczne mozliwosci" ahaha, marka premium z crossoverem segmentu C od 260k PLN bez ogrzewanych siedzen z przodu w 2023r, tym bardziej w kraju gdzie pol roku leje/jest zimno, przeciez to jest istny cyrk ^^


Kolejna sprawa - "personalizacja opcji dodatkowych premium", chcesz comfort access czy ladowarke indukcyjna dokupic? - do dostania oczywiscie TYLKO w pakietach (hmm, cos Toyota sie z tego BMW robi pomalu..)




52651923744_750f456b3c_o.jpg


52652134913_392ed49e24_o.jpg


 

Nie pisales nam tez o hamulcach. MAsz jeszcze brembo czy juz czerwona zaslepke?

Moje TMYP, zreszta jak kazde TMYP pochodzace z Gigafactory Berlin, ma hamulce Brembo a nie zadne zaslepki :cool2:


Co do czujnikow parkowania tez sie nie martw, jest rzeczywiscie fail, ze sprzedali bez gotowej aktualizacji ale maja sie ogarnac w ciagu kilku tygodni, jak tego nie zrobia, pierwszy bede z nich szydzil :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na pewno przyjada i ci dokleja te czujniki :cool2: Pisalem juz wczesniej, ogrzewanie mi wisi i lata, na szmacie nie ma problemu zimna za to gowniane zawieszenie bym czul na kazdym metrze pokonywanej drogi :cool2: Stad jestem wielkim zwolennikiem szmacianych siedzen i bardzo podoba mi sie to co jest w nowej serii 7 oraz w volvo https://www.motortrend.com/reviews/volvo-xc90-t8-interior-review-wooly-bully/ , cerata jest passe :D tak wogole jestes jakis dziwny gosc. Dali ci na siedzenia jakas tania podrobe skory z plastiku a ty sie jeszcze z tego cieszysz i przekuwasz to w zalete :D Jak sie siedzi na plastikach to ogrzewania + wentylacja to niestety must have. Z kolei Gdybys mial bardziej dopracowane zawieszenie to i moze problemu z wymiotowaniem w aucie by nie bylo? :D


i jeszcze cytacik

 

It should surprise nobody that cloth seats always feel warmer in the winter and cooler in the summer—even when contacting bare skin after direct sunlight exposure.

 

takze o moj tyleczek sie nie musisz martwic, nie zmarznie :D W lato bedzie mial duzo lepiej niz twoj. Dolicz do tego ogrzewany garaz :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pewno przyjada i ci dokleja te czujniki :cool2:

Pomysl jest taki, zeby uzywac kamer zamiast czujnikow ultradzwiekowych z tego co rozumiem.

Skoro zlikwidowali PDC to zakladam, ze system kamer spelnia swoje zadanie tak jak powienien, chociaz dopoki nie przetestuje u siebie to nie mowie hop oczywiscie i do tego czasu jest wtopa bez dwoch zdan.

 

Pisalem juz wczesniej, ogrzewanie mi wisi i lata, na szmacie nie ma problemu zimna za to [bAD] zawieszenie bym czul na kazdym metrze pokonywanej drogi :cool2:

Slabe zawieszenie w TMY to mit, ktory jest powielany jak odpadajace kierownice, auto jest wygodne i komfortowe.

Natomiast zgadzam sie z Toba, ze na pewno jest zauwazalna roznica w komforcie pomiedzy kolami 21" w TMYP a kolami 17" w iX1 fizyki sie nie oszuka :norty:

 

Stad jestem wielkim zwolennikiem szmacianych siedzen i bardzo podoba mi sie to co jest w nowej serii 7 oraz w volvo https://www.motortrend.com/reviews/volvo-xc90-t8-interior-review-wooly-bully/ cerata jest passe :D

Aahahahaa, oczywiscie, jestes zwolennikiem szmacianych siedzen dokladnie od momentu zamowienia iX1 ;)

A w tym watku 20 razy pisales jak to skora jest wyznacznikiem premium w BMW ;)

A gdy ja Ci pisalem, ze BMW wykupilo cala firme zajmujaca sie sztucznymi tapicerkami to brechtom nie bylo konca a przeciez nawet polrozumny czlowiek wie, ze naturalne skory w samochodach znikna w przeciagu kilku lat maks. Nie ma juz ich w Volvo, nie ma w Mini, nie bedzie tez za chwile w BMW bo to marka masowa jak Opel. Ostana sie moze w jakichs luksusowych markach/egzemplarzach.

 

Dali ci na siedzenia jakas tania podrobe skory z plastiku a ty sie jeszcze z tego cieszysz i przekuwasz to w zalete :D

Dla mnie to nie jest ani zaleta ani wada.

Nie czuje zadnej zalety Dakoty/Vernasci ktore mialem w F10 i F30 nad skaja w Tesli (oprocz wzgledow snobistycznych rzecz jasna z posiadania "prawdziwej skory")

Siedzenia komfortowe w F10 byly ksztaltem/dopasowaniem o niebo wygodniejsze, te m-pakietowe w F30 twardsze i gorsze za to z lepszym podparciem bocznym. Te w Tesli sa za to przyjemnie miekkie i sprezyste.

Faktura skaji w Tesli (miekka, gladka) zdecydowanie na plus wzgledem faktury Dakoty/Vernasci (twarda, chropowata, nieprzyjemna).

Vernasca nie miala tez zadnego przyjemnego zapachu typowego dla naturalnych skor (chyba, ze chwile po potraktowaniu Gliptonem).

Trwalosc Dakoty w F10 tez pozostawiala duzo do zyczenia (kremowa tapicerka poprzecierana i odbarwiona przy koncowym przebiegu ponizej 200k km)


Nappa, Merino - nie wypowiadam sie bo nie mialem przyjemnosci obcowania z tymi tapicerkami na siedzeniach, na pewno sa swietne :cool2:


Co do wentylacji/pikowania - tu sie oczywiscie zgadzam, w Norwegii nie ma tego problemu i stad go przeoczylem bo dni sloneczne >20C mozna policzyc na palcach jednej reki ale latem w PL problem spoconych plecow sie rzeczywiscie pojawial jak czlowiek nie uruchamial klimatyzacji w apce przed odjazdem.

Rzecz niewytlumaczalna, tym bardziej ze auto sie urodzilo w Kalifornii gdzie pogoda jest sloneczna przeciez wieksza czesc roku.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomysl jest taki, zeby uzywac kamer zamiast czujnikow ultradzwiekowych z tego co rozumiem.

Skoro zlikwidowali PDC to zakladam, ze system kamer spelnia swoje zadanie tak jak powienien, chociaz dopoki nie przetestuje u siebie to nie mowie hop oczywiscie i do tego czasu jest wtopa bez dwoch zdan.

 

Kazda kokoszka swoje chwali. Nie masz kamery na dziobie auta wiec fizycznie nie ma szans, zeby zobaczyla co jest przed samym zderzakem. Wtopa jak nic i to duzo wieksza jak brak ogrzewania kierownicy czy tez siedzenia. Od czytania o tej niby innowacji plastiku na siedzeniach i proby odwrocenia kota ogonem vernasca kontra cerata to sie slabo robi. Plastik na siedzeniach niemieckie marki premium maja w ofercie od wielu lat, zanim tesla powstala. fiat 126p, czy tez polonez tez mialy. Mozesz zaklinac sobie rzeczywistosc na tysiac sposobow ale nie zmieni to faktu ze jest to tania alternatywa do naturalnej skory. Smie twierdzic ze skoro wiele komponentow w pierwszym modelu S bylo od mercedesa to zastosowany u ciebie plastik jest odpowiednikiem mercedesowskiego artico https://motopodprad.pl/jest-roza-sa-i-kolce-test-mercedesa-c-250-bluetec/ i cytat

 

Czas więc wejść do środka. Tu czeka na nas wnętrze, którego kanapa i fotele obszyto czarną skórą. No właśnie – czy na pewno skórą? Niestety przy uważniejszym kontakcie z tą tapicerką, da się odczuć, że to materiał syntetyczny, udający skórę. Tu chciałbym zadedykować specjalne pozdrowienia dla dziennikarzy innych redakcji, którzy testowali ten sam egzemplarz i pisali o wspaniałym zapachu roztaczanym przez skórzane fotele. Pozdrawiam bardzo mocno! Materiał ten, w nomenklaturze Mercedesa, nazywa się Artico i jest eko-skórą, czyli ewolucją czegoś, co kiedyś nazywaliśmy „skają” i można było się tym delektować w głębokim PRL-u, pocąc tyłek na fotelach Malucha, czy Fiata 125P. Tani i bezsensowny zabieg. Tani, ale pasujący do reszty wnętrza samochodu. Po bliższym kontakcie moje oczarowanie C-klasą, którego nabawiłem się oglądając ją z zewnątrz, po prostu pryska.

 

takze tak kolego. Lubie skore ale naturalna ale jakbym mial wybierac miedzy skaja rodem z PRL wolalbym szmate :D W zimie zimno nie bedzie tak mocno odczuwalny za to przez pol roku, kiedy jest cieplo komfort bedzie wiele wyzszy. Jak fotele maja byc skorzane to tylko naturalna skora + ogrzewanie + wentylacja jako must have. W przeciwnym wypadku szmata jest po prostu bardziej komfortowa.



Adamie swoja droga, ten przyklejony ekran w mercedesie wyglada niemal blizniaczo jak w tesli model 3, poza tym, ze jest nieco mniejszy :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pewno przyjada i ci dokleja te czujniki :cool2:

Pomysl jest taki, zeby uzywac kamer zamiast czujnikow ultradzwiekowych z tego co rozumiem.

Skoro zlikwidowali PDC to zakladam, ze system kamer spelnia swoje zadanie tak jak powienien, chociaz dopoki nie przetestuje u siebie to nie mowie hop oczywiscie i do tego czasu jest wtopa bez dwoch zdan.

 

Wtopa? Wypuszczenie samochodu bez czujników parkowania, a soft do wykorzystania do tego celu kamer nie został ukończony, to przecież fuszerka na maxa pokazująca jak na szybko się tam wprowadza zmiany i jak są one nieprzetestowane. Sprzęt aby wypchać z fabryki żeby liczby były jak w PRL. Sorry Adam, ale śmiejesz się z takich pierduł w BMW, a tutaj to fundamentalna funkcjonalność samochodu. Wyrzucenie czujników parkowania to pokazanie w którą stronę zmierza Tesla.


Mi się nasuwa tutaj skojarzenie:



Widziałem dzisiaj i7 i tam dokładają czujniki parkowania, a nie usuwają. Z każdej strony pod drzwiami na wysokości progu są po 3 czujniki z każdej strony. No ale jakby to zrobili w Model S, to nikt by nie chciał więcej zapłacić, skoro obecnie tych klientów jest jak na lekarstwo.

 

Dali ci na siedzenia jakas tania podrobe skory z plastiku a ty sie jeszcze z tego cieszysz i przekuwasz to w zalete :D

Dla mnie to nie jest ani zaleta ani wada.

Nie czuje zadnej zalety Dakoty/Vernasci ktore mialem w F10 i F30 nad skaja w Tesli (oprocz wzgledow snobistycznych rzecz jasna z posiadania "prawdziwej skory")

Siedzenia komfortowe w F10 byly ksztaltem/dopasowaniem o niebo wygodniejsze, te m-pakietowe w F30 twardsze i gorsze za to z lepszym podparciem bocznym. Te w Tesli sa za to przyjemnie miekkie i sprezyste.

Faktura skaji w Tesli (miekka, gladka) zdecydowanie na plus wzgledem faktury Dakoty/Vernasci (twarda, chropowata, nieprzyjemna).

Vernasca nie miala tez zadnego przyjemnego zapachu typowego dla naturalnych skor (chyba, ze chwile po potraktowaniu Gliptonem).

Trwalosc Dakoty w F10 tez pozostawiala duzo do zyczenia (kremowa tapicerka poprzecierana i odbarwiona przy koncowym przebiegu ponizej 200k km)


Nappa, Merino - nie wypowiadam sie bo nie mialem przyjemnosci obcowania z tymi tapicerkami na siedzeniach, na pewno sa swietne :cool2:


Co do wentylacji/pikowania - tu sie oczywiscie zgadzam, w Norwegii nie ma tego problemu i stad go przeoczylem bo dni sloneczne >20C mozna policzyc na palcach jednej reki ale latem w PL problem spoconych plecow sie rzeczywiscie pojawial jak czlowiek nie uruchamial klimatyzacji w apce przed odjazdem.

Rzecz niewytlumaczalna, tym bardziej ze auto sie urodzilo w Kalifornii gdzie pogoda jest sloneczna przeciez wieksza czesc roku.

Tutaj muszę stanąć w obronie skai w Tesli. Jeździłem tym długo w 40 stopniach i przy chodzącej klimie na maxa nie brakowało mi wentylacji. Może to jest indywidualna sprawa, ale ja wychodzę z założenia że od tego mamy klimatyzację w autach, a tym bardziej "webasto chłodzące" w elektrykach, że wentylacja nie jest dla mnie must have. W x5 rzadko korzystam.

Teslę trzeba pochwalić za fakturę materiału z którego są siedzenia, bo jest ona miękka (trochę w dotyku przypomina nappę), a fotele przyjemnie sprężyste. To do czego mógłbym się przyczepić, to że jakoś nie potrafię znaleźć ułożenia pleców dobrego. Zawsze jak wsiądę to mi przeszkadza, chociaż po dłuższej jeździe zapominam o tym. Być może przez kilkanaście lat moje plecy dopasowały się do siedzeń sportowych BMW, bo jak się przesiadam z Tesli do iX3, to czuję jak moje plecy idealnie wpasowują się w siedzenie i mają fajniejsze podparcia boczne. W iX3 mam odpowiednik dakoty i szczerze mówiąc pomimo że jest mniej miękka niż w Tesli i bardziej chropowata, to zdecydowanie bardziej ją lubię. Dużo fajniejsze wrażenie jakościowe sprawia. Widziałem skórę w BMW z przebiegiem 100tys i mimo przetarć wyglądała o niebo lepiej niż skórę którą widziałem ostatnio w Tesli Model S wystawionej w jakimś salonie na sprzedaż z przebiegiem ok 90tys km.


W nowej Tesli Y (z symbolicznym przebiegiem), którą dłużej jeździłem wychodził kawałek "skóry" z tyłu kierownicy, także nie mogłem ją pomacać z dwóch stron i wygląda ona bardzo tandetnie, a taka niedoróbka powodowała, że przez tydzień czasu wyrobiło mi się jakieś natręctwo wyjmowania tego kawałka skóry z kierownicy i wkładania spowrotem. Strasznie mnie to denerwowało. W BMW na gwarancji taką kierownicę by mi wymienili. Ciekawy jestem jakby Tesla do tego podeszła.


Nie sądzę żeby BMW zrezygnowało ze skóry naturalnej, co najwyżej zarezerwowana będzie do 5er w górę, ale jestem przekonany że będzie wybór. Nappa jest bardzo przyjemna i zdecydowani warta dopłaty. W moim poprzednim aucie, które aktualnie ma 2 lata nadal czuć przyjemny zapach naturalnej skóry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na dziś dzień w najtańszym no i najnowszym modelu marki skóra naturalna jest dostępna pomimo ze według Adama już nie powinno jej tam być.
Opublikowano

Widziałem dzisiaj i7 i tam dokładają czujniki parkowania, a nie usuwają. Z każdej strony pod drzwiami na wysokości progu są po 3 czujniki z każdej strony.

To zdaje się z powodu automatu otwierania drzwi, żeby w coś nie uderzyły.

I muszę przyznać, że klamki tam to jest mistrzostwo świata, a w i4 badziew jakich mało, można sobie paznokcie zimą połamać, poroniony pomysł.

Swoja droga, tak jak mowilem wczesniej, jezeli producent kaze dokupic pakiet "premium" za 7300 PLN, ktory m.in. "stwarza techniczne warunki do pozniejszego dokupienia ogrzewania foteli" to jest to nic innego jak plucie klientowi w twarz, a czlowiek, ktory na forum takich praktyk broni to fanboj przez duze f, fanboje Tesli przy takim to male zuczki :norty:

Obecnie w Polsce to akurat możliwość skorzystania z dopłaty, na którą się jeszcze załapiesz i później dokupisz grzanie kiery, stołków i asystentów.

Stad jestem wielkim zwolennikiem szmacianych siedzen i bardzo podoba mi sie to co jest w nowej serii 7 oraz w volvo..........

Akurat podstawowe szmaty w iX1 są wg mnie obrzydliwe i dodatkowo masz jasne słupki i podsufitkę, bardzo słabo to wygląda.

Dopiero M-pakiet dodaje częściową alkantarę i ciemne wnętrze i wygląda to na prawdę dobrze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@klakierek nie wiem jak wyglada podstawowe wnetrze ix1 ani to z m pakietem, szczerze to auta nie widzialem przed zamowieniem na oczy ani nim nie jezdzilem :D jasna podsufitka akurat bedzie jakas odmiana w stosunku do czarnej w g30. a w tesli tak wogole jest mozliwosc czarnej podsufitki? :D
Opublikowano
@klakierek nie wiem jak wyglada podstawowe wnetrze ix1 ani to z m pakietem, szczerze to auta nie widzialem przed zamowieniem na oczy ani nim nie jezdzilem :D jasna podsufitka akurat bedzie jakas odmiana w stosunku do czarnej w g30.

To zobacz, bo ja bym tej podstawy nie brał, kup sobie kijankę, czy coś podobnego....

aaa i jeszcze te obrzydliwe koła w podstawie :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zamowienie juz zlozone i nic innego nie bede kupowal. W kiance nie dostane 5,6 do setki, regulowanego zawieszenia i prowadzenia BMW :D juz bardziej wolalbym dolozyc do rsq3 ale wole to roznice przeznaczyc na pierwsze/wazniejsze auto w ktorym bede spedzal wiele wiecej czasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.