Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prawdziwy mindf*** beda mieli tutejsi krzykacze jak sprzedaz BMW w tym roku bedzie znowu na minusie a Tesli wzrosnie o kolejne kilkadziesiat % co w praktyce sprawi, ze obie firmy beda produkowaly podobna ilosc aut.

A jakie to ma dla mnie (użytkownika) znaczenie? Kupując chleb nie trzeba od razu stawać się udziałowcem piekarni.

Pojeździłem G70 i nawet tam trafia ta g…. warta tabletoza rodem z Tesli - to nie jest premium :duh:

Jako użytkownik nie życzę sobie kopiowania rozwiązań od ideologów Tesli, czy innych mówiących jak mam żyć i co dla mnie jest lepsze :roll:

W chinach miliard ludzi „kocha” swojego sekretarza partii, my też musimy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rzeczywiście ryzen za kilkaset dolcow który po 2-3 latach jest warty mniej niz flaszka zamontowany w aucie to syndrom nowoczesności i luksusu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podpisuje się pod tym co Klakierek pisze 2 rękami. Mnie tez grzeje ile kto sprzedał i czy „miałem racje”, bo miliony much nie może się mylić. Albo mi auto pasuje albo nie.


A tak wogole to ten pęd za tabletem i eliminacja przycisków to zwykła moda niczym duże grille. Co to do kurde za przewaga technologiczna wstawić iPada 15 cali zamiast 9 calowy ekran. Jedyny plus to planowanie podróży która i tak w domu robię na komputerze, a odpadając Apple car play wyświetlam tylko do nawigacji. Mi 9 calowy wystarczy ale jak rynek chce 15 calowe to tez zaakceptuje jak większe grille w Audi czy BMW.


Zwiększanie wyświetlaczy i eliminacja przycisków to zwykła moda i cieszenie się ze Elon Musk jest influencerem i nazywanie tego przewaga technologiczna i cecha premium? Moda jak wszystko. Przychodzi, czasem przemija.


Kiedyś Apple uparcie broniło małych wyświetlaczy w iPhone 4s a potem iPhone 5 to był Max. A moda na wielkie patelnie przyszła z Chin i Indii i weszła na stałe do Apple. Czy to był efekt zacofania Apple czy pewnego uporu który został przez rynek i badania przełamany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tajemnica obniżek tesli https://www.msn.com/en-ie/cars/news/estimated-tesla-order-backlog-decreased-to-below-100-000/ar-AA16r5YG?li=AAwnIv4&fbclid=IwAR0ZYiJCvzMmpF39ig4e-I4MgWfhl23A9LUI2dFZPnmsF2Br0LkUgpR5NLg


Backlog zamówień na najważniejszych rynkach zmalal niemal do zera. Fabryki pędzą pełna para a tu klienta brak. Co ciekawe minął niemal tydzień od obniżek a czasy oczekiwania na głównych rynkach na stronach się nie wydłużyły. To będzie bardzo ciekawy rok :D

Opublikowano
Ja sądzę,że producenci aut odkąd lobby na elektryki nabrało rozpędu tylko z każdym kolejnym ruchem pokazują, że "starych" klientów traktują z przymrużeniem oka. Priorytetem jest odbiorca,który jest dzisiaj jeszcze dzieckiem,ale wmawia mu się,że musi być eko. Wmawia się,że elektryki to lekarstwo na zarazę jakim jest tradycyjny napęd czy to benzynowy czy diesel. Taki odbiorca będzie chciał elektryka, będzie chciał być eko dla planety tylko nie będzie mu się mówiło tego co niewygodne. Nie da mu się alternatywy tylko coś się wmówi... A wiecie co jest najgorsze? Że to się dzieje i nic tego nie zahamuje i spełni się mokry sen Adama,że będzie full elektryków. Tylko nikt nie myśli co się będzie działo z tymi bublami za 20/30 lat... A elektryki są tak eko jak aktywiści latający samolotami na swoje manifestacje ... ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wole Apple car play czy android auto niż narzucanie Tesli. Jeżdżę często z Waze i Yanosik i w Apple car działa znakomicie. W Tesli to jakieś kombinacje jak słyszałem. Adam, to prawda jest? Jeśli tak to dla mnie Inforainment w wersji 7 czy 8 w BMW lepszy.
Opublikowano
Podpisuje się pod tym co Klakierek pisze 2 rękami. Mnie tez grzeje ile kto sprzedał i czy „miałem racje”, bo miliony much nie może się mylić. Albo mi auto pasuje albo nie.

Kurde, ja to się cieszę, jak mam parę aut wyprodukowanych w mniej niż 10tys egzemplarzy na cały świat :D To jest prestiż wtedy.


A jeszcze ktoś wspominał, o jakości skór w Ferrari/Lambo gorszej niż we Fiacie. To wcale tak nie jest. Włosi do egzotyków dają najlepsze możliwe skóry i ich jakość jest serio spoko, tylko trwałość niekoniecznie.

I dodam tutaj taki totalny mindfuck, którego zapewne mało kto doświadczył: mam w domu garaż na kilka samochodów, jak się tam schodzi przez kuchnię to nie widać które auta są zaparkowane (tylko 3-4 udaje mi się zmieścić). Ale po zaparkowaniu włoskiego egzotyka jestem w stanie po ciemku, tylko na podstawie unoszącego się zapachu skór i użytych materiałów wyczuć, że stoi w garażu. Żadne inne auto tak nie ma.


No i drugi temat, nawet w 911 choćby 4S, które dla mnie jest takim entry-supercarem (tudzież namiastką), daje Ci uczucie totalnej wyjątkowości na drodze, kiedy siedzisz za kierownicą. Kiedyś kumpel dał mi się przejechać stuningowaną w opór Skoda Octavią RS, to się chyba do 270 czy 280kmh rozpędzało. I wrażenie w sumie mniej więcej takie same, jak w TM3 - jest bezwzględnie szybko i co z tego? Nic, bo cała reszta to bylejakość.


Wydaje mi się, że BMW trzeba traktować jako markę "premium", która produkuje auta premium i masowe. 7er jest premium, biedne 1/2/3 no raczej nie. Tylko czy to ma znaczenie? Chyba głównie dla posiadacza się tym szczycącego. Ja lubię BMW jeździć, bo takie M760li to spoko auto incognito, nikt mi zdjęć przynajmniej nie robi jak tym jadę, sąsiedzi nie zazdroszczą, rodzina nie komentuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem okazje posiedzieć ostatnio w nowej serii 7. Te samo otwierajace/zamykające sie drzwi, podświetlony panel 3D, 32 calowy zjeżdżający monitor z tylu w srodku, wyświetlacze w drzwiach tylnych, poduszki w zagłówkach z tylu, ogólnie wygoda i feeling to jest po prostu orgazm. Jak kiedyś będę miał wolny weekend to może wezmę na testy, ciekawe jak jezdzi :D sąsiedzi czy tez rodzina raczej będą zawistni bo auto jest przeogromne.


Swoją droga, czy w tej 7 z filmiku szmata na siedzeniach przystoi?

:D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się, że BMW trzeba traktować jako markę "premium", która produkuje auta premium i masowe. 7er jest premium, biedne 1/2/3 no raczej nie. Tylko czy to ma znaczenie? Chyba głównie dla posiadacza się tym szczycącego. Ja lubię BMW jeździć, bo takie M760li to spoko auto incognito, nikt mi zdjęć przynajmniej nie robi jak tym jadę, sąsiedzi nie zazdroszczą, rodzina nie komentuje.

 

I to jest chyba dobre podsumowanie dyskusji co jest premium a co nie jest. Dla każdego znaczy coś innego i czymś innym się kieruje.


Dla mnie BMW to taki fajny złoty środek. Nie jest biednie, ale do luksusu tez daleko. Może poza 7ka, ale większość ludzi nieobeznanych moze jej od 5er nie odróżniać.


Kiedyś wydawało mi się że 911 to fajne daily, ale dziś chyba bardziej wydaje mi się ze to weekendowe auto, bo jednak parkując tym na codzień moze wydawać się dla niektórych „wulgarnym” podkreślaniem „jeżdżę Porsche”. Lubię x5m, bo tak nie rzuca się w oczy bo x5 jest bardzo dużo na drogach, a tylko zorientowany odróżni 25d od x5m bez znaczków.


Latając wiele razy na wakacje i wypożyczając auto wole ubogie BMW niż różne Ople, Renault i Hyundai. Nawet jako golasy całkiem fajnie jeżdżą i są wygodne.


Prawdę mówiąc, gdyby nie znacząco wyższa moc w Tesli i napęd 4x4 nawet bym tego auta nie rozważał względem BMW, bo pod każdym innym względem jest dla mnie gorsza. Plug and charge za pół roku będzie w BMW Charging, bo to żaden rocket science, a tablet to dla mnie niewielka zaleta, a biorąc pod uwagę zmniejszenie liczby przycisków fizycznych to nawet wada. A gdyby mi brakowało netflixa co się nigdy nie zdażyło, to sobie kupię iPada z karta sim i będę miał lepszy sprzęt który mi się z autem nie zestarzeje, bo w razie potrzeby zmienię.



Ale gdyby w przyszłości TMY jeszcze sporo staniała (co jest bardzo możliwe, bo taki jest kierunek), nie chciałbym się na codzień rzucać w oczy a BMW nie miałoby nic atrakcyjnego (albo było nieproporcjonalnie droższe), to rozważę tańsza Tesle, która mniej by się rzucała w oczy na codzień niż np taki tez pewnie dużo droższy Macan EV.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tam uwazam, ze nio i byd zamiecie tesle w Europie tak jak to zrobiło w Chinach. Potrzebują ze 2-3 lata ale już otworzyli pierwszy salon w Niemczech i chyba stacje wymiany baterii. Bogactwo oferty bije tesle na łeb.


@bmfun Porsche już tez się trochę upowszechnił u mnie w mieście dużo lekarek czy tez dentystekjeździ macanami. Jest ich więcej.jak x5 co innego 911 która jest zadko spotykana. Dla mnie ix1 to tania torba na miasto. Jest dobre bo jest tanie, będzie miało fajne osiągi, dobre wykonanie, ciszę w środku i dobrze dopracowane zawieszenie. Na wyjazd 5 minut do biedronki nic więcej nie potrzeba. Tesla model 3/y jest poza dyskusja. Żonie i córce się wyjątkowo nie podoba i choćby miała klamki pokryte złotem nie chciała by go mieć. To jest wstyd dla tesli ze ich auta nie różnią się stylizacja od mondeo sprzed 20 lat. Takie nio, fisker, polestar czy geely potrafią zaprezentować wiele ciekawsze i nowocześniejsze stylistycznie auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawie sie czyta te 2 ostatnie posty milosnikow BMW n/t Tesli :)

Mysle, ze podobny ton jest na forum Audi czy MB.

cos ala: nasze auta sa prawdziwym premium, o niebo bardziej sportowe, komfortowe, wyrafinowane, piekne, gdzie tam jakas plebejska Tesla, ciezko sie na to auto patrzy takie brzydkie, biedne, niewygodne, tylko 2 modele, wszystkie identyczne na ulicy etc etc


A potem sie patrzy w statystyki sprzedazy/przeglada fora/filmy na YT/komentarze w pudelkach motoryzacyjnych i slyszy sie ciagle jedno i to samo BEV=Tesla na dzis.


W Norwegii jadac do pracy 20 min. mijam srednio moze jedno BMW elektryczne, jakiegos mach-e czasami czy etrona i na to 20-30 szt TM3/TMY.


Tak to dzisiaj wyglada w realu gdzie konsumenci glosuja swoim portfelem i swoimi ciezko zarobionymi pieniedzmi.


Jezeli ktos mysli, ze jutro to sie znaczaco zmieni gdy TM3P kosztuje 280k PLN (w pelni wyposazona), a BMW i4 M50 startuje od 360k PLN (golas wymagajacy opcji za 60-80k PLN) to.. no coz, czeka go maly dysonans poznawczy i szybkie przewartosciowanie wyrazenia/znaczenia "premium" w swiecie dzisiejszych elektrykow.

Marka "premium" nie implikuje automatycznie produktu "premium" jak to ktos slusznie zauwazyl (i co tez zauwazaja klienci).


Niedlugo zobaczymy jak wielu jest wiernych, lojalnych milosnikow marek legacy produkujacych dzisiaj elektryki - bedzie mozna obserwowac z kwartalu na kwartal w wynikach sprzedazy i sprawozdaniach finansowych - jednemu rosnie, innemu spada, tak bylo od zawsze. A powody wzrostow/spadkow kazy sobie moze tlumaczyc jak mu sie podoba i tak zeby mu sie lepiej spalo ;)


I nie chce zeby mnie ktos zle zrozumial - w tym watku nie chodzi o przepychanki "moje auto jest lepsze bo jest moje" - przez 500 stron podawalem wielokrotnie argumenty czemu ja wybralem akurat Tesle w danym momencie, czemu uwazam ze firma robi co robi lepiej od konkurencji, robilem konkretne porownania/listy co bylo lepsze/gorsze w porownaniu do wczesniej posiadanego auta. Kazdy ma swoje wlasne wymagania/priorytety i trzeba to tez szanowac. Nie mam zadnego problemu z tym, ze ktos preferuje BYD czy Polestara od Tesli czy BMW. Inaczej byloby nudno. Co nie znaczy oczywiscie ze nie mozna podyskutowac co sie uwaza na temat danego modelu/jakie sa subiektywne "za" a jakie "przeciw".


Tytul watku brzmi dokad zmierza BMW w obliczu obecnej konkurencji na rynku moto i dokonujacej sie transformacji ICE->BEV i przytaczajac rozne statystyki czy dane bez sensu jest odbierac to za bardzo osobiscie co jest lepsze/gorsze a starac sie zauwazyc troche szersza perspektywe rynku i motywow dlaczego klienci wybieraja jak wybieraja czy tez jak reaguja zarzady danych firm na zmieniajaca sie rzeczywistosc.


Wrzuce znowu sreen z forum elektrowozu z liczba uzytkownikow danej grupy (wlascicieli aut/zainteresowanych zakupem etc), forum skupia milosnikow wszystkich EV wbrew pozorom, wnioski mozna sobie samemu wyciagnac


52634848813_cc05c5b944_o.jpg


52633853407_dbd1f95fb2_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I nie chce zeby mnie ktos zle zrozumial - w tym watku nie chodzi o przepychanki "moje auto jest lepsze bo jest moje" - przez 500 stron podawalem wielokrotnie argumenty czemu ja wybralem akurat Tesle w danym momencie, czemu uwazam ze firma robi co robi lepiej od konkurencji, robilem konkretne porownania/listy co bylo lepsze/gorsze w porownaniu do wczesniej posiadanego auta. Kazdy ma swoje wlasne wymagania/priorytety i trzeba to tez szanowac. Nie mam zadnego problemu z tym, ze ktos preferuje BYD czy Polestara od Tesli czy BMW. Inaczej byloby nudno. Co nie znaczy oczywiscie ze nie mozna podyskutowac co sie uwaza na temat danego modelu/jakie sa subiektywne "za" a jakie "przeciw".

 

No faktycznie się nie zrozumieliśmy, bo ja mam zupełnie inny odbiór wątku w którym 70% czasu poświęcasz na udowadnianie innym że Tesla jest lepsza od wszystkich ICE i BEV, bo sprzedaje się w ponad 1mln egzemplarzy, a najgorszym shitem jest BMW. 25% jest o rozwoju BEV i walki z mitami na ten temat i ta część jest najciekawsza, a pozostałe 5% to poboczne wątku o Ferrari w których oczywiście Tesla Plaid też się pojawia ;-)


Jakoś nie wpada tutaj żaden fan Toyoty udowadniając że BMW to kupa, bo jego Corolla czy RAV4 jest sprzedawana w ponad 1mln egzemplarzy :) No może czasem miłośnik Hyundai Tucson i wożenia kół zimowych w bagażniku zagląda na forum BMW, ale akurat nie w tym wątku ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Norwegii jadac do pracy 20 min. mijam srednio moze jedno BMW elektryczne, jakiegos mach-e czasami czy etrona i na to 20-30 szt TM3/TMY.

 

No i wszystko pasuje do naszej tu teorii tesla = toyota 21 wieku. Elon co zapowiedzial to zrobil. Dzis przeczytalem na forum, ze tesla w NO jest tansza od octavi TDI, wiec nie dziwo ze ludzie je kupuja. Tesli bedziesz mijal coraz wiecej. Wszedzie wokol ciebie beda niemal identyczne samochody. Szczerze to jest to troche obrzydliwe. Tak jakby wszyscy chodzili w takim samym modelu butow. Czy to jest premium? Dla mnie nie. Za to jesli w tym tlumie pojawi sie i4, etron, taycan czy inny produkt premium bedzie od razu sie wyroznial. Do tego nie oszukujmy sie, tesli w wielu aspektach wyposazenia brakuje nawet w porownaniu z moim zamowionym golasem. Nie ma chociazby czujnikow parkowania, centralnego ekranu z predkosciomierzem, regulowanego zawieszenia, ambientowego oswietlenia wnetrza, bezprzewodowego Apple car play czy Android auto, brak tez dobrego oswietlenia zewnatrz auta. Te wszystkie smaczki wbrew pozorom beda mnie cieszyly na codzien. Co jest ciekawe mozesz to miec w skodzie i jak sobie poskladasz tabelke w excellu to taka skoda moze i wypadnie lepiej, ale mimo wszystko BMW jako pakiet bardzo dobrze sie broni. Ja ci tu caly czas pisze, ze bardzo dobrze ze te samochody nie sprzedaja sie w tak duzych ilosciach. Kupujac BMW chce sie jednak mimo wszystko lekko wyroznic jednoczesnie nie rzucajac sie zbytnio w oczy. Taki bardzo dobry balans a argument ze sie ich tyle sprzedaje to bardziej pasujeje do forum skody, toyoty a nie bmw.

 

Jakoś nie wpada tutaj żaden fan Toyoty udowadniając że BMW to kupa, bo jego Corolla czy RAV4 jest sprzedawana w ponad 1mln egzemplarzy :) No może czasem miłośnik Hyundai Tucson i wożenia kół zimowych w bagażniku zagląda na forum BMW, ale akurat nie w tym wątku ;-)

 

W punkt, takze Adamie ze swoimi argumentami nieco pomyliles forum :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrzuce znowu sreen z forum elektrowozu z liczba uzytkownikow danej grupy (wlascicieli aut/zainteresowanych zakupem etc), forum skupia milosnikow wszystkich EV wbrew pozorom, wnioski mozna sobie samemu wyciagnac

Jeden z pierwszych elektryków, to nie wiem czemu Cię to dziwi i o czym to świadczy? Że miliony much nie może się mylić? Czasem zdarza mi się poczytać komentarze pod artykułami na elektrowozie czy forum i tyle jadu i udowadniu wyższości swojego zdania nad innym nie widziałem na innych forach. A co gorsza dyskredytowania wyboru innych na zasadzie - wiesz, mi wszystko jedno czym jeździsz i dobrze że wybrałeś elektryka, ale takim paździerza jak ix3 czy golasa iX1 to pies z kulawą nogą nie chciałby kupować. Tam niektórzy nie rozumieją też jak można kupić i4 M50 które jest 400kg cięższe, czy X5M/GLE 63s/Q8 RS. A już największym błędem jest kupienie Ferrari zamiast Tesli Plaid :) Przejaskrawiam oczywiście, ale taki mam odbiór.


Sporo komentarzy można tam zobaczyć, że jeśli ktoś zachwala ID.4, to pewnie jest sprzedawcą z salonu, albo że Tesla X Plaid jest najlepsza, a EQS to jest bardzo słaby samochód.


Może powklejaj nam ciekawsze rzeczy, np TOP 10 wątków z największą liczbą odpowiedzi na tym forum, bo to będzie ciekawsze. Główny temat oprócz "szybkie pytania/szybkie odpowiedzi" i "jaki kupić wallbox", to ogromna niecierpliwość kiedy auto się wyprodukuje (aż 3 wątki) oraz rodzynek o fatalnej jakości. No i oczywiście o akcesoriach, bo trzeba głównie polegać na third-party rozwiązaniach.


yHQ4iTB.jpeg

Opublikowano


W Norwegii jadac do pracy 20 min. mijam srednio moze jedno BMW elektryczne, jakiegos mach-e czasami czy etrona i na to 20-30 szt TM3/TMY.

 

 

Wydaje mi sie ze za bardzo patrzysz przez pryzmat Norwegii, myslac ze to jakis wyznacznik przyszlosci (bo to bogaty kraj?). Otoz nie wszedzie tak to wyglada, np. w Luksemburgu w tej chwili do sprzedania jest

1293 BMW

39 Tesla

61 Ferrari


Tesli jest coraz wiecej aczkolwiek sam widzisz jakie sa proporcje, ludze raczej wola kupic cos z M lub AMG niz Tesle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tesla model Y RWD w Norwegii kosztuje po przeliczeniu 180 tysiecy zlotych tyle co najtanszy hybrydowy kia x ceed

Tesla model Y Long Range 212 tysiecy zlotych jest drozszy od najtanszej hybrydy kia sportage

Tesla model Y performance 245 tysiecy zlotych jest drozszy o 5 tysiecy zlotych od najtanszej hybrydy kia sportage


Ludzie kupuja cena, glownie cena, stad ich tyle na ulicach bo nie ma nic lepszego i tanszego. Nie ma co przekladac tego na nasz rynek bo u nas to wyglada znacznie inaczej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale takim paździerza jak ix3 czy golasa iX1 to pies z kulawą nogą nie chciałby kupować.

..A już największym błędem jest kupienie Ferrari zamiast Tesli Plaid :)

..Sporo komentarzy można tam zobaczyć, że jeśli ktoś zachwala ID.4, to pewnie jest sprzedawcą z salonu

Napisz wprost ze to sa (troche poprzeinaczane, z Ferrari to juz oczywiscie odlot) moje komentarze, nie trzeba byc delikatnym ;)


VW ID.4 imho piekna bryla auta, zrobione na platformie dedykowanej, za kazdym razem jak mijam na ulicy (szczegolnie w usportowionej wersji GTX) to nie moge sie nadziwic, ze VW cos tak ladnego wypuscil bo marka znana jest raczej z "nudnego" designu a tu taka perelka.

Tylko co z tego jak sie wsiada do srodka a tam hard plastik fantastik jak w Tipo, GUI szaleje/zacina sie/laguje, piano black w najgorszym wydaniu, podlokietnik zywcem z PKS, kierownica haptyczna nieuzywalna, kontrola klimatyzacji nieuzywalna etc etc

Wiec jezeli ktos w komentarzach pisze, ze wykonczenie w srodku jest szlachetne, premium, ze 2 dlugosci przed Tesla etc no to pozostaje tylko rzucic szydera co tez wiele osob zreszta zrobilo.

 

Jeden z pierwszych elektryków, to nie wiem czemu Cię to dziwi i o czym to świadczy? Że miliony much nie może się mylić?

Merytorycznie - BMW i3 produkowano przez dekade, sprzedano w setkach tysiecy sztuk.

Na forum i3 pustynia - widac na screenie ktory wrzucilem.

Jak to sie ma do Twoich argumentow?

 

No faktycznie się nie zrozumieliśmy, bo ja mam zupełnie inny odbiór wątku w którym 70% czasu poświęcasz na udowadnianie innym że Tesla jest lepsza od wszystkich ICE i BEV, bo sprzedaje się w ponad 1mln egzemplarzy, a najgorszym shitem jest BMW.

Mylisz przyczyne ze skutkiem!


Gdy zaczalem pisac o wyzszosci Tesli nad innymi producentami motoryzacyjnymi byl koniec roku 2019, gdy firma sprzedawala ~350k aut rocznie. Juz wtedy widzialem co sie swieci, ze m.in BMW i inni europejscy producenci beda niedlugo w czarnej dupie, widzial to kazdy kto nie ma klapek na oczach, kto czytal wywiady (i bzdury ktore byly w tych wywiadach zawarte) z osobami decyzyjnymi w firmach moto i choc minimum interesowal sie tym co sie dzieje w motoryzacji i wie, ze zmiany trwaja kilka lat bo bezwladnosc jest spora ale te procesy beda nieuniknione.


Tylko wtedy trzeba bylo odpierac argumenty "startup", "wydmuszka" "przepala pieniadze akcjonariuszy" etc etc a dzisiaj dyskusja zamienia sie w Tesla=Toyota jak juz wolumen sprzedazy szaleje.


Gdybys nie byl tak negatywnie nastawiony do tych mitycznych fanbojow i zrobil troche retrospekcji watku to bys wiedzial jak dyskusja w tym watku ewoluowala, dzisiaj to jest przerzucanie sie gow*** ze slonikiem, ktory jak bot odpowiada/trolluje na kazdy jeden post. Co prawda pierwsze tysiac postow pisal jakie te EV to gow**, dotacje to gow** ale jak juz budzet sie spial i dotacje obowiazuja to pierwszy wyciagnal lapy po EV haha ^^ Nie to samo bylo z fotowoltaika slonikowa? - 100 postow jaki to badziew bo sie bedzie 30 lat zwracal bo slonik zuzywa pradu za 200 PLN miesiecznie ale jak przyszlo co do czego - zainstalowane. A po fotowoltaice EV. A po pierwszym EV bedzie drugie EV i jezdzenie 120 km/h i ogladanie majtek Grazyny na A2. Ale co sie natrollowal to jego, na zdrowie :cool2:

.

Opublikowano

Gdybys nie byl tak negatywnie nastawiony do tych mitycznych fanbojow i zrobil troche retrospekcji watku to bys wiedzial jak dyskusja w tym watku ewoluowala, dzisiaj to jest przerzucanie sie gow*** ze slonikiem, ktory jak bot odpowiada/trolluje na kazdy jeden post. Co prawda pierwsze tysiac postow pisal jakie te EV to gow**, dotacje to gow** ale jak juz budzet sie spial i dotacje obowiazuja to pierwszy wyciagnal lapy po EV haha ^^ Nie to samo bylo z fotowoltaika slonikowa? - 100 postow jaki to badziew bo sie bedzie 30 lat zwracal bo slonik zuzywa pradu za 200 PLN miesiecznie ale jak przyszlo co do czego - zainstalowane. A po fotowoltaice EV. A po pierwszym EV bedzie drugie EV i jezdzenie 120 km/h i ogladanie majtek Grazyny na A2. Ale co sie natrollowal to jego, na zdrowie :cool2:

 

Serio nie widzisz czasami swojego tonu wypowiedzi? Już nie będę przytaczał postów o dzieciach i innych w podobnym tonie. Dla mnie cały ten topic jest raczej pośmiewiskiem i ma na celu obrzucanie gównem marki bmw, stanowi taką swoistą krucjatę. Ciekawe ilu jest użytkowników obrzucających gównem teslę na dedykowanych forach... Potrafię docenić dobrą motoryzację, teslę również i zawsze twierdziłem że taka TM3 jest fajnym wyborem jakie drugie auto do miasta, ale niektórych wypowiedzi naprawdę nie da się tu czytać. A jeśli tego nie dostrzegasz to chyba czas trochę wyluzować i spojrzeć na świat z dystansem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No rzeczywiscie BMW jest w czrnej dupie. Sprzedaje praktycznie tyle co kilka lat temu jak nie wiecej. Nikt nie kupuje BMW, wszyscy rzucili sie na tesle. Ile przed tesla nowych BMW kupiles ze tak sie zapytam? Chyba nie widzisz co sie dzieje. Tesla po chwilowym boomie panicznie tnie ceny bo jej zalozenia binzesowe sie nie spelniaja.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
ale takim paździerza jak ix3 czy golasa iX1 to pies z kulawą nogą nie chciałby kupować.

..A już największym błędem jest kupienie Ferrari zamiast Tesli Plaid :)

..Sporo komentarzy można tam zobaczyć, że jeśli ktoś zachwala ID.4, to pewnie jest sprzedawcą z salonu

Napisz wprost ze to sa (troche poprzeinaczane, z Ferrari to juz oczywiscie odlot) moje komentarze, nie trzeba byc delikatnym ;)


VW ID.4 imho piekna bryla auta, zrobione na platformie dedykowanej, za kazdym razem jak mijam na ulicy (szczegolnie w usportowionej wersji GTX) to nie moge sie nadziwic, ze VW cos tak ladnego wypuscil bo marka znana jest raczej z "nudnego" designu a tu taka perelka.

Tylko co z tego jak sie wsiada do srodka a tam hard plastik fantastik jak w Tipo, GUI szaleje/zacina sie/laguje, piano black w najgorszym wydaniu, podlokietnik zywcem z PKS, kierownica haptyczna nieuzywalna, kontrola klimatyzacji nieuzywalna etc etc

Wiec jezeli ktos w komentarzach pisze, ze wykonczenie w srodku jest szlachetne, premium, ze 2 dlugosci przed Tesla etc no to pozostaje tylko rzucic szydera co tez wiele osob zreszta zrobilo.

 

Pisałem, że przejaskrawiłem, ale mogę powiedzieć że przeinaczone. Nie wiem skąd takie dyskredytowanie ID4, ID5, bo jest ładniejsze? Nie jeździłem, nie siedziałem, ale z zewnątrz mi się podoba. Jak to mówisz, ludzie głosują portfelem, więc wolumen sprzedaży robi wrażenie:

Volkswagen ID.401/ID.5 193,200

Volkswagen ID.302 76,600


https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/transformation-progressing-volkswagen-group-delivers-26-percent-more-all-electric-vehicles-in-2022-15412

 

Jeden z pierwszych elektryków, to nie wiem czemu Cię to dziwi i o czym to świadczy? Że miliony much nie może się mylić?

Merytorycznie - BMW i3 produkowano przez dekade, sprzedano w setkach tysiecy sztuk.

Na forum i3 pustynia - widac na screenie ktory wrzucilem.

Jak to sie ma do Twoich argumentow?

Przecież o polskim forum rozmawiamy, a w Polsce tych i3 nie ma tak dużo i może nie ma z nim tyle problemu i dylematów, a może taki maluch do miasta jest traktowany jak AGD. No i nie zapominaj że BMW ma lepsze forum :)

 

Gdy zaczalem pisac o wyzszosci Tesli nad innymi producentami motoryzacyjnymi byl koniec roku 2019, gdy firma sprzedawala ~350k aut rocznie. Juz wtedy widzialem co sie swieci, ze m.in BMW i inni europejscy producenci beda niedlugo w czarnej dupie, widzial to kazdy kto nie ma klapek na oczach, kto czytal wywiady (i bzdury ktore byly w tych wywiadach zawarte) z osobami decyzyjnymi w firmach moto i choc minimum interesowal sie tym co sie dzieje w motoryzacji i wie, ze zmiany trwaja kilka lat bo bezwladnosc jest spora ale te procesy beda nieuniknione.(...)

Ja nie jestem negatywnie nastawiony, ale fakt że trochę błota jest. Ostatnio naszła mnie taka refleksja że dyskusja tutaj to trochę jak dyskusja o polityce. Ty jesteś "twardy elektorat" Tesli, a większość osób to taki pływający elektorat od BMW, przez Porsche do Ferrari :) Z czego wiele osób wybiera BMW, bo to "mniejsze zło" (nie jest idealne, widzą wady, ale jest tańsze lub mające optymalne ratio money to value). Niewielka grupa osób tutaj rozważała Teslę, ale finalnie "nie zagłosowała portfelem" na Teslę i wybrała coś innego. Dyskusja tutaj kręci się trochę wokół Tesla vs reszta świata i każdy szukając argumentów merytorycznych szpera po sieci podając różne fakty i to właśnie zbieranie tych faktów jest największą wartością tego wątku, ponieważ na swoim przykładzie bardzo dużo faktów poznałem, które korygują moje emocjonalne postrzeganie.


Z dzisiejszej garstki faktów koryguję to co pisałem wcześniej, że BMW wyprzedziło Mercedesa i VAG, bo to jednak nie jest prawda:

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/transformation-progressing-volkswagen-group-delivers-26-percent-more-all-electric-vehicles-in-2022-15412


A na elektrowozie podsumowanie top 10 sprzedaży elektryków na świecie (https://elektrowoz.pl/auta/samochody-elektryczne-w-2022-roku-stanowily-juz-10-procent-aut-nowych-szybko-idzie-1-tesla-2-byd-3-volkswagen-ag/).


Najchętniej wybierane auta elektryczne zostały wyprodukowane przez:


Tesla – 1 313 851 egzemplarzy,

BYD – 911 140 egzemplarzy,

SAIC (w tym joint-venture z GM, Wuling) – około 750 000 egzemplarzy (dane przybliżone; SAIC wlicza do tej wartości czterokołowce, więc w przypadku samochodów liczba będzie niższa),

koncern Volkswagena – 572 000 egzemplarzy,

Volkswagen (wliczony też w skład koncernu Volkswagena) – 330 000 egzemplarzy (najpopularniejszy: VW ID.4, ok. 170 000 egzemplarzy),

Grupa BMW – 215 755 egzemplarzy (spośród 2 399 636),

Hyundai Motor Group – około 160 000 egzemplarzy (szacunki redakcji Elektrowozu, brak dokładniejszych danych),

Renault i Dacia – około 140 000 egzemplarzy (szacunki redakcji Elektrowozu na podstawie danych do listopada 2022),

Mercedes – 117 800 egzemplarzy (spośród 2 043 900; najpopularniejsze: Mercedes EQA, 33 100 egz., EQB, 24 200 egz.; źródło),

Nio – ok. 122 000 egzemplarzy,

Audi (wliczone też w skład koncernu Volkswagena) – 118 196 egzemplarzy (spośród 1 614 231),

Stellantis – około 90 000-100 000 egzemplarzy (dane orientacyjne; w kwartałach I-III było 68 000 egz.),

Ford – 61 575 egzemplarzy (najpopularniejszy: Mustang Mach-E, 39 458 egz.),

Toyota i Lexus – około 50 000-60 000 egzemplarzy (szacunki redakcji Elektrowozu, brak danych dokładniejszych),

General Motors – około 39 000 egzemplarzy (dane wyłącznie dla rynku amerykańskiego, bez chińskich aliansów).

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak naprawde decyzja zakupowa to jest bardzo indywidualna sprawa i dla kazdego inaczej bedzie sie przedstawialo value for money. Rozpatrzmy mojego golasa IX1. Spojrzalem z ciekawosci na cene IX1 w NO i golas kosztuje 519 220 NOK. To jest praktycznie tyle samo co za model Y performance. I o dziwo z tego co czytalem w Norwegii zlozono na niego bardzo duzo zamowien, gdzie po doposazeniu wyjdzie sporo drozej jak za MY Performance. Gdzie tu logika Adamie? Dlaczego ci wszyscy ludzie kupili mniejszego, wolniejszego i z mniejszym zasiegiem IX1? Dlaczego w zeszlym roku w Norwegii sprzedalo sie wiecej I4 jak tesli model 3? Co poszlo nie tak? Mnie IX1 natomiast wyjdzie 200k, 100 tysiecy taniej od performance co uwazam za uczciwa cene jak za elektryczny wynalazek
Opublikowano

Merytorycznie - BMW i3 produkowano przez dekade, sprzedano w setkach tysiecy sztuk.

Na forum i3 pustynia - widac na screenie ktory wrzucilem.

Czy to znaczy, ze dla i3 nie trzeba zakladac watkow o jakosci i terminach, bo wszystko ladnie w salonie wyjasnione i w odroznieniu do Tesli dziala?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Merytorycznie - BMW i3 produkowano przez dekade, sprzedano w setkach tysiecy sztuk.

Na forum i3 pustynia - widac na screenie ktory wrzucilem.

Czy to znaczy, ze dla i3 nie trzeba zakladac watkow o jakosci i terminach, bo wszystko ladnie w salonie wyjasnione i w odroznieniu do Tesli dziala?

 

Główne "problemy" poruszane na forum i3, to czy warto kupować auta po Innogy Go, wymiana doświadczeń po jeździe testowej, czy i3 można używać jako power bank, albo sprowadzić z USA itp. Jednen wątek o awarii silnika, który szczęśliwie zakończył się naprawą w ASO za 1/4 ceny. "Problemy" iX3 to jaki wallbox kupić, jakie ma zużycie energii w czasie jazdy po Warszawie (pozdrowienia dla kolegi sebsek :) ) i ogólnie pierwsze wrażenia z jazdy.


A na TM3 to ciągłe zastanawianie się kiedy będzie, wieczna dyskusja o "dojrzewających" aplikacjach Tesli, OTA i nie działaniu czegoś tam, długie wątki o jakości, o hałasie w czasie jazdy, trzeszczących dachach w czasie mrozów, stukach w zawieszeniu, znoszeniu na prawo, przeprawach z naprawami powypadkowymi, trzask tylnego słupka. Wątek "Skandaliczna jakość samochodu" ma 22tys wyświetleń i 758 odpowiedzi, "Niebezpieczna sytuacja po serwisie w Tesla Warszawa" ma 101 odpowiedzi i 7tys wyświetleń, "Tesla Warszawa to dno" ma 6tys wyświetleń.


Przecież to forum działa chyba od 3 lat, najstarsze Tesle mają w większości max 3 lata, a wszystkich aut elektrycznych zarejestrowanych w Polsce jest ze 30tys, z czego część to TM3. To skąd tyle wpisów na tym forum w tych wątkach?


Dzięki Adam, zapoznanie się z problemami forum pomoże wielu osobom w decyzji. Mój znajomy jeżdżący Teslą powiedział, że jeśli jesteś przyzwyczajony do jakości BMW i stosowanych materiałów, to nie kupuj Tesli. Pewnie to kryptofan BMW, bo jeździ 3 lata Teslą ;) Drugi jeździ od niedawna TM3 jako auto miejskie przesiadając się z BMW 5er i sobie bardzo chwali, więc da się i tak :) Tzn. BMW zostawił do jazdy na trasy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwierdzam, seria 5 w mieście jest niezbyt niewygodna do przemieszczania się. Niskie zderzaki, długie i szerokie auto, niskoprofilowe opony, to ze siedzi się nisko sprawiają, ze znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego jest dosyć trudne, w praktyce w każdym centrum handlowym szukam 2 wolnych obok siebie bo jak wjadę w pojedyncze to ciężko jest wysiąść, dobrego auto w wielu miejscach wystaje a to se siedzi się nisko ciężko przylukac gdzie jest wolne miejsce pod centrum handlowym, stad powoli wracam do suvow którymi kiedyś jeździłem.


Swoją droga portal piewców tesli jak zwykle w formie. Przez ostatni rok naganiał na zakup, pisząc ze będzie tylko drozej ze tesle kupią każda i po każdej cenie, teraz z kolei piszą o rekordach sprzedaży tyle zębatych rekordach na stronach nie widać. Jak auta były dostępne niemal odnrekinna wszystkich największych rynkach tak dalej sa

Opublikowano
Do miasta najlepsze jest i3, Tesla nie ma tu nic do zaoferowania i nie rozumiem tych ochów i achów nad TM3, która jest niby do wszystkiego (miasto, trasa, sport :duh: ) czyli do niczego, ale trzeba pojeździć autem miejskim, żeby to zrozumieć. :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.