Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i git. Każdy kupujący te samochody najwyraźniej nie jest Tobą. Może ma więcej wyobraźni?

No i git. Nie każdy musi być inteligentny i myśleć na co wydaje własne pieniądze. Bez takich osób świat byłby smutny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
To podaj te ISTOTNE wg Ciebie to każdy oceni czy to dla niego istotne.

API samochodu po internecie.

Podgrzewana klapka, w pełni elektryczna do ładowania.

Samoczynne zmienianie autostrad.

Plug&charge

Tryb psa

Pokaz świateł

 

Ok, nie oceniam Twoich preferencji i szanuję że to dla Ciebie ważne. Każdy może ocenić przydatność powyższych dla siebie. Dla mnie Pług$charge jest jedynie istotne z tej listy, co jest kwestią standaryzacji. Można równie dobrze powiedzieć że BMW będzie innowacyjne, bo za pół roku połączy wiele niezależnych vendorów w pług&charge, co da jeszcze większy szacun.


Dla mnie klapka to akurat pierdoła (btw. podgrzewane klamki w drzwiach też by się przydały, ale kiedyś Tesla powie że to innowacja). Ciekawy jestem dlaczego przez 100 lat nikt nie wpadł na taki pomysł, a były podgrzewane przednie szyby, podgrzewany czujnik od night vision, podgrzewane dysze do spryskiwacza, podgrzewane lusterka, podgrzewana cała atrapa przednia IX z czujnikami i radarami. Być może to typowy inżynierski case - inżynierowie Tesli wytworzyli konstrukcyjnie jakiś problem nieistniejący u innych, a potem go rozwiązali.


Za to dodam o czym pewnie zapisałeś - sentry mode i zdalny podgląd online, które Tesla może nie odkryła (bo nie była pierwsza), ale zrobiła to lepiej niż BMW. Pewnie konkurencja poprawi. Być może kwestia lepszej wydajności serwerów i może lepsza optymalizacja softu, żeby dało się streaming robić prawie online.

 

Na każdy Twój punkt znajdzie się kilka które Tesla skopiowała.

Możliwe, to w sumie przewidywalne dla nowego na rynku producenta, koła nie wymyślą od nowa.



Od kiedy Tesla nie jest już "nowa"? Podaj datę i poszukamy co było kopiowane oraz wskażemy innowacje innych producentów.

 

Sprostuj jeszcze proszę Filip z tym brakiem potrzeby używania pin przy otwieraniu po Bluetooth, bo Ci jeszcze ktoś uwierzy.

Nie rozumiem.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&p=2872031#p2872027

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
No i git. Nie każdy musi być inteligentny i myśleć na co wydaje własne pieniądze. Bez takich osób świat byłby smutny.

To odważnie uważać, że czyjś wybór zakupowy wskazuje na brak inteligencji i nie myślenie o swoich pieniądzach. Ty to masz w głowie oleju!

 

podgrzewane klamki w drzwiach też by się przydały, ale kiedyś Tesla powie że to innowacja

Model 3 ma podgrzewane klamki. W tani sposób, ale ma. Niektórzy nazwaliby ten sposób innowacyjnym.

 

Od kiedy Tesla nie jest już "nowa"? Podaj datę i poszukamy co było kopiowane oraz wskażemy innowacje innych producentów.

Jeśli w taki sposób chcesz spędzić dzisiejszy wieczór, to be my guest.

 

Ten wpis był w kontekście linka do ataku, jaki zapodałeś, nie w innych. Jak pisałem wielokrotnie, ja PIN mam od zawsze.

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
Opublikowano

To odważnie uważać, że czyjś wybór zakupowy wskazuje na brak inteligencji i nie myślenie o swoich pieniądzach.

 

Czy ja wiem czy odważnie, raczej po prostu logicznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
podgrzewane klamki w drzwiach też by się przydały, ale kiedyś Tesla powie że to innowacja

Byłem przekonany, że Model 3 to ma.

 

Faktycznie są.


https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-w-tesli-zamarzly-klamki-to-trzeba-zaktualizowac-aplikacje,nId,6504496


A w dokumentacji Tesli dla srebrnych klamek proponują nawet uderzanie pięścią:

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/pl_pl/GUID-F907200E-A619-4A95-A0CF-94E0D03BEBEF.html


Ciekawe że problem zamarzania klap do ładowania przez 100 lat nie występował w motoryzacji, ale problem wytworzyć i rozwiązać, to już innowacja :mad2:

 

Od kiedy Tesla nie jest już "nowa"? Podaj datę i poszukamy co było kopiowane oraz wskażemy innowacje innych producentów.

Jeśli w taki sposób chcesz spędzić dzisiejszy wieczór, to be my guest.

Widzę że masz trochę racjonalnego spojrzenia, więc chciałem abyś pomógł przekonać Adama, że Tesla jest takim samym copy&pasterem jak cały rynek, a właściwie większym, bo skupia się głównie na obniżaniu kosztów zastępując droższe rozwiązania tańszymi i nieraz gorszymi + optymalizacja produkcji (za to szacun, ale ocenimy po czasie jak to wpłynie na koszty napraw i czy nie będą to "jednorazówki" trudne w naprawie, więc póki co nie mam zdania). Te innowacje, chociaż dla mnie nieistotne w większości, to są myślę autorstwa Tesli. Natomiast wniosek jest, że w całej reszcie Tesla kopiuje rynek.

 

Ten wpis był w kontekście linka do ataku, jaki zapodałeś, nie w innych. Jak pisałem wielokrotnie, ja PIN mam od zawsze.

OK, w kontekście tamtego ataku tak, ale generalnie PIN jest niezbędny przy bluteooth. OK, teraz się zrozumieliśmy.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
Faktycznie są.

No są. Ino słabo.

 

Tesla jest takim samym copy&pasterem jak cały rynek, a właściwie większym, bo skupia się głównie na obniżaniu kosztów zastępując droższe rozwiązania tańszymi i nieraz gorszymi + optymalizacja produkcji (za to szacun, ale ocenimy po czasie jak to wpłynie na koszty napraw i czy nie będą to "jednorazówki" trudne w naprawie, więc póki co nie mam zdania). Te innowacje, chociaż dla mnie nieistotne w większości, to są myślę autorstwa Tesli. Natomiast wniosek jest, że w całej reszcie Tesla kopiuje rynek.

Nie sądzę, by była większym copy-pasterem od reszty rynku.

Z drugiej strony Sławomir napisał już, w jaki sposób Tesla zrewolucjonizowała skostniały rynek motoryzacyjny. To dobry zastępnik innowacyjności.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip zaintrygowałes mnie tym Api, dawaj linka do oficjalnej dokumentacji bo nie mogę znaleść :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Mhm, no racja, oficjalne to nie jest. Ale działa!

https://www.teslaapi.io/

"Is this API official?

Absolutely not. These endpoints are a result of reverse engineering Tesla's mobile applications and vehicle software."


Czyli jakaś dekompilacja kodu albo nasłuchiwanie komunikacji. W ten sposób od dziesiątków lat pasjonaci odtwarzają zamknięte rozwiązania Microsoftu i innych producentów. W podobny sposób w linku który wysłałem pasjonaci rozpracowywali jaka jest komunikacja telefonu z aplikacją przy otwieraniu auta po Bluetooth czy RFID.

 

O właśnie, a słyszałeś czy BMW udostępnia API do swoich samochodów? Tesla tak, i, O DZIWO, jeszcze nie słyszałem by ktoś je naprawdę wykorzystał w niecnym celu.

Kolejny mit obalony :-)

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ok, czy coś takiego jest dostępne i działa dla BMW?

 

Ty serio pytasz? To klasyczny WS albo RESTowe API, które jest podstawą komunikacji w dzisiejszym świecie. Każdą usługę w sieci tak się wystawia.


Nawet tutaj na forum niedawno był post o znalezionej podatności na atak na jedną z usług BMW do systemów CRM dealerów: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=398803

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
Pytam serio. Czy jest dostępne API BMW za pomocą którego powiedzmy zmienisz sobie temperaturę w samochodzie? Może być RESTowe, może być krasnoludkowe, byle działało.
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytam serio. Czy jest dostępne API BMW za pomocą którego powiedzmy zmienisz sobie temperaturę w samochodzie? Może być RESTowe, może być krasnoludkowe, byle działało.

 

Słonik Ci już powiedział żebyś doczytał co to jest reverse engineering, a potem jeszcze jak wyszukiwać w google.


https://github.com/bimmerconnected/bimmer_connected


a tutaj masz przykład jak się ludzie bawią: https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1816796


Tłumczę Ci, że większość integracji odbywa się poprzez API WS/REST i tak się łączy z serwisami w w chmurze, najczęściej bezstanowymi. Po prostu ciężko zrobić inaczej, tak jest najprościej. Aplikacja nie łączy się z Twoim autem, tylko z serwerami w chmurze.


Dlatego pisałem, że Tesla ma lepiej zrobiony streaming live niż widoki 360 w BMW, ale to kwestia implementacji tego w serwisach chmurowych przez które idzie transmisja.


Mit obalony?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie obalony, bo nadal nie widzę sposobu, nawet po reverse engineering, by zmienić temperaturę przez Internet w BMW.

 

Filip, zamiast przyznać że się wygłupiłeś, to brniesz w fikołki.

Mit:

O właśnie, a słyszałeś czy BMW udostępnia API do swoich samochodów? Tesla tak, i, O DZIWO, jeszcze nie słyszałem by ktoś je naprawdę wykorzystał w niecnym celu.

został obalony. Nie ma oficjalnego API do żadnego z tych dwóch (o dziwo BMW udostępnia API do innego rozwiązania wspierającego obsługę sprzedażowo-serwisową przez inne podmioty i tak wyglądają oficjalne API producenta, a nie reverse engineering: https://bmw-cardata.bmwgroup.com/thirdparty/public/car-data/technical-configuration/api-documentation)


Dalsze brnięcie czy da się temperaturę zmienić, to już dziecinna dyskusja. Da się to, jakie BMW Connected w pojeździe i odpowiednik Tesli wystawia. Rozszerzanie tego jest dziecinnie proste i da się to zrobić poprzez zwykłe OTA i nie jest to ŻADNA innowacja czy PRZEWAGA. Po prostu w BMW dla prostoty użycia włącza się klimatyzację i wyłącza. Nie ma 200 innych rzeczy które Product Owner w BMW stwierdził że nie ma potrzeby wystawiać zdalnie.


Zaraz zaczniemy się zastanawiać czy Tesla ma "Horn" wystawione w usłudze czy nie, bo BMW ma. Czy Tesla ma aktywację na event o osiągnięciu określonych współrzednych geograficznych, bo jak ktoś się chce bawić w jakieś inteligentne domy, to to jest ciekawsze. I tak ta dyskusja skończy się argumentem na poziomie że w Tesli da się zdalnie zrobić koncert świateł albo pierdzenie przez głośniki....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pacze kto był pierwszy

 

Wysyłałem już filmik z kwietnia 2011, czyli przed oficjalną premierą Model S.



Od razu widać że aplikacja łączy się z chmurą a nie z samochodem i jedyne sensowne API to WS/REST, ale jakie by nie było, to da się zrobić reverse engineering, więc "API jest" :-)


Kolejny mit obalony :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dobra, więc faktycznie to API to nie innowacja. Na szczęście Tesla jeszcze kilka rzeczy wymyśliła.

Filip - szacun za umiejętny i z klasą krok w tył :cool2: Każdy może się mylić, ja też wiele razy się myliłem. Kluczowe to z klasą przyznać do błędu. Nowa jakość w tym wątku :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tesla plaid to kopia audi q tron s z trzema silnikami.

Ludzie zatrzymajcie ten watek, ja wysiadam :norty:

 

do czego w takim razie nadają się te elektryki z mocą 300-500KM? Do szybkiej jazdy po autostradzie/ekspresówce już wiemy że nie. Na tor do latania bokiem i upalania? No też wiemy że nie. Więc co: do zapierd.. po mieście? Pomiędzy światłami, pieszymi, rowerzystami? Jeśli ktoś do tego ma zamiar je wykorzystywać to powstrzymam się od komentarza bo musiałbym dostać za niego bana.

Do takiej jazdy do jakiej mógłbym używać wszystkich Tesli performance wystarczy mi pierdek o mocy 100-120KM.

Skoro nie jest mi w stanie na to udzielić odpowiedzi to mu podsune odpowiedź: do niczego, zastosowanie takich samochodów jest zerowe.

Tak więc dyskusje o całej tej "przewadze technologicznej", udogodnieniach, jakiś śmieciowych grach, netflixach czy innym shicie uważam za śmieszna i w zasadzie można ją było zakończyć na 1 stronie tego tematu. A żeby nie było że jestem przeciwnikiem bev bo coś pokroju i3 do miasta rzeczywiście fajnie się nadaje ale dopóki do aut wielkości tm3/tmy/i4/ix3 nie zrobią baterii o pojemności netto min. 130 kwh to pięknie za nie dziękuję.

Piekny post, moglbym powiedziec KWINTESENCJA MYSLENIA firmy BMW POMIEDZY 2010-2020 rokiem :cool2: :cool2:

I gdy BMW rozkminialo po co ludzie mieliby kupowac takie auta, po co komu netflixy, gry i inne badziewia, po co komu 500KM i ladowarki na autostradach, przeciez te elektryki nadaja sie tylko do miasta - inny koles powiedzial sprawdzam, zostal w kilka lat najbogatszym czlowiekiem na planecie, w ciagu 10 lat produkuje tyle samo samochodow (*2023) co marka BMW, ktora jest na rynku od 100 lat. A za kilka lat bedzie pewnie produkowal 2x wiecej gdy sprzedaz BMW spada bo decydentami firmy byl absolutny BETON do niedawna.

I wbrew tutejszym specom - srednia cena przecietnej Tesli i przecietnego BMW jest podobna, Musk poki co nie zalal rynku autami po 60k PLN ^^


A wiec reasumujac - nie, przecietne BEV (C/D) raczej nie beda nigdy mialy 130kWh bo NAPISZE TO PO RAZ SETNY - PRZECIETNY KOWALSKI JEZDZI 30km DZIENNIE i zeby raz do roku pojechal z Halina 200km do miasta nie potrzebuje do tego BEV 130kWh jezeli ladowarki DC za dekade czy dwie beda co kilkanascie/kilkadziesiat km w dziesiatkach sztuk przy drodze.


A co do tych 500KM - w elektrykach te konie mechaniczne sa po prostu TANIE. Tesla czy tez obecnie elektryki ogolnie odarly te 300KM, 400KM czy 500 KM z jakiejkolwiek ekskluzywnosci.

Tradycyjne marki przyzwyczaily nas do 100-200KM, powyzej kazaly sobie placic x-set tysiecy PLN ekstra, a taka TM3 SR ma w podstawie 300KM, za 30k PLN doplaty masz 400KM, za kolejne 30k PLN masz juz ich 500. I nie wazne czy je wykorzystujesz czy nie, mozesz za garsc orzeszkow sobie je kupic bo masz taki kaprys.

I doszlo do kuriozum, ze w takiej Norwegii przecietna TM3 LR, ktorej jest wiecej jak karaluchow na kazdym skrzyzowaniu, w cenie jak to slonik mowi Corolli, jest na drodze szybsza czy tez raczej dynamiczniejsza od M2 czy M3.

I ludzie maja gleboko w powazaniu czy te 400-500KM sie nadaje na tor czy nie i jak dlugo mozna jechac 250 km/h. I czy hamulce dadza rade 10x pod rzad bez przegrzania sie 200-0 dzialac.

Bo nikt normalny tak nie jezdzi na codzien.

 

(btw. podgrzewane klamki w drzwiach też by się przydały, ale kiedyś Tesla powie że to innowacja).

Tesla ma od dawna podgrzewane klamki :cool2:


tak mniej wiecej od 3:10

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(btw. podgrzewane klamki w drzwiach też by się przydały, ale kiedyś Tesla powie że to innowacja).

Tesla ma od dawna podgrzewane klamki :cool2:


tak mniej wiecej od 3:10

BMW chyba wyprzedziło swoją epokę ;-) https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=142196


"Witam mam pytako. Miałem kiedyś e34 i miałem funkcję podgrzewanych zamków. Czy w e39 jest taka funkcja??? Jeśli tak to jak działa. (czy też klamka do góry i się podgrzewają?)

dzieki i pozdro.

jarosjaros"


"jest ja mam oraz podgrzewaja sie uszczelki w drzwiach ale to jest opcja nie standard"


kolejny mit o "innowacjach Tesli" obalony :cool2:


Czekamy na innowacyjne podgrzewanie uszczelek w Tesli ;-)


Czekam Adam na Twoją listę innowacji.


Dla zobrazowania auto, które wyprzedziło nawet Teslę w podgrzewaniu klamek ;-)

bmw-serii-5-e34-cennik-1-696x464.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.