Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja jestem ciekaw, jak bardzo szczęśliwi są ludzie, którzy zapłacili pełną kwotę za Roadstera w 2017. I pewnie na Cybertrucka też były przedpłaty. Wiernym trzeba być mocno Elonowi :D


 

No rzeczywiście 840KM w dodge demon z przed 5 lat to prawdziwe zacofanie względem takiego plaida. W takim razie jak bardzo Zacofane jest porsche ze smiesznie małymi mocami w 911?

Solidny dowód na rozwój silników BMW :lol: :lol: :lol:

Pisanie do Ciebie to niesamowita abstrakcja, nie wiem po co to robię :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem ogólnie o silnikach spalinowych, żeby pokazać ze okolice 1000KM nie są problemem technologicznym raczej dla żadnej marki. Niestety nie trafiają do ciebie argumenty, ze oprócz samej mocy liczy się tez aspekt rozsądku czy tez bezpieczeństwa. Taki dodge demon został przez to zbanowany ze wszelkidh wyscigow na 1/4 mili, zreszta chyba nie jest produkowany bo szału sprzedażowego nie robił. M3,m5 czy tez inne prawilne m poki co są bardzo chwalone przez większość osób nawet tych mających do czynienia z motorsportem na codzień a to przynajmniej dla mnie to cos znaczy. X5m, x6m pomimo ze już stare i czeka na lifting wciaz sprzedaje się świetnie wiec nie ma co biadolić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale wracając do tematu, 200KM przybyło M5 w 20 lat. Teraz muszą gonić Teslę, albo wmówić wszystkim, że konie to nie wszystko, itp itd.

BMW X5M dla przykładu w 2010 miało 555KM, 12 lat później 625KM (ok 6KM/rok). Tesla pokazała, że da się mieć 1000KM i naraz BMW robi skok do 750KM w XM Red Label. 125KM w ciągu paru lat. Nie wierzę, że bez Tesli by na to wpadli.

 

Tego skoku w BMW XM to nie widać za bardzo oprócz mocy, bo ma chyba ze 4.3s do 100ki :-)


Nie chce bronić BMW, bo jako konsumenci powinnismy wymagać od producentów, a może się okazać że Oliver Zipse czyta to forum z jakimś translatorem, wiec lepiej być krytycznym ;-) Jednak nie do końca mogę się zgodzić że postęp jest słaby i że moc to jedyny postęp. Nie jeździłem e39 m5, a nawet gdybym jeździł 20 lat temu, to i tak na tamte czasy i mój wtedy wiek, byłby to samochód idealny :-)


Jednak patrząc na suche fakty e39 cytując z https://www.autobaza.pl/page/opinie-o-samochodach/bmw/5-series/5-series-e39/bmw-m5-4941cm3-benzyna-rwd-sedan-4-drzwiowy/


„Waga 5-Series (E39) wynosi 1795kg


BMW M5 silnik położony ma wzdłużnie z przodu pojazdu. Jednostka o pojemności 4941 cm3 generuje moc 400 koni mechanicznych (...) Do 100km/h pojazd rozpędza się w 5.3sek., a prędkość maksymalna to 250km/h.”


Na forum o spalaniu m5 e39 piszą:

„Trasa 80-120 = 11l/100

Trasa 100-150 = 14l/100

Miasto (i tu zalezy jakie) mniej wiecej 16-22 (np w zime)”


Dzisiejsze m5 ma 225KM więcej, a z racelogic ludzie notują nawet 3sek do 100, a do 300kmh rozpędza się bez problemu. I to wszystko pomimo wagi prawie 2 tony, a spalania sporo niższego. A jakości spalin wg normy Euro2 vs obecnej, to przepaść. Mój 2,5tonowy suv z tym silnikiem pali nawet trochę mniej od e39 (10,5l przy 120kmh, co sprawdziłem na długiej 100km zatłoczonej trasie).


Także ja tutaj postęp widzę w kwestii silnika spory pomimo że mocy przyrosło „tylko” 200KM. A to że tańsze skalowanie mocy w elektryku jest dużo łatwiejsze i tańsze i można zrobić na pokaz i kilkanaście tys entuzjastów rocznie to kupi , to super. Tylko większość ludzi nie chcą i nie potrzebują takich aut co widać po wynikach sprzedaży np 15tys droższe Model performance to 10% sprzedaży a 80% Long range.


Ja nie dziwie się producentom że rozwój silników szedł w kierunku powolnego wzrostowi mocy, ale za to większym priorytetem była czystość spalin, przebieg momentu obrotowego oraz spalanie.


EDIT: Wpadły mi jeszcze wyniki spalania aktualnego M5 600KM przeprowadzone przez Autocentrum:

Qz1Q1Gx.jpeg


Jak na auto 200kg cięższe, z przepaścią jeśli chodzi o osiągi, z dużo lepszym wyposażeniem, dużo cichsze i wygodniejsze na codzień, dużo czystsze spaliny, sporo niższy spalanie. Jakiś tam postęp jednak jest...

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ix3 tylnonapędowy elektryk, który jest na szybko i „na odwal” zrobione auto żeby BMW miało „alibi” i „pies z kulawa nogą” miał tego nie kupować. A tutaj pomimo dużych wzrostów jego cen, osiąga ok 55tys, czyli jakieś 10% wolumenu sprzedaży Model Y.

Adam, co myślisz o sprawdzaniu się prognoz jakie padają tu na forum? Może czas na drobna korektę prognoz? ;)

 

Chyba nie rozumiesz idei dlaczego zalozylem ten watek.

Proponuje wrocic do strony 1.

Jezeli taki pazdzierz, zrobiony na szybko ala e-golf w 2015, sprzedaje sie w 50k egzemplarzy to co Ci to mowi n/t ssania na BEV BMW i zaspania BMW jezeli chodzi o elektromobilnosc?

Bo mi mowi, ze na swiecie sa setki tysiecy ludzi spragniowych elektrykow od BMW i firma juz od lat powinna isc za ciosem i3 i oferowac elektryki w kazdym segmencie.

Gdyby to zrobili 10 lat temu to byliby dzisiaj na czele peletonu, a tak, sa miernym nasladowca Tesli, ktora dzieli i rzadzi, wyznacza obecnie trendy i standardy w motoryzacji a BMW jak pies podaza.

Powod do dumy ze sprzedali 50k zrobionych na odwal elektrycznych X3 RWD? Z czego pewnie polowa w Chinach gdzie zyje ponad miliard ludzi?

:shock:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dobrze ze bmw nie idzie ta droga bo kolejnego auta tej formy bym już nie kupił. Paniczne obniżanie cen i usuwanie coraz więcej przydatnego wyposażenia dzieleniem i rządzeniem bym nie nazwał, co najwyżej równaniem do camry z która w stanach konkuruje.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tesli, ktora dzieli i rzadzi, wyznacza obecnie trendy i standardy w motoryzacji

 

Jakoś dziwnie się to czyta dzisiaj patrząc na przestarzałą gamę modelową Tesli i ogromne korekty cen.


 

BMW M5 silnik położony ma wzdłużnie z przodu pojazdu. Jednostka o pojemności 4941 cm3 generuje moc 400 koni mechanicznych (...) Do 100km/h pojazd rozpędza się w 5.3sek., a prędkość maksymalna to 250km/h.”

 

A 20 lat później zmierzyłem 5,6 do setki zwykłą 330i która pali 10l w mieście i 8 na trasie :wink: Vmax 262 km/h. Więc nie tylko konie mechaniczne mówią o postępie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesli, ktora dzieli i rzadzi, wyznacza obecnie trendy i standardy w motoryzacji

Jakoś dziwnie się to czyta dzisiaj patrząc na przestarzałą gamę modelową Tesli i ogromne korekty cen.

Przestarzala gama modelowa?

BMW przyzwyczailo ludzi, ze co 3 lata zmienia ksztalt zderzaka, dadza nowe wzory felg/reflektorow, zmienia uklad przyciskow na kierownicy i maja "nowoczesna game modelowa" i ludzie ida po "nowe".


A tymczasem rzeczy ktore sa w KAZDEJ Tesli 3/Y, ktore BMW bedzie wprowadzac za kilka lat najwczesniej w modelach typu iX3/i4

- Ryzen

- akumulator niskonapieciowy litowo-jonowy

- sentry mode z podgladem na zywo w apce

- elektrycznie otwierana i podgrzewana klapa do ladowania

- frunk

- elektryczna kierownica

- elektromechaniczne otwieranie drzwi

- komunikaty glosowe/nawigacja w jezyku polskim

- bzdury typu Tidal, Netflix, Disney, gry

- podwojna ladowarka indukcyjna

- OTA

- plug&play ladowanie na SC

- kamery z przodu/tylu, po bokach nagrywajace jazde

i dziesiatki innych mikro rozwiazan ktore czynia jazde na codzien ultra latwa/przyjemna.


BMW BEV na dzisiaj to naped ktory stara sie dotrzymac kroku Tesli jezeli chodzi o przyspieszenie, gorsze Vmax, gorsza efektywnosc, gorsze prowadzenie, tragiczne zacofanie technologiczne wynikajace z przestarzalej, spalinowej platformy oraz oczywiscie wciaz lepsze materialy w srodku ktore nierzadko dodaja kilkaset kg wagi a dzieki ktorym ich auta sa wciaz postrzegane jako "premium".

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ix3 tylnonapędowy elektryk, który jest na szybko i „na odwal” zrobione auto żeby BMW miało „alibi” i „pies z kulawa nogą” miał tego nie kupować. A tutaj pomimo dużych wzrostów jego cen, osiąga ok 55tys, czyli jakieś 10% wolumenu sprzedaży Model Y.

Adam, co myślisz o sprawdzaniu się prognoz jakie padają tu na forum? Może czas na drobna korektę prognoz? ;)

 

Chyba nie rozumiesz idei dlaczego zalozylem ten watek.

Proponuje wrocic do strony 1.

Jezeli taki pazdzierz, zrobiony na szybko ala e-golf w 2015, sprzedaje sie w 50k egzemplarzy to co Ci to mowi n/t ssania na BEV BMW i zaspania BMW jezeli chodzi o elektromobilnosc?

Bo mi mowi, ze na swiecie sa setki tysiecy ludzi spragniowych elektrykow od BMW i firma juz od lat powinna isc za ciosem i3 i oferowac elektryki w kazdym segmencie.

Gdyby to zrobili 10 lat temu to byliby dzisiaj na czele peletonu, a tak, sa miernym nasladowca Tesli, ktora dzieli i rzadzi, wyznacza obecnie trendy i standardy w motoryzacji a BMW jak pies podaza.

Powod do dumy ze sprzedali 50k zrobionych na odwal elektrycznych X3 RWD? Z czego pewnie polowa w Chinach gdzie zyje ponad miliard ludzi?

:shock:

Mi to niewiele mówi. A co jeśli TM3 okazałby się niewypałem? Bo jednak TM3, czyli auto dające dużą moc dla ludu wyciągnęło tą firmę na pozycję na której jest dzisiaj. Od 500 stron gadasz jak analityk rynków finansowych, który mówi w 2023 roku dlaczego nie kupowaliście akcji firmy X czy Y w 2015r, dziś bylibyście bogaci. Ty byłeś tak pewny Tesli, że kupiłeś akcje w 2022 po zawyżonej cenie. Także Twoje pouczanie firm działających od dzięsiątków lat jest delikatnie mówiąc na wyrost. Duże firmy jak BMW, Toyota, VAG itp to kolosy które nie skręcają łatwo, a decyzyjność jest rozproszona. To nie jest przecież tak, że wstaje prezes jednego dnia i mówi od dziś przestawiamy się na elektryki. Tak działają startupy z których 1 na 1000 osiągnie sukces. A że Tesla akurat jest tym 1, to nie znaczy że każda duża firma ma się rzucać na każdą nowinkę i zmieniać swoją strategię.


Wiadomo, że większość z nich będzie gadać dużo żeby badać rynek, inwestorów itp a dopiero jak będzie widać ze kula śnieżna się toczy, to szybko wejść w temat. Decyzyjność dużych firm to przecież wypadkowa zarządu, rady nadzorczej, akcjonariuszy dominujących oraz wyceny rynkowej akcji. Tutaj ludzie zainwestowali swoje pieniądze i oczekują stabilnego wzrostu, a nie szybkich wzrostów z ryzykiem szybkich spadków. Wielu inwestorów przez lata nie wierzyło w Tesle i sporo z nich grało na spadek akcji. Taki był klimat. To tylko dzięki uporowi Muska i ogromnej pracowitości udało mu się osiągnąć sukces z TM3 i TMY, ale przez dłuuuugi czas nie wróżono firmie sukcesów. Może dlatego wielu młodych widzi w nim bohatera i ma taką szeroką rzeszę oddanych fanów. Jest dla nich wcieleniem superbohatera ;-) Ja widzę w nim szalonego inwestora i ogromnego wizjonera i życzę mu szczęścia, bo to co robi jest dobre dla nas konsumentów. Jednak inne firmy działają inaczej niż Tesla i mnie nie dziwi że najpierw testują rynek rozwiązaniami typu iX3, i4 i faktem jest że rynek EV rośnie bardzo szybko, jednak jest duża bezwładność w wypuszczaniu kolejnych modeli, więc trzeba na nie poczekać. Pamiętaj też, że rynek ICE nadal jest dużo większym i nadal zyskownym rynkiem i z dobrą marżą można sprzedawać auta premium (mówi się że w przypadku BMW, VW, Mercedes to są 2 cyfrowe liczby).


Z jednym się zgadzam z Tobą, ale być może wynika to z mojej niewiedzy, BMW zbyt ospale zareagowało na rośnięcie rynku EV i już ze 2 lata wcześniej mogli mocniej wejść w EV. Jednak patrząc na ostatnie wyniki finansowe szybko gonią i prześcignęli nawet grupę VAG którą tak chwaliłeś, a którzy jak widać więcej gadają o EV niż mają efektów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba zaczynam rozumieć frustracje Adama. Wszedłem dziś sobie na stronę tesla USA. Najtańszy model 3 to 44k -7500 dolcow dotacji co daje około 35k. Toyota camry kosztuje około 30k dolarów w USA. Chlopina myślał ze kupił premium a tu wyszedł konkurent dla toyoty. Nie ma się co martwić, idzie lifting tesli model 3 o nazwie highland. Głównym założeniem projektu jest kolejne obtanienie auta :D cto za 3 lata będzie świetne. A w sumie wystarczyło po prostu słuchać Elona który wprost mówił ze chce produkować auta dla mas aby zalać nimi rynek
Opublikowano

Mam wrażenie że definicja produktu "premium" z osiągami średnio się łączy. Czy dodge jest marką premium bo ma chargera i miał vipera? Czy ford jest premium bo ma mustanga? Czy chevrolet jest premium bo ma camaro czy vette? W końcu czy kia jest premium skoro miała stingera i ma ev6 gt? Mówienie o tesli jako "premium" z punktu widzenia osiągów pasuje dokładnie tak jak mówienie premium o każdej z marek wyżej.

Z drugiej strony jakość wykonania lambo czy ferrari bardziej przypomina fiata niż mercedesa, a nie czyni to z nich produktów nie-premium.

W tym wszystkim chodzi o coś innego jak pozycjonowanie marki na rynku, jej prestiż i grupę potencjalnych odbiorców, a z tego punktu widzenia tesla pasuje do premium jak garbaty do ściany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam wrażenie że definicja produktu "premium" z osiągami średnio się łączy. Czy dodge jest marką premium bo ma chargera i miał vipera? Czy ford jest premium bo ma mustanga? Czy chevrolet jest premium bo ma camaro czy vette? W końcu czy kia jest premium skoro miała stingera i ma ev6 gt? Mówienie o tesli jako "premium" z punktu widzenia osiągów pasuje dokładnie tak jak mówienie premium o każdej z marek wyżej.

Z drugiej strony jakość wykonania lambo czy ferrari bardziej przypomina fiata niż mercedesa, a nie czyni to z nich produktów nie-premium.

W tym wszystkim chodzi o coś innego jak pozycjonowanie marki na rynku, jej prestiż i grupę potencjalnych odbiorców, a z tego punktu widzenia tesla pasuje do premium jak garbaty do ściany.

 

Dokładnie tak. Nic też nie jest wieczne i wszystko się ciągle zmienia. BMW stopniowo w klasach 1-3er oddala się od premium idąc na ilość i obniżając gdzieniegdzie jakość materiałów mocno konkuruje z Passatami i Skodami :) Tak Adam, nie jest to obraźliwe :) Najlepszym tego przykładem jest "moc dla ludu" jaką zaoferował BMW 330i, który w przetargach dla policji wygrał z różnymi Skodami, Fordami (obstawiam że pewnie grubo musieli zejść z marży). Jednak BMW nawet 3er można doposażyć tak, że jest "bardziej premium". Natomiast Tesla to nadal taka odlewana na masową skalę Toyota tłuczona w ogromnych ilościach, więc siłą rzeczy nie może być premium. BMW w golasach nadal trzyma poziom wyciszenia auta czy materiałów którym bliżej jest do premium, ale jednak różnica do Skody nie zatarła się całkowicie. Teslę wyciszeniem jak porównamy do Skody czy VW to będzie słabo wypadać.


Jakoś w publicznych wypowiedziach Musk ciągle porównuje się z Toyotą i z nią się ściga, a nie z BMW czy Mercedesem, ale usilnie Elektrowóz porównuje (zgodnie z sugestią Adama o czym pisali w komentarzach) do BMW, a ostatnio przeszli samych siebie, bo zestawiali Teslę Y ze spalinowymi Q5, Lexusami, czy Porsche Macan :mad2: Masowa produkcja Tesli to takie "premium dla ludu", czyli klasyczny oksymoron jak "ciepły śnieg" :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
swoaj droga tesla moze kiedys wypusci jakis subbrand premium jak firma dojrzeje i bedzie oferowala nieco wiecej niz 2 modele w 3 kolorach tak jak toyota ma lexusa, hyundai genesis, nissan infinity czy VAG audi/porsche. Tak samo w lexusie/infinity czy tez audi/porsche wiele czesci jest wspoldzielonych z takim vw/skoda ale cala zabawa polega na tym ze na przyklad manager wyzszego szczebla czy tez swietnie oplacany specjalista/lekarz nie chce jezdzic tym samym co robotnik. Ciekawe czy ci co kupuja skody, vw, toyoty truja dupe po forach ludziom co kupili lexusa/genesisa czy tez porsche/audi ze ich auta sa bez sensu bo skoda lepsza :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Chyba zaczynam rozumieć frustracje Adama. Wszedłem dziś sobie na stronę tesla USA. Najtańszy model 3 to 44k -7500 dolcow dotacji co daje około 35k. Toyota camry kosztuje około 30k dolarów w USA. Chlopina myślał ze kupił premium a tu wyszedł konkurent dla toyoty.

slonik, napisze dyplomatycznie :)


Mi wisi i powiewa czy dzieci onetu beda sie klocic na forum przez kolejne lata czy Tesla jest premium bo to i tamto czy jednak nie jest bo BMW czy MB (dobrze wyposazone) w srodku maja lepsze materialy. Kupujac auto patrze na to co oferuje w danym budzecie (osiagi, technologia, frajda z jazdy, materialy, GUI, TCO etc) a nie to co pomysli o mnie czy o aucie sasiad.


Patrzac na Twoje wypowiedzi i Twoje auta (gole 530i w mpaku i ultra gole iX1) Ty jestes fanem znaczkow "BMW" i "///M" bo sasiad ma zazdroscic, nie wazne osiagi, nie wazne wyposazenie, musi byc tylko "czuc piniadz", metka musi sie zgadzac, reszta niewazna.

A to ze zonie bedzie marzl tylek w zimie, ze nie bedzie mogla posluchac muzyki podczas jazdy a jedynie TOK FM, ze zeby podlaczyc telefon do ladowania bedzie szukac kabli USB w schowku czy jak dzieci zazygaja tapicerke bedzie zawziecie czyscic szmaciane fotele na parkingu na MOPIE bo pozydziles na jakiekolwiek wyposazenie golasa to juz takie tam drobne detale, ktore przeciez nie maja nic wspolnego z poczuciem zadowolenia z jazdy autem "premium", nie? :twisted:


Nie ma w tym nic zlego oczywiscie, kazdy ma tam jakies wieksze lub mniejsze kompleksy, nie mi oceniac czyjes wybory ale swoje zdanie zawsze wyrazic na forum przeciez mozna, wiem jedno, dzial PR'u BMW wykonuje swietna robote jezeli uzytkownik golej iX1 w cenie KIA/Hyundai mysli, ze jezdzi autem "premium", "nie dla ludu" i jest z tego dumny i deprecjonuje jednoczesnie konkurencyjne marki :lol:


PS. Probowalem znalezc w internecie jak wyglada to wnetrze "premium" golej szmacianej iX1 i jak boga kocham nie moge znalezc ani jednego zdjecia. Poratujesz jakims linkiem?


PS. Kolego BMFun - piszac "pazdzierz" w stosunku do iX3 mialem na mysli rozwiazania technologiczne czy podejscie BMW do BEV, to auto niezmiennie kojarzy mi sie z konwertowanym na szybko e-Golfem, testowalem i jedyne co zapamietalem to nieskonczone ilosci chromowanego plastiku ktory byl modny 10-15 lat temu oraz wielki krater pod plastikowa oslona pod maska. Zadnych ciekawych rozwiazan technologicznych, ot wzieli stare dobre X3, podmienili silniki, dolozyli baterie i cieszcie sie ludzie. Natomiast materialy, spasowanie, wyciszenie, zawieszenie to oczywiscie wieloletnie doswiadczenie BMW i tu zadnych zastrzezen - wszystko na bardzo dobrym poziomie ala BMW. No offence jakby co bo nei mialem nic zlego na mysli :cool2:

 

BMW w golasach nadal trzyma poziom wyciszenia auta czy materiałów którym bliżej jest do premium, ale jednak różnica do Skody nie zatarła się całkowicie. Teslę wyciszeniem jak porównamy do Skody czy VW to będzie słabo wypadać.

Co do tego, ze Tesle sa slabo wyciszone, szczegolnie przy autostradowych predkosciach jest to niezaprzeczalny fakt.

Priorytetem byl zasieg i wydajnosc zespolu napedowego i ma to swoje konsekwencje.

Co do wyciszenia serii 1-5 nie zgadzam sie zupelnie (ale zaznaczam, ze mowie o poprzedniej generacji F20 1-er, F30 3-er i F10 5-er) - mialem wszystkie 3 modele i ich wyciszenie nie roznilo sie NICZYM od jakiegokolwiek Passata czy Golfa z podobnym napedem. W obecnej generacji jest juz troche lepiej bo uzytkownicy nie zostawili na wyciszeniu generacji F suchej nitki.

 

Jakoś w publicznych wypowiedziach Musk ciągle porównuje się z Toyotą i z nią się ściga, a nie z BMW czy Mercedesem

Czy moge prosic o jakis link bo cos czuje, ze znowu sie delikatnie rozmijasz jak z tymi mitycznymi "fanbojami".

No chyba, ze dla Ciebie wiekszy wolumen sprzedazy to automatycznie znak rownosci z Toyota, tyle ze tak jak mowilem wczesniej - BMW sprzedaje duzo wiecej aut od Skody obecnie i duzo to nie zmienia w postrzeganiu marki.

Albo Alfa Romeo - czy jest bardziej "premium" od BMW bo sprzedaje 10% tego co BMW?

 

Bo jednak TM3, czyli auto dające dużą moc dla ludu wyciągnęło tą firmę na pozycję na której jest dzisiaj. Od 500 stron gadasz jak analityk rynków finansowych, który mówi w 2023 roku dlaczego nie kupowaliście akcji firmy X czy Y w 2015r, dziś bylibyście bogaci. Ty byłeś tak pewny Tesli, że kupiłeś akcje w 2022 po zawyżonej cenie. Także Twoje pouczanie firm działających od dzięsiątków lat jest delikatnie mówiąc na wyrost. Duże firmy jak BMW, Toyota, VAG itp to kolosy które nie skręcają łatwo, a decyzyjność jest rozproszona. To nie jest przecież tak, że wstaje prezes jednego dnia i mówi od dziś przestawiamy się na elektryki. Tak działają startupy z których 1 na 1000 osiągnie sukces. A że Tesla akurat jest tym 1, to nie znaczy że każda duża firma ma się rzucać na każdą nowinkę i zmieniać swoją strategię.

1. Moc TM3/TMY to ulamek sukcesu tych aut. Dla przykladu - w NO predkosc podrozna po drogach krajowych to 50-60km/h co nie przeszkadza TMY czy TM3 wczesniej byc najpopularniejszymi autami. Sukces zawdzieczaja wielu czynnikom - prostocie i funkcjonalnosci zarowno w zakupie, eksploatacji jak i podczas jazdy, z rewolucyjnego GUI, z niedoscignionego wciaz zespolu napedowego w polaczeniu z efektywnoscia, z dedykowanej sieci SC, na pewno troche z "showmanowatosci" Muska etc etc.

2. Mylisz zakup akcji Tesli z watkiem apropo Tesli - jedno z drugim ma malo wspolnego - temat zostal zalozony niedlugo po wejsciu na rynek TM3 i jak na tamte czasy (brak porzadnych EV w tym segmencie, hybrydycacja plugin wszystkiego co sie dalo) auto bylo rewolucyjne a zachwyt imho uzasadniony (w porownaniu do np 330e). Teraz oczywiscie konkurencja stopniowo rozmywa zalety Tesli oferujac coraz to nowe modele/gadzety etc.

3. Decyzyjnosc BMW czy Toyoty - mowilem o tym dziesiatki razy i nie bede sie powtarzal - firmy zaspaly niesamowicie, pierwsze EV od BMW to juz minela dekada, a jeszcze 3 lata temu szef R&D marki gadal takie kocopoly (Toyoda nadal w sumie to robi) ze po prostu czlowiek opluwal monitor ze smiechu. Stad ten watek w sumie.

Dla Ciebie 50k sprzedanych iX3 to powod do dumy dla BMW, dla mnie to wstyd dla marki ze takie cos oferuja wciaz w 2023r, firma mogla by byc warta dzisiaj 5x wiecej i byc prowodyrem nowoczesnej motoryzacji na swiecie, a tak jest w najlepszym razie nasladowca, i to w sumie juz nie tylko Tesli ale takich tuzow jak Kia/Hyundai tez, wtf, quo vadis BMW..

Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tesli, ktora dzieli i rzadzi, wyznacza obecnie trendy i standardy w motoryzacji

Jakoś dziwnie się to czyta dzisiaj patrząc na przestarzałą gamę modelową Tesli i ogromne korekty cen.

Przestarzala gama modelowa?

BMW przyzwyczailo ludzi, ze co 3 lata zmienia ksztalt zderzaka, dadza nowe wzory felg/reflektorow, zmienia uklad przyciskow na kierownicy i maja "nowoczesna game modelowa" i ludzie ida po "nowe".


A tymczasem rzeczy ktore sa w KAZDEJ Tesli 3/Y, ktore BMW bedzie wprowadzac za kilka lat najwczesniej w modelach typu iX3/i4

- Ryzen

- akumulator niskonapieciowy litowo-jonowy

- sentry mode z podgladem na zywo w apce

- elektrycznie otwierana i podgrzewana klapa do ladowania

- frunk

- elektryczna kierownica

- elektromechaniczne otwieranie drzwi

- komunikaty glosowe/nawigacja w jezyku polskim

- bzdury typu Tidal, Netflix, Disney, gry

- podwojna ladowarka indukcyjna

- OTA

- plug&play ladowanie na SC

- kamery z przodu/tylu, po bokach nagrywajace jazde

i dziesiatki innych mikro rozwiazan ktore czynia jazde na codzien ultra latwa/przyjemna.


BMW BEV na dzisiaj to naped ktory stara sie dotrzymac kroku Tesli jezeli chodzi o przyspieszenie, gorsze Vmax, gorsza efektywnosc, gorsze prowadzenie, tragiczne zacofanie technologiczne wynikajace z przestarzalej, spalinowej platformy oraz oczywiscie wciaz lepsze materialy w srodku ktore nierzadko dodaja kilkaset kg wagi a dzieki ktorym ich auta sa wciaz postrzegane jako "premium".

 


Pooglądaj film Douga, nawet w USA uważają gamę modelową za przestarzałą, w dodatku dzięki temu że nic nowego się nie pojawia mimo hucznych zapowiedzi sytuacja będzie jeszcze gorsza. Jak bardzo byś tutaj nie wmawiał że tak nie jest. W zasadzie amerykanie uważają teraz TM3 jako "bargain" czyli okazję - 2-3 letnia u nich kosztuje tyle co nowa Corolla.

 

BMW przyzwyczailo ludzi, ze co 3 lata zmienia ksztalt zderzaka, dadza nowe wzory felg/reflektorow, zmienia uklad przyciskow na kierownicy i maja "nowoczesna game modelowa" i ludzie ida po "nowe".

 

No właśnie, idą. I ludzie i ceny do góry a nie na odwrót :wink:

Opublikowano

Troche "rozkminialem" ta sytuacje dzis bo jutro/w poniedzialek kupuje akcje Tesli wykorzystujac ten spadek.

 

 

Jak tam inwestycja w akcji Tesli po roku? Z tego co widze 65% w plecy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi wisi i powiewa czy dzieci onetu beda sie klocic na forum przez kolejne lata czy Tesla jest premium bo to i tamto czy jednak nie jest bo BMW czy MB (dobrze wyposazone) w srodku maja lepsze materialy. Kupujac auto patrze na to co oferuje w danym budzecie (osiagi, technologia, frajda z jazdy, materialy, GUI, TCO etc) a nie to co pomysli o mnie czy o aucie sasiad.

 

Przeciez to ty siedzisz na forum BMW i sie wyklucasz zamiast uszanowac decyzje zakupowa innych. Wyglada na to, ze wciaz tylek cie piecze ze niedostales znizki. Ja tak samo patrze na technologie i jesli BMW dzieki lepszemu zawiasowi, wyciszeniu i bardzo dobrej dynamice jezdzi mi sie lepiej to czemu mam go nie kupic? Dodatkowo jest dla mnie duzo ladniejsze, ma swietne oswietlenie zarowno wewnatrz jak i na zewnatrz a serwisy mam na kazdym rogu. Jest do tego mniejsze co jest bardzo duzym plusem na miasto. Tesla model Y to taki ni pies, ni wydra. Za duze na miasto a zenujace na trase (jazda 80-120 km/h mnie nie bawi, uwazam wrecz ze jest uwlaczajaca). Kartonowe osiagi w aucie mnie tez srednio interesuja. Na ciasnych zakretach tym nie poszalejesz przez kiepski zawias a na autostradzie tez sie nie pobawisz bo zasieg zdechnie. Jak Ci sie podoba to fajnie. Ciesz sie swoimi zabawkami i daj sie cieszyc tez innym.

 

Patrzac na Twoje wypowiedzi i Twoje auta (gole 530i w mpaku i ultra gole iX1) Ty jestes fanem znaczkow "BMW" i "///M" bo sasiad ma zazdroscic, nie wazne osiagi, nie wazne wyposazenie, musi byc tylko "czuc piniadz", metka musi sie zgadzac, reszta niewazna.

moje 530xi nie jest wcale takie gole, samego wyposazenia jest na niemal 100k ale nie bede sie znizal do dyskusji na ten temat. Jak zauwazyles ix1 znaczkow m nie bedzie mialo, wiec nie pasuje do twojej teorii. Musisz ja nieco zmodyfikowac.

 

A to ze zonie bedzie marzl tylek w zimie, ze nie bedzie mogla posluchac muzyki podczas jazdy a jedynie TOK FM, ze zeby podlaczyc telefon do ladowania bedzie szukac kabli USB w schowku czy jak dzieci zazygaja tapicerke bedzie zawziecie czyscic szmaciane fotele na parkingu na MOPIE bo pozydziles na jakiekolwiek wyposazenie golasa to juz takie tam drobne detale, ktore przeciez nie maja nic wspolnego z poczuciem zadowolenia z jazdy autem "premium", nie? :twisted:

 

Nie bedzie marzl bo grzanie kanapy dokupie sobie jednym kliknieciem w aplikacji BMw :cool2: Zona i tak slucha tylko radio Z lub RMF w samochodzie wiec jej premium audio nie potrzebny. Przypomnisz mi jeszsze jakiej premium audio firmy masz w swoim pazdzierzu? Co do szmaty, to zdecydowanie ja wole jak skajke niezdzierajke a jeszcze sie nie zdarzylo zeby ktos mi zygal w aucie. Przyklejone i spocone od siedzenia na plastiku plecy mialbym za to pol roku ale juz rozumiem po co ta skaja w tesli. Musk najwyrazniej przewidzial, ze nie tylko ludzie ale tez swinie beda w tych autach wozone wiec kazal dac skaje aby auto mozna bylo latwo szlauchem pod domem przeplukac.


 

Nie ma w tym nic zlego oczywiscie, kazdy ma tam jakies wieksze lub mniejsze kompleksy, nie mi oceniac czyjes wybory ale swoje zdanie zawsze wyrazic na forum przeciez mozna, wiem jedno, dzial PR'u BMW wykonuje swietna robote jezeli uzytkownik golej iX1 w cenie KIA/Hyundai mysli, ze jezdzi autem "premium", "nie dla ludu" i jest z tego dumny i deprecjonuje jednoczesnie konkurencyjne marki :lol:

Mam wrazenie ze piszesz o sobie. Najwyrazniej BMW jest dla ciebie nieosiagalne wiec siedzisz i biadolisz tutaj juz 2 lata zamiast zapomniec o tej marce jak ci ona tak przeszkadza. Mialem w swoim zyciu auta roznych marek takich jak honda, czy tez ford ale nie przyszlo by mi na mysl zeby biadolic na nie na jakis forach wiec o co ci tak naprawde chodzi? Poplynales na akcjach i probujesz naganiac na samochody zeby odzyskac czesc gotowki?


 

PS. Probowalem znalezc w internecie jak wyglada to wnetrze "premium" golej szmacianej iX1 i jak boga kocham nie moge znalezc ani jednego zdjecia. Poratujesz jakims linkiem?

Odbiore to wkleje fotke i zobaczysz, chociaz po co ci to? Nie jestes tym autem absolutnie zainteresowany a jedyne co mi przychodzi na mysl to chcialbys wyleczyc wlasne kompleksy, piszac tutaj, ze twoja cerata jest lepsza.

 

PS. Kolego BMFun - piszac "pazdzierz" w stosunku do iX3 mialem na mysli rozwiazania technologiczne czy podejscie BMW do BEV, to auto niezmiennie kojarzy mi sie z konwertowanym na szybko e-Golfem, testowalem i jedyne co zapamietalem to nieskonczone ilosci chromowanego plastiku ktory byl modny 10-15 lat temu oraz wielki krater pod plastikowa oslona pod maska. Zadnych ciekawych rozwiazan technologicznych, ot wzieli stare dobre X3, podmienili silniki, dolozyli baterie i cieszcie sie ludzie. Natomiast materialy, spasowanie, wyciszenie, zawieszenie to oczywiscie wieloletnie doswiadczenie BMW i tu zadnych zastrzezen - wszystko na bardzo dobrym poziomie ala BMW. No offence jakby co bo nei mialem nic zlego na mysli :cool2:

 

Te stare dobre X3 ma duzo lepszy zawias, duzo bogatsze wyposazenie, jest duzo cichsze jest po prostu pod kazdym wzgledem lepsze od twojego pazdzierza z naklejonymi czerwonymi zaslepkami na hamulce. Przykro jest patrzec, widzac jak sie meczysz widzac ze jednak ludzie te auta kupuja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakoś w publicznych wypowiedziach Musk ciągle porównuje się z Toyotą i z nią się ściga, a nie z BMW czy Mercedesem

Czy moge prosic o jakis link bo cos czuje, ze znowu sie delikatnie rozmijasz jak z tymi mitycznymi "fanbojami".

No chyba, ze dla Ciebie wiekszy wolumen sprzedazy to automatycznie znak rownosci z Toyota, tyle ze tak jak mowilem wczesniej - BMW sprzedaje duzo wiecej aut od Skody obecnie i duzo to nie zmienia w postrzeganiu marki.

Albo Alfa Romeo - czy jest bardziej "premium" od BMW bo sprzedaje 10% tego co BMW?

 

Żeby być precyzyjnym, media światowe z Toyotą głównie zestawiają. Elon Musk może wprost nie mówi, ale ściga się z Toyotą. Ciągle mówi o liczbach, o zalewaniu świata tymi autami, a nie pokazuje jak to są lepsze od BMW, Mercedesa czy Lexusów. Jak mają lepsze wykonanie, wyposażenie, jakość, zawieszenie, hamulce, materiały. Jak to padło w komentarzu po spotkaniu w Norwegii - Musk porównuje się do Toyoty nie wymieniając jej z nazwy.


To że Ty czy elektrowóz zestawiają Teslę z BMW X3 czy Macanem nie zmienia niczego w tym jak jest naprawdę.



https://www.businessinsider.com/elon-musk-tesla-model-3-world-best-selling-car-electric-2021-4?IR=T




https://www.drive.com.au/news/tesla-to-overtake-toyota-as-worlds-largest-carmaker/



A tutaj sam Elon Musk twittuje sugestywnego posta pokazującego gdzie przepływają klienci:


Fl-7nlSXgAMAAnV?format=jpg&name=large

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW przyzwyczailo ludzi, ze co 3 lata zmienia ksztalt zderzaka, dadza nowe wzory felg/reflektorow, zmienia uklad przyciskow na kierownicy i maja "nowoczesna game modelowa" i ludzie ida po "nowe".

No właśnie, idą. I ludzie i ceny do góry a nie na odwrót :wink:

No ida ida.

BMW 2022r sprzedaz aut yoy -5%, Tesla +40%

Ale spoko, pewnie covid, wojna na Ukrainie, kryzys etc bardziej tycza sie BMW a nie Tesli, nie? :lol:


Prawdziwy mindf*** beda mieli tutejsi krzykacze jak sprzedaz BMW w tym roku bedzie znowu na minusie a Tesli wzrosnie o kolejne kilkadziesiat % co w praktyce sprawi, ze obie firmy beda produkowaly podobna ilosc aut.

Wtedy skoncza sie argumenty, ze latwiej zwiekszac sprzedaz jak sie produkuje 100 tys aut rocznie niz jak sie produkuje 2M aut rocznie.

I zaczna oczywiscie argumenty -- eee, ale to przeciez Skoda/Toyota a nie "premium" (w sumie juz zaczely, do niedawno to bylo "wydmuszka" i "startup" ^^)

 

Jak tam inwestycja w akcji Tesli po roku? Z tego co widze 65% w plecy :)

Usredniona cena zakupu 199$ co na dzisiaj daje okolo -38%, co bedzie za rok/dwa/10 dam znac, tak jak pisalem wielokrotnie, inwestycja dlugoterminowa :cool2: PS. Nadal dokupuje, zeby nie bylo :norty:

 

Zona i tak slucha tylko radio Z lub RMF w samochodzie wiec jej premium audio nie potrzebny.

Kup kiedys auto z jakimkolwiek naglosnieniem to zacznie sluchac muzyki, mylisz przyczyne ze skutkiem :cool2:

 

Przypomnisz mi jeszsze jakiej premium audio firmy masz w swoim pazdzierzu?

Znowu o metkach? Tommy Hilfiger ;)

 

Musk najwyrazniej przewidzial, ze nie tylko ludzie ale tez swinie beda w tych autach wozone wiec kazal dac skaje aby auto mozna bylo latwo szlauchem pod domem przeplukac.

Zona Ci pozwala tak nazywac dzieci w domu? ;)

 

Najwyrazniej BMW jest dla ciebie nieosiagalne

Znowu mylisz przyczyne ze skutkiem i sie dowartosciowujesz jezdzeniem autem w cenie BEV Kia/Hyundai (posredniej wersji w sumie..) :oops:

 

Żeby być precyzyjnym, media światowe z Toyotą głównie zestawiają.

"Media swiatowe" tez opowiadaja o pozarach BEV, o odpadajacych kierownicach/dachach, o UFO w kukurydzy i roznych takich.

Czyli wyprostowalismy watek?

Imho Musk ma w nosie do czego porownuja jego auta, chce zalac elektrykami swiat i wykonczyc ICE, a czy to bedzie Tesla czy VW to juz mu chyba az tak bardzo nie zalezy (ma jakas tam "misje" z tego co opowiada, intencje prawdziwe czy fikcyjne to juz kazdy musi sobie sam odpowiedziec).

Moj skromny rozum podpowiada mi, ze jezeli masz status najbogatszego czlowieka na naszej planecie (chociaz juz chyba nieaktualne czytalem) a wstajesz wczesnie rano i zapier***** dalej zamiast sie opalac na bezludnej wyspie z supermodelkami znaczy sie, ze masz dobre intencje :roll:

 

Elon Musk może wprost nie mówi, ale ściga się z Toyotą. Ciągle mówi o liczbach, o zalewaniu świata tymi autami, a nie pokazuje jak to są lepsze od BMW, Mercedesa czy Lexusów.

Jak wyzej. Pokazuje przewage BEV nad ICE i sadzac po rozwoju firmy i wynikach sprzedazy idzie mu to calkiem sprawnie.

Bezposrednia rywalizacja tylko z BMW/Mercedesem/Lexusem to by bylo mocne ograniczanie swojej bazy klientow, tym swiata elektrykow nie zwojujesz, na stronie Tesli napisali co im w duszy gra (transition to..)

Z mojego punktu widzenia jak sie przesiadasz z X3 30i na iX3 to jest to sukces, niezaleznie co sadze konkretnie o modelu iX3, nadal jest to elektryk ktory nie smierdzi, nie kopci, nie halasuje.

 

To że Ty czy elektrowóz zestawiają Teslę z BMW X3 czy Macanem nie zmienia niczego w tym jak jest naprawdę.

Jestes ostatnia osoba ktora powinna pisac takie rzeczy bo jak sam wiesz wybierales pomiedzy dokladnie tymi dwoma modelami i wybor iX3 nastapil ze wzgledu na cene, pisales o tym wielokrotnie przeciez?

Na koniec dnia masz w kieszeni 300k-350k PLN i mozesz kupic za te pieniadze TMY, iX3, EV6, mach-e, etrona Q4 czy ioniqa5, roznice w cenach sa minimalne. Wiec trzymanie sie tego demonicznego podzialu premium/nie premium (W tym konkretnym segmencie) jest po prrostu smieszne, no chyba, ze myslisz, ze BMW iX3 w cenie Kia EV6 bedzie jakas nadprzyrodzona moca lepsze bo BMW ma takie know-how, takich dostawcow, takie technologie ze oferuja wiecej za ta sama cene ... (pytanie retoryczne bo jest akurat w sumie odwrotnie)


Macan to oczywiscie troche smiech chociaz patrzec na to, ze najpopularniejszym egzemplarzem jest 2.0i z moca 250KM w sumie przestaje byc to nawet smieszne.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie juz na forum elektrowozu jestes znany, ze wypisujesz do redaktora i naciszkasz go zeby koniecznie zestawial model Y z Bmw x3. Fajnie ci tam jeden z kolegow odpisal, ze jazda tesla to jak spozywanie posilku w barze mlecznnym wiec sie nie osmieszaj tutaj juz :D Kolega @BMFun bardzo dobrze zrob il, ze pazdzierza nie kupil bo jesli Elon bedzie chcial osiagnac to co obiecal inwestorom to jego auta beda sprzedawane za garsc jablek niedlugo. Pisalem tu w zeszlym roku ze ceny pojda znaczaco w dol, napiszed jeszcze ze beda kolejne obnizki i kolosalne straty wlascicieli tych auta w ciagu 1-3 lat.
  • Moderatorzy
Opublikowano
tutejsi krzykacze

 

Mówisz o sobie? Bo wszyscy inni rozmawiają na luzie tylko Ty znowu psujesz atmosferę i każdą rozmowę zamieniasz w swoją śmieszną wojnę. Jest fakt, ceny spadły, popyt też, gama jest przestarzała i ludzi to nuży - nie, nie można tego uznać, trzeba zagiąć rzeczywistość w swoją stronę.


Za hasło o dzieciach powinieneś dostać bana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie juz na forum elektrowozu jestes znany, ze wypisujesz do redaktora i naciszkasz go zeby koniecznie zestawial model Y z Bmw x3.

Samo geste widze juz slonik, jakies praktyki w TVP w CV? ;)

 

Bo wszyscy inni rozmawiają na luzie tylko Ty..

To ze swiniami i szlauchem to wg Ciebie ten forumowy luz? :twisted:

 

Jest fakt, ceny spadły, popyt też,

Jezeli mowisz o popycie na auta BMW to tak, masz racje, popyt spadl o ~5% w porownaniu do zeszlego roku, na Tesle wzrosl o 44 % (przy tych "wysokich" cenach) :cool2:

 

Za hasło o dzieciach powinieneś dostać bana.

W sensie pytasz, grozisz czy jak? :roll:

Jezeli taki zart (ok, moze niezbyt wybredny) obraza Twoja moralnosc badz jest to wbrew regulaminowi to czyn swa powinnosc, jestes w koncu moderatorem :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
adamie a w domu to ty zadnych dywanow nie posiadasz i lozko masz owiniete folia zeby czasem nie zazygac? ludzie takich rzeczy nie robia (nawet dzieci) wiec mialem tutaj na mysli zwierzeta.
  • Moderatorzy
Opublikowano

W sensie pytasz, grozisz czy jak? :roll:

 

W sensie ogarnij się.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja chcę trochę bronić Adama. Często był atakowany za swoje poglądy specyficzne dla neofity i zazwyczaj nie dawał się prowokować. Teraz mu się trochę ulało bo się sytuacja na rynkach pozmieniała i nie wszystkie Jego założenia się spełniły. Ale sytuacja na świecie i rynkach jest zmienna i nie wiadomo wcale, czy za jakiś czas jego adwersarze nie będą musieli wejść pod stół i odszczekać tego i owego.

Nie miałem okazji jeździć ani Teslą ani innym elektrykiem. O ile jestem się w stanie przekonać do napędy silnikiem elektrycznym niezależnie czy zasilanym z baterii czy też z ogniwa to naprawdę nie widzę żadnej potrzeby posiadania w samochodzie rozbudowanych jakoś specjalnie mediów i tego całego infocośtam. Wystarcza mi dobre granie oraz super byłaby pełna i szybkodziałająca integracja telefonu z samochodem. Nic więcej nie potrzebuję. Wszystko inne nie warte nawet złotówki tj, np ten wielki monitor do sterowania nawiewem albo lusterkiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.