Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Timo Resch (szef ds. klientów, marki i sprzedaży w BMW M GmbH): „Najlepiej sprzedającym się samochodem BMW M w 2022 r. jest w pełni elektryczne BMW i4 M50. Dla nas jest to wyraźny sygnał, że wyjątkowe uczucie M zagościło teraz z powodzeniem również w świecie pojazdów zelektryfikowanych.

Czytałem to, co za syf ideologiczny. M-performance nie ma nic wspólnego z M-power czy jak to tam zwał. Równie dobrze można by napisać, że najlepiej sprzedającym się modelem "Audi RS" jest S3.

A ostatnio trafiłem też na ciekawy wywiad z którymś jajogłowym z BMW odnośnie designu i wprost powiedział, że mniej popularne modele mają być "dyskusyjnej urody", żeby ludzi gadali, nieważne jak, a serie 3-5 powinny być stonowane, żeby jednak biznesowego klienta nie odpychać. Zresztą sam podział aktualnej 3 i 4 to pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Mnie sie najbardziej podobal profil kupujacego opisany przez Douga De Mouro. Young NO MONEY tech people :D Juz teraz jasne dlaczego staraja sie wciskac po forach ze to niby produkt premium :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podsumowując ostatnie kilka miesięcy:

1. wartość akcji Tesli - w dół

2. cena aut Tesli - w dół

3. niezaspokojony popyt na aut Tesli - w dół

4. ceny prądu - w górę

5. konkurencja - w górę

6. stopy procentowa na całym prawie świecie - w górę


do tego

7. starzejące się modele Tesli

8. Musk zajęty Twiterem

9. zapowiadane i przedstawiane modele Tesli nie trafiają do produkcji.


Mnie się wydaje, że w obecnej sytuacji niedawna obniżka cen samochodów Tesli nie jest ostatnia, bowiem już tylko obniżenie cen może pomóc zwiększyć przychody ze sprzedaży w obecnej sytuacji wysycającego się popytu na auta tej firmy. Aby utrzymać rentowność będzie trzeba wkrótce uatrakcyjnić obecną ofertę i próbować wejść w nowe segmenty tym bardziej że będzie za co - Inflaction Reduction Act. Ciekawe jak odpowie konkurencja. Tesla ma jeszcze jak obniżać marżę. Nie jestem pewien czy firmy europejskie będą mogły też tak zrobić przy rosnących cenach energii w Europie. Zapowiada się ostra konkurencja Tesli z producentami Chińskimi. Politycznym rozwiązaniem będzie zamknięcie rynku USA na auta z Chin. Czy Chiny dadzą Tesli produkować u nich, czy też będą retorsje i dojdzie do dalszego rozprzęgnięcia gospodarki USA i Chin na tle narastającego konfliktu o Taiwan? Ciekawe czasy ...

Edytowane przez karbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wez pod uwagę ze ceny energii w Europie tez bezpośrednio dotyczą tesli bo popyt na Europę miał być zaspokojony przez fabrykę w Berlinie także wszyscy jadą na tym samym wózku. Gdzie tu jest bmw? Nigdy nie konkurowala ani z vw ani z toyota na ilość sprzedanych modeli wiec nie musi i zapewne nie chce brac udziału w tym wywcigu. Zapewne jak do tej pory będą klepali auta nieco lepsze, nieco lepiej wykończone dla biznesu zostając w swojej niszy. Notabene przez ostatnich 10 lat nie odbył się praktycznie zaden znaczący postęp technologiczny w technologii bateryjno- silnikowej. Pojemności jak były tak sa, nowe baterie tesli to jakis niewypał poki co, czyzby technologia doszła do ściany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tu jest bmw? Nigdy nie konkurowala ani z vw ani z toyota na ilość sprzedanych modeli wiec nie musi i zapewne nie chce brac udziału w tym wywcigu. Zapewne jak do tej pory będą klepali auta nieco lepsze, nieco lepiej wykończone dla biznesu zostając w swojej niszy. Notabene przez ostatnich 10 lat nie odbył się praktycznie zaden znaczący postęp technologiczny w technologii bateryjno- silnikowej. Pojemności jak były tak sa, nowe baterie tesli to jakis niewypał poki co, czyzby technologia doszła do ściany?

Oj oj ;)

BMW robi wszystko, żeby stać się Volkswagenem. Kiedyś było 3/5/7 + niszowe modele. Dzisiaj masz nie tylko 1,2,3,4,5,6,7,8 ale tyle samo iksów, a w samych modelach masz jeszcze całkowicie różne odmiany jak M2 i 2GT teoretycznie ta sama linia (hahahahahhahaha), no i do tego modele "i". Dla BMW nie liczy się jakość, liczy się ilość ilość ilość. Obniżają jakość ile się da, za to są gender inclusive i wegańscy, więc luz. Dzisiaj już nie widzisz różnicy między Skodą a BMW takiej, jak była 20 lat temu. Słynne 6cyl było nawet wtedy, kiedy brałeś 2.0, a dziś nawet 330i jest R4.


Ale masz rację, BMW nie zrobiło żadnego znaczącego postępu ostatnie 10 lat. Infotaiment poszedł do przodu, osiągi niby też, ale razem z wagą i rozmyciem prowadzenia. Silniki niby moc w górę, ale kultura pracy i ilość cylindrów w dół. W zasadzie gdyby nie BEVy, to mieli byśmy pewnie dalej średnio +10KM do mocy co roku, to tak przy okazji. Teraz więc trochę wyścig nabrał prędkości, niestety waga mocno ciągnie w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyścig czego? Co nowego pokazały bevy przez ostatnie 10 lat? Nic

Mogłeś przeczytać jeszcze raz wiadomość, jak nie doczytałeś ;)

No ale jak potrzebujesz bardzo mocno wprost, to BMW M5, ostatnie 20 lat to wzrost 10KM na rok mniej więcej (E39 400KM, F90 600KM), i tutaj wpada Model S Plaid - 1000KM.

Pomijam całą resztę typu prowadzenie, hamulce (wiadomo BMW lepsze), ale takim tempem byśmy na M5 1000KM czekali jeszcze 40lat. A tak będzie pewnie dużo szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trochę się najwyrazniej słabo motoryzacja interesujesz bo amerykańskie nuscle cary już dosyć dawno osiągnęły takie moce. Już rozmawialiśmy wielokrotnie ze to nie sztuka dac duża moc do auta. Poza tym spojrzyj sobie na rekordy bev na nurburgingu. Takie nio ep 9 czy vw id r już 5 lat temu ustanowiło rekordy przejazdu nieosiągalne dla plaida. Poza tym na dziś dzień lucid jest chyba tez szybszy od plaida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prosze bardzo srt demon https://www.hotcars.com/fastest-quarter-mile-times-standard-muscle-cars/

Quarter miłe 9.6

0-60mph 2,3


A to jest chyba RWD, gdzie jest przewaga plaida?

 

Meanwhile, according to a press release, the car has a quarter-mile time of 9.65 seconds. Because of its speed, the Demon has been officially banned by the NHRA from the drag strip.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się najwyrazniej słabo motoryzacja interesujesz bo amerykańskie nuscle cary już dosyć dawno osiągnęły takie moce. Już rozmawialiśmy wielokrotnie ze to nie sztuka dac duża moc do auta. Poza tym spojrzyj sobie na rekordy bev na nurburgingu. Takie nio ep 9 czy vw id r już 5 lat temu ustanowiło rekordy przejazdu nieosiągalne dla plaida. Poza tym na dziś dzień lucid jest chyba tez szybszy od plaida

112 000 000 KM ma rakieta kosmiczna. Wygrałem. Przynajmniej jeśli chodzi o fakty bezużyteczne w dyskusji.


Ale wracając do tematu, 200KM przybyło M5 w 20 lat. Teraz muszą gonić Teslę, albo wmówić wszystkim, że konie to nie wszystko, itp itd.

BMW X5M dla przykładu w 2010 miało 555KM, 12 lat później 625KM (ok 6KM/rok). Tesla pokazała, że da się mieć 1000KM i naraz BMW robi skok do 750KM w XM Red Label. 125KM w ciągu paru lat. Nie wierzę, że bez Tesli by na to wpadli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale o czym ty piszesz? Przelicz konie per kilogram. Ile ważyło pierwsze m5 a ile wazy xm?. Poza tym jest tez granica możliwości przeciętnego człowieka. W wielu sportach motorowych wrecz zmniejszano moce bo były zbyt wysokie i niebezpieczne dla człowieka. Te samochody sa projektowane by dawać fun a nie zabijać ludzi, muskowi wszystko jedno co widać na licznych wideo z funkcjonowania auto pilota.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym ty piszesz?

Że w ICE od dawna był ogromny zastój, nic się nie rozwija i dzięki BEV i Tesli musieli ruszyć do przodu, żeby nadgonić. Bo w BMW stare dziady podejmują decyzje i im zależy, żeby technologia szła powoli do przodu, bo wtedy więcej zarabiają.


I to się odnosi do:

Notabene przez ostatnich 10 lat nie odbył się praktycznie zaden znaczący postęp technologiczny w technologii bateryjno- silnikowej. Pojemności jak były tak sa, nowe baterie tesli to jakis niewypał poki co, czyzby technologia doszła do ściany?

Baterie nie poszły do przodu, silniki nie poszły do przodu, pojemności silników bez zmian, ściana ICE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BEV to użycie znanych technologii w nowym produkcie. To było coś co razem z nowym podejściem do oprogramowania samochodów popchnęło rozwój motoryzacji. Ale najważniejsze było to, że sprzęgło się to z zieloną polityką Unii a następnie USA i to faktycznie będzie dynamizować rozwój tego segmentu aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bev już jeździło 10 lat na świecie. Nissany leafy widziałem w Oslo już gdzieś w 2012 roku( ale to brzydkie było) ale problemem były bardzo drogie baterie. Stad bardzo wysoka cena modelu s gdzie bateria była stosunkowo duża. Teraz ceny dosyć mocno spadły co pozwala na upowszechnianie sie bev.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze tak odnośnie multimediów. Tesla, Volvo, mercedes, polestar, bmw i wiele wiele innych to jest tak naprawdę jeden pies. Własna Nakładka na androida badz linuxa zainstalowana na system on chip imx, nvidia, quaolcom czy tez stm electronics. Tu jest łopatologicznie dosyć to opisane https://www.computerworld.pl/news/Mercedes-Benz-inwestuje-w-Androida-ale-bez-udzialu-Google,438103.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Ix3 tylnonapędowy elektryk, który jest na szybko i „na odwal” zrobione auto żeby BMW miało „alibi” i „pies z kulawa nogą” miał tego nie kupować. A tutaj pomimo dużych wzrostów jego cen, osiąga ok 55tys, czyli jakieś 10% wolumenu sprzedaży Model Y.


A do tego Audi mądrze przystąpiło do produkcji elektryków wzorując się na Tesli.


Cennik ix3 zaczyna się od 297tys za najtańsza wersje, a Tesli Model Y kończy się na 299tys za najdroższa wersje :-)


Adam, co myślisz o sprawdzaniu się prognoz jakie padają tu na forum? Może czas na drobna korektę prognoz? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe dane sprzedaży w no za zeszły rok


https://insideevs.com/news/629068/norway-electric-car-sales-december2022/


Sprzedaż tesli model 3 szorowalo po dnie. Bmw ix uplasowało się na 4 miejscu, bmw i4 sprzedało się więcej jak tm3. Ilość sprzedanych tm3 w zeszłym roku w no była niewiele wieksza niż obsmiewanego tu przez Adama vw id3, model 3 uplasował się na zaszczytnym 17 miejscu (CTO będzie wspaniałe) a jeszzcze rok temu model 3 w no był best selerem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obnizyla do 20 procent na całym świecie. W stanach dodatkowo weszło rządowe wsparcie przez co niektóre wersje są tansze o 30 procent. Niektórzy klienci zostali niezle wydymani, ciekawe czy kupią kolejna tesle :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.