Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tej karty używałem w TMY przez prawie tydzień. Bardzo niewygodne. Za każdym razem macalem karta słupek przez chwile pewnie rysując go przy okazji. NFC w telefonie w BMW tez nie jest super wygodne, bo trzeba blisko do klamki zbliżyć góra telefonu i dlatego pierwszym wyborem są dla mnie nadal kluczyki.

Karty nie używam, otwieram telefonem, bez zbliżania, jak człowiek cywilizowany.

Czyli Hertz nie jest cywilizowane w takim razie, bo tylko karta działa.


„Otwieranie” telefonem w Tesli to zwykła średniowiecznej komunikacja po Bluetooth i z NFC nie mająca nic wspólnego. Mam nadzieje ze chociaż dodałeś sobie pin do zabezpieczenia uruchamiania auta. Jakby jakiś Brajanek z sąsiedztwa chciał kiedyś Twoja Tesla bączki pokręcić po okolicy, to przesłanie na odległość sygnału Bluetooth nie jest rocket science.


No ale nie w tym rzecz, zachwalane przez Adama innowacje jak kluczyki cyfrowe czy NFC, to zwykle kopiuj wklej Tesli od innych.


A z ciekawości jak udostępnić taki klucz w telefonie komuś? Ktoś musi instalować aplikacje Tesli czy jak to działa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

odlot fanow taniej tesli i ich glupota jest nieprzemierzona

 

Możesz się w wolnej chwili dokształcić na temat różnic między NFC a RFID. Hint: telefonem nie otworzysz drzwi w większości standardowych biurowców, tych sprzed 20 lat i tych młodych.

 

Kolego nawet nie wiesz jakiej technologii uzywasz. Tesla NFC nie uzywa wogole w telefone uzywa low energy bluetooth. NAtomiast karty to RFID. Wkleje jezcze raz link do dokumentacji tesli: https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-E004FAB7-1C71-448F-9492-CACF301304D2.html i zacytuje

 

Key card - Tesla provides a key card that communicates with Model 3 using short range radio-frequency identification (RFID) signals.

 

Tak to sa te same karty co sa stosowane w biuurach od jakis 30 lat!


moze to zakonczy beznesnowna dyskusje

prezentacja w IX1 przez uzytkownika, nie zaden material reklamowy. Otwieranie kluczykiem, telefonem, zegarkiem. Otwieranie bagaznika poprzez machniecie noga. Jast takie cos w tesli? Warto obejzec caly film prezentacji techu najtanszego modelu w gamie BMW. to czego nie ma tesla:


1. masaze siedzien

2. kamer 360

3. Otwarcie bagaznika kopnieciem noga

4. Augmented reality

5. czujniki parkowania

6. regulowane zawieszenie

7. Dajacy sie odslonic/zaslonic czy tez uchylic/otworzyc szyberdach

8. Elektrycznie wysuwane/chowany hak

9. adaptacyjne swiatla

10. ambientowe oswietlenie w srodku

11. oswietlenie coming home na zewnatrz

12. head up display

13. mozliwosc powrotu ostatnich 50 metrow

14. naturalnych skor czy tez alcantary


i zapewne wiele, wiele innych. Zestawiajac to wypusazenie z tesla to tesla wyglada jak tania puszka.


Tak najmniejszy/najtanszy model w gamie marki zabija wyposazeniem ta smieszna tesle. Netflixa mozna ogladac przez AA, czy apple car play. To ze koledze nie chce sie leciec do gartazu i jak wsciekly pies nagrywac filmiku to ja akurat rozumiem. Zachwycanie sie netflixem jest po prostu zenujace :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto obejzec caly film prezentacji techu najtanszego modelu w gamie BMW. to czego nie ma tesla:


1. masaze siedzien - nie masz tego

2. kamer 360 - nie masz tego

3. Otwarcie bagaznika kopnieciem noga - nie masz tego

4. Augmented reality - nie masz tego

5. czujniki parkowania

6. regulowane zawieszenie

7. Dajacy sie odslonic/zaslonic czy tez uchylic/otworzyc szyberdach - nie masz tego

8. Elektrycznie wysuwane/chowany hak - nie masz tego

9. adaptacyjne swiatla - nie masz tego

10. ambientowe oswietlenie w srodku

11. oswietlenie coming home na zewnatrz

12. head up display - nie masz tego

13. mozliwosc powrotu ostatnich 50 metrow - nie masz tego

14. naturalnych skor czy tez alcantary - nie masz tego

 

Po dolozeniu 70-80k PLN BMW iX1 robi sie calkiem przyjemnie wyposazonym autem, zawsze mozesz sie dowartosciowac, ze inne egzemplarze sa premium wiec "poprzez aklamacje moj tez jest ";) W PL poprzez tak skonstruowane doplaty podejrzewam 90% iX1 bedzie absolutnymi golasami, tak jak mowilem wczesniej - "premium" pelna geba :cool2:

 

NFC w telefonie w BMW tez nie jest super wygodne, bo trzeba blisko do klamki zbliżyć góra telefonu i dlatego pierwszym wyborem są dla mnie nadal kluczyki.

No ale nie w tym rzecz, zachwalane przez Adama innowacje jak kluczyki cyfrowe czy NFC, to zwykle kopiuj wklej Tesli od innych.

A z ciekawości jak udostępnić taki klucz w telefonie komuś? Ktoś musi instalować aplikacje Tesli czy jak to działa?

 

W Tesli rezygnacja z kluczyka wydaje sie naturalnym wyborem w 2023r, kazdy ma przy sobie telefon/smartwatch jadac gdzies i tak.

Mozna dokupic w ASO zwykly kluczyk, nawet przez mysl mi to nie przeszlo przez te 2 lata zeby trzeba bylo targac cos bezsensownie dodatkowo.

Otwieranie auta jest intuicyjne, nic nie trzeba zblizac do klamki, lapie sygnal z 1-2m (osoba po drugiej stronie auta moze otworzyc jak jestes blisko auta).

Bedac sprawiedliwym trzeba dodac, ze czasem (raz na ~10 razy) jak telefon jest mocno uspiony to sygnal lapie po 1-3s dopiero badz po wybudzeniu tel.

Udostepnianie innym poprzez apke Tesli (dobre pytanie, obstawiam ze ktos musi zainstalowac tez apke Tesli, spawdze z ciekawosci dzisiaj) chociaz wygodniej/szybciej dac fizyczna karte chyba.

Ogolnie personalizacja auto/tel jest na bardzo wysokim poziomie - kupujac TMY zaladowalo wszystkie moje ustawienia z TM3 z chmury momentalnie, nic nie musialem ustawiac - wszystko bylo dopasowane i dla mnie to jest jeden z wyznacznikow "premium".

 

Pytałem ludzi jeżdżących Tesla ile razy coś oglądali, to większość mówi ze z kilka razy przez pare lat, bo zazwyczaj maja coś do załatwienia w telefonie.

Pytałem ile obejrzałeś filmów Netflix przez 2 lata. Pewnie nie chcesz się przyznać bo albo okaże się ze niewiele albo dużo, a wtedy wyjdzie ze to trochę smutne siedzieć w aucie i oglądać filmy na 15 calowym ekranie.

Czyli jak nie odpowiem wykorzystasz przeciwko mnie, sprytnie ;)

5-10 filmow/seriali przez 2 lata, glownie przy jakims ladowaniu/na promie.

Za to h spedzonych przy Sky Force nie zlicze, makabrycznie dobra gra i za kazdym razem jak musze czekac nawet 5-10 min odruchowo wlaczam i gram. Uzalezniajaca wrecz. Do tego polska!

 

Wymień tez z jakich aplikacji korzystasz których nie ma w car play i które są takim gamę changerem dla gui Tesli. Jakie aplikacje i jak często napisz.

Nie korzystam z aplikacji zbyt czesto. Spotify to 90% wykorzystania GUI Tesli przy codziennych krotkich przejazdzkach.

W tym aucie jak juz wszystko ladnie ustawisz pod siebie to zapominasz o wszystkim - o przyciskach, licznikach, klimatyzacji etc etc - wszystko jest automatyczne, mowilem o tym setki razy, masz kierownice, pedal gazu, Spotify i droge przed soba, reszta nie rozprasza.

Mi sie wydaje ze nadal sie nie rozumiemy - ja mowie o GUI, niekoniecznie o aplikacjach.

GUI to obsluga telefonu, map, szukanie ladowarek, muzyka, planowanie trasy, monitoring jazdy - kamery/zuzycie energii (i ew. gry/filmy na postoju) i tutaj duzy tablet z softem Tesli bije na glowe to co oferuje dzis BMW. Fukcjonalnosc tego jest o rzad wielkosci lepsza.

 

o co chciałeś w takim razie kupić BMW i4? Ja nie mówię ze Tesla jest skopana i nie miałbym problemu nią jeździć. Uważam ze jest tanio zrobiona, ma fajne gui i osiągi, wiec jeśli byłaby tez tania, to sensowne byłoby ja kupić. Ty natomiast narzekasz ze BMW drogie, słabo jeździ, zacofanie technologiczne, gui do bani, a po pierwszej jeździe próbnej biegniesz żeby zamówić przepłacając grubo i jeszcze Slonikowi niekonsekwencje wspominasz…

BMW na to co oferuje w swiecie elektrykow jest drogie. Nie mam problemu z doplata za lepsze materialy czy rozwiazania technologiczne (np HU czy elektryczny hak) ale jezeli doplacasz 100k PLN za podobne/gorsze osiagi, gorszy zasieg, gorsze prowadzenie, mniej miejsca w srodku przez uposledzona spalinowa platforme, gorsze GUI, brak SC i sporo sporo pomniejszych rzeczy to dla mnie slaby deal. Mialbym inne zdanie gdybym nie przetestowal Tesli badz gdybym byl purysta zafiksowanym na materialy w srodku (sa lepsze, mowilem o tym!) zamiast skupiac sie na przyjemnosci z jazdy.

Zamawialem tak jak pisalem, bo jestem fanem marki i niecierpliwie wyczekiwalem EV od BMW (jak miliony ludzi na swiecie!), cena byla niska wiec i ryzyko bylo zadne, najwyzej bym je sprzedal po roku jak TM3 SR+, nie wyszlo z rabatami, nie chcialem doplacac bezsensownie 8%, czasy oczekiwania i tak byly 12+ mies wiec powieka mi nie drgnela jak nie wyszlo.

 

Sprytnie zmieniłeś temat z tego o czym dyskutowaliśmy - wymieniłem Ci dużo przykładów ze to Tesla kopiuje i BMW wiele rzeczy miało wcześniej.

Wroce do tego bo to wymaga dluzszego posta.

Czyli nie jest innowacyjna. Kopiuje tylko robi to tanio a niektóre rzeczy być może trochę lepiej jak np obsługa netflixa potrzebna 2 razy w roku.

Huehue, komentarz na miare 6-latka w obecnych czasach, wybacz, nie obraz sie.

 

Jak BMW wypuszcza netflixa na 30 calowym ekranie + 10 tabletów, to już jest słabe. A jak Tesla wprowadziła mały tablet dla tylnego rzędu siedzeń, to jest och i ach.

W aucie za 800k+ PLN?

Rownie dobrze nie zachwycam sie osiagami Rimaca, nienaturalnym nakladem kosztow mozesz miec i zlote klamki w aucie tylko nie o tym ten watek.

PS. Nie doczytalem dokladnie - mowisz o tym mikro ekraniku w TMS/X - imho bezsensowna rzecz, nigdy przez 500 stron o nie nie wspomnialem nawet, nie wiem kto mialby sie tym zachwycac?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rotfl wiedzialem, ze mi tak odpiszesz :D nie mam bo nie potrzebuje co nie znaczy ze BMW nie oferuje wiecej bo oferuje zdecydowanie wiecej od tesli. Pomimo tego mam mnostwo innych duzo bardziej przydatnyc h rzeczy ktgorych ty nie masz jak np czujniki, czy regulowane zawieszenie. Najwyrazniej nie obejzales zalinkowanego przezemnie filmu z testem uzytkownika dostepu komfortowego. Wszystko czym sie ta kzachwycasz czyl itowieranie telefonem smartwatchem w BMW jest i wiele wiele innych ktor w bmw mozesz miec jesli potrzebujesz Gdybys problemu z doplata nie mial to jezdzilbys i4 a nie tania tesla, taka prawda. Efekt jest taki ze dalej wzdychasz to bmw a ze ciagle go nie masz to ulewa ci sie tutaj regularnie. Wmawiasz to chyba tylko sam sobie ze jest gorsze, moze dzieki temu czujesz sie lepiej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie korzystam z aplikacji zbyt czesto. Spotify to 90% wykorzystania GUI Tesli przy codziennych krotkich przejazdzkach.

natywne spotify w BMW jest. patrz zalaczony przezemnie filmik o ix1

 

W tym aucie jak juz wszystko ladnie ustawisz pod siebie to zapominasz o wszystkim - o przyciskach, licznikach, klimatyzacji etc etc - wszystko jest automatyczne, mowilem o tym setki razy, masz kierownice, pedal gazu, Spotify i droge przed soba, reszta nie rozprasza.

Super w bmw ktos musi siedziec na tylnym siedzeniu podczas jazdy i pedalowac, zeby cokolwiek dzialalo.

 

Mi sie wydaje ze nadal sie nie rozumiemy - ja mowie o GUI, niekoniecznie o aplikacjach.

GUI to obsluga telefonu, map, szukanie ladowarek, muzyka, planowanie trasy, monitoring jazdy - kamery/zuzycie energii (i ew. gry/filmy na postoju) i tutaj duzy tablet z softem Tesli bije na glowe to co oferuje dzis BMW. Fukcjonalnosc tego jest o rzad wielkosci lepsza.

Wszystko w BMW jest a nawet lepsze. Przyklad kamery 360. Jak w g30 dojezdzam do kraweznika czy tez w garazu to moge zrobic to na milimetry bo wszystko widze co jest przed zderzakiem lub felga. Brak yanosika za to to wielki minus bo to przynajmniej w PL praktycznie must have. Gry? no comments. Nawigacja w tesli? JEst tak prymitywna, ze nawet nie potrafi pokazac na ktory pas sie ustawic, jest to jedna z najwazniejszych i podstawowych funkcjonalnosci nawigacji. Gdzie jechac po prostej drodze to ja akurat wiem.


Krotko mowiac, z tego co napisales oprocz spotify praktycznie z niczego nie korzystasz poza grami kwitnac na ladowarce ale piszesz o tym jakie to niezbedne i swietne co drugi dzien :cool2: Wlasnie dlatego za rzeczy z ktorych nie korzystam nie doplacam bo nie mam potrzeby chwalenia sie czego to ja nie mam na forum czy tez sasiadem, biore to co jest dla mnie potrzebne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sloniku lubujesz sie w tym zagladaniu do portfela innym ludziom, od 500 stron to uskuteczniasz, nie wiedzac chyba, ze piszac o innych tak naprawde wystawiasz laurke tylko sobie.

Piszesz teraz, ze nie potrzebujesz zadnych opcji dodatkowych, po co sie osmieszac publicznie na forum?

Napisz prosto z mostu jak pisales wczesniej - tylko taka wersja miescila sie pod doplaty i tyle, wybor byl albo golas albo nic.

Jest to uczciwe i nikt rozsadny tego nie neguje bo wiadomo, ze pieniadze na drzewie nie rosna.


Tylko nie zmienia to tematu, ze z tym premium BMW jest czesto tak jak pisze - iX1, miejski crossover za 260k PLN jest cena jak najbardziej ok, tylko zeby to auto w ogole przypominalo premium trzeba wrzucic w nie 70-80k PLN a wtedy mamy cene 320-340k PLN co jest cena absurdalna jak za crossovera segmentu C wiec szczegolnie przy tych limitach doplat w PL 90% ludzi bedzie jezdzilo dokladnie takimi samymi smutnymi golasami ktore z premium maja wspolny znaczek i nic wiecej.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sloniku lubujesz sie w tym zagladaniu do portfela innym ludziom, od 500 stron to uskuteczniasz, nie wiedzac chyba, ze piszac o innych tak naprawde wystawiasz laurke tylko sobie.

Nikomu nie zagladam, sam pisales ze nie dostales rabatu wiec nie kupiles. KAzdy wydaje kase jak chce i dla kazdego value for money wyglada inaczej ale do niektorych najwyrazniej to nie dociera. W twoim kraju tesla jest tansza od corolli w naszym jest niwspolmiernie droga do reszty. Inne value for money i nijak nie da sie tego przelozyc.

 

Piszesz teraz, ze nie potrzebujesz zadnych opcji dodatkowych, po co sie osmieszac publicznie na forum?

Napisz prosto z mostu jak pisales wczesniej - tylko taka wersja miescila sie pod doplaty i tyle, wybor byl albo golas albo nic.

Jest to uczciwe i nikt rozsadny tego nie neguje bo wiadomo, ze pieniadze na drzewie nie rosna.

 

Znowu nie masz tutaj racji. Auto zostalo kupione jako drugie w rodzinie. Napisalem prosto z mostu ze kupilem golasa bo wychodzi super tanio i nie chce przeplacac za niesprawdzone wynalazki czyt. samochody z napedem na baterie. Auto musialem kupic na szybko, auta ktore chce kupic i miedzy ktorymi bede wybieral sa na dzis dzien niedostepne, kosztow potrzebuja na juz, na ten rok a nie na jego koncowke wiec nie za bardzo moge juz czekac. Jakbym mial dac okolice 300k za ten wynalazek to serio, bez mrugniecia okiem wzialbym z placu rsq3. Ja mam wybor, Ty nie :D Moze dla Ciebie dostep komfortowy, czy kilka innych drobiazgow jest warty doplaty 100tys zlotych, ja za te pieniadze jak mi go bedzie brakowac zatrudnie pracownika, ktory niedaz ze mi otworzy auto to jeszcze czerwony dywan rozlozy. Dodatkowo regularnie przemilczasz fakt, ze sporo moge w kazdej chwili dokupic w apce pozniej, czyli dla mnie bedzie win win. Dotacja plus pozniej dokupione opcje :cool2: Tym sie wlasnie roznimy. Ja rozpatruje tu i teraz. Chce/musze cos kupic, klade na stole kilka opcji i zastanawiam sie ktora bedzie dla mine lepsza, ty masz klapy na oczach i widzisz tylko tesle.

 

Tylko nie zmienia to tematu, ze z tym premium BMW jest czesto tak jak pisze - iX1, miejski crossover za 260k PLN jest cena jak najbardziej ok, tylko zeby to auto w ogole przypominalo premium trzeba wrzucic w nie 70-80k PLN a wtedy mamy cene 320-340k PLN co jest cena absurdalna jak za crossovera segmentu C wiec szczegolnie przy tych limitach doplat w PL 90% ludzi bedzie jezdzilo dokladnie takimi samymi smutnymi golasami ktore z premium maja wspolny znaczek i nic wiecej.

 

Tu znowu nie masz racji. Wiekszosc ludzi prowadzacych dzialalnosc jest vatowcem a to oznacza, ze limit jest wyzszy co pozwoli dolozyc dosyc sporo wyposazenia, co napisal juz tutaj klakierek ale jakos dziwnym trafem ci to umknelo. Poza tym pisalem wielokrotnie. Nawet gole IXX1 ma wiecej przydatnego wyposazenia od tesli, wiec jest dla mnie lepszy :D

Opublikowano (edytowane)
Tesla NFC nie uzywa wogole w telefone uzywa low energy bluetooth.

Niestety wychodzi z Ciebie rzeczywistość BMW: co wyjechało z fabryki, takie zostaje do końca eksploatacji samochodu. W Tesli tak to nie działa, wychodzi różnica między znajomością teoretyczną samochodu od znajomości praktycznej, czyli: kłamstwo.

 

Otwieranie bagaznika poprzez machniecie noga. Jast takie cos w tesli?

Nie ma, i bardzo mi tego brakuje, zdecydowanie bardziej od zegarów za kierownicą. Szkoda, że nie ma tego nawet jako opcji do dokupienia :(

 

Warto obejzec caly film prezentacji techu najtanszego modelu w gamie BMW. to czego nie ma tesla:

10. ambientowe oswietlenie w srodku

11. oswietlenie coming home na zewnatrz

Kłamstwo

 

Nawigacja w tesli? JEst tak prymitywna, ze nawet nie potrafi pokazac na ktory pas sie ustawic, jest to jedna z najwazniejszych i podstawowych funkcjonalnosci nawigacji. Gdzie jechac po prostej drodze to ja akurat wiem.

Jest prymitywna, ale akurat to słabo, ale pokazuje, i w sumie lepiej mówi. Czyli: kłamstwo teoretyka.

 

Real life to dla większości ludzi właśnie Yanosik i Waze oraz aplikacja do słuchania muzyki.

No i ja przyznaję się do używania moich apek do muzyki i Yanosika w Tesli, razem z jej nawigacją. Problemu nie ma.


PS. podczas niedawnej bytności w Ukrainie musiałem używać Waze (Tesla w Ukrainie staje się offline), a na przejściu granicznym 6h czekania umilił Netflix (desperacja).

 

A z ciekawości jak udostępnić taki klucz w telefonie komuś? Ktoś musi instalować aplikacje Tesli czy jak to działa?

Tak jak w każdej innej aplikacji na Androidzie: klikam Dodaj kierowcę i podaję czym wysłać (email A, email B, Signal, SMS, cokolwiek).

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
NFC w telefonie w BMW tez nie jest super wygodne, bo trzeba blisko do klamki zbliżyć góra telefonu i dlatego pierwszym wyborem są dla mnie nadal kluczyki.

No ale nie w tym rzecz, zachwalane przez Adama innowacje jak kluczyki cyfrowe czy NFC, to zwykle kopiuj wklej Tesli od innych.

A z ciekawości jak udostępnić taki klucz w telefonie komuś? Ktoś musi instalować aplikacje Tesli czy jak to działa?

 


W Tesli rezygnacja z kluczyka wydaje sie naturalnym wyborem w 2023r, kazdy ma przy sobie telefon/smartwatch jadac gdzies i tak.

Mozna dokupic w ASO zwykly kluczyk, nawet przez mysl mi to nie przeszlo przez te 2 lata zeby trzeba bylo targac cos bezsensownie dodatkowo.

Otwieranie auta jest intuicyjne, nic nie trzeba zblizac do klamki, lapie sygnal z 1-2m (osoba po drugiej stronie auta moze otworzyc jak jestes blisko auta).

Bedac sprawiedliwym trzeba dodac, ze czasem (raz na ~10 razy) jak telefon jest mocno uspiony to sygnal lapie po 1-3s dopiero badz po wybudzeniu tel.

Udostepnianie innym poprzez apke Tesli (dobre pytanie, obstawiam ze ktos musi zainstalowac tez apke Tesli, spawdze z ciekawosci dzisiaj) chociaz wygodniej/szybciej dac fizyczna karte chyba.

Ogolnie personalizacja auto/tel jest na bardzo wysokim poziomie - kupujac TMY zaladowalo wszystkie moje ustawienia z TM3 z chmury momentalnie, nic nie musialem ustawiac - wszystko bylo dopasowane i dla mnie to jest jeden z wyznacznikow "premium".

Od tej dyskusji premium nie premium jest mi niedobrze, także nie odnoszę się do tego wątku i go też nie podnoszę.


Odnosząc się natomiast do meritum, to powiem Ci że w Hertz poddałem się przy instalacji appki Tesli, bo trzeba okazać dokument własności Tesli i żadne umowy wypożyczenia nie działają. Trzeba jeździć z kartą. Czyli wg Ciebie lepiej jak w Hertz będziesz musiał sobie instalować i konfigurować app do Tesli, Skody, BMW, Toyoty itp w zależności co akurat będzie dostępne? Czy po prostu w przyszłości wypożyczalnia wyśle Ci mms/emailem klucz cyfrowy który wstawisz do portfela jak kartę kredytową? Zapytam Ciebie czy karty kredytowe nosisz w portfelu czy korzystasz z wallet w telefonie. A jeśli korzystasz z wallet to czy instalujesz aplikacje bankowe każdego banku którego masz karty?


DigitalKey umieszczany w wallet Android czy iPhone komunikujący się przez NFC jest najbezpieczniejszą formą i na tym opierają się też płatności bankowe, a przede wszystkim jest ustandaryzowana. Chociaż producenci nie obsługują jeszcze nowej specyfikacji umożliwiającej otwieranie pasywnie, to jednak kwestia czasu, bo standardy międzyfirmowe zawsze wolniej powstają, ale finalnie są lepsze. Taki NFC działa nawet jak się smartphone rozładuje i nic nie musi się wybudzać. Rozwiązanie oparte na Bluetooth i appkę Tesli jest trochę na szybko zrobione i wymaga appki, więc to dodatkowy kłopot i dodatkowy point of failure.


Tutaj masz opisane założenia Digital Key i bardziej obstawiam że Tesla w tą stronę pójdzie, bo to standard rynkowy. Tesla uparcie jednak chce rozwijać swój system w samochodach, zrobić tam własny marketplace, więc idzie dokładnie drogą Nokii i jej Symbianem, który umarł pod naporem rynku, pomimo że był całkiem dobrym OS. Opieranie się standaryzacji, to droga do nikąd i wiele wielkich korporacji się z tego wycofywało w końcu. Rezygnacja przez Teslę z CarPlay i Google Android to też ślepa uliczka i rynek (oraz Tesla) imho w ciągu paru lat to zweryfikuje. No chyba że Tesla zacznie produkować telefony komórkowe które staną się tak popularne jak np iPhone i iOS, ale ma tutaj 15 lat do nadrobienia rozwoju systemów operacyjnych i hardware i to by ich przerosło.


https://support.apple.com/pl-pl/HT211234

 

Pytałem ludzi jeżdżących Tesla ile razy coś oglądali, to większość mówi ze z kilka razy przez pare lat, bo zazwyczaj maja coś do załatwienia w telefonie.

Pytałem ile obejrzałeś filmów Netflix przez 2 lata. Pewnie nie chcesz się przyznać bo albo okaże się ze niewiele albo dużo, a wtedy wyjdzie ze to trochę smutne siedzieć w aucie i oglądać filmy na 15 calowym ekranie.

Czyli jak nie odpowiem wykorzystasz przeciwko mnie, sprytnie ;)

5-10 filmow/seriali przez 2 lata, glownie przy jakims ladowaniu/na promie.

Za to h spedzonych przy Sky Force nie zlicze, makabrycznie dobra gra i za kazdym razem jak musze czekac nawet 5-10 min odruchowo wlaczam i gram. Uzalezniajaca wrecz. Do tego polska!

Nie stosuję tricków, chcę Ci tylko uświadomić. Większość ludzi dorosłych nie gra w gry praktycznie wogóle. Chyba że czasem na konsoli. Gry są najbardziej atrakcyjne głównie dla dzieci, nastolatków i młodych dorosłych. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie jak bardzo Ci ten GUI jest potrzebny - 5-10filmów przez 2 lata i grę którą masz w telefonie albo tablecie.


Kończąc wątek Netflix i gier - dla pewnej wąskiej grupy jest to atrakcyjne, dla większości mało ciekawa opcja. W Tesli jest to prostsze i łatwiejsze i możliwe, ale tylko przez pierwsze kilka lat (max 4-5), potem masz stary sprzęt którego nie chce Ci się odpalać tak jak stare PSP3.


Tylko tutaj jest dodatkowy problem którego jeszcze nie widzisz, że po kilku latach tracisz tą funkcjonalność wraz z zestarzeniem się hardware. Proszę odnieś się do tych filmów co Ci wysłałem jako oddzielny wątek w dyskusji.

 

Wymień tez z jakich aplikacji korzystasz których nie ma w car play i które są takim gamę changerem dla gui Tesli. Jakie aplikacje i jak często napisz.

Nie korzystam z aplikacji zbyt czesto. Spotify to 90% wykorzystania GUI Tesli przy codziennych krotkich przejazdzkach.

W tym aucie jak juz wszystko ladnie ustawisz pod siebie to zapominasz o wszystkim - o przyciskach, licznikach, klimatyzacji etc etc - wszystko jest automatyczne, mowilem o tym setki razy, masz kierownice, pedal gazu, Spotify i droge przed soba, reszta nie rozprasza.

Mi sie wydaje ze nadal sie nie rozumiemy - ja mowie o GUI, niekoniecznie o aplikacjach.

Tak działa w BMW. Ja mam swój profil, żona też. Profil może być identyfikowany opcjonalnie po kluczyku, po digital key lub po wprowadzeniu PIN. W chmurze zapisywane są ustawienia i działa to bardzo dobrze. Może nie ma tego w aucie BMW którym ostatnio jeździłeś, a którego premiera była 14 lat temu.

 

GUI to obsluga telefonu, map, szukanie ladowarek, muzyka, planowanie trasy, monitoring jazdy - kamery/zuzycie energii (i ew. gry/filmy na postoju) i tutaj duzy tablet z softem Tesli bije na glowe to co oferuje dzis BMW. Fukcjonalnosc tego jest o rzad wielkosci lepsza.

Z dokładnością do gier i filmów, to dla mnie to co jest w BMW działa podobnie lub lepiej. Jeszcze może szukanie ładowarek nie jest idealne w iX3 na starym OS. Natomiast tutaj jest car play i są 3rd party rozwiązania typu ABRP planner czy Google. Google raczej kwestie ładowania i planowania trasy z ładowarkami zaora wkrótce rynek.


Proste pytanie: czy Tesla zrobi plan ładowania z wykorzystaniem Greenway czy ionity?

 

o co chciałeś w takim razie kupić BMW i4? Ja nie mówię ze Tesla jest skopana i nie miałbym problemu nią jeździć. Uważam ze jest tanio zrobiona, ma fajne gui i osiągi, wiec jeśli byłaby tez tania, to sensowne byłoby ja kupić. Ty natomiast narzekasz ze BMW drogie, słabo jeździ, zacofanie technologiczne, gui do bani, a po pierwszej jeździe próbnej biegniesz żeby zamówić przepłacając grubo i jeszcze Slonikowi niekonsekwencje wspominasz…

BMW na to co oferuje w swiecie elektrykow jest drogie. Nie mam problemu z doplata za lepsze materialy czy rozwiazania technologiczne (np HU czy elektryczny hak) ale jezeli doplacasz 100k PLN za podobne/gorsze osiagi, gorszy zasieg, gorsze prowadzenie, mniej miejsca w srodku przez uposledzona spalinowa platforme, gorsze GUI, brak SC i sporo sporo pomniejszych rzeczy to dla mnie slaby deal. Mialbym inne zdanie gdybym nie przetestowal Tesli badz gdybym byl purysta zafiksowanym na materialy w srodku (sa lepsze, mowilem o tym!) zamiast skupiac sie na przyjemnosci z jazdy.

Zamawialem tak jak pisalem, bo jestem fanem marki i niecierpliwie wyczekiwalem EV od BMW (jak miliony ludzi na swiecie!), cena byla niska wiec i ryzyko bylo zadne, najwyzej bym je sprzedal po roku jak TM3 SR+, nie wyszlo z rabatami, nie chcialem doplacac bezsensownie 8%, czasy oczekiwania i tak byly 12+ mies wiec powieka mi nie drgnela jak nie wyszlo.

No to jeszcze raz, gdybyś to bezsensowne 8% miał to byś kupił? why? Nadal był drogi i miał gorsze wg Ciebie GUI.

 

Sprytnie zmieniłeś temat z tego o czym dyskutowaliśmy - wymieniłem Ci dużo przykładów ze to Tesla kopiuje i BMW wiele rzeczy miało wcześniej.

Wroce do tego bo to wymaga dluzszego posta.

Czyli nie jest innowacyjna. Kopiuje tylko robi to tanio a niektóre rzeczy być może trochę lepiej jak np obsługa netflixa potrzebna 2 razy w roku.

Huehue, komentarz na miare 6-latka w obecnych czasach, wybacz, nie obraz sie.

To jest logiczne. Myślenie że przewagą Tesli to gry i netflix oraz gui "którego jak ustawisz to praktycznie nie używasz, może poza mapą" to jest właśnie naiwne myślenie 6-latka. Nadal podtrzymuje, że tych innowacji Tesli nie ma dużo poza robieniem jak najtaniej (czyli wybebeszaniu z auta co się da i optymalizacje procesów produkcyjnych, żeby taniej było wyprodukować, nie ważny potem koszt napraw) i robienie ładnego GUI i dużych ekranów z netflixem. Reszta to kopiowanie istniejących rozwiązań.

 

Jak BMW wypuszcza netflixa na 30 calowym ekranie + 10 tabletów, to już jest słabe. A jak Tesla wprowadziła mały tablet dla tylnego rzędu siedzeń, to jest och i ach.

W aucie za 800k+ PLN?

Rownie dobrze nie zachwycam sie osiagami Rimaca, nienaturalnym nakladem kosztow mozesz miec i zlote klamki w aucie tylko nie o tym ten watek.

PS. Nie doczytalem dokladnie - mowisz o tym mikro ekraniku w TMS/X - imho bezsensowna rzecz, nigdy przez 500 stron o nie nie wspomnialem nawet, nie wiem kto mialby sie tym zachwycac?

Tymi ekranami to na youtube słyszałem dużo zachwytów. Zachwycasz się osiągami Tesli Plaid czy Ferrari, dlaczego masz się nie zachwycać 30 calowym ekranem z Netflixem w BMW który kosztuje minimalnie więcej niż Tesla Plaid a daje dużo dużo więcej komfortu i jakości? Bo to BMW i lepiej się na nim ogląda Netflixa? Czyli teraz oglądanie Netflixa już nie jest istotnym use casem?

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
Tesla NFC nie uzywa wogole w telefone uzywa low energy bluetooth.

Niestety wychodzi z Ciebie rzeczywistość BMW: co wyjechało z fabryki, takie zostaje do końca eksploatacji samochodu. W Tesli tak to nie działa, wychodzi różnica między znajomością teoretyczną samochodu od znajomości praktycznej, czyli: kłamstwo.

Za wikipedią:

"Kłamstwo – wypowiedź zawierająca informacje niezgodne z przekonaniem o stanie faktycznym. Kłamca przekazuje informacje niezgodne z jego przekonaniem o rzeczywistości z intencją, by zostały one wzięte za prawdziwe."

Opublikowano
[Proste pytanie: czy Tesla zrobi plan ładowania z wykorzystaniem Greenway czy ionity?

Nie sprawdzałem, ale wiem, że niedawno dodali do map GW łącznie z przygotowywaniem baterii.

 

Tesla NFC nie uzywa wogole w telefone uzywa low energy bluetooth.

Niestety wychodzi z Ciebie rzeczywistość BMW: co wyjechało z fabryki, takie zostaje do końca eksploatacji samochodu. W Tesli tak to nie działa, wychodzi różnica między znajomością teoretyczną samochodu od znajomości praktycznej, czyli: kłamstwo.

Za wikipedią:

"Kłamstwo – wypowiedź zawierająca informacje niezgodne z przekonaniem o stanie faktycznym. Kłamca przekazuje informacje niezgodne z jego przekonaniem o rzeczywistości z intencją, by zostały one wzięte za prawdziwe."

Po pierwsze to ja nie znam przekonań słonika40 o rzeczywistości, pewnie Ty też nie. Wiemy tylko to o nim, co napisał. Jeśli jednak założymy jego dobrą wolę, to ok, przy takiej definicji przekonania o rzeczywistości słonika40 nie znajdują odzwierciedlenia w rzeczywistości. Niektórzy nazywają to odklejeniem.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tesla NFC nie uzywa wogole w telefone uzywa low energy bluetooth.

Niestety wychodzi z Ciebie rzeczywistość BMW: co wyjechało z fabryki, takie zostaje do końca eksploatacji samochodu. W Tesli tak to nie działa, wychodzi różnica między znajomością teoretyczną samochodu od znajomości praktycznej, czyli: kłamstwo.

Filip, Ty chyba nie rozumiesz o czym piszesz. NFC a Bluetooth, to 2 kompletnie różne rzeczy. Tesla nie obsługuje NFC w telefonie, tylko po BT i wymaga do tego appki zainstalowanej i skonfigurowanej, bez tego nie zadziała.

 

Warto obejzec caly film prezentacji techu najtanszego modelu w gamie BMW. to czego nie ma tesla:

10. ambientowe oswietlenie w srodku

11. oswietlenie coming home na zewnatrz

Kłamstwo

 

Ambientowe oświetlenie Tesli Model 3? :D Chyba że jest opcja ekranu w trybie "latarki" który daje "ambientowe" oświetlenie ;-) Chyba nie rozumiesz Filip co to jest ambientowe oświetlenie w środku.

 

Real life to dla większości ludzi właśnie Yanosik i Waze oraz aplikacja do słuchania muzyki.

No i ja przyznaję się do używania moich apek do muzyki i Yanosika w Tesli, razem z jej nawigacją. Problemu nie ma.


PS. podczas niedawnej bytności w Ukrainie musiałem używać Waze (Tesla w Ukrainie staje się offline), a na przejściu granicznym 6h czekania umilił Netflix (desperacja).

 

I masz wyświetlanie janosika i waze na ekranie GUI Tesli i to na 1 kliknięcie? Bo to jest główny use case który kilka razy dziennie wykorzystuję. Jeżdżę nawet po mieście z włączonym nonstop Waze i nie potrzeba mi Netflix który mógłbym czasem obejrzeć, bo mam masę podcastów/audiobooków do słuchania które mam zawsze pod ręką, a poza tym Adam dostarcza tak dużo kontentu który trzeba wyprostować, że zawsze mam co robić. Mój telefon będzie zawsze szybszy i lepszy niż GUI w jakimkolwiek samochodzie, który zestarzeje się już po roku - dwóch od premiery. A jakby Netflix czy gry byłby dla mnie tak ważne, to bym woził tablet za $500 który mogę co 2-3 lata upgradenować nie wydając $2,500 i ślęcząc na forach Tesli i oglądając filmy czy warto i jak to zrobić.


 

A z ciekawości jak udostępnić taki klucz w telefonie komuś? Ktoś musi instalować aplikacje Tesli czy jak to działa?

Tak jak w każdej innej aplikacji na Androidzie: klikam Dodaj kierowcę i podaję czym wysłać (email A, email B, Signal, SMS, cokolwiek).

 

I rozumiem że zadziała mi ten klucz bez aplikacji Tesli? Przetestuj to na czyimś telefonie kto nie ma takiej appki. A o "wygodzie" takiego przekazywania gdy korzystasz z auta okazjonalnie, napisałem już w odpowiedzi do Adama, to tam przeczytaj.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze raz odwolam sie tutaj do oficjalnej dokuemntacji tesli: https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-E004FAB7-1C71-448F-9492-CACF301304D2.html i zacytuje:

 

Phone key - You can set up your personal phone as a "phone key" that communicates with Model 3 using Bluetooth. A phone key supports automatic locking and unlocking.
O NFC ani jednego slowa. Jesli jest inaczej to najwyrazniej oficjalna dokumentacja jest z kartonu, tak jak cale auto.


wady rozwiazania tesli, do ktorych sama na stronie sie przyznaje:

 

Model 3 communicates with your phone using Bluetooth. Keep in mind that your phone must have enough battery power to run Bluetooth and that many phones disable Bluetooth when the battery is low.

 

You must remain logged in to your Tesla account to use your phone to access Model 3

 

If multiple vehicles are linked to your Tesla account, you must ensure that the vehicle you want the mobile app to access is currently selected on the mobile app.

 

czyli jak masz kilka aut to musisz babrac sie w aplikacji zanim otworzysz drzwi i odjedziesz :mad2:

Opublikowano (edytowane)
Filip, Ty chyba nie rozumiesz o czym piszesz.

Rozumiem. Tobie zaś brakuje wiedzy.

 

NFC a Bluetooth, to 2 kompletnie różne rzeczy.

Racja.

 

Tesla nie obsługuje NFC w telefonie

Obsługuje.

 

wymaga do tego appki zainstalowanej i skonfigurowanej, bez tego nie zadziała.

Racja. Wymaga apki. Do otwierania auta po Bluetooth gdy jest włączony lub po NFC gdy ktoś się jak słonik40 boi ataku relay.


Wiesz, ja naprawdę mam ten samochód i kilka razy mi się nie chciało odpalać Bluetootha.

 

czyli jak masz kilka aut to musisz babrac sie w aplikacji zanim otworzysz drzwi i odjedziesz :mad2:

Mogę po prostu przyłożyć telefon do słupka B, jeśli mam z jakiś powodów wyłączony Bluetooth.

Sorki, teoretyku.

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dawaj linka do manuala lub oficjalnej dokumentacji tesli, gdzie jest opisane to NFC :D inaczej mogę ci powiedzieć ze bajdurzysz tutaj i bredzisz ze wszyscy kłamią :D
Opublikowano
najwyrazniej oficjalna dokumentacja jest z kartonu, tak jak cale auto.

Owszem, wydaje się, że dokumentacja nie nadąża nieco za nowymi funkcjami dodawanymi do auta. To zupełnie jak ty. Jesteś z kartonu?

 

Dawaj linka do manuala lub oficjalnej dokumentacji tesli, gdzie jest opisane to NFC :D inaczej mogę ci powiedzieć ze bajdurzysz tutaj i bredzisz ze wszyscy kłamią :D

Nikt mi nie płaci, za przyklejanie cię do rzeczywistości, o człowieku-kartonie.


Natomiast jeśli poszukasz lepiej w internecie, to coś znajdziesz. Wierzę, że dziś się czegoś nauczysz.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ze ktoś na jakiś forum pisze o NFC to nie znaczy ze wie o czym pisze a skoro dokumentacja oficjalna mówi inaczej, to jedynie sugeruje ze użytkownicy myła Bluetooth/rfid i NFc. Jeszcze raz poproszę oficjalne info/dokumentacja gdzie jest napisane o nfc. Inaczej zakładam ze cos ci się wydaje bo gdzieś na jakims forum przeczytałeś a nie wiesz co używasz. Podobnie jak nie wiesz co tomjest ambient lightning, no ale skoro twoje doświadczenie w temacie bmw kończy się na e46 to ńie ma się co dziwić. To są właśnie typowi klienci tesli przesiedli się z e46 innym podobnych
Opublikowano
Podobnie jak nie wiesz co tomjest ambient lightning, no ale skoro twoje doświadczenie w temacie bmw kończy się na e46 to ńie ma się co dziwić. To są właśnie typowi klienci tesli przesiedli się z e46 innym podobnych

E46? Ke? Ja? Najwyraźniej nie jestem zatem wg ciebie typowym klientem Tesli, nie wiem czy to dobrze czy źle.

 

Inaczej zakładam ze cos ci się wydaje

To już ustaliliśmy wcześniej, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że twoje przekonania o rzeczywistości są od niej odklejone.

 

to jedynie sugeruje ze użytkownicy myła Bluetooth/rfid i NFc. Jeszcze raz poproszę oficjalne info/dokumentacja gdzie jest napisane o nfc. Inaczej zakładam ze cos ci się wydaje bo gdzieś na jakims forum przeczytałeś a nie wiesz co używasz.

Prosta piłka: mam w telefonie wyłączony bluetooth, a auto otwieram przyłożeniem telefonu do słupka B. Czego użył mój telefon? SMSa? Wifi? Zadzwonił na kartę SIM samochodu? Kamera Tesli rozpoznała sygnaturę odbłysku światła w obiektywie makro mojego telefonu? Czy pryszcze na mojej twarzy?

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież masz na stronie tesli jak byk, ze rfid. Geniuszu te obie technologie są w pewnym stopniu kompatybilne wiec smartfon posiadający NFC potrafi poradzić sobie z kartami rfid ale to nadal nie jest to samo.
Opublikowano
W telefonie nazywamy to NFC. W opcjach telefonu masz przełącznik do NFC, a nie do RFID. Widzisz, nauczyłeś się dziś, jak otwierać Teslę w kolejny sposób!
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znowu wykazałeś się mierna techniczna wiedza. W iPhone np masz to w opcji pod nazwa Bluetooth. Poza tym nadal mylisz technologie. Możesz nazywać sobie to jak chcesz ale to nie jest to samo. W tym przypadku Używasz do otwierania tesli tej samej technologii co ludzie otwierają drzwi w biurach karta za kilka centów i jest to kolejna oszczędność producenta który nie musi produkować droższych kluczyków.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
czyli jak masz kilka aut to musisz babrac sie w aplikacji zanim otworzysz drzwi i odjedziesz :mad2:

Mialem miesiac temu 3 Tesle na podjezdzie i do zadnej aplikacji nie zagladalem przy otwieraniu aut, wszystkie sie otwieraly jak Bog przykazal a wiec kolejny raz trzeba sprostowac slonikowe opowiesci z mchu i paproci :cool2:


BMFun - piszesz duzo i niestety sporo naginasz, troche slonikowato bym powiedzial (ale kulturalniej i z klasa, zeby nie bylo ;P) - postaram sie w punktach krotko i na temat odpowiedziec jak bedzie troche czasu.

Ciagle piszesz o YT/Netflix - przeciez samo Sentry mode czy OTA to jest cos co wyprzedza IT BMW o 5 lat.


Z ciekawosci - mapy BMW w serii G sie w koncu same aktualizuja czy trzeba jechac do serwisu, zaplacic 500 PLN i Ci szef serwisu wgra?

update - na stronie widze nadal napisane ze trzeba wgrywac przez PENDRIVE :norty: :norty: w 2023r ^^

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
W iPhone np masz to w opcji pod nazwa Bluetooth. Poza tym nadal mylisz technologie. Możesz nazywać sobie to jak chcesz ale to nie jest to samo. W tym przypadku Używasz do otwierania tesli tej samej technologii co ludzie otwierają drzwi w biurach karta za kilka centów i jest to kolejna oszczędność producenta który nie musi produkować droższych kluczyków.

W dalszym ciągu nie jest to Bluetooth, a Ty właśnie się nauczyłeś jak otwierać Teslę bez Bluetootha, oraz różnic między iOS i Androidem. To już dwie nowe nauki z jednego dnia! Tyle wygrać!


Na marginesie, warstwa fizyczna komunikacji, która odbywa się wtedy między telefonem i autem jest podobna w przypadku Tesli i BMW. Czy to oznacza, że BMW stosuje technologię za kilka centów, by nie produkować drożej kluczyków?

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie jest tez NFC. to ze NFC w telefonie radzi sobie z RFID nie znaczy ze tesla poradzi sobie z NFC geniuszu :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Znowu wykazałeś się mierna techniczna wiedza. W iPhone np masz to w opcji pod nazwa Bluetooth. Poza tym nadal mylisz technologie. Możesz nazywać sobie to jak chcesz ale to nie jest to samo. W tym przypadku Używasz do otwierania tesli tej samej technologii co ludzie otwierają drzwi w biurach karta za kilka centów i jest to kolejna oszczędność producenta który nie musi produkować droższych kluczyków.

W dalszym ciągu nie jest to Bluetooth, a Ty właśnie się nauczyłeś jak otwierać Teslę, oraz różnic między iOS i Androidem. To już dwie nowe nauki z jednego dnia!

Filip, a Ty zostaw złośliwości na bok, tylko komunikuj się po ludzku. Jak jest pytanie jak to działa, to rzucasz lakoniczne hasła. Przecież nikt tutaj nie chce tracić czasu żeby studiować wszystkie release notes każdego OTA. A to że dokumentacja dojrzałego produktu nie jest aktualizowana, to tylko świadectwo że coś nie tak jest w procesie zarządzania zmianą produktu i to są testy na użytkownikach, którzy się z tego cieszą.


To jak dziurawe rozwiązania Tesla robi do wygooglowania w 1minutę, a najgorsze w komentarzach jak jest problem zlewany przez Teslę. Obejrzyj i poczytaj, może Ty też się czegoś nauczysz.




Dlatego właśnie pytałem czy masz PIN ustawiony żeby uruchomić auto. Masz czy właśnie się zorientowałeś że warto ustawić? ;-)


https://www.vehiclesuggest.com/hackers-can-get-into-your-tesla-using-this-nfc-card-key-hack/


Tutaj prościej wytłumaczone. Polecam przeczytać końcówkę, chyba tutaj na forum już do tego samego wniosku doszliśmy :)

"What To Expect In Future?


Tesla earlier had no other car maker even near to their performance and tech in the EV sector. However, the scenario has changed manifold now as many big automakers with existing expertise in the automobile industry are coming up with their EV models. To beat the competitors, Tesla needs to roll up their sleeves and amp up its quality and features across its models. These software vulnerabilities keep popping up and that explains how difficult it is to maintain a safe environment even for Tesla, as a company.


No matter what explanation or excuses, Tesla comes up with this one, there is so much that is still unexplained. How there are so many hacks available that actually work and how come Tesla is not the first one to squash the claims. It would be interesting to see how fast Tesla comes up with a response for this one. Not to forget the recent mass firing and the Twitter issue are already eating up much of Elon Musk’s time at Tesla. Be it a relay attack or the NFC key card one, there should be an OTA update coming soon!"

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.