Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bjorn Nyland testuje i7 w Tajlandii. Poza oczywista przepascia jakosci/wykonczenia/wyciszenia/zawieszenia/wyposazenia wzgledem tesli model S w oczy rzucaja sie 2 rzeczy.


1. Inforozrywka. BMW nie ma sie czego tu wstydzic. Bjorn jest zachwycony, ze po zalogowaniu sie do swojego konta BMW wszystkie ustawienia/skroty itd.. wgrywaja sie z chmury. Aktualizacje OTA sa. BMW dodatkowo ma android auto(ze swietnym notabene google voice assistant i Apple car play), tesla za to ma pierdzenie z glosnikow i BMW. Jak googlowy voice assistance jest swietny mialem okazje zobaczyc bodajze kiegy Matt Watson z carwow testowal X7. Potrzebowal cos tam policzyc. Na komende Hey google. Pomnoz mi liczbe a*B. Samochod odpowiedzial wynikiem :D


2. Technologia napedu. Bjorn przetestowal zuzycie, wage itd. Samochod wazy niemal 1,8 tony. ma naped na 4 kola i 550KM a w 30 stopniowym upale zuzyl 16kwh/100km. Samochod jest o pol tony ciezszy od tesli model S, zbudowany na platformie ICE a przejezdza praktycznie taki sam dystans co zbudowany na dedykowanej platformie EQS z o 20% wieksza bateria oraz legendarna tesla model s long range. Zuzycie przy tej predkosci jest tylko 10% wieksze od lzejszej o pol tony tesli model S jadacej w idealnej temperaturze, na mniejszych felgach i cienszych oponach. BMW nie ma sie kompletnie czego wstydzic jesli chodzi o technologie silnikowo/bateryjna oraz info rozrywke wzgledem tesli a jesli chodzi o sam samochod daje duzo ekstra.


tutaj porownanie konsumpcji do modelu S i eqsa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
https://elektrowoz.pl/auta/tesla-z-10-miejscem-wsrod-marek-premium-w-polsce-elektryki-popularniejsze-niz-hev-model-3-liderem-wyniki-2022/


Według danych opracowanych przez IBRM Samar w 2022 roku po raz pierwszy zarejestrowano w kraju zaledwie 1 226 samochodów z firmy Muska. I chyba staje się jasne, dlaczego niedawne obniżki cen mogły zrobić „roczny wynik w tydzień”.

 

A pod wątkiem gorąca dyskusja głównie o tym czy Tesla to premium czy nie :-) jak zwykle Tesla kontra reszta świata. O metkach jeszcze nie było, ale dyskusja rozwojowa ;-) Dobrze że tutaj dyskusja się zakończyła w tym temacie, bo jakiś poziom trzeba trzymać.


Co do liczba, to wydawało mi się ze dużo więcej w Polsce się Tesli sprzedaje względem innych marek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
widzialem ta dyskusje ale nie angazuje sie tam. Redaktor/wlasciciel tego portalu nie ukrywa ze od poczatku targetowal sie na tesle, szanuje, niech wyznawcy maja swoje krolestwo, chociaz z< drugiej strony wielka szkoda bo kontent moglby byc ciekawszy gdyby nie byl taki jednostronny. :D Niemniej jednak komentarz jakiegos uzytkownika, ktory stwierdzil, ze w tesli siedzi sie jak w barze mlecznym jak dla mnie 100 procent w punkt :) Tak jak widac w komentarzach na tamtym portaliku potencjalny wlasciciel tesli bedzie musial sie boksowac w blocie z mnostwem ludzi ktorzy uwazaja inaczej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie załóżcie słuchawki czy tam włączcie na kino domowe. Nic nie zastąpi takiego dźwięku, no po prostu kwintesencja prawdziwej motoryzacji. Poza tym piękny samochód i baaardzo szybki. Adam Tobie też polecam :cool2:


Opublikowano

Pojeździłem tym wynalazkiem i mi nie odpowiada.

Kop od silnika, kop od elektryki i kopie wszystko razem :mrgreen:

Można rzec - od przybytku głowa….boli.

Przy samym silniku spalinowym/elektrycznym jest większe czucie, liniowość i przewidywalność.

Powyższe dotyczy oczywiście jazdy z gazem „do dechy”.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

obejrzalem filmik na YT o BMW iX1


No i tak rzucil mi sie w oczy kontroler Idrive, a wlasciwie jego brak (gadalem o tym od dluzszego czasu, ze zniknie, bo BMW kopiuje ostatnio 1:1 rozwiazania takiej tam innej marki i oczywiscie bylo pelno glosow oburzenia ze na pewno nie, ze kontroler jest swietny, intuicyjny, dotykowe tablety sa przeciez do du.., rozpraszaja, zwiekszaja ryzyko wypadkow etc etc)


slonik - wiele razy sie wypowiadales na ten temat jak to sie swietnie kieruje GUI auta pokretlem a w Tesli trzeba macac ten nieszczesny tablet a tu taki zonk, jaka jest Twoja opinia? :norty:


no i ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz apropo Twojego "fanbojstwa"

Tyle sie tu przez 3 lata naczytalem jak te elektryki sa beznadziejne, jak te dotykowe tablety sa beznadziejne a idziesz do salonu i pokornie kupujesz.

Czy za wszystkim stoi tylko ccc i znaczek BMW czy jest gdzies dla Ciebie granica, tzw deal breaker - jak usuna licznik przed kierownica jak w TM3, jak ogranicza kolory do 5szt, jak zrobia tylko 3 wersje wyposazenia etc etc. Koniecznie daj znac, ciekawie bedzie sie do tego wracalo za 2-3 lata :lol:


52640171274_461bd14f12_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie ma idrive to co z tego wynika? Czy ktoś tutaj podważa ze jest moda na bezdotyk i eliminacje przycisków? Mamy z tego powodu przestać kupować BMW czy jakaś inna markę która idzie ta droga już od dawna typu Audi?


Dotykowa obsługę ekranów od kogo BMW kopiuje? Chodzi Ci o Apple, który dotykowa obsługę wprowadził w pierwszej wersji iPhone chyba ok 2007 roku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W perspektywie ~3 lat dla BMW:

- "skorzane" (w cudzyslowie bo vernasce/dakote ciezko nazwac prawdziwa skora i tak) tapicerki beda niedostepne, beda same wege i szmaciane

- skorzane kierownice beda niedostepne

- idrive out we wszystkich modelach

- lezace ladowarki indukcyjne zamiana na stojace

- mechaniczne klamki zamiana na elektromechaniczne

- zupelne pozbycie sie fizycznego kluczyka

- kupowanie aut przez internet

- wszystko ponizej 5-er 4 cylindry max (lacznie z M3/4)

- OTA (takie dzialajace)

- gry/netflix do GUI

- pozbycie sie przycisku hamulca postojowego, przyciskow trybu jazdy etc - kompletny minimalizm

- pozbycie sie licznikow przed kierowca ponizej 5-er

- zmniejszenie sie cennika/liczby opcji dodatkowych do maks 2-3 stron, bedzie maksymalnie przejrzysty, kilka klikow


To wszystko nas czeka, tak jak pisalem BMW dzisiaj jedynie nasladuje z opoznieniem, trendy wyznacza obecnie inna firma :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mylisz się kolego. Nie kopiują Tesli , kopiują to co rynek kupuje i to co tańsze, bo odkąd pamietam szukanie oszczędności w produkcji aut jest priorytetem. Dziennikarze sztampowo mówili na to że „przy projektowaniu dzisiejszych samochodów rządzą księgowi”.


- skaja która jest w Tesli miałem tez w Vectrze z 2004r a 30 lat temu w Fiacie 125p

- dotykowe ekrany i Youtubey/Netflixy Sławomir pokazywał Ci w BMW 7, które są od co najmniej 2015r w BMW, czyli długo przed premiera Tesli model 3

- connected drive w BMW od ponad 10 lat jest w BMW i samochody jeżdżą z kartami sim, potrafią wezwać pomoc same w przypadku wypadków i tylko kwestia czasu (koszt transmisji danych) było wprowadzenie OTA, które działa w BMW od dawna, wiec nie wprowadzaj w błąd. Ja kilka updateow miałem już

- otwieranie drzwi na przycisk to Tesla napewno skopiowała to od kogoś, stawiam ze Mercedesa. To kwestia mody.

- Digital key jest od dawna w BMW i działa dobrze. Często używam.


Równie dobrze można powiedzieć ze Tesla skopiowała 10ki rzeczy od Mercedesow i innych BMW np szklany dach itp :-)


Większość tych „pomysłów” Tesli nie jest wynalazkiem Muska, lecz były trendem na rynku i wydarzylyby się niezależnie czy Tesla by powstała.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adamie nic się nie zgadza z tego co napisałeś ale już tłumacze.

1. Nadal w najtańszym bmw nawet w moim golasie masz kierownice obszyta skóra naturalna. Masz do wyboru zwykła szmatę, alkantarę w mpacku, skaje czy skore naturalne. Nadal wybór opcji olbrzymi ale bmw poszło wrecz o krok dalej. Nie musisz już wszystkiego kupować od razu. No grzana kierownice, siedzenia czy tez asystentów

Możesz dokupic w każdej chwili później w aplikacji czynsze wziasc w abonament.


2. Co do idrive będzie mi go brakować i to nie tylko mi. Jest to najwyrazniej wyraz oszczędności które zostały wprowadzone w seriach poniżej 3(wyższe maja mieć idrive nadal) dodatkowo trochę poszperałem i bmw w seriach poniżej 3 przechodzi z Linuksa na androida. Tak, te wszystkie multimedia do których ty się szczerzyss to jest w praktycznie każdym aucie dziś to samo z roznymi nakładkami napisanymi przez producentów. Coś jak androidy na huawei czy samsung i ich scustomizowwne nakładki. Z jednej strony to dobrze ze będzie android bo to otwiera noże mozaikowości integracji znuslugami Google a z drugiej strony być może android sobie z pokrętłem nie radzi.


3. Leżąca/stojąca ładowarka to jest jakaś abstrakcja bo przy stojącej telefon będzie latał. Bmw dodało u siebie zabezpieczenie ale mi się np to rozwiązanie nie podoba.


4. Co do elektryk vs ice tutaj zadecydowało value for

Money. Założeniem było auto pod jak najwyższe odliczenie, przy droższych autach 400 plus, to ju nie ma znaczenia ale przy autach za 200-300k różnica w cenie robi się niemal połowa. Dodatkowo jak sam wiesz mam założona 10kwp instalacje która produkuje rocznie około 11 tys kWh prądu a zużywana około 4 tys. Po prostu bezmyślnie trochę założyłem zbyt duża

Instalacje (maks jaki można była) z założeniem ze odnprzybytku głowa nie boli wiec auto będzie jezdzic praktzynie w 100 procentach za darmo. Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo ze chodzi o poeniadze. Dlanmnie 27k dopłaty plus 17k więcej odliczenia w podatkach plus pare złotych oszczędności w paliwie oznacza ze 1/3 auta się zwróci a to się robi tanie autko na miasto dla żony która o samochody nie dba a drogimi wstydzi się jezdzic. Odwroce troszkę półeczek. Jak włóczę ze 20k oszczędności za darmowy prąd zamiast paliwo samochód będzie mnie kosztował tyle co odpowiednik ice za 170k. Nawet już nie patrząc na znaczek znajdź mi lepsze auto z lepszymi osiągami w tej cenie. Ja nie podchodzę do zakupu tak emocjonalnie jak ty. Kupiłem już kilkanaście nowych aut i jestem świadom ze będzie cieszyć przez pierwsze 2 tygodnie a później człowiek i tak już patrzy na inne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do Twoich Adam "odkrywczych" prognoz, ja dorzucę moje podsumowanie kto z kogo kopiuje oraz swoją garść podanych na szybko prognoz.


W ostatnich tylko 2 latach Tesla skopiowała z rynku (wiadomo od jakiej marki):

- pompa ciepła - w BMW i3 była już w 2013r jako opcja. Elon Musk ogłosił przełom montując ją w TM3 prawie 10 lat później! https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uklad-chlodzenia-i-klimatyzacja/318690,Samochodowa-pompa-ciepla-czyli-klimatyzacja-w-elektrycznych-autach-BMW.html

- dyktę udającą roletę w Tesla Y - wybrali najgorsze z możliwych rozwiązań montowane w X6, a i tak byli w stanie zrobić to mniej funkcjonalnie i z gorszych materiałów

- czarne obramowania zamiast chromowych - jak nic kopiuj wklej z BMW M shadowline czy AMG night

- matrycowe reflektory

- elektryczne zamykanie klapy w Tesla Y


Designersko Tesla to kopia istniejących rozwiązań np minimalizm czy "genialna skóra vege" to kopiuj wklej z BMW i3, którego koncept powstał w 2011 (za Wikipedią - "We wnętrzu auta zastosowano recyklingowane i ekologiczne surowce, m.in. plastik z butelek PET, włókna hibiskusa i wełnę. Skóra pokrywająca fotele jest garbowana przy pomocy naturalnej oliwy"). Brak tunelu środkowego był też już w BMW i3 ;-)


To co wg mnie Tesla skopiuje w niedługim czasie, to:

- LIDARy - mam nadzieję że pod wpływem spadku ich ceny, a nie jakiegoś odpukać wypadku

- Android Auto lub Apple Car Play - to dla mnie game changer jeśli chodzi o GUI

- HUD pewnie w Model S/X

- napęd na 4 silniki w Model S/X

- czujniki parkowania - wrócą tak szybko jak "roleta" pojawiła się w TMY

- i jeszcze wiele innych rzeczy

- sprzedaż poprzez sieć dystrybutorów - tutaj mam wątpliwości, bo Tesla stawia na mało różniące się auta, więc model sprzedaży bezpośredniej uda się utrzymać, chociaż to mocno naciągane, bo auta nie kupuje się tylko przez internet, ale w ASO konsultanci "pomogą wspólnie zamówić". Bardzo możliwe że w celu zwiększenia szybkości sprzedaży, Tesla być może będzie zmuszona nawet do franczyzy. Natomiast jestem pewny, że w innych markach nie odejdzie się od tradycyjnego modelu sprzedaży. Bardzo możliwe że w zależności od marki udział % będzie, ale im lepsza marka, tym mniejszy. W ubezpieczeniach jeszcze jakiś czas temu w Polsce był "wielki przełom" i wieszczony był koniec sieci sprzedażowych agencji/multiagencji, a dzisiaj rynek direct szoruje po dnie jeśli chodzi o udział w całości sprzedaży. Spójrz na banki - pomimo banków "internetowych" nadal banki tradycyjne na całym świecie mają duży udział i dużo punktów sprzedaży. Pewne usługi przenoszą się bezpowrotnie do self service i aplikacji mobilnych/www, ale kanał internetowy/tradycyjny bardziej się uzupełniają niż zmienia się jeden model na drugi. Nawet mBank ma sieć punktów w których część usług sprzedają. Naiwnie uległeś marketingowi Tesli, która jest zmuszona do tego modelu sprzedaży, bo inaczej nie miała by szansy w konkurencji z tradycyjnymi markami.


Żeby lepiej to zrozumieć, to na przykładzie Norwegii - największy bank DNB ma 218 oddziałów. Czy to możliwe że "nieprzaśni" Norwegowie żyją w "średniowieczu" jeśli chodzi o bankowość? ;-)


Wiem też czego Tesla nie skopiuje, a przynajmniej w segmencie TM3/TMY:

- HUD - trzeba pamiętać, że to nie tylko wyświetlacz i elektronika, ale także droższa szyba. Kto wymieniał w BMW, ten wie. Różnica kilka tyś w cenie. Wycinanie czujników utwierdziło mnie w kierunku którym idzie Tesla

- można tutaj jeszcze bardzo bardzo dużo rzeczy wymienić, które nadal będą oferowane w BMW/Audi/Mercedes i innych markach premium, w tym skóra naturalna nie zniknie z tych marek, chyba że zieloni wymuszą to na producentach, ale nie ma to związku z Teslą, która vege skórę używa tylko do zbijania ceny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przyjemność z jazdy, prowadzenie, fajny dźwięk itd będą się jeszcze liczyć ? czy tylko nikomu niepotrzebne ekrany :mad2:
Opublikowano
Np Warszawy nad morze jest 1 SC w Ciechocinku, wiec żeby do niego dojechać trzeba jeździć 120kmh. Nigdy nie spotkałem na tej trasie Tesli jadącej szybciej. Ja zawsze lecę 140 czasem szybciej elektrykiem.

Nie wiem zatem jakim cudem zatem mi się udaje jechać na tej trasie stabilne 140, i to w nie najoszczędniejszej konfiguracji. Dzięki, że mi wyjaśniłeś, jak nie żyję!

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Np Warszawy nad morze jest 1 SC w Ciechocinku, wiec żeby do niego dojechać trzeba jeździć 120kmh. Nigdy nie spotkałem na tej trasie Tesli jadącej szybciej. Ja zawsze lecę 140 czasem szybciej elektrykiem.

Nie wiem zatem jakim cudem zatem mi się udaje jechać na tej trasie stabilne 140, i to w nie najoszczędniejszej konfiguracji. Dzięki, że mi wyjaśniłeś, jak nie żyję!

 

Uuu Filip, widzę ze nadrabiasz zaległości w wątku :) bo już zapomniałem o tym temacie. Welcome bacik :-)


Jedyne co można wywnioskować to prawdopodobnie nie spotkaliśmy się na tej trasie a nie ze się nie da :-) Tesla to oszczędne auto, wiec 140kmh ma dobre zużycie energii, co nie zmienia faktu ze każda spotkana przeze mnie jeździ mniej. Pewnie dlatego ze wielu z użytkowników Tesli lubi oszczędzać/jest eko (niepotrzebne skreślić).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regularnie jeżdżę droga Warszawa-gdansk, minąłem już w swoim życiu kilkadziesiąt tesli i o ile na a2 można spotkać pędząca tesle zapewne wracająca lub jadąca z Łodzi do pracy o tyle ani razu nie widziałem zadnej jadącej na a1 więcej jak tak na moje oko te 120 dłużej niz kawałeczek. Bjorn nyland ma wszystkie zasięgi pięknie spisane w excellu i nawet model 3 long range to nie jest król zasiegu. Jest on na pewno bardzo wydajny ale nie zapominajmy ze ma stosunkowo Malutka baterie, gdzie standard w dużych autach to 100-120kwh.


Co do tej skajki jeszcze. Moj teściu przez 20 lat jeździł autami w skórach, w salonie tez miał zawsze jakoś komplet skórzany. Jakieś 3-4 lata temu wywalił skórzany komplet i zastapił go jakaś tkanina a auto kupił z alkantara w środku. Powiedział ze skóra mu się przejadła i chce czegoś innego.dlatego tak ważny jest wybór. Jak to się mówi, zeby życie

Miało smaczek…. Notabene ostatnio widziałem jakaś reklamę volvo gdzie się chwała, ze wprowadzili jakaś naturalna wełnę, w serii 7 tez nożna zamówić różne materiały.


Wróćmy tez do historii. Tesla roadster to przerobiony lotus, w tesli model s większość czesci pochodziło z mercedesa (zapewne przehandlowane za technologie silników/baterii. Tesla to jie jest jakis wytwór z kosmosu ale podlega tym samym prawom i regułom rynku. Baterie i wiele komponentów wyjeżdżają z tych samych fabryk do Marek różnych aut. Tak ten świat jest zbudowany. Pertyn tutaj dobrze powiedział, ze przenoszenie wszystkiego na ekran dotykowy który w hurcie kosztuje kilka dolcow to nic innego jak tylkonoszczednosc.

Opublikowano
Uuu Filip, widzę ze nadrabiasz zaległości w wątku :) bo już zapomniałem o tym temacie. Welcome bacik :-)

Dokładnie tak, elo elo 3 2 0 :)

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie filip dawno cie nie było. Miło cie tu znowu widzieć Zapewne prazysz się już od dłuższego czasu na Malediwach za pieniądze zarobione na robotaxi :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobaczycie za 2-3lata nie będzie można elektrykiem wjechać do garażu podziemnego w bloku, do garażu w galerii handlowej, na prom itd.

Jak to dziadostwo się zapali w takim miejscu to jest zagrożeniem dla życia wieku osób.

Opublikowano
Póki co ja wybieram premium i mimo że jeżdżę wysokim kolosem o wadze 2.5ton, to nie mam problemu z pokonywaniem rond i nie psuje mi to czerpania duuuuużo większego funu z jazdy X5M w porównaniu do TM3 Performance, którą jeździłem, a która miała porównywalny jedynie czas 0-100kmh lub na ćwiartkę na prostej.

 

To dobrze, że masz radość z jazdy, ale uprzejmie przypominam, że jest to okupione 2x wyższą ceną pojazdu, pewnie byłoby bardziej fair porównywać jak chociaż nie pojazdy z jednego segmentu, to przynajmniej ze zbliżonej półki cenowej.

Radość z jazdy
Opublikowano

Chciałem tylko zaznaczyć, że najnowsze, najnowocześniejsze, z 17 ekranami BMW i7 nadal ma iDrive. Z tego co pamiętam, to zawsze 7er wyznaczało kierunek rozwoju BMW, a nie najtańsze i najbardziej obcięte wersje z samego dołu.


Druga sprawa, BMW już pokazało z modelami 2AT/GT, że są w stanie porzucić absolutnie każdą wartość, byle było taniej (stołki zamiast foteli, gorsza skrzynia, itp).


No i nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy trend "zero emisji" się serio utrzyma, bo skoro wiemy, że to nie jest ekologiczne i nie pasuje wszystkim, to może jednak skończy się na rozwiązaniu częściowym, np. ścisłe centra miast bez spalinówek osobowych - czemu nie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No już tu wielokrotnie było poruszane ze można tm 3 przyrównać do bmw 3 m40i, najlepiej w kombi które będzie duzo bardziej uniwersalnym wyborem i dającym wiele funu.
Opublikowano

Dzięki, gdybym chciał jeździć wolniej, drożej i śmierdząc, będę pamiętał!

 

A elektryki są tak eko jak aktywiści latający samolotami na swoje manifestacje ... ;)

Peter08 wklejał kilka stron przed twoim głupim postem porównanie obrazkowe, był tam Model S, 750i i jakieś miejskie wozidełko. Nie sądziłem, że ten obrazek może być za trudny do zrozumienia.

 

w Luksemburgu w tej chwili do sprzedania jest

1293 BMW

39 Tesla

61 Ferrari.

Stosując słownictwo slonika: w Luksemburgu te wszystkie takie same BMW w 8 kolorach są obrzydliwe, zaś Ferrari już się opatrza na ulicy, nie to co naprawdę rzadkie samochody.

 

Tak mam wiele rzeczy z metkami. (...) Jak cie widza tak cie piszą :D

Dokładnie takimi ludźmi chcę się otaczać!

Radość z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.