Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ix1 nie jeździłem, ale znając BMW obstawiam przyzwoite spasowanie, ciche wnętrze, lepsze i ciche zawieszenie, lepszy soft (porównując do Toyoty czy jakichś innych marek niepremium), przyjemniejsze ASO niż w innych markach i lepsza obsługa. Byłem kiedyś w paru innych salonach nie Premium i różnica jest.

 

Jeśli miało być zabawnie to ja się uśmiałem, martwi mnie tylko że nieco przez łzy... Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy w ASO i obsłudze między BMW, Audi a większością marek popularnych, no może poza tym przaśnym podejściem sprzed dekady, że na froncie masz długonogie laseczki, ale to taki trochę nasz lokalny folklor... Od tych dywagacji co jest premium, a co nie trochę już głowa boli, być może kupujecie auta za gotówkę i oceniacie sam przedmiot, dla mnie jest to jednak usługa, a nie zakup i z całą pewnością w przypadku BMW nie ma ona nic wspólnego z tym jak postrzegam produkt premium, być może inaczej jest w przypadku fur za pół miliona i droższych, nie wiem, nie dane było mi sprawdzić.

Opublikowano

@FatPig

Nie chce tutaj jakoś super bronić BMW, ale dla mnie salony BMW to jedno z najlepiej ogarniętych miejsc. Zdarzyło mi się, że trafiłem na handlowca z czapy, ale zgadałem się z innym i jest bajka. Dzwoni, pyta czy może nie chce się przejechać czymś co ma na demo, wszystko cacy załatwia. A samo ASO bez zastrzeżeń. Nie wydaje mi się, żeby to była jakaś unikalna cecha Sikory.


Natomiast JEST różnica w przypadku Porsche - tutaj ewidentnie mają serwis wg mnie najlepszy z wszystkich marek, w tym tych wyżej pozycjonowanych tez.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ix1 nie jeździłem, ale znając BMW obstawiam przyzwoite spasowanie, ciche wnętrze, lepsze i ciche zawieszenie, lepszy soft (porównując do Toyoty czy jakichś innych marek niepremium), przyjemniejsze ASO niż w innych markach i lepsza obsługa. Byłem kiedyś w paru innych salonach nie Premium i różnica jest.

 

Jeśli miało być zabawnie to ja się uśmiałem, martwi mnie tylko że nieco przez łzy... Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy w ASO i obsłudze między BMW, Audi a większością marek popularnych, no może poza tym przaśnym podejściem sprzed dekady, że na froncie masz długonogie laseczki, ale to taki trochę nasz lokalny folklor... Od tych dywagacji co jest premium, a co nie trochę już głowa boli, być może kupujecie auta za gotówkę i oceniacie sam przedmiot, dla mnie jest to jednak usługa, a nie zakup i z całą pewnością w przypadku BMW nie ma ona nic wspólnego z tym jak postrzegam produkt premium, być może inaczej jest w przypadku fur za pół miliona i droższych, nie wiem, nie dane było mi sprawdzić.

 

To nie miało być zabawne, ale wybacz jeśli Cię czymś uraziłem. Pisałem ze dawno nie byłem w innych salonach niż Audi, BMW czy ostatnio Tesla, bo rzadko kupuje samochody. Kilka lat temu byłem w paru innych ale może źle trafiłem :-) Z pewnością byłem ostatnio kilka razy w salonie Tesli w Warszawie i nikt mi nie wmówi że standard jest taki sam jak w BMW czy Audi.


Oceniam przede wszystkim auta, ale tez ich opakowanie czyli głównie salon, ale to oczywiście w dużo mniejszym stopniu. To tak jak idąc do restauracji czy kawiarni tez kupujesz usługę, a jednak patrzysz czy czysto, schludnie i przyjemnie, a obsługa uprzejma i pomocna. Oczywiście wolałbym kupić lepszy produkt w gorszym salonie, ale dlaczego by nie mieć i tego i tego :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tam nie zazdroszcze ludziom, ktorzy kupili w zeszlym roku TMY Long Range w cenie 300 czy o zgrozo 315K. Juz sa bombe pieniedzy w plecy a jesli tylko cena LR spadnie o kilka oczek procentowych i zalapie sie na 27k dofinansowania to w 3 lata auto bedzie warte 1/3 zaplaconej wartosci. Nowa technologia, duze ryzyko, dlatego trzeba byc z takimi zakupami ostroznym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z cyklu, jak wyglada serwis PREMIUM w 2023r


Oddalem dzis TMY do serwisu z 2 problemami

1. czujnik na fotelu pasazera z przodu jest zbyt czuly i czasami sie niepotrzebnie aktywuje, nawet jak obciazenie na fotelu jest minimalne - np jakas torba czy plecak. To samo czujniki z tylu - potrafia sie aktywowac gdy na kanapie sa puste foteliki, bez dzieci - jest to mocno irytujace i powinny byc lepiej skalibrowane. (albo sa uszkodzone, nie wiem, nie znam sie)

2. port ladowania - przy wiekszosci ladowan dostaje wiadomosc, ze wtyczka od ladowarki AC nie jest prawidlowo zaryglowana (ten bolec zabezpieczajacy przed wyciagnieciem wtyczki podczas ladowania jak sadze) - ladowac laduje ale z delikatnie obnizona moca jezeli sie nie wyjmie/wlozy wtyczki ponownie.


Obie sprawy zglosilem przez apke Tesli kilka dni temu, dolaczylem zdjecie komunikatu podczas nieprawidlowego ryglowania wtyczki w porcie ladowania.


Po godzinie dostalem w apce info, zeby podac jeszcze dokladna date ostatniego ladowania kiedy wystapil problem.

Po doslaniu tej informacji, tego samego dnia przyszla w apce wiadomosc, ze sprawdzili zdalnie logi auta i ze port ladowania zostanie wymieniony a czujniki obciazenia powtornie skalibrowane. Dostalem tez od razu kosztorys prac - fakture na 0 NOK do zatwierdzenia.


Jako, ze nie mozna tego bylo zrobic poprzez serwis mobilny - musialem odstawic auto do serwisu Tesli, wyznaczono date w apce na dzisiaj rano.


Jak wyglada procedura oddania auta do serwisu?


Ano tak, ze podjezdzasz na parking salonu, zostawiasz zamkniete auto i tyle - nie musisz sie z nikim spotykac, wyjasniac kim jestes, po co tu jestes, nie musisz przekazywac/odbierac kluczykow, czegokolwiek podpisywac i innych sredniowiecznych rzeczy ktore sie robi w innych markach.

Pracownik wie, ze jestes juz na parkingu (i gdzie dokladnie zaparkowales) bo moze to sobie sprawdzic w systemie, poprzez tryb serwisowy otworzy sobie sam auto i po naprawie je sam zamknie etc.


W apce pokazuje mi sie wlasnie, ze Tesla jest "w serwisie" i ze planowana godzina odbioru to 14.30.


Auta zastepczego nie bralem bo podrzucila mnie zona (daja bezproblemowo TM3 na czas naprawy w serwisie - tyle ze musialbym juz wtedy isc do opiekuna po karte).


Reasumujac - wszystko zdalnie, automatycznie, problem-free, dokladnie tak jak lubie.


Profesjonalizm i kultura techniczna na sporo wyzszym poziomie od serwisu Bavaria BMW w moim miescie, gdzie mialem kilka nieprzyjemnych sytuacji z moimi F20 i F30 na gwarancji.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już pisałem ze musieli cie tam bardzo nie lubić chyba. Od wielu już lat wizyta w serwisie czy to bmw czy no volvo lub audi z którym miałem krótki romans wyglada tak, ze dzwonię i mówię co potrzebuje. Jakaś babeczka to sobie zapisuje into jest lepsze niz jakaś apka bo gadam z człowiekiem a nie powietrzem i o wiele rzeczy mogę się dopytać. Wizyta w serwisie natomiast polega na tym, ze wchodzę i zostawiam kluczyk a oni sobie z kluczyka wszystko z czytują. Przed wykonaniem roboty przychodzi SMS z linkiem do akceptacji i kosztem, jak robota zrobiona przychodzi kolejny ze można odebrać auto. Auto oddają umyte i pachnące. Jak wiem ze robota nie będzie czasochłonna to moge sobie posiedzieć w wygodniej poczekalni i napić się kawy czy tez wody wiec trochę nie rozumiem twojego zachwytu. Chciałbym się jeszcze zapytać jak długo bedziesz jeszcze tutaj wspominał i w kółko opisywał swoją traumę z bmw która przeżyłeś 10 lat temu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałbym się jeszcze zapytać jak długo bedziesz jeszcze tutaj wspominał i w kółko opisywał swoją traumę z bmw która przeżyłeś 10 lat temu?

Tak dlugo jak bedziesz odpisywal na kazdy moj post po 5 min w tym watku :cool2:

Masz ustawione jakies powiadomienia na maila w tym watku wez sie przyznaj?

Bo wydaje mi sie, ze na 8000 postow w tym watku co najmniej 4000 postow nalezy do Ciebie :duh:


PS. Mozesz zlozyc update jak idzie pozew zbiorowy przeciwko BMW, ktory miales skladac bo G20 nie da sie jezdzic po autostradzie bo przy wietrze miota Twoim rydwanem tak, ze nie mozesz sie utrzymac na jednym pasie ruchu? Jaka byla odpowiedz firmy na pozew? "tttm"? :norty:


Na szczescie z iX1 nie bedzie tego problemu, jaki tam byl max speed w tym 300KM BMW premium przypomnij, 180 km/h?

To dokladnie tyle co w Toyocie Corolli 1.2 122KM za 89k PLN :cool2:

Heh smiesznie to teraz brzmi jak sie kolega smial, ze TMYP ledwo co na autobahnie 250 km/h za Taycanem jest w stanie nadazyc ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, a zapytam od innej strony. Jeździsz TM3 chyba ze 2 lata, TMY od paru miesięcy i opisałeś tutaj kilka przygód. Ja ponad rok temu nie miałem żadnej drobnej usterki ani w X5 ani w iX3, a X5 przy okazji zmian oleju pooglądałem sobie nowe X1 i inne auta na salonie, wypiłem kawę i temat zamknięty. Jeśli w ankiety awaryjności czy drobnych usterek nie wierzysz, to spójrz na anegdotyczne dowody na naszych przykładach. Tylko nie pisz że forum BMW jest zasiane problemami, bo fakt że jest ich trochę, ale porównaj to choćby z liczbą wątków na forum Tesli i porównaj liczbę jeżdżących aut w Polsce.


a btw. serwis umawiam przez aplikację (jeszcze trochę wymaga dopracowania, ale jest całkiem ok), a przy każdej wizycie w serwisie dostaję link z filmem na którym dokładnie obejrzą zawieszenie, ewentualne luzy, wycieki itp. więc bezpieczniej się czuję jeżdżąc autem na codzień.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. Mozesz zlozyc update jak idzie pozew zbiorowy przeciwko BMW, ktory miales skladac bo G20 nie da sie jezdzic po autostradzie bo przy wietrze miota Twoim rydwanem tak, ze nie mozesz sie utrzymac na jednym pasie ruchu? Jaka byla odpowiedz firmy na pozew? "tttm"? :norty:

 

regulacja zawieszenia przeprowadzona na gwarancji pomogla :D

 

Na szczescie z iX1 nie bedzie tego problemu, jaki tam byl max speed w tym 300KM BMW premium przypomnij, 180 km/h?

To dokladnie tyle co w Toyocie Corolli 1.2 122KM za 89k PLN :cool2:

Heh smiesznie to teraz brzmi jak sie kolega smial, ze TMYP ledwo co na autobahnie 250 km/h za Taycanem jest w stanie nadazyc ^^

 

Na Autostradzie regularnie mijam tesle modey 3/Y, czasami nawet na norweskich blachach. Wszyscy jada grzecznie 80-120 wiec nie wiem o czym piszesz :D Taki troche dysonans, ze samochod "performance" jest w praktyce wyprzedzany przez wspomniane przez ciebie corolle :D Tym razem odpuszcze sobie zlosliwosc :D


Co do powiadomien to oczywiscie ze mam :D


p.s. u mnie tez zero usterki. aa sory wymienili 2 akumulatory na rozszerzonej gwarancji po 4 latach przy okazji przegladu. Nawet nie zauwazylem ze cos jest nie tak.

 

a btw. serwis umawiam przez aplikację (jeszcze trochę wymaga dopracowania, ale jest całkiem ok), a przy każdej wizycie w serwisie dostaję link z filmem na którym dokładnie obejrzą zawieszenie, ewentualne luzy, wycieki itp. więc bezpieczniej się czuję jeżdżąc autem na codzień.

 

i to jest wlasnie premium :D Ja uwazam, ze mimo wszystko auto powinno byc regularnie przegladane. Za pakietg przegladow w IX1 zaplacilem 2900zl na 6 lat bez limitu kilometrow w tym dostalem rok gwarancji gratis. To jest pozniej bardzo przyjemne jak sie ma uczucie ze ktos dba o twoje auto i nic nie trzeba za to placic takze bardzo cenie sobie service inclusive w BMW :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, a zapytam od innej strony. Jeździsz TM3 chyba ze 2 lata, TMY od paru miesięcy i opisałeś tutaj kilka przygód.

Ja ponad rok temu nie miałem żadnej drobnej usterki ani w X5 ani w iX3..

Jeśli w ankiety awaryjności czy drobnych usterek nie wierzysz, to spójrz na anegdotyczne dowody na naszych przykładach.

Tylko nie pisz że forum BMW jest zasiane problemami, bo fakt że jest ich trochę, ale porównaj to choćby z liczbą wątków na forum Tesli i porównaj liczbę jeżdżących aut w Polsce.

Logika strasznie naciagana, niemerytoryczna.

1. To ze Ty nie masz problemow z X5/iX3 o niczym nie swiadczy, mnostwo kolegow na forum z seria G20 czy G30 mialo pelno problemow wiekszych (unieruchamiajacych auto) czy mniejszych - Randall, vulneralius etc - nierzadko byly to problemy kilka tygodni/miesiecy po wyjezdzie z fabryki

2. Moje "kilka" przygod z TM3 to wadliwy czujnik temp/cisnienia objawiajacy sie niedzialajaca klimatyzacja (sami zadzwonili ze jest recall) oraz dwukrotny problem z silownikiem klapy bagaznika (ewidentnie wtopa designerska, naprawione na podjezdzie pod domem/firma podczas mojej nieobecnosci, przez serwis mobilny) - obie rzeczy przyziemne. Wyglada mi to na choroby wieku dzieciecego i jak na 2 lata uzytkowania auta sa to "orzeszki". W TMY - znowu choroby wieku dzieciecego - zle skalibrowane czujniki i niedzialajace w 100% poprawnie gniazdo ladowania (objawia sie tym, ze nie laduje z wallboksa AC powyzej 16A) - zobaczymy jak to bedzie wygladalo przez kolejne 2-3 lata, jezeli sie bedzie cos psulo na pewno dam znac tu na forum. Pisalem o PDC i to wg mnie jest obecnie najwieksza wtopa TMY.

3. Watki na forum Tesli rzadko kiedy dotycza problemow technicznych/mechanicznych nie wiem czy zauwazyles - z reguly sa to niekonczace sie dyskusje o lakierze, szparach w karoserii, OTA, autopilocie etc etc. Jednych to fascynuje jak znajda jakas niedoskonalosc lakieru pod samochodem, inni maja to w du*** - ja najwyrazniej zaliczam sie do drugiej grupy ludzi.

 

, a X5 przy okazji zmian oleju pooglądałem sobie nowe X1 i inne auta na salonie, wypiłem kawę i temat zamknięty.

Rozumiem i szanuje.

Natomiast ja kawe lubie pic w domu/pracy albo ze znajomymi, nie potrzebuje robic tego w ASO :roll:

To samo jak mam ochote popatrzec na dlugonogie 25 letnie blondynki - nie potrzebuje do tego ASO BMW (sa lepsze miejsca do tego) i uwazam, ze jest to w sumie zenujace, taka "wschodnia" troche mentalnosc.


Reasumujac - Ty patrzysz troche na "otoczke" a ja patrze na "inzynierski"/technologiczny aspekt - cos ala jeden woli zalatwic sprawy bankowe na stronie internetowej bo uwaza ze jest to szybsze/nowoczesniejsze/wydajniejsze a drugi woli postac w kolejce (czy tez w "VIP lounge") w PKO BP i pogadac z "pania Basia" przy kawie.


PS Wracajac do "premium", czyli czegos ekstra (troche szyderczo oczywiscie jak z tym Meksykiem/Chinami)

Kawe dostaniesz zarowno w salonie BMW jak i w salonie Fiata/Dacii :cool2:

Serwis mobilny pod domem czy brak potrzeby rozmowy z opiekunem/brak potrzeby dawania/odbierania kluczykow/pelna automatyzacja serwisu etc - to sa rzeczy ktore poki co sa ekstra (czyt. PREMIUM), niedostepne w wiekszosci marek. Zgadzamy sie czy wg Ciebie premium to jest jednak kawa i dzaga na recepcji?


PS2. Ciekawe opracowanie n/t rynku samochodow premium w Polsce w 2022

https://premiummoto.pl/ranking-marek-modeli-samochodow-premium-2022-polska/


Ciekawostka:


"Średnia cena cennikowa sprzedawanego przez daną markę samochodu. Na tej podstawie można przyjąć, że średnia ważona cena nowego samochodu klasy premium w Polsce to 267 tys. zł (przed doposażeniem, bez uwzględniania rabatów, o ile w 2022 roku w ogóle można mówić o rabatach)."


srednia-cena-samochodu-premium-w-polsce-ranking.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pokaz moze wykres sredniej ceny sprzedazy danej marki z kraju w ktorym zyjesz i gdzie dokonales zakupu. tesla sprzedala w Polsce "pare" aut, pzoa tym to jest cena przed doposazeniem wiec wykres ma wartosc merytoryczna niemal rowna zero.

 

BMW – 23 796 egzemplarzy, 25,5 proc. udziału w rynku,

Tesla – 1 226 egzemplarzy, 1,3 proc. udziału w rynku.

 

kilku fanatykow kupilo auto tej marki w PL w zeszlym roku, takie sa realia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kilku fanatykow kupilo auto tej marki w PL w zeszlym roku, takie sa realia.

Masz racje :cool2:

Po tych obnizkach Tesli jestem ciekawy jak to bedzie wygladac w tym roku, za elektrowozem: (sa to absolutnie niepotwierdzone plotki, zeby nie bylo)

"Nasz Czytelnik zasłyszał, że w Polsce w rekordowy dzień spłynęło ponad 1 000 (!) rezerwacji na Tesle, nam z kolei szepnięto, że „roczny wynik zrobiono w tydzień”."

.

Opublikowano
Kawe dostaniesz zarowno w salonie BMW jak i w salonie Fiata/Dacii :cool2:

Serwis mobilny pod domem czy brak potrzeby rozmowy z opiekunem/brak potrzeby dawania/odbierania kluczykow/pelna automatyzacja serwisu etc - to sa rzeczy ktore poki co sa ekstra (czyt. PREMIUM), niedostepne w wiekszosci marek. Zgadzamy sie czy wg Ciebie premium to jest jednak kawa i dzaga na recepcji?

Ja pół roku temu oddawałem dwa Porsche na serwis jednocześnie. W zasadzie wszystko załatwiłem przez telefon, łącznie z tym, że nawet mnie w domu nie było ani przy wydaniu ani przy odbiorze samochodu. Czy to był rocket science? Nie, to było umówienie lawety i przekazanie pilota do bramy. Baaa, marka w sumie nie miała znaczenia, znaczenie miało, żebym opłacił lawetę.


Serwis mobilny pod domem to generalnie kojarzy mi się z brakiem dobrego punktu stacjonarnego. Serwis mobilny jest oczywiście wygodny, jakieś geolokalizacje to zawsze tak mi załatwiają. Ale nie da się mobilnie ogarnąć prawdziwych problemów z samochodem, choćby geometria zawieszenia.


Dalej - wiele rzeczy nie zależy od serwisu, a Ciebie samego. Może to zabrzmi dziwnie, ale miałem przypadek gdzie np. serwisant mi podwoził samochód do domu. Albo motocykl, a odwoziła go żona :D Serio. Ale do tego trzeba zbudować sobie relację, a nie klikać w apki.

I BMW od jakiegoś czasu ma oddawanie auta przez swoją aplikację, tylko klucz wrzucasz do skrzynki chyba, bo nie próbowałem - zawsze wolę pogadać z serwisantem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Logika strasznie naciagana, niemerytoryczna.

1. To ze Ty nie masz problemow z X5/iX3 o niczym nie swiadczy, mnostwo kolegow na forum z seria G20 czy G30 mialo pelno problemow wiekszych (unieruchamiajacych auto) czy mniejszych - Randall, vulneralius etc - nierzadko byly to problemy kilka tygodni/miesiecy po wyjezdzie z fabryki

2. Moje "kilka" przygod z TM3 to wadliwy czujnik temp/cisnienia objawiajacy sie niedzialajaca klimatyzacja (sami zadzwonili ze jest recall) oraz dwukrotny problem z silownikiem klapy bagaznika (ewidentnie wtopa designerska, naprawione na podjezdzie pod domem/firma podczas mojej nieobecnosci, przez serwis mobilny) - obie rzeczy przyziemne. Wyglada mi to na choroby wieku dzieciecego i jak na 2 lata uzytkowania auta sa to "orzeszki". W TMY - znowu choroby wieku dzieciecego - zle skalibrowane czujniki i niedzialajace w 100% poprawnie gniazdo ladowania (objawia sie tym, ze nie laduje z wallboksa AC powyzej 16A) - zobaczymy jak to bedzie wygladalo przez kolejne 2-3 lata, jezeli sie bedzie cos psulo na pewno dam znac tu na forum. Pisalem o PDC i to wg mnie jest obecnie najwieksza wtopa TMY.

Nie mówię że nikt nie ma problemu, ale statystycznie w raportach Tesla słabo wypada i pokazałem Ci na przykładzie Twoim i moim. Ja nie mam o czym opowiadać, a Ty masz kilka opowieści. Fakt że pierdoły, ale są. Ja przez ponad rok 2x wymieniłem olej w X5 i wymieniałem filtr kabinowy na antysmogowy w iX3.

 

3. Watki na forum Tesli rzadko kiedy dotycza problemow technicznych/mechanicznych nie wiem czy zauwazyles - z reguly sa to niekonczace sie dyskusje o lakierze, szparach w karoserii, OTA, autopilocie etc etc. Jednych to fascynuje jak znajda jakas niedoskonalosc lakieru pod samochodem, inni maja to w du*** - ja najwyrazniej zaliczam sie do drugiej grupy ludzi.

Nie wiem co Ci odpowiedzieć. Jak ludzie tyle dyskutują to znaczy że jest to jakiś problem.

 

Natomiast ja kawe lubie pic w domu/pracy albo ze znajomymi, nie potrzebuje robic tego w ASO :roll:

To samo jak mam ochote popatrzec na dlugonogie 25 letnie blondynki - nie potrzebuje do tego ASO BMW (sa lepsze miejsca do tego) i uwazam, ze jest to w sumie zenujace, taka "wschodnia" troche mentalnosc.

To świetny wniosek, brawo Ty. Ja nie mam gdzie kawy wypić więc jeżdżę w tym celu do ASO. :duh: No ale mieszkam w Polsce, a nie w Norwegii. Niech zatem tak pozostanie.


A nie rozumiem co tak boli niektórych że w BMW uśmiechnięte panie czy panowie witają przy wejściu do salonu upewniając się że ma się gdzie udać. Rozumiem, że z tego samego powodu chodzisz do Mc Donalds zamiast do restauracji bo wolisz w maszynie zamówić niż miły pan kelner czy pani kelnerka poprowadzi Cię do stolika? Szanuję Twój wybór :) Chociaż uważam że to jakieś dziwne uprzedzenie i mówienie o "wschodniej przasności", to obrażanie swoich rodaków. Byłem na kilku wystawach motoryzacyjnych m.in. Genewie, Lipsku i zawsze towarzyszyły im piękne panie. Dla mnie nie ma to jakiegoś znaczenia, ale od kiedy pamiętam była to pewna "tradycja" związana z motoryzacją. Być może w ostatnich latach przez poprawność polityczną, parytety itp to się trochę zmienia, ale nie bądźmy hipokrytami. W samolocie też Ci przeszkadzają stewardzi czy stewardesy? A przecież to one są pierwszym kontaktem dla Ciebie.

 

Reasumujac - Ty patrzysz troche na "otoczke" a ja patrze na "inzynierski"/technologiczny aspekt - cos ala jeden woli zalatwic sprawy bankowe na stronie internetowej bo uwaza ze jest to szybsze/nowoczesniejsze/wydajniejsze a drugi woli postac w kolejce (czy tez w "VIP lounge") w PKO BP i pogadac z "pania Basia" przy kawie.

Ultra słabe porównanie, ale zakładam że to miało być ironiczne.


Zadam w takim razie pytanie, tylko odpowiedz z ręką na sercu. Ile razy w życiu byłeś w salonie Tesli?

a). <5

b). 5-10

c). powyżej 10?


Ja byłem z 5 razy i zawsze były tłumy i czekałem w kolejce i było trochę chaosu. Nie rozumiem po co są salony Tesli jak w średniowieczu, skoro jest internet i można wszystko przez internet zrobić. I skąd tyle historii wkurzonych klientów, którzy jechali przez pół Polski po odbiór, ale coś się opóźniało i musieli brać hotel.

 

PS Wracajac do "premium", czyli czegos ekstra (troche szyderczo oczywiscie jak z tym Meksykiem/Chinami)

Kawe dostaniesz zarowno w salonie BMW jak i w salonie Fiata/Dacii :cool2:

Serwis mobilny pod domem czy brak potrzeby rozmowy z opiekunem/brak potrzeby dawania/odbierania kluczykow/pelna automatyzacja serwisu etc - to sa rzeczy ktore poki co sa ekstra (czyt. PREMIUM), niedostepne w wiekszosci marek. Zgadzamy sie czy wg Ciebie premium to jest jednak kawa i dzaga na recepcji?


PS2. Ciekawe opracowanie n/t rynku samochodow premium w Polsce w 2022

https://premiummoto.pl/ranking-marek-modeli-samochodow-premium-2022-polska/


Ciekawostka:


"Średnia cena cennikowa sprzedawanego przez daną markę samochodu. Na tej podstawie można przyjąć, że średnia ważona cena nowego samochodu klasy premium w Polsce to 267 tys. zł (przed doposażeniem, bez uwzględniania rabatów, o ile w 2022 roku w ogóle można mówić o rabatach)."

 

Założenia kompletnie z d... Na całym świecie jest tysiące sporów nierozstrzygniętych, czy Tesla to premium czy nie, dlatego odpuszczam tą dyskusję, bo nie wierzę że tutaj dojdziemy do porozumienia w tym temacie. Bo mam to w "BAD" czy ktoś uważa swoje auto za premium czy nie. Mi pasuje dużo bardziej jakość obsługi i jakość auta w BMW niż w Tesli, a opinie innych nie mają dla mnie znaczenia w tej kwestii. A jeśli ktoś uważa że np Ford Mustang V8 jest w segmencie premium tylko dlatego że ktoś rozważa czy lepiej go kupić niż np M440i i nie ważne że Ford jest plastikowy i głowa boli po godzinie jazdy, ważne że ma "premium osiągi".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dalej - wiele rzeczy nie zależy od serwisu, a Ciebie samego. Może to zabrzmi dziwnie, ale miałem przypadek gdzie np. serwisant mi podwoził samochód do domu. Albo motocykl, a odwoziła go żona :D Serio. Ale do tego trzeba zbudować sobie relację, a nie klikać w apki.

I BMW od jakiegoś czasu ma oddawanie auta przez swoją aplikację, tylko klucz wrzucasz do skrzynki chyba, bo nie próbowałem - zawsze wolę pogadać z serwisantem.

 

Dokładnie tak jest. W BMW, Audi czy Porsche masz po prostu wybór, za który nie oszukujmy gdzieś tam płacisz w cenie trochę wyższej, ale masz ten wybór. BMW od covida oferuje bezkontaktowy serwis z lawetą. Nawet zakup z podstawieniem pod dom, ale jestem może człowiekiem starej daty i wolę kontakt osobisty. Lubię pogadać z handlowcem, przejść się po salonie, pooglądać nowe samochody. Mam stałego człowieka od serwisu u którego od 12 lat serwisuję i lubię z nim pogadać, bo lubię motoryzację i lubię rozmowę. Mam wybór, ale preferuję tak. W Apple też można wszystko zamówić na odległość, ale mimo to regularnie wpadam do jakichś iSpotów pooglądać sobie nowości czy akcesoria. Wiele osób siedzi tutaj na forum dyskutując o samochodach setki godzin i trudno mi jest uwierzyć Adamowi że on wszystko przez internet załatwia i do salonu Tesli nie chodzi.


Ale jeśli Model S wygląda praktyczne identycznie od 12 lat, a Model S wizualnie prawie się nie zmienił od 5 lat, a w salonie Tesli nie ma żadnych akcesoriów i niewiele się dzieje, to może zaczynam go lepiej rozumieć dlaczego nie chce jeździć do salonu ;-) Tylko nie wierzę że go to nie interesuje, bo jak się poogląda filmiki Daniela Grzyba, to on tam zauważa że w roku modelowym kolejnym przeszycia foteli są w inną stronę niż w poprzednim :mad2: Czyli wygląda na to, że użytkownicy Tesli bardzo potrzebują zmian, nowego wyglądu jak w tradycyjnych firmach motoryzacyjnych, a tutaj zmieniają się drobne technikalia, czasem pare koni mocy przez OTA Tesla rzuci ludowi, czasem doda nowe pierdzenia czy koncert świetlny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zadam w takim razie pytanie, tylko odpowiedz z ręką na sercu. Ile razy w życiu byłeś w salonie Tesli?

a). <5

b). 5-10

c). powyżej 10?

Ja byłem z 5 razy i zawsze były tłumy i czekałem w kolejce i było trochę chaosu. Nie rozumiem po co są salony Tesli jak w średniowieczu, skoro jest internet i można wszystko przez internet zrobić. I skąd tyle historii wkurzonych klientów, którzy jechali przez pół Polski po odbiór, ale coś się opóźniało i musieli brać hotel.

 

W PL i NO jest skrajnie inaczej, w PL jest jeden salon na caly kraj , w NO jest ich napackane co 50-100km

Bylem w srodku salonu:

3x - odbior aut

3x - jady testowe TM3 LR,TM3P oraz TMYP


I 2x przed salonem zostawialem auto na serwis na parkingu (lacznie z dzisiaj), nie wiem czy to sie liczy ;)


Na poczatku lutego bede kolejny raz bo bedzie w koncu S Plaid demowka :cool2:


Z reka na sercu nie czekalem nigdy na obsluge w salonie dluzej niz 5s, z reguly opiekun biegnie zza biurka jak mnie widzi w drzwiach (nudza sie jak mopsy z reguly bo wiekszosc rzeczy jest zalatwiana elektronicznie a w salonie jest zupelna pustka pomimo setek Tesli na ulicach) jakkolwiek to smiesznie brzmi, i nie jest to relacja ala fircyk w za ciasnym garniturze (koniecznie szary, w krate) i warszawskim zaczesem krotko po bokach, z przyklejonym sztucznym usmiechem tylko bardziej jakbym gadal z kolega, ktory akurat pracuje w Tesli. Skrajnie inaczej niz w salonach BMW, zarowno w NO jak i w PL, ale to juz widzisz, kazdy lubi co innego. W salonach BMW w PL mnie zawsze okropnie odrzucala ta pozera ala |wyzej sr** niz du** mam", w norweskich salonach BMW duzo tego juz mniej, na recepcji jest 60 letnia kobieta a sprzedawcy nie chodza w gajerkach tylko dzinsach, swetrach ew. koszuli stad podejrzewam, ze jest to polski przasny folklor jak to w kraju rozwijajacym sie - patrz Indie, tam kupujesz "Tipo", ludzie se zdjecia z pracownikami robia, sa kwiaty, jest szampan, przychodza sasiedzi i tego typu bzdury :roll:


edit - zaraz sie pewnie dowiem, ze premium to jest jak 318i jest przy odbiorze w salonie pod atlasowym pokrowcem przykryte i sciagaja ten pokrowiec zamaszystym ruchem przy kliencie wreczajac szampan musujacy za 30 PLN (ze wskazowkami gdzie najblizsza stacja benzynowa bo auto zatankowane tylko na 15 km) ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak patrzac po sobie. Jak chce zmienic auto to chcialbym doswiadczyc czegos innego/nowego. Stad raz kupuje gruszki raz jablka raz diesla innym razem benzyne czy tez elektryka. Odbierajac auto chce dostac cos swierzego. Wsiadajac do tesli model 3 sprzed 5 lat czy dzisiaj jest niemal identyczne zarowno w srodku jak i na zewnatrz. jak to ktorys forumowicz na elektrowozie napisal styl baru mlecznego. W salonie tesli bylem raz, to nawet nie bylo gdzie usiasc, wklejalem zreszta fotki. Serwisanci naprawiaja na dworzu bo nie maja gdzie. Brak salonow. W Polsce to juz wogole tragedia. NA serwis trzeba czekac kilka miesiecy a ten niby mobilny nie wszedzie dojezdza. czy to jest premium? Jeszcze takie pytanie. Czy Elon targetuje sie na rynek premium? Elon chce zalac rynek stosunkowo tanimi elektrykami i jako CEO to chyba wie co robi czy tez mowi. Najwiecej ze tesla jest premium krzycza ich nabywcy (zapewne te no money young tech people). Niech tak sobie uwazaja, ich sprawa. Maja taki jeden portal o elektrykach, tam sie moga spelnia. Ja wiem swoje czego sprobowalem i co widzialem, dla mnie to jest taka elektryczna wersja mustanga sprzed 20 lat (teraz mustang podobno podgonil z jakoscia)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z reka na sercu nie czekalem nigdy na obsluge w salonie dluzej niz 5s, z reguly opiekun biegnie zza biurka jak mnie widzi w drzwiach (nudza sie jak mopsy z reguly bo wiekszosc rzeczy jest zalatwiana elektronicznie a w salonie jest zupelna pustka pomimo setek Tesli na ulicach) jakkolwiek to smiesznie brzmi, i nie jest to relacja ala fircyk w za ciasnym garniturze (koniecznie szary, w krate) i warszawskim zaczesem krotko po bokach, z przyklejonym sztucznym usmiechem tylko bardziej jakbym gadal z kolega, ktory akurat pracuje w Tesli. Skrajnie inaczej niz w salonach BMW, zarowno w NO jak i w PL, ale to juz widzisz, kazdy lubi co innego. W salonach BMW w PL mnie zawsze okropnie odrzucala ta pozera ala |wyzej sr** niz du** mam", w norweskich salonach BMW duzo tego juz mniej, na recepcji jest 60 letnia kobieta a sprzedawcy nie chodza w gajerkach tylko dzinsach, swetrach ew. koszuli stad podejrzewam, ze jest to polski przasny folklor jak to w kraju rozwijajacym sie - patrz Indie, tam kupujesz "Tipo", ludzie se zdjecia z pracownikami robia, sa kwiaty, jest szampan, przychodza sasiedzi i tego typu bzdury :roll:

 

Podsumuję to tak - nie wiem jak musiałeś się starać, żeby tak dużo wycierpieć w salonach BMW, szczególnie w Polsce, pozostaje mi się Ci tylko współczuć. Gratuluję że odnalazłeś lepszy świat w Norwegii w którym możesz być daleko od "polskiej przaśności" i gratuluje wspaniałego community użytkowników Tesli z którymi możesz rozmawiać o poważnych sprawach typu niedokładności spasowania, lakieru, nowościach OTA i liczbie sprzedanych egzemplarzy Tesli. Nie to co my tutaj na forum BMW zajmujący się pierdołami, marnującymi życie w ASO i wiecznie męczącymi się ze swoimi samochodami upaprani olejem silnikowym i zalani benzyną po 7zł. Coś Cię jednak ciągnie tutaj na forum tylko nie wiem co. Chcesz na sile uszczęśliwić zadowolonych użytkowników BMW i innych marek czy po prostu pogadać o samochodach bo rzadko odwiedzasz salon Tesli? ;) Jaka czujesz misje?


 

edit - zaraz sie pewnie dowiem, ze premium to jest jak 318i jest przy odbiorze w salonie pod atlasowym pokrowcem przykryte i sciagaja ten pokrowiec zamaszystym ruchem przy kliencie wreczajac szampan musujacy za 30 PLN (ze wskazowkami gdzie najblizsza stacja benzynowa bo auto zatankowane tylko na 15 km) ^^

iX3 miałem naładowane do 100% przy odbiorze. W BMW dziesiątki razy dostawałem auto na dzień czy weekend i nigdy nie musiałem tankować. Biorąc Teslę na dzień, muszę naładować ją do chyba 80% na swój koszt :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podsumuję to tak - nie wiem jak musiałeś się starać, żeby tak dużo wycierpieć w salonach BMW, szczególnie w Polsce, pozostaje mi się Ci tylko współczuć. Gratuluję że odnalazłeś lepszy świat w Norwegii w którym możesz być daleko od "polskiej przaśności" i gratuluje wspaniałego community użytkowników Tesli z którymi możesz rozmawiać o poważnych sprawach typu niedokładności spasowania, lakieru, nowościach OTA i liczbie sprzedanych egzemplarzy Tesli. Nie to co my tutaj na forum BMW zajmujący się pierdołami, marnującymi życie w ASO i wiecznie męczącymi się ze swoimi samochodami upaprani olejem silnikowym i zalani benzyną po 7zł. Coś Cię jednak ciągnie tutaj na forum tylko nie wiem co. Chcesz na sile uszczęśliwić zadowolonych użytkowników BMW i innych marek czy po prostu pogadać o samochodach bo rzadko odwiedzasz salon Tesli? ;) Jaka czujesz misje?

Robisz sie nieuprzejmy i ad personam wiec mysle trafilem w miare dokladnie z opisem salonow jak i pewnego typu zachowan :roll:

Brzmi jak "ide na jazde testowa BMW czy tez po odbior auta wiec naloze swoj najlepszy garnitur z odpowiednia metka", i tak to sie kreci ten polski prestiz i premium ;)

 

iX3 miałem naładowane do 100% przy odbiorze.

X5M tez do pelna zalane? bo widze ladnie obracasz kota ogonem :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samochody ice maja zawsze praktycznie puste baki i tu jie chodzi o pazerność salonów. Ze względów podatkowych/akcyzowych/logistycznych nie mogą sprzedawać aut z paliwem



Prestiz polskiego emigranta w Norwegii polega za to na kupieniu samochodu nie premium i wciskaniu ludziom którzy wybierają i myślą inaczej na sile swoich poglądów :cool2: taki typowy pies ogrodnika. Jak sam nie ma to u kogoś naszcza


Czepiasz się do tych metek. Tak mam wiele rzeczy z metkami. Firmowe ciuchy, iPhone obwisłe wiele innych wiec i samochód jest z odpowiednia metka. Tesla jak łbem przyjechał to byłby jedynie co ale śmiech politowania, bo większość nie zna marki, brzydkie to a do tego ma opinie psującego się i złe sprasowanego syfu. Jak cie widza tak cie piszą :D ty za to masz taka metkę, ze tak cie to gryzie ze na sile coś tutaj codziennie próbujesz udowodnić a nerwy ci często puszczają bo kiepsko co idzie. Czy tak trudno to zaakceptować ze najwyrazniej w oczach kierowców bmw

W Polsce tesla to nie premium?

Opublikowano
Robisz sie nieuprzejmy i ad personam wiec mysle trafilem w miare dokladnie z opisem salonow jak i pewnego typu zachowan :roll:

Brzmi jak "ide na jazde testowa BMW czy tez po odbior auta wiec naloze swoj najlepszy garnitur z odpowiednia metka", i tak to sie kreci ten polski prestiz i premium ;)

Nieuprzejme jest, kiedy próbujesz obrażać Polskę, bo ludzie chodzą w garniturach. Bo Ty jesteś lepszy, bo uciekłeś do cudownej Norwegii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podsumuję to tak - nie wiem jak musiałeś się starać, żeby tak dużo wycierpieć w salonach BMW, szczególnie w Polsce, pozostaje mi się Ci tylko współczuć. Gratuluję że odnalazłeś lepszy świat w Norwegii w którym możesz być daleko od "polskiej przaśności" i gratuluje wspaniałego community użytkowników Tesli z którymi możesz rozmawiać o poważnych sprawach typu niedokładności spasowania, lakieru, nowościach OTA i liczbie sprzedanych egzemplarzy Tesli. Nie to co my tutaj na forum BMW zajmujący się pierdołami, marnującymi życie w ASO i wiecznie męczącymi się ze swoimi samochodami upaprani olejem silnikowym i zalani benzyną po 7zł. Coś Cię jednak ciągnie tutaj na forum tylko nie wiem co. Chcesz na sile uszczęśliwić zadowolonych użytkowników BMW i innych marek czy po prostu pogadać o samochodach bo rzadko odwiedzasz salon Tesli? ;) Jaka czujesz misje?

Robisz sie nieuprzejmy i ad personam wiec mysle trafilem w miare dokladnie z opisem salonow jak i pewnego typu zachowan :roll:

Brzmi jak "ide na jazde testowa BMW czy tez po odbior auta wiec naloze swoj najlepszy garnitur z odpowiednia metka", i tak to sie kreci ten polski prestiz i premium ;)

 

Ad persona nie miałem intencji, po prostu pewne wątki dyskusji stają się na tyle niemerytoryczne, że szkoda na nie energii. Takim wątkiem jest dyskusja o tym czy Tesla jest premium. Dla Ciebie tak, dla mnie nie i ja tego wątku dalej nie drążę.


Nie wiem gdzie Ty żyjesz i jakie masz doświadczenia, ale moje doświadczenia są takie że w Polsce metki to się oglądało w latach 80/90tych jak wszystko było niedostępne i nie wiem dlaczego w Tobie to tak tkwi i ciągle wracasz i różnym osobom wyciągasz jakieś Tommy Hilfigery albo zakładanie garnituru z metką żeby odebrać samochód. Trochę małostkowe jest to co mówisz w stosunku do osoby której nie znasz. Wiesz co myślę o BMW, Tesli czy motoryzacji, ale nie masz pojęcia jakim jestem człowiekiem ja, Słonik czy inni ludzie na forum. Być może w Twoim przypadku wynika to z tego że oderwałeś się na emigracji od polskiej rzeczywistości i pokutuje widocznie w Tobie wyobrażenie Polski sprzed 20-30 lat. Ale oczywiście nie wiem tego.

 

iX3 miałem naładowane do 100% przy odbiorze.

X5M tez do pelna zalane? bo widze ladnie obracasz kota ogonem :)

 

Słonik Ci wyjaśnił dlaczego producenci nie tankują samochodów do pełna. Wyobrażasz sobie kontenery X5 płynące z fabryki ze Stanów z pełnymi bakami paliwa? Albo wydaje Ci się rozsądne budowanie stacji paliw przez każde ASO? A może chciałbyś żeby Twoim nowym zarejestrowanym na Ciebie samochodem świeżo po zdjęciu folii ktoś jeździł po mieście żeby zatankować? Mówię że iX3 naładowane było do 100%, więc to nie wynika z próby oszczędności. A z ciekawości jak jest w Tesli przy odbiorze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co czytałem na polskich forach to w ząbkach auta wydają na polu, nie ważne czy leje czy nie, na prośbę naladuja ale zdarza soe ze zapomną i niektórzy po całodniowej podróży pociągiem musza airbusach jeszcze na stacje szybkiego ładowania. Jak to jest w Norwegii przynajmniej dla mnie nie ma zadnegonznaczenia bo jak zamówię intak odbiore w pl i będę musiał się pogodzić z warunkami jakie panują w ząbkach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-z-10-miejscem-wsrod-marek-premium-w-polsce-elektryki-popularniejsze-niz-hev-model-3-liderem-wyniki-2022/


Według danych opracowanych przez IBRM Samar w 2022 roku po raz pierwszy zarejestrowano w kraju zaledwie 1 226 samochodów z firmy Muska. I chyba staje się jasne, dlaczego niedawne obniżki cen mogły zrobić „roczny wynik w tydzień”.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.